Ik vind niet dat je een noodzakelijke beslissing maar niet moet nemen omdat-ie impopulair is. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook belangrijk dat er wordt geprobeerd een lockdown in de toekomst te voorkomen. Investeren in de zorg, betere medicatie ontwikkelen, de vaccinatiegraad verhogen, weet ik veel. Alle zeilen bijzetten natuurlijk, de hele wereld zit met deze ellende.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:50 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vind je dat niet wel heel makkelijk gedacht?
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:51 schreef leolinedance het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ns-coronacrisis.html
Wie had dat nou verwacht
Ik had ook gehoopt dat de pillen de oplossing zouden zijn, maar je moet ze inderdaad innemen voordat het virus in je bloedbaan terecht komt, dus op de eerste dag als je nog helemaal niet weet hoe zwaar je het gaat krijgen, en de pillenkuur van Merck kost 600 euro.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gewoon 17 miljoen pillen uitdelen. Opgelost.
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je een noodzakelijke beslissing maar niet moet nemen omdat-ie impopulair is. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook belangrijk dat er wordt geprobeerd een lockdown in de toekomst te voorkomen. Investeren in de zorg, betere medicatie ontwikkelen, de vaccinatiegraad verhogen, weet ik veel. Alle zeilen bijzetten natuurlijk, de hele wereld zit met deze ellende.
behalve het feestje van de prins.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.
Ja precies, dat gaat ook niet de grote gamechanger zijn. Helaas.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat de pillen de oplossing zouden zijn, maar je moet ze inderdaad innemen voordat het virus in je bloedbaan terecht komt, dus op de eerste dag als je nog helemaal niet weet hoe zwaar je het gaat krijgen, en de pillenkuur van Merck kost 600 euro.
Dat is dus met 20.000 besmettingen per dag elke dag 12 miljoen euro aan pillen. Koekoek!
quote:"Aangezien het aantal covidpatiënten blijft stijgen, zijn we helaas genoodzaakt onze covidzorg nog verder uit te breiden en reguliere zorg af te schalen. Op de operatiekamers gaan spoedzorg en oncologie door. De reguliere zorg moeten we helaas uitstellen.
Nee, maar de achterstanden in de zorg maar op laten lopen ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.
De jongeren moeten maar even solidair zijn met de ouderen. Inmiddels al twee jaar, maar wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; de enige maatschappelijke functie die jij en ik als burger de komende jaren hebben is geen druk op de zorg uitoefenen. Die zorg is er nl. niet voor de samenleving, maar de samenleving is er alleen maar om de zorg te faciliteren.
Vind je dat vergelijkbaar?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar de achterstanden in de zorg maar op laten lopen ook niet.
Lekker de komende jaren de helft van je leven in een lockdown doorbrengen en de andere helft in een volledig gesloopte en murw gebruikte samenleving vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus...quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, maar van september tot maart in lockdown is natuurlijk gewoon helemaal geen optie.
Kinderen voortaan maar weer in de mergelgrotten baren graagquote:Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/l(...)-af?context=topstory
[..]
Zullen we boomers van nu de coronakids van later zijn?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kinderen voortaan maar weer in de mergelgrotten baren graag
Move along
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een enorme gok. Want als het tegenvalt ben je nóg later met reageren.
Why not, sounds rather fun.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lekker de komende jaren de helft van je leven in een lockdown doorbrengen en de andere helft in een volledig gesloopte en murw gebruikte samenleving vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus...
Die jongeren kunnen solidair zijn tot ze een ons wegen, maar daarmee wordt de druk op de zorg niet lager. Bejaarden en vetkleppen kunnen dan beter solidair gaan zijn met het zorgpersoneel door zichzelf een vrijwillige lockdown op te leggen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De jongeren moeten maar even solidair zijn met de ouderen. Inmiddels al twee jaar, maar wat maakt dat uit?
Wat is daar loos?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:07 schreef Haags het volgende:
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/1285687308614903
Tis al oudejaarsavond daar.
Mondlapjes, alcoholverkoopverbod na 20u, vuurwerkverbod, QR voor buitenactiviteiten (sinterklaas kijken!) en zwemles.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep opent met het vuurwerkverbod. Tja.
Gelukkig nog wel wat artsen die het symboolpolitiek noemen. We zijn de weg kwijt.
Aha.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Vuurwerkprotestje ofzo. Werd net aardig wat afgestoken.
Denk dat het een gemiste kans is dat de politiek daar niet wat vaker op ingaat. Maar jongeren zijn al 2 jaar onnodig te klos om ouderen en kwetsbaren te beschermen en dan weten ze het met de boosters ook nog goed verknallen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die jongeren kunnen solidair zijn tot ze een ons wegen, maar daarmee wordt de druk op de zorg niet lager. Bejaarden en vetkleppen kunnen dan beter solidair gaan zijn met het zorgpersoneel door zichzelf een vrijwillige lockdown op te leggen.
Klap op de kont van de zorg, dit.quote:
Nou Pietje, als je goed je best doet op school kun je later, net als pappa en mamma, de hele dag thuis achter een scherm opgesloten zitten, je vrienden nooit meer zien en iedere avond naar zanikkende virologen op tv kijken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.
Ga naar Fok.co.ukquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Why not, sounds rather fun.
Het gebeurt gewoon waar je bij staat hè. Het is echt ongelofelijkquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep opent met het vuurwerkverbod. Tja.
Gelukkig nog wel wat artsen die het symboolpolitiek noemen. We zijn de weg kwijt.
In Rotterdam hebben ze in ieder geval nog genoeg vuurwerkquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
URGENTIEquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:08 schreef Jed1Gam het volgende:
Super druk hier op straat in Wenen, en veel toeristen, kerstmarkten, restaurants bomvol, geen qr controle, en dan gaan ze maandag in lockdown
Dat snap ik, maar tegelijkertijd zijn de modellen nu al drie keer in korte tijd naar boven bijgesteld omdat steeds zelfs het slechtste scenario voorbij werd gestreefd door de realiteit. Dat geeft wel te denken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.
En dan baseer ik me liever op berekeningen uitgevoerd door een RIVM dan op voorspellingen door wat willekeurige doempredikers op twitter ofzo.
Je vindt het uitstellen van zorg erger dan een lockdown van september tot maart?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de toestand in de zorg erger.
Die toestand is in meerdere opzichten een bewuste keuze geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind de toestand in de zorg erger.
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Je vindt het uitstellen van zorg erger dan een lockdown van september tot maart?
Jeetje. Ik ben niet vaak met stomheid geslagen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.
Dat prachtige rode stippellijntje "Doel" ook in die grafiek, dat heel stoïcijns zijn bescheiden trajectje blijft volgen terwijl de werkelijke besmettingen alle kanten op wapperen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:41 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rstvakantie-rutte-de
Best druk ook.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar tegelijkertijd zijn de modellen nu al drie keer in korte tijd naar boven bijgesteld omdat steeds zelfs het slechtste scenario voorbij werd gestreefd door de realiteit. Dat geeft wel te denken.
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.
Wij leken zijn natuurlijk eerder geneigd de huidige trend tot in het oneindige te extrapoleren maar zo'n model neemt wel alle variabelen mee en ben dan wel benieuwd welke daarvan ervoor zorgt dat de kentering al zo vlot wordt voorspeld.
...en in de verste verte geen politie of ME te bekennen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:19 schreef asco het volgende:
[..]
Best druk ook.
Die jongeren hebben gelijk maar zijn eigenlijk veel te braaf. In de 80's was dit anders aangepakt. Laat staan ten tijde van de goddamn boomers.![]()
En nu spelen ze allemaal de heilige oudjes, echt rot op.
Tsja, shit happens in een pandemie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat kost gewoon mensenlevens. Sectoren sluiten kun je financieel compenseren, maar mensen de zorg niet bieden die ze nodig hebben is een tragiek waar weinig aan te doen valt.
Niet raar bedoeld maar: autorijden kost ook mensenlevens. Het is en blijft een proportionaliteitsvraagstuk waarbij we ons ergens door het midden heenpolderen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
De rioolwatermetingen zijn ook op dit moment op het hoogst, het percentage positief ook ontzettend hoog dus een veelvoud van het aantal positieve testen zal op dit moment wel besmettelijk zijn. Dat kan natuurlijk ook niet altijd door blijven gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Juist, maar het blijft het beste wat we hebben. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe het kan dat we al relatief snel over die piek zouden moeten komen.
Wij leken zijn natuurlijk eerder geneigd de huidige trend tot in het oneindige te extrapoleren maar zo'n model neemt wel alle variabelen mee en ben dan wel benieuwd welke daarvan ervoor zorgt dat de kentering al zo vlot wordt voorspeld.
Wellicht heeft het daarmee te maken, maar ook gevaccineerden blijven - tenzij zeer recent gevaccineerd - redelijk vatbaar dus er moet haast meer meespelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.
~50% besmettingen in ongevaccineerden, dus voor t gemak 12.000 per dag. 1.5 miljoen ongevaccineerden dus ~130 dagenquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen die niet gevaccineerd zijn en wel vatbaar is natuurlijk snel op.
Dat is toch omdat die Delta-variant besmettelijker is?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Wellicht heeft het daarmee te maken, maar ook gevaccineerden blijven - tenzij zeer recent gevaccineerd - redelijk vatbaar dus er moet haast meer meespelen.
Ik had het meer over opnames. Kinderen die besmet raken zijn niet heel relevant.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
~50% besmettingen in ongevaccineerden, dus voor t gemak 12.000 per dag. 1.5 miljoen ongevaccineerden dus ~130 dagen
Oftewel, zo rond maart. Geen rekening houdend met andere factoren. Dit lijkt me niet houdbaar tot maart.
Ja heb ik ook.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:50 schreef asco het volgende:
Ik betrap me er zelf op dat ik voor ELK filmpje welke ik kijk (buiten muziek) op YT ben aan het opletten of het van vóór of na 2020 is.
Echt zo van: ja, dat was in die andere wereld.![]()
Achja, meerdan maar.
Groepsimmuniteit is vrijwel onmogelijk bij delta, oftewel in theorie blijft iedereen in zekere mate vatbaar, maar ben je wel het minst vatbaar direct na besmetting volgens mij. Dus inderdaad als de werkelijke aantallen nog vele malen hoger liggen dan zou het nog wel eens rap kunnen afzwakken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De rioolwatermetingen zijn ook op dit moment op het hoogst, het percentage positief ook ontzettend hoog dus een veelvoud van het aantal positieve testen zal op dit moment wel besmettelijk zijn. Dat kan natuurlijk ook niet altijd door blijven gaan.
Haha die qr controlleurs op de markt zeggen gewoon doorlopen, geen zin meer om mensen te controleren, honderden mensen.quote:
Ja eens.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zijn betrouwbaarheidsintervallen voor. Je moet toch ergens een model aanhouden, anders zijn de mogelijkheden van 'worst case' werkelijk onbegrensd.
En dan baseer ik me liever op berekeningen uitgevoerd door een RIVM dan op voorspellingen door wat willekeurige doempredikers op twitter ofzo.
Dat speelt ook mee natuurlijk maar volgens mij is het voornamelijk afname van antistoffen, dus je blijft niet immuun voor besmetting, overigens wel behoorlijk voor ernstige symptomen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch omdat die Delta-variant besmettelijker is?
Herinfectie is nog steeds zeer zeldzaam toch?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat speelt ook mee natuurlijk maar volgens mij is het voornamelijk afname van antistoffen, dus je blijft niet immuun voor besmetting, overigens wel behoorlijk voor ernstige symptomen.
Ja maar we doen wat! Daadkracht! Beeldvorming!quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit echt, wat een onzin zeg dat vuurwerkverbod.
Compenseren houdt ook eens op, en dat is geld dat je niet kunt uitgeven aan armoedebestrijding, klimaat, zorg, of defensie. Bovendien leg je een hypotheek op toekomstige generaties, ook voor die generatie moet de financiele huishouding dan op orde zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaat echt helemaal fout in Rotterdamquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar we doen wat! Daadkracht! Beeldvorming!
Heb dat inderdaad ook wel eens gelezen, maar ik denk dat een bepaalde vorm van groepsimmuniteit uiteindelijk zeker wel mogelijk is. Bij een derde prik krijgen mensen vele male meer anti-lichamen en dus zal het ook wel veel beter tegen infectie beschermen, het is alleen de vraag voor hoelang. In de UK (zonder maatregelen) zit het R getal al een tijdje rond de 1 en dan hebben ze de kinderen tussen de 5-11 nog niet gevaccineerd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is vrijwel onmogelijk bij delta, oftewel in theorie blijft iedereen in zekere mate vatbaar, maar ben je wel het minst vatbaar direct na besmetting volgens mij. Dus inderdaad als de werkelijke aantallen nog vele malen hoger liggen dan zou het nog wel eens rap kunnen afzwakken.
ME heeft zich teruggetrokken en heeft waarschuwingsschoten gelostquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat gaat echt helemaal fout in Rotterdam
https://www.facebook.com/(...)k&v=1285687308614903
Ik meende dat in ieder geval de gevaccineerden inmiddels een behoorlijk aandeel hebben in positieve tests, zie bijv: https://www.skipr.nl/nieu(...)t-niet-gevaccineerd/.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:36 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Herinfectie is nog steeds zeer zeldzaam toch?
Zie daar een hoop mensen, maar wat gaat er fout?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat gaat echt helemaal fout in Rotterdam
https://www.facebook.com/(...)k&v=1285687308614903
De bekende discussie die emotioneel scheef wordt getrokken dat iemands eigen belang van meer waarde is dan andermans zaak. Voortdurend is de denkwijze door mensen hun activiteit te ontzeggen, er dus minder kans is dat die ergens mee in het ziekenhuis komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze bekogelen de ME met vuurwerk en andere dingen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie daar een hoop mensen, maar wat gaat er fout?
Wel grimmige sfeer.
Ja daar doelde ik eigenlijk op. En ook bijvoorbeeld vaccinatie + besmetting, wat nu dus voorkomt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik meende dat in ieder geval de gevaccineerden inmiddels een behoorlijk aandeel hebben in positieve tests, zie bijv: https://www.skipr.nl/nieu(...)t-niet-gevaccineerd/.
Maar als je met herinfectie specifiek doelt op tweemaal een echte coronabesmetting doormaken dan weet ik het zo niet.
Hmm, ja hoor het..quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ze bekogelen de ME met vuurwerk en andere dingen.
ME moest zich terugtrekken.
ME heeft waarschuwingsschoten gelost.
Dat denk ik ook. In ieder geval een soort van groepsimmuniteit tegen ernstig ziekworden, als je het zo mag noemen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb dat inderdaad ook wel eens gelezen, maar ik denk dat een bepaalde vorm van groepsimmuniteit uiteindelijk zeker wel mogelijk is. Bij een derde prik krijgen mensen vele male meer anti-lichamen en dus zal het ook wel veel beter tegen infectie beschermen, het is alleen de vraag voor hoelang. In de UK (zonder maatregelen) zit het R getal al een tijdje rond de 1 en dan hebben ze de kinderen tussen de 5-11 nog niet gevaccineerd.
Gemiddeld 1,5% ziekenhuisopnames totaal. Als je dat extrapoleert heb je dus nog ~22.500 opnames op verpleeg. IC is ongeveer 10%/15% van die opnames, dus nog 2250 tot 2500 IC opnames.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:28 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik had het meer over opnames. Kinderen die besmet raken zijn niet heel relevant.
En dat plaatst Rutte's opmerking over te veel maatregelen in een goede context.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. In ieder geval een soort van groepsimmuniteit tegen ernstig ziekworden, als je het zo mag noemen.
De UK blijft een bijzonder verhaal en in ieder geval een mooi voorbeeld van hoe er enigszins met corona valt te leven.
Nou, ik had begrepen dat het tegen het vuurwerkverbod, tegen 2G, en tegen de andere maatregelen is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, ja hoor het..
Waarom deze protesten? Er zijn niet echt maatregelen om écht boos oer te worden.
Hmm, beetje gek. Die 2G geldt nog niet echt generiek, en bovendien makkelijk te omzeilen. Tjah, vuurwerkverbodquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik had begrepen dat het tegen het vuurwerkverbod, tegen 2G, en tegen de andere maatregelen is.
Alles in 1, zeg maar.
Het borrelt al een tijd he. Het was wachten op iets wat de aanleiding kon zijn voor wat de emmer deed overlopen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, beetje gek. Die 2G geldt nog niet echt generiek, en bovendien makkelijk te omzeilen. Tjah, vuurwerkverbod
Heb je niks aan. Wat hij filmt zijn geen rellende mensen, bovendien zijn ze veelal niet/slecht herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat goed dat die kerel aan het livestreamen is, met alle gezichten prima in beeld.
Iedereen die daar staat is af voor de rest van zijn leven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je niks aan. Wat hij filmt zijn geen rellende mensen, bovendien zijn ze veelal niet/slecht herkenbaar.
Welnee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedereen die daar staat is af voor de rest van zijn leven.
De geschiedenis herhaalt zich altijd. Net als met kinderen, die gaan toch ook altijd hun ouders achterna.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:50 schreef Simmertje het volgende:
Waarom geilen Rotterdammers zo erg op hun eigen stad slopen?
Welja.quote:
Voor wat? Veterstrikdiploma?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedereen die daar staat is af voor de rest van zijn leven.
Haha, alleen die lui die hun stad slopen hebben die tijd niet eens meegemaaktquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaalt zich altijd. Net als met kinderen, die gaan toch ook altijd hun ouders achterna.
Je bent af als je strafbare feiten pleegt.quote:
Ja dat sowieso denk ik.quote:
Je bent af als je te weinig hersens hebt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent af als je strafbare feiten pleegt.
Stiekem vind ik een beetje verzet wel mooi. Maar liever niet van dit soort.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit gaat helemaal overslaan naar amsterdam utrecht en den haag
nederland gaat dit niet meer pikken wat hugo doet
Hij komt dadelijk weer terug, het was maar vijf minuten.quote:
heb je de topictitel niet gelezenquote:Op vrijdag 19 november 2021 20:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij komt dadelijk weer terug, het was maar vijf minuten.
Heb dat in Harvard business gestaan?quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit gaat helemaal overslaan naar amsterdam utrecht en den haag
nederland gaat dit niet meer pikken wat hugo doet
nee maar ik ga dat vanavond nog naar ze faxenquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heb dat in Harvard business gestaan?
Nee, Nature.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heb dat in Harvard business gestaan?
Grip 2 inmiddelsquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:04 schreef MichaelScott het volgende:
Hulpdiensten worden aardig opgeschaald dat wordt knokken.
Is al weer livequote:Op vrijdag 19 november 2021 21:05 schreef klaasweetalles het volgende:
vijf minuten zijn om
wat een faal cameraman
Ben er ook niet echt een voorstander van, maar er is verder ook niet echt een alternatief en dat die jongeren (zo lijkt het) die daar staan er genoeg van hebben en gigantisch gefrustreerd kan ik ook best begrijpen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:56 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Stiekem vind ik een beetje verzet wel mooi. Maar liever niet van dit soort.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100015351_518d78a4quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:04 schreef MichaelScott het volgende:
Hulpdiensten worden aardig opgeschaald dat wordt knokken.
Wat doen ze met zo’n scenario? Hoge paraatheid oid?quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:08 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfs het rode kruis is opgeroepen.
[..]
Genieten dit.
[ afbeelding ]
neequote:Op vrijdag 19 november 2021 21:09 schreef bianconeri het volgende:
Politie gaat straks ingrijpen en die wappie schaapjes gaan morgen weer roepen dat ze vreedzaam aan het demonstreren waren en dat je dat niet meer in NL mag. Dat het een schande is dat de politie ingrijpt.
Voorspelbaar.
Maar wat een mafketels zeg. Alleen dat is al reden om 2G gewoon in te voeren. Klaar!
Hoop voor de politie dat zich dit niet gaat uitbreiden naar andere steden, net als bij de avondklokrellenquote:
35k kijkers.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Voor hen die de link gemist hebben: https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/1314500772360089/
Zit er dik in natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoop voor de politie dat zich dit niet gaat uitbreiden naar andere steden, net als bij de avondklokrellen
quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat doen ze met zo’n scenario? Hoge paraatheid oid?
http://www.noodhulpteam-rr.nl/quote:Bij een ongeval of ramp met veel slachtoffers kan de GHOR een of meer Noodhulpteams van het Rode Kruis tegelijk met de reguliere hulpdiensten oproepen.
De Noodhulpteams waar de Rode Kruis vrijwilligers deel van uitmaken, ontfermen zich dan over de lichtgewonde slachtoffers.
Het ambulancepersoneel concentreert zich op de zorg voor de zwaargewonde slachtoffers. Daardoor kunnen alle gewonden, zwaar- of lichtgewond, snel en tegelijkertijd hulp krijgen.
In de regio Rotterdam Rijnmond kunnen de NHT vrijwilligers ook ingezet worden om de ambulancedienst bij T1 en T2 te assisteren en wordt dit NHT plus genoemd.
Is volgens mij ook een grote brand in de haven. Kan ook daar mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:08 schreef MichaelScott het volgende:
Zelfs het rode kruis is opgeroepen.
[..]
Genieten dit.
[ afbeelding ]
Announce extra maatregelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:14 schreef klaasweetalles het volgende:
Hoe zou Hugo zich nou voelen met zijn grote bek
Wat gaat er dan gebeuren denk je?quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
ik denk echt dat 2g en een pasje op werk de druppel is voor heel veel nederlanders
Went wel, en over 2 jaar komt de chip dus dan kan je het kaartje thuislaten.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
ik denk echt dat 2g en een pasje op werk de druppel is voor heel veel nederlanders
En niet te vergeten weer een hoeveelheid afgeblazen evenementen + vuurwerkverbod voor de aankomende jaarwisseling. Flinke optelsom weer zo.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
De kosten moeten niet hoger zijn dan de baten, maar veel mensen lijken in een haat-tunnelvisie te zijn beland dat ze dat niks meer uit makenquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
Waar we nu naar kijken.....ik denk echt dat dit begin is van een burgeroorlog in heel europaquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren denk je?
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waar we nu naar kijken.....ik denk echt dat dit begin is van een burgeroorlog in heel europa
Ik denk dat ze in Oostenrijk een burgeroorlog krijgen als die regering dat echt gaat verplichten om te vaccineren
Gelijk weer sfeer in het topic. @CherryLips ik heb je soulmate gevonden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waar we nu naar kijken.....ik denk echt dat dit begin is van een burgeroorlog in heel europa
Ik denk dat ze in Oostenrijk een burgeroorlog krijgen als die regering dat echt gaat verplichten om te vaccineren
Ook omdat de veroorzaakte antilichamen ineffectiever lijken zijn tegen de Delta variant.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is vrijwel onmogelijk bij delta, oftewel in theorie blijft iedereen in zekere mate vatbaar, maar ben je wel het minst vatbaar direct na besmetting volgens mij. Dus inderdaad als de werkelijke aantallen nog vele malen hoger liggen dan zou het nog wel eens rap kunnen afzwakken.
Aldus sprak de evolutie ontkennerquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:09 schreef bianconeri het volgende:
Politie gaat straks ingrijpen en die wappie schaapjes gaan morgen weer roepen dat ze vreedzaam aan het demonstreren waren en dat je dat niet meer in NL mag. Dat het een schande is dat de politie ingrijpt.
Voorspelbaar.
Maar wat een mafketels zeg. Alleen dat is al reden om 2G gewoon in te voeren. Klaar!
quote:19-11-21 21:18:12 Politie Rotterdam-Rijnmond 1 Schietpartij Binnenwegplein Rotterdam ICnum 631658
1430020 Politie VRR - GMK Persalarm Politie
Jaquote:Op vrijdag 19 november 2021 21:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit land gaat kapot aan domheid.
Dat is vlak bij de Koopgoot toch? Om de hoek van de Lijnbaan?quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ twitter ]
Traumahelikopter opgeroepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |