SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Sla of bespuug je een medewerker? Gewoon helemaal niet meer helpen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
heb je dat bericht uit Leeuwarden gelezen? Treurig.
[ twitter ]![]()
Kennis van mij is met een zuurstoffles naar huis gestuurd. De huisarts weigert simpelweg verwijzing. Tenzij je echt op stikken staat.
Code zwart is in de praktijk allang een feit. Nu wordt de trucendoos leeggehaald om het niet af te kondigen want dan is het einde carriere Hugo natuurlijk.![]()
Dat is zeker niet raar, maar het is nu al onvermijdelijk. Het duurt weken voordat je maatregelen terugziet in de ziekenhuiscijfers.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het raar dat ik er een beetje boos over ben dat dit überhaupt nodig is? Zowel vanuit mensen die niet mee willen werken, maar ook vanuit het gebrek aan urgentie van de overheid.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Hugo TT beste TT.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Slachtoffers zeg natuurlijk niet alles hè.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
1300 slachtoffers (2019) vs 400 (2020)
Noem het maar massaal negeren
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-sfeer-gespannenderquote:Ondanks het vuurwerkverbod en kans op hoge boetes, wordt er flink geknald in veel woonwijken. Veel gemeenten zien zelfs meer vuurwerkmeldingen dan vorig jaar. Het is daarom alle hens aan dek voor de handhavers. Die zien een andere sfeer op straat. "We zien dit jaar dat mensen uit boosheid gaan knallen. Ze zijn klaar met de coronaregels."![]()
Ja, ik ben ook bang dat we straks de instroom zien afbuigen, puur omdat het gewoon niet past en ze daarom strenger en strenger worden met wie ze wel en niet opnemen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef Confetti het volgende:
Kennis van mij is met een zuurstoffles naar huis gestuurd. De huisarts weigert simpelweg verwijzing. Tenzij je echt op stikken staat.
Code zwart is in de praktijk allang een feit. Nu wordt de trucendoos leeggehaald om het niet af te kondigen want dan is het einde carriere Hugo natuurlijk.![]()
https://m.bild.de/politik(...)9212.bildMobile.html
Ook wel bizar. Italie dat patienten uit Duitsland overneemt.
Terwijl wij alweer patienten aan DE proberen te slijten omdat we lockdowns zat zijn.![]()
Als de percentages scheef toenemen is dit een conclusie die je kunt trekken ja.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
Things that make you go hmmmm
[ twitter ]
Heb je ook de bijbehorende cijfers?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lekker gepaint, kerel!quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:49 schreef DonDruiper het volgende:
Heey mijn plaatje is overgenomen in de OP. Erg mooi.![]()
Ja, en dan gaan mensen ineens heel hard achter uit en dan gaan er mensen onnodig dood.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook bang dat we straks de instroom zien afbuigen, puur omdat het gewoon niet past en ze daarom strenger en strenger worden met wie ze wel en niet opnemen.![]()
Hier in Den Haag was er ook net zoveel vuurwerk als de jaren daarvoor. En terecht. Bovendien zijn vuurpijlen en knalvuurwerk sowieso al verboden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Slachtoffers zeg natuurlijk niet alles hè.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-sfeer-gespannender
[..]That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Sowieso. Ook het feit dat er nu operaties weer worden uitgesteld kost uiteindelijk gewoon mensenlevens.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, en dan gaan mensen ineens heel hard achter uit en dan gaan er mensen onnodig dood.![]()
Jij humt wat af, he?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Maar is in het onderzoek ook meegenomen dat er uitgestelde zorg is? Dat deze pandemie al anderhalf jaar duurt? Is onomstotelijk bewezen dat de genoemde doden vaccinatiedoden zijn, dus zeker weten overleden door de vaccins? Of is dit een lekkere kort door de bocht natte vinger conclusie?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Oeh er zijn meer mensen dood en er zijn meer mensen gevaccineerd, dat moet dan wel met elkaar te maken hebben. Kan zo in dit lijstje erbij: https://www.buzzfeednews.(...)bizarre-correlationsquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]![]()
Toont dit een causaal verband aan? Nee!quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Mwah, bij een totaalverbod gaan er natuurlijk veel meer azijnzeikers bellen als ze een knalletje horen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Slachtoffers zeg natuurlijk niet alles hè.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-sfeer-gespannender
[..]
Dan is slachtoffers een stuk accurater gok ik.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vond hem goed. Hij gat precies visueel weer wat bedoeld was en het kan niet meer worden misbruikt om boos te worden over iets dat er niet staatquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:49 schreef DonDruiper het volgende:
Heey mijn plaatje is overgenomen in de OP. Erg mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zelf even zoeken bij accountquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de percentages scheef toenemen is dit een conclusie die je kunt trekken ja.
Heb je ook de bijbehorende cijfers?![]()
Fijn dat er nog mensen zijn die logisch nadenken. Alleen aan je taalgebruik kun je nog werken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, bij een totaalverbod gaan er natuurlijk veel meer azijnzeikers modelburgers bellen als ze een knalletje horen.
Dan is slachtoffers een stuk accurater gok ik.![]()
![]()
De oversterfte is al een goede indicatie. Nederland had bijvoorbeeld ook een vergelijkbare oversterfte als Italie in de 1e golf maar het is niet zichtbaar omdat huisartsen de hoorn eropgooien. In Italie lig je dan op de gang.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, en dan gaan mensen ineens heel hard achter uit en dan gaan er mensen onnodig dood.
Ik weet niet wat beter is.![]()
Gaat mijn vakantie zondag nog door?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Gelukkig dat ze zelf wel het verschil tussen correlatie en causale verbanden snappen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Zelf even zoeken bij account
[ twitter ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
IC’s bezig met forse uitbreiding bedden: twintig per dag erbij
Ziekenhuizen zijn bezig met een flinke opschaling van het aantal IC-bedden. Dinsdag was de capaciteit in Nederland nog 1016 bedden. Aanstaande maandag zijn dat er 1150.
Dat hebben de voorzitters van de ROAZ’en gezamenlijk besloten, aldus een woordvoerder van het Landelijk Centrum Patiënten Spreiding (LCPS): “Dat betekent wel dat overal in het land reguliere zorg zal worden afgeschaald.”
Meer coronapatiënten
De afgelopen twee dagen is de maximumcapaciteit al vergroot met 22 bedden: van 1016 dinsdag naar 1038 donderdag. De forse opschaling is nodig vanwege het sterk stijgende aantal coronapatiënten op de IC’s. Als de toename net zo snel verloopt als de afgelopen twee weken, zou de maximumcapaciteit van 1016 al 1 december worden bereikt. De afgelopen twee weken is het aantal covidpatiënten op de IC’s gestegen van 273 naar 413.
Het LCPS kan niet zeggen hoeveel procent de reguliere zorg wordt afgeschaald om deze capaciteit vrij te maken. Ook is nog niet duidelijk wat er mogelijk is in een volgende uitbreidingsfase. Deze maand kwamen er per dag netto gemiddeld tien covidpatiënten bij op de IC’s. Als deze trend doorzet, biedt dit opschalingsplan van de ROAZ’en soelaas voor twee weken, tot ongeveer 15 december.
Hulp uit Duitsland
Wanneer die maximumcapaciteit wordt bereikt, hangt onder andere af van het aantal grieppatiënten op de IC’s en de capaciteit die de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen vrijmaakt voor de opname van Nederlandse patiënten. De Duitse ziekenhuizen hebben zich donderdag bereid verklaard om twintig coronapatiënten over te nemen. Onduidelijk is of dat er later meer kunnen worden.![]()
Kop in het zand, en negeren. Ignorance is blissquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oeh er zijn meer mensen dood en er zijn meer mensen gevaccineerd, dat moet dan wel met elkaar te maken hebben. Kan zo in dit lijstje erbij: https://www.buzzfeednews.(...)bizarre-correlations![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Kop in het zand, en negeren. Ignorance is bliss
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
De spierpijn wordt erger en ergerman man doet gewoon pijn
Krijg mijn voeten niet meer warm, Tenen zijn blauwig![]()
![]()
Zou intressant zijn als je dit soort cijfers kan koppelen aan doodsoorzaak.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Kop in het zand, en negeren. Ignorance is bliss![]()
Het is een aanwijzing, geen hard verband. Maar er zijn wel veel aanwijzingen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig dat ze zelf wel het verschil tussen correlatie en causale verbanden snappen.![]()
Verschil tussen causatie en correlatie niet begrijpen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Kop in het zand, en negeren. Ignorance is bliss![]()
![]()
Dat klinkt echt niet heel fijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef Sfancta het volgende:
Krijg mijn voeten niet meer warm, Tenen zijn blauwig
Sterkte!
Jij bent wel gevaccineerd, toch?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]Fantastisch hoe die mensen conclusies kunnen trekken. Twitter zou verboden moeten worden. Alhoewel het natuurlijk wel geweldig entertainment is.
![]()
Als je last hebt van confirmation bias wel jaquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Het is een aanwijzing, geen hard verband. Maar er zijn wel veel aanwijzingen.![]()
Veklaar jij het even? Dank je!quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Verschil tussen causatie en correlatie niet begrijpen.![]()
Nee want ik heb onvoldoende data. Het zou zoveel oorzaken kunnen hebben. Zoals bijvoorbeeld de uitgestelde zorg.quote:![]()
Waar gaat de reis naar toe?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat mijn vakantie zondag nog door?![]()
Het lijkt er wel op of dat de doorsnee coronacomplotdenker gewoon niet heeft opgelet op school. Snappen niks van statistiek, snappen niks van geschiedenis. Kwalijke zaak.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Verschil tussen causatie en correlatie niet begrijpen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ah ja, geen relevante cijfers dus. ZIjn namelijk niet uitgemeten naar vaccinatiestatus.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Zelf even zoeken bij account
[ twitter ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kom eerst maar met een NL of Engelse bron, dan wil ik er wel verder op ingaan (ik spreek geen Duits) maar verder is het natuurlijk volkomen logisch dat er meer vaccinatie is en dat er meer doden zijn. Dat het tegelijk gebeurd is ook niet vreemd en dat correlatie niet hetzelfde is als causaliteit klopt ook.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Kop in het zand, en negeren. Ignorance is bliss
Met andere woorden: ja je kunt met een vaccinatie nog steeds doodgaan, je kunt zelfs, in hele uitzonderlijke gevallen, doodgaan aan een vaccinatie. Stellen dat er oversterfte is door vaccinatie is toch wel enigszins kort door de bocht.![]()
quote:
![]()
Ripquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef Sfancta het volgende:
Krijg mijn voeten niet meer warm, Tenen zijn blauwig![]()
Ik ben het met je eens, maar we moeten ook voorkomen dat er een tunnelvisie ontstaat. Je ziet vrij vaak dat als iemand die al ouder is overlijdt dat er gezegd wordt: Komt door corona, bewijs maar dat het niet zo is. Terwijl als het gaat over de vaccinaties er gezegd wordt: Bewijs maar dat het door de vaccinaties komt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij humt wat af, he?
Maar is in het onderzoek ook meegenomen dat er uitgestelde zorg is? Dat deze pandemie al anderhalf jaar duurt? Is onomstotelijk bewezen dat de genoemde doden vaccinatiedoden zijn, dus zeker weten overleden door de vaccins? Of is dit een lekkere kort door de bocht natte vinger conclusie?
Daarmee zeg ik uiteraard niet dat het door de vaccins komt, maar er lijkt nogal de neiging te heersen dat alles wat (mogelijk) verkeerd kan gaan met vaccinaties fake news is. Die ontwikkeling is ook niet gezond.![]()
Nee, want die is overal gelijk. Je moet een verklaring verzinnen die beide effecten verklaard. Hoge vaccinatiegraad en hoge oversterfte.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee want ik heb onvoldoende data. Het zou zoveel oorzaken kunnen hebben. Zoals bijvoorbeeld de uitgestelde zorg.![]()
Ja!quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat mijn vakantie zondag nog door?
En dit zeg ik puur uit eigenbelang![]()
![]()
Ik denk dat we Disneyland Parijs ook moeten sluiten. Er is een correlatie van 0.55 tussen het aantal bezoeken aan Disneyland en het aantal mensen wat geplet wordt tussen 2 objectenquote:![]()
Kun je dat ook verklaren?
http://tylervigen.com/view_correlation?id=44158![]()
Nee, dat vind jij accurater, na de jaarwisseling las je overal berichten dat er ondanks het verbod, toch veel vuurwerk werd afgestoken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, bij een totaalverbod gaan er natuurlijk veel meer azijnzeikers bellen als ze een knalletje horen.
Dan is slachtoffers een stuk accurater gok ik.
https://www.hethelewestla(...)-vuurwerk-afgestoken
https://nos.nl/liveblog/2(...)dere-plekken-belaagd
https://www.omroepbrabant(...)stig-op-los-gestookt
https://denhaagfm.nl/2021(...)verbod-met-vuurwerk/![]()
Je zou bijna een causaal verband veronderstellen tussen opleidingsniveau en neiging tot complotdenken. Maar voor die conclusie is het nog wat vroeg.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op of dat de doorsnee coronacomplotdenker gewoon niet heeft opgelet op school. Snappen niks van statistiek, snappen niks van geschiedenis. Kwalijke zaak.![]()
![]()
O nee, ik ben ervan overtuigd dat er best wel eens overlijdens zouden kunnen zijn door de vaccins. Gewoon, omdat het op de grote aantallen helemaal niet raar is om te veronderstellen dat het echt wel eens fout gaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar we moeten ook voorkomen dat er een tunnelvisie ontstaat. Je ziet vrij vaak dat als iemand die al ouder is overlijdt dat er gezegd wordt: Komt door corona, bewijs maar dat het niet zo is. Terwijl als het gaat over de vaccinaties er gezegd wordt: Bewijs maar dat het door de vaccinaties komt.
Daarmee zeg ik uiteraard niet dat het door de vaccins komt, maar er lijkt nogal de neiging te heersen dat alles wat (mogelijk) verkeerd kan gaan met vaccinaties fake news is. Die ontwikkeling is ook niet gezond.
Maar niet dat de oversterfte enorm stijgt door de enorme hoeveelheid mensen die sterven aan de vaccinaties. Daar geloof ik gewoon echt niet in. Dan zou er echt een enorm probleem aan het licht zijn gekomen en dat had men echt niet in de doofpot kunnen stoppen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Veel, maar wel een stuk minder.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, dat vind jok accurater, na de jaarwisseling las je overal berichten dat er ondanks het verbod, toch veel vuurwerk werd afgestoken.
https://www.hethelewestla(...)-vuurwerk-afgestoken
https://nos.nl/liveblog/2(...)dere-plekken-belaagd
https://www.omroepbrabant(...)stig-op-los-gestookt
https://denhaagfm.nl/2021(...)verbod-met-vuurwerk/VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Bovendien was hier laatst iemand besmet door Mickey Mouse. Dichtgooien die hap!quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:01 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik denk dat we Disneyland Parijs ook moeten sluiten. Er is een correlatie van 0.55 tussen het aantal bezoeken aan Disneyland en het aantal mensen wat geplet wordt tussen 2 objecten![]()
Het helpt ook niet dat de complotdenkers dit vanaf het begin zeggen en er steeds bewijs voor zoeken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar we moeten ook voorkomen dat er een tunnelvisie ontstaat. Je ziet vrij vaak dat als iemand die al ouder is overlijdt dat er gezegd wordt: Komt door corona, bewijs maar dat het niet zo is. Terwijl als het gaat over de vaccinaties er gezegd wordt: Bewijs maar dat het door de vaccinaties komt.
Daarmee zeg ik uiteraard niet dat het door de vaccins komt, maar er lijkt nogal de neiging te heersen dat alles wat (mogelijk) verkeerd kan gaan met vaccinaties fake news is. Die ontwikkeling is ook niet gezond.
Net als met Eriksen op het EK. Na keer op keer zulke dingen word je niet meer serieus genomen na een poos.![]()
Ja en ook tussen opleidingsniveau en muzieksmaak.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je zou bijna een causaal verband veronderstellen tussen opleidingsniveau en neiging tot complotdenken. Maar voor die conclusie is het nog wat vroeg.![]()
Maar dat terzijde.![]()
`quote:
Spanje (canarische eilanden)U gaat ook op vakantie of U ziet mij graag vertrekken ?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja!
En dit zeg ik puur uit eigenbelang
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Hoezo overal gelijk? En ook in landen met lage vaccinatiegraden in Afrika is forse oversterfte.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, want die is overal gelijk. Je moet een verklaring verzinnen die beide effecten verklaard. Hoge vaccinatiegraad en hoge oversterfte.
Er is een onderzoek gedaan door de CDC naar de kans op niet Covid gerelateerde sterfte bij gevaccineerden en ongevaccineerden in de VS en daaruit kwam uit dat gevaccineerden een lagere kans hadden om te sterven aan niet covid gerelateerde oorzaken dan ongevaccineerden. Daaruit blijkt dat er geen oversterfte is door vaccinaties
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7043e2.htm#contribAff![]()
Beide effecten kunnen ongetwijfeld verklaard worden, maar niet per se gelinkt aan elkaar.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, want die is overal gelijk. Je moet een verklaring verzinnen die beide effecten verklaard. Hoge vaccinatiegraad en hoge oversterfte.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Gaat vast wel door. Waarom zou het niet doorgaan? Vliegen binnen EU kan altijd toch?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
`
Spanje (canarische eilanden)
[..]
U gaat ook op vakantie of U ziet mij graag vertrekken ?![]()
In Oostenrijk pakken ze door he..
Lockdown voor ongevaccineerden.
Vaccinatieplicht.
Zou het helpen allemaal?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waarom of-of?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
`
[..]
U gaat ook op vakantie of U ziet mij graag vertrekken ?
![]()
Niet on-topic dit, maar wat een toffe website!quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:01 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik denk dat we Disneyland Parijs ook moeten sluiten. Er is een correlatie van 0.55 tussen het aantal bezoeken aan Disneyland en het aantal mensen wat geplet wordt tussen 2 objecten![]()
Ja eens, ik ook niet. Ik zie in dit topic vrij veel confirmation bias twee kanten op. Aan de ene kant mensen die niet geloven in de vaccins die alles die kant op uitleggen, maar ook andersom. Beiden is niet goed.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O nee, ik ben ervan overtuigd dat er best wel eens overlijdens zouden kunnen zijn door de vaccins. Gewoon, omdat het op de grote aantallen helemaal niet raar is om te veronderstellen dat het echt wel eens fout gaat.
Maar niet dat de oversterfte enorm stijgt door de enorme hoeveelheid mensen die sterven aan de vaccinaties. Daar geloof ik gewoon echt niet in. Dan zou er echt een enorm probleem aan het licht zijn gekomen en dat had men echt niet in de doofpot kunnen stoppen.
Wat betreft een complot hier ben ik fan van de theorie van Grimes. Hoe groter het complot hoe eerder deze uitkomt. Als dit echt een complot zou zijn zou er op zijn minst één iemand zijn die inmiddels uit de school moest zijn geklapt.![]()
We zitten midden in een clinical trial, neveneffecten komen dus aan het licht "as we speak".quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:
Maar niet dat de oversterfte enorm stijgt door de enorme hoeveelheid mensen die sterven aan de vaccinaties. Daar geloof ik gewoon echt niet in. Dan zou er echt een enorm probleem aan het licht zijn gekomen en dat had men echt niet in de doofpot kunnen stoppen.
Ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik zie wel veel aanwijzingen. Het bewijs is nog niet rond. Ik hoop het uiteraard niet.![]()
Frans Bauer/Duijts deed het altijd wel goed bij ons op de opleiding. Is dat dan een goed of een slecht teken?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja en ook tussen opleidingsniveau en muzieksmaak.![]()
Maar dat terzijde.![]()
No offence, maar heel veel mensen kunnen prima thuis met wat extra zuurstof verblijven, er is tijdens de eerdere golven zeer succesvol gedraaid met monitoring op afstand.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef Confetti het volgende:
Code zwart is in de praktijk allang een feit. Nu wordt de trucendoos leeggehaald om het niet af te kondigen want dan is het einde carriere Hugo natuurlijk.
Ik was dan ook zeer verbaasd dat deze behandelmethode helemaal is stilgelegd en pas na een paar weken (toen het water al boven aan de dijk stond) weer opgestart werd. Maar dat zal vast te maken hebben dat ze de DBC's van een opname niet volledig kunnen doorbelasten als de patiënt thuis ligt, de kachel moet wel roken natuurlijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je zou eigenlijk niet verwachten dat er dan überhaupt een opleiding is...quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Frans Bauer/Duijts deed het altijd wel goed bij ons op de opleiding. Is dat dan een goed of een slecht teken?![]()
Als echt de nood aan de man is komen we dus wel weer aan de 1350 beddenquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
IC’s bezig met forse uitbreiding bedden: twintig per dag erbij
Ziekenhuizen zijn bezig met een flinke opschaling van het aantal IC-bedden. Dinsdag was de capaciteit in Nederland nog 1016 bedden. Aanstaande maandag zijn dat er 1150.
Dat hebben de voorzitters van de ROAZ’en gezamenlijk besloten, aldus een woordvoerder van het Landelijk Centrum Patiënten Spreiding (LCPS): “Dat betekent wel dat overal in het land reguliere zorg zal worden afgeschaald.”
Meer coronapatiënten
De afgelopen twee dagen is de maximumcapaciteit al vergroot met 22 bedden: van 1016 dinsdag naar 1038 donderdag. De forse opschaling is nodig vanwege het sterk stijgende aantal coronapatiënten op de IC’s. Als de toename net zo snel verloopt als de afgelopen twee weken, zou de maximumcapaciteit van 1016 al 1 december worden bereikt. De afgelopen twee weken is het aantal covidpatiënten op de IC’s gestegen van 273 naar 413.
Het LCPS kan niet zeggen hoeveel procent de reguliere zorg wordt afgeschaald om deze capaciteit vrij te maken. Ook is nog niet duidelijk wat er mogelijk is in een volgende uitbreidingsfase. Deze maand kwamen er per dag netto gemiddeld tien covidpatiënten bij op de IC’s. Als deze trend doorzet, biedt dit opschalingsplan van de ROAZ’en soelaas voor twee weken, tot ongeveer 15 december.
Hulp uit Duitsland
Wanneer die maximumcapaciteit wordt bereikt, hangt onder andere af van het aantal grieppatiënten op de IC’s en de capaciteit die de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen vrijmaakt voor de opname van Nederlandse patiënten. De Duitse ziekenhuizen hebben zich donderdag bereid verklaard om twintig coronapatiënten over te nemen. Onduidelijk is of dat er later meer kunnen worden.![]()
Ja, er zouden inmiddels te veel mensen bij betrokken moeten zijn die effectief succesvol hun mond zouden moeten houden. Dat gaat never nooit lukken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens, ik ook niet. Ik zie in dit topic vrij veel confirmation bias twee kanten op. Aan de ene kant mensen die niet geloven in de vaccins die alles die kant op uitleggen, maar ook andersom. Beiden is niet goed.
Wat betreft een complot hier ben ik fan van de theorie van Grimes. Hoe groter het complot hoe eerder deze uitkomt. Als dit echt een complot zou zijn zou er op zijn minst één iemand zijn die inmiddels uit de school moest zijn geklapt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik gaat ook. Ik ken U niet dus ik zie geen reden om U persoonlijk weg te willen hebbenquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
`
[..]
![]()
Heeft weinig met Corona te maken, bestaat al langer:quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn dit van die patiënten (of familie van) die eisen dat de artsen verder zoeken naar het echte probleem, want corona bestaat niet.
![]()
In de tokkiewijken ongetwijfeld, in het centrum waar ik woon hoorde je een enkele knal. Echt compleet onvergelijkbaar met andere jaren Als het echt massaal genegeerd werd had je dat wel terug moeten zien in zowel de cijfers van de slachtoffers als gemeten fijnstofdeeltjes. En zie hier.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Veel, dan wordt het toch massaal genegeerd?
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
30quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Internationaal opsporingsbericht voor groepje Nederlanders in Spanje
Slaan we niet een beetje door?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Alsof ze een kindermoord hebben gepleegd... man man.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:08 schreef DonDruiper het volgende:
Slaan we niet een beetje door?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We slaan al anderhalf jaar door...quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:08 schreef DonDruiper het volgende:
Slaan we niet een beetje door?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik zie vooral een relatie tussen @dick_laurent en @phpmystyle opbloeien. Samen (op een veilige anderhalve meter) cocktails wegtikken terwijl ze klagen hoe kut Nederland is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Het nieuwe Fok! We spreken elkaar alleen nog met U aan.
Zin in taart trouwens!![]()
Nee. Vaccinaties werken minder lang en tegelijkertijd kan het virus veel vrijer rondgaan dan voorheen. Dat lijdt onder het groepje mensen dat niet gevaccineerd is plus de gevaccineerden met onderliggend lijden en een zwakke weerstand tot meer explosieve groei van het virus dan voorheen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Het zijn niet de vaccins die het hoge aantal besmettingen (en daarna doden) veroorzaken, het is het beleid dat is vastgehangen aan de vaccins. Goed, dat konden we van tevoren niet geheel voorspellen maar wel tijd dat we dat inzien. Dat wordt ook (mondjesmaat) ingezien, vandaar de terugkeer van maatregelen en boosters.![]()
Op het platteland ook. Ik woon in het buitengebied en nog nooit zoveel vuurwerk gezien en gehoord als vorig jaar. Overigens wel heel mooi siervuurwerk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
In de tokkiewijken ongetwijfeld, in het centrum waar ik woon hoorde je een enkele knal. Echt compleet onvergelijkbaar met andere jaren Als het echt massaal genegeerd werd had je dat wel terug moeten zien in zowel de cijfers van de slachtoffers als gemeten fijnstofdeeltjes. En zie hier.
[ afbeelding ]![]()
Ik zit er momenteel nogquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
`
[..]
![]()
Prima vertoeven hier, en duidelijke regeltjes, waar niemand hier moeilijk over doet.
Mondkapje als je binnen bent, zodra je gaat zitten mag hij af, eigenlijk ben je vrijwel heel de tijd buiten.
Mondkapje in OV/Taxi
Alles is open tot 4u
Roken alleen buiten
Verder merk je nauwelijks iets van gezeur hier.
Vooral genieten van het goedkope leven hier zou ik zeggen.
Waar ga je heen in Gran Canaria?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
N=1, meestal niet heel accuraat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Op het platteland ook. Ik woon in het buitengebied en nog nooit zoveel vuurwerk gezien en gehoord als vorig jaar. Overigens wel heel mooi siervuurwerk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Jepquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We slaan al anderhalf jaar door...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vergeet corona, vergeet vuurwerk, ik hoor op dit moment kerstmuziek op de radioHet is november godverdomme.
![]()
Carbidschieten mocht wel toch? Hier flink wat knallen gehad vorig jaar iig.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Op het platteland ook. Ik woon in het buitengebied en nog nooit zoveel vuurwerk gezien en gehoord als vorig jaar. Overigens wel heel mooi siervuurwerk.![]()
Ik ben aan het afnemen in kracht, serieus het is waar.
Vanmorgen met de hond gelopen, geen probleem. Ik hou hem nu niet meer(37 kg)
Heb ik dus een probleem. Loslopen is niet mogelijk.![]()
Tokkies die niet in quarantaine gaan als het moet, niet gaan miepen als ze je proberen op te sporen.![]()
Tussen de kanarische eilanden en Malagà zit wel een stukje meer afstand dan 1.5 meter kan ik je meldenquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie vooral een relatie tussen @:dick_laurent en @:phpmystyle opbloeien. Samen (op een veilige anderhalve meter) cocktails wegtikken terwijl ze klagen hoe kut Nederland is.![]()
![]()
Kan hij zelf niet lopen? Dat je hem moet dragen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:11 schreef Sfancta het volgende:
Ik ben aan het afnemen in kracht, serieus het is waar.
Vanmorgen met de hond gelopen, geen probleem. Ik hou hem nu niet meer(37 kg)
Heb ik dus een probleem. Loslopen is niet mogelijk.![]()
Ik kom nu met zowel een bron mbt slachtoffers als gemeten fijnstofdeeltjes van 500 meetstations in Nederlands.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Oké. Maar hier kun je dat niet meten, meeste fijnstof van NL door miljoenen varkens en pluimvee.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kom nu met zowel een bron mbt slachtoffers als gemeten fijnstofdeeltjes van 500 meetstations in Nederlands.![]()
Ik hoorde in de Appie net continu fucking Sinterklaasliedjes.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vergeet corona, vergeet vuurwerk, ik hoor op dit moment kerstmuziek op de radioHet is november godverdomme.
Kreeg er spontaan zin van om bejaarden te body-slammen.![]()
![]()
Omdat alles onvoorspelbaar is en overheden graag spierballen laten zien. Wat eerder alleen voorbehouden was aan landen zoals Ruslandquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gaat vast wel door. Waarom zou het niet doorgaan? Vliegen binnen EU kan altijd toch?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nouja de consensus is dan blijkbaar dat in achtergestelde gebieden en achterstandswijken er nog genoeg de lucht in ging, maar over heel Nederland gezien zo’n 75% minder.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oké. Maar hier kun je dat niet meten, meeste fijnstof van NL door miljoenen varkens en pluimvee.VBL SC influencer
Left, right, behind
Forum Opties Forumhop: Hop naar: