abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202232748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:57 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nou als je net je huidige auto in de prak gereden hebt. Of net een nieuwe baan hebt waarvoor je een auto nodig hebt...... of waarvoor je moet verhuizen.....

Maar goed, dan had je je maar moeten laten vaccineren.
Wat denk je van de tabakszaak die niet essentiëel is maar wel een PostNL ophaalpunt is?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202232757
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[ twitter ]
Er was eens één dapper gallisch dorp sardinisch eiland dat dapper weerstand bood tegen de romeinen het virus
de kleur zwart staat niet in de legenda.
pi_202232760
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:57 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Een tijdelijk probleem. Op een gegeven moment zal planbare zorg verder afgschaald worden.
En als planbare zorg nog verder afgeschaald wordt? Het gaat op dit moment niet alleen om planbare zorg hè, maar ook om zorg die binnen een bepaalde periode plaats moet vinden om ervoor te zorgen dat de overleving van de patiënt niet in het gedrang komt.
pi_202232762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Sorry, ik ga 't zeggen.. Die zijn essentieel. De showroom niet, maar proefritten, afleverafspraken e.d. konden ook toen ze dicht waren gedaan worden.
Afhalen mocht altijd. Bij welke winkel dan ook.
pi_202232764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En als ik een auto koop wil ik daar ook eerst in rijden. Dat maakt niet opeens dat autohandelaren tot de essentiële beroepen horen. Of gaat iemand mij nu vertellen dat die ook essentieel zijn? :D
Die vallen ook onder essentieel toch? Mochten tenminste wel openblijven kan ik me herinneren, net als garages.
blablablabla
pi_202232769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
En als planbare zorg nog verder afgeschaald wordt? Het gaat op dit moment niet alleen om planbare zorg hè, maar ook om zorg die binnen een bepaalde periode plaats moet vinden om ervoor te zorgen dat de overleving van de patiënt niet in het gedrang komt.
Dat is heel vervelend, zeker voor mensen die er al heel lang op wachten. Ik ken ook zo iemand.
pi_202232771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Afhalen mocht altijd. Bij welke winkel dan ook.
Een auto haal je niet alleen maar af. Die staat ergens klaar, aflevering wordt doorgenomen, auto wordt besproken en gecontroleerd etc. De auto's die ik gehad heb waren het over 't algemeen afspraken van een uur tot anderhalf uur.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:01:17 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202232778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar eerlijk, een week geleden hadden we het nog over het dagrecord dat gebroken zou worden. Dat dagrecord stond op ~13.000. We hebben vandaag al de 23.000 aangeraakt. Poep is de ventilator wel heel hard aan het raken nu.
Het groeit lekker met 40-45% door. Al weken. En dat is geen grap trouwens.

Gelukkig kunnen we niet veel verder doorgroeien, want zoveel testcapaciteit is er niet :')
pi_202232782
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:00 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat is heel vervelend, zeker voor mensen die er al heel lang op wachten. Ik ken ook zo iemand.
En nu ook de rest van mijn post ;)

Op dit moment is het afschalen in diverse ziekenhuizen op zo'n punt dat iemand die een hartoperatie nodig heeft niet de garantie heeft dat die op tijd geholpen wordt, dus daardoor kan overlijden.
pi_202232783
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Volgens de cijfers van LCPS is de max capaciteit 1069 en zijn er nog 157 bedden "beschikbaar".

https://lcps.nu/wp-content/uploads/211118_ZHC.pdf

Betekent dan wel dat alle BOSS bedden weg zijn.

Die 157 is trouwens binnen nu en 2 weken wel op met de huidige netto instroom.
Dat is theoretisch beschikbaar. Daar liggen gewoon patiënten op. Ze houden ons aan een scenario. Dus als COVID nog verder stijgt, dan kan ik nog meer open harten of oncologie afschalen.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:02:02 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202232787
quote:
bron nu.nl
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) roept Nederlanders er donderdagmiddag toe op niet opzettelijk besmet te raken met het coronavirus. De overheidsinstantie is "op de hoogte van een website die materiaal aanbiedt om besmet te raken".
Hier gaat dat in mijn omgeving een stuk relaxter.
Ilona appt met Luuk, "ben positief", Luuk gaat langs om z'n aanhankelijke steun te betuigen, wacht een dag of 5 en laat zich dan testen zodat hij gewoon door kan gaan met wat die altijd al deed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202232788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een auto haal je niet alleen maar af. Die staat ergens klaar, aflevering wordt doorgenomen, auto wordt besproken en gecontroleerd etc. De auto's die ik gehad heb waren het over 't algemeen afspraken van een uur tot anderhalf uur.
Laten we het er maar op houden dat ik het onzin vind dat een makelaar of een autohandelaar cruciaal zijn om de vitale processen van onze samenleving draaiende te houden.

Een garage vind ik echt wat anders overigens.
pi_202232789
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:57 schreef MichaelScott het volgende:
Hebben we het trouwens al gehad over Gommers die teruggekomen is op zijn eerdere uitspraak?
[..]
https://www.hartvannederl(...)-200-extra-ic-bedden

En bedankt hè. :')
Mja, hoewel ik ook liever niet heb dat Gommers continu in de media A en dan weer B roept, kun je hem ook niet echt gaan aanrekenen dat hij nu inmiddels inziet dat de IC-capaciteit toch niet afdoende is. Op zich is het punt dat voor de crisis de ICs steeds voor 30% leeg waren niet geheel onterecht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202232792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Laten we het er maar op houden dat ik het onzin vind dat een makelaar of een autohandelaar cruciaal zijn om de vitale processen van onze samenleving draaiende te houden.

Een garage vind ik echt wat anders overigens.
Dat ben ik met je eens, maar zo kunnen we door heel die lijst heen en ons afvragen of dat echt cruciaal is.
pi_202232794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de kleur zwart staat niet in de legenda.
Code zwart is geschrapt met dank aan Sylvana Simons.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202232796
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Die vallen ook onder essentieel toch? Mochten tenminste wel openblijven kan ik me herinneren, net als garages.
Misschien alleen op afspraak, dus dat je niet meer zomaar binnenloopt.
Tap tap tap
  donderdag 18 november 2021 @ 17:03:07 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202232797
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen we niet veel verder doorgroeien, want zoveel testcapaciteit is er niet :')
Gelukkig maakt de tweede kamer zich voornamelijk zorgen over 2G in niet essentiële winkels :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_202232798
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
En nu ook de rest van mijn post ;)

Op dit moment is het afschalen in diverse ziekenhuizen op zo'n punt dat iemand die een hartoperatie nodig heeft niet de garantie heeft dat die op tijd geholpen wordt, dus daardoor kan overlijden.
Ja, en dat wordt dan dus opgelost door de langere termijn planbare zorg af te schalen/uit te stellen.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:03:32 #94
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202232802
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:57 schreef MichaelScott het volgende:
Hebben we het trouwens al gehad over Gommers die teruggekomen is op zijn eerdere uitspraak?
[..]
https://www.hartvannederl(...)-200-extra-ic-bedden

En bedankt hè. :')
Iedereen verliest wel's wat uit het oog ;) dat die beter in het oog had kunnen houden.
pi_202232804
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]
[..]
Gewoon weer een maximaal aantal klanten per winkel dus want ze hebben geen zin om te controleren
Wat was er verkeerd met dat idee inderdaad?
Waarom weer een technisch appje met allerlei soorten onzin wat verkeerd kan gaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202232805
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar zo kunnen we door heel die lijst heen en ons afvragen of dat echt cruciaal is.
Ik vind de lijst hier best aardig: https://www.consultancy.n(...)n-en-vitale-sectoren

De meeste beroepen hiervan kan ik goed begrijpen waarom ze essentieel zijn.
pi_202232811
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:03 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja, en dat wordt dan dus opgelost door de langere termijn planbare zorg af te schalen/uit te stellen.
Je bent het toch met me eens dat dat geen oplossing is?
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 17:04:33 #98
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202232813
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat is theoretisch beschikbaar. Daar liggen gewoon patiënten op. Ze houden ons aan een scenario. Dus als COVID nog verder stijgt, dan kan ik nog meer open harten of oncologie afschalen.
Ok, maar waarom krijgt covid eigenlijk voorrang op een hartoperatie?
Waarom moet alles wijken voor de ene covid patient.

Ja omdat het acute zorg is, oke dat snap ik. Maar er is wel meer acute zorg toch?

Ik snap inmiddels gewoon steeds minder goed waarom een oud iemand drie weken op de IC moet liggen met covid. :{
pi_202232818
quote:

[..]

Ja, klopt. Rationeel klopt het allemaal, maar de stap van 6 naar 12k lijkt intuïtief veel kleiner dan 12 naar 24k.

Ook bij de ic zie je hetzelfde patroon: 'het loopt vrij langzaam op'. Ja, tot de exponentiële groei doorzet. Dan ben je de lul.
pi_202232819
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, verschillende ziekenhuizen staan er anders voor. Maar als diverse grote ziekenhuizen aangeven dat het (in dat ziekenhuis) mis aan het gaan is en zij niet langer de zorg kunnen bieden die nodig is is er een probleem. Als urgente zorg die binnen 6 weken geleverd moet worden niet langer binnen 6 weken geleverd kan worden gaan daar hoogstwaarschijnlijk overlijdens uit voortkomen.

We kunnen redetwisten of dat wel of geen rand van de afgrond is, maar het is een (groot) probleem. Dat niet alle ziekenhuizen er zo voor staan geloof ik best, daar is LCPS voor om die spreiding zo goed mogelijk te doen.

Ik heb moeite met de keuze van je woorden, jij begon zelf namelijk met rand voor de afgrond etc. Ik denk dat we daar niet ver vandaan zijn op deze manier.
Ik spreek inderdaad vanuit mijn eigen ziekenhuis. Maar ik heb ontzettend veel contact met andere ziekenhuizen in Brabant. Het is daar niet anders.

En zeker komen daar overlijdens uit.

Wat ook nog vervelend is. Als je dan een patiënt die je eigenlijk binnen 6 weken moest opereren na een maand of 2,5 op de OK hebt, je een veel slechtere patiënt hebt. Meer kans op complicaties. Zwaardere zorg vervolgens op de verpleegafdeling en ook een langere ligduur.

Zwaardere zorg voor verpleegkundigen kunnen we nu niet echt gebruiken.
pi_202232821
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je bent het toch met me eens dat dat geen oplossing is?
Waarom niet? Dat is tot nu toe steeds de oplossing geweest.
pi_202232825
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens kan die hele onzin over dat er geen testbereidheid is ook wel de prullenbak in :')

Straks gewoon bijna 3 miljoen testen per maand _O-
We testen in dit tempo de helft van Nederland in 10 weken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:05:27 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202232826
Een lockdown is leuk en aardig maar ik ben bang dat onze bewindslieden hun zaakjes volgend voorjaar/zomer gewoon weer of nog steeds niet op orde hebben.
pi_202232831
Mensen die zich vrijwillig laten besmetten om een groen vinkje te krijgen. _O-

Tja, dat heb je dan ook in deze tijd als je repressief gaat doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202232838
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Waarom niet? Dat is tot nu toe steeds de oplossing geweest.
Lees de post van Lenny even boven die van jou.

Het is nooit de oplossing geweest, het is een workaround. Het koopt tijd ten koste van andere patiënten.
pi_202232839
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Misschien alleen op afspraak, dus dat je niet meer zomaar binnenloopt.
Ja ik heb in januari nog gewoon een proefrit kunnen maken, terwijl alles dicht was, neem dus aan dat het voor 2G ook een uitzondering gaat krijgen :P
blablablabla
pi_202232844
94 besmettingen in mijn gemeente. Ow wow. Ik durf bijna niet meer naar buiten :P
pi_202232846
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een lockdown is leuk en aardig maar ik ben bang dat onze bewindslieden hun zaakjes volgend voorjaar/zomer gewoon weer of nog steeds niet op orde hebben.
Dat zien we dan wel weer.
pi_202232850
quote:

[..]

Like gezet voor het percentage. Grap of niet.
pi_202232855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Lees de post van Lenny even boven die van jou.

Het is nooit de oplossing geweest, het is een workaround. Het koopt tijd ten koste van andere patiënten.
Ja, ok. Maar dat is elke oplossing. Totdat er genoeg mensen bescherming tegen ernstige ziekte hebben opgebouwd zal dat een probleem blijven. De piek wordt verwacht in december/januari.
pi_202232856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ik spreek inderdaad vanuit mijn eigen ziekenhuis. Maar ik heb ontzettend veel contact met andere ziekenhuizen in Brabant. Het is daar niet anders.

En zeker komen daar overlijdens uit.

Wat ook nog vervelend is. Als je dan een patiënt die je eigenlijk binnen 6 weken moest opereren na een maand of 2,5 op de OK hebt, je een veel slechtere patiënt hebt. Meer kans op complicaties. Zwaardere zorg vervolgens op de verpleegafdeling en ook een langere ligduur.

Zwaardere zorg voor verpleegkundigen kunnen we nu niet echt gebruiken.
Het gaat echt niet minder worden op korte termijn helaas -O-
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_202232857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien komt die er niet eens, ik zie eigenlijk amper landen aanstalten maken tot hele zware maatregelen laat staan lockdowns.
blablablabla
pi_202232861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:07 schreef BillDauterive het volgende:
94 besmettingen in mijn gemeente. Ow wow. Ik durf bijna niet meer naar buiten :P
Lacht in Amsterdam. :')

Oant moarn!
pi_202232867
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja, ok. Maar dat is elke oplossing. Totdat er genoeg mensen bescherming tegen ernstige ziekte hebben opgebouwd zal dat een probleem blijven. De piek wordt verwacht in december/januari.
Maar de zorg loopt met deze groeipercentages volledig vast eind november, wat doen we in de tussentijd dan?
blablablabla
  donderdag 18 november 2021 @ 17:09:31 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202232868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We testen in dit tempo de helft van Nederland in 10 weken
We doen het zorgvuldig.
pi_202232869
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Wat inhoudt dat er nog verder afgeschaald moet worden en nog minder capaciteit is.

Tot je op het punt bent dat iemand met een hartinfarct overlijdt in de ambulance omdat er geen vrije bedden zijn.

Ik bewonder je optimisme, maar ik denk echt dat je de situatie rooskleuriger in ziet dan hij is.
pi_202232870
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:03 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Jij snapt er echt helemaal niks van.

Welke groep patiënten komt er op de IC denk je? Van de electieve stroom. Dat is vrijwel allemaal zorg die binnen 6 weken moet plaatsvinden. Zware zorg. Oncologie, CTC, neurochirurgie.

Of denk je dat we met het uitstellen van een knie operatie een IC-bed gaan winnen?
pi_202232871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:07 schreef BillDauterive het volgende:
Amateur.
Tap tap tap
pi_202232873
quote:
5s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja omdat het acute zorg is, oke dat snap ik. Maar er is wel meer acute zorg toch?

Ik snap inmiddels gewoon steeds minder goed waarom een oud iemand drie weken op de IC moet liggen met covid. :{
Dit is wat we als samenleving moeten bespreken imo. Willen we de garantie dat elke corona-patient de hoogste kwaliteit zorg krijgt? En zo ja, welke prijs zijn we bereid daarvoor te betalen?
pi_202232880
quote:
Ik snap inmiddels gewoon steeds minder goed waarom een oud iemand drie weken op de IC moet liggen met covid.
Definieer oud. De gemiddelde leeftijd is ~55 jaar.
pi_202232881
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit is wat we als samenleving moeten bespreken imo. Willen we de garantie dat elke corona-patient de hoogste kwaliteit zorg krijgt? En zo ja, welke prijs zijn we bereid daarvoor te betalen?
Het probleem is vooral dat de ligduur van coronapatiënten vrij lang is. Als er dan iemand binnen komt na een hartoperatie, dan kun je niet zo maar even de coronapatiënt weg schoppen die er al ligt.
pi_202232883
quote:

[..]

Omdat COVID niet op een wachtlijst staat, maar door een ambulance wordt afgegooid op je SEH.

Zo simpel is het.

Een patiënt die wacht op een operatie is thuis. Die roepen we op om vervolgens te opereren.

Ik ben het er ook niet mee eens en vooral (snijdende) artsen zijn hierover ook echt ziedend.

We houden nu nog geen presentatiestop voor specifieke diagnoses. Want hoe gaat dat dan ook? Dan staat de ambulance voor ons ziekenhuis. Ja, geen plek. Rijd maar naar Groningen ofzo, weten wij veel. Zoek het maar uit.
pi_202232887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Definieer oud. De gemiddelde leeftijd is ~55 jaar.
Die definitie is in dit topic al tot in perfectie uitgewerkt.

Iemand die jonger is dan jij? Kutjeugd
iemand die ouder is dan jij? Boomer
pi_202232889
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Jij snapt er echt helemaal niks van.

Welke groep patiënten komt er op de IC denk je? Van de electieve stroom. Dat is vrijwel allemaal zorg die binnen 6 weken moet plaatsvinden. Zware zorg. Oncologie, CTC, neurochirurgie.

Of denk je dat we met het uitstellen van een knie operatie een IC-bed gaan winnen?
Ik snap het prima, die zorg wil je liever niet uitstellen.
pi_202232893
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok boomer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 november 2021 @ 17:13:35 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202232895
Maart 2020 - November 2021

Nog steeds snappen mensen sommige dingen niet _O_
pi_202232901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ok boomer.
Ik weet dat je jonger bent dan ik, maar soms post je als een boomer :*

Oh enne, Neekolul O+

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 17:14:40 ]
pi_202232903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Evenstar het volgende:
Maart 2020 - November 2021

Nog steeds snappen mensen sommige dingen niet _O_
Over wie heb je het?
blablablabla
pi_202232906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Ik ben het er ook niet mee eens en vooral (snijdende) artsen zijn hierover ook echt ziedend.
Zie jij het als een realistisch scenario waarin we (acute) covid-zorg deels gaan weren ten faveure van (planbare) andere zorg?
pi_202232908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Omdat COVID niet op een wachtlijst staat, maar door een ambulance wordt afgegooid op je SEH.

Zo simpel is het.

Een patiënt die wacht op een operatie is thuis. Die roepen we op om vervolgens te opereren.

We houden nu nog geen presentatiestop voor specifieke diagnoses. Want hoe gaat dat dan ook? Dan staat de ambulance voor ons ziekenhuis. Ja, geen plek. Rijd maar naar Groningen ofzo, weten wij veel. Zoek het maar uit.
Krijgen we straks Britse taferelen, dat ze in de rij staan voor de SEH tot er eindelijk een plekje is.

Begint in Den Haag ook steeds drukker te worden in het ziekenhuis. Zijn al weer 2 cohort afdelingen geopend en er wordt al weer gesproken over buddies naar de IC sturen.

En wat je al eerder zei, je ziet nu op de OK de patienten steeds slechter binnen komen door alle uitgestelde zorg. Het is iedere dag weer pijnlijk om te zien. :{
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202232909
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat de ligduur van coronapatiënten vrij lang is. Als er dan iemand binnen komt na een hartoperatie, dan kun je niet zo maar even de coronapatiënt weg schoppen die er al ligt.
Dat kan wel, maar dan zullen er meer coronapatiënten sterven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 november 2021 @ 17:15:32 #132
416575 crew  Evenstar
pi_202232915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Over wie heb je het?
Iedereen die zich aangesproken voelt, maar vooral de "laten wij gewoon nog meer zorg uitstellen, want dat doen we altijd, ja toch" types.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:15:54 #133
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202232921
Dit topic gaat hard... maar de cijfers ook. :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_202232926
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Iedereen die zich aangesproken voelt, maar vooral de "laten wij gewoon nog meer zorg uitstellen, want dat doen we altijd, ja toch" types.
Er is niemand die dat zegt :).
pi_202232928
quote:

[..]
Het is dan ook onbegrijpelijk dat de overheid na bijna 2 jaar nog steeds geen beleid heeft gemaakt over wat te doen als de IC's weer vol stromen.

Ja opschalen, maar iedereen en z'n oma ziet dat dat niet gaat.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 18 november 2021 @ 17:16:27 #136
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_202232929
Pff wat een aantallen :(
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_202232936
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 16:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Poortjes met irisscan (Toekomst in maart 2022)
Het bedrijf dat als eerste een heel goedkoop poortje ontwikkelt dat QR-codes scant en een ID-kaart en paspoort kan scannen zit meteen gebakken. Daar haal je honderden miljoenen of zelfs miljarden mee binnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202232939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:07 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat zien we dan wel weer.
Nee.
Heb als overheid je fucking zaken op orde en voer beleid.

we wachten het af, we doen niks aan de zorg, overal te laat mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 18 november 2021 @ 17:18:19 #139
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_202232946
Maar geen vuurwerkverbod omdat de coronasituatie geen aanleiding daartoe geeft. (NOS)

Dan valt het dus wel mee :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 18 november 2021 @ 17:18:28 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202232948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het bedrijf dat als eerste een heel goedkoop poortje ontwikkelt dat QR-codes scant en een ID-kaart en paspoort kan scannen zit meteen gebakken. Daar haal je honderden miljoenen of zelfs miljarden mee binnen.
En wat gaan we daarmee voorkomen qua druk op de zorg?
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 17:18:38 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202232951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Haha true.

Nee ja ik doelde eigenlijk een beetje op de 70+ groep, waarvan ik toch in de hier gedeelde ziekenhuiscijfers zag dat er daar vrij veel van liggen momenteel.

Maar goed, ik weet... niemand mag beslissen over het leven van een ander.

Maar ik mag er wel een "mening" over hebben. :+
pi_202232954
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zie jij het als een realistisch scenario waarin we (acute) covid-zorg deels gaan weren ten faveure van (planbare) andere zorg?
Ja, maar dat vraagt zo ontzettend veel van je personeel.

Je moet het je ongeveer als volgt voorstellen:

Huisarts belt naar onze SEH. Patiënt van 80 jaar met COVID, moet opgenomen worden anders overlijdt hij. Hij wil hem insturen.
Stel we hebben nog 2 bedden op cohort.

We vragen dan van onze SEH-arts: zeg nee tegen de huisarts. Laat patiënt maar thuis overlijden omdat wij de 2 bedden op cohort vrij moeten houden voor jongere patiënten. En dat terwijl de SEH-arts weet dat de kans groot is dat de patiënt het bij ons gewoon gered zou hebben.

Dat is wel een ander soort triage dan we nu doen.
pi_202232957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En wat gaan we daarmee voorkomen qua druk op de zorg?
Waar zeg ik dat dat het geval is?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202232958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maar geen vuurwerkverbod omdat de coronasituatie geen aanleiding daartoe geeft. (NOS)

WTF ......
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 november 2021 @ 17:19:22 #145
416575 crew  Evenstar
pi_202232959
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:16 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Het is dan ook onbegrijpelijk dat de overheid na bijna 2 jaar nog steeds geen beleid heeft gemaakt over wat te doen als de IC's weer vol stromen.

Ja opschalen, maar iedereen en z'n oma ziet dat dat niet gaat.
Probleem is ook vooral dat er niet naar gehandeld wordt.

Je kan zeggen "opschalen lukt niet" of "wij willen geen code zwart" of weet ik veel wat .... maar handel daarna ook op de manier die daarbij past.
pi_202232963
quote:

[..]
Ah je hebt het dus eigenlijk over Mark Rutte. Weet niet of die hier een account heeft @MarkRutte @Rutte
blablablabla
pi_202232964
Misschien was het idee van een tribunaal toch niet zo gek.

Dit is onvergeeflijk wat de regering het volk nu aandoet.
pi_202232966
quote:
9s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Ah je hebt het dus eigenlijk over Mark Rutte. Weet niet of die hier een account heeft @:MarkRutte @:Rutte
Natuurlijk heeft hij die, maar niet onder die naam denk ik.
pi_202232970
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:18 schreef Pvt.Webster het volgende:

knal je hand eraf met een Cobra 14
pi_202232973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:19 schreef Confetti het volgende:
Misschien was het idee van een tribunaal toch niet zo gek.

Dit is onvergeeflijk wat de regering het volk nu aandoet.
Heb je dan een idee om hier uit te komen?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')