abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202232821
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je bent het toch met me eens dat dat geen oplossing is?
Waarom niet? Dat is tot nu toe steeds de oplossing geweest.
pi_202232825
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens kan die hele onzin over dat er geen testbereidheid is ook wel de prullenbak in :')

Straks gewoon bijna 3 miljoen testen per maand _O-
We testen in dit tempo de helft van Nederland in 10 weken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:05:27 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202232826
Een lockdown is leuk en aardig maar ik ben bang dat onze bewindslieden hun zaakjes volgend voorjaar/zomer gewoon weer of nog steeds niet op orde hebben.
pi_202232831
Mensen die zich vrijwillig laten besmetten om een groen vinkje te krijgen. _O-

Tja, dat heb je dan ook in deze tijd als je repressief gaat doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202232838
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Waarom niet? Dat is tot nu toe steeds de oplossing geweest.
Lees de post van Lenny even boven die van jou.

Het is nooit de oplossing geweest, het is een workaround. Het koopt tijd ten koste van andere patiënten.
pi_202232839
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Misschien alleen op afspraak, dus dat je niet meer zomaar binnenloopt.
Ja ik heb in januari nog gewoon een proefrit kunnen maken, terwijl alles dicht was, neem dus aan dat het voor 2G ook een uitzondering gaat krijgen :P
blablablabla
pi_202232844
94 besmettingen in mijn gemeente. Ow wow. Ik durf bijna niet meer naar buiten :P
pi_202232846
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een lockdown is leuk en aardig maar ik ben bang dat onze bewindslieden hun zaakjes volgend voorjaar/zomer gewoon weer of nog steeds niet op orde hebben.
Dat zien we dan wel weer.
pi_202232850
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:01 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het groeit lekker met 40-45% door. Al weken. En dat is geen grap trouwens.

Gelukkig kunnen we niet veel verder doorgroeien, want zoveel testcapaciteit is er niet :')
Like gezet voor het percentage. Grap of niet.
pi_202232855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Lees de post van Lenny even boven die van jou.

Het is nooit de oplossing geweest, het is een workaround. Het koopt tijd ten koste van andere patiënten.
Ja, ok. Maar dat is elke oplossing. Totdat er genoeg mensen bescherming tegen ernstige ziekte hebben opgebouwd zal dat een probleem blijven. De piek wordt verwacht in december/januari.
pi_202232856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ik spreek inderdaad vanuit mijn eigen ziekenhuis. Maar ik heb ontzettend veel contact met andere ziekenhuizen in Brabant. Het is daar niet anders.

En zeker komen daar overlijdens uit.

Wat ook nog vervelend is. Als je dan een patiënt die je eigenlijk binnen 6 weken moest opereren na een maand of 2,5 op de OK hebt, je een veel slechtere patiënt hebt. Meer kans op complicaties. Zwaardere zorg vervolgens op de verpleegafdeling en ook een langere ligduur.

Zwaardere zorg voor verpleegkundigen kunnen we nu niet echt gebruiken.
Het gaat echt niet minder worden op korte termijn helaas -O-
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_202232857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien komt die er niet eens, ik zie eigenlijk amper landen aanstalten maken tot hele zware maatregelen laat staan lockdowns.
blablablabla
pi_202232861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:07 schreef BillDauterive het volgende:
94 besmettingen in mijn gemeente. Ow wow. Ik durf bijna niet meer naar buiten :P
Lacht in Amsterdam. :')

Oant moarn!
pi_202232867
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja, ok. Maar dat is elke oplossing. Totdat er genoeg mensen bescherming tegen ernstige ziekte hebben opgebouwd zal dat een probleem blijven. De piek wordt verwacht in december/januari.
Maar de zorg loopt met deze groeipercentages volledig vast eind november, wat doen we in de tussentijd dan?
blablablabla
  donderdag 18 november 2021 @ 17:09:31 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202232868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We testen in dit tempo de helft van Nederland in 10 weken
We doen het zorgvuldig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202232869
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:08 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Wat inhoudt dat er nog verder afgeschaald moet worden en nog minder capaciteit is.

Tot je op het punt bent dat iemand met een hartinfarct overlijdt in de ambulance omdat er geen vrije bedden zijn.

Ik bewonder je optimisme, maar ik denk echt dat je de situatie rooskleuriger in ziet dan hij is.
pi_202232870
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:03 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ja, en dat wordt dan dus opgelost door de langere termijn planbare zorg af te schalen/uit te stellen.
Jij snapt er echt helemaal niks van.

Welke groep patiënten komt er op de IC denk je? Van de electieve stroom. Dat is vrijwel allemaal zorg die binnen 6 weken moet plaatsvinden. Zware zorg. Oncologie, CTC, neurochirurgie.

Of denk je dat we met het uitstellen van een knie operatie een IC-bed gaan winnen?
pi_202232871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:07 schreef BillDauterive het volgende:
Amateur.
Tap tap tap
pi_202232873
quote:
5s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ok, maar waarom krijgt covid eigenlijk voorrang op een hartoperatie?
Waarom moet alles wijken voor de ene covid patient.

Ja omdat het acute zorg is, oke dat snap ik. Maar er is wel meer acute zorg toch?

Ik snap inmiddels gewoon steeds minder goed waarom een oud iemand drie weken op de IC moet liggen met covid. :{
Dit is wat we als samenleving moeten bespreken imo. Willen we de garantie dat elke corona-patient de hoogste kwaliteit zorg krijgt? En zo ja, welke prijs zijn we bereid daarvoor te betalen?
pi_202232880
quote:
Ik snap inmiddels gewoon steeds minder goed waarom een oud iemand drie weken op de IC moet liggen met covid.
Definieer oud. De gemiddelde leeftijd is ~55 jaar.
pi_202232881
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit is wat we als samenleving moeten bespreken imo. Willen we de garantie dat elke corona-patient de hoogste kwaliteit zorg krijgt? En zo ja, welke prijs zijn we bereid daarvoor te betalen?
Het probleem is vooral dat de ligduur van coronapatiënten vrij lang is. Als er dan iemand binnen komt na een hartoperatie, dan kun je niet zo maar even de coronapatiënt weg schoppen die er al ligt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202232883
quote:

[..]
Ok, maar waarom krijgt covid eigenlijk voorrang op een hartoperatie?
Waarom moet alles wijken voor de ene covid patient.

Ja omdat het acute zorg is, oke dat snap ik. Maar er is wel meer acute zorg toch?

Ik snap inmiddels gewoon steeds minder goed waarom een oud iemand drie weken op de IC moet liggen met covid. :{
Omdat COVID niet op een wachtlijst staat, maar door een ambulance wordt afgegooid op je SEH.

Zo simpel is het.

Een patiënt die wacht op een operatie is thuis. Die roepen we op om vervolgens te opereren.

Ik ben het er ook niet mee eens en vooral (snijdende) artsen zijn hierover ook echt ziedend.

We houden nu nog geen presentatiestop voor specifieke diagnoses. Want hoe gaat dat dan ook? Dan staat de ambulance voor ons ziekenhuis. Ja, geen plek. Rijd maar naar Groningen ofzo, weten wij veel. Zoek het maar uit.
pi_202232887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Definieer oud. De gemiddelde leeftijd is ~55 jaar.
Die definitie is in dit topic al tot in perfectie uitgewerkt.

Iemand die jonger is dan jij? Kutjeugd
iemand die ouder is dan jij? Boomer
pi_202232889
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Jij snapt er echt helemaal niks van.

Welke groep patiënten komt er op de IC denk je? Van de electieve stroom. Dat is vrijwel allemaal zorg die binnen 6 weken moet plaatsvinden. Zware zorg. Oncologie, CTC, neurochirurgie.

Of denk je dat we met het uitstellen van een knie operatie een IC-bed gaan winnen?
Ik snap het prima, die zorg wil je liever niet uitstellen.
pi_202232893
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die definitie is in dit topic al tot in perfectie uitgewerkt.

Iemand die jonger is dan jij? Kutjeugd
iemand die ouder is dan jij? Boomer
Ok boomer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')