quote:Forum voor Democratie-Kamerlid Pepijn van Houwelingen heeft D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma tijdens een debat toegebeten dat hij voor een tribunaal zal worden gesleept om zijn steun aan het coronabeleid van het kabinet. ,,Uw tijd komt nog wel! Er komen tribunalen!’’, zei Van Houwelingen.
Sjoerdsma gaf aan zich bedreigd te voelen en vroeg Van Houwelingen zijn woorden in te trekken. De FvD’er deed dat niet. Kamervoorzitter Vera Bergkamp heeft nog niet gereageerd.
Aanleiding voor de opmerking van Van Houwelingen was een discussie tussen de twee Kamerleden over uitspraken van Forum-leider Thierry Baudet. Die vergeleek de manier waarop ongevaccineerden worden behandeld met hoe de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog werden uitgesloten. De voorstanders van het coronabeleid van het kabinet vergeleek hij met nazi’s en NSB’ers. Sjoerdsma vroeg Van Houwelingen afstand te nemen van de uitspraken van zijn voorman, wat de FvD’er niet deed.
Dinsdagavond voelde Volt-Kamerlid Nilüfer Gündoğan zich ook al bedreigd door een FvD-Kamerlid. Zij maakte er tijdens het debat over het coronabeleid gewag van dat haar mailbox overstroomde met bedreigingen uit de achterban van Forum voor Democratie en Denk. Volgens Gündoğan komt er ook bij haar moeder dergelijke ‘shit’ in de mail binnen. Daarna stond Forum-Kamerlid Gideon van Meijeren op en zei: ,,Ik ben enorm trots op onze achterban dat zij alles op alles zetten om mevrouw Gündoğan ervan te overtuigen dat ze met dit absurde beleid moet stoppen.’’
https://www.ad.nl/politie(...)-collega-s~a8a73a3c/
De geest is al uit de flesquote:
Pepijn van Houwelingen is gewoon een koekwaus. Ik denk eigenlijk dat Sjoerdsma het resultaat is van gepest worden op school.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:29 schreef ijs_beer het volgende:
En daarom is het dus belangrijk dat we zorgen dat het pesten op school niet uit de klauwen loopt. Anders krijg je daar van die geradicaliseerde pisventjes in de tweede kamer van, kennelijk.
Staat gewoon in het filmpje, dat bewijs.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef Derrazi het volgende:
Ik zou graag bewijs willen zien voordat ik een mening etaleer.
Ziet er ook een beetje uit als framing (ja maar hij heeft dit gezegd) om FvD uit de Tweede Kamer te weren bij een 2G. Grapperhaus heeft gisteren verteld dat volksvertegenwoordigers niet mogen worden uitgesloten van het debat en we weten als een CDA bewindsman nee zegt zegt hij binnenkort ja.
Een galg stond er al. (Neenee, dat was een symbolische verhandeling over de dood van de rechtsstaaaaaaat!)quote:Op woensdag 17 november 2021 13:51 schreef LXIV het volgende:
Er komen toch geen rondrijdende executiepelotons? Er komen tribunalen. Dat impliceert dat er in principe gewoon nog -een vorm van- rechtspraak zal zijn. Dat is heel gebruikelijk bij regime-veranderingen, dat hebben we in de DDR, Joegoslavië, Irak etc ook gezien.
nou nou nou hij zegt er komen tribunalen. Wat is daar bedreigend aan? Tenzij je als politici denkt dat je boven de wet staat en Trump heeft dat heel goed laten zien dat hij met alles kon wegkomen inclusief een staatsgreep.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Staat gewoon in het filmpje, dat bewijs.
Ik verdedig niks. Maar mocht het FvD (in combinatie met gelijkgestemde partijen) een absolute kamermeerderheid verkrijgen dan zullen we toch tribunalen gaan zien? Het zou inconsequent zijn dat niet te doen.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een galg stond er al. (Neenee, dat was een symbolische verhandeling over de dood van de rechtsstaaaaaaat!)
Hmmm ja, of je leest bijvoorbeeld 's mans epos Oneigentijds.
Echt, dit nog verdedigen...
quote:Op woensdag 17 november 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Ik snap dat ze zich geïntimideerd voelen maar D66 moet ook goed beseffen dat bepaalde gedragingen en standpunten, ook niet als deze op democratische wijze verwezenlijkt worden en niet bij wet strafbaar zijn, onacceptabel zijn in een natiestaat. Voorbeelden zijn het onder vreemde heerschappij proberen te brengen van het land en misdrijven tegen het volk.
D66 denkt dat alles wat 'democratisch' is mag. Een groot misverstand, zo heeft het verleden ons geleerd. Wat vandaag 'legaal' is kan morgen hoogverraad zijn.
Net zoals mensen die meegeholpen hebben met het NS-regime in Duitsland ook na de oorlog berecht zijn. Terwijl ze niks gedaan hebben dat tegen de toentertijdse wet was.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Ik snap dat ze zich geïntimideerd voelen maar D66 moet ook goed beseffen dat bepaalde gedragingen en standpunten, ook niet als deze op democratische wijze verwezenlijkt worden en niet bij wet strafbaar zijn, onacceptabel zijn in een natiestaat. Voorbeelden zijn het onder vreemde heerschappij proberen te brengen van het land en misdrijven tegen het volk.
D66 denkt dat alles wat 'democratisch' is mag. Een groot misverstand, zo heeft het verleden ons geleerd. Wat vandaag 'legaal' is kan morgen hoogverraad zijn.
D66 is helemaal niet democratisch. Net zo goed VVD niet staat voor democratie ondanks dat beide partijen het in hun naam hebben. Ze staan maar voor een ding en dat is dienen van het patriarchaat.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Jouw tijd komt nog welquote:Op woensdag 17 november 2021 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Ik grijp hier niet in gezien het aantal mail- , DM- en haatpushberichten dat ik inmiddels van de FvD achterban heb ontvangen
Jij denkt, ik trek die debiele vergelijking nog even wat verder door? Hulde.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net zoals mensen die meegeholpen hebben met het NS-regime in Duitsland ook na de oorlog berecht zijn. Terwijl ze niks gedaan hebben dat tegen de toentertijdse wet was.
wanneer is de laatste keer dat een groep in Nederland werd buitengesloten Ettoquote:Op woensdag 17 november 2021 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij denkt, ik trek die debiele vergelijking nog even wat verder door? Hulde.
Wanneer is de laatste keer geweest dat we te maken hebben gehad met een pandemie?quote:Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Derrazi het volgende:
[..]
wanneer is de laatste keer dat een groep in Nederland werd buitengesloten Etto
Tjahhh Trump mag van mij ook voor een tribunaal berechtigd worden, net zoals Bush jr voor het beginnen van twee illegale oorlogen op bewijs dat niet kloptequote:Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Wat is dit voor een achterlijk kinderachtig gedrag. Omdat je je zin niet krijgt ga je dreigen met tribunalen. Man man man
Ik vind de vergelijking met onvaccineerden nu en Joden in WOII niet kloppend. Maar dat er na afloop van een regime tribunalen komen die de verantwoordelijke berechten is wel een kloppende vergelijking.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij denkt, ik trek die debiele vergelijking nog even wat verder door? Hulde.
Moet er alleen wel sprake zijn van een regime.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met onvaccineerden nu en Joden in WOII niet kloppend. Maar dat er na afloop van een regime tribunalen komen die de verantwoordelijke berechten is wel een kloppende vergelijking.
Bewijs van wat? Bewijs van het feit dat een FvD-Kamerlid zegt trots te zijn op mensen die een ander Kamerlid bedreigen? Dat bewijs staat namelijk gewoon in de OP.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef Derrazi het volgende:
Ik zou graag bewijs willen zien voordat ik een mening etaleer.
Ziet er ook een beetje uit als framing (ja maar hij heeft dit gezegd) om FvD uit de Tweede Kamer te weren bij een 2G. Grapperhaus heeft gisteren verteld dat volksvertegenwoordigers niet mogen worden uitgesloten van het debat en we weten als een CDA bewindsman nee zegt zegt hij binnenkort ja.
Ga je gang, geen woorden maar daden zou ik zeggen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Tjahhh Trump mag van mij ook voor een tribunaal berechtigd worden, net zoals Bush jr voor het beginnen van twee illegale oorlogen op bewijs dat niet klopte
Dat is er altijd, behalve in een zuivere anarchie.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet er alleen wel sprake zijn van een regime.
Oh sorry, 'regime'.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is er altijd, behalve in een zuivere anarchie.
Ik kijk niet graag naar 30 seconden fragmenten uit de context gehaalde filmpjes. Zelfs niet op Feestboekquote:Op woensdag 17 november 2021 14:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bewijs van wat? Bewijs van het feit dat een FvD-Kamerlid zegt trots te zijn op mensen die een ander Kamerlid bedreigen? Dat bewijs staat namelijk gewoon in de OP.
Van geschiedenisboeken hou je ook niet.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:02 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ik kijk niet graag naar 30 seconden fragmenten uit de context gehaalde filmpjes. Zelfs niet op Feestboek
Oneens. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag?quote:Op woensdag 17 november 2021 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van geschiedenisboeken hou je ook niet.
Je hebt de mijne ook niet beantwoord, hoor. Wanneer was de laatste keer dat we in een pandemie hebben gezeten?quote:Op woensdag 17 november 2021 14:05 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Oneens. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag?
Wanneer was de laatste keer dat een groep in Nederland uit de maatschappij werd buitengesloten?
Het ligt vooral aan uit welke hoek deze oproep komt, en dat weet jij ook.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:06 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat sommige mensen bij het woord tribunalen bij einde van een regime denken aan doodseskaders denken die bij Nacht en Nevel categoraal D66-res van hun bed lichten om standrechtelijk te executeren. Zo hoeft dat helemaal niet te gaan. Mensen krijgen gewoon een oproep om zich voor de rechtbank te verantwoorden voor hun gedrag de afgelopen jaren. Is daar niks op aan te merken kunnen ze gewoon met de trein naar huis en hun leven hervatten. Niks aparts verder.
Ik heb effe teruggelezen maar zie deze vraag nergens staan.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je hebt de mijne ook niet beantwoord, hoor. Wanneer was de laatste keer dat we in een pandemie hebben gezeten?
Ja, ik weet ook wel hoe zij dit voor ogen hebben. En daar zitten geen te declareren treinkaartjes Eerste Klasse bij.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het ligt vooral aan uit welke hoek deze oproep komt, en dat weet jij ook.
De poll gaat indertussen nek-aan-nek met 50% voor en 50% tegen. Opmerkelijk nog hoeveel mensen alles wel op zijn beloop willen laten.quote:
Ja we weten het. FvD is slecht. Met opperwappie Baudet.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het ligt vooral aan uit welke hoek deze oproep komt, en dat weet jij ook.
De wappies hebben het altijd over neurenberg tribunaal, nou dan weet je het wel.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ik weet ook wel hoe zij dit voor ogen hebben. En daar zitten geen te declareren treinkaartjes Eerste Klasse bij.
Berechtigd?quote:Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Tjahhh Trump mag van mij ook voor een tribunaal berechtigd worden, net zoals Bush jr voor het beginnen van twee illegale oorlogen op bewijs dat niet klopte
Dat was toch een prima tribunaal? Veel mensen zijn nog gemakkelijk weggekomen daar.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
De wappies hebben het altijd over neurenberg tribunaal, nou dan weet je het wel.
Dat is inderdaad hoe ze het in Myanmar zouden verwoorden.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:06 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat sommige mensen bij het woord tribunalen bij einde van een regime denken aan doodseskaders denken die bij Nacht en Nevel categoraal D66-res van hun bed lichten om standrechtelijk te executeren. Zo hoeft dat helemaal niet te gaan. Mensen krijgen gewoon een oproep om zich voor de rechtbank te verantwoorden voor hun gedrag de afgelopen jaren. Is daar niks op aan te merken kunnen ze gewoon met de trein naar huis en hun leven hervatten. Niks aparts verder.
Als je in deze context dit soort verbanden legt dan ben je wmb totaal niet serieus te nemen, dan diskwalificeer je jezelf ook volledig.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was toch een prima tribunaal? Veel mensen zijn nog gemakkelijk weggekomen daar.
Zal je het wel verdiend hebben!quote:Op woensdag 17 november 2021 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Ik grijp hier niet in gezien het aantal mail- , DM- en haatpushberichten dat ik inmiddels van de FvD achterban heb ontvangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ik heb even nagedacht over een mogelijk scenario waar dit zo zou zijn.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:21 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
stel dat FVD wel gelijk heeft?
Dan kijk je het volledige stuk terug: Zo'n 2,5 uur terugspoelen:quote:Op woensdag 17 november 2021 14:02 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ik kijk niet graag naar 30 seconden fragmenten uit de context gehaalde filmpjes. Zelfs niet op Feestboek
Een parlementaire enquête commissie om een overheid te controleren zou ik het dan noemen zoals met die toeslagen en de Fyra, bouwfraude.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:06 schreef LXIV het volgende:
stel we gaan ff in de tijdmachine. Het is 1942 en jij hoort in de lokale kroeg dat Joden niet worden gerepatrieerd maar bij bosjes worden vergast dan had je dit zeker goed kunnen duiden en geen enkel scenario kunnen bedenken waarin dit waar zou kunnen zijn?quote:Op woensdag 17 november 2021 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb even nagedacht over een mogelijk scenario waar dit zo zou zijn.
Kan niets bedenken.
ffs...quote:Op woensdag 17 november 2021 14:29 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
stel we gaan ff in de tijdmachine. Het is 1942 en jij hoort in de lokale kroeg dat Joden niet worden gerepatrieerd maar bij bosjes worden vergast dan had je dit zeker goed kunnen duiden en geen enkel scenario kunnen bedenken waarin dit waar zou kunnen zijn?
Ik weet niet exact wat het verschil is tussen tribunalen en de normale rechtbank. Ik dacht altijd dat zoiets opgericht werd wanneer het aantal te berechtigen personen zo groot is dat de normale rechtbanken overbelast zouden raken. Denk dan voor NL aan 50.000? / 150.000 personen? Geen idee.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een parlementaire enquête commissie om een overheid te controleren zou ik het dan noemen zoals met die toeslagen en de Fyra, bouwfraude.
Een tribunaal is wat mij betreft toch iets anders. Fvd hint natuurlijk weer op WW2 en dat is bizar.
Welke bedreigingen? Gündogan heeft het woord bedreigingen niet in de mond genomen. Ze kwam niet over alsof ze terughoudend wilde zijn, dus als het bedreigingen waren had ze dat vast wel benoemd.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:37 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben wel benieuwd met welke argumentatie @:Weltschmerz hier gaat verdedigen dat bedreigen van politici inderdaad iets is om buitengewoon trots op te zijn.
Ik neem bovendien aan dat FvD'ers zich nooit meer gaan beklagen over eventuele bedreigingen aan hún adres.
quote:Op woensdag 17 november 2021 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke bedreigingen? Gündogan heeft het woord bedreigingen niet in de mond genomen. Ze kwam niet over alsof ze terughoudend wilde zijn, dus als het bedreigingen waren had ze dat vast wel benoemd.
Maar zo werkt dat tegenwoordig. Je insinueert dat iemand iets gezegd heeft en de meute van middelmatigen blaat vrolijk na dat dat gezegd is.
Een tribunaal zover ik weet een internationale rechtbank. Dan weet je het wel. Een parlementaire enquête commissie is geen rechtbank maar een middel om een overheid te controleren en te leren van gemaakte fouten en om eventuele schade te herstellen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet exact wat het verschil is tussen tribunalen en de normale rechtbank. Ik dacht altijd dat zoiets opgericht werd wanneer het aantal te berechtigen personen zo groot is dat de normale rechtbanken overbelast zouden raken. Denk dan voor NL aan 50.000? / 150.000 personen? Geen idee.
Ooh wacht. Het zijn liefdesverklaringen natuurlijkquote:Op woensdag 17 november 2021 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke bedreigingen? Gündogan heeft het woord bedreigingen niet in de mond genomen. Ze kwam niet over alsof ze terughoudend wilde zijn, dus als het bedreigingen waren had ze dat vast wel benoemd.
Maar zo werkt dat tegenwoordig. Je insinueert dat iemand iets gezegd heeft en de meute van middelmatigen blaat vrolijk na dat dat gezegd is.
Dan klopt de vergelijking sowieso niet, want wat hebben buitenlanders hiermee te maken? Ik zie juist eerder een lekenrechtbank voor me, waar bijvoorbeeld FvD-leden met een flitscursus recht uitspraken kunnen doen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een tribunaal zover ik weet een internationale rechtbank.
Het oprichten van tribunalen - waar FvD dan kennelijk in zou participeren - gaat veel verder dan wat jij aangaf: dat FvD (evt. met gelijkgestemde partijen) een meerderheid zou halen. Het impliceert het einde van de parlementaire democratie, het einde van het scheiden der machten, het introduceren van een soort dictatuur.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met onvaccineerden nu en Joden in WOII niet kloppend. Maar dat er na afloop van een regime tribunalen komen die de verantwoordelijke berechten is wel een kloppende vergelijking.
De horror...quote:Op woensdag 17 november 2021 14:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan klopt de vergelijking sowieso niet, want wat hebben buitenlanders hiermee te maken? Ik zie juist eerder een lekenrechtbank voor me, waar bijvoorbeeld FvD-leden met een flitscursus recht uitspraken kunnen doen.
OK, kijk dan het hele debat maar eens terug. Is gewoon online beschikbaar. Het maakt zijn woorden niet anders.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:02 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ja, dat zou wat zijn! En dan ook al die taal- en stijlfouten in de 'rechtsbank-dokumenten' die dit gaat opleveren en veroordelingen op volstrekt onbegrip van wat het Nederlands recht inhoudt. "Zou mevrouwtje. Dus u geeft eerlijk toe in 2017 op D66 gestempt te hebben terwijl u toen al had kunnen weten van de connecties tussen Pechold en Soros?!, Ja, geef het maar toe".quote:
Baudet heeft al aangegeven dat hij tegen tribunalen is die met terugwerkende kracht op basis van nieuwe wetgeving gaan veroordelen. Daar werd toen ophef over gecreeerd, maar zou bij enig consequent denken de ophef nu moeten wegnemen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een parlementaire enquête commissie om een overheid te controleren zou ik het dan noemen zoals met die toeslagen en de Fyra, bouwfraude.
Een tribunaal is wat mij betreft toch iets anders. FvD hint natuurlijk weer op WW2 en dat is bizar.
Deze partij zet vele gematigde personen compleet buitenspel.
Facebookjury‘squote:Op woensdag 17 november 2021 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat zou wat zijn! En dan ook al die taal- en stijlfouten in de 'rechtsbank-dokumenten' die dit gaat opleveren en veroordelingen op volstrekt onbegrip van wat het Nederlands recht inhoudt. "Zou mevrouwtje. Dus u geeft eerlijk toe in 2017 op D66 gestempt te hebben terwijl u toen al had kunnen weten van de connecties tussen Pechold en Soros?!, Ja, geef het maar toe".
Dat gaan we dan krijgen.
Nou, stel dat dat inderdaad zo is. Is het bedreigen van andere politici dan opeens iets geworden om trots op te zijn?quote:Op woensdag 17 november 2021 14:21 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
stel dat FVD wel gelijk heeft?
Eerder van deze:quote:Op woensdag 17 november 2021 14:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Die man is inderdaad echt een virtuele kopie van Baudet, inclusief zijn antisemitisme en narcisme.
Ah, interessant. We gaan niet verdedigen dat het gebeurd is, we gaan het gewoon keihard ontkennen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Door ons steeds uit te spreken tegen dit soort gedrag voorkomen we normalisering van dit walgelijke gedrag en het verschuiven van de grens.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:54 schreef Fok-it het volgende:
Kuzu die zich dan nog de betere toont
Freek JansenDie is er ook daadwerkelijk nog trots op dat door bedreigingen dingen bewerkstelligd worden.
Maar het continu de grens op zoeken is natuurlijk iets wat nog veel vaker voor zal komen, en die grens zal ook verlegd gaan worden
https://www.ad.nl/politie(...)ieus-nemen~a256add7/
Die Remkes schijnt ook niet helemaal sjofel te zijnquote:Op woensdag 17 november 2021 14:45 schreef Smegma. het volgende:
Sjoerdsma moet nog altijd tekst en uitleg geven voor de door hem bedachte "drank in de man"-opmerking over Johan Remkes. Daar hebben ze in de Tweede Kamer een integriteitscommissie voor, wat je als een soort tribunaal zou kunnen zien.
Als een megalomane gek als Van Houwelingen gaat dreigen, moet je hem met gelijke munt terug betalen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:42 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Een tribunaal is niet goed, maar geweld wel? Moet ik dat uit je post halen?
Goeie whataboutism. Lekker on topic ook.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het FvD echt een belachelijke poeppartij, maar is een tribunaal wensen voor andere politici nou echt zoveel extremer van wat daar de dagelijkse praktijk tegen de bevolking is?
Ons kabinet bestaat bijvoorbeeld voornamelijk uit mensen die je KEIHARD aan willen pakken voor een beetje wiet. Iedereen huisarrest geven met een avondklok en complete sectoren slopen is imho gewelddadiger dan 4 wietplantjes in je tuin.
volgens mij zijn het geen bedreigingen.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:54 schreef Fok-it het volgende:
Kuzu die zich dan nog de betere toont
Freek JansenDie is er ook daadwerkelijk nog trots op dat door bedreigingen dingen bewerkstelligd worden.
Maar het continu de grens op zoeken is natuurlijk iets wat nog veel vaker voor zal komen, en die grens zal ook verlegd gaan worden
https://www.ad.nl/politie(...)ieus-nemen~a256add7/
Geertje Wilders als voorbeeld dan. De partijen sprongen niet over elkaar heen om hem voor de rechter weg te houden.quote:Op woensdag 17 november 2021 15:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goeie whataboutism. Lekker on topic ook.
Dit zul je hoop ik toch niet serieus menen. Ik ga er maar vanuit dat je nu de boel wat zit op te stoken.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan klopt de vergelijking sowieso niet, want wat hebben buitenlanders hiermee te maken? Ik zie juist eerder een lekenrechtbank voor me, waar bijvoorbeeld FvD-leden met een flitscursus recht uitspraken kunnen doen.
Iemand aanspreken op het feit dat haar moeder bedreigingen in haar inbox krijgt is popie jopie doen?quote:Op woensdag 17 november 2021 15:08 schreef Derrazi het volgende:
[..]
volgens mij zijn het geen bedreigingen.
Maar het grootste probleem is dat de Tweede Kamer nu bij elke bericht van Jan Pietje uit Zaltbommel elkaar gaan aanspreken op het berichtje van Jan Pietje uit Zaltbommel. Laatst Leijten tegen Simmons, Simmons kaatst weer terug door Leijten van hetzelfde te betitchten. Nu Gundogan weer die popie jopie komt doen terwijl niemand haar kent en in het Turks gaat praten een paar debatten terug tegen een FvD'er. Kuzu ging er nog heel netjes mee om. Het wordt of de SGP (ben niet christelijk) of Denk goden of helemaal niet meer stemmen op deze clowns.
Oh ja en Attje Kuiken die haar waffel tijdens een interruptie van Kuzu gisteren niet kan houden. Deze mensen krijgen een ton per jaar om een beetje te gaan acteren.
Wat ik heb begrepen mag je in de tweede kamer redelijk roepen wat je wil.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:34 schreef Drekkoning het volgende:
Wordt tijd dat deze FvD'er een aangifte voor opruiing oid op zijn dak krijgt.
Wat een gek.
dan ga je naar de politie en wordt diegene vervolgd. Politici die bedreigd worden is van alle tijden, ik heb Halsema of Omtzigt nooit een belangrijke debat zien kapen omdat een of andere wappie ooit wat heeft gezegd op het internet. Dat is niet hoe je een debat voert. Stel je voor dat elke debat nu wordt gekaapt omdat Jan Pietje uit Zaltbommel op msn.com heeft gezegd dat hij Hugo een lul vindt en hij misschien bij de CU zit, dan moet een lid van CU minutenlang daarop reageren.quote:Op woensdag 17 november 2021 15:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Iemand aanspreken op het feit dat haar moeder bedreigingen in haar inbox krijgt is popie jopie doen?
Bijzonder
Ja, je loopt heel origineel recht te lullen wat krom is, maar als die bedreigen zijn gelieerd aan bepaalde politieke kampen is het geen random twitteraar meer die ze uitquote:Op woensdag 17 november 2021 15:21 schreef Derrazi het volgende:
[..]
dan ga je naar de politie en wordt diegene vervolgd. Politici die bedreigd worden is van alle tijden, ik heb Halsema of Omtzigt nooit een belangrijke debat zien kapen omdat een of andere wappie ooit wat heeft gezegd op het internet. Dat is niet hoe je een debat voert. Stel je voor dat elke debat nu wordt gekaapt omdat Jan Pietje uit Zaltbommel op msn.com heeft gezegd dat hij Hugo een lul vindt en hij misschien bij de CU zit, dan moet een lid van CU minutenlang daarop reageren.
Mits het waar is overigens dat de moeder van Gundogan bedreigd is maar zelfs dan is daar de Tweede Kamer niet voor om andere partijen te betichten van schuld om wat een of andere gek op het internet gezegd heeft.
Huh, het was toch een andere voorzitter? Of heb je het over gisteren?quote:Op woensdag 17 november 2021 15:28 schreef superniger het volgende:
Vera Bergkamp.
Arib had die FvD boy helemaal kapot gesloopt.
Daarvoor hebben we JA21 van Joost Eerdmans.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:58 schreef ThierryPicking het volgende:
Het is altijd zo jammer dat die schreeuwpartijtjes door bovenstaande acties veel minder serieus worden genomen. Ik zou het wel goed vinden als er een serieuze partij op een beschaafde manier de boel scherp houdt. Het is al jaren nu een soort serieus geheel met een 10% freakshow eraan gekoppeld. Schaam me kapot.
D66 is juist opgericht om Nederland onder vreemde heerschappij te brengen. Staat ook met zoveel woorden in hun verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Baudet heeft al aangegeven dat hij tegen tribunalen is die met terugwerkende kracht op basis van nieuwe wetgeving gaan veroordelen. Daar werd toen ophef over gecreeerd, maar zou bij enig consequent denken de ophef nu moeten wegnemen.
Als Sjoerdsma op geen enkele wijze betrokken is bij misdrijven tegen de staat of zo, zoals betrokkenheid bij Nederland onder een vreemde mogendheid brengen of zo, dan heeft hij van zo'n tribunaal niks te vrezen. Dus dan is het geen bedreiging.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de ophef, de valse beschulding en dan de goebbelsiaanse herhaling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |