abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202217479
quote:
Forum voor Democratie-Kamerlid Pepijn van Houwelingen heeft D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma tijdens een debat toegebeten dat hij voor een tribunaal zal worden gesleept om zijn steun aan het coronabeleid van het kabinet. ,,Uw tijd komt nog wel! Er komen tribunalen!’’, zei Van Houwelingen.

Sjoerdsma gaf aan zich bedreigd te voelen en vroeg Van Houwelingen zijn woorden in te trekken. De FvD’er deed dat niet. Kamervoorzitter Vera Bergkamp heeft nog niet gereageerd.

Aanleiding voor de opmerking van Van Houwelingen was een discussie tussen de twee Kamerleden over uitspraken van Forum-leider Thierry Baudet. Die vergeleek de manier waarop ongevaccineerden worden behandeld met hoe de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog werden uitgesloten. De voorstanders van het coronabeleid van het kabinet vergeleek hij met nazi’s en NSB’ers. Sjoerdsma vroeg Van Houwelingen afstand te nemen van de uitspraken van zijn voorman, wat de FvD’er niet deed.

Dinsdagavond voelde Volt-Kamerlid Nilüfer Gündoğan zich ook al bedreigd door een FvD-Kamerlid. Zij maakte er tijdens het debat over het coronabeleid gewag van dat haar mailbox overstroomde met bedreigingen uit de achterban van Forum voor Democratie en Denk. Volgens Gündoğan komt er ook bij haar moeder dergelijke ‘shit’ in de mail binnen. Daarna stond Forum-Kamerlid Gideon van Meijeren op en zei: ,,Ik ben enorm trots op onze achterban dat zij alles op alles zetten om mevrouw Gündoğan ervan te overtuigen dat ze met dit absurde beleid moet stoppen.’’
https://www.ad.nl/politie(...)-collega-s~a8a73a3c/
twitter

twitter

:r
Opdoeken, uit dat licht.

[ Bericht 35% gewijzigd door Elan op 17-11-2021 13:30:33 ]
blablablabla
  woensdag 17 november 2021 @ 13:26:18 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202217494
Wie is hier nou de Nazi? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 17 november 2021 @ 13:29:00 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202217524
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:24 schreef Elan het volgende:

[..]
:r
Opdoeken, uit dat licht.
De geest is al uit de fles :(

Zelfs opdoeken weerhoudt dit sentiment helaas niet, wel zou het schelen dat mensen dit soort voorbeelden niet dagelijks op TV of in de kranten voorbij ziet komen maar een deel gaat toch wel door en lopen wellicht achter een omhoog gevallen dansleraar of uitgerangeerde presentator aan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 13:29:07 #4
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202217527
En daarom is het dus belangrijk dat we zorgen dat het pesten op school niet uit de klauwen loopt. Anders krijg je daar van die geradicaliseerde pisventjes in de tweede kamer van, kennelijk. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_202217563
Complotdenken en wappies: gifitige cocktail.

Nu is het wachten op de Fvd'ers alhier die komen vertellen dat dit allemaal heel normaal en schappelijk is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 november 2021 @ 13:35:02 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202217579
Ja of je gaat gewoon je taak vervullen, met je gemauw.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202217602
Ik ben wel benieuwd met welke argumentatie @Weltschmerz hier gaat verdedigen dat bedreigen van politici inderdaad iets is om buitengewoon trots op te zijn.

Ik neem bovendien aan dat FvD'ers zich nooit meer gaan beklagen over eventuele bedreigingen aan hún adres.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2021 13:38:17 ]
pi_202217618
Jouw tijd komt nog wel, TS.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:41:22 #9
497858 A6
Randstad _O_
pi_202217655
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:38 schreef Socios het volgende:
:')
  woensdag 17 november 2021 @ 13:42:01 #10
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_202217666
quote:
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 17 november 2021 @ 13:44:09 #11
3542 Gia
User under construction
pi_202217690
Als er tribunalen komen, dan gebeurt dat toch doorgaans door een volksvertegenwoordiging.
Moet het eerst nog eens zien dat zij daar een meerderheid voor krijgen, dus laat ze lekker kwekken.
pi_202217706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:29 schreef ijs_beer het volgende:
En daarom is het dus belangrijk dat we zorgen dat het pesten op school niet uit de klauwen loopt. Anders krijg je daar van die geradicaliseerde pisventjes in de tweede kamer van, kennelijk. :')
Pepijn van Houwelingen is gewoon een koekwaus. Ik denk eigenlijk dat Sjoerdsma het resultaat is van gepest worden op school.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202217723
En nu?

Boooooring!

Iedere partij met een betekenisvolle D in de naam, is zn naam niet waard in 'rechtstaat' Nederland.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202217729
Ik zou graag bewijs willen zien voordat ik een mening etaleer.

Ziet er ook een beetje uit als framing (ja maar hij heeft dit gezegd) om FvD uit de Tweede Kamer te weren bij een 2G. Grapperhaus heeft gisteren verteld dat volksvertegenwoordigers niet mogen worden uitgesloten van het debat en we weten als een CDA bewindsman nee zegt zegt hij binnenkort ja.
pi_202217735
quote:
:') _O-
  woensdag 17 november 2021 @ 13:51:10 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202217780
Er komen toch geen rondrijdende executiepelotons? Er komen tribunalen. Dat impliceert dat er in principe gewoon nog -een vorm van- rechtspraak zal zijn. Dat is heel gebruikelijk bij regime-veranderingen, dat hebben we in de DDR, Joegoslavië, Irak etc ook gezien.
The End Times are wild
pi_202217781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef Derrazi het volgende:

Ziet er ook een beetje uit als framing (ja maar hij heeft dit gezegd) om FvD uit de Tweede Kamer te weren bij een 2G. Grapperhaus heeft gisteren verteld dat volksvertegenwoordigers niet mogen worden uitgesloten van het debat en we weten als een CDA bewindsman nee zegt zegt hij binnenkort ja.
Staat gewoon in het filmpje, dat bewijs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 november 2021 @ 13:51:15 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202217784
Dat Van Houwelingen deze middag niet uit de vergadering is getrapt..... manmanman wat een gedrag :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202217801
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:51 schreef LXIV het volgende:
Er komen toch geen rondrijdende executiepelotons? Er komen tribunalen. Dat impliceert dat er in principe gewoon nog -een vorm van- rechtspraak zal zijn. Dat is heel gebruikelijk bij regime-veranderingen, dat hebben we in de DDR, Joegoslavië, Irak etc ook gezien.
Een galg stond er al. (Neenee, dat was een symbolische verhandeling over de dood van de rechtsstaaaaaaat!)

Hmmm ja, of je leest bijvoorbeeld 's mans epos Oneigentijds.

Echt, dit nog verdedigen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202217805
Ik snap dat ze zich geïntimideerd voelen maar D66 moet ook goed beseffen dat bepaalde gedragingen en standpunten, ook niet als deze op democratische wijze verwezenlijkt worden en niet bij wet strafbaar zijn, onacceptabel zijn in een natiestaat. Voorbeelden zijn het onder vreemde heerschappij proberen te brengen van het land en misdrijven tegen het volk.

D66 denkt dat alles wat 'democratisch' is mag. Een groot misverstand, zo heeft het verleden ons geleerd. Wat vandaag 'legaal' is kan morgen hoogverraad zijn.
pi_202217817
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Staat gewoon in het filmpje, dat bewijs.
nou nou nou hij zegt er komen tribunalen. Wat is daar bedreigend aan? Tenzij je als politici denkt dat je boven de wet staat en Trump heeft dat heel goed laten zien dat hij met alles kon wegkomen inclusief een staatsgreep.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:54:31 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202217823
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een galg stond er al. (Neenee, dat was een symbolische verhandeling over de dood van de rechtsstaaaaaaat!)

Hmmm ja, of je leest bijvoorbeeld 's mans epos Oneigentijds.

Echt, dit nog verdedigen...
Ik verdedig niks. Maar mocht het FvD (in combinatie met gelijkgestemde partijen) een absolute kamermeerderheid verkrijgen dan zullen we toch tribunalen gaan zien? Het zou inconsequent zijn dat niet te doen.
The End Times are wild
pi_202217824
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:52 schreef Confetti het volgende:
Ik snap dat ze zich geïntimideerd voelen maar D66 moet ook goed beseffen dat bepaalde gedragingen en standpunten, ook niet als deze op democratische wijze verwezenlijkt worden en niet bij wet strafbaar zijn, onacceptabel zijn in een natiestaat. Voorbeelden zijn het onder vreemde heerschappij proberen te brengen van het land en misdrijven tegen het volk.

D66 denkt dat alles wat 'democratisch' is mag. Een groot misverstand, zo heeft het verleden ons geleerd. Wat vandaag 'legaal' is kan morgen hoogverraad zijn.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202217833
Ik grijp hier niet in gezien het aantal mail- , DM- en haatpushberichten dat ik inmiddels van de FvD achterban heb ontvangen :{
  woensdag 17 november 2021 @ 13:56:16 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202217848
quote:

Net zoals mensen die meegeholpen hebben met het NS-regime in Duitsland ook na de oorlog berecht zijn. Terwijl ze niks gedaan hebben dat tegen de toentertijdse wet was.
The End Times are wild
pi_202217852
quote:

D66 is helemaal niet democratisch. Net zo goed VVD niet staat voor democratie ondanks dat beide partijen het in hun naam hebben. Ze staan maar voor een ding en dat is dienen van het patriarchaat.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:57:30 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202217869
POLL
The End Times are wild
pi_202217877
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Ik grijp hier niet in gezien het aantal mail- , DM- en haatpushberichten dat ik inmiddels van de FvD achterban heb ontvangen :{
Jouw tijd komt nog wel
pi_202217882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Net zoals mensen die meegeholpen hebben met het NS-regime in Duitsland ook na de oorlog berecht zijn. Terwijl ze niks gedaan hebben dat tegen de toentertijdse wet was.
Jij denkt, ik trek die debiele vergelijking nog even wat verder door? Hulde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202217899
Het is altijd zo jammer dat die schreeuwpartijtjes door bovenstaande acties veel minder serieus worden genomen. Ik zou het wel goed vinden als er een serieuze partij op een beschaafde manier de boel scherp houdt. Het is al jaren nu een soort serieus geheel met een 10% freakshow eraan gekoppeld. Schaam me kapot.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202217905
Wat is dit voor een achterlijk kinderachtig gedrag. Omdat je je zin niet krijgt ga je dreigen met tribunalen. Man man man

Kritiek is goed maar het moet wel op waarheden en feiten gestoeld zijn.
pi_202217908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
wanneer is de laatste keer dat een groep in Nederland werd buitengesloten Etto
pi_202217923
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Derrazi het volgende:

[..]
wanneer is de laatste keer dat een groep in Nederland werd buitengesloten Etto
Wanneer is de laatste keer geweest dat we te maken hebben gehad met een pandemie?

En nee, ik ga niet weer uitleggen waarom ongevaccineerden niet de Nieuwe Joden zijn. Je gaat onderhand zelf maar eens boeken lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202217928
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Wat is dit voor een achterlijk kinderachtig gedrag. Omdat je je zin niet krijgt ga je dreigen met tribunalen. Man man man
Tjahhh Trump mag van mij ook voor een tribunaal berechtigd worden, net zoals Bush jr voor het beginnen van twee illegale oorlogen op bewijs dat niet klopte
  woensdag 17 november 2021 @ 14:00:52 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202217934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vind de vergelijking met onvaccineerden nu en Joden in WOII niet kloppend. Maar dat er na afloop van een regime tribunalen komen die de verantwoordelijke berechten is wel een kloppende vergelijking.
The End Times are wild
pi_202217940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind de vergelijking met onvaccineerden nu en Joden in WOII niet kloppend. Maar dat er na afloop van een regime tribunalen komen die de verantwoordelijke berechten is wel een kloppende vergelijking.
Moet er alleen wel sprake zijn van een regime.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202217941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef Derrazi het volgende:

Bewijs van wat? Bewijs van het feit dat een FvD-Kamerlid zegt trots te zijn op mensen die een ander Kamerlid bedreigen? Dat bewijs staat namelijk gewoon in de OP.
pi_202217942
Dat die psycho nog niet de kamer uitgetrapt is, ongelooflijk. Zo'n partij heeft helemaal geen plek in de politiek, er zijn vroeger voor veel minder cordons sanitaires geweest, denk bijv aan Janmaat met zijn centrumpartij, die zei eigenlijk minder heftige dingen dan wat Wilders er zeer regelmatig uitflapt. En zelfs hij lijkt nu bijna braaf en beschaafd als je ze vergelijkt met die onbeschofte fvd wappies.
pi_202217948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Tjahhh Trump mag van mij ook voor een tribunaal berechtigd worden, net zoals Bush jr voor het beginnen van twee illegale oorlogen op bewijs dat niet klopte
Ga je gang, geen woorden maar daden zou ik zeggen.
  woensdag 17 november 2021 @ 14:02:15 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202217954
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Moet er alleen wel sprake zijn van een regime.
Dat is er altijd, behalve in een zuivere anarchie.
The End Times are wild
pi_202217961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is er altijd, behalve in een zuivere anarchie.
Oh sorry, 'regime'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202217963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Bewijs van wat? Bewijs van het feit dat een FvD-Kamerlid zegt trots te zijn op mensen die een ander Kamerlid bedreigen? Dat bewijs staat namelijk gewoon in de OP.
Ik kijk niet graag naar 30 seconden fragmenten uit de context gehaalde filmpjes. Zelfs niet op Feestboek
pi_202217972
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:02 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik kijk niet graag naar 30 seconden fragmenten uit de context gehaalde filmpjes. Zelfs niet op Feestboek
Van geschiedenisboeken hou je ook niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202218003
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van geschiedenisboeken hou je ook niet.
Oneens. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag?

Wanneer was de laatste keer dat een groep in Nederland uit de maatschappij werd buitengesloten?
pi_202218010
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:05 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Oneens. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag?

Wanneer was de laatste keer dat een groep in Nederland uit de maatschappij werd buitengesloten?
Je hebt de mijne ook niet beantwoord, hoor. Wanneer was de laatste keer dat we in een pandemie hebben gezeten?

Daarbij: in hoeverre is die buitengeslotenheid definitief en onherroepelijk, als we toch maar die vergelijking met de Joden willen maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 november 2021 @ 14:06:48 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202218020
Het probleem is dat sommige mensen bij het woord tribunalen bij einde van een regime denken aan doodseskaders denken die bij Nacht en Nevel categoraal D66-res van hun bed lichten om standrechtelijk te executeren. Zo hoeft dat helemaal niet te gaan. Mensen krijgen gewoon een oproep om zich voor de rechtbank te verantwoorden voor hun gedrag de afgelopen jaren. Is daar niks op aan te merken kunnen ze gewoon met de trein naar huis en hun leven hervatten. Niks aparts verder.
The End Times are wild
pi_202218030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:06 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat sommige mensen bij het woord tribunalen bij einde van een regime denken aan doodseskaders denken die bij Nacht en Nevel categoraal D66-res van hun bed lichten om standrechtelijk te executeren. Zo hoeft dat helemaal niet te gaan. Mensen krijgen gewoon een oproep om zich voor de rechtbank te verantwoorden voor hun gedrag de afgelopen jaren. Is daar niks op aan te merken kunnen ze gewoon met de trein naar huis en hun leven hervatten. Niks aparts verder.
Het ligt vooral aan uit welke hoek deze oproep komt, en dat weet jij ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202218038
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je hebt de mijne ook niet beantwoord, hoor. Wanneer was de laatste keer dat we in een pandemie hebben gezeten?
Ik heb effe teruggelezen maar zie deze vraag nergens staan.

Dat moet ten tijden van de Spaanse Griep zijn
  woensdag 17 november 2021 @ 14:08:52 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202218048
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het ligt vooral aan uit welke hoek deze oproep komt, en dat weet jij ook.
Ja, ik weet ook wel hoe zij dit voor ogen hebben. En daar zitten geen te declareren treinkaartjes Eerste Klasse bij.
The End Times are wild
  woensdag 17 november 2021 @ 14:09:59 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202218063
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:57 schreef LXIV het volgende:
[poll=3125]
De poll gaat indertussen nek-aan-nek met 50% voor en 50% tegen. Opmerkelijk nog hoeveel mensen alles wel op zijn beloop willen laten.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')