SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
alsof dat wat uitmaakt met 85% vrijwillig gevaccineerdquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef PicoMMP het volgende:
Vaccinatieplicht gaan ze niet doen. Als we straks met bosjes op lange termijn klachten gaan krijgen door het vaccin dan is de staat failliet![]()
Lijkt me onwaarschijnlijk. Meer ruimte, betere ventilatie en veel korter contact.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:45 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Of gewoon in de supermarkt. Altijd open, altijd druk, afstand houden onmogelijk
Kroeg besmetting is veel aannemelijker.
Maar weten doen we het niet omdat bij verreweg het grootste deel van de besmettingen nooit de bron vastgesteld wordt.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Geen gek idee Marcel Levi minister."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Dat is toch eigenlijk het failliet van het hele parlement dan? Dan kan blijkbaar het debat niet op eerlijke gronden plaatsvinden en gaan ze listige trucjes verzinnen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat ze steeds moeten schipperen in het kabinet en 2e kamer![]()
De PvdA wil de horeca en de niet-essentiële winkels weer eens sluiten.
Wat een farce. Vorig jaar ook al die debiele maatregelen van winkelsluiting en nu weer. Ik sta echt op het punt om te emigreren. En ja, ik weet dat niemand me gaat missen. Maar ik word er echt misselijk van.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Die kerel heeft een veel te genuanceerde blik voor de politiek.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef phpmystyle het volgende:
Geen gek idee Marcel Levi minister.![]()
Die injectables zijn ook niet echt een succes he.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef Momo het volgende:
[ instagram ]
Anouk doet niet meer mee, opvallend want eerst nam ze covid heel serieus."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ze doet niet meer mee en zet erbij 'stop covid', die begrijp ik even niet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef Momo het volgende:
[ instagram ]
Anouk doet niet meer mee, opvallend want eerst nam ze covid heel serieus.![]()
Ja lijkt me fantastisch, maar hij past niet bij de lijn van dit kabinetquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef phpmystyle het volgende:
Geen gek idee Marcel Levi minister.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Is dat niet gewoon politiek? Ik kan me niet herinneren dat het ooit anders was.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk het failliet van het hele parlement dan? Dan kan blijkbaar het debat niet op eerlijke gronden plaatsvinden en gaan ze listige trucjes verzinnen.![]()
Gommers die tegen 2G is terwijl er aantoonbaar meer ongevaccineerden op de IC liggen dan gevaccineerden, dan ben je qua rol als IC-baas toch eigenlijk ook wel af hoor...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
je ziet nu toch ook hoe het gaat in zo'n debat, het grootste gedeelte van de oppositie is toch niet bezig met oplossingenquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk het failliet van het hele parlement dan? Dan kan blijkbaar het debat niet op eerlijke gronden plaatsvinden en gaan ze listige trucjes verzinnen.![]()
Dat zie je ook aan die maatregelen. Dat de horeca als compromis niet om 19:00 sluit maar 20:00. Of de avondklok een halfuurtje.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk het failliet van het hele parlement dan? Dan kan blijkbaar het debat niet op eerlijke gronden plaatsvinden en gaan ze listige trucjes verzinnen.
Dit nepparlement hoort nul zeggenschap te hebben.![]()
Agema is echt een Agnes Kant in het kwadraat keer 2 he qua boosheid en frustratie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik weet het niet, ik kan me niet herinneren dat het was zoals nu.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:49 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon politiek? Ik kan me niet herinneren dat het ooit anders was.![]()
Nee hij ziet ook wel dat als 2G geïmplementeerd wordt dat de overheid niet meer kan aankomen met een lockdown. En dat is wel waar Gommers en consorten op voorsorteren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Gommers die tegen 2G is terwijl er aantoonbaar meer ongevaccineerden op de IC liggen dan gevaccineerden, dan ben je qua rol als IC-baas toch eigenlijk ook wel af hoor..."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Vandaar ook het parlement, want ik reken de oppositie dat ook aan. Dit gaat echt helemaal nergens meer over.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet nu toch ook hoe het gaat in zo'n debat, het grootste gedeelte van de oppositie is toch niet bezig met oplossingen![]()
85%? Ik las rond de 70% (inclusief kinderen)quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
alsof dat wat uitmaakt met 85% vrijwillig gevaccineerd![]()
Fijn, het eerste evenement waar we naar toe zouden gaan sinds begin 2020 is zojuist geannuleerd voor komend weekend. Balen.Vierde keer uitstel alweer.
Ik snap dat er een hoop besmettingen niet herleid kunnen worden. In theorie kunnen daar wat horeca besmettingen bij zitten ja. Of de supermarkt. Of de bieb. Kan alles zijn. Ik ga uit van de cijfers die in ieder geval wél bekend zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
Logisch, omdat een besmetting op kantoor veel makkelijker te herleiden is dan een kroeg vol vreemden.
Bij bijna driekwart is bron besmetting niet bekend. Het zou theoretisch dus best kunnen dat de helft van de besmettingen in de kroeg plaats vindt.![]()
2G is echt onzin hoor. Je bereikt daar alleen maar polarisering mee. Die ongevaccineerden gaan wel lekker thuis feesten ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Gommers die tegen 2G is terwijl er aantoonbaar meer ongevaccineerden op de IC liggen dan gevaccineerden, dan ben je qua rol als IC-baas toch eigenlijk ook wel af hoor...Gaat voor de BHFH-award 2005!
Kunnen we al juichen?quote:stijging ic-opnames stabiliseert
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Dit soort debatten zijn al zo zolang ik me kan herinneren. Welke heb jij gezien die anders gingen? Ik vind dit hele circus vrij zinloos eigenlijk, de besluitvorming vindt ergens anders plaats. Dat weet iedereen dus worden deze zogenaamde debatten alleen gebruikt voor politieke spelletjes.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik kan me niet herinneren dat het was zoals nu.![]()
84,4% als je alleen 18+ telt, 82,4% als je 12+ telt en 72,3% als je de hele bevolking telt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
85%? Ik las rond de 70% (inclusief kinderen)![]()
Alles voor de likesquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Gommers die tegen 2G is terwijl er aantoonbaar meer ongevaccineerden op de IC liggen dan gevaccineerden, dan ben je qua rol als IC-baas toch eigenlijk ook wel af hoor...Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Heel onwaarschijnlijk dat mensen in de supermarkt besmet raken. Of de bieb. De horeca lijkt me wel logischer.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Fijn, het eerste evenement waar we naar toe zouden gaan sinds begin 2020 is zojuist geannuleerd voor komend weekend. Balen.Vierde keer uitstel alweer.
[..]
Ik snap dat er een hoop besmettingen niet herleid kunnen worden. In theorie kunnen daar wat horeca besmettingen bij zitten ja. Of de supermarkt. Of de bieb. Kan alles zijn. Ik ga uit van de cijfers die in ieder geval wél bekend zijn.Gaat voor de BHFH-award 2005!
helemaal mee eens maar die mensen zijn door ons gekozenquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vandaar ook het parlement, want ik reken de oppositie dat ook aan. Dit gaat echt helemaal nergens meer over.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Om thuis iemand te besmetten moet je het ook ergens oplopen lieve schat.![]()
Straks nog afhankelijk van zorg door ongevaccineerden ook, ongehoord!quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:42 schreef PicoMMP het volgende:
Vaccinatieplicht gaan ze niet doen. Als we straks met bosjes op lange termijn klachten gaan krijgen door het vaccin dan is de staat failliet![]()
De PVV heeft zich helemaal klem geluld door continu te roepen dat de maatregelen afgeschaft moeten worden. Nu zijn er een boel maatregelen afgeschaft en gaat het fout. Ik zou Agema niet willen zijn.quote:![]()
Ik zeg ook niet dat het per definitie de oplossing zal blijken te zijn, maar om maar meteen weer 87% van de mensen een lockdown op te leggen. Probeer dan op zijn minst eerst wat anders om die economie en sociale cohesie een klap te geven.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:52 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
2G is echt onzin hoor. Je bereikt daar alleen maar polarisering mee. Die ongevaccineerden gaan wel lekker thuis feesten ofzo.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik hoor momenteel feestjes, feestjes, feestjes als besmettingsplek. Thuis, horeca en voetbalkantine gehoord deze week.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heel onwaarschijnlijk dat mensen in de supermarkt besmet raken. Of de bieb. De horeca lijkt me wel logischer.![]()
Paternotte met zijn onzin argumebt dat boosteren niet urgent is wabt vooral ongevaccineerden.
Gaat nergens over dit. Weinig op met Agena maar ze heeft wel een punt dat dit meer gaat helpen dan 2g.![]()
Ik heb in mijn hoofd dat de debatten in elk geval gingen om het daadwerkelijke probleem en hoe dat probleem opgelost moet worden. Nu wordt er door middel van een omweg al een standpunt ingenomen in de media en gaan ze debatteren over dat standpunt in plaats van het probleem/voorstel en de richting.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dit soort debatten zijn al zo zolang ik me kan herinneren. Welke heb jij gezien die anders gingen? Ik vind dit hele circus vrij zinloos eigenlijk, de besluitvorming vindt ergens anders plaats. Dat weet iedereen dus worden deze zogenaamde debatten alleen gebruikt voor politieke spelletjes.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of de volgorde niet anders zou moeten zijn? Het debat is op basis van een kamerbrief die geschreven is door het kabinet, zou je dan niet eerst het kabinet willen laten spreken die de brief kan duiden, daarna de oppositie die vragen kan stellen, daarna het kabinet die antwoorden kan geven en daarna de oppositie die er hun mening/weging op kan geven?![]()
Het is fout om een oorzakelijk verband te zien tussen maatregelen en het aantal besmettingen. Het heeft weinig met elkaar te maken. Anderhalve meter is aan het eind van de zomer afgeschaft. Ook zonder anderhalve meter af te schaffen waren de besmettingen wel weer opgelopen in de herfst.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De PVV heeft zich helemaal klem geluld door continu te roepen dat de maatregelen afgeschaft moeten worden. Nu zijn er een boel maatregelen afgeschaft en gaat het fout. Ik zou Agema niet willen zijn.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Klopt want zonder vaccin was het nog vele malen erger geweestquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:53 schreef zoost het volgende:
werkt goed dat vaccin bij de kwetsbaren
[ afbeelding ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vermoeiend.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:53 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik gaf maar enkele voorbeelden. Ik gaf zelf ook al toe dat het waarschijnlijk gaat om meer dan 3%, maar datzelfde kan je zeggen over alle andere sectoren natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heel onwaarschijnlijk dat mensen in de supermarkt besmet raken. Of de bieb. De horeca lijkt me wel logischer.![]()
Maar wanneer is op tijd ingrijpen nou eigenlijk? Lockdown bij 2000 besmettingen? 5000?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt want zonder vaccin was het nog vele malen erger geweest![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)ste-positieve-testen
Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testenquote:Opvallend in de weekcijfers is met name de hoge besmettingsgraad bij kinderen, die boven alle andere leeftijdsgroepen uitsteekt. In de leeftijdscategorie 10-14 gaat het om ruim 11.000 kinderen met een positieve test, 10,1 procent van alle gevallen. Meteen daarna volgen de 5- tot 9-jarigen met meer dan 9400 besmettingen, 8,6 procent van het geheel.
Ter vergelijking: de zwaarst getroffen leeftijdsgroep daarna wordt gevormd door 35- tot 39-jarigen met ruim 8300 positieve testen. Bij Nederlanders vanaf 45 jaar zijn de besmettingscijfers lager dan gemiddeld, daaronder juist hoger. Het RIVM spreekt van een "opvallende stijging in de leeftijdsgroep 0 tot 12 jaar". De meeste positieve meldingen zijn bij 10- en 11-jarigen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Heb je daar cijfers van?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gaf maar enkele voorbeelden. Ik gaf zelf ook al toe dat het waarschijnlijk gaat om meer dan 3%, maar datzelfde kan je zeggen over alle andere sectoren natuurlijk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet in deze mate.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het is fout om een oorzakelijk verband te zien tussen maatregelen en het aantal besmettingen. Het heeft weinig met elkaar te maken. Anderhalve meter is aan het eind van de zomer afgeschaft. Ook zonder anderhalve meter af te schaffen waren de besmettingen wel weer opgelopen in de herfst.![]()
42 (ziekenhuisopnames)quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar wanneer is op tijd ingrijpen nou eigenlijk? Lockdown bij 2000 besmettingen? 5000?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2021 16:57:51 ]![]()
Mijn god, er zijn toch tig keer zoveel gevaccineerden dan ongevaccineerden. Is dit echt het niveau hier?know'm sayin?
word? word.![]()
Met boosters was je een stuk verder hoor. Zonder die 40% gevaccineerde op de kliniek kun je gewoon weer alles opengooien.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De PVV heeft zich helemaal klem geluld door continu te roepen dat de maatregelen afgeschaft moeten worden. Nu zijn er een boel maatregelen afgeschaft en gaat het fout. Ik zou Agema niet willen zijn.- verwijderd door admin -![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testen
[..]
De meeste besmettingen dus <50 maar de meeste opnames nog altijd >50. Besmettingen drukken in je jonge groepen is ook een lagere druk op de zorg.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is geen of/of discussie. Je moet boosteren EN bepaalde maatregelen in stand houden. Agema stelt eigenlijk dat met boosteren het hele probleem is opgelost, zonder onderbouwing.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef groenen het volgende:
[..]
Met boosters was je een stuk verder hoor. Zonder die 40% gevaccineerde op de kliniek kun je gewoon weer alles opengooien.![]()
Daarom kinderen in quarantainekampen zetten @maxi-musquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testen
[..]![]()
Agema die inderdaad speelt met die 44% alsof het 50/50 is in de ziekenhuizen, dat is over een groep van 87% van de gevaccineerden. die 56% wordt veroorzaakt door 13% van de bevolking. Maar dat wil Afgema natuurlijk niet horen
Officiele cijfers geven aan dat 3% opgelopen is binnen de horeca.quote:
Andere sectoren meer. Denk aan scholen. Werk. Etc.
Ook een hoop thuis. Nou, die komen ergens vandaan. Kan de horeca bij zitten ja, maar daar kan elke sector bij zitten natuurlijk.
Je kan niet aan de ene kant roepen dat de ''thuis'' besmettingen voornamelijk van de horeca afkomen, om vervolgens te ontkennen dat dat voor andere sectoren ook kan gelden
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2021 16:59:54 ]![]()
Evenstar
![]()
Yup, helaas.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef alors het volgende:
Mijn god, er zijn toch tig keer zoveel gevaccineerden dan ongevaccineerden. Is dit echt het niveau hier?![]()
Precies dit jaquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is geen of/of discussie. Je moet boosteren EN bepaalde maatregelen in stand houden. Agema stelt eigenlijk dat met boosteren het hele probleem is opgelost, zonder onderbouwing.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
50+ massaal boosteren en doorgaan met het levenquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:53 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Agema die alleen maar aan boosteren denkt, pleur jezelf toch weg
En een hoop van die mormels zijn ook nog eens grotendeels asymptomatisch dus succes met er op tijd bij te zijn. Wat een shitshow.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De meeste besmettingen dus <50 maar de meeste opnames nog altijd >50. Besmettingen drukken in je jonge groepen is ook een lagere druk op de zorg.blablablabla![]()
Maar wie houdt of hield er nog 1,5 meter afstand dan? Ik kan het me niet herinneren. Het enige verschil is dat mensen in theaters, restaurants, bioscopen etc. weer dichter op elkaar mogen zitten. In de horeca en het nachtleven werd toch ook al geen afstand gehouden. Dus ik zie totaal geen verschil in het gedrag van mensen.quote:Gaat voor de BHFH-award 2005!
Graag, het liefst alle kinderen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Daarom kinderen in quarantainekampen zetten @:maxi-mus![]()
Het is wel zo dat in de groep waar de vaccinatiedichtheid het hoogst is (de ouderen), de ziekenhuis en ic opnames het hardst toenemen.
Daar helpt een 2G geen fuck aan.![]()
Er zijn nu ook 2 (of eigenlijk 3) individuele problemen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is geen of/of discussie. Je moet boosteren EN bepaalde maatregelen in stand houden. Agema stelt eigenlijk dat met boosteren het hele probleem is opgelost, zonder onderbouwing.
1) Ouderen (70+) komen in te grote getalen in de ziekenhuizen terecht. Het lijkt zo te zijn dat die geholpen zijn door een boostervaccinatie
2) Ongevaccineerden (vooral 60+ en risicogroepen) komen in te grote getalen op de IC terecht
3) De hoeveelheid beschikbare capaciteit in de ziekenhuizen loopt terug in plaats van op, er is teveel vraag vanuit allerlei verschillende kanten (inhaalzorg, covid, etc) om alle zorg te kunnen bieden.
Om één of andere reden wil ons kabinet (en ook de oppositie) alleen maar focusen op één van die dingen, terwijl ze allemaal aangepakt moeten worden.![]()
De belangrijkste grafiek van dit momentBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De meeste besmettingen dus <50 maar de meeste opnames nog altijd >50. Besmettingen drukken in je jonge groepen is ook een lagere druk op de zorg.![]()
Het zijn dezelfde hoeveelheden als vorig jaar december, zonder vaccins?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt want zonder vaccin was het nog vele malen erger geweest![]()
Niet op de IC.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde hoeveelheden als vorig jaar december, zonder vaccins?![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niemand zegt dat. Je kunt wel argumenteren dat het loont om te kijken wat er werkt in plaats van steeds zelf het wiel willen uitvinden. Niet dat ik denk dat 2G werkt, maar dat terzijde.
Zien dat het niet werkt want volgens mij is het in Duitsland net zo erg gaande als hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
De discussie is zo vertroebelt in de Kamer, mi gado.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Nu een veel besmettelijkere variant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde hoeveelheden als vorig jaar december, zonder vaccins?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De maatregelen waren vorig jaar december wel veel heftiger dan nu. Daarnaast hadden we toen ook de Delta-variant niet, die 60%+ besmettelijker is dan de Alfa variant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde hoeveelheden als vorig jaar december, zonder vaccins?![]()
Nee, je kunt niet aan de ene kant 'Dan heb je vast cijfers die dat kunnen onderbouwen?' roepen en dan anderzijds zelf van alles beweren zonder enige cijfermatige onderbouwing. Ik dacht trouwens niet dat iemand 'voornamelijk' zei.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Officiele cijfers geven aan dat 3% opgelopen is binnen de horeca.
Andere sectoren meer. Denk aan scholen. Werk. Etc.
Ook een hoop thuis. Nou, die komen ergens vandaan. Kan de horeca bij zitten ja, maar daar kan elke sector bij zitten natuurlijk.
Je kan niet aan de ene kant roepen dat de ''thuis'' besmettingen voornamelijk van de horeca afkomen, om vervolgens te ontkennen dat dat voor andere sectoren ook kan gelden'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Minder besmettingen onder jongeren is minder doorgeven richting oudere groepen is minder opnames.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja ik wilde net zeggen, heb qua standpunten niks met de CU maar dit is een meer dan prima interruptie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:03 schreef Evenstar het volgende:
Uitgeluld worden door een CU preker, pijnlijk.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Niet alleen in de kamer.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:03 schreef TheVulture het volgende:
De discussie is zo vertroebelt in de Kamer, mi gado.![]()
Ze happen niet, jammer he?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef Gretzl het volgende:
De belangrijkste grafiek van dit moment
[ twitter ]'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er was tot eind september helemaal geen nachtleven en in de café's gold een placeringsplicht die, voor zover ik het kon beoordelen, ook redelijk werd nageleefd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar wie houdt of hield er nog 1,5 meter afstand dan? Ik kan het me niet herinneren. Het enige verschil is dat mensen in theaters, restaurants, bioscopen etc. weer dichter op elkaar mogen zitten. In de horeca en het nachtleven werd toch ook al geen afstand gehouden. Dus ik zie totaal geen verschil in het gedrag van mensen.![]()
Caroline vindt het allemaal heel helder van de PVV en benoemt ook maar even de Haagse spelletjes. Toch leuk zo'n One Trick PonyOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik weet ondertussen niet eens meer waar de discussie om gaat/mee begonquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet aan de ene kant 'Dan heb je vast cijfers die dat kunnen onderbouwen?' roepen en dan anderzijds zelf van alles beweren zonder enige cijfermatige onderbouwing. Ik dacht trouwens niet dat iemand 'voornamelijk' zei.![]()
't is goed, je hebt helemaal gelijk![]()
![]()
Dat is enorm naïef van je dan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat er een hoop besmettingen niet herleid kunnen worden. In theorie kunnen daar wat horeca besmettingen bij zitten ja. Of de supermarkt. Of de bieb. Kan alles zijn. Ik ga uit van de cijfers die in ieder geval wél bekend zijn.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Evenstar
![]()
Ventileren kan je leren ...
Oh ja, en boosten.
Groetjes Agema![]()
Heeft ze al een Punt van Orde gemaakt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef TheVulture het volgende:
Caroline vindt het allemaal heel helder van de PVV en benoemt ook maar even de Haagse spelletjes. Toch leuk zo'n One Trick Pony![]()
Evenstar
![]()
Jaquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heeft ze al een Punt van Orde gemaakt?![]()
![]()
Allang. Half uur terug ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heeft ze al een Punt van Orde gemaakt?![]()
Dat is slechts heel beperkt waar. De trend is nu juist dat besmettingen (en dus opnames) onder ouderen zorgen voor grote verspreiding waardoor jongeren meer besmet raken. Bovendien worden die cijfers flink vertekend door het feit dat alleen kinderen verplicht moeten testen en omdat jongeren ook meer testen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Minder besmettingen onder jongeren is minder doorgeven richting oudere groepen is minder opnames.
Kun je ook nog beantwoorden wanneer het wel op tijd is om harde maatregelen te nemen? Welke cijfers gebruik je om dat te bepalen?![]()
Dat is wel vaker het geval als je zomaar wat roept, maar dat mag vast niet gezegd worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet ondertussen niet eens meer waar de discussie om gaat/mee begon![]()
't is goed, je hebt helemaal gelijk'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit klinkt alsof ik naar het Polygoon journaal zit te kijken.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Bronnetjes voor deze boude beweringen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is slechts heel beperkt waar. De trend is nu juist dat besmettingen (en dus opnames) onder ouderen zorgen voor grote verspreiding waardoor jongeren meer besmet raken. Bovendien worden die cijfers flink vertekend door het feit dat alleen kinderen verplicht moeten testen en omdat jongeren ook meer testen.
Kun je ook nog beantwoorden wanneer het wel op tijd is om harde maatregelen te nemen? Welke cijfers gebruik je om dat te bepalen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is te hopen dat die pil ons uit de shit haalt want van de politici in de TK verwacht ik weinig meer.![]()
Alleen als je 50+ en niet gevaccineerd bentquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar de samenvatting is dus dat we fucked zijn?.
![]()
Nee joh, maak je niet drukquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar de samenvatting is dus dat we fucked zijn?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: