Met boosters was je een stuk verder hoor. Zonder die 40% gevaccineerde op de kliniek kun je gewoon weer alles opengooien.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De PVV heeft zich helemaal klem geluld door continu te roepen dat de maatregelen afgeschaft moeten worden. Nu zijn er een boel maatregelen afgeschaft en gaat het fout. Ik zou Agema niet willen zijn.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ste-positieve-testen
Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testen
[..]
Het is geen of/of discussie. Je moet boosteren EN bepaalde maatregelen in stand houden. Agema stelt eigenlijk dat met boosteren het hele probleem is opgelost, zonder onderbouwing.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef groenen het volgende:
[..]
Met boosters was je een stuk verder hoor. Zonder die 40% gevaccineerde op de kliniek kun je gewoon weer alles opengooien.
Daarom kinderen in quarantainekampen zetten @maxi-musquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ste-positieve-testen
Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testen
[..]
Officiele cijfers geven aan dat 3% opgelopen is binnen de horeca.quote:
Yup, helaas.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef alors het volgende:
Mijn god, er zijn toch tig keer zoveel gevaccineerden dan ongevaccineerden. Is dit echt het niveau hier?
Precies dit jaquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is geen of/of discussie. Je moet boosteren EN bepaalde maatregelen in stand houden. Agema stelt eigenlijk dat met boosteren het hele probleem is opgelost, zonder onderbouwing.
50+ massaal boosteren en doorgaan met het levenquote:Op dinsdag 16 november 2021 16:53 schreef zoost het volgende:
werkt goed dat vaccin bij de kwetsbaren
[ afbeelding ]
En een hoop van die mormels zijn ook nog eens grotendeels asymptomatisch dus succes met er op tijd bij te zijn. Wat een shitshow.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De meeste besmettingen dus <50 maar de meeste opnames nog altijd >50. Besmettingen drukken in je jonge groepen is ook een lagere druk op de zorg.
Maar wie houdt of hield er nog 1,5 meter afstand dan? Ik kan het me niet herinneren. Het enige verschil is dat mensen in theaters, restaurants, bioscopen etc. weer dichter op elkaar mogen zitten. In de horeca en het nachtleven werd toch ook al geen afstand gehouden. Dus ik zie totaal geen verschil in het gedrag van mensen.quote:
Graag, het liefst alle kinderen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Daarom kinderen in quarantainekampen zetten @:maxi-mus
Er zijn nu ook 2 (of eigenlijk 3) individuele problemen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is geen of/of discussie. Je moet boosteren EN bepaalde maatregelen in stand houden. Agema stelt eigenlijk dat met boosteren het hele probleem is opgelost, zonder onderbouwing.
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De meeste besmettingen dus <50 maar de meeste opnames nog altijd >50. Besmettingen drukken in je jonge groepen is ook een lagere druk op de zorg.
Het zijn dezelfde hoeveelheden als vorig jaar december, zonder vaccins?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt want zonder vaccin was het nog vele malen erger geweest
Niet op de IC.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde hoeveelheden als vorig jaar december, zonder vaccins?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niemand zegt dat. Je kunt wel argumenteren dat het loont om te kijken wat er werkt in plaats van steeds zelf het wiel willen uitvinden. Niet dat ik denk dat 2G werkt, maar dat terzijde.
Nu een veel besmettelijkere variant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De maatregelen waren vorig jaar december wel veel heftiger dan nu. Daarnaast hadden we toen ook de Delta-variant niet, die 60%+ besmettelijker is dan de Alfa variant.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet aan de ene kant 'Dan heb je vast cijfers die dat kunnen onderbouwen?' roepen en dan anderzijds zelf van alles beweren zonder enige cijfermatige onderbouwing. Ik dacht trouwens niet dat iemand 'voornamelijk' zei.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Officiele cijfers geven aan dat 3% opgelopen is binnen de horeca.
Andere sectoren meer. Denk aan scholen. Werk. Etc.
Ook een hoop thuis. Nou, die komen ergens vandaan. Kan de horeca bij zitten ja, maar daar kan elke sector bij zitten natuurlijk.
Je kan niet aan de ene kant roepen dat de ''thuis'' besmettingen voornamelijk van de horeca afkomen, om vervolgens te ontkennen dat dat voor andere sectoren ook kan gelden
Minder besmettingen onder jongeren is minder doorgeven richting oudere groepen is minder opnames.quote:
Ja ik wilde net zeggen, heb qua standpunten niks met de CU maar dit is een meer dan prima interruptie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:03 schreef Evenstar het volgende:
Uitgeluld worden door een CU preker, pijnlijk.
Niet alleen in de kamer.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:03 schreef TheVulture het volgende:
De discussie is zo vertroebelt in de Kamer, mi gado.
Ze happen niet, jammer he?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:01 schreef Gretzl het volgende:
De belangrijkste grafiek van dit moment
[ twitter ]
Er was tot eind september helemaal geen nachtleven en in de café's gold een placeringsplicht die, voor zover ik het kon beoordelen, ook redelijk werd nageleefd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar wie houdt of hield er nog 1,5 meter afstand dan? Ik kan het me niet herinneren. Het enige verschil is dat mensen in theaters, restaurants, bioscopen etc. weer dichter op elkaar mogen zitten. In de horeca en het nachtleven werd toch ook al geen afstand gehouden. Dus ik zie totaal geen verschil in het gedrag van mensen.
Ik weet ondertussen niet eens meer waar de discussie om gaat/mee begonquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet aan de ene kant 'Dan heb je vast cijfers die dat kunnen onderbouwen?' roepen en dan anderzijds zelf van alles beweren zonder enige cijfermatige onderbouwing. Ik dacht trouwens niet dat iemand 'voornamelijk' zei.
Dat is enorm naïef van je dan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Fijn, het eerste evenement waar we naar toe zouden gaan sinds begin 2020 is zojuist geannuleerd voor komend weekend. Balen.Vierde keer uitstel alweer.
[..]
Ik snap dat er een hoop besmettingen niet herleid kunnen worden. In theorie kunnen daar wat horeca besmettingen bij zitten ja. Of de supermarkt. Of de bieb. Kan alles zijn. Ik ga uit van de cijfers die in ieder geval wél bekend zijn.
Heeft ze al een Punt van Orde gemaakt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef TheVulture het volgende:
Caroline vindt het allemaal heel helder van de PVV en benoemt ook maar even de Haagse spelletjes. Toch leuk zo'n One Trick Pony
Jaquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heeft ze al een Punt van Orde gemaakt?
Allang. Half uur terug ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heeft ze al een Punt van Orde gemaakt?
Dat is slechts heel beperkt waar. De trend is nu juist dat besmettingen (en dus opnames) onder ouderen zorgen voor grote verspreiding waardoor jongeren meer besmet raken. Bovendien worden die cijfers flink vertekend door het feit dat alleen kinderen verplicht moeten testen en omdat jongeren ook meer testen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Minder besmettingen onder jongeren is minder doorgeven richting oudere groepen is minder opnames.
Dat is wel vaker het geval als je zomaar wat roept, maar dat mag vast niet gezegd worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet ondertussen niet eens meer waar de discussie om gaat/mee begon![]()
't is goed, je hebt helemaal gelijk
Bronnetjes voor deze boude beweringen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is slechts heel beperkt waar. De trend is nu juist dat besmettingen (en dus opnames) onder ouderen zorgen voor grote verspreiding waardoor jongeren meer besmet raken. Bovendien worden die cijfers flink vertekend door het feit dat alleen kinderen verplicht moeten testen en omdat jongeren ook meer testen.
Kun je ook nog beantwoorden wanneer het wel op tijd is om harde maatregelen te nemen? Welke cijfers gebruik je om dat te bepalen?
Alleen als je 50+ en niet gevaccineerd bentquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar de samenvatting is dus dat we fucked zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |