Some mothers do 'ave them.quote:Op zondag 14 november 2021 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke serie was dat ookalweer?
Afstelling van de auto?quote:Op zondag 14 november 2021 21:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bottas en Hamilton zijn echt wel stukken sneller dan Norris en Ricciardo. Voorheen hadden ze er veel meer moeite mee die voorbij te komen.
Sjekko heeft ook 40 rondes achter Ric gehangen
Thanks!quote:Op zondag 14 november 2021 21:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Some mothers do 'ave them.
Of het zal je kind maar wezen.
Met Michael Crawford die uit zou groeien tot een musicalster op Broadway in onder meer the Phantom of the Opera.quote:
En er dan met DRS niet voorbij ligt niet een heel kleine beetje aan de al 7 jaar dominante motor?quote:
Met als leuk weetje dat de tune van de serie de titel in morsecode isquote:Op zondag 14 november 2021 21:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Some mothers do 'ave them.
Of het zal je kind maar wezen.
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 14 november 2021 21:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Met als leuk weetje dat de tune van de serie de titel in morsecode is
quote:Op zondag 14 november 2021 21:45 schreef daNpy het volgende:
Hé ik had de last post. Bedankt @:potjeglijen
quote:Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu heb ik de Last Post
Je bent een lastpost.quote:Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu heb ik de Last Post
Bij McLaren kunnen ze Ferrari ook al een tijdje niet meer bijhouden.quote:Op zondag 14 november 2021 21:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bottas en Hamilton zijn echt wel stukken sneller dan Norris en Ricciardo. Voorheen hadden ze er veel meer moeite mee die voorbij te komen.
Sjekko heeft ook 40 rondes achter Ric gehangen
Nog een paar F1 races, maar de donkere maanden komen er weer aanquote:Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Half on topic (want autosport): geen NASCAR meer op zondagavond![]()
Sensorknoeigenotquote:Op zondag 14 november 2021 21:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij McLaren kunnen ze Ferrari ook al een tijdje niet meer bijhouden.
Ricciardo geeft geen goede feedback.quote:Op zondag 14 november 2021 21:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij McLaren kunnen ze Ferrari ook al een tijdje niet meer bijhouden.
Ja, de donkere raceloze maanden 😢quote:Op zondag 14 november 2021 21:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nog een paar F1 races, maar de donkere maanden komen er weer aan
daarom heb zit ik 2 maanden in de zon vanaf januari ....beetje bbqen, biertjes, vissen etcquote:Op zondag 14 november 2021 21:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nog een paar F1 races, maar de donkere maanden komen er weer aan
Heeeeeerlijk!quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom heb zit ik 2 maanden in de zon vanaf januari ....beetje bbqen, biertjes
Mag dat met wajong?quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom heb zit ik 2 maanden in de zon vanaf januari ....beetje bbqen, biertjes, vissen etc
Volgens mij is dit geen slowchatquote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeeeeerlijk! Waar ga je heen?
Ja koningsritquote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Sjeunie het volgende:
Maar zelfs de meest religious maxgekkies kunnen het feit niet ontnemen dat Hamilton nog steeds de GOAT is, van P20 naar P10 en dan gewoon P1, tis toch niet normaal meer?
En volgens mij ben jij geen mod.quote:
De vraag is natuurlijk waarom dat "niet normaal meer" is. Het antwoord is in ieder geval niet dat het door Hamilton komt.quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Sjeunie het volgende:
Maar zelfs de meest religious maxgekkies kunnen het feit niet ontnemen dat Hamilton nog steeds de GOAT is, van P20 naar P10 en dan gewoon P1, tis toch niet normaal meer?
Wel NFLquote:Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Half on topic (want autosport): geen NASCAR meer op zondagavond![]()
Ik mag je best wijzen op offtopic gedrag..quote:Op zondag 14 november 2021 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En volgens mij ben jij geen mod.
120% zal het niet zijn. Maar zelf met een paar procent is ie niet in te halen.quote:Op zondag 14 november 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:
de PU van lewis gaat maar 4 races mee en draait gewoon op 120% heb ik ergens gelezen ?
met een nieuwe motor zal hij dus altijd een P1 pakken ?
Je bent wat selectief.quote:Op zondag 14 november 2021 21:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik mag je best wijzen op offtopic gedrag..
Afgezien van de inhaal actie op Max. Vond je het nou echt een heroïsche inhaalstrijd? De Benz knalde er met een bizar snelheidsverschil voorbij op het rechte stuk. Geen centje pijn en voor bocht 1 alles al min of meer ingehaaldquote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Sjeunie het volgende:
30 kilometer per uur verschil is inderdaad ook niet normaal........heeft niks met Hamilton te makenquote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Sjeunie het volgende:
Het helpt natuurlijk wel flink als je een motor hebt die maar vier races mee hoeft te gaan.quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Sjeunie het volgende:
het snelheidsverschil met de RB was al 30km/u en dan Lewis zo de hemel in prijzen....f*ck offquote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Afgezien van de inhaal actie op Max. Vond je het nou echt een heroïsche inhaalstrijd? De Benz knalde er met een bizar snelheidsverschil voorbij op het rechte stuk. Geen centje pijn en voor bocht 1 alles al min of meer ingehaald
Mooie actie op Perez, mooi gevecht met Max, voor de rest ging iedereen aan de kant en was het weinig bijzonders inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Afgezien van de inhaal actie op Max. Vond je het nou echt een heroïsche inhaalstrijd? De Benz knalde er met een bizar snelheidsverschil voorbij op het rechte stuk. Geen centje pijn en voor bocht 1 alles al min of meer ingehaald
30 kilometer per uur natuurlijk ook door de slipstream en DRSquote:Op zondag 14 november 2021 21:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het snelheidsverschil met de RB was al 30km/u en dan Lewis zo de hemel in prijzen....f*ck off
slim gedaan van MB.....hopelijk doet RB/Honda hetzelfde maar dan gewoon elke race, 5 plaatsjes terug, 4 natuurlijk want perez gaat zo opzijquote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk wel flink als je een motor hebt die maar vier races mee hoeft te gaan.
Lijkt mij ook, dit is niet helemaal de bedoeling lijkt mij, maar wel gewoon weer slim van Mercedes.quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Zwoerd het volgende:
Het lijkt mij dat de FIA volgend seizoen de regels betreft penaltys voor nieuwe engines gaat aanpassen.
quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooie actie op Perez, mooi gevecht met Max, voor de rest ging iedereen aan de kant en was het weinig bijzonders inderdaad.
Als dit dan zijn moeilijkste overwinning ooit was zegt dat eigenlijk wel genoeg over met wat voor overmacht hij zijn titels heeft binnengetikt.
Mogen ze tijdens het seizoen ook wel doen wat ons hier betreft HAHAHAquote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Zwoerd het volgende:
Het lijkt mij dat de FIA volgend seizoen de regels betreft penaltys voor nieuwe engines gaat aanpassen.
Lijkt me wel gepast ja. Ik denk trouwens dat het verhaal van Wolff over schijnbare "problemen" met de motor ook verzonnen zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Zwoerd het volgende:
De Honda geeft dat voordeel niet..quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
slim gedaan van MB.....hopelijk doet RB/Honda hetzelfde maar dan gewoon elke race, 5 plaatsjes terug, 4 natuurlijk want perez gaat zo opzij
hij kan het ook alleen met overmacht he....hij liep alweer te janken over max, tot zover het persoon lewis.quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooie actie op Perez, mooi gevecht met Max, voor de rest ging iedereen aan de kant en was het weinig bijzonders inderdaad.
Als dit dan zijn moeilijkste overwinning ooit was zegt dat eigenlijk wel genoeg over met wat voor overmacht hij zijn titels heeft binnengetikt.
Ja dat was indd heroische, van p20 naar p10 naar p1, Verstappen met zn wanhopige pogingen probeerde Lewis van de baan te knallen, maar geen succes...quote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. Hooguit misschien 1 keer.quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
slim gedaan van MB.....hopelijk doet RB/Honda hetzelfde maar dan gewoon elke race, 5 plaatsjes terug, 4 natuurlijk want perez gaat zo opzij
Ja die hebben met Bottas al tijden lang hiervoor zitten te experimenteren.quote:Op zondag 14 november 2021 22:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Lijkt me wel gepast ja. Ik denk trouwens dat het verhaal van Wolff over schijnbare "problemen" met de motor ook verzonnen zijn.
Uiteraard, hier kon Max niets tegen inbrengen. Beter dan een tweede plaats zat er niet in. De PU van MB was gewoon het verschil. Uiteraard moet Hamilton het nog doen. Het is jammer maar helaas.quote:Op zondag 14 november 2021 21:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het snelheidsverschil met de RB was al 30km/u en dan Lewis zo de hemel in prijzen....f*ck off
laat het 20 zijn zonder DRS en slipstream, alsnog kan menigeen coureur dan gewoon hetzelfde als lewisquote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
30 kilometer per uur natuurlijk ook door de slipstream en DRS![]()
Overmacht door zijn kunde inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
DRS + tow is veel meer dan 10 km/uquote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat het 20 zijn zonder DRS en slipstream, alsnog kan menigeen coureur dan gewoon hetzelfde als lewis
alleen als RB er nadeel van heeft..........quote:Op zondag 14 november 2021 22:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mogen ze tijdens het seizoen ook wel doen wat ons hier betreft HAHAHA
Dan hebben wij een verschillende definitie van heroïsch.quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Ja dat was indd heroische, van p20 naar p10 naar p1, Verstappen met zn wanhopige pogingen probeerde Lewis van de baan te knallen, maar geen succes...
quote:Op zondag 14 november 2021 22:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen als RB er nadeel van heeft..........
Dat heb ik volgens mij ook wel eens geroepen. Ze hebben de limieten eerst getest met Bottas en toen het bleek te werken bij Hamilton geimplementeerd. Het zal volgens de regels wel mogen maar het voelt niet echt eerlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja die hebben met Bottas al tijden lang hiervoor zitten te experimenteren.
ze moeten en zouden winnen he....op welke manier dan ook, dat is duidelijkquote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja die hebben met Bottas al tijden lang hiervoor zitten te experimenteren.
Waarom stuur jij iedereen die iets positiefs zegt over Hamilton naar VBL manquote:Op zondag 14 november 2021 22:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee dat was niet heroisch...nu weer terug naar VBL jij
Bottas krijgt het niet klaar. Dat blijft wel vreemd. Daar zie je toch wel dat Hamilton de betere is, tenzij er verschil in die PU zit onderling. Maar wat heeft Bottas nu in al die tijd gepresteerd in de MB. Rosberg gaf Hamilton wel behoorlijk wat concurrentie.quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat het 20 zijn zonder DRS en slipstream, alsnog kan menigeen coureur dan gewoon hetzelfde als lewis
Nee. Hoe kut ik het ook vind ik ben echt tegen regels veranderen midden in een seizoen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mogen ze tijdens het seizoen ook wel doen wat ons hier betreft HAHAHA
Ik heb die theorieen hier toen idd al vaker langs zien komen. F1 is natuurlijk altijd een spel geweest van de grens van het toelaatbare opzoeken. En eerlijk is eerlijk, Mercedes zijn daar heer en meester in.quote:Op zondag 14 november 2021 22:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat heb ik volgens mij ook wel eens geroepen. Ze hebben de limieten eerst getest met Bottas en toen het bleek te werken bij Hamilton geimplementeerd. Het zal volgens de regels wel mogen maar het voelt niet echt eerlijk.
Eens.quote:Op zondag 14 november 2021 22:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee. Hoe kut ik het ook vind ik ben echt tegen regels veranderen midden in een seizoen.
Heb een hekel aan Mercedes en Toto door hun gedrag, maar dit is gewoon slim en binnen de regels. Ik ben ook van mening dat ze moesten afblijven van de pitstops en achtervleugels. Als sommige teams gewoon gaten in de wet vinden moet je dat gewoon accepteren en eventueel aanpassen voor jaar erna.
of alleen hamilton dit kan ?quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Overmacht door zijn kunde inderdaad.
Volgens Sky was dat op het stuk voor bocht 1 +/- 15 km/u. En zou HAM dus de helft van het verschil uit zijn pakket (lees: vooral motor halen).quote:Op zondag 14 november 2021 22:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
DRS + tow is veel meer dan 10 km/u
Ja hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 22:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee. Hoe kut ik het ook vind ik ben echt tegen regels veranderen midden in een seizoen.
Heb een hekel aan Mercedes en Toto door hun gedrag, maar dit is gewoon slim en binnen de regels. Ik ben ook van mening dat ze moesten afblijven van de pitstops en achtervleugels. Als sommige teams gewoon gaten in de wet vinden moet je dat gewoon accepteren en eventueel aanpassen voor jaar erna.
Oh sorry jij kan dat natuurlijk ookquote:
toch wel ?quote:Op zondag 14 november 2021 22:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
En toch zal deze overwining wel als heroisch de boeken in gaan.quote:Op zondag 14 november 2021 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan hebben wij een verschillende definitie van heroïsch.
max, norris, russel, ric, leclerc, saintz kunnen dat allemaal met zo'n dominante autoquote:Op zondag 14 november 2021 22:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh sorry jij kan dat natuurlijk ook
Hoezo verrast dat je zo erg?quote:
Dat weet je niet hè.quote:Op zondag 14 november 2021 22:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max, norris, russel, ric, leclerc, saintz kunnen dat allemaal met zo'n dominante auto
lees je eigen comments maar even terugquote:
bijv: russel heeft 1 keer in de MB gereden hequote:
Dat sowieso. Is allang zo gespindquote:Op zondag 14 november 2021 22:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En toch zal deze overwining wel als heroisch de boeken in gaan.
Je zegt het goed.quote:Op zondag 14 november 2021 22:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bijv: russel heeft 1 keer in de MB gereden he![]()
door pech won hij de race niet
1 keer, zonder testen en dan de race winnen....( door pech niet )quote:Op zondag 14 november 2021 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je zegt het goed.
1 keer.
Mercedes heeft met Bottas zitten proberen hoe ze hem moeten afstellen. Dat is nu te laat voor RBR/Honda.quote:Op zondag 14 november 2021 21:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
1 van 1 is 100% scorequote:Op zondag 14 november 2021 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je zegt het goed.
1 keer.
Tja er heeft buiten Bottas die een matig coureur en Rosberg om ook nooit een ander in gereden. Rosberg versloeg Hamilton ook. Dat koste Rosberg wel zijn carrière.quote:Op zondag 14 november 2021 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je zegt het goed.
1 keer.
Nee, maar dat verwacht je wel. Er is geen twijfel dat Lewis een topcoureur is hoor, maar een epische overwinning tegen gelijkwaardige auto's is toch een tikkeltje meer waard.quote:
Precies. En toen moest Mercedes de pitstop gauw verneuken omdat het anders opviel dat iemand die 1 keer in die auto rijdt meteen met gemak kan winnen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je zegt het goed.
1 keer.
En is het resultaat maar afwachten met Perez. Bottas rijdt al langer voor MBquote:Op zondag 14 november 2021 22:14 schreef babylon het volgende:
[..]
Mercedes heeft met Bottas zitten proberen hoe ze hem moeten afstellen. Dat is nu te laat voor RBR/Honda.
Daarbij is dat voor Honda echt de eer te na.
Nee, klopt. Maar het feit dat hij nadat hij VER voorbij was, zo snel seconden afstand pakte, zegt wel heel veel over hoe veel sneller die auto is.quote:
Ghehe je kan je Perez riedel weer afsteken.quote:Op zondag 14 november 2021 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
En is het resultaat maar afwachten met Perez. Bottas rijdt al langer voor MB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
juist ditquote:Op zondag 14 november 2021 22:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Precies. En toen moest Mercedes de pitstop gauw verneuken omdat het anders opviel dat iemand die 1 keer in die auto rijdt meteen met gemak kan winnen.
Het is dan ook een totaal pakket in deze tijd. De coureur is daar een onderdeel van.quote:Op zondag 14 november 2021 22:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar het feit dat hij nadat hij VER voorbij was, zo snel seconden afstand pakte, zegt wel heel veel over hoe veel sneller die auto is.
En dat hij met een wagen die 30 per uur sneller is nog zo lang achter VER hangt, zegt ook veel. Op het technische deel van het circuit liep VER elke keer weer bij hem weg.
Ik ben niet van het raten van coureurs en vind het ook niet boeiend, omdat de F1 helemaal niet om het individu draait maar om de juiste man in de juiste auto.
Ik ben het seizoen, net als de vorige seizoenen, als neutrale kijker in gegaan. Maar na dit seizoen ben ik er 100% van overtuigd dat HAM niet de beste coureur op de grid is. En eerlijk gezegd vind ik dat nu zo overduidelijk dat ik iedereen die het niet met me eens is gewoon niet meer serieus kan nemen.
Logisch met die dirty air.quote:Op zondag 14 november 2021 22:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar het feit dat hij nadat hij VER voorbij was, zo snel seconden afstand pakte, zegt wel heel veel over hoe veel sneller die auto is.
En dat hij met een wagen die 30 per uur sneller is nog zo lang achter VER hangt, zegt ook veel. Op het technische deel van het circuit liep VER elke keer weer bij hem weg.
Maar toch altijd Hamiltons prestaties proberen te downgraden lol.quote:Ik ben niet van het raten van coureurs en vind het ook niet boeiend,
Dit zijn wel sterke woorden van iemand die het raten van coureurs niet boeiend vindtquote:omdat de F1 helemaal niet om het individu draait maar om de juiste man in de juiste auto.
Ik ben het seizoen, net als de vorige seizoenen, als neutrale kijker in gegaan. Maar na dit seizoen ben ik er 100% van overtuigd dat HAM niet de beste coureur op de grid is.
Tsjonge jonge hoe krijg je zo'n zin uit je toetsenbordquote:En eerlijk gezegd vind ik dat nu zo overduidelijk dat ik iedereen die het niet met me eens is gewoon niet meer serieus kan nemen.
Motoren vallen daar buiten dacht ik. In ieder geval de ontwikkeling maar ook de productie neem ik aan.quote:Op zondag 14 november 2021 22:18 schreef babylon het volgende:
Ik snap nog niet heel erg hoe MB elke keer nieuwe motoren er in kan lepellen om op die manier sneller te kunnen rijden. Is dat niet afgedicht door de budget cap#dtv
Dat was dan ook exact de intentie. Zo duidelijk is het wat mij betreft, dat zelfs ik die uitspraak durf te doen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit zijn wel sterke woorden van iemand die het raten van coureurs niet boeiend vindt
Dat vraag ik me bij elke post van jou af.quote:Tsjonge jonge hoe krijg je zo'n zin uit je toetsenbord
Wow zelfs jijquote:Op zondag 14 november 2021 22:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was dan ook exact de intentie. Zo duidelijk is het wat mij betreft, dat zelfs ik die uitspraak durf te doen.
Elke post nog wel. Sure.quote:[..]
Dat vraag ik me bij elke post van jou af.
Yep. En dat zijn er helaas nogal wat.quote:Op zondag 14 november 2021 22:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wow zelfs jijBijzonder man.
[..]
Elke post nog wel. Sure.
Wat vind je van mijn OP?quote:Op zondag 14 november 2021 22:17 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "[Voorbeschouwing] Formula 1 Bahrain Grand Prix 2021 #1" van 11-11-2021 t/m 14-11-2021
Tja mensen die als Nederlander Max downgraden vind ik persoonlijk nog erger. Je hebt ook van die mensen die als Nederlander hopen dat het Nederlands voetbalelftal niets gaat presteren. Ja die zijn er. Dat snap ik al helemaal niet.quote:Op zondag 14 november 2021 22:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch met die dirty air.
[..]
Maar toch altijd Hamiltons prestaties proberen te downgraden lol.
[..]
Dit zijn wel sterke woorden van iemand die het raten van coureurs niet boeiend vindt
[..]
Tsjonge jonge hoe krijg je zo'n zin uit je toetsenbord
En dan dachten mensen hier dat ik onzin praatte toen ik zei dat ik dit gezeik de komende week aan moet horenquote:Op zondag 14 november 2021 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zit me wel weer heerlijk te ergeren net als na Silverstone.
Niet dat Hamilton gewonnen heb, prima soit. Maar hoe iedereen weer over elkaar heen duikelt om de "heroïsche prestatie", GOAT, gedweep met de Braziliaanse vlag, Mercedes slachtofferrol, media, Toto
En dat heb ik dus echt zelden bij sport
Ja dat zwaarste weekend ooit slaat natuurlijk op zijn mentale beproeving omdat iedereen hem moest hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 22:23 schreef Predator40 het volgende:
nieuwe PU en de auto loopt 20/35km harder dan anderen
Hamilton pakt zege na dubbele inhaalrace: “Mijn zwaarste weekend ooit”
![]()
![]()
![]()
wat een flopshow dat hele MB en Lewis
en daarom hebben Hamilton en MB echt AL hun krediet verspeelt dit jaar......quote:Op zondag 14 november 2021 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zit me wel weer heerlijk te ergeren net als na Silverstone.
Niet dat Hamilton gewonnen heb, prima soit. Maar hoe iedereen weer over elkaar heen duikelt om de "heroïsche prestatie", GOAT, gedweep met de Braziliaanse vlag, Mercedes slachtofferrol, media, Toto
En dat heb ik dus echt zelden bij sport
Waarom zou je trots zijn om als Nederlander een topcoureur te hebben?quote:Op zondag 14 november 2021 22:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja mensen die als Nederlander Max downgraden vind ik persoonlijk nog erger. Je hebt ook van die mensen die als Nederlander hopen dat het Nederlands voetbalelftal niets gaat presteren. Ja die zijn er. Dat snap ik al helemaal niet.
Ik loop niet met merchandising van Max rond. Maar als Nederlander heb ik wel iets van trots dat we eindelijk een Nederlander in de top hebben. Daar heb ik zo ongeveer 40 jaar op moeten wachten. En om die reden gun ik het Hamilton niet ondanks dat hij een prima coureur is met een bepaalde persooijkheid waar je iets mee hebt of niet.
Oei, oei… niet serieus genomen worden door fok user BehoorlijkKritisch. Daar gaan nog een hoop mensen wakker van liggen!quote:Op zondag 14 november 2021 22:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:En eerlijk gezegd vind ik dat nu zo overduidelijk dat ik iedereen die het niet met me eens is gewoon niet meer serieus kan nemen.
quote:Op zondag 14 november 2021 22:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oei, oei… niet serieus genomen worden door fok user BehoorlijkKritisch. Daar gaan nog een hoop mensen wakker van liggen!
Nou ja, het is uniek. Mogelijk is dat een betere uitdrukking. En dan is het balen als het niet meezit. Daar ben je ook een liefhebber voor.quote:Op zondag 14 november 2021 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou je trots zijn om als Nederlander een topcoureur te hebben?
Jij hebt niks met zijn prestaties van doen. Vind zelf dat je hooguit fan kan zijn van Verstappen, zoals ik zelf bijvoorbeeld. Maar die "trots" snap ik niet.
Chevy is duidelijk geen kenner EN geen liefhebberquote:Op zondag 14 november 2021 22:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja, het is uniek. Mogelijk is dat een betere uitdrukking. En dan is het balen als het niet meezit. Daar ben je ook een liefhebber voor.
Toto zit op dit forum?quote:Op zondag 14 november 2021 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tja. de druiven zijn weer zuur vandaag.
Dit forum is als Alex Albon:
Whèè...They race me so hard
Ik ben wel fan van Max, maar ook van die ultieme spanning. Dus dat Hamilton deze heeft gewonnen kan ik mee leven, en dan niet hopen dat Mercedes vanaf nu elke race een nieuwe motor erin gooit. Want dan heeft Max een probleemquote:Op zondag 14 november 2021 22:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja, het is uniek. Mogelijk is dat een betere uitdrukking. En dan is het balen als het niet meezit. Daar ben je ook een liefhebber voor.
Oh ja daarom diste ik je gister ook zo hardquote:Op zondag 14 november 2021 22:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Chevy is duidelijk geen kenner EN geen liefhebber![]()
doen ze de laatste race, bij bottas en HAM.....quote:Op zondag 14 november 2021 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van Max, maar ook van die ultieme spanning. Dus dat Hamilton deze heeft gewonnen kan ik mee leven, en dan niet hopen dat Mercedes vanaf nu elke race een nieuwe motor erin gooit. Want dan heeft Max een probleem
oehhh gedist worden door Chevy !quote:Op zondag 14 november 2021 22:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh ja daarom diste ik je gister ook zo hard
Je kunt wel een user zijn in dit forum ipv een mod, maar dan zou het fijn zijn als je als user ook de regels in acht namquote:Op zondag 14 november 2021 22:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh ja daarom diste ik je gister ook zo hard
Maak je niet druk, bij jou gaat dat al veel verder terug.quote:Op zondag 14 november 2021 22:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oei, oei… niet serieus genomen worden door fok user BehoorlijkKritisch. Daar gaan nog een hoop mensen wakker van liggen!
Zo heftig is die post niet joh, neem het niet zo serieusquote:Op zondag 14 november 2021 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt wel een user zijn in dit forum ipv een mod, maar dan zou het fijn zijn als je als user ook de regels in acht nam
Uiteraard. Ik heb niets tegen Hamilton, maar Max geniet mijn voorkeur. Zou Max er niet zijn dan was het Norris. Die ultieme spanning op de baan prima.quote:Op zondag 14 november 2021 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van Max, maar ook van die ultieme spanning. Dus dat Hamilton deze heeft gewonnen kan ik mee leven, en dan niet hopen dat Mercedes vanaf nu elke race een nieuwe motor erin gooit. Want dan heeft Max een probleem
Ach wel of geen krediet. Ik waardeer het wel als ik me om iets relatief onbenulligs zo op kan winden. Zoals ik al zei gebeurt me dat echt zelden bij sport terwijl ik er toch een paar 'fanatiek' volg.quote:Op zondag 14 november 2021 22:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom hebben Hamilton en MB echt AL hun krediet verspeelt dit jaar......
Uiteraard. Maar ik betrap mij er ook wel op dat ik even baal dat Hamilton door een prima PU wint vanaf positie 10 en de pers laaiend enthousiast is en het zijn beste wedstrijd ooit noemt. Maar dan bedenk ik mij dat het een logisch gevolg is van een uitstekende combinatie van materieel en coureur. Ik hoop dat MB het volgende races niet zo goed voor elkaar heeft.quote:Op zondag 14 november 2021 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Koekoekquote:Door de gebeurtenissen van dit weekend zullen mensen vraagtekens plaatsen bij snelheid van Hamilton. Horner toont zich sportief en wil er niets van weten: "We gaan bij deze race niet in protest. Het is belangrijk om te begrijpen waar de snelheid vandaan komt. Een nieuwe motor en downforce op het niveau van Monaco. Toen hij Max inhaalde was hij in dat rondje 30 kilometer per uur sneller. Dus het is iets wat we moeten begrijpen."
Ja zeker, ook Max zou het niet redden in een Haas. Uiteindelijk is het de combi. En hee, RB heeft ook het recht om vanaf nu elke race er een nieuwe PU in te klappen, het is niet per se oneerlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 22:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik betrap mij er ook wel op dat ik even baal dat Hamilton door een prima PU wint vanaf positie 10 en de pers laaiend enthousiast is en het zijn beste wedstrijd ooit noemt. Maar dan bedenk ik mij dat het een logisch gevolg is van een uitstekende combinatie van materieel en coureur. Ik hoop dat MB het volgende races niet zo goed voor elkaar heeft.
Dat Max Mexico met overmacht heeft gewonnen ligt natuurlijk geheel niet aan het feit dat de Honda torretje net even wat efficiënter draait in de ijle lucht maar aan de verdienste van Verstappen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Honda geeft dat voordeel niet..
Zo'n prestatie kan ik op zich wel van genieten en respecteren hoor. Alles in de strijd moeten gooien, en daarmee weet je ook dat Verstappen goed heeft gereden. Als Hamilton er met het kampioenschap vandoor gaat zal ik er ook wel ff van balen, tuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 22:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik betrap mij er ook wel op dat ik even baal dat Hamilton door een prima PU wint vanaf positie 10 en de pers laaiend enthousiast is en het zijn beste wedstrijd ooit noemt.
Ik ook.quote:Maar dan bedenk ik mij dat het een logisch gevolg is van een uitstekende combinatie van materieel en coureur. Ik hoop dat MB het volgende races niet zo goed voor elkaar heeft.
Zou kunnen, misschien ook nog het Bolsonaro effect. Piquet sr is groot voorstander van hem terwijl het best een polariserend figuur is volgens mij.quote:Op zondag 14 november 2021 22:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Weet niet of de suggestie in de vorige 23 topics voorbij gekomen is, maar kan een verklaring voor het boe-en van Max liggen in zijn relatie met Kelly Piquet? Piquet sr. komt uit Rio, weet niet of daar rivaliteit heerst tussen Rio en Sao Paulo? In de tijd van Piquet raakte Sao Paulo ook de GP kwijt aan Jacarapagua. Ik hoor Massa (uit SP) daarbij ook regelmatig in interviews zeggen dat hij Piquet Jr. crashgate kwalijk neemt omdat hij daardoor de titel in 2008 misliep.
Ik meen me te herinneren dat Max tot dit jaar in Brazilië juist enorm geliefd was en zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn?
Serieus?quote:Op zondag 14 november 2021 22:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou kunnen, misschien ook nog het Bolsonaro effect. Piquet sr is groot voorstander van hem terwijl het best een polariserend figuur is volgens mij.
Al besprokenquote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef mikieu het volgende:
https://streamja.com/zPZAM
DAS werkt nog
Reed hem zelfs rondquote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Serieus?Dan is dat de verklaring denk ik
Laten we het erop houden dat mensen die een ticket kunnen betalen in het algemeen geen fan van hem zullen zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
Maar ik kan die Bolsonaro, en zijn populariteit niet echt inschatten. Krijg alleen de info van de westerse media mee en dat is niet echt heel objectief.
Autootjes rijden kijken? Mag dat niet?quote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is er geen voetbal dit weekend ? wat doe je hier ?
Hij wilde sowieso weer een flink bos kappen om de race terug naar Rio te halen. Daar waren ze in Sao Paulo best boos over. Het was niet voor niks de SP grand prix en niet die van Brazilië. Waar Bolsenaro niks heeft met klimaatverandering was het een emissieneutrale race. Ik gok dat we het in deze hoek moeten zoeken.quote:Op zondag 14 november 2021 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Reed hem zelfs rond
[ afbeelding ]
Maar ik kan die Bolsonaro, en zijn populariteit niet echt inschatten. Krijg alleen de info van de westerse media mee en dat is niet echt heel objectief.
Moet je wel ver terug. Was voor de race al.quote:
Ah ja dat verklaart dan wel eeaquote:Op zondag 14 november 2021 23:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij wilde sowieso weer een flink bos kappen om de race terug naar Rio te halen. Daar waren ze in Sao Paulo best boos over. Het was niet voor niks de SP grand prix en niet die van Brazilië. Waar Bolsenaro niks heeft met klimaatverandering was het een emissieneutrale race. Ik gok dat we het in deze hoek moeten zoeken.
Dan klopt het in ieder geval dat Brazilianen snel boos zijn, want what the neuk kan Maz hieraan doenquote:Op zondag 14 november 2021 23:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij wilde sowieso weer een flink bos kappen om de race terug naar Rio te halen. Daar waren ze in Sao Paulo best boos over. Het was niet voor niks de SP grand prix en niet die van Brazilië. Waar Bolsenaro niks heeft met klimaatverandering was het een emissieneutrale race. Ik gok dat we het in deze hoek moeten zoeken.
Hij neukt de dochter van een man die Bolsenaro rond rijdtquote:Op zondag 14 november 2021 23:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan klopt het in ieder geval dat Brazilianen snel boos zijn, want what the neuk kan Maz hieraan doen
En de kinderen zijn schuldig aan wat hun ouders doen of denken? Nee toch mag ik hopen?quote:Op zondag 14 november 2021 23:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij neukt de dochter van een man die Bolsenaro rond rijdt
Laat maar, was het oude topic al door. Ze ver ga ik nietquote:Op zondag 14 november 2021 23:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet je wel ver terug. Was voor de race al.
Dat er geen straf werd uitgedeeld aan Max wegens die verdedigende actie in bocht 4? Daar gaat ook Toto compleet vol op het orgel. In interviews laat hij geen spaan heel van RBR. De fia deugt niet omdat RBR bevoordeeld word etc etc. En het publiek zal daar ook wel deels in zijn meegegaan.quote:Op zondag 14 november 2021 23:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben. Maar denk wel dat dat de verklaring is. Zou niet weten wat anders.
F1 / [Live] Formula 1 Sao Paolo Grand Prix 2021 #16quote:Op zondag 14 november 2021 23:25 schreef mikieu het volgende:
[..]
Laat maar, was het oude topic al door. Ze ver ga ik niet
Voor inside info moet je bij @heywoodu zijnquote:Op zondag 14 november 2021 23:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Reed hem zelfs rond
[ afbeelding ]
Waarom niet bij @Taradoquote:Op zondag 14 november 2021 23:40 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor inside info moet je bij @:heywoodu zijn
Een team dat in de twee seizoenen voor Schumacher's komst derde werd van respectievelijk 14 en 13 teams en beide keren voor McLaren eindigde. McLaren, dat in de vier jaar daarvoor twee wereldtitels behaalde en twee keer op de tweede plek eindigde.quote:Op zondag 14 november 2021 22:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is dan ook een totaal pakket in deze tijd. De coureur is daar een onderdeel van.
Schumacher is een van de weinige die van een slecht team dat Ferrari was in die tijd een topteam maakte.
Als Max er eentje wint mag hij ook een keertje derde worden. Voor wat het waard isquote:Op maandag 15 november 2021 00:18 schreef Red_85 het volgende:
Max moet dus 1 van de resterende 3 gp's winnen en in de andere 2de worden.
Ham moet alles winnen als Max iedere keer 2de wordt.
Pffff....
Oké.quote:Op maandag 15 november 2021 06:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar goed, alleen hier wordt die prestatie van Lewis totaal gedowngraded. Een land waar de F1 voor periode met Max eerder dood dan levend was.
Zegt wel weer genoeg.
Er werd eerder dit weekend ook geboed naar Maxquote:Op zondag 14 november 2021 23:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat er geen straf werd uitgedeeld aan Max wegens die verdedigende actie in bocht 4? Daar gaat ook Toto compleet vol op het orgel. In interviews laat hij geen spaan heel van RBR. De fia deugt niet omdat RBR bevoordeeld word etc etc. En het publiek zal daar ook wel deels in zijn meegegaan.
Zou een racefan echt met politiek bezig zijn tijdens een race? Ik twijfel daar wel aan.
Als de snelste rondes door Bottas of Perez gekaapt worden dan mag Max als hij zelf een keer wint zelfs 2x 3e worden. Maarja, zelf een keer winnen tegen deze Mercedes die, let maar op, gewoon 3x een nieuwe ICE gaan steken..quote:Op maandag 15 november 2021 06:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als Max er eentje wint mag hij ook een keertje derde worden. Voor wat het waard is
Hij heeft alleen voor zijn eerste titel 13 jaar geleden hoeven racen en ook toen maakte hij de nodige fouten. Voor de titels bij Mercedes hoefde hij nooit voluit te gaan.quote:Op maandag 15 november 2021 07:19 schreef manny het volgende:
Nu hebben toch wel eindelijk dat spannende seizoen waar we jaren op zaten te wachten. En ja, surprise, surprise, Lewis kan ook echt racen (je verwacht het niet van iemand die meerdere wereldtitels op zak heeft).
Hopelijk kan Max het afmaken.
Klopt inderdaad, ik ging even uit van worst case waarin HAM alle FL's pakte.quote:Op maandag 15 november 2021 07:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als de snelste rondes door Bottas of Perez gekaapt worden dan mag Max als hij zelf een keer wint zelfs 2x 3e worden. Maarja, zelf een keer winnen tegen deze Mercedes die, let maar op, gewoon 3x een nieuwe ICE gaan steken..
Hier idem, de Britse in elk geval..quote:Op maandag 15 november 2021 07:28 schreef Schnitzels het volgende:
De bookmakers zijn ook allemaal redelijk overtuigd.
De noteringen voor Hamilton WK zijn van 4.20 voor de race gezakt naar 1.90. Max is nog enigszins favoriet met 1.80, maar dat is dan nog dankzij zijn 14 punten voorsprong.
Ik kan mij wel vinden in het verhaal van Motorsport Italia. Ze hebben bij Mercedes gewoon Bottas opgeofferd om al die nieuwe motoren te testen en hoever deze kunnen worden opengezet om de betrouwbaarheid over één, twee of drie races te garanderen. Die berekening is gemaakt en de nieuwe ICE motorunit van Hamilton zal nu gewoon op die 120% staan voor het restant van de races.
Dus dan moet Max geluk hebben dat hij net als in het voorheen dominante Mercedes tijdperk eens een race kan winnen van Lewis op een technische manier, door tactiek of door andere manieren. Puur op kracht en op vermogen lijken de komende drie banen niet geschikt om voor Red Bull veel te kunnen bewerkstelligen.
Ondanks dat Lewis absoluut netjes gereden heeft dit weekend, kan ik de (britse) media niet luchten of zien nu. Podcastjes zal ik ook deze week wel even links laten liggen. Ik ben niet zo gelovig ingesteld dus een zaligverklaring heb ik geen behoefte aan.
De bookmakers zijn er dus van overtuigd dat het ongeveer 50/50 is ja, lijkt me niet onlogischquote:Op maandag 15 november 2021 07:28 schreef Schnitzels het volgende:
De bookmakers zijn ook allemaal redelijk overtuigd.
De noteringen voor Hamilton WK zijn van 4.20 voor de race gezakt naar 1.90. Max is nog enigszins favoriet met 1.80, maar dat is dan nog dankzij zijn 14 punten voorsprong.
Ik kan mij wel vinden in het verhaal van Motorsport Italia. Ze hebben bij Mercedes gewoon Bottas opgeofferd om al die nieuwe motoren te testen en hoever deze kunnen worden opengezet om de betrouwbaarheid over één, twee of drie races te garanderen. Die berekening is gemaakt en de nieuwe ICE motorunit van Hamilton zal nu gewoon op die 120% staan voor het restant van de races.
Dus dan moet Max geluk hebben dat hij net als in het voorheen dominante Mercedes tijdperk eens een race kan winnen van Lewis op een technische manier, door tactiek of door andere manieren. Puur op kracht en op vermogen lijken de komende drie banen niet geschikt om voor Red Bull veel te kunnen bewerkstelligen.
Ondanks dat Lewis absoluut netjes gereden heeft dit weekend, kan ik de (britse) media niet luchten of zien nu. Podcastjes zal ik ook deze week wel even links laten liggen. Ik ben niet zo gelovig ingesteld dus een zaligverklaring heb ik geen behoefte aan.
Ik houd me nog een heel klein beetje vast aan dat Max en Horner niet in paniek leken. Als ze het verschil in topsnelheid kunnen halveren naar 15km dan wordt een overtake al moeilijker bijv. Maar man, wat heb ik een knoop in mijn maag.quote:Op maandag 15 november 2021 07:38 schreef Drekkoning het volgende:
Kan me overigens niet voorstellen dat FIA erg blij gaat zijn met het feit dat Merc gratis motorwissels kan doen op deze manier.
Maarja, dat gaat Max dit seizoen niet meer helpen
Lewis en Merc hebben deze troef precies op het goede moment ingezet en gaan er gewoon alle drie races mee winnen, daar ben ik redelijk zeker van. Well played in dat geval
wat zou paniek helpen? Hamilton ook gewoon goed gereden, Max kwam denk ik wel goed weg bij dat incidentje maar leuk dat ze het lieten lopen, uiteindelijk was het niet te houden.quote:Op maandag 15 november 2021 07:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik houd me nog een heel klein beetje vast aan dat Max en Horner niet in paniek leken. Als ze het verschil in topsnelheid kunnen halveren naar 15km dan wordt een overtake al moeilijker bijv. Maar man, wat heb ik een knoop in mijn maag.
Laten we het hopenquote:Op maandag 15 november 2021 07:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik houd me nog een heel klein beetje vast aan dat Max en Horner niet in paniek leken. Als ze het verschil in topsnelheid kunnen halveren naar 15km dan wordt een overtake al moeilijker bijv. Maar man, wat heb ik een knoop in mijn maag.
Snoeken valt goed te doen nu..quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daarom heb zit ik 2 maanden in de zon vanaf januari ....beetje bbqen, biertjes, vissen etc
Het enige wat telt is die prijs aan het einde. Niemand die het over een paar jaar nog heeft over motorwissels of het van het circuit rijden van je concurrentie.quote:Op maandag 15 november 2021 08:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik vraag mij af of ze nu echt bij Mercedes elke race die ICE gaan vervangen. Dan zetten ze echt zichzelf compleet voor lul voor iedereen die niet Mercedes/Hamiltonfan is. Dan heeft het echt niets meer met sport te maken en dan hebben we ook Wolff nog die een paar races geleden liep te toeteren dat die motoren van RB zo waardeloos waren en die van hun zo betrouwbaar omdat Verstappen en Perez hun 4de motor in moesten zetten na die Mercedes-torpedoacties
.
Het punt is dat het niet zomaar mag, ze hebben er een gridstraf aangehangen.quote:Op maandag 15 november 2021 08:03 schreef DeeBee het volgende:
Het is gewoon een mooie loophole die gevonden is door Merc (hoe irritant ook) en laat ook de bullshit van 'vergroenen' in F1 perfect zien.
Al is het raar dat je dus de ICE wel 'zomaar' mag vervangen? Of maken ze elke meer een lulsmoesje aan waarom hij dit weekend opnieuw erin moet?
Met zoveel snelheidswinst is vijf plaatsen grid straf inderdaad niets. Maar als je de prestaties in de sprint kwalificatie bekijkt, dan was achteraan starten voor de race misschien ook niet een beslissende straf geweest.quote:Op maandag 15 november 2021 07:38 schreef Drekkoning het volgende:
Kan me overigens niet voorstellen dat FIA erg blij gaat zijn met het feit dat Merc gratis motorwissels kan doen op deze manier.
Maarja, dat gaat Max dit seizoen niet meer helpen
Lewis en Merc hebben deze troef precies op het goede moment ingezet en gaan er gewoon alle drie races mee winnen, daar ben ik redelijk zeker van. Well played in dat geval
Achteraan starten zonder SC is echt lastig omquote:Op maandag 15 november 2021 08:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Met zoveel snelheidswinst is vijf plaatsen grid straf inderdaad niets. Maar als je de prestaties in de sprint kwalificatie bekijkt, dan was achteraan starten voor de race misschien ook niet een beslissende straf geweest.
Had het zeker een groter verschil gemaakt. Ook al heb je overspeed, je kan maar op een paar plekken een aanval plaatsen. Dan had Max in ieder geval een veel groter gat kunnen slaan.quote:Op maandag 15 november 2021 08:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Met zoveel snelheidswinst is vijf plaatsen grid straf inderdaad niets. Maar als je de prestaties in de sprint kwalificatie bekijkt, dan was achteraan starten voor de race misschien ook niet een beslissende straf geweest.
Ja, maar Bottas pakt komende week een nieuwe motor. Doet dan even rustig aan in de race en kan dan de laatste twee races voluit voor P2 gaan.quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef PzKpfw het volgende:
Max moet toch altijd nog in staat zijn om ten minste een van de laatste 3 GP's te winnen. En dan ben je, er even van uitgaande dat je in de overige races tweede zou worden, ook wel.
Daarom, het is ook nog niet voorbij en het grote topsnelheid verschil had ook wel met de afstellingen te maken, het lijkt erop dat Red Bull meer moeite heeft om voor zo'n dubbel race weekend de juiste afstelling te vinden dan Mercedes.quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef PzKpfw het volgende:
Max moet toch altijd nog in staat zijn om ten minste een van de laatste 3 GP's te winnen. En dan ben je, er even van uitgaande dat je in de overige races tweede zou worden, ook wel.
Terwijl je geen upgrade mag doen van je motor. Als dit dus op dat gebied dezelfde motor is als begin dit seizoen, geeft dat ook wel aan hoeveel problemen daarmee waren.. of ze hebben ook daar een gat in de regels gevonden uiteraardquote:Op maandag 15 november 2021 08:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet zomaar mag, ze hebben er een gridstraf aangehangen.
Alleen die is compleet nutteloos gezien het enorme voordeel dat je pakt. FIA zal dus ook niet blij zijn met hoe dit nu uit gaat pakken.
Dit was wel de eerste keer dat MERC het motorenspel ultiem speelde. Die hebben nu gezien dat het werkt, dat is wel het verschil tov eerdere GP’s.quote:Op maandag 15 november 2021 08:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar Bottas pakt komende week een nieuwe motor. Doet dan even rustig aan in de race en kan dan de laatste twee races voluit voor P2 gaan.
Ik denk echt dat er iets geks moet gebeuren wil VER dit er nog uitslepen. Aan de andere kant jojoot het al het hele seizoen alle kanten op tussen races, dus het verbaast me ook niet als Max zondag weer wint.
Upgrade niet maar met in- en afstellingen kun je natuurlijk al heel wat doen. Denk dat die Mercedes motor nu wel richting z'n limiet staat.quote:Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Terwijl je geen upgrade mag doen van je motor. Als dit dus op dat gebied dezelfde motor is als begin dit seizoen, geeft dat ook wel aan hoeveel problemen daarmee waren.. of ze hebben ook daar een gat in de regels gevonden uiteraard
Had gehoopt dat Max een gat van zo’n 15 seconden zou hebben op het moment dat Lewis op plek 2 aan zou komen, dat leek me dan wel genoeg om het te houden. Door de SC kon daar sowieso al een streep door, maar volgens mij zat Lewis al binnen 5 seconden van Max toen de SC kwam..quote:Op maandag 15 november 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Had het zeker een groter verschil gemaakt. Ook al heb je overspeed, je kan maar op een paar plekken een aanval plaatsen. Dan had Max in ieder geval een veel groter gat kunnen slaan.
Geen idee of het uiteindelijk beslissend zou zijn geweest hoor. Die SC had ook niet meegeholpen in dat scenario.
aardige theorie wel, vond wel dat Verstappen wat te lang wachtte met insturen voor deze theorie want hij haalt zelf ook de bocht niet, maar wel leuk dat ze het door lieten gaanquote:Op maandag 15 november 2021 08:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Peter Windsor vindt de beslissing over het turn-4 incident de juiste en hoopt dat de regel dat je aan de buitenkant niks te zoeken hebt de komende 100 jaar zo blijft.
Ja, klopt, maar dan is het verschil tussen deze standen echt enorm, dat bedoelde ik meerquote:Op maandag 15 november 2021 08:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Upgrade niet maar met in- en afstellingen kun je natuurlijk al heel wat doen. Denk dat die Mercedes motor nu wel richting z'n limiet staat.
dat zal ook met degene te maken hebben wie de nieuwe motor kreegquote:Op maandag 15 november 2021 08:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit was wel de eerste keer dat MERC het motorenspel ultiem speelde. Die hebben nu gezien dat het werkt, dat is wel het verschil tov eerdere GP’s.
Ja dat blijkt. Zal dus ook een enorm verschil in slijtage en wellicht betrouwbaarheid zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 08:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar dan is het verschil tussen deze standen echt enorm, dat bedoelde ik meer
Die spint heeft Lewis enorm geholpen, maar je leest overal dat Lewis van achteraan heeft gewonnen, dat is gewoon bullshit, hij won gisteren vanaf plek 11 en niet meer dan dat.quote:Op maandag 15 november 2021 07:28 schreef Schnitzels het volgende:
10quote:Op maandag 15 november 2021 09:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die spint heeft Lewis enorm geholpen, maar je leest overal dat Lewis van achteraan heeft gewonnen, dat is gewoon bullshit, hij won gisteren vanaf plek 11 en niet meer dan dat.
Mwoah, als 1 van de 2 crasht of motorpech krijgt staat het zo allemaal weer op zijn kop.quote:Op maandag 15 november 2021 08:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar Bottas pakt komende week een nieuwe motor. Doet dan even rustig aan in de race en kan dan de laatste twee races voluit voor P2 gaan.
Ik denk echt dat er iets geks moet gebeuren wil VER dit er nog uitslepen. Aan de andere kant jojoot het al het hele seizoen alle kanten op tussen races, dus het verbaast me ook niet als Max zondag weer wint.
Wat ik het meest frustrerende vond is dat de rest echt geen enkele, maar dan ook geen enkele moeite deed om te verdedigen. Dan is een straf ook geen straf en kun je op de 2e sector na gewoon je eigen race rijden. Het deed sterk denken aan Schumacher in Japan '98, totdat hij op Damon Hill stuitte. Maar er reed geen Hill rond dit weekend, op Perez na dan die als teamgenoot deed wat hij kon. Alle anderen gingen nog net niet uit de weg voor HAM, maar deden niet 1 verdedigende poging. Echt schokkend.quote:Op maandag 15 november 2021 09:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die spint heeft Lewis enorm geholpen, maar je leest overal dat Lewis van achteraan heeft gewonnen, dat is gewoon bullshit, hij won gisteren vanaf plek 11 en niet meer dan dat.
Die motorpech kans lijkt me klein als je er wekelijks een nieuwe in hangt. Dat zie ik dan nog eerder bij Honda gebeuren. Niet dat ik dat verwacht, maar die rijden nog 6 of 7 races met een exemplaar.quote:Op maandag 15 november 2021 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, als 1 van de 2 crasht of motorpech krijgt staat het zo allemaal weer op zijn kop.
Wat moesten ze dan? Halverwege het rechte stuk vloog Lewis er al langs. Slechts bij een aantal ging hij er bij het aanremmen voorbij , voor hen levert het geen fuck op on je banden zwaarder te belasten met een verdediging als je weet dat Lewis er toch wel langs komt. Die rijden verstandig hun eigen race.quote:Op maandag 15 november 2021 09:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat ik het meest frustrerende vond is dat de rest echt geen enkele, maar dan ook geen enkele moeite deed om te verdedigen. Dan is een straf ook geen straf en kun je op de 2e sector na gewoon je eigen race rijden. Het deed sterk denken aan Schumacher in Japan '98, totdat hij op Damon Hill stuitte. Maar er reed geen Hill rond dit weekend, op Perez na dan die als teamgenoot deed wat hij kon. Alle anderen gingen nog net niet uit de weg voor HAM, maar deden niet 1 verdedigende poging. Echt schokkend.
die rijden ook voor hun zelf en met zulk snelheidsverschil ga je niet je eigen race opofferen om Verstappen te helpen voor zover je dat uberhaupt zou doen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat ik het meest frustrerende vond is dat de rest echt geen enkele, maar dan ook geen enkele moeite deed om te verdedigen. Dan is een straf ook geen straf en kun je op de 2e sector na gewoon je eigen race rijden. Het deed sterk denken aan Schumacher in Japan '98, totdat hij op Damon Hill stuitte. Maar er reed geen Hill rond dit weekend, op Perez na dan die als teamgenoot deed wat hij kon. Alle anderen gingen nog net niet uit de weg voor HAM, maar deden niet 1 verdedigende poging. Echt schokkend.
En zo saai is het "racen" in de F1.quote:Op maandag 15 november 2021 09:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat moesten ze dan? Halverwege het rechte stuk vloog Lewis er al langs. Slechts bij een aantal ging hij er bij het aanremmen voorbij , voor hen levert het geen fuck op on je banden zwaarder te belasten met een verdediging als je weet dat Lewis er toch wel langs komt. Die rijden verstandig hun eigen race.
Mja, welk nut heeft het verder om volle bak te verdedigen dan? Dan blijf je er mogelijk een ronde extra voor, maar sloop je wel je eigen banden en dus je eigen race (zoals Yuki een paar races terug). Als het verschil zo groot is, snap ik wel dat je niet zoveel moeite doet. Wat Norris ook aangaf na de sprintrace.quote:Op maandag 15 november 2021 09:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
daarom het is ook hun probleem nietquote:Op maandag 15 november 2021 09:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, welk nut heeft het verder om volle bak te verdedigen dan? Dan blijf je er mogelijk een ronde extra voor, maar sloop je wel je eigen banden en dus je eigen race (zoals Yuki een paar races terug). Als het verschil zo groot is, snap ik wel dat je niet zoveel moeite doet. Wat Norris ook aangaf na de sprintrace.
Ik verwacht easy 1,2 Mercedes komend weekend. Max derde. Hamilton gaat makkelijk kampioen worden….quote:Op maandag 15 november 2021 00:18 schreef Red_85 het volgende:
Max moet dus 1 van de resterende 3 gp's winnen en in de andere 2de worden.
Ham moet alles winnen als Max iedere keer 2de wordt.
Pffff....
Echt schokkend zegt iequote:Op maandag 15 november 2021 09:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Bottas is er de afgelopen paar races ondanks diverse nieuwe motorblokken al niet voorbij gekomen. Daar zou ik me geen zorgen over maken.quote:Op maandag 15 november 2021 09:15 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik verwacht easy 1,2 Mercedes komend weekend. Max derde. Hamilton gaat makkelijk kampioen worden….
Verstappen heb ik nog maar weinig op onzin kunnen betrappen, dit is wel wat meer dan wishful thinking, ze zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk daar.quote:Op maandag 15 november 2021 09:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)iner-worden/6782898/
Max gaat ervan uit dat de prestaties van die motor wel minder worden. Zou hij echt geen rekening houden met het scenario dat MERC er gewoon elke race een nieuwe in hangt? Ik heb bij Humberto een rondje met bordeelsluiperGOD in Kwatar gezien. Daar kun je easy inhalen vrees ik. Dan ligt HAM binnen 3 of 4 rondjes gewoon weer 3e.
Waarom zou Bottas er komend weekend wel opeens "easy" voor zitten dan?quote:Op maandag 15 november 2021 09:15 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik verwacht easy 1,2 Mercedes komend weekend. Max derde. Hamilton gaat makkelijk kampioen worden….
Kijk eens na de layout van de track komend weekend. Is op het lijf geschreven voor Mercedesquote:Op maandag 15 november 2021 09:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom zou Bottas er komend weekend wel opeens "easy" voor zitten dan?
Maar dat gold wel voor meer circuits en Bottas is pas 1x voor Max geëindigd in een race, geloof ik.. dat was wel vrij easy trouwens, maar tochquote:Op maandag 15 november 2021 09:19 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kijk eens na de layout van de track komend weekend. Is op het lijf geschreven voor Mercedes
Ik lurk hier af en toe even mee, hallo allenquote:Op maandag 15 november 2021 09:19 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kijk eens na de layout van de track komend weekend. Is op het lijf geschreven voor Mercedes
Dat is ook passend in het beeld van de afgelopen seizoenen. De Mercedes is door het surplus aan power gewoon makkelijker af te stellen. Als RB de tijd heeft dan krijgen ze het vaak wel voor elkaar, maar met die wisselende omstandigheden en minder tijd is dat lastig. Het blijft een lastig beestje, die Redbull.quote:Op maandag 15 november 2021 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom, het is ook nog niet voorbij en het grote topsnelheid verschil had ook wel met de afstellingen te maken, het lijkt erop dat Red Bull meer moeite heeft om voor zo'n dubbel race weekend de juiste afstelling te vinden dan Mercedes.
Welkom, altijd fijn om users te hebben die wel nadenken voordat ze iets postenquote:Op maandag 15 november 2021 09:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik lurk hier af en toe even mee, hallo allen
Ik denk eerder dat de track van Saudi-Arabië meer Mercedes terrein is dan Qatar. Als ik daar die lange vrij rechte stukken zie, kan Mercedes daar voluit gaan.
Aan de andere kant heeft Hamilton denk ik zijn motor deze race flink op zijn donder gegeven omdat hij gebrand was om te winnen. En de motoren van Mercedes slijten nogal wat sneller dan die van Honda, zoals hier ook eerder is gezegd. De kans voor Max om kampioen is er nog steeds; het is pas voorbij als het voorbij is
Ik probeer altijd objectief te blijven, hoe erg Max-fan ik ook benquote:Op maandag 15 november 2021 09:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Welkom, altijd fijn om users te hebben die wel nadenken voordat ze iets posten
Maar uitgerekend Norris had in de sprintrace in de laatste ronde gewoon kunnen verdedigen in bocht 1, dan was Hamilton er echt niet voorbij gekomen. Maar hij deed gewoon niets, maakte niet eens een verdedigende beweging. Wat DaNpy zegt, je bent toch ook gewoon aan het racen?quote:Op maandag 15 november 2021 09:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, welk nut heeft het verder om volle bak te verdedigen dan? Dan blijf je er mogelijk een ronde extra voor, maar sloop je wel je eigen banden en dus je eigen race (zoals Yuki een paar races terug). Als het verschil zo groot is, snap ik wel dat je niet zoveel moeite doet. Wat Norris ook aangaf na de sprintrace.
Dat geeft nog een beetje hoop. Dus óf ze hebben zich nog niet gerealiseerd dat MERC dit trucje elke race kan toepassen, óf ze weten dat en denken iets te hebben waarmee ze kunnen terugslaan. Ik hoop zo vurig op dat laatste!quote:Op maandag 15 november 2021 09:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik probeer altijd objectief te blijven, hoe erg Max-fan ik ook ben
Afgelopen race was Mercedes, en dan vooral Lewis, gewoon de sterkste. Max heeft hem lang achter zich gehouden maar moest zijn meerdere uiteindelijk erkennen. Wat me ook opviel is hoe rustig Max hieronder was, en Red Bull ook. Getuigt ook wel van volwassenheid.
Over Toto zal ik het maar niet hebben, want hoe die echt in een pscyho aan het veranderen is...
Maakte voor Norris niks uit natuurlijk. Die wist dat Hamilton er voor de hoofdrace toch weer achter zou starten.quote:Op maandag 15 november 2021 09:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar uitgerekend Norris had in de sprintrace in de laatste ronde gewoon kunnen verdedigen in bocht 1, dan was Hamilton er echt niet voorbij gekomen. Maar hij deed gewoon niets, maakte niet eens een verdedigende beweging. Wat DaNpy zegt, je bent toch ook gewoon aan het racen?
Wat laat die man zich in zijn functie gaan, in plaats van dat die trots is, beledigd die iedereen die maar voorbij loopt.quote:Op maandag 15 november 2021 09:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Afgelopen race was Mercedes, en dan vooral Lewis, gewoon de sterkste. Max heeft hem lang achter zich gehouden maar moest zijn meerdere uiteindelijk erkennen. Wat me ook opviel is hoe rustig Max hieronder was, en Red Bull ook. Getuigt ook wel van volwassenheid.
Over Toto zal ik het maar niet hebben, want hoe die echt in een pscyho aan het veranderen is...
Heeft Mercedes dan echt nog zoveel motoren in hun pool? Ik neem aan dat die ook gefabriceerd moeten wordenquote:Op maandag 15 november 2021 09:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat geeft nog een beetje hoop. Dus óf ze hebben zich nog niet gerealiseerd dat MERC dit trucje elke race kan toepassen, óf ze weten dat en denken iets te hebben waarmee ze kunnen terugslaan. Ik hoop zo vurig op dat laatste!
Nounounouquote:Op maandag 15 november 2021 09:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Welkom, altijd fijn om users te hebben die wel nadenken voordat ze iets posten
Nou, dat verbaasd mij dus in de "internationale pers". Daar wordt er door verschillende kranten de actie van Verstappen in die bocht waar ie Hamilton naar buiten duwde beticht van onvolwassen gefrustreerd rij gedrag.quote:Op maandag 15 november 2021 09:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik zie een RB baan.quote:Op maandag 15 november 2021 09:19 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus als Mercedes dus elke race nieuwe motor erin gooit ben je klaar. Behalve als ze bij Honda iets vinden waardoor je hetzelfde kan doenquote:Op maandag 15 november 2021 09:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)iner-worden/6782898/
Max gaat ervan uit dat de prestaties van die motor wel minder worden. Zou hij echt geen rekening houden met het scenario dat MERC er gewoon elke race een nieuwe in hangt? Ik heb bij Humberto een rondje met bordeelsluiperGOD in Kwatar gezien. Daar kun je easy inhalen vrees ik. Dan ligt HAM binnen 3 of 4 rondjes gewoon weer 3e.
Gisteren bij Ricciardo nog. Maar bij de topteams niet nee (in de race dan). Terwijl dat bij Max in het vorige seizoen wel anders wasquote:Op maandag 15 november 2021 09:29 schreef Marcoss het volgende:
Overigens hebben we helemaal nog geen problemen gezien qua motoren dit jaar in de races toch? Eigenlijk is dat ook wel bizar..
In Mexico won Verstappen, en met zo'n motor is het even geen vergelijk.quote:
Bij Norris zal ook wel meespelen dat Hamilton er zondag sowieso weer achter zou staan en dat het niet zoveel uitmaakte of hij er nu voorbij ging of niet.quote:Op maandag 15 november 2021 09:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar uitgerekend Norris had in de sprintrace in de laatste ronde gewoon kunnen verdedigen in bocht 1, dan was Hamilton er echt niet voorbij gekomen. Maar hij deed gewoon niets, maakte niet eens een verdedigende beweging. Wat DaNpy zegt, je bent toch ook gewoon aan het racen?
Oostenrijk, Baku, Mexico. Alle drie lange rechte stukken en alle drie gedomineerd door Verstappen.quote:
Mja, die aktie was ook wel over het randje hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, dat verbaasd mij dus in de "internationale pers". Daar wordt er door verschillende kranten de actie van Verstappen in die bocht waar ie Hamilton naar buiten duwde beticht van onvolwassen gefrustreerd rij gedrag.
Maar wat ik mij afvraag wat het verschil is met Hamilton die dat meerdere keren gedaan heeft op een punt waar geen asfaltvlakte maar stuiterkerbs of grind lag naar het circuit. Ja, ik vond het ook niet bepaald netjes wat Verstappen deed, maar aardig in verhouding met wat hemzelf een paar keer significant minder netjes geflikt is.
Het lijkt net alsof de media een geheugen van 2 uur heeft. Ze kunnen zich alleen de huidige/laatste race herinneren en zetten acties niet in perspectief van het gehele seizoen.
Ja, bedoelde bij RB/Mercedes inderdaadquote:Op maandag 15 november 2021 10:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gisteren bij Ricciardo nog. Maar bij de topteams niet nee (in de race dan). Terwijl dat bij Max in het vorige seizoen wel anders was
Dat is toch altijd zo geweest, net als die straf van 10 seconden na de crash in Silverstone. Zoals toen gezegd werd, een topteam rijdt dat binnen no-time dicht.quote:Op maandag 15 november 2021 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
Wat voor nut heeft het om een engine swap straf van 5 plaatsen te enforcen als die straf totaal geen water houd?
De FIA is hier eigenlijk veel te laat mee.
Kan nog aangepast worden toch? Misschien dat ze bij de zoveelste motor Lewis gewoon weer achteraan gooien. Al is het de vraag welk verschil dat zou maken met Lewis achter het stuurquote:Op maandag 15 november 2021 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
Wat voor nut heeft het om een engine swap straf van 5 plaatsen te enforcen als die straf totaal geen water houd?
Wat is de lol van winnen met elke race een nieuwe motor?quote:Op maandag 15 november 2021 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
Op een gegeven moment is het budget gewoon op. Zou mooi wezen als Lewis elke race een nieuwe motor steekt, om vervolgens na de laatste GP uit de uitslag van het WK gehaald te worden vanwege de budgetcap limiet.quote:Op maandag 15 november 2021 10:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan nog aangepast worden toch? Misschien dat ze bij de zoveelste motor Lewis gewoon weer achteraan gooien. Al is het de vraag welk verschil dat zou maken met Lewis achter het stuur
Maar anders is Max het bokje.
Dat deden ze in de tijd van Schumi toch ookquote:Op maandag 15 november 2021 10:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de lol van winnen met elke race een nieuwe motor?
Dat is niet iets wat een van de andere teams zich kunnen permitteren en hoort imo ook niet in deze F1 thuis.
De motor valt buiten de budgetcap.quote:Op maandag 15 november 2021 10:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het budget gewoon op. Zou mooi wezen als Lewis elke race een nieuwe motor steekt, om vervolgens na de laatste GP uit de uitslag van het WK gehaald te worden vanwege de budgetcap limiet.
Het probleem is dat Brazilië ook geen Mercedes baan is. Maar met die straalmotor is het wel zo geworden.quote:Op maandag 15 november 2021 10:17 schreef Evenstar het volgende:
Qatar is denk ik geen typische Mercedes baan, Saudi-Arabië wel.
Voordeel van Mercedes is vooral vanaf 260km/h, volgens mij is alleen rechte stuk in Qatar lang genoeg 260km/h.
Nieuwe baan, normaal weekend, warm, verwacht een kleiner verschil daar.
Gaat het het onsportiefste team om de lol dan?quote:Op maandag 15 november 2021 10:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de lol van winnen met elke race een nieuwe motor?
Dat is niet iets wat een van de andere teams zich kunnen permitteren en hoort imo ook niet in deze F1 thuis.
Achterkamer oplossing a la Ferrariquote:Op maandag 15 november 2021 10:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het budget gewoon op. Zou mooi wezen als Lewis elke race een nieuwe motor steekt, om vervolgens na de laatste GP uit de uitslag van het WK gehaald te worden vanwege de budgetcap limiet.
Als er nog een klein beetje leven zit in die motor van afgelopen weekend maakt het echt geen moer uit of een baan wel of niet een Red Bull baan is natuurlijk. Zeker niet als ze weer een nieuwe motor pakkenquote:Op maandag 15 november 2021 10:17 schreef Evenstar het volgende:
Qatar is denk ik geen typische Mercedes baan, Saudi-Arabië wel.
Voordeel van Mercedes is vooral vanaf 260km/h, volgens mij is alleen rechte stuk in Qatar lang genoeg 260km/h.
Nieuwe baan, normaal weekend, warm, verwacht een kleiner verschil daar.
Je baseert de regels niet op basis van extreme/unieke situaties natuurlijk, je gaat dan niet opeens een motorwissel bestraffen met 20 plaatsen omdat 1 team die +5 niet zoveel boeit.. Al had ik het wel logischer gevonden om die +10 aan te houden en niet opeens naar +5 te gaan als je vaker een motor hebt gewisseld. Maar ja, welke regel je ook maakt, als een auto zo hard gaat, boeit dat ook niet echt meer. En dat geldt voor die straf in Silverstone ook.quote:Op maandag 15 november 2021 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
Mercedes heeft er 4 vd 6 laatste GP's gewonnen, hoezo geen Mercedes baan? Die lange rechte stukken maken het bij uitstek een Mercedes baan.quote:Op maandag 15 november 2021 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is dat Brazilië ook geen Mercedes baan is. Maar met die straalmotor is het wel zo geworden.
Eentje kregen ze cadeau, de overige 3 waren in de 3 jaar dat alle banen Mercedes banen waren, en tevens veel te lang geleden om relevant te zijn. Dit is gewoon de domste vergelijking die je kan maken.quote:Op maandag 15 november 2021 10:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mercedes heeft er 4 vd 6 laatste GP's gewonnen, hoezo geen Mercedes baan? Die lange rechte stukken maken het bij uitstek een Mercedes baan.
Waarbij 1 van de 4 normaal gesproken ook een RB-zege was geweest. En 3 van de 6 zeges is in de enorm dominante Mercedes-jaren toch niet heel goed..quote:Op maandag 15 november 2021 10:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mercedes heeft er 4 vd 6 laatste GP's gewonnen, hoezo geen Mercedes baan? Die lange rechte stukken maken het bij uitstek een Mercedes baan.
Zijn allemaal uit het hybride-V6 tijdperk dus helemaal geen domme vergelijking.quote:Op maandag 15 november 2021 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eentje kregen ze cadeau, de overige 3 waren in de 3 jaar dat alle banen Mercedes banen waren, en tevens veel te lang geleden om relevant te zijn. Dit is gewoon de domste vergelijking die je kan maken.
Britse pers*quote:Op maandag 15 november 2021 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
Max krijgt er in de internationale pers aardig van langs vanwege zijn onsportieve gedrag op de baan.
Als Hamilton elke week een nieuwe motor krijgt dan gaan we dat soort dingen nog wel vaker zien. En dan gaat Max mogelijk wraak nemen voor Silverstone.quote:Op maandag 15 november 2021 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
Max krijgt er in de internationale pers aardig van langs vanwege zijn onsportieve gedrag op de baan.
Valt reuze mee, alleen L’Equipe is wat negatiever, de duitser en Italianen zijn positief. Sky Sport noemt het bedenkelijk. Dat is wat anders dan 'er aardig van langs krijgen'.quote:Op maandag 15 november 2021 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
En Sky is sowieso pro ham.Tenzij ze echt niet anders kunnen omdat ze zich anders compleet belachelijk maken.quote:Op maandag 15 november 2021 10:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Valt reuze mee, alleen L’Equipe is wat negatiever, de duitser en Italianen zijn positief. Sky Sport noemt het bedenkelijk. Dat is wat anders dan 'er aardig van langs krijgen'.
https://nl.motorsport.com(...)on-brazilie/6783993/
Hij is degene die de auto over de finish rijdt, dus jazeker.quote:Op maandag 15 november 2021 10:37 schreef Rianne84 het volgende:
Als Mercedes nu elke race die motor vervangt kun je toch niet meer zeggen dat HAM persoonlijk voor de winst verantwoordelijk is?
En zelfs dan maken ze zich vaak genoeg belachelijkquote:Op maandag 15 november 2021 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En Sky is sowieso pro ham.Tenzij ze echt niet anders kunnen omdat ze zich anders compleet belachelijk maken.
Het zegt dat F1 in Nederland op de kaart is gezet en dat deze sport niet alleen weggelegd is voor de UK, Duitsland, Finland, Brazilië, Spanje en Italië waar deze sport leeft. Ik snap niet dat daar een aantal mensen hier problemen mee hebben. Een unieke situatie.quote:Op maandag 15 november 2021 06:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar goed, alleen hier wordt die prestatie van Lewis totaal gedowngraded. Een land waar de F1 voor periode met Max eerder dood dan levend was.
Zegt wel weer genoeg.
Die Franse krant slaat echt alles mis wat er mis te slaan valt, de teringquote:Op maandag 15 november 2021 10:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Valt reuze mee, alleen L’Equipe is wat negatiever, de duitser en Italianen zijn positief. Sky Sport noemt het bedenkelijk. Dat is wat anders dan 'er aardig van langs krijgen'.
Hmm dat vind ik raar, dat weaven is niet zo heel erg en die actie waar ze allebei even een omweggetje maakten was wel heftig, maar ook niet gevaarlijk voor zover ik dat kan zien. Toen Lewis hem uiteindelijk wel inhaalde deed Max ook niets extreems om te proberen te blocken.quote:Op maandag 15 november 2021 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
Is ook logisch. Het zou bizar zijn als supporters in de UK massaal achter Max zouden staan.quote:Op maandag 15 november 2021 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En Sky is sowieso pro ham.Tenzij ze echt niet anders kunnen omdat ze zich anders compleet belachelijk maken.
Toen wist Max ook wel dat dat zinloos was, Hamilton zat er toen voor de bocht al volledig voor.quote:Op maandag 15 november 2021 10:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hmm dat vind ik raar, dat weaven is niet zo heel erg en die actie waar ze allebei even een omweggetje maakten was wel heftig, maar ook niet gevaarlijk voor zover ik dat kan zien. Toen Lewis hem uiteindelijk wel inhaalde deed Max ook niets extreems om te proberen te blocken.
Dit seizoen bleek heel vaak een Mercedes baan prooi voor RB te zijn en vise versa.quote:Op maandag 15 november 2021 10:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zijn allemaal uit het hybride-V6 tijdperk dus helemaal geen domme vergelijking.
Die zijn over het algemeen nooit heel positief over verstappen.quote:Op maandag 15 november 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die Franse krant slaat echt alles mis wat er mis te slaan valt, de tering![]()
Gezien afgelopen weekend lijkt me die kans juist wel aannemelijk.quote:Op maandag 15 november 2021 10:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit seizoen bleek heel vaak een Mercedes baan prooi voor RB te zijn en vise versa.
Het zegt allemaal geen reet.
Max moet 1 vd 3 winnen en dan is hij er voor 99%. De kans dat hem dat niet lukt is gewoon erg klein.
Na de kwalificatie zei ik dat Hamilton hier zomaar wel eens kon gaan winnen, na de sprint zei ik dat Hamilton sowieso gewonnen had zonder de DSQ en dat het zelfs nu nog vrij reëel was. Waarom riep ik dat? Die Mercedes liep 30km harder dan alle anderen en het Hamilton kon met een Monaco vleugel rijden.quote:Op maandag 15 november 2021 06:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zegt wel weer genoeg.
quote:Op maandag 15 november 2021 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eentje kregen ze cadeau, de overige 3 waren in de 3 jaar dat alle banen Mercedes banen waren, en tevens veel te lang geleden om relevant te zijn. Dit is gewoon de domste vergelijking die je kan maken.
Blijkbaar niet zo zinloos want na de bocht zat Max er weer voor!quote:Op maandag 15 november 2021 10:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen wist Max ook wel dat dat zinloos was, Hamilton zat er toen voor de bocht al volledig voor.
Niet helemaal...quote:Op maandag 15 november 2021 10:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De motor valt buiten de budgetcap.
Als er teveel motoren gebruikt worden gaat de prijs voor de deal omhoog (tenzij Merc het risico wil lopen voor $15 miljoen 23 motoren te moeten leveren aan Williams, bijvoorbeeld), en als die boven een bepaald bedrag uitkomt gaat dat gewoon van de costcap af.quote:All costs of goods and services within the Power Unit Supply Perimeter for use by the F1 Team, up to an amount in any Full Year Reporting Period equal to the applicable maximum price as set out in the Sporting Regulations;
Mwah.quote:Op maandag 15 november 2021 10:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die zijn over het algemeen nooit heel positief over verstappen.
Max overschatte een beetje hoe veel leven er nog in die banden zat.quote:Op maandag 15 november 2021 10:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Blijkbaar niet zo zinloos want na de bocht zat Max er weer voor!
Vond het wel op de rand, want Max haalde zijn bocht ook bij lange na niet..
Dat heeft hij al gedaan.quote:Op maandag 15 november 2021 10:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als Hamilton elke week een nieuwe motor krijgt dan gaan we dat soort dingen nog wel vaker zien. En dan gaat Max mogelijk wraak nemen voor Silverstone.
Marca was ook negatief.quote:Op maandag 15 november 2021 10:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Uitzondering op de regel.quote:Op maandag 15 november 2021 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah.
Dit was vorige race:
L’Equipe: Meesterzet van de Nederlander
Bij de Franse collega’s spreekt men vooral van een zorgeloze middag voor Verstappen. Althans, na de wereldstart uiteraard: “In deze Mexicaanse Grand Prix kwam alles neer op de eerste ronde. Of beter gezegd: de eerste bocht. Verstappen werd goed geholpen door de slipstream van Valtteri Bottas. Lewis Hamilton, die een betere start had dan zijn teamgenoot, kwam al snel naast hem te rijden en kon daardoor niet profiteren van de waardevolle slipstream. In een driehoeksduel passeerde de Nederlander de Zilverpijlen aan de buitenkant. De race was beslist.”
Na een verder vlekkeloos optreden wordt Verstappen als winnaar afgevlagd. Van de Franse redactie krijgt hij 19 van de 20 punten voor zijn prestatie: “Een meesterzet van de Nederlander”, zo opent het juryrapport. “Gefrustreerd na zijn derde plaats in de kwalificatie, maakte Verstappen het in de race ruimschoots goed. In een Red Bull die veel sneller was dan de Mercedessen achter hem, maakte hij het na de herstart perfect af. Zijn race werd pas interessant toen Mercedes Bottas in zijn kielzog de pits uit liet komen met de opdracht op de snelste ronde weg te halen bij de Nederlander. Hij probeerde hem nog af te remmen, maar in de laatste ronde slaagde de Fin er toch nog in waardoor Verstappen een extra punt in de titelstrijd misliep.”
Hoezo heeft hij al gedaan? Doel je op Monza? Dat was beide DNF, je moet eigenlijk Hamilton uit de race rijden en zelf er met de overwinning van door gaan als je echt die rekening wil vereffenen.quote:Op maandag 15 november 2021 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat heeft hij al gedaan.
En gisteren probeerde hij het weer. De kritiek die de FIA daarop krijgt zal ervoor zorgen dat ze de volgende keer niet meer wegkijken.
Is ham al een keer met 300 in een bandenmuur terecht gekomen dit seizoen door Max?quote:Op maandag 15 november 2021 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat heeft hij al gedaan.
En gisteren probeerde hij het weer. De kritiek die de FIA daarop krijgt zal ervoor zorgen dat ze de volgende keer niet meer wegkijken.
Je had het toch over de actie waarbij Hamilton er wel voorbij kwam? Toen was het zinloos voor Max om nog iets te doen, dat bedoelde ik. En dacht dat jij dat ook bedoeldequote:Op maandag 15 november 2021 10:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Blijkbaar niet zo zinloos want na de bocht zat Max er weer voor!
Vond het wel op de rand, want Max haalde zijn bocht ook bij lange na niet..
Ja man, echt belachelijk hoe Max Lewis het ziekenhuis in reed en daarna ongegeneerd feest ging vieren.quote:Op maandag 15 november 2021 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat heeft hij al gedaan.
Moet je eens zien hoe ver Hamilton moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen.quote:Op maandag 15 november 2021 10:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hmm dat vind ik raar, dat weaven is niet zo heel erg en die actie waar ze allebei even een omweggetje maakten was wel heftig, maar ook niet gevaarlijk voor zover ik dat kan zien. Toen Lewis hem uiteindelijk wel inhaalde deed Max ook niets extreems om te proberen te blocken.
Het BNW topic is een deur verderquote:Op maandag 15 november 2021 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moet je eens zien hoe ver Hamilton moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen.
En dat was een expresje, niet verremmen.
Meid, 't is wat.quote:Op maandag 15 november 2021 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moet je eens zien hoe ver Hamilton moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen.
Ik weet zeker dat hij 'wraak neemt' in deze fase van het seizoen er een straf in de vorm van puntenaftrek Komt. Zou heel dom zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 10:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als Hamilton elke week een nieuwe motor krijgt dan gaan we dat soort dingen nog wel vaker zien. En dan gaat Max mogelijk wraak nemen voor Silverstone.
Dan ben je kort van geheugen, want in Mexico was de RB veel sneller.quote:Op maandag 15 november 2021 10:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gezien afgelopen weekend lijkt me die kans juist wel aannemelijk.
Sowieso, het zou wel heel erg lame worden als je niet eens meer tot de max mag strijden om de positiequote:Op maandag 15 november 2021 10:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Meten met 2 maten is de FIA niet vreemd idd.quote:Op maandag 15 november 2021 10:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij 'wraak neemt' in deze fase van het seizoen er een straf in de vorm van puntenaftrek Komt. Zou heel dom zijn.
Ik denk dat er nu vooral gehoopt moet worden op een ploffende Merdeces motor
Perez probeerde het ook nogquote:Op maandag 15 november 2021 10:56 schreef BroesWillems het volgende:
Ach, omdat 18 andere coureurs blijkbaar portier als bijbaan hebben is het in eens wennen dat er een coureur is die wel de deur dicht houd.
Dat sowieso, maar het enige wat Max nu nog kan doen is verdedigen met hand en tand. Als een leeuw. Gewoon in geen mogelijkheid meer voorbijlaten. Dan kan het nog lukkenquote:Op maandag 15 november 2021 10:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij 'wraak neemt' in deze fase van het seizoen er een straf in de vorm van puntenaftrek Komt. Zou heel dom zijn.
Ik denk dat er nu vooral gehoopt moet worden op een ploffende Merdeces motor
Dat komt zo vaak voor. Als we op elke actie een loep leggen is er altijd wel wat te vinden. Wat had Max dan moeten doen? Even zwaaien en zonder slag en stoot langs laten gaan. Zowel Silverstone, Monza vond ik ook raceincidenten. Maar voor de Hamilton fans is er schijnbaar nog hoop. Er worden alsnog beelden bekeken en mogelijk volgt alsnog een straf.quote:Op maandag 15 november 2021 10:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
17, vergeet Alonso die een tyfus hekel heeft aan Hamiltonquote:Op maandag 15 november 2021 10:56 schreef BroesWillems het volgende:
Ach, omdat 18 andere coureurs blijkbaar portier als bijbaan hebben is het in eens wennen dat er een coureur is die wel de deur dicht houd.
Zou het kunnen dat je net even teveel een max brilletje op hebt?quote:Op maandag 15 november 2021 10:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is ham al een keer met 300 in een bandenmuur terecht gekomen dit seizoen door Max?
Nee. Dus er is nog geen wraak genomen.
Pilletje vergeten?quote:Op maandag 15 november 2021 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het BNW topic is een deur verder
10% voor een straf voor Lewis op die pollquote:Op maandag 15 november 2021 11:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat komt zo vaak voor. Als we op elke actie een loep leggen is er altijd wel wat te vinden. Wat had Max dan moeten doen? Even zwaaien en zonder slag en stoot langs laten gaan. Zowel Silverstone, Monza vond ik ook raceincidenten. Maar voor de Hamilton fans is er schijnbaar nog hoop. Er worden alsnog beelden bekeken en mogelijk volgt alsnog een straf.
https://www.gpfans.com/nl(...)stappen-en-hamilton/
Ongetwijfeld, Maar die actie van ham had bestraft moeten worden met een pikzwarte vlag.quote:Op maandag 15 november 2021 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat je net even teveel een max brilletje op hebt?
Als je de regels niet kent moet je beter zwijgen.quote:Op maandag 15 november 2021 10:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meid, 't is wat.
Zolang er geen ambulance bij komt is het gewoon fair game.
Bij Mercedes is inclusief ambulance gewoon fair game, dus wat wil je nou?
Dan kunnen ze wel stoppen met racen en de uitslag van de kwalificatie nemenquote:Op maandag 15 november 2021 11:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat komt zo vaak voor. Als we op elke actie een loep leggen is er altijd wel wat te vinden. Wat had Max dan moeten doen? Even zwaaien en zonder slag en stoot langs laten gaan. Zowel Silverstone, Monza vond ik ook raceincidenten. Maar voor de Hamilton fans is er schijnbaar nog hoop. Er worden alsnog beelden bekeken en mogelijk volgt alsnog een straf.
https://www.gpfans.com/nl(...)stappen-en-hamilton/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |