Ik zeg ook niet dat de meerderheid een controlemaatschappij wil. Met de rest van je post ben ik het zeker eens, mensen willen geen gedoe, willen gewoon verder kunnen. Dat gaat ten koste van een minderheid. Niet alleen de groep die niet gevaccineerd wil worden, maar ook de groep die dat niet kan.quote:Op zondag 14 november 2021 22:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welke meerderheid wil een controle maatschappij dan?
Mensen willen leuke dingen doen en niet gehinderd worden. Daarom is de QR app een succes. Velen denken niet verder na, of vertrouwen er op dat het wel goed komt.
Precies, daarin zit dus "het gevaar".quote:Op zondag 14 november 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de meerderheid een controlemaatschappij wil. Met de rest van je post ben ik het zeker eens, mensen willen geen gedoe, willen gewoon verder kunnen.
Wil die het echt, of is ze wijsgemaakt dat we het nodig hebben?quote:Op zondag 14 november 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Nederland een dictatuur zal worden. Wel valt het me op dat bescherming van de minderheden, diegenen die zichzelf niet kunnen beschermen, grotendeel weg is inmiddels. De meerderheid wil iets, onze minister van VWS gaat ermee aan de haal en maakt er een populistisch prietpraatje van en ineens komt het er.
Er zijn al meerdere zaken waarvan het kabinet (in deze gevallen bij monde van de Jonge) heeft gezegd dat ze echt absoluut niet zouden komen waar we nu ineens niet zonder kunnen.
Gaat het daar zo slecht, qua ziekenhuizen en IC-bedden?quote:
Wat stel je dan voor? Alles op slot voor die edge cases? Wie gaat dat betalen? Of alles vrijgeven en gaan voor een zorginfarct, waardoor die edge cases alsnog de dupe zullen zijn?quote:Op zondag 14 november 2021 21:43 schreef Molo het volgende:
[..]
"We hebben ingezet op gros van de mensen, 80-20 regel in managementtaal. Je moet ergens een grens trekken. We kijken nog wel als we een keer tijd over hebben of we dit oplossen voor de zwakkeren der samenleving, Gr Gr Hugo en Mark"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou dat niet acceptabel vinden.quote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Hoe acceptabel zou het zijn om de qr-code in te zetten om de kwetsbaren te weren? Want volgens velen moeten die zich terugtrekken om het gewone leven weer op gang te laten komen. Kunnen we hen gaan weren dmv een qr-code die leeftijd en/of onderliggend lijden vastlegt en daarop een rood kruis genereert. 50- en geen onderliggend lijden een groen ✅
Niet. Bevolkingsgroepen horen niet geweerd te worden.quote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Hoe acceptabel zou het zijn om de qr-code in te zetten om de kwetsbaren te weren? Want volgens velen moeten die zich terugtrekken om het gewone leven weer op gang te laten komen. Kunnen we hen gaan weren dmv een qr-code die leeftijd en/of onderliggend lijden vastlegt en daarop een rood kruis genereert. 50- en geen onderliggend lijden een groen ✅
Gewoon voor 55+ een qr, rest van de maatschappij los.quote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou dat niet acceptabel vinden.
Ja, alleen zitten met dezelfde gebakken peren omdat vws nog steeds niet is gestart met capaciteitsverhoging in de zorg.quote:Op zondag 14 november 2021 15:33 schreef Questular het volgende:
Lopen door de vaccins de ziekenhuiscijfers wel minder snel op vergeleken met dezelfde golf zonder vaccins?
Mijn moeder heeft een vriendin met allerlei onderliggend lijden, die is wel gevaccineerd, maar mijdt drukke plekken als de pest. Lijkt me ook prima als mensen dat vrijwillig doen en iets wat je als overheid eventueel dringend kunt adviseren, maar niet verplichten op welke manier dan ook.quote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat Nederland, Oostenrijk gewoon achteraan gaat qua maatregelen.quote:Op zondag 14 november 2021 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat het daar zo slecht, qua ziekenhuizen en IC-bedden?
Of proberen ze het wintersportseizoen veilig te stellen?
Exitstrategie is een plan met daarbij behorend beleid.quote:Op zondag 14 november 2021 18:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Thierry kan z’n woede beter richten op het ontbreken van een exitstrategie.
Als de zorg de stroom covidpatinten kan bolwerken kan die pas ook worden afgeschaft. Probleem opgelost, hoeven we ook nog eens geen permanente maatregelen, mondkapjes en dystopie.
Lijkt me veel doeltreffender en je hoeft er ook de jodenvervolging niet voor te misbruiken.
Woensdag bespreken ze een avondklok voor alle burgers in Oostenrijk.quote:Op zondag 14 november 2021 23:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland, Oostenrijk gewoon achteraan gaat qua maatregelen.
Jahoor! Heel veel verschillende zelfs!quote:Op zondag 14 november 2021 23:16 schreef Red_85 het volgende:
Heb jij in de afgelopen 1,5 jaar plan en beleid zien komen uit den haag?
Ze worden weer losgelaten.quote:Op zondag 14 november 2021 19:49 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kijk nu het RTL nieuws, geen enkel bericht over corona in NL.
Hun klusje zit erop
Van de zotte dat er voor deze groep nog steeds niets geregeld is.quote:Op zondag 14 november 2021 21:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-12-052-besmettingen
De avondklok voor iedereen zal niet zorgen voor een hogere vaccinatiegraad, denk ik.quote:Op zondag 14 november 2021 23:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Woensdag bespreken ze een avondklok voor alle burgers in Oostenrijk.![]()
Ze hebben wel iets meer besmettingen dan wij (omgerekend), maar hier zijn de regels wel heel relaxed als ik dat zo vergelijk.
Ja. Eens.quote:Op zondag 14 november 2021 23:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De avondklok voor iedereen zal niet zorgen voor een hogere vaccinatiegraad, denk ik.
Wat wel de bedoeling was van de lockdown voor ongevaccineerden.
waarom zou je nu als kwetsbare erop uit gaan ?quote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Tjah, die lockdown klinkt wel heel zwaar natuurlijk. Maar feitelijk gebeurt er ook niks. Ze kunnen "alles" blijven doen. Immers konden ze al niet meer naar theater en horeca door 2Gquote:Op zondag 14 november 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
Maar dat van Oostenrijk. Dat betreft 35% van de populatie. Die gaan dit gewoon accepteren? Zonder slag of stoot?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |