"We hebben ingezet op gros van de mensen, 80-20 regel in managementtaal. Je moet ergens een grens trekken. We kijken nog wel als we een keer tijd over hebben of we dit oplossen voor de zwakkeren der samenleving, Gr Gr Hugo en Mark"quote:Op zondag 14 november 2021 21:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-12-052-besmettingen
Ik dacht dat het OMT zich in de zomer al druk aan het maken was over de volgende piek en dat dat juist werd afgedaan als "ze willen relevant blijven"?quote:Op zondag 14 november 2021 21:42 schreef OProg het volgende:
[..]
En eigenlijk heeft het OMT er ook niks mee gedaan. Die zaten in augustus ook nog in de modus dat het wel mee zou vallen met waarschijnlijk een positieve schatting van vaccinatiegraad en de remming op verspreiding door gevaccineerden.
Gommers zal nog wel eens spijt hebben van zijn opmerkingen over IC capaciteit en jezelf vervelen.
Je kunt niet iets opdringen aan mensen waarvan je niet 100% kunt garanderen dat er géén bijwerkingen kunnen voorkomen. Daarnaast is die hele shit me gewoon net iets te snel ontwikkeld, ik wacht liever nog een paar jaar voordat ik zoiets zou nemen.quote:Op zondag 14 november 2021 21:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
Op zich is dat wel een beetje zo, maar toch snap ik niet waarom mensen zo vreselijk moeilijk doen over het nemen van een vaccin. Ondanks de beperkte houdbaarheid lijkt het echt wel ernstige symptomen te voorkomen.
LOLquote:Op zondag 14 november 2021 21:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Alsof je met kerstmis meer dan 4 mensen bij elkaar mag
Ze wisten dat er wel weer wat aan zat te komen, maar ook een Gommers was toen nog wel overtuigd dat die vaccins wel zouden zorgen dat het mee zou vallen. En eigenlijk is er toen helemaal niet echt veel te horen geweest over gevaccineerden die wel corona krijgen en het dus kunnen verspreiden. Het ging toen vooral over de snelheid en het aantal vaccins.quote:Op zondag 14 november 2021 21:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht dat het OMT zich in de zomer al druk aan het maken was over de volgende piek en dat dat juist werd afgedaan als "ze willen relevant blijven"?
quote:Op zondag 14 november 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent in de war met het livetopic van Excelsior - Almere City.
Het OMT lijkt zich alleen te bekommeren om een goed gevulde gereedschapskist. Maar misschien moet dat ook geen verwijt zijn als ze louter die taak hebben gekregen. Maar goed, dan weet je ook dat je nooit adviezen krijgt die het probleem van de andere kant aanpakken.quote:Op zondag 14 november 2021 21:42 schreef OProg het volgende:
[..]
En eigenlijk heeft het OMT er ook niks mee gedaan. Die zaten in augustus ook nog in de modus dat het wel mee zou vallen met waarschijnlijk een positieve schatting van vaccinatiegraad en de remming op verspreiding door gevaccineerden.
Gommers zal nog wel eens spijt hebben van zijn opmerkingen over IC capaciteit en jezelf vervelen.
Geen idee maar het zou goed kunnen. Maar langzaam laat het steeds meer zien dat we gewoon moreel en ethisch failliet aan het gaan zijn. Wat ik eerdere al schreef gisteren deze podcast zitten luisteren.quote:Op zondag 14 november 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat ze hier niet over nagedacht hebben.
Dit lijkt mij ook zo. En een grote groep gevaccineerd die toch heel erg bang is om Corona op te lopen, merk het op het werk bij een paar collega's die al angstig aangelegd zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 21:34 schreef PzKpfw het volgende:
Nu het besef komt dat de vaccinaties eigenlijk maar beperkt werken uit men de frustraties hierover maar richting de ongevaccineerden.
Tja. Als 3G niet goed genoeg werkt, en 2G ook niet, dan moet je natuurlijk nog een stap verder. Het zal hier binnenkort ook nog wel geopperd worden in een of andere talkshow.quote:
Op naar 5G.quote:Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Als 3G niet goed genoeg werkt, en 2G ook niet, dan moet je natuurlijk nog een stap verder. Het zal hier binnenkort ook nog wel geopperd worden in een of andere talkshow.
Integendeel:quote:Op zondag 14 november 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kinderen hè. Kinderen van 12 en ouder die niet gevaccineerd zijn mogen daar niet meer naar school. Er is geen enkel scenario waarin dat goed te praten is. Als dat ons vooruitzicht is, doe me dan maar elke winter een lockdown.
Je zou trouwens kunnen zeggen dat de maatregel nog meevalt: wie vaccinatie weigert brengt zichzelf in gevaar. Wat doet men normaal met mensen die zichzelf in gevaar brengen? Die worden gedwongen opgenomen.quote:will only be allowed to leave their homes for work, school, exercise and buying essential supplies.
De gevaccineerde meerderheid wordt daar straks nog wel een keer mee geconfronteerd ja, maar dat is op dit moment nog te vroeg.quote:Op zondag 14 november 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Als 3G niet goed genoeg werkt, en 2G ook niet, dan moet je natuurlijk nog een stap verder. Het zal hier binnenkort ook nog wel geopperd worden in een of andere talkshow.
De natte droom van velen.quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Integendeel:
[..]
Je zou trouwens kunnen zeggen dat de maatregel nog meevalt: wie vaccinatie weigert brengt zichzelf in gevaar. Wat doet men normaal met mensen die zichzelf in gevaar brengen? Die worden gedwongen opgenomen.
Hoe brengt een 13-jarige precies zichzelf in gevaar door zich niet te vaccineren?quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Integendeel:
[..]
Je zou trouwens kunnen zeggen dat de maatregel nog meevalt: wie vaccinatie weigert brengt zichzelf in gevaar. Wat doet men normaal met mensen die zichzelf in gevaar brengen? Die worden gedwongen opgenomen.
https://www.skipr.nl/nieu(...)ckdown-in-de-winter/quote:Op zondag 14 november 2021 21:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan me de interviews nog herinneren.
"Denk niet dat er lockdowns komen deze winter."
Mea culpa, ik had ‘only’ gemist toen ik t las.quote:Op zondag 14 november 2021 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Integendeel:
[..]
Ik vermoed dat de Bondsrepubliek Duitsland de volgende is die gaat 'vallen'. Daar zijn ze ook helemaal gek geworden. Deja vu.quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef OProg het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de volgende stappen in landen die we voorheen als 'democratisch bolwerk' bestempelden die nooit dingen zouden doen dat een 'gevaarlijk land' als China zou doen.
Achteraf gezien mis ik een jaar als 2005. Pre-corona en grotendeels pre-bemoeizuchtquote:Op zondag 14 november 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb wel heimwee naar pre corona.
We hoeven helemaal niet angstig te zijn voor China, vrijwillig bewandelen we al hetzelfde pad.quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef OProg het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de volgende stappen in landen die we voorheen als 'democratisch bolwerk' bestempelden die nooit dingen zouden doen dat een 'gevaarlijk land' als China zou doen.
Ik denk eerder dat men niet genoeg nagedacht heeft. Wat was het probleem bij de mondkapjesplicht: wie om medische reden geen mondkapje kan dragen, is vrijgesteld. Maar je kan niet eisen dat ze een medische verklaring laten zien. Dus werd het de "Eigen Verklaring uitzondering mondkapjesplicht". Als je dat ook voor vaccinatie zou doen, vult elke ongevaccineerde zo'n verklaring in.quote:Op zondag 14 november 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat ze hier niet over nagedacht hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |