Iedereen die ouder dan 12 is wel staat er.quote:Op zondag 14 november 2021 21:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (lees kinderen) niet onder de lockdown vallen?
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze kinderen verbieden naar school etc te gaan.
Niet zo gek denk ik.quote:Op zondag 14 november 2021 21:18 schreef OProg het volgende:
Het is volgens mij ook niet eerder geweest dat ik zo veel kritische berichten op LinkedIn voorbij zie komen. Er is echt iets aan het kantelen.
Geen idee maar ik las dat onderwijs gelukkig een uitzondering is op deze regel en ongevaccineerde kinderen gewoon naar school mogen gaan. Als dat niet het geval was dan was het nog veel en veel erger.quote:Op zondag 14 november 2021 21:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden (lees kinderen) niet onder de lockdown vallen?
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze kinderen verbieden naar school etc te gaan.
Kut, niet goed gelezen. Ik dacht dat het sec over de lockdown voor ongevaccineerden ging. Kinderen moeten gewoon onderwijs (op locatie) krijgen, no matter how. Laat daar geen misverstand over bestaan.quote:Op zondag 14 november 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kinderen hč. Kinderen van 12 en ouder die niet gevaccineerd zijn mogen daar niet meer naar school. Er is geen enkel scenario waarin dat goed te praten is. Als dat ons vooruitzicht is, doe me dan maar elke winter een lockdown.
Tja, de mensen worden gek gemaakt. tweedeling dit datquote:Op zondag 14 november 2021 20:57 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tja, wat moet je hier nou van zeggen?
https://nos.nl/liveblog/2(...)-12-052-besmettingenquote:Leukemiepatiënt Floortje (15) kan met 2G nergens heen
De 15-jarige Floortje Haank uit Zutphen baalt van de mogelijke invoering van 2G in Nederland, het systeem waarbij alleen gevaccineerden en mensen die corona gehad hebben toegang krijgen tot bijvoorbeeld de horeca. De Zutphense vocht drie jaar tegen leukemie en zegt tegen Omroep Gelderland dat ze zich niet kan laten inenten, omdat er in alle vaccins een stof zit die ze niet verdraagt. Het gaat om polyethyleenglycol (PEG), dat ook in één van haar chemokuren zat.
Volgens haar moeder heeft Floortje de afgelopen jaren geīsoleerd geleefd. "Daarom is ze ook best wel flink depressief geweest. Maar met het einde in zicht was ze aan het opbloeien. Ze wilde weer eens wat met vriendinnen afspreken. Gewoon de dingen die een meisje van 15 hoort te doen." Floortje hoopt dat er nog een aanpassing in het beleid komt, voor mensen die door de eventuele 2G-maatregel tussen wal en schip geraken.
Mijn schoonzus kan de pot opquote:Op zondag 14 november 2021 20:57 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tja, wat moet je hier nou van zeggen?
Op zich is dat wel een beetje zo, maar toch snap ik niet waarom mensen zo vreselijk moeilijk doen over het nemen van een vaccin. Ondanks de beperkte houdbaarheid lijkt het echt wel ernstige symptomen te voorkomen.quote:Op zondag 14 november 2021 21:34 schreef PzKpfw het volgende:
Nu het besef komt dat de vaccinaties eigenlijk maar beperkt werken uit men de frustraties hierover maar richting de ongevaccineerden.
Ik zie de laatste dagen, sinds de persco, eigenlijk vooral frustratie richting het kabinet dat er geen flikker is uitgevoerd om de zorgcapaciteit op te schalen.quote:Op zondag 14 november 2021 21:34 schreef PzKpfw het volgende:
Nu het besef komt dat de vaccinaties eigenlijk maar beperkt werken uit men de frustraties hierover maar richting de ongevaccineerden.
Zijn maar enkelingen en dus niet belangrijk genoeg….quote:Op zondag 14 november 2021 21:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-12-052-besmettingen
Enige juiste beslissing inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 21:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn schoonzus kan de pot op
Eiste ook al dat we kerst zonder hem gaan vieren. Ja dag, dan blijft ze zelf maar lekker weg
En wat gaan ze dan voor trucjes uithalen?quote:Op zondag 14 november 2021 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oostenrijkertjes denken dat dit wel gaat helpen. Teleurstelling zal weer groot zijn over een maand of wat.
Ik heb zomaar het vermoeden dat ze hier niet over nagedacht hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 21:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wann kutlandquote:Op zondag 14 november 2021 20:44 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt echt met de dag erger lijkt het wel.
Vandaag in Kunstmin en een lokaal drankhol vertoeft, komt wel dichtbij zoquote:Op zondag 14 november 2021 21:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik woon in Dordrecht. En rondom Dordrecht is een en al biblebelt of hoog kerkelijk gehalte.
ja en dat is imo ook verder prima. Mits onderbouwt en dat het klopt natuurlijk. Maargoed, verder zal er weinig gebeuren en wellicht dat als het nog te vormen kabinet weer valt de partijen dan worden afgestraft wat ik zelf niet voor elke partij zie gebeuren.quote:Op zondag 14 november 2021 21:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat afschrijven her en der zie ik al anderhalf jaar. Maar nu ook echt veel inhoudelijk kritische stukken van mensen uit de zorg zelf bijvoorbeeld. Die dan inhoudelijk reageren op het verhaal van Hugo 'dat we al aan het opschalen zijn' bijvoorbeeld.
uh okquote:Söder roept de coalitepartijen in Berlijn op de waarschuwingen van medici serieus te nemen. Hij wil dat in heel Duitsland het 2G-systeem wordt ingevoerd, of zelfs 2G-plus waarbij gevaccineerden en mensen die van corona hersteld zijn ook nog een negatieve testuitslag moeten overleggen, voordat ze ergens naar binnen mogen.
En eigenlijk heeft het OMT er ook niks mee gedaan. Die zaten in augustus ook nog in de modus dat het wel mee zou vallen met waarschijnlijk een positieve schatting van vaccinatiegraad en de remming op verspreiding door gevaccineerden.quote:Op zondag 14 november 2021 21:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie de laatste dagen, sinds de persco, eigenlijk vooral frustratie richting het kabinet dat er geen flikker is uitgevoerd om de zorgcapaciteit op te schalen.
Alsof je met kerstmis meer dan 4 mensen bij elkaar magquote:Op zondag 14 november 2021 21:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn schoonzus kan de pot op
Eiste ook al dat we kerst zonder hem gaan vieren. Ja dag, dan blijft ze zelf maar lekker weg
Ik kan me de interviews nog herinneren.quote:Op zondag 14 november 2021 21:42 schreef OProg het volgende:
[..]
En eigenlijk heeft het OMT er ook niks mee gedaan. Die zaten in augustus ook nog in de modus dat het wel mee zou vallen met waarschijnlijk een positieve schatting van vaccinatiegraad en de remming op verspreiding door gevaccineerden.
Gommers zal nog wel eens spijt hebben van zijn opmerkingen over IC capaciteit en jezelf vervelen.
Ja stel je eens voor dat ze hier van tevoren al een oplossing voor bedenken.quote:Op zondag 14 november 2021 21:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |