Ik bedoel niet dat we bang moeten zijn voor China. Maar anderhalf jaar geleden vonden we social credit systemen zoals ze daar gaan iets dat uitsluitend kan in een dictatuur. En nu komt het hier ook steeds dichterbij.quote:Op zondag 14 november 2021 22:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We hoeven helemaal niet angstig te zijn voor China, vrijwillig bewandelen we al hetzelfde pad.
De controlemaatschappij waarin iedereen elkaar controleert.
Ik ook. Maar zo lang er geen omslag in denken komt blijven we gewoon in deze shitshow hangen helaas.quote:Op zondag 14 november 2021 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb wel heimwee naar pre corona.
Er is toch eigelijk maar gevaarlijk weinig voor nodig he? Geen doorgedraaide dictator met een heel leger achter zich, geen wereldoorlog, geen vernietigend diepe economische recessie. Nee, een relatief ongevaarlijke (maar wel onzichtbare) dreiging, een jaar of twee aan maatregelen die niet het magische wondermiddel blijken te zijn en dus steeds strenger "moeten" worden, en hop je bent al vrij ver het donkere pad opgelopen richting zaken waarvan we steeds hadden uitgesproken dat we er in een vrij land nooit aan zouden beginnen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We hoeven helemaal niet angstig te zijn voor China, vrijwillig bewandelen we al hetzelfde pad.
De controlemaatschappij waarin iedereen elkaar controleert.
En je staat erbij en kijkt ernaar als burger. Want als je niet meedoet heb je alleen jezelf ermee en ben je een wappie en een aso.quote:Op zondag 14 november 2021 22:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is toch eigelijk maar gevaarlijk weinig voor nodig he? Geen doorgedraaide dictator met een heel leger achter zich, geen wereldoorlog, geen vernietigend diepe economische recessie. Nee, een relatief ongevaarlijke (maar wel onzichtbare) dreiging, een jaar of twee aan maatregelen die niet het magische wondermiddel blijken te zijn en dus steeds strenger "moeten" worden, en hop je bent al vrij ver het donkere pad opgelopen richting zaken waarvan we steeds hadden uitgesproken dat we er in een vrij land nooit aan zouden beginnen.
Of zoals ze zeggen, herhaal een leugen zo vaak mogelijk en het veranderd automatisch in de waarheid voor de meerderheid. Helaas is het niet zo moeilijk om een hele samenleving te conditioneren, kijk maar naar bijvoorbeeld advertenties die zij aanpassen aan jou smaak of indirecte reclame via films etc.quote:Op zondag 14 november 2021 22:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is toch eigelijk maar gevaarlijk weinig voor nodig he? Geen doorgedraaide dictator met een heel leger achter zich, geen wereldoorlog, geen vernietigend diepe economische recessie. Nee, een relatief ongevaarlijke (maar wel onzichtbare) dreiging, een jaar of twee aan maatregelen die niet het magische wondermiddel blijken te zijn en dus steeds strenger "moeten" worden, en hop je bent al vrij ver het donkere pad opgelopen richting zaken waarvan we hadden steeds hadden uitgesproken dat we er in een vrij land nooit zouden beginnen.
Ik blijf het nog steeds enorm vreemd vinden als een ober mij om een medisch document vraagt inclusief paspoort, en dat zorgvuldig na moet kijken anders is hij/zij de sjaak.quote:Op zondag 14 november 2021 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En je staat erbij en kijkt ernaar als burger. Want als je niet meedoet heb je alleen jezelf ermee en ben je een wappie en een aso.
Sowieso 2000s > 2010squote:Op zondag 14 november 2021 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Achteraf gezien mis ik een jaar als 2005. Pre-corona en grotendeels pre-bemoeizucht
"Op de bal, niet op de man"quote:Op zondag 14 november 2021 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens jou komt alles wat slecht is "door het vaccin". No matter what.
Ik snap niet dat mensen hier nog steeds serieus met je in discussie blijven gaan om eerlijk te zijn
Lijkt me niet dat het zo ver komt, dat is wel HEEL EXTREEM, voor zover ik begrijp zal 2g een keuze worden voor bedrijven met een vage berichtgeving dat er ''consequenties'' zouden zijn als ze zich er niet aan houden, ik denk dat ze erop doelen dat ze geen financiële steun krijgen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:25 schreef matigeuser het volgende:
Klopt het dat ongevaccineerden binnenkort met het 2G systeem ook niet meer met het OV kunnen reizen? En door hun werkgevers ook geweigerd mogen worden en dus hun inkomen en bestaan(srecht) kunnen verliezen?
Zo ja, mogen we dan nog steeds geen parallel trekken met de Joden en de 2e wereldoorlog?
Zo ja, doe jij dan nog steeds vrolijk mee met je QR-code als brave burger?
Volgens mij is dat weldegelijk zo. En ik sta er niet meer van te kijken. Dit is Oostenrijk vandaag.quote:Op zondag 14 november 2021 22:28 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat het zo ver komt, dat is wel HEEL EXTREEM, voor zover ik begrijp zal 2g een keuze worden voor bedrijven met een vage berichtgeving dat er ''consequenties'' zouden zijn als ze zich er niet aan houden, ik denk dat ze erop doelen dat ze geen financiële steun krijgen.
Maar in het geval ze het zo ver brengen, dan zou ik zeker zeggen ''history repeats itself''
Hehe iemand die het snapt.quote:Op zondag 14 november 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik blijf het nog steeds enorm vreemd vinden als een ober mij om een medisch document vraagt inclusief paspoort, en dat zorgvuldig na moet kijken anders is hij/zij de sjaak.
Dit zijn geen speciale beambten, maar gewoon toevallig iemand die deze taak krijgt toegeworpen en het moet uitvoeren.
Die had ik inderdaad gelezen, zeer heftig! en onbegrijpelijk! maar no way dat ze dit in Nederland durven in te voeren. Moeten ze eerst 6 maanden lang met hun toverstokje heen en weer zwaaien om die ''irritante grondwet'' kapot te maken.quote:Op zondag 14 november 2021 22:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Volgens mij is dat weldegelijk zo. En ik sta er niet meer van te kijken. Dit is Oostenrijk vandaag.
Lockdown voor niet-gevaccineerden in Oostenrijk
Ongevaccineerden mogen niet zomaar hun huis meer uit! Iedereen die hier nog aan meedoet moet eens heel goed in de spiegel gaan kijken en hun geschiedenisboeken weer eens afstoffen.
Nog een jaartje en dan heeft Biden flink verloren in de midterms en is het uit met al zijn beleid. Dan kunnen de fascisten aan het spectrum op rechts zich concentreren op het onderdrukken van andere minderheden.quote:Op zondag 14 november 2021 22:01 schreef OProg het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de volgende stappen in landen die we voorheen als 'democratisch bolwerk' bestempelden die nooit dingen zouden doen dat een 'gevaarlijk land' als China zou doen.
Ik denk dat je dat onderschat. Niet in de laatste plaats omdat de volksgezondheid potentieel conflicteert met andere delen van de (grond)wet dan, wat gaat er dan voor?quote:Op zondag 14 november 2021 22:33 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Die had ik inderdaad gelezen, zeer heftig! en onbegrijpelijk! maar no way dat ze dit in Nederland durven in te voeren. Moeten ze eerst 6 maanden lang met hun toverstokje heen en weer zwaaien om die ''irritante grondwet'' kapot te maken.
Ik vrees dat ook. Er is bijvoorbeeld ook geen massaal verzet tegen de zeer reeele dreiging van bijvoorbeeld de coronapas voor het werk (waarbij je min of meer mensen van hun inkomsten afsnijdt), met genoeg inpraten dat zoiets hier ook echt echt echt nodig is om het virus te verslaan rommel je Nederland hier ook wel in. En dan is het te laat, want ik ben er niet van overtuigd dat, als het er eenmaal is, zo'n systeem slechts een maandje zal bestaan en dan weer braafjes verdwijnt.quote:Op zondag 14 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om eerlijk te zeggen, ik hoop er absoluut niet op, maar ik ben er bang voor dat dat eenvoudiger is dan we denken.
Serieus? 'No Way?'quote:Op zondag 14 november 2021 22:33 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Die had ik inderdaad gelezen, zeer heftig! en onbegrijpelijk! maar no way dat ze dit in Nederland durven in te voeren. Moeten ze eerst 6 maanden lang met hun toverstokje heen en weer zwaaien om die ''irritante grondwet'' kapot te maken.
Het zou wat zijn, een land kapot gemaakt door een demissionair kabinet. Maar hoop het ook niet, zit niet echt te wachten op om te leven in een dictatuur onder het nom van ''volksgezondheid'', vooral als ze niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen hoe de coronapas helpt tegen het verspreiden van de virus.quote:Op zondag 14 november 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat. Niet in de laatste plaats omdat de volksgezondheid potentieel conflicteert met andere delen van de (grond)wet dan, wat gaat er dan voor?
Om eerlijk te zeggen, ik hoop er absoluut niet op, maar ik ben er bang voor dat dat eenvoudiger is dan we denken.
Je hebt een punt, het heeft wel iets weg van druppelen op een heette pan tot de samenleving er aan ''gewend'' raakt.quote:Op zondag 14 november 2021 22:41 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Serieus? 'No Way?'
Avondklok was eerst ook 'no way'. Wetje aangepast, boem. Coronapas was eerst ook 'No Way'. 'Complotterig' werd het zelfs nog genoemd.
2G? Uit den boze. As we speak wordt de wet al aangepast.
Oostenrijk is geen apenland ofzo, is gewoon een Westerse democratie. Ik sluit het zeker niet meer uit. Ik vind het 2G systeem hier al overigens extreem dichtbij komen.
Dit moeten we stoppen. Iedereen moet weigeren om hun QR code te laten zien. Dan is dit hele gedoe in 2 weken afgelopen.
Dus ook niet meewerken. Dit is het begin van het einde van onze vrijheid. Nu eerst voor een 'selecte' groep, straks voor iedereen. Laat je niet gek maken. Laat je niet brainwashen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik blijf het nog steeds enorm vreemd vinden als een ober mij om een medisch document vraagt inclusief paspoort, en dat zorgvuldig na moet kijken anders is hij/zij de sjaak.
Dit zijn geen speciale beambten, maar gewoon toevallig iemand die deze taak krijgt toegeworpen en het moet uitvoeren.
Ik geloof niet dat Nederland een dictatuur zal worden. Wel valt het me op dat bescherming van de minderheden, diegenen die zichzelf niet kunnen beschermen, grotendeel weg is inmiddels. De meerderheid wil iets, onze minister van VWS gaat ermee aan de haal en maakt er een populistisch prietpraatje van en ineens komt het er.quote:Op zondag 14 november 2021 22:41 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Het zou wat zijn, een land kapot gemaakt door een demissionair kabinet. Maar hoop het ook niet, zit niet echt te wachten op om te leven in een dictatuur onder het nom van ''volksgezondheid'', vooral als ze niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen hoe de coronapas helpt tegen het verspreiden van de virus.
Welke meerderheid wil een controle maatschappij dan?quote:Op zondag 14 november 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Nederland een dictatuur zal worden. Wel valt het me op dat bescherming van de minderheden, diegenen die zichzelf niet kunnen beschermen, grotendeel weg is inmiddels. De meerderheid wil iets, onze minister van VWS gaat ermee aan de haal en maakt er een populistisch prietpraatje van en ineens komt het er.
Er zijn al meerdere zaken waarvan het kabinet (in deze gevallen bij monde van de Jonge) heeft gezegd dat ze echt absoluut niet zouden komen waar we nu ineens niet zonder kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |