abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 november 2021 @ 14:33:07 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202172550
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:31 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, dat snap ik ook wel. Maar er is gewoon een schrijnend tekort aan vaklui, terwijl veel kantoorwerk door efficienter te werken, door minder mensen gedaan kan worden.

Veel te veel managers op de werkvloer, idem.

Ze moeten het vakwerk meer promoten. We hadden dagen van de techniek vroeger, allenaal wegbezuinigd. Ja, zo bereik je de jeugd ook niet..
Jammer om te lezen dat ik als constructeur met mbo diploma geen vakmens ben en niet efficient werk. :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202172552
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 14:26 schreef Brybry het volgende:
Ik vind het bizar te noemen dat mijn buurman, die 10 jaar ouder is een stuk minder verdient dan ik met m'n kantoorbaanje. Die man kan alles maken en vertrekt elke ochtend om 06.00uur naar de bouw.

Dat is gewoon krom.
Denk dat ie best gelukkig is, toch?
  zondag 14 november 2021 @ 14:34:08 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202172560
Je hebt echt een hoog de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet gehalte Toine. Je doet echt exact hetzelfde als de "kantoormensen" die neerkijken op de mbo'ers.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 14 november 2021 @ 14:39:42 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202172612
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Vakmensen zijn voor mij mensen die met hun handen iets moois kunnen maken, houtbewerkers bijv, schadeherstellers, tegelzetters. Dat soort mensen.
Ik vind dat een vakmens iemand is die zijn vak goed beheerst. Dat kan inderdaad zijn zoals jij zegt, of een recruiter die daar heel goed in is. Of een taxichauffeur die het goed kan. Of een serveerster die goed in haar baan is. Niet alleen mensen die met hun handen iets creëren.
quote:
Tuurlijk,slimme mensen met cijfertjes zijn ook nodig.
Ik heb er geen verstand van.
Alsof je water ziet branden? :P
quote:
Mij gaat het ook om mensen die neerkijken op werknemers met een lager niveau. Bij ons lopen ze ook rond hoor. En toen ze thuis moesten werken ivm Corona was er niemand die ze mistte. Werkte alleen maar beter..
Maar er is al eens geopperd dat het merendeel van de kantoorbanen overbodig zijn.
Ik denk dat je je er toch in vergist. Je mist mensen van kantoor minder snel, maar als je salaris niet meer betaald wordt, de voorraad niet meer bijgevuld wordt omdat er niet meer besteld of betaald wordt begint het gemist toch te komen.

Ik heb een half jaar zonder manager gezeten. In het begin mis je 'm niet en werkt het inderdaad bevrijdend, maar op de lange termijn kom je er toch achter dat die functie nut heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202172636
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
Je hebt echt een hoog de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet gehalte Toine. Je doet echt exact hetzelfde als de "kantoormensen" die neerkijken op de mbo'ers.
Zo kan je lezen. Maar dat bedoel ik niet. In de OP werd gezegd dat er veel sollicitanten op 1 kantoorbaan af komen terwijl op een baan als glaszetter geeneen .

Er wordt gewoon neergekeken op de "mindere" banen. Merk dat zelf ook bij mensen die ik ken. "Wat? In een fabriek werken? Bah, vies, eng"
" hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben toch?"

Dus dan geef ik ze wel wat tegengas ja. De reactie komt eerst van hun, dus dan dien ik ze wel van repliek ofcourse..
pi_202172663
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vind dat een vakmens iemand is die zijn vak goed beheerst. Dat kan inderdaad zijn zoals jij zegt, of een recruiter die daar heel goed in is. Of een taxichauffeur die het goed kan. Of een serveerster die goed in haar baan is. Niet alleen mensen die met hun handen iets creëren.
[..]
Alsof je water ziet branden? :P
[..]
Ik denk dat je je er toch in vergist. Je mist mensen van kantoor minder snel, maar als je salaris niet meer betaald wordt, de voorraad niet meer bijgevuld wordt omdat er niet meer besteld of betaald wordt begint het gemist toch te komen.

Ik heb een half jaar zonder manager gezeten. In het begin mis je 'm niet en werkt het inderdaad bevrijdend, maar op de lange termijn kom je er toch achter dat die functie nut heeft.
Klopt, iedereen is goed in wat ie doet. En hopelijk vinden ze dat zelf ook.
  zondag 14 november 2021 @ 14:45:47 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202172671
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zo kan je lezen. Maar dat bedoel ik niet. In de OP werd gezegd dat er veel sollicitanten op 1 kantoorbaan af komen terwijl op een baan als glaszetter geeneen .

Er wordt gewoon neergekeken op de "mindere" banen. Merk dat zelf ook bij mensen die ik ken. "Wat? In een fabriek werken? Bah, vies, eng"
" hoef je ook niet veel voor geleerd te hebben toch?"

Dus dan geef ik ze wel wat tegengas ja. De reactie komt eerst van hun, dus dan dien ik ze wel van repliek ofcourse..
Daar heb je helemaal gelijk in, ik snap ook niet dat mensen dat doen. Toch heb ik het ook altijd raar gevonden dat de operators in de fabriek wantrouwig naar mij waren omdat ik niet op de begane grond bij de TD werkte, maar op de eerste verdieping waar toevallig ook de fabrieksmanager zit (niet mijn manager). :')

Overigens denk ik dat het meer komt doordat kantoorwerk fysiek makkelijker is en over het algemeen meer betaald.

En andersom denkt een vriend van me dat iedereen op kantoor alleen maar in excel werkt, omdat hij ooit een tijdje dingen in excel moest doen op een vakantiebaan. 8)7
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202172706
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:49 schreef Joppiez het volgende:
De arbeidsmarkt zit wat vreemd in elkaar ja. Heb het idee dat de essentiele beroepen flink ondergewaardeerd worden. Mijn vader heeft een lts en monteurs opleiding. kan alles zelf op techisch gebied. Van boten, autos, en trucks repareren tot huizen renoveren. Toch kon er nooit meer als het minimumloon of niet veel erboven vanaf (nu gepensioneerd). Ik heb zelf een wo software engineering opleiding en verdien wel een goed salaris (5k bruto) zonder hard te werken. Een uurtje of twee per dag kan ik al rechtlullen. Schaam me er ergens wel voor. Iemand als mijn vader heb ik veel hoger zitten, jammer dat het niet gewaardeerd wordt.
Dat worden ze ook. Het vervelende is dat vervangbaarheid leidend is voor salarissen, niet het maatschappelijk belang. Een handige monteur of verpleegkundige kan ook uit Oost-Europa gehaald worden door bijvoorbeeld uitzendbureaus en dat drukt de lonen. Nederlands spreken is voor veel taken geen vereiste, dat hebben bijvoorbeeld beroepschauffeurs ondervonden.
pi_202172707
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik vind dat een vakmens iemand is die zijn vak goed beheerst. Dat kan inderdaad zijn zoals jij zegt, of een recruiter die daar heel goed in is. Of een taxichauffeur die het goed kan. Of een serveerster die goed in haar baan is. Niet alleen mensen die met hun handen iets creëren.
[..]
Alsof je water ziet branden? :P
[..]
Ik denk dat je je er toch in vergist. Je mist mensen van kantoor minder snel, maar als je salaris niet meer betaald wordt, de voorraad niet meer bijgevuld wordt omdat er niet meer besteld of betaald wordt begint het gemist toch te komen.

Ik heb een half jaar zonder manager gezeten. In het begin mis je 'm niet en werkt het inderdaad bevrijdend, maar op de lange termijn kom je er toch achter dat die functie nut heeft.
Met uitzondering van de vrijetijdsmanager neem ik aan? ;)
  zondag 14 november 2021 @ 14:59:52 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202172811
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 14:29 schreef Brybry het volgende:

[..]
Neuh. In de IT kijkt men vooral naar ervaring en naar wat je kan. Opleiding maakt geen moer uit.
M'n ex heeft 0 diploma's en verdient toch goud geld in de IT en zo ken ik er meer.
Hoe is dat precies tegenstrijdig met wat ik schrijf?
We have always been at war with Eastasia.
pi_202172868
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:49 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Dat worden ze ook. Het vervelende is dat vervangbaarheid leidend is voor salarissen, niet het maatschappelijk belang. Een handige monteur of verpleegkundige kan ook uit Oost-Europa gehaald worden door bijvoorbeeld uitzendbureaus en dat drukt de lonen. Nederlands spreken is voor veel taken geen vereiste, dat hebben bijvoorbeeld beroepschauffeurs ondervonden.
Een handige monteur of verpleegkundige kon uit Oost-Europa gehaald worden. Ook vakmensen uit Oost Europa zijn nu te schaars aan het worden, en wat ik hier zie is dat zij nu ook al snel aan een uurtarief zitten wat je doorgaans voor een "Nederlander" betaalt. Dat effect was ook maar tijdelijk van aard denk ik.

Ondertussen doet iedere debiel nu een IT opleiding. China levert er tegenwoordig een tiental miljoen per jaar af, op korte voet gevolg door India enz enz. Dus ja, ik voorspel dat de kaarten binnen een aantal jaar compleet anders kunnen liggen.
pi_202172900
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:49 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Dat worden ze ook. Het vervelende is dat vervangbaarheid leidend is voor salarissen, niet het maatschappelijk belang. Een handige monteur of verpleegkundige kan ook uit Oost-Europa gehaald worden door bijvoorbeeld uitzendbureaus en dat drukt de lonen. Nederlands spreken is voor veel taken geen vereiste, dat hebben bijvoorbeeld beroepschauffeurs ondervonden.
Klopt enigszins. Nu er zo'n tekort is aan mensen die wat met hun handen kunnen zou je dan een enorme toename verwachten in de lonen die die mensen verdienen. Maar zo vlot gaat dat ook allemaal niet.

M'n beste maat werkt in de fabriek en die heeft als hij op vrijdag stopt op maandag al 50 aanbiedingen op z'n linked-in, maar uiteindelijk zijn het loon en de werkomstandigheden niet navenant verbeterd in verhouding met hoe onmisbaar goed personeel is in die sector.

Ik heb hem wel eens gevraagd hoeveel mensen er nog bij de vakbond zitten, daar ook daadwerkelijk wat doen en hoe georganiseerd ze zijn om betere werkomstandigheden af te dwingen. Het antwoord is daarop gewoon niet eigenlijk.
  zondag 14 november 2021 @ 16:43:54 #63
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202174008
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 10:55 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, 1,5uur in de auto zitten om naar denigrerende opmerkingen van flutmanagers te luisteren op kantoor. Om daarna 1,5uur gestresst naar huis te rijden. En dat voor een modaal salaris....

Menig kantoorpikkie kan nog geen lamp vervangen. Met hun HBO-studie...
Naar kantoor rijden anno 2021 :')
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202174068
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 15:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een handige monteur of verpleegkundige kon uit Oost-Europa gehaald worden. Ook vakmensen uit Oost Europa zijn nu te schaars aan het worden, en wat ik hier zie is dat zij nu ook al snel aan een uurtarief zitten wat je doorgaans voor een "Nederlander" betaalt. Dat effect was ook maar tijdelijk van aard denk ik.

Ondertussen doet iedere debiel nu een IT opleiding. China levert er tegenwoordig een tiental miljoen per jaar af, op korte voet gevolg door India enz enz. Dus ja, ik voorspel dat de kaarten binnen een aantal jaar compleet anders kunnen liggen.
Je zult vooral in eenvoudig kantoorwerk een grote teruggang van de werkgelegenheid zien door automatisering. Financiële administratie, klantcontact, etc.

Ik ben het wel met je eens dat er een betere toekomst gaan aankomen voor vaklieden. Corona heeft gezorgd voor een heroverweging van globalisatie trends zoals zoveel mogelijk uitbesteden en hele lange productieketens die een flink deel van de wereld omspannen. Lokale produceren wordt langzaam weer interessanter.

quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 15:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Klopt enigszins. Nu er zo'n tekort is aan mensen die wat met hun handen kunnen zou je dan een enorme toename verwachten in de lonen die die mensen verdienen. Maar zo vlot gaat dat ook allemaal niet.

M'n beste maat werkt in de fabriek en die heeft als hij op vrijdag stopt op maandag al 50 aanbiedingen op z'n linked-in, maar uiteindelijk zijn het loon en de werkomstandigheden niet navenant verbeterd in verhouding met hoe onmisbaar goed personeel is in die sector.

Ik heb hem wel eens gevraagd hoeveel mensen er nog bij de vakbond zitten, daar ook daadwerkelijk wat doen en hoe georganiseerd ze zijn om betere werkomstandigheden af te dwingen. Het antwoord is daarop gewoon niet eigenlijk.
Daar heb je een goed punt. De schaarste zou een beter onderhandelingspositie moeten bieden. Als de lonen in die sector grotendeels bepaald worden door CAO's en de bond kan niet goed onderhandelen, dan gaat dat niet vertalen in hogere lonen.
  zondag 14 november 2021 @ 17:36:41 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202174786
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 16:47 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Je zult vooral in eenvoudig kantoorwerk een grote teruggang van de werkgelegenheid zien door automatisering. Financiële administratie, klantcontact, etc.

Ik ben het wel met je eens dat er een betere toekomst gaan aankomen voor vaklieden. Corona heeft gezorgd voor een heroverweging van globalisatie trends zoals zoveel mogelijk uitbesteden en hele lange productieketens die een flink deel van de wereld omspannen. Lokale produceren wordt langzaam weer interessanter.
[..]
Daar heb je een goed punt. De schaarste zou een beter onderhandelingspositie moeten bieden. Als de lonen in die sector grotendeels bepaald worden door CAO's en de bond kan niet goed onderhandelen, dan gaat dat niet vertalen in hogere lonen.
Ik heb geen hoge pet op van de vakbonden. Ze wilden als harde eis 10% ofzo verhoging vorig jaar :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202176897
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 17:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb geen hoge pet op van de vakbonden. Ze wilden als harde eis 10% ofzo verhoging vorig jaar :')
Ze hebben ook zat te eisen in principe want er is enorm vraag naar technische mensen. Maar een beetje pressie ontwikkelen blijkt moeilijk.
pi_202182097
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ze hebben ook zat te eisen in principe want er is enorm vraag naar technische mensen. Maar een beetje pressie ontwikkelen blijkt moeilijk.
Bedrijven mogen inderdaad wat meer gaan neerleggen voor technische mensen. Ik heb ook nooit gesnapt waarom een "communicatieadviseur" 3x meer moet verdienen. Hij is niet degene die geld in het laadje brengt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202182802
Dan moeten ze ander werk hipper gaan maken. In de VS maken ze het leger hip en goed met allerlei propaganda inclusief een samenwerkingsverband tussen het Pentagon en Hollywood. Misschien ook wat sturing vanuit de overheid om voor te zorgen dat niet een overdaad bepaalde opleidingen volgt. Daarnaast ook naar salarissen kijken. Ik lees verhalen van dat je in de jaren 50 en 60 met een werkende klasse baan een middelgroot gezin fatsoenlijk kon financieren terwijl moeder thuis bleef.
pi_202182870
Ik heb zowel keihard werk met mijn handen gedaan (sloper) als hoogwaardig kantoorwerk, op dit moment werk ik met veel liefde zo een 60 uur per week op kantoor en kan zeggen dat het laatste een stuk zwaarder is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202182871
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Psychologen (WO) kunnen doorgaans best programmeren als ze zich daartoe zouden zetten. Het is juist dat het eenvoudiger programmeerwerk verdwijnt en daar meer low level voor in de plaats komt, of meer kennis van fysica en robotica of data-'wetenschap' benodigd is ofwel meer low code waardoor de ontwikkelaar verandert in een mix van software architect en consultant. Het zal best kunnen dat veel mbo/hbo geschoolde programmeurs het moeilijk gaan krijgen.

Overigens zal de werkgelegenheid voor psychologen juist eerder toenemen.
Voor beiden zal veel werk bestaan, low code is vooral ontstaan omdat er gewoon een ernstig tekort is aan developers, low code is ook vooral geschikt voor een omgeving met snel veranderende business rules.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 november 2021 @ 05:47:17 #71
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202182912
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 14:26 schreef Brybry het volgende:
Ik vind het bizar te noemen dat mijn buurman, die 10 jaar ouder is een stuk minder verdient dan ik met m'n kantoorbaanje. Die man kan alles maken en vertrekt elke ochtend om 06.00uur naar de bouw.

Dat is gewoon krom.
DIT. Je zou achterlijk zijn om nog bouwvakker te worden.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202182992
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2021 05:47 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
DIT. Je zou achterlijk zijn om nog bouwvakker te worden.
Waarom? Als je dat nu leuk vind? Waarom niet?
Ik ben bouwvakker geweest, truckchauffeur, horeca ondernemer, IT (beginnend engineer/programmer) en kantoorbaan nu.
Het is omdat ik op leeftijd ben anders had ik dat kantoorbaantje meteen ingeleverd. Wat een walgelijk achterbaks volk. Jaloezie voert hoogtij en roddelen achter je rug om. Geef mij dan maar een bouwvakker die recht in je gezicht zegt waar het op staat,
En nee, we hoeven niet allemaal perse 100.000 te verdienen en een Mercedes voor de deur. ( de bling bling USA verheerlijking )
Er zijn namelijk ook mensen die prima tevreden zijn met een huurwoning en een Ford. Die een fijn gezin belangrijker vinden dan materialistische bombarie.
  maandag 15 november 2021 @ 07:18:13 #73
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202183176
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 06:18 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom? Als je dat nu leuk vind? Waarom niet?
Ik ben bouwvakker geweest, truckchauffeur, horeca ondernemer, IT (beginnend engineer/programmer) en kantoorbaan nu.
Het is omdat ik op leeftijd ben anders had ik dat kantoorbaantje meteen ingeleverd. Wat een walgelijk achterbaks volk. Jaloezie voert hoogtij en roddelen achter je rug om. Geef mij dan maar een bouwvakker die recht in je gezicht zegt waar het op staat,
En nee, we hoeven niet allemaal perse 100.000 te verdienen en een Mercedes voor de deur. ( de bling bling USA verheerlijking )
Er zijn namelijk ook mensen die prima tevreden zijn met een huurwoning en een Ford. Die een fijn gezin belangrijker vinden dan materialistische bombarie.
Klinkt als een Stockholm syndroom.

Heb 10 jaar als bouwvakker gewerkt met kutmensen waar ik nog net geen rattengif in de koffie heb gedaan.

Nu lekker thuiswerken achter de pc, uiteraard via een Amerikaans internationaal bedrijf, nooit Hollanders die zijn gierig waar ik al blij mag zijn met de helft wat ik nu verdien (40k) :r

Ik kan geen huis kopen met "werkvreugde"
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202184253
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2021 07:18 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
Klinkt als een Stockholm syndroom.

Heb 10 jaar als bouwvakker gewerkt met kutmensen waar ik nog net geen rattengif in de koffie heb gedaan.

Nu lekker thuiswerken achter de pc, uiteraard via een Amerikaans internationaal bedrijf, nooit Hollanders die zijn gierig waar ik al blij mag zijn met de helft wat ik nu verdien (40k) :r

Ik kan geen huis kopen met "werkvreugde"
Ach je wilt perse een huis kopen? :)
Nou veel geluk in NL met dat.
Ps werk ook voor een US international maar wordt doodziek van die Woke berichtjes over LGBTQ en diversity... :r
pi_202184457
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2021 07:18 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
Klinkt als een Stockholm syndroom.

Heb 10 jaar als bouwvakker gewerkt met kutmensen waar ik nog net geen rattengif in de koffie heb gedaan.

Nu lekker thuiswerken achter de pc, uiteraard via een Amerikaans internationaal bedrijf, nooit Hollanders die zijn gierig waar ik al blij mag zijn met de helft wat ik nu verdien (40k) :r

Ik kan geen huis kopen met "werkvreugde"
Hoe ben je bij zo'n organisatie binnen gekomen? Of is het een Nederlandse bv van die Amerikaanse organisatie?
  maandag 15 november 2021 @ 10:54:20 #76
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202184974
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 10:09 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Hoe ben je bij zo'n organisatie binnen gekomen? Of is het een Nederlandse bv van die Amerikaanse organisatie?
linkedin
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202185410
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 06:18 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom? Als je dat nu leuk vind? Waarom niet?
Ik ben bouwvakker geweest, truckchauffeur, horeca ondernemer, IT (beginnend engineer/programmer) en kantoorbaan nu.
Het is omdat ik op leeftijd ben anders had ik dat kantoorbaantje meteen ingeleverd. Wat een walgelijk achterbaks volk. Jaloezie voert hoogtij en roddelen achter je rug om. Geef mij dan maar een bouwvakker die recht in je gezicht zegt waar het op staat,
En nee, we hoeven niet allemaal perse 100.000 te verdienen en een Mercedes voor de deur. ( de bling bling USA verheerlijking )
Er zijn namelijk ook mensen die prima tevreden zijn met een huurwoning en een Ford. Die een fijn gezin belangrijker vinden dan materialistische bombarie.
Dus goed geld verdienen is alleen maar om "bling bling" te kopen?
Dus een huurwoning is perse beter dan kopen?
Dus het financieel goed hebben sluit "een fijn gezinsleven" uit?

Je laat je door het kapitalisme en het socialisme voor het karretje spannen.
  maandag 15 november 2021 @ 11:42:06 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202185504
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 05:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor beiden zal veel werk bestaan, low code is vooral ontstaan omdat er gewoon een ernstig tekort is aan developers, low code is ook vooral geschikt voor een omgeving met snel veranderende business rules.
Jawel, maar ook alle boilerplate en veel business logic kan makkelijk verder worden geautogenereerd in de nabije toekomst. Het lopende-band-programmeerwerk verdwijnt wel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202185521
Dat tekort aan personeel kan ook deels te maken hebben dat het werk ook als zelfstandige gedaan kan worden;
een stuccadoor kan prima voor zichzelf werken i.p.v. voor een baas. Als medewerker klantenservice is dat al lastiger.
  maandag 15 november 2021 @ 11:47:31 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202185564
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:34 schreef nomina het volgende:

[..]
Dus goed geld verdienen is alleen maar om "bling bling" te kopen?
Dus een huurwoning is perse beter dan kopen?
Dus het financieel goed hebben sluit "een fijn gezinsleven" uit?

Je laat je door het kapitalisme en het socialisme voor het karretje spannen.
Arme mensen leren dat ze niet te veel ambitie moeten hebben. Dan hebben de rijken minder concurrentie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_202185918
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jawel, maar ook alle boilerplate en veel business logic kan makkelijk verder worden geautogenereerd in de nabije toekomst. Het lopende-band-programmeerwerk verdwijnt wel.
Ja eens, ik moest laatst iets automatiseren wat in een excel zat, even geconverteerd naar een simpel database tabelletje en vervolgens heb je in 5 minuten een powerapp gemaakt die het zelfde kan, maar dan veel minder fout gevoelig. Ik doe zelf ook veel datamigratie processen, daar heb je nu super handige tooling waarbij je zo de bron en doel systemen aan elkaar knoopt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202190061
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:34 schreef nomina het volgende:

[..]
Dus goed geld verdienen is alleen maar om "bling bling" te kopen?
Dus een huurwoning is perse beter dan kopen?
Dus het financieel goed hebben sluit "een fijn gezinsleven" uit?

Je laat je door het kapitalisme en het socialisme voor het karretje spannen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik deze uitspraken heb gedaan.

Dit is nu typisch "zinnen in de mond stoppen"...jammer...
pi_202191090
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 23:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Bedrijven mogen inderdaad wat meer gaan neerleggen voor technische mensen. Ik heb ook nooit gesnapt waarom een "communicatieadviseur" 3x meer moet verdienen. Hij is niet degene die geld in het laadje brengt.
Vergis je daar niet in. In de techniek kan een inkoper van onderdelen en equipement je een enorme dienst bewijzen. Onderhandelingen kunnen daar de doorslag geven. En dat kan om gigantische bedragen gaan. Een ontwerper is meer een lastpost :)
  maandag 15 november 2021 @ 18:42:59 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202191189
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 18:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Vergis je daar niet in. In de techniek kan een inkoper van onderdelen en equipement je een enorme dienst bewijzen. Onderhandelingen kunnen daar de doorslag geven. En dat kan om gigantische bedragen gaan. Een ontwerper is meer een lastpost :)
Mwah, mijn ervaring is dat inkopers een hoop lullen en weinig waarmaken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202191382
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mwah, mijn ervaring is dat inkopers een hoop lullen en weinig waarmaken.
Is natuurlijk geheel afhankelijk van de organisatie, sector en projecten die er lopen. Maar het is niet altijd een gegeven dat dit soort functies niets opleveren. Ja het is veel lullen maar ook dat is een kunst.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:41:50 #86
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202330515
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Is natuurlijk geheel afhankelijk van de organisatie, sector en projecten die er lopen. Maar het is niet altijd een gegeven dat dit soort functies niets opleveren. Ja het is veel lullen maar ook dat is een kunst.
kijk maar naar de honderden posts die zijn gemaakt in het verleden.
Altijd die leugen weer dat ' er is tekort aan techniek11!!!111 ' allemaal leuk en aardig maar ballonetjes mensen en copy/paste rechtenstudentjes blijven voorlopig nog wel meer verdienen, een groot kartelvorming.

Voorbeeld:

WGR / Tip: Kies geen technisch vak

WGR / Waar kan je als techneut veel verdienen?
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202330677
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:41 schreef BlauweHoofd het volgende:
ballonetjes mensen en copy/paste rechtenstudentjes
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat sommige mensen niet iets van belang kunnen aanstippen zonder gelijk een ander naar beneden te trappen. _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 25 november 2021 @ 11:05:12 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202330795
quote:
99s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat sommige mensen niet iets van belang kunnen aanstippen zonder gelijk een ander naar beneden te trappen. _O-
In dit geval vermoed ik afgunst.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_202330987
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In dit geval vermoed ik afgunst.
Dat vermoed ik ook. Dat blijft me toch verbazen hoor, dat men een ander naar beneden moet trekken om zichzelf beter te voelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 25 november 2021 @ 11:22:42 #90
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202331073
quote:
99s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat sommige mensen niet iets van belang kunnen aanstippen zonder gelijk een ander naar beneden te trappen. _O-
heb je nog iets nuttigs toe te voegen?
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  donderdag 25 november 2021 @ 11:23:15 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202331080
10 jaar in de horeca gewerkt. Zwaar werk, slecht betaald, mensen geven veel complimenten maar fooi ho maar. Van complimenten kon ik de huur niet betalen. Mensen die je vertellen dat het zooo geweldig is dat ik Biologische producten gebruik, maar niet kwamen eten.
Inmiddels zo'n alweer meer dan 25 jaar in IT op kantoor.
Bedrijven die klagen dat ze geen mensen kunnen krijgen? Betaal beter en zorg goed voor medewerkers, behandel ze niet als shit.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jan_Onderwater op 25-11-2021 11:43:16 ]
pi_202331090
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:22 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
heb je nog iets nuttigs toe te voegen?
Liefde en een positieve boodschap: stop met haten, ook jij doet ertoe O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 25 november 2021 @ 11:23:48 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202331091
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:22 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
heb je nog iets nuttigs toe te voegen?
Hij heeft wel een punt
pi_202331617
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:41 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
kijk maar naar de honderden posts die zijn gemaakt in het verleden.
Altijd die leugen weer dat ' er is tekort aan techniek11!!!111 ' allemaal leuk en aardig maar ballonetjes mensen en copy/paste rechtenstudentjes blijven voorlopig nog wel meer verdienen, een groot kartelvorming.

Voorbeeld:

WGR / Tip: Kies geen technisch vak

WGR / Waar kan je als techneut veel verdienen?
Het tekort speelt al zolang ik weet. Het probleem met een techneut is dat zij meestal als een kostenpost worden gezien. Als een engineer een ontwerp maakt zien klanten dat als een kostenpost en noodzakelijk kwaad.

Inkopers die ik even als voorbeeld neem leveren vermogen op mits zij hun werk goed doen. Dat spreekt mensen meer aan. Ik heb in het verleden een inkoper meegemaakt die op groter projecten voor DSM/Shell en andere giganten gigantische bedragen opleverden door slim in te kopen. Die kerel had een bizar hoog salaris. Meer dan een hoofdconstructeur en projectmanager

Een accountant mits hij zijn werk uitstekend uitvoerd zal je via constructies ook vermogen opleveren. Belastingontwijking. Dat spreekt mensen aan.

Maar ik neem aan dat niet alleen het salaris een rol gaat spelen. Uiteraard is dat een belangrijk onderdeel maar iets doen waar je passie ligt lijkt mij veel belangrijker. Aks piping engineer had ik een bizar hoog salaris waarbij ik wel moet vermelden dat ik in Duitsland/MO/Frankrijk/Nederland werkte.

Maar nu rij ik wat treinen rond. Veel minder salaris maar de rust(veel en veel meer vrije tijd) en passie zorgen ervoor dat ik het nauwelijks mis inclusief wat aanpassingen aan mijn levensonderhoud.
  donderdag 25 november 2021 @ 13:55:28 #95
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202333513
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat niet alleen het salaris een rol gaat spelen.
Voor mij wel, ik krijg geen dikke erfenis
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_202335059
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:55 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
Voor mij wel, ik krijg geen dikke erfenis
Die krijg ik ook niet. Maar als ik met tegenzin naar mijn werk moet gaan en dat alleen voor een salaris dan hou ik dat niet lang vol. En dan heb ik het niet over een baaldag die iedereen zo nu en dan wel heeft.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:39:36 #97
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202335620
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2021 05:47 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]
DIT. Je zou achterlijk zijn om nog bouwvakker te worden.
Niet in loondienst inderdaad, zelfstandig is het een ander verhaal.
Menig zelfstandig vakman verdient nu ook ¤100.k per jaar.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:58:57 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202335998
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:39 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Niet in loondienst inderdaad, zelfstandig is het een ander verhaal.
Menig zelfstandig vakman verdient nu ook ¤100.k per jaar.
ZZPers worden op het moment hard gepakt, reserveringen worden belast en hard gecontroleerd op "schijnzelfstandigheid"
  donderdag 25 november 2021 @ 17:49:19 #99
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202336617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
ZZPers worden op het moment hard gepakt, reserveringen worden belast en hard gecontroleerd op "schijnzelfstandigheid"
Dat zijn dan verkapte werknemers.
Ik heb afgelopen jaar 100 opdrachtgevers gehad dus dat zit wel goed.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:15:30 #100
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_202346621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die krijg ik ook niet. Maar als ik met tegenzin naar mijn werk moet gaan en dat alleen voor een salaris dan hou ik dat niet lang vol. En dan heb ik het niet over een baaldag die iedereen zo nu en dan wel heeft.
Als ik een miljoen kreeg voor wc's schoonmaken dan deed ik dat
voor je plezier naar werk gaan en vieze koffie drinken :')
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')