abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202204167
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:32 schreef Oliver23 het volgende:
Mevrouw Kuiken van de PvdA wilt ons drie weken in een keiharde lockdown gooien _O-

''De gevaccineerde mensen moeten dan maar op de blaren zitten vanwege het kabinetsbeleid'' _O-
Volledig van het pad. De compleet gedecimeerde partij, de PVDA, heeft weer iets gevonden om in de aandacht te staan.
pi_202204221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:40 schreef GereDathan het volgende:
Nou, die 25k lijkt mij geen optie.

Lees zojuist in de krant: "GGD GHOR Nederland meldt dat de GGD's hun maximale testcapaciteit hebben bereikt.".

Het is niet het juiste topic, maar dit is het meest zorgwekkende bericht van de afgelopen weken wat mij betreft.
Bizar. De testcapaciteit in Nederland is nu niet echt hoog te noemen. Denemarken test het meeste, 15 per inwoner tot dusver, Nederland: 1.1.
pi_202204252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:43 schreef GereDathan het volgende:
Overigens wel positief:
[..]
Laat ze aub opschieten. Rijd die vaccins zo snel mogelijk naar de priklokaties toe en zorg dat we zo snel mogelijk 70+ een booster geven. Na een week is het effect van een booster bereikt is gebleken uit onderzoek, dus dat betekent dat we heel snel resultaten zouden kunnen gaan zien.
In de UK kan 40-49 nu geloof ik een booster-prik halen...Dus behoorlijk wat is al gedaan zijn. 22.4% van 12+ heeft inmiddels de 3e dosis gehad, ik hoop dat dat de ziekenhuizen leeg genoeg houdt.
  dinsdag 16 november 2021 @ 16:51:11 #254
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202204413
Positief, Fleur Agema (PVV) spreekt NICE uit op zen Engels. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Federer-fan op 16-11-2021 17:01:08 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202204415
quote:
9s.gif Op maandag 15 november 2021 19:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat is ook niet te doen dat handhaven, praktisch gezien :)
De wil daarvoor ontbreekt bij de flink betaalde handhavers. De handhavers vinden namelijk dat mensen zelf maar moeten uitzoeken hoe zij de zieke personen op gepaste afstand krijgen.
pi_202204526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:51 schreef Oliver23 het volgende:
Opvallend detail uit de RIVM weekcijfers betreft de besmettingen:
83% van alle besmettingen was ongevaccineerd.

[ twitter ]
Het percentage ongevaccineerden dat positief test gaat inderdaad weer flink omhoog. Dit waarschijnlijk doordat veel kinderen positief testen en die voor het overgrote deel ongevaccineerd zijn. Uiteraard nog wel even een slag om de arm houden aangezien van bijna 50% de vaccinatiestatus onbekend is. Ik vraag mij trouwens wel af hoe dat kan, ook van voorgaande maanden is dit elke keer ruim 10%. 'Bent u gevaccineerd?' is toch een simpele ja/nee vraag zou je zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202205209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:51 schreef torentje het volgende:

[..]
De wil daarvoor ontbreekt bij de flink betaalde handhavers. De handhavers vinden namelijk dat mensen zelf maar moeten uitzoeken hoe zij de zieke personen op gepaste afstand krijgen.
Ik bedoelde eigenlijk dat je niet kunt zien aan iemand of diegene ziek is, mits er niet gehoest/geniest wordt. Iemand kan met een goedgekeurde QR-code toch ergens besmettelijk binnenkomen dus hoe kan je dan letterlijk handhaven? En moeten er dan ook maar handhavers op straat komen en iedere hoester/niezer ter plekke een test laten doen?
  dinsdag 16 november 2021 @ 17:58:22 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202205551
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat je niet kunt zien aan iemand of diegene ziek is, mits er niet gehoest/geniest wordt. Iemand kan met een goedgekeurde QR-code toch ergens besmettelijk binnenkomen dus hoe kan je dan letterlijk handhaven? En moeten er dan ook maar handhavers op straat komen en iedere hoester/niezer ter plekke een test laten doen?
Maar zelf als iemand niest of hoest, weet je niet of iemand ziek ils. Iemand kan zich verslikken of een stofje op zijn keel krijgen en daardoor een hoestbui krijgen. En iemand kan bijvoorbeeld huisstofmijtallergie hebben of last hebben van stof en daardoor een niesbui krijgen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202205774
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar zelf als iemand niest of hoest, weet je niet of iemand ziek ils. Iemand kan zich verslikken of een stofje op zijn keel krijgen en daardoor een hoestbui krijgen. En iemand kan bijvoorbeeld huisstofmijtallergie hebben of last hebben van stof en daardoor een niesbui krijgen.
Precies :Y
pi_202205958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:51 schreef Oliver23 het volgende:
Opvallend detail uit de RIVM weekcijfers betreft de besmettingen:
83% van alle besmettingen was ongevaccineerd.
Als dit klopt is het wel echt goed nieuws.
1 omdat de vaccins dus blijkbaar erg goed werken en
2 omdat de besmettingen snel zorgen voor toenemende immuniteit onder ongevaccineerden.
Het kan zijn dat het wat vertekend is omdat het virus onder gevaccineerden nauwelijks nog tot klachten leidt. Dan ga je ook niet testen natuurlijk. Op zich super natuurlijk, maar wel een beetje jammer voor de niet gevaccineerden. (Indien die gevaccineerden dan nog niet gevaccineerden besmetten).
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:03:44 #261
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202210262
Zijn er hier mensen naar het coronadebat aan het kijken? Deze jongen kijkt als sinds 15.00 u. *O* Hij gaat wel zo afhaken, want anders wordt het nachtwerk.

PS Ik zit inmiddels niet meer in de plenaire zaal. Daar zat ik wel, maar nadat ik had geroepen: "Stelletje fascistische landverraders!" werd me door de dienstdoende beveiliging beleefd gevraagd de zaal te verlaten. Inmiddels volg ik het debat weer vanuit huis.
pi_202210379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:03 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er hier mensen naar het coronadebat aan het kijken? Deze jongen kijkt als sinds 15.00 u. *O* Hij gaat wel zo afhaken, want anders wordt het nachtwerk.

PS Ik zit inmiddels niet meer in de plenaire zaal. Daar zat ik wel, maar nadat ik had geroepen: "Stelletje fascistische landverraders!" werd me door de dienstdoende beveiliging beleefd gevraagd de zaal te verlaten. Inmiddels volg ik het debat weer vanuit huis.
Nope en ik kijk ook niet naar Nederland-Noorwegen.....Wel een dappere aktie van je!
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:10:25 #263
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202210512
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nope en ik kijk ook niet naar Nederland-Noorwegen.....
Ow.
quote:
Wel een dappere aktie van je!
Dank je wel. Het was wel even een statement. Ik dacht "Ik moet het doen". Heb alleen niet het idee dat het veel effect heeft gehad. :') Maar dat ik er indruk mee maak op de vrouwen op FOK! is een mooi - zij het onbedoeld - neveneffect.
pi_202210739
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ow.
[..]
Dank je wel. Het was wel even een statement. Ik dacht "Ik moet het doen". Heb alleen niet het idee dat het veel effect heeft gehad. :') Maar dat ik er indruk mee maak op de vrouwen op FOK! is een mooi - zij het onbedoeld - neveneffect.
:o :D
pi_202215744
quote:
Tijdelijke QR-code voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren
Mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren met het coronavaccin, kunnen binnenkort een tijdelijke QR-code krijgen. Dat maakte demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) bekend in het coronadebat van gisteravond.

Personen die hiervoor in aanmerking denken te komen, kunnen in de nabije toekomst een aanvraag indienen die dan door een arts en mogelijk ook andere deskundigen wordt beoordeeld. Het gaat naar schatting om enkele duizenden mensen.

De Jonge benadrukte dat de uitzondering uitsluitend is bedoeld voor mensen met een medische reden, niet voor mensen die zich uit principiėle overwegingen niet willen laten inenten. De minister denkt dat het nog enkele weken gaat duren voordat het aanvraagsysteem in werking kan treden.
Tap tap tap
pi_202215889
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Eindelijk! Dat maakt in ieder geval de 2G optie een stuk beter. Het was belachelijk dat deze mensen geen QR konden krijgen en dus geweigerd zouden worden.
pi_202216057
Sorry, ff wat gal spugen

https://www.nu.nl/algemeen/6168213/groepsimmuniteit-volgens-de-jonge-niet-meer-haalbaar-door-deltavariant.html

quote:
Aanvankelijk was de hoop dat een vaccinatiegraad van 70 procent de pandemie zou uitdoven, maar sinds de entree van de veel besmettelijkere deltavariant is dat idee verdwenen.
...
Met de huidige vaccinatiegraad van 85 procent is het waarschijnlijk dat de vaccinaties onvoldoende bescherming bieden voor groepsimmuniteit, concludeert De Jonge.
Zucht, die vent werkt nu ruim anderhalf jaar 24/7 aan corona, en nog snapt hij het niet helemaal.

Groepsimmuniteit was mogelijk met een vaccinatiegraad van 70% van de totale bevolking bij een variant met een natuurlijke R van 2-3 en wanneer de vaccins ook goed tegen besmettingen zouden beschermen.

De huidige vaccinatiegraad is niet 85%, het is laag in de 70%. Je moet de vaccinatiegraad vanuit een epidemiologisch standpunt bekijken tov de hele bevolking, het is overduidelijk dat kinderen ook het virus verspreiden. Je moet dus niet kijken welk deel van de bevolking die je het vaccin aanbiedt ook gevaccineerd is.

Delta heeft een natuurlijke R van ~7-8, daarvoor zou de vaccinatiegraad tegen de 90% moeten zijn om groepsimmuniteit te bereiken, mits de vaccins ook heel goed tegen besmettelijkheid zouden beschermen.

De vaccins beschermen heel goed tegen opname en erger, maar minder tegen besmettelijkheid helaas. De huidige groeipercentages in heel Europa, ook in landen waar heel veel gevaccineerd is (Portugal bijv) laat wel zien dat groepsimmuniteit met de huidige vaccins en de delta variant vrijwel onmogelijk is.

https://www.nu.nl/coronavirus/6168138/ggds-hebben-maximale-testcapaciteit-bereikt-de-rek-is-eruit.html

quote:
"Of dit haalbaar is, hangt af van de beschikbaarheid van personeel", aldus Eikelboom. "Het landelijke callcenter kan meebewegen met het aantal telefoontjes dat binnenkomt, maar hier komt het plafond van onze capaciteit in zicht."
Moet dat per telefoon? Kan dat niet voor een groot deel online? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

quote:
Zij werken na sluitingstijd de wachtrijen weg en ook worden testuitslagen in de avonduren langer doorgebeld.
Kunnen negatieve testuitslagen niet gewoon per sms en email, dat zou 80% van de telefoontjes schelen op dit moment?
En kan er niet meer gedaan worden met antigeen-thuistesten? Een kwart van de in de UK gemelde cases zijn mensen die een positieve antigeentest hadden, wat vervolgens bevestigd werd door een PCR-test.
In de UK worden ruim 900.000 testen per dag gedaan, waarvan ~300k PCR-testen, en de rest voornamelijk antigeentesten. Boeken doe je online, en met 300.000 testen per dag in die centra is het daar niet druk...en je kunt ook gratis PCR-testen thuis laten bezorgen. Ook kun je gratis antigeen-testen bestellen, dan krijg je een pakket van 7 thuis. Voor scholen en uni's wordt iedereen aangeraden 2x per week zo'n test te doen. Ik ben daar vrij laks in geworden inmiddels, maar heb denk ik wel inmiddels 6-7 van de test-pakketten versleten.
Misschien moet de GGD ook eens kijken hoe men dat in andere landen heeft geregeld, want in veel landen lijkt men het een stuk minder moeilijk te hebben met het doen van veel meer testen. Maar dat ze een beetje buiten de box moeten gaan denken is wel duidelijk denk ik.
pi_202217113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sorry, ff wat gal spugen

https://www.nu.nl/algemeen/6168213/groepsimmuniteit-volgens-de-jonge-niet-meer-haalbaar-door-deltavariant.html
[..]
Zucht, die vent werkt nu ruim anderhalf jaar 24/7 aan corona, en nog snapt hij het niet helemaal.

Groepsimmuniteit was mogelijk met een vaccinatiegraad van 70% van de totale bevolking bij een variant met een natuurlijke R van 2-3 en wanneer de vaccins ook goed tegen besmettingen zouden beschermen.

De huidige vaccinatiegraad is niet 85%, het is laag in de 70%. Je moet de vaccinatiegraad vanuit een epidemiologisch standpunt bekijken tov de hele bevolking, het is overduidelijk dat kinderen ook het virus verspreiden. Je moet dus niet kijken welk deel van de bevolking die je het vaccin aanbiedt ook gevaccineerd is.

Delta heeft een natuurlijke R van ~7-8, daarvoor zou de vaccinatiegraad tegen de 90% moeten zijn om groepsimmuniteit te bereiken, mits de vaccins ook heel goed tegen besmettelijkheid zouden beschermen.

De vaccins beschermen heel goed tegen opname en erger, maar minder tegen besmettelijkheid helaas. De huidige groeipercentages in heel Europa, ook in landen waar heel veel gevaccineerd is (Portugal bijv) laat wel zien dat groepsimmuniteit met de huidige vaccins en de delta variant vrijwel onmogelijk is.
De 85 versus 70 procent is volledig correct. Er is echter nog wel een nuance. De besmettingen veroorzaken immers a. Een immuniteit bij ongevaccineerden en B. Een versterking van de immuniteit bij gevaccineerden.
Het duurt misschien wat langer, maar zo kom je toch aan groepsimmuniteit.

Wil je uiteindelijk van alle maatregelen af, dan zijn veel besmettingen, zonder de zorg al te veel te overspoelen, dus prima. Met alleen vaccineren red je het niet.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:04:38 #269
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202217185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:00 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
De 85 versus 70 procent is volledig correct. Er is echter nog wel een nuance. De besmettingen veroorzaken immers a. Een immuniteit bij ongevaccineerden en B. Een versterking van de immuniteit bij gevaccineerden.
Het duurt misschien wat langer, maar zo kom je toch aan groepsimmuniteit.

[...]
Als ik Hugo de Jonge mag geloven tijdens het debat gisteravond, zit het bereiken van groepsimmuniteit er sinds de deltavariant niet meer in.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:05:54 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202217213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sorry, ff wat gal spugen

[..]

https://www.nu.nl/coronavirus/6168138/ggds-hebben-maximale-testcapaciteit-bereikt-de-rek-is-eruit.html

[..]
Moet dat per telefoon? Kan dat niet voor een groot deel online? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
[..]
Kunnen negatieve testuitslagen niet gewoon per sms en email, dat zou 80% van de telefoontjes schelen op dit moment?
En kan er niet meer gedaan worden met antigeen-thuistesten? Een kwart van de in de UK gemelde cases zijn mensen die een positieve antigeentest hadden, wat vervolgens bevestigd werd door een PCR-test.
In de UK worden ruim 900.000 testen per dag gedaan, waarvan ~300k PCR-testen, en de rest voornamelijk antigeentesten. Boeken doe je online, en met 300.000 testen per dag in die centra is het daar niet druk...en je kunt ook gratis PCR-testen thuis laten bezorgen. Ook kun je gratis antigeen-testen bestellen, dan krijg je een pakket van 7 thuis. Voor scholen en uni's wordt iedereen aangeraden 2x per week zo'n test te doen. Ik ben daar vrij laks in geworden inmiddels, maar heb denk ik wel inmiddels 6-7 van de test-pakketten versleten.
Misschien moet de GGD ook eens kijken hoe men dat in andere landen heeft geregeld, want in veel landen lijkt men het een stuk minder moeilijk te hebben met het doen van veel meer testen. Maar dat ze een beetje buiten de box moeten gaan denken is wel duidelijk denk ik.
Ik begin zo langzamerhand een plekje voor jou te zien naast Oliver23 en mij in het Red Team.
pi_202217224
Gaan we ook pushmeldingen krijgen over de hoogste uitstroom kliniek in maanden? _O-
pi_202217236
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik begin zo langzamerhand een plekje voor jou te zien naast Oliver23 en mij in het Red Team.
George runt sws al onze Britse tak van het Red Team ;)
  woensdag 17 november 2021 @ 13:07:51 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202217248
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiėnten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 6 (relatieve stijging 0,3%). Het zijn daarmee 2.077 bezette bedden in totaal, dus helaas weer iets verder boven de 2.000.

1) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 17 november: 402 (absolute stijging 17; relatieve stijging 4,4%);
- dinsdag 16 november: 385 (absolute stijging 5; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 15 november: 380 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,8%);
- zondag 14 november: 377 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,3%);
- zaterdag 13 november: 365 (absolute stijging 12; relatieve stijging 3,4%);
- vrijdag 12 november: 353 (absolute stijging 23; relatieve stijging 7,0%);
- donderdag 11 november:330 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,9%);
- woensdag 10 november: 327 (absolute stijging 8; relatieve stijging 2,5%).

2) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 17 november: 1.675 (absolute daling 11; relatieve daling 0,7%);
- dinsdag 16 november: 1.686 (absolute stijging 81; relatieve stijging 5,0%);
- maandag 15 november: 1.604 (absolute stijging 119; relatieve stijging 8,0%);
- zondag 14 november: 1.486 (absolute stijging 61; relatieve stijging 4,3%);
- zaterdag 13 november: 1.425 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,6%);
- vrijdag 12 november: 1.402 (absolute stijging 33; relatieve stijging 2,4%);
- donderdag 11 november: 1.369 (absolute stijging 49; relatieve stijging 3,7%);
- woensdag 10 november: 1.320 (absolute daling 8; relatieve daling 0,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:08:09 #274
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202217254
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:07 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
George runt sws al onze Britse tak van het Red Team ;)
Klopt. We zitten overal. <O)
pi_202217258
Daling daling daling! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')