Die nieuwe motor is geen wondermiddel hè. Die moet ook gewoon weer een paar races mee op dat niveau en vooralsnog krijgen ze dat niet voor elkaar bij Mercedes. Dus ze hebben dat ding echt niet op 110% lopen van wat die vorige liep.quote:Op zondag 14 november 2021 09:41 schreef Sfancta het volgende: [..] Snap me niet verkeerd, die kut ham mag de eerste vangrail pakken van me hoor, gun hem niks. Op die race afstand van 71 rondes pakt die hun wel met die nieuwe motor
![]()
Daarnaast is het straks een stuk warmer, het wordt iig erg interessant.quote:Op zondag 14 november 2021 09:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lastig te zien, want weinig momenten van vrije lucht. Volgens mij was de pace van HAM door al die drs wel aardig, maar dat kleine stukje in vrije lucht was hij niet echt sneller dan Bottas en VER. Daarom denk ik ook dat die opmars gisteren veel spectaculairder leek dan hij was.
Wat Norris ook wel bevestigt natuurlijk.
Tenzij ze gewoon nog een keer wisselen. Die gridpenalty met zulke overspeeds en coureurs die hem niet in de weg gaan zitten is peanuts.quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die nieuwe motor is geen wondermiddel hè. Die moet ook gewoon weer een paar races mee op dat niveau en vooralsnog krijgen ze dat niet voor elkaar bij Mercedes. Dus ze hebben dat ding echt niet op 110% lopen van wat die vorige liep.
dit, sowieso ieder ander dan Hamilton en Mercedes had ik mooi gevonden en niet eens zo zeer vanwege sympathie maar gewoon om die hegemonie te doorbrekenquote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En ik hoop dat niemand 'een vangrail pakt'. Ik heb liever een top en fair gevecht op de baan en dat de beste auto-rijder combo wint. En daarbij natuurlijk een voorkeur voor mijn landgenoot, omdat ik HAM en zijn team onsympathiek vind.
Het tweede team (volgens de MB fans) tegen het derde team op de grid scheelt 27 km/hquote:Op zondag 14 november 2021 09:12 schreef VacaLoca het volgende:
Lando Norris conceded he didn't really want to put up much of a fight with Lewis today and with Norris starting where Lewis finished in the Sprint also said if Lewis gets back behind him he doesn't intend to really race with him.
Shown a replay by Sky F1 of Hamilton’s overtake on him in the sprint, Norris said: “Looks pretty easy for him, doesn’t it? He’s not even had to work.
“It wasn’t that good of an overtake. I just didn’t need to take any stupid risks trying to defend – he’s in a different league compared to us.”
Norris fully expects to see Hamilton in his mirrors again on Sunday and once he does, Norris does not plan to fight back against his compatriot.
“No point wasting any of my own tyres trying to keep this car behind me,” he suggested.
Formule 1.5 over de Formule 1
denk het, dat was het verschil in snelheid toen Hamilton Norris voorbij gingquote:Op zondag 14 november 2021 09:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
27 km/u topsnelheid? Dat is met DRS?
Dat fair & square racing ben ik helemaal voor maar het is toch MB zélf die dat dit seizoen geheel verpest hebben met hun acties op en naast de baan.quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En ik hoop dat niemand 'een vangrail pakt'. Ik heb liever een top en fair gevecht op de baan en dat de beste auto-rijder combo wint. En daarbij natuurlijk een voorkeur voor mijn landgenoot, omdat ik HAM en zijn team onsympathiek vind.
Zeker, liefst win je gewoon op de baan maar ik vind dat je alle echt hebt om zelf ook even een keertje te wijd te gaan.quote:Op zondag 14 november 2021 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat fair & square racing ben ik helemaal voor maar het is toch MB zélf die dat dit seizoen geheel verpest hebben met hun acties op en naast de baan.
Los van wie het eerst en het tweede team zijn, het is bizar hoe ver RB en Mercedes voor de rest rijden op tracks waar het echt om snelheid gaat. Zeker als je ziet hoeveel meer teams er met die motoren rijden.quote:Op zondag 14 november 2021 09:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het tweede team (volgens de MB fans) tegen het derde team op de grid scheelt 27 km/h
Wellicht dat RB en MB vanwege titelstrijd ook nog meer inzetten op huidige seizoen dan andere teams. Dat effect was denk ik nog groter geweest als Ferrari en Mercedes niet ook nauw gevecht om P3 hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Los van wie het eerst en het tweede team zijn, het is bizar hoe ver RB en Mercedes voor de rest rijden op tracks waar het echt om snelheid gaat. Zeker als je ziet hoeveel meer teams er met die motoren rijden.
Ik verwacht en hoop echt dat dat volgens jaar minder gaat zijn.
Het grote verschil is ook dat die anderen waarschijnlijk al een tijdje gestopt zijn met doorontwikkelen maar het zou mij echt verbazen als er een ander team dan Red Bull of Mercedes zich volgend jaar in de strijd gaat mengen, het is hopen op Ferrari, die klantenmotorteams zie ik het niet doen.quote:Op zondag 14 november 2021 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Los van wie het eerst en het tweede team zijn, het is bizar hoe ver RB en Mercedes voor de rest rijden op tracks waar het echt om snelheid gaat. Zeker als je ziet hoeveel meer teams er met die motoren rijden.
Top and fair? Serieus? Met toto en Hamilton?quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die nieuwe motor is geen wondermiddel hè. Die moet ook gewoon weer een paar races mee op dat niveau en vooralsnog krijgen ze dat niet voor elkaar bij Mercedes. Dus ze hebben dat ding echt niet op 110% lopen van wat die vorige liep.
Ben allang blij dat RB tegenwoordig een echte concurrent is. Stel je voor dat die hetzelfde presteerden als Ferrari oid, HAMBOT die samen op minuut van de rest rijden. Bah.quote:Op zondag 14 november 2021 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat maakt het voor het Mercedes team alleen maar een mooiere titelquote:Op zondag 14 november 2021 10:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel echt een popcornseizoen dit. De collectieve woede als Hamilton het alsnog gaat pakken zal niet mals zijn.
Dat weet je natuurlijk niet, als Mercedes ervoor kiest elke race 5 gridplekken te pakken met de wetenschap dat Hamilton deze plekken in een paar rondjes te hebben teruggepakt, dan hebben ze bij RedBull wel een probleem.quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ha ha en dan overal Toto met een trollface. Die gaat dat maximaal uitmelken.quote:Op zondag 14 november 2021 10:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel echt een popcornseizoen dit. De collectieve woede als Hamilton het alsnog gaat pakken zal niet mals zijn.
moet hij toch maar weer even doen, wat Perez ook zegt, in zo'n sprintrace ga je geen risico lopen omdat er nauwelijks punten zijn te verdienenquote:Op zondag 14 november 2021 10:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, als Mercedes ervoor kiest elke race 5 gridplekken te pakken met de wetenschap dat Hamilton deze plekken in een paar rondjes te hebben teruggepakt, dan hebben ze bij RedBull wel een probleem.
Welke van de 4 merkenquote:
Ik hoop het, vond de Merc gisteren eng dominant in de sprintrace.quote:Op zondag 14 november 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet hij toch maar weer even doen, wat Perez ook zegt, in zo'n sprintrace ga je geen risico lopen omdat er nauwelijks punten zijn te verdienen
bij Honda is het verval niet zo grootquote:Op zondag 14 november 2021 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als een nieuwe motor een seconde per rondje scheelt oid, waarom zouden ze dat dan niet ook bij Verstappen en Perez doen?
quote:Op zondag 14 november 2021 10:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat maakt het voor het Mercedes team alleen maar een mooiere titel
goeie start Bottas en hij heeft ook goed verdedigd verder maar als Max vandaag wel een goeie start heeft komt Bottas er ook niet meer voorbijquote:Op zondag 14 november 2021 10:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop het, vond de Merc gisteren eng dominant in de sprintrace.
Perez moet stoppen met zijn smoesjes en had voor Sainz moeten staan om Max te coveren tegen een divebomb.quote:Op zondag 14 november 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet hij toch maar weer even doen, wat Perez ook zegt, in zo'n sprintrace ga je geen risico lopen omdat er nauwelijks punten zijn te verdienen
quote:Op zondag 14 november 2021 10:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez moet stoppen met zijn smoesjes en had voor Sainz moeten staan om Max te coveren tegen een divebomb.
Ik las ergens dat Porsche en ... nog een merk staan te trappelen om in te stappen. Porsche heeft in ieder geval budget en ervaring genoeg om serieuze concurrent te worden van de huidige 2 topteams.quote:Op zondag 14 november 2021 10:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wellicht dat RB en MB vanwege titelstrijd ook nog meer inzetten op huidige seizoen dan andere teams. Dat effect was denk ik nog groter geweest als Ferrari en Mercedes niet ook nauw gevecht om P3 hebben.
Is dat niet doordat Mercedes hun motor verder opschroeft? Kan Red Bull ook toch doen dan?quote:Op zondag 14 november 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij Honda is het verval niet zo groot
Klopt, en vanavond ook kansloos tegen Hamilton.quote:Op zondag 14 november 2021 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]viel me ook wel wat tegen maar uiteindelijk kiest ook hij eieren voor z'n geld
we gaan het zien, ik denk niet dat Hamilton het vandaag net zo makkelijk krijgt als gisterenquote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, en vanavond ook kansloos tegen Hamilton.
Weet niet zeker of de Honda zoveel extra PK heeft wanneer 100% open. Daarnaast is het de vraag hoe groot de kans op een plof is. Verstappen staat bovenaan het WK, een plof zou catastrofaal zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat niet doordat Mercedes hun motor verder opschroeft? Kan Red Bull ook toch doen dan?
Klopt maar die weerstand zal eerder bij de topcoureurs zitten (zeker die met een MB motor) dan bij de midfield coureursquote:Op zondag 14 november 2021 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik denk niet dat Hamilton het vandaag net zo makkelijk krijgt als gisteren
zou kunnen en denk echt wel dat ze dat bij Red Bull Honda ook wel doorrekenen maar zal voor hun minder zin hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat niet doordat Mercedes hun motor verder opschroeft? Kan Red Bull ook toch doen dan?
Nee, ze rijden allemaal op de max setting in het window dat het blok het houdt.quote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vandaar dat ik denk dat ze gewoon elke race of elke 2e race gaan wisselen.quote:Op zondag 14 november 2021 10:43 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee, ze rijden allemaal op de max setting in het window dat het blok het houdt.
Alleen is het verval bij Mercedes groter
quote:Op zondag 14 november 2021 10:03 schreef daNpy het volgende:
McLaren was de eerste helft van het seizoen ook erg snel met de Mercedes motor.
McLaren heeft anders ook een behoorlijke club. Die zie ik best aanhaken.quote:Op zondag 14 november 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het grote verschil is ook dat die anderen waarschijnlijk al een tijdje gestopt zijn met doorontwikkelen maar het zou mij echt verbazen als er een ander team dan Red Bull of Mercedes zich volgend jaar in de strijd gaat mengen, het is hopen op Ferrari, die klantenmotorteams zie ik het niet doen.
Nee, want dat snelheidsverschil is niet groot genoeg om er zeker van te zijn dat ze er voorbij komen. Ik denk dat je de snelheid van HAM wat overschat, ook met deze motor.quote:Op zondag 14 november 2021 10:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, als Mercedes ervoor kiest elke race 5 gridplekken te pakken met de wetenschap dat Hamilton deze plekken in een paar rondjes te hebben teruggepakt, dan hebben ze bij RedBull wel een probleem.
we gaan het zien maar ik verwacht het (nog) nietquote:Op zondag 14 november 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
McLaren heeft anders ook een behoorlijke club. Die zie ik best aanhaken.
quote:
Ja, erg flauw van Hamilton.quote:Op zondag 14 november 2021 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er met opzet geramd is dit seizoen dan was het in Monza
1x is een ongelukjequote:Op zondag 14 november 2021 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er met opzet geramd is dit seizoen dan was het in Monza
Het gaat erom dat zodra hij in je DRS-zone zit je het snelheidsverschil gewoonweg niet kunt verdedigen. In Monza en Sotsji kwam hij RIC en NOR niet voorbij, nu is hij ze voor start-finish al voorbij en geven ze aan ook niet de moeite te doen om te verdedigen. Dat zijn dan Mercedes motoren. Kun je nagaan als het over een Honda gaat.quote:Op zondag 14 november 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, want dat snelheidsverschil is niet groot genoeg om er zeker van te zijn dat ze er voorbij komen. Ik denk dat je de snelheid van HAM wat overschat, ook met deze motor.
Heb je de Q gezien en het verschil met Verstappen?quote:Op zondag 14 november 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, want dat snelheidsverschil is niet groot genoeg om er zeker van te zijn dat ze er voorbij komen. Ik denk dat je de snelheid van HAM wat overschat, ook met deze motor.
Heb het even opgezocht: teams zijn vrij om zoveel brandstof mee te nemen als ze willen, maar je mag niet meer verbranden dan 140kg/h (hoewel, die 140 kg/h staat in 1 artikel, kan er verder niks officieels over vinden).quote:Op zondag 14 november 2021 11:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe zit het eigenlijk qua reglement met de sprintrace voor wat betreft brandstof? Zijn teams bijvoorbeeld vrij om meer brandstof per rondje mee te nemen dan toegestaan bij de race, om, zeg met een nieuwe motor zo potentieel sneller door het veld te kunnen?
Toen wisselden ze van motor in de watenschap dat het blok 5-6 races mee moest gaan. Nu kunnen ze met een veel agressievere motorsetting rijden.quote:Op zondag 14 november 2021 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er toch meer speelt dan alleen een nieuwe motor. Ze hebben dit jaar wel vaker een motor gewisseld, maar nog nooit was het verschil zo groot. Ook bij wissels bij McLaren, Williams en Aston Martin zag je nooit zo'n grote winst.
Heb het idee dat dat hele "motoren verliezen snelheid en zijn niet betrouwbaar" grotendeels een rookgordijn is.
Verschil met vorige race is natuurlijk wel dat hij nu niet het hoogte probleem heeft en ijle lucht.quote:Op zondag 14 november 2021 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er toch meer speelt dan alleen een nieuwe motor. Ze hebben dit jaar wel vaker een motor gewisseld, maar nog nooit was het verschil zo groot. Ook bij wissels bij McLaren, Williams en Aston Martin zag je nooit zo'n grote winst.
Heb het idee dat dat hele "motoren verliezen snelheid en zijn niet betrouwbaar" grotendeels een rookgordijn is.
In Turkije zag je wel een vergelijkbaar dominante HAM, totdat hij zich met de strategie ging bemoeien. In Monza kon BOT ineens inhalen waar het verder niemand lukte. Dus er zijn best voorbeelden.quote:Op zondag 14 november 2021 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Max moet winnen, het puntenverschil bij VER op 2 en HAM op 3 is te klein.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:
RB moet vandaag slim zijn, het gaat niet om winnen maar om consolideren. Laat Bottas maar lekkere wegrijden zou ik zeggen, hopen dat Perez wel lang kan blokken.
Ze rijden nu toch wel op hoogte? In Mexico hebben ze niet gewisseld btw.quote:Op zondag 14 november 2021 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verschil met vorige race is natuurlijk wel dat hij nu niet het hoogte probleem heeft en ijle lucht.
Dan moet Perez voor Max gaan rijden om Hamilton te gaan blokken, want zonder DRS is het kansloos.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:
RB moet vandaag slim zijn, het gaat niet om winnen maar om consolideren. Laat Bottas maar lekkere wegrijden zou ik zeggen, hopen dat Perez wel lang kan blokken.
Ik heb dit niet gezien en ik kan er nu via Google niks over vinden. Is dit echt waar of is die 27 km p/u een eigen leven gaan leiden?quote:Op zondag 14 november 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je de Q gezien en het verschil met Verstappen?
Norris had 27 km/uur minder topsnelheid dan Hamilton.
15 plekken goed maken in 1/3 race.
Genoeg tekens aan de wand dat de Perc in deze setting ERG dominant is.
Werd in de nabeschouwing bij Ziggo gezegd geloof ik.quote:Op zondag 14 november 2021 11:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik heb dit niet gezien en ik kan er nu via Google niks over vinden. Is dit echt waar of is die 27 km p/u een eigen leven gaan leiden?
Not me. Ik zie het allemaal niet zo somber in als het gros hierquote:Op zondag 14 november 2021 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Iedereen in paniek hier vanwege de sprintrace van gisteren
Als er geen gekke dingen gebeuren, zoals uitvalbeurt Verstappen of SC. Dan eindigt Hamilton gewoon achter Verstappen.quote:Op zondag 14 november 2021 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Not me. Ik zie het allemaal niet zo somber in als het gros hier
Snap dat ook niet zo, helemaal als je het verschil in band tussen Bottas en Verstappen meeneemt.quote:Op zondag 14 november 2021 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik zag weinig paniek bij Max, zal wel loslopen.quote:Op zondag 14 november 2021 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik niet. Hamilton was gisteren niet sneller dan Verstappen.quote:Op zondag 14 november 2021 10:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop het, vond de Merc gisteren eng dominant in de sprintrace.
Zaak wordt vooral dat Perez hem laat gaat opvangen en niet in het middenveld achter Sainz vast komt te zitten. Dan peuzelt HAM hem nl gewoon op. Hij moet Perez op de race snelheid van Perez tegenkomen.quote:Op zondag 14 november 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Nog even snel door F1 TV data stream gegaan net en eigenlijk doet Lewis echt niks schokkends. Rest van het veld is echt rete traag en behalve Alonso heeft niemand echt verdedigd of kunnen verdedigen.
Toen Lewis 3.5s achter Leclerc zat reed hij een 1.12.3xx wat ook niet schokkend is, want Max reed dat ook terwijl hij constant in de vuile lucht achter Bottas zat.
Denk dat Lewis makkelijk tot aan Perez kan rijden, maar dat het daarna toch wel lastiger gaat worden.
Als Bottas voor Max kan blijven gaat het spannend worden, anders zie ik eigenlijk weinig problemen voor Max als er geen gekke dingen gebeuren. Tel daarbij op dat Bottas op rood niet echt sneller was dan Max op geel en dat het vandaag warmer gaat worden en je hebt genoeg redenen dat Max het gewoon gaat halen.
700 meter boven zeeniveau geloof ik. Dat is niks vergeleken bij Mexico.quote:Op zondag 14 november 2021 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ze rijden nu toch wel op hoogte? In Mexico hebben ze niet gewisseld btw.
Maar in Mexico deed MERC helemaal geen motorwissel dus was er geen hoogte die de verse MERC krachtbron teniet deed.quote:Op zondag 14 november 2021 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
700 meter boven zeeniveau geloof ik. Dat is niks vergeleken bij Mexico.
Eens die achterliggers pakte hij elke keer met zelfde trucje, echter moet maar zien of hij dat ook bij de top 6 kan proberen, ik denk dat dat lastig word.quote:Op zondag 14 november 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Nog even snel door F1 TV data stream gegaan net en eigenlijk doet Lewis echt niks schokkends. Rest van het veld is echt rete traag en behalve Alonso heeft niemand echt verdedigd of kunnen verdedigen.
Toen Lewis 3.5s achter Leclerc zat reed hij een 1.12.3xx wat ook niet schokkend is, want Max reed dat ook terwijl hij constant in de vuile lucht achter Bottas zat.
Denk dat Lewis makkelijk tot aan Perez kan rijden, maar dat het daarna toch wel lastiger gaat worden.
Als Bottas voor Max kan blijven gaat het spannend worden, anders zie ik eigenlijk weinig problemen voor Max als er geen gekke dingen gebeuren. Tel daarbij op dat Bottas op rood niet echt sneller was dan Max op geel en dat het vandaag warmer gaat worden en je hebt genoeg redenen dat Max het gewoon gaat halen.
Ah, dacht dat het zeeniveau was.quote:Op zondag 14 november 2021 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ze rijden nu toch wel op hoogte? In Mexico hebben ze niet gewisseld btw.
Top 3, Norris kondigt al aan niet te verdedigen en Sainz is ook al geen wonder als het gaat om positie verdedigen, remember Hongarije dit jaar. En bottas zal als het erop aankomt ook uit de weg gaan.quote:Op zondag 14 november 2021 11:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens die achterliggers pakte hij elke keer met zelfde trucje, echter moet maar zien of hij dat ook bij de top 6 kan proberen, ik denk dat dat lastig word.
Daarom Max versus Hamilton vandaag. Mooiquote:Op zondag 14 november 2021 11:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Top 3, Norris kondigt al aan niet te verdedigen en Sainz is ook al geen wonder als het gaat om positie verdedigen, remember Hongarije dit jaar. En bottas zal als het erop aankomt ook uit de weg gaan.
https://www.fia.com/event(...)nttiming-informationquote:Op zondag 14 november 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je de Q gezien en het verschil met Verstappen?
Norris had 27 km/uur minder topsnelheid dan Hamilton.
15 plekken goed maken in 1/3 race.
Genoeg tekens aan de wand dat de Perc in deze setting ERG dominant is.
Dat heb ik nergens beweerd. Jij zei dat het huidige circuit op hoogte lag. Dat valt dus nogal meequote:Op zondag 14 november 2021 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar in Mexico deed MERC helemaal geen motorwissel dus was er geen hoogte die de verse MERC krachtbron teniet deed.
Staat in de Sporting en Technical Regulations.quote:Op zondag 14 november 2021 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht: teams zijn vrij om zoveel brandstof mee te nemen als ze willen, maar je mag niet meer verbranden dan 140kg/h (hoewel, die 140 kg/h staat in 1 artikel, kan er verder niks officieels over vinden).
Daar had ik het onder andere over in post #64quote:Op zondag 14 november 2021 11:48 schreef Evenstar het volgende:
Voor diegenen die het nog niet hadden gezien. Ik vind dit echt een interessante interview.
Christian Horner “ we can only control what we do….†Post race interview | 2021 Brazilian Grand Prix
Horner is heel voorzichtig met zijn woordenkeuze en laat ook wel doorschemeren dat hij denkt dat het niet alleen door een nieuwe motor komt. Hij zegt ook dat je aardig wat PK meer uit zo'n motor moet kunnen persen om zo'n verschil in snelheid te krijgen en dat het bijna onmogelijk is.
Als ze vragen of RB nog gaat uitzoeken waarom MB zo'n voordeel heeft antwoord Horner ook heel duidelijk met "wij weten heel goed wat het is". Als ik dit bekijk krijg ik niet het idee dat RB een protest heeft ingediend, maar waarschijnlijk alleen vragen heeft gesteld om te kijken of zij het ook moeten doen.
Waarom kwam Perez Sainz dan niet voorbij?quote:Op zondag 14 november 2021 11:52 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, hoe Max Sainz inhaalde was ook precies hoe Lewis iedereen aan het inhalen was.
Max zat er al naast en was er al voorbij voor S/F, dus ook de RB heeft gigantisch veel over t.o.v. de rest van de teams.
700 meter boven zeeniveau is nou ook weer niet erg hoog ofzo..quote:
Omdat Perez niet z'n goede coureur is.quote:Op zondag 14 november 2021 11:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom kwam Perez Sainz dan niet voorbij?
daarom maar je ziet hier toch ook wel dat F1 brits is, de #lewisgoathypetrain is echt onvoorstelbaar, ik dacht even dat ik ik naar een andere race had gekekenquote:Op zondag 14 november 2021 11:52 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, hoe Max Sainz inhaalde was ook precies hoe Lewis iedereen aan het inhalen was.
Max zat er al naast en was er al voorbij voor S/F, dus ook de RB heeft gigantisch veel over t.o.v. de rest van de teams.
Maar hij heeft de snelste auto.quote:Op zondag 14 november 2021 11:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat Perez niet z'n goede coureur is.
Het is echt vertekend beeld inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 11:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe komt iedereen er toch ineens bij dat de Mercedes véél sneller is dan de RBR?
Ik heb de indruk dat het door de nabeschouwing bij Ziggo komt (27 km verschil!!!! OEH!!!) en het vertekende beeld tijdens de sprintkwalificatie wanneer Lewis coureurs voorbij reed die geen DRS hadden en geen zin om om positie te vechten omdat dat meer rusico oplevert dan er iets mee gewonnen kan worden.
Je kint m.i. beter kijken naar de gereden rondetijden van de sprintkwalificatie, naar de banden, al dan niet vrije lucht etc.
Toch 7 procent minderquote:Op zondag 14 november 2021 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
700 meter boven zeeniveau is nou ook weer niet erg hoog ofzo..
Omdat Perez geen Max is.quote:Op zondag 14 november 2021 11:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom kwam Perez Sainz dan niet voorbij?
ja die heeft toch wel weinig fantasie als het over passeren gaat, als je het 2 keer op dezelfde manier geprobeerd hebt moet je toch wel met wat anders komenquote:Op zondag 14 november 2021 11:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat Perez niet z'n goede coureur is.
Nee, Mercedes is sneller, maar men doet nu net alsof de RB een driewieler is t.o.v. de Mercedes.quote:Op zondag 14 november 2021 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Maar hij heeft de snelste auto.
Ja, allemaal broekjes op de enkel door actie van Lewis op Norris, terwijl Norris iedere keer al toegeeft dat hij niet verdedigt vs. Lewis. Dikke overspeeld van bijna 30km/h, maar poe poe wat is Lewis toch een god.quote:Op zondag 14 november 2021 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom maar je ziet hier toch ook wel dat F1 brits is, de #lewisgoathypetrain is echt onvoorstelbaar, ik dacht even dat ik ik naar een andere race had gekeken
Geintje man, dat is wat Mercedes continu roept.quote:Op zondag 14 november 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, Mercedes is sneller, maar men doet nu net alsof de RB een driewieler is t.o.v. de Mercedes.
Mercedes is hier sneller, geen twijfel over mogelijk, maar ook weer niet zo belachelijk snel dat hij met gemak gaat winnen hier. Als er een SC komt ofzo kan het heel goed, maar onder normale omstandigheden zal Max gewoon voor Lewis eindigen.
Ik vind hetgeen ik opmerkte in post #64 en jij later ook door dat interview met Horner te posten toch ook echt een interessant punt.quote:Op zondag 14 november 2021 11:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, allemaal broekjes op de enkel door actie van Lewis op Norris, terwijl Norris iedere keer al toegeeft dat hij niet verdedigt vs. Lewis. Dikke overspeeld van bijna 30km/h, maar poe poe wat is Lewis toch een god.
Dat Max met een hele vuist in zijn neus Sainz voorbij reed op dezelfde dominante manier hoor je dan niemand over.
Oh sowwiehquote:Op zondag 14 november 2021 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geintje man, dat is wat Mercedes continu roept.
Als ik beetje tussen de regels door lees (en luister) bij interview van Horner krijg ik heel erg het gevoel dat RB nog GEEN protest heeft ingediend. Ze zijn vragen gaan stellen en ze hopen dat FIA gaat ingrijpen, want dat zegt Horner ook echt letterlijk (iets van "it is up to the FIA to police".quote:Op zondag 14 november 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind hetgeen ik opmerkte in post #64 en jij later ook door dat interview met Horner te posten toch ook echt een interessant punt.
RBR lijkt serieus te denken en te kunnen bewijzen dat Mercedes een te flexende achtervleugel heeft waar ze flink voordeel bij hebben.
NAAST de nieuwe motor dus. En ik heb op 1 plek gelezen dat de in beslag genomen achtervleugel van Lewis daar door de FIA op gestest zou worden, maar verder nergens. Ook niks gezien bij de decision documents. Ben dus erg benieuwd of de FIA nu wel of geen officieel onderzoek gestart is.
Ah, dat zou e.e.a. kunnen verklaren ja, als er nog geen officieel protest is ingediend. Thanksquote:Op zondag 14 november 2021 12:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ik beetje tussen de regels door lees (en luister) bij interview van Horner krijg ik heel erg het gevoel dat RB nog GEEN protest heeft ingediend. Ze zijn vragen gaan stellen en ze hopen dat FIA gaat ingrijpen, want dat zegt Horner ook echt letterlijk (iets van "it is up to the FIA to police".
Zal mij ook niet verbazen als zij bij de volgende GP precies hetzelfde gaan doen. Horner geeft aan dat ze PRECIES weten wat er speelt en zegt ook "it is up to the engineers now".
Er speelt iets in ieder geval en dat is misschien ook wel waarom Toto zo aan het steigeren is over "gentelmen agreement". Terwijl MB al hele seizoen lang bij FIA in de container woont om dingen aan te laten passen.
Ik had het idee dat Max op Bottas dichterbij was dan dat Perez op Sainz. Toch wel jammer want dan had je net weer een extra auto tusssen Max en de achterliggers. Verder blijft het een sprint race waar je weinig risico's moet nemen. Maar er was meer mogelijk.quote:Op zondag 14 november 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja die heeft toch wel weinig fantasie als het over passeren gaat, als je het 2 keer op dezelfde manier geprobeerd hebt moet je toch wel met wat anders komen
Uiteindelijk was het ook vrij weinig waard behalve voor de top 3 een paar puntjes. Als hij het vandaag weer doet mogen ze hosanna roepen.quote:Op zondag 14 november 2021 11:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, allemaal broekjes op de enkel door actie van Lewis op Norris, terwijl Norris iedere keer al toegeeft dat hij niet verdedigt vs. Lewis. Dikke overspeeld van bijna 30km/h, maar poe poe wat is Lewis toch een god.
Dat Max met een hele vuist in zijn neus Sainz voorbij reed op dezelfde dominante manier hoor je dan niemand over.
DIe vergelijking ook met Red Bullquote:Op zondag 14 november 2021 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.motorsport.co(...)alification/6780400/
Toto![]()
Je zou toch denken dat hij weet hoe het werkt als de FIA een inbreuk op de technische regelementen constateert..
Fuck them all, was het toch?quote:Op zondag 14 november 2021 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toto![]()
Je zou toch denken dat hij weet hoe het werkt als de FIA een inbreuk op de technische regelementen constateert..
Ja, dat dus! Toto maakt zich met de minuut belachelijker..quote:Op zondag 14 november 2021 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
DIe vergelijking ook met Red Bull
Bij RB zaten er haarscheuren in en voldeed het gewoon aan alle technische regelementen, ook toen het "defect" was.
Het maakt ook niet uit of Lewis er wel of geen voordeel uit heeft gehaald, precedenten zijn duidelijk.
ach bij Toto verbaast me niets meer, het op Max proberen te gooien vond ik eigenlijk nog wel ergerquote:Op zondag 14 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
Hij beweert ook dat er maar 0.2mm extra speling was
Op de beelden is duidelijk te zien dat het eerder een cm is, maar goed.
Wat een treurigheid, Mercedes heeft de boel jarenlang gedomineerd en daar verdienen ze niets anders dan lof en respect voor.quote:Op zondag 14 november 2021 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toto![]()
Dat was een vuile streek ja. Ze wisten zelf ook dat helemaal niet kon en gaven dat later ook gewoon toe bij de hoorzitting bij de de FIA.quote:Op zondag 14 november 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ach bij Toto verbaast me niets meer, het op Max proberen te gooien vond ik eigenlijk nog wel erger
Begrijp ik daarom zeg ik ook Toto.quote:Op zondag 14 november 2021 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was een vuile streek ja. Ze wisten zelf ook dat helemaal niet kon en gaven dat later ook gewoon toe bij de hoorzitting bij de de FIA.
Overigens heeft Lewis daar niets mee te maken zoals later hier beweerd werd. "The competitor of car 44" in de officiële FIA-documenten is Mercedes, niet Lewis.
Ik las dat Horner ook zo was. Toffe vent in de RB Vettel jaren en onuitstaanbaar in het jaar dat ze voor het eerst links/rechts voorbij gereden werden. Maar goed, ik ben in het Hakinnen tijdperk afgehaakt en volg het als een eckte successupporter dit jaar voor het eerst weer redelijk actief. Dus heb die periode niet zelf actief in GP verdieptquote:Op zondag 14 november 2021 12:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat een treurigheid, Mercedes heeft de boel jarenlang gedomineerd en daar verdienen ze niets anders dan lof en respect voor.
Op het moment dat het allemaal wat minder is en zo om je heen gaat slaan maakt dat dat respect snel verdwijnt.
Toto laat zich wel flink kennen. Dat "fuck them all" ook was behoorlijk cringe. Alsof hen groot onrecht is aangedaan zodra er regels worden gehandhaafd.quote:Op zondag 14 november 2021 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toto![]()
Dat, en dan klagen dat de beslissing zo lang duurt terwijl je nota bene zelf met allerlei kulverhalen komt die de boel alleen maar vertragen.quote:Op zondag 14 november 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ach bij Toto verbaast me niets meer, het op Max proberen te gooien vond ik eigenlijk nog wel erger
Mwah, Horner werd nogal lijp van het niet leveren door Renault voor wat betreft de V6, die ging niet wild om zich heen slaan, behalve tegen Renault.quote:Op zondag 14 november 2021 12:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik las dat Horner ook zo was. Toffe vent in de RB Vettel jaren en onuitstaanbaar in het jaar dat ze voor het eerst links/rechts voorbij gereden werden. Maar goed, ik ben in het Hakinnen tijdperk afgehaakt en volg het als een eckte successupporter dit jaar voor het eerst weer redelijk actief. Dus heb die periode niet zelf actief in GP verdiept. (Heb zelfs een jaar of 8 geleden op Goodwood FOS, Hamilton voor Button uitgemaakt toen ie op een minipodiumpje bij de parkeerplaats stond voor fan foto's
![]()
![]()
)
Tot op zekere hoogte is het ook normaal menselijk gedrag. Er zijn ook maar weinig voetbaltrainers die vlak na een wedstrijd heel redelijk kunnen beschouwen hoe goed een scheidsrechter was. Hooguit zijn er trainers die geleerd hebben om zich in te houden.quote:Op zondag 14 november 2021 12:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik las dat Horner ook zo was. Toffe vent in de RB Vettel jaren en onuitstaanbaar in het jaar dat ze voor het eerst links/rechts voorbij gereden werden. Maar goed, ik ben in het Hakinnen tijdperk afgehaakt en volg het als een eckte successupporter dit jaar voor het eerst weer redelijk actief. Dus heb die periode niet zelf actief in GP verdiept. (Heb zelfs een jaar of 8 geleden op Goodwood FOS, Hamilton voor Button uitgemaakt toen ie op een minipodiumpje bij de parkeerplaats stond voor fan foto's
![]()
![]()
)
Op welke beelden? Ik ken alleen die beelden van de voorkant van de benz als die bij de garage staat en er drie man van de FIA de vleugel aan het inspecteren zijn. Daar was toch niks uit af te leiden of ben ik zo enorm scheel?quote:Op zondag 14 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, je ziet dat die probe (van exact 85 mm) er met gemak doorheen gaat. Daar zat boven en onder nog wel een gaatje.quote:Op zondag 14 november 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Op welke beelden? Ik ken alleen die beelden van de voorkant als de benz bij de garage staat en er drie man van de FIA de vleugel aan het inspecteren zijn. Daar was toch niks uit af te leiden of ben ik zo enorm scheel?
Er is daar ook een langere versie van met uitleg van Aston Martin hoe ze het meten en daarna de beelden die jij bedoelt. Aan het einde zoomen ze in en daar zie je gewoon dat je tussen het meetapparaatje en de bovenkant door kan kijken.quote:Op zondag 14 november 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Op welke beelden? Ik ken alleen die beelden van de voorkant van de benz als die bij de garage staat en er drie man van de FIA de vleugel aan het inspecteren zijn. Daar was toch niks uit af te leiden of ben ik zo enorm scheel?
Dat maakt een midfield coureur niet ineens beterquote:Op zondag 14 november 2021 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Maar hij heeft de snelste auto.
Wolff gaat weer eens gemakkelijk voorbij aan het feit dat RBR dit voor de quali al gemeld heeft.quote:Op zondag 14 november 2021 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toto![]()
Ja die trein rijdt sinds Silverstone ook hard door.quote:Op zondag 14 november 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een non discussie. De regel is "gaat hij er door heen met minder dan 10 N druk, dan is hij illegaal." Lijkt me vrij duidelijk.quote:Op zondag 14 november 2021 12:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nou ja, je ziet dat die probe (van exact 85 mm) er met gemak doorheen gaat. Daar zat boven en onder nog wel een gaatje.
Zag trouwens in het rapport dat alleen aan de zijkanten er een groter gat zat, in het midden zat het nog wel binnen de grenzen.
Ah dat heb ik helemaal gemistquote:Op zondag 14 november 2021 13:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Er is daar ook een langere versie van met uitleg van Aston Martin hoe ze het meten en daarna de beelden die jij bedoelt. Aan het einde zoomen ze in en daar zie je gewoon dat je tussen het meetapparaatje en de bovenkant door kan kijken.
Raar kulverhaal van een los schroefje dus.quote:Op zondag 14 november 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Op welke beelden? Ik ken alleen die beelden van de voorkant van de benz als die bij de garage staat en er drie man van de FIA de vleugel aan het inspecteren zijn. Daar was toch niks uit af te leiden of ben ik zo enorm scheel?
Behalve als je Toto bent, dan ben je van mening dat er voor jou andere regels moeten gelden.quote:Op zondag 14 november 2021 13:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een non discussie. De regel is "gaat hij er door heen met minder dan 10 N druk, dan is hij illegaal." Lijkt me vrij duidelijk.
Nope.quote:Op zondag 14 november 2021 13:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wolff gaat weer eens gemakkelijk voorbij aan het feit dat RBR dit voor de quali al gemeld heeft.
Dat ging over de flexibele achtervleugel, niet over de DRS.quote:Op zondag 14 november 2021 13:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wolff gaat weer eens gemakkelijk voorbij aan het feit dat RBR dit voor de quali al gemeld heeft.
Screenshot daarvan?quote:Op zondag 14 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
Zoals ik het begrijp is het bezwaar van RBR over de vleugel van Mercedes nog in bespreking bij de FIA. Zoals ik het zie zijn er twee mogelijke uitkomsten: of het is toegestaan en dan weet RBR hoe ze het ook kunnen toepassen, of het mag niet en dan moet Mercedes met een nieuwe vleugel komen.quote:Op zondag 14 november 2021 13:18 schreef Evenstar het volgende:
Yup, die twee dingen hangen niet samen inderdaad.
RB is voor de kwalificatie van vrijdag al bij de FIA op bezoek geweest i.v.m. flexibele achtervleugel van de Mercedes. Het is niet helemaal duidelijk wat er is besproken, maar het lijkt er in ieder geval op dat er (nog) geen protest is ingediend.
Dat hele gebeuren omtrent die 85mm en de DSQ heeft niks met RB te maken. Dat was gewoon een routine controle van de FIA.
Toto gebruikt weer mooie rookgordijnen om er één grote brij van te maken, zodat niemand meer weet waar het over gaat.
Overigens werd dit tegengesproken door het rapport van de FIA, waaruit blijkt dat dat test ding er met enige druk doorheen moest worden geduwd.quote:Op zondag 14 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
Beeldkwaliteit is echt bagger voor screenshots.quote:
Hmm, even lezen dan momentquote:Op zondag 14 november 2021 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overigens werd dit tegengesproken door het rapport van de FIA, waaruit blijkt dat dat test ding er met enige druk doorheen moest worden geduwd.
Die tegenstand/enige druk is als de DRS flap wél voldoet.quote:Op zondag 14 november 2021 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overigens werd dit tegengesproken door het rapport van de FIA, waaruit blijkt dat dat test ding er met enige druk doorheen moest worden geduwd.
Sowieso zie je duidelijk dat het hele testapparaat frictieloos door de vleugel gaat. Dat komt echt niet vanwege 0,2mm spelingquote:Op zondag 14 november 2021 13:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beeldkwaliteit is echt bagger voor screenshots.
Op 0:55 stilzettenTussen bovenkant van dat witte meetapparaat en de onderkant van vleugel zit echt wel wat meer ruimte dan 0.2mm (niet cm, hij beweer echt 0.2mm).
Klopt. Was ook ad zijkant.quote:Op zondag 14 november 2021 13:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hmm, even lezen dan momentmaar op de beelden zie je echt niks van druk of wat dan ook, hij floept er zonder moeite doorheen.
Dat staat er niet. Er staat dat de test zo werkt en de auto daar niet aan voldeed. Niet dat er met kracht doorheen geduwd moest worden.quote:Op zondag 14 november 2021 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
quote:The maximum gap is measured,
in accordance with TD/011-19, by pushing an 85mm gauge against the gap with a
maximum load of 10N (ten newtons.) If the gauge goes through then the car has
failed the test. In this case, the gauge would not pass through at the inner section of
the wing, but did at the outer section of the wing.
Ik denk niet dat RB met nog 4 weken te gaan nog een hele nieuwe achtervleugel gaat ontwerpen/fabriceren/naar het ME verslepenquote:Op zondag 14 november 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is het bezwaar van RBR over de vleugel van Mercedes nog in bespreking bij de FIA. Zoals ik het zie zijn er twee mogelijke uitkomsten: of het is toegestaan en dan weet RBR hoe ze het ook kunnen toepassen, of het mag niet en dan moet Mercedes met een nieuwe vleugel komen.
Je zegt eerst het volgende "Op de beelden is duidelijk te zien dat het eerder een cm is, maar goed.", en vervolgens is de beeldkwaliteit te slecht. Je kan het vanaf dit beeld niet eens opmakenquote:Op zondag 14 november 2021 13:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beeldkwaliteit is echt bagger voor screenshots.
Op 0:55 stilzettenTussen bovenkant van dat witte meetapparaat en de onderkant van vleugel zit echt wel wat meer ruimte dan 0.2mm (niet cm, hij beweer echt 0.2mm).
Dit is wat er staat. Er wordt gewoon uitgelegd hoe er wordt gemeten, maar niks over hoe het precies ging bij de auto van Lewis. Op video is gewoon duidelijk te zien dat het zonder moeite gaat er is zelfs nog ruimte over.quote:When DRS is activated, which raises the upper element of the wing to a flatter
position, the gap must be between 10mm and 85mm. The maximum gap is measured,
in accordance with TD/011-19, by pushing an 85mm gauge against the gap with a
maximum load of 10N (ten newtons.) If the gauge goes through then the car has
failed the test. In this case, the gauge would not pass through at the inner section of
the wing, but did at the outer section of the wing. This test was repeated four times
with two different gauges, once being done in the presence of the Stewards and
representatives of the Competitor.
Misschien hebben ze die nieuwe vleugel wel allang klaar en hebben ze daarom nu pas het protest ingediend.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat RB met nog 4 weken te gaan nog een hele nieuwe achtervleugel gaat ontwerpen/fabriceren/naar het ME verslepen
Met 0,2mm speling kan je dat ding met 0N druk er tussendoor krijgen.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is wat er staat. Er wordt gewoon uitgelegd hoe er wordt gemeten, maar niks over hoe het precies ging bij de auto van Lewis. Op video is gewoon duidelijk te zien dat het zonder moeite gaat er is zelfs nog ruimte over.
0.2mm is echt belachelijk weinig en je zou dat met 10N druk echt wel door zo'n vleugel kunnen rammen(Vooral die flexi-wings van de MB
)
Daar vlak boven staat:quote:Op zondag 14 november 2021 13:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat de test zo werkt en de auto daar niet aan voldeed. Niet dat er met kracht doorheen geduwd moest worden.
[..]
quote:The Competitor also noted, that Art 3.6.3 of the regulation states a maximum dimension, which is possible to measure without applying a force or load. It is not until a force is applied, that the gauge is able to go through.
Dit beeld is anders stukken duidelijker dan dat het beeld van Verstappen gisteren.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zegt eerst het volgende "Op de beelden is duidelijk te zien dat het eerder een cm is, maar goed.", en vervolgens is de beeldkwaliteit te slecht. Je kan het vanaf dit beeld niet eens opmaken
Ik zie het duidelijk, maar screenshots maken het niet veel beter, dus kijk lekker zelf op YT.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zegt eerst het volgende "Op de beelden is duidelijk te zien dat het eerder een cm is, maar goed.", en vervolgens is de beeldkwaliteit te slecht. Je kan het vanaf dit beeld niet eens opmaken
Waarom zouden ze een gelimiteerd budget in zetten voor onderdelen waarvan de kans bestaat dat je ze waarschijnlijk niet mag gebruiken.quote:Op zondag 14 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hebben ze die nieuwe vleugel wel allang klaar en hebben ze daarom nu pas het protest ingediend.
Max was aan het kijken of de wing makkelijk kon flexen schijnbaar, het was toevallig dat die vleugel aan een heel andere specificatie niet voldeed.quote:Op zondag 14 november 2021 13:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Met 0,2mm speling kan je dat ding met 0N druk er tussendoor krijgen.
Niet dat ik geloof dat het zo weinig was, want dat ga je nooit zien als je er achter rijdt terwijl het Max genoeg was opgevallen om het even te checken.
Max checkte de DRS niet, maar de flexibele achtervleugel. Dat is een apart geval.quote:Op zondag 14 november 2021 13:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet dat ik geloof dat het zo weinig was, want dat ga je nooit zien als je er achter rijdt terwijl het Max genoeg was opgevallen om het even te checken.
Beide beelden zijn even onduidelijk maar omdat het dit keer Hamilton betreft is het ineens allemaal zo klaar als een klontjequote:Op zondag 14 november 2021 13:32 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dit beeld is anders stukken duidelijker dan dat het beeld van Verstappen gisteren.
Het ding gaat er frictie loos er door heen.
Klopt nietquote:Op zondag 14 november 2021 13:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Doe eens niet zo doorzichtig.quote:Op zondag 14 november 2021 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Beide beelden zijn even onduidelijk maar omdat het dit keer Hamilton betreft is het ineens allemaal zo klaar als een klontjeTypisch weer hier
Dan zou ik toch eens een afspraak maken bij hans anders.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het duidelijk ziet kan je ook gewoon een screenshot maken toch? Maar die beelden zijn van veel te ver af, dus vandaar dat ik al zei: het is onmogelijk te zien.quote:Op zondag 14 november 2021 13:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zie het duidelijk, maar screenshots maken het niet veel beter, dus kijk lekker zelf op YT.
Verder wens ik je veel plezier met je act
Mercedes zegt... Niet dat de stewards dit zeggenquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php if (bad_for_Hamilton) { ChevyCaprice.deny(); } else if (bad_for_Verstappen) { ChevyCaprice.defend(); } else { ChevyCaprice.disagree_with_everyone(); } ?> |
Die spreken het toch ook niet tegen? Als het niet zo was zouden ze niet dat hele verhaal hoeven op te hangen dat er wel druk gebruikt mag worden ondanks dat het niet in de regulatie staat.quote:Op zondag 14 november 2021 13:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mercedes zegt... Niet dat de stewards dit zeggen
Als Hamilton de chaos in de eerste bocht niet overleeft, dan is het pas een mooie dagquote:Op zondag 14 november 2021 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Laten we niet te negatief zijn.
Max start 8 plaatsen voor Hamilton.
Ik bedoel, afgelopen woensdag hadden we daar blind voor getekend.
Daarnaast is de race vroeger op de dag dan de sprintrace, starten we met volle tanks en gaat bandenslijtage en strategie ook weer volop meetellen.
Als Max die eerste bocht een beetje netjes door komt kan het best een mooie dag worden.
Kan ik mee leven an sichquote:Op zondag 14 november 2021 14:11 schreef Nattekat het volgende:
Neemt wel meteen alle spanning in het kampioenschap weg.
Dan nog is het niet gespeeld. Denk dat de spanning juist toe zal nemen want zo dichtbij dan.quote:Op zondag 14 november 2021 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Hamilton de chaos in de eerste bocht niet overleeft, dan is het pas een mooie dag
Het wordt niet expliciet ontkend, nee, maar voor de rest is het speculatie.quote:Op zondag 14 november 2021 13:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die spreken het toch ook niet tegen? Als het niet zo was zouden ze niet dat hele verhaal hoeven op te hangen dat er wel druk gebruikt mag worden ondanks dat het niet in de regulatie staat.
Zo dichtbij dan? Dichtbij wat? Eraf gereden worden door Mercedes?quote:Op zondag 14 november 2021 14:13 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan nog is het niet gespeeld. Denk dat de spanning juist toe zal nemen want zo dichtbij dan.
De titelquote:Op zondag 14 november 2021 14:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo dichtbij dan? Dichtbij wat? Eraf gereden worden door Mercedes?
Ah, okquote:
Hehe. Dat ook jaquote:Op zondag 14 november 2021 14:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok![]()
Maar dan dacht ik toch juist in de goede richting?
Voor mij nietquote:Op zondag 14 november 2021 14:13 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan nog is het niet gespeeld. Denk dat de spanning juist toe zal nemen want zo dichtbij dan.
Ik las hier gisteren van ene Nattekat dat het WK ook al zo goed als klaar is als Lewis achter Max eindigt vandaagquote:Op zondag 14 november 2021 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Hamilton de chaos in de eerste bocht niet overleeft, dan is het pas een mooie dag
Nog niet, maar dan heeft Lewis het wel niet meer in eigen hand.quote:Op zondag 14 november 2021 14:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik las hier gisteren van ene Nattekat dat het WK ook al zo goed als klaar is als Lewis achter Max eindigt vandaag
Nou...quote:Op zondag 14 november 2021 14:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nog niet, maar dan heeft Lewis het wel niet meer in eigen hand.
Jaquote:Op zondag 14 november 2021 14:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik las hier gisteren van ene Nattekat dat het WK ook al zo goed als klaar is als Lewis achter Max eindigt vandaag
Met DRS ten opzichte van de rest van het veld. Niet ten opzichte van Verstappen en Bottas, die vergelijkbare rondetijden reden en ook ca 1 seconde per ronde sneller waren dan de restquote:Op zondag 14 november 2021 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
Heb zo'n voorgevoel dat die Hamilton de race gewoon gaat winnen. Die heeft ineens belachelijk veel snelheid.
Zeker kan dat. Tegelijkertijd is de enorme overspeed van Lulu zorgelijk voor zowel vanavond als de komende weken. De belangrijkste vragen lijken vooral of de Merc motor volgende race al weer een stukje teruggeschroefd moet worden en of RBR snel ook zo'n semi-legale flexiwing kan maken.quote:Op zondag 14 november 2021 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Laten we niet te negatief zijn.
Max start 8 plaatsen voor Hamilton.
Ik bedoel, afgelopen woensdag hadden we daar blind voor getekend.
Daarnaast is de race vroeger op de dag dan de sprintrace, starten we met volle tanks en gaat bandenslijtage en strategie ook weer volop meetellen.
Als Max die eerste bocht een beetje netjes door komt kan het best een mooie dag worden.
Gezien de opmerkingen van Horner verwacht ik dat laatste dan weer nietquote:Op zondag 14 november 2021 14:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zeker kan dat. Tegelijkertijd is de enorme overspeed van Lulu zorgelijk voor zowel vanavond als de komende weken. De belangrijkste vragen lijken vooral of de Merc motor volgende race al weer een stukje teruggeschroefd moet worden en of RBR snel ook zo'n semi-legale flexiwing kan maken.
Zou me niet verbazen als RBR trouwens ook nog een nieuwe motor pakt volgende race.
Als je dat al overweegt ga je het natuurlijk niet zeggen.quote:Op zondag 14 november 2021 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gezien de opmerkingen van Horner verwacht ik dat laatste dan weer niet
Maar er is geen sprake van "enorme overspeed". Dat is een vertekend beeld uit de sprintkwalificatie waarbij Lewis mét DRS inhaalt op coureurs zónder DRS die de deur met opzet wagenwijd open zetten.quote:Op zondag 14 november 2021 14:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zeker kan dat. Tegelijkertijd is de enorme overspeed van Lulu zorgelijk voor zowel vanavond als de komende weken. De belangrijkste vragen lijken vooral of de Merc motor volgende race al weer een stukje teruggeschroefd moet worden en of RBR snel ook zo'n semi-legale flexiwing kan maken.
Zou me niet verbazen als RBR trouwens ook nog een nieuwe motor pakt volgende race.
We gaan het straks zien of Lulu als hij P3 haalt hard in gaat lopen richting de kop van de wedstrijd.quote:Op zondag 14 november 2021 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar er geen sprake van "enorme overspeed". Dat is een vertekend beeld uit de sprintkwalificatie waarbij Lewis mét DRS inhaalt op coureurs zónder DRS die de deur met opzet wagenwijd open zetten.
Je kunt beter kijken naar de rondetijden, wel of geen vrije lucht, bandencompund etc.
Max met 26miljoen een middenklase salaris?quote:Op zondag 14 november 2021 08:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[..]
Wat een ongelooflijk arrogante schijtlijer is die kerel zeg.
Uiteraard (en Gasly weet ook dat woorden niks zeggen.. ), maar hij zei wel duidelijk dat de noodzaak bij RB een stuk minder is dan bij Mercedes. En dat een nieuwe motor niet zoveel verschil gaat maken als bij Mercedes.quote:Op zondag 14 november 2021 14:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je dat al overweegt ga je het natuurlijk niet zeggen.
Dan verdient Lewis het dubbele,quote:Op zondag 14 november 2021 14:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max met 26miljoen een middenklase salaris?
Wolff is echt het spoor bijster.
Misschien is ChevyChatBot wel LandoBotquote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Beter naam veranderen in ChevyChatbot
Welke overspeed? RB (Max) en MB (Lewis) hebben allebei overspeed t.o.v. de rest. Waarom ziet niemand met wat voor gemak Max aan Sainz voorbij ging? Max ging met net zo'n gemak voorbij aan Sainz als dat Lewis deed aan de rest.quote:Op zondag 14 november 2021 14:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nogmaals, die twee dingen hebben NIKS met elkaar te maken.quote:Op zondag 14 november 2021 15:12 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af.. heeft Red Bull niet te snel geklaagd?
Of werd de vleugel van Hamilton toevallig door de FIA gecontroleerd?
Nu heeft Lewis z'n straf gekregen in de sprintrace, onder motorwissel had ie op P5 mogen starten.
Maar wat als Red Bull ná de sprintrace had geklaagd?
Dan was het resultaat van de sprintrace afgepakt en had ie vandaag achteraan moeten starten ipv in de sprintrace.
Nu heeft ie in de sprintrace maximaal 3 puntjes gemist en mag ie (afgezien van de motorwissel..) op P5 starten (P10 met motorwissel)
Miimale schade dus voor Lewis.. wéér enorm veel geluk met z'n straf zoals altijd eigenlijk.
Ligt ook meer aan de rijder.. Bottas en Perez kunnen niet inhalen, die halen helemaal geen overspeedsnelheden.quote:Op zondag 14 november 2021 15:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Welke overspeed? RB (Max) en MB (Lewis) hebben allebei overspeed t.o.v. de rest. Waarom ziet niemand met wat voor gemak Max aan Sainz voorbij ging? Max ging met net zo'n gemak voorbij aan Sainz als dat Lewis deed aan de rest.
Dat hele overspeed is echt een beetje uit verband gerukt hoor. Zijn ze snel? Absoluut. Zijn ze sneller dan RB in Brazilië? Ja, lijkt er wel op. Heeft Lewis dikke overspeed op Max? Nope, denk het echt niet.
Lewis' DSQ kwam niet na een klacht can RB.quote:Op zondag 14 november 2021 15:12 schreef SiGNe het volgende:
Nu heeft Lewis z'n straf gekregen in de sprintrace, onder motorwissel had ie op P5 mogen starten.
Dan was het resultaat van de sprintrace afgepakt en had ie vandaag achteraan moeten starten ipv in de sprintrace.
Nu heeft ie in de sprintrace maximaal 3 puntjes gemist en mag ie (afgezien van de motorwissel..) op P5 starten (P10 met motorwissel)
Miimale schade dus voor Lewis.. wéér enorm veel geluk met z'n straf zoals altijd eigenlijk.
Die 2 zaken (protest en reden van DSQ) staan volledig los van elkaarquote:Op zondag 14 november 2021 15:12 schreef SiGNe het volgende:
Ik dacht al zoiets.. ik denk dat ze anders wel gewacht zouden hebben tot na de SQ.quote:Op zondag 14 november 2021 15:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Lewis' DSQ kwam niet na een klacht can RB.
Max is juist een vroege remmerquote:Op zondag 14 november 2021 15:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ligt ook meer aan de rijder.. Bottas en Perez kunnen niet inhalen, die halen helemaal geen overspeedsnelheden.
Max en Lewis kunnen dat op de een of andere manier wel.. remmen later in en komen sneller de bochten uit.
Maar de Marc haalt wel zo'n 14-20km harder op het rechte stuk.. dat helpot de mercedes echt wel.
Volgens Horner kan dat niet aan de motor alleen liggen, er zouden echt flink wat PK's bij moeten zijn gekomen wil mercedes het alleen uit de motor halen (volgens Horner)
Klacht van RB ging inderdaad over de flexing.quote:Op zondag 14 november 2021 15:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets.. ik denk dat ze anders wel gewacht zouden hebben tot na de SQ.
Is strategisch slimmer.
Al hoorde ik Horner ook wel zeggen dat ze iets geconstateerd zouden hebben dat ze gemeld hebben maar dat ze daarmee gewacht hadden tot na de VT1 om Mercedes de tijd te geven om het aan te passen..
weet niet waar dat dan over ging, misschien het flexen van de achtervleugel.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 15:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets.. ik denk dat ze anders wel gewacht zouden hebben tot na de SQ.
Is strategisch slimmer.
Al hoorde ik Horner ook wel zeggen dat ze iets geconstateerd zouden hebben dat ze gemeld hebben maar dat ze daarmee gewacht hadden tot na de VT1 om Mercedes de tijd te geven om het aan te passen..
weet niet waar dat dan over ging, misschien het flexen van de achtervleugel.
De eerste bocht in Mexico belde .....quote:
Maar Toto ging dit jaar toch helemaal niet ontwikkelenquote:Op zondag 14 november 2021 15:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Klacht van RB ging inderdaad over de flexing.
Hij remde inderdaad wel erg vroeg in Mexico. De rest nog vroegerquote:
Je bent toch zeker wel in staat om 'Brazil gp' in te tikken in Google?quote:Op zondag 14 november 2021 15:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb alles gemist tot nu toe door die vreemde tijden
Wat is de start grid
En het belangrijkste hoe laat begint het?
Max heeft tot nu toe dit seizoen nog niet echt veel pech gehad. Dus ik acht de kans wel realistische dat zo een race wordt dat het fout kan gaan.
En Ham? dat is de gewoon de beste coureur allertijden en heeft gewoon meer ervaring.
Dat is de FOK!huisdebiel.quote:Op zondag 14 november 2021 15:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bent toch zeker wel in staat om 'Brazil gp' in te tikken in Google?
google is niet betrouwbaarquote:Op zondag 14 november 2021 15:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bent toch zeker wel in staat om 'Brazil gp' in te tikken in Google?
Ok, de GP begint vanavond om 20:00quote:Op zondag 14 november 2021 15:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
google is niet betrouwbaar
fok users wel van daar
8 uurquote:Op zondag 14 november 2021 15:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
fok users wel van daar
quote:
Lees iemand überhaupt de OPquote:
Startopstelling is gebaseerd op huidskleur, nieuwe regel voor de laatste vier GP's.quote:Op zondag 14 november 2021 15:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
fok users wel van daar
Mazepin op polequote:Op zondag 14 november 2021 15:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Startopstelling is gebaseerd op huidskleur, nieuwe regel voor de laatste vier GP's.
Ik vind het ook wel vreemd dat geen van de top coureurs nog nieuwe softs heeft. Dan lijkt een medium-hard eenstopper nagenoeg de enige keuze iedereen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:45 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
De beschikbare banden voor vandaag.
Aston Martin heeft geen nieuwe banden meer, gebeurt dat vaker?
Klaas baasquote:Op zondag 14 november 2021 16:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Bottas op Pole vind ik wel een gevaarlijke situatie.
In de formule 1 zijn ze tot alles in staat.
Bottas is een echte team speler.
Bij Mercedes zouden ze hem zomaar de opdracht kunnen geven om in de eerste bocht uit te vliegen en max mee te nemen,
Dit wordt echt spannend. Ik ben er om 8 uur. Tot straks!
Daar zijn er wel een boel van dan.quote:
Mja, met de verwachte temperatuur zijn die softst waarschijnlijk zo opgerookt, dus hoeveel verschil dat kan maken...quote:Op zondag 14 november 2021 16:09 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel vreemd dat geen van de top coureurs nog nieuwe softs heeft. Dan lijkt een medium-hard eenstopper nagenoeg de enige keuze iedereen.
De overigen zijn blauw gemarkeerd.quote:Op zondag 14 november 2021 16:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we een paar daarvan al kwijt geraakt uit dit sub-forum.
Om 18:00 toch???quote:
Geeft niet. Max loopt dan uit naar 27 punten voorsprong. Dan hoeft hij niet meer te winnen, maar alleen 2e te worden.quote:Op zondag 14 november 2021 16:22 schreef vosss het volgende:
Lewis gaat vandaag, als Max P1 rijdt, makkelijk een P2 bijschrijven. Bottas aan de kant en de rest wordt toch op een minuut minstens gereden.
quote:“Ook wij gaan nu vragen stellen over ieder stukje tape dat losraakt”: Mercedes vindt dat herenakkoord in F1 niet meer bestaat na diskwalificatie Hamilton
Valtteri Bottas start straks op de pole, WK-leider Max Verstappen als tweede en Lewis Hamilton vanop P10 na een knappe inhaalrace. Zo zijn de kaarten geschud na de sprintrace in de GP van Brazilië. Achteraf ging het echter alleen maar over de diskwalificatie van Hamilton voor een DRS-overtreding. Mercedes-baas Toto Wolff vuurde een indirecte sneer af richting Red Bull. “Het herenakkoord in de Formule 1, voor zover het al bestond, bestaat niet meer.”
Verstappen begint de Grand Prix van São Paulo, zoals de race dit jaar officieel heet, vanavond vanaf de tweede plek. Hij startte gisteravond vooraan in de sprintkwalificatie, door de DRS-straf van Lewis Hamilton (hieronder daarover meer), maar zag bij de start direct Valtteri Bottas langszij komen en kon de Fin niet meer terughalen. Carlos Sainz (Ferrari) lag ook korte tijd voor Verstappen, maar werd uiteindelijk derde.
Lewis Hamilton sneed vanaf de laatste startplek wel erg eenvoudig door het veld. In een mum van tijd lag hij veertiende. Daniel Ricciardo was even een lastige klant, maar daarna klom de regerend kampioen snel op naar plek vijf. Zo eindigde hij zelfs kort achter Sergio Pérez, die geen potten kon breken. In de strijd om de constructeurs liep Mercedes zo een puntje uit op Red Bull, het gaatje is nu twee stuks.
Geldboete voor Verstappen, diskwalificatie Hamilton
De sprintrace was het slotstuk van een doldwaze zaterdag. Al vroeg in de ochtend moest Verstappen zich melden bij de stewards voor het aanraken van Hamiltons auto, vrijdag. Hij kreeg een geldboete van 50.000 euro. Verstappen raakte de Mercedes aan omdat hij geruchten opving dat er iets loos was aan de achtervleugel.
Daarna zat Mercedes een klein uur binnen om uitleg te geven over diezelfde achtervleugel. Het team kon de stewards niet overtuigen, want Hamilton werd uit de uitslag van de kwalificatie geschrapt. Zijn vleugel was tijdens de DRS te ver geopend. De FIA gaf aan daar geen kwade opzet in te zien, maar vond ook geen verzachtende omstandigheden om van een sanctie af te zien. Daarom moest Hamilton de sprintrace achteraan starten. Hij werd dus vijfde na een inhaalrace, maar door het vervangen van zijn verbrandingsmotor eerder wordt hij vijf plekken teruggezet. P10 dus. “Maar het is nog niet voorbij”, zei hij over de boordradio.
Wolff: “Herenakkoord bestaat niet meer”
Strijdvaardige woorden die kracht worden bijgezet door het bittere gevoel bij heel Mercedes. Baas Toto Wolff was op de persconferentie na de sprintrace allerminst zacht. Hij had het meerdere keren over de ‘modus operandi’ in de Formule 1, de normale werkwijze, en dat die in Brazilië was doorbroken. Waar hij precies op doelde, was voor meerdere interpretaties vatbaar. Maar in ieder geval meende hij dat Mercedes de kans had moeten krijgen de in zijn ogen defecte achtervleugel te repareren in ‘parc fermé’, in plaats van direct een zware sanctie opgelegd te krijgen. “Dit had nooit bij de stewards terecht hoeven komen”, zei Wolff, die meent dat de vleugel tijdens de kwalificatie aan één zijde defect is geraakt. “Hoe dat kon gebeuren weten we niet, want we hebben de vleugel niet en kunnen er dus ook niet naar kijken.”
Hij leek ook een indirecte sneer uit te delen richting Red Bull - het team van Verstappen. Die had de vleugel van Mercedes aan de kaak gesteld bij de FIA. En Verstappen vestigde er nog eens extra aandacht op door die na de kwalificatie dus te inspecteren. “Het herenakkoord in de Formule 1, voor zover het al bestond, bestaat niet meer”, zegt Wolff. “De komende races gaan wij ook vragen stellen over ieder stukje tape dat ergens losraakt.”
Als Verstappen strals vier punten meer scoort dan Hamilton, en dus een voorsprong heeft van minstens 26 punten, komt hij op ‘matchpoint’ en kan hij puur mathematisch komende week in Qatar al kampioen worden.
Dat hele 'dan hoeft hij alleen maar 2de te worden' is leuk en aardig, tot dat Bottas gewoon ergens een keer 2de gaat worden omdat Mercedes een betere auto heeft voor een bepaald circuit. Saudi-Arabie bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 november 2021 16:24 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Geeft niet. Max loopt dan uit naar 27 punten voorsprong. Dan hoeft hij niet meer te winnen, maar alleen 2e te worden.
Dus de grote Toto vindt dat Merc een illegale achtervleugel moet kunnen vervangen in parc fermé voordat de Fia controles mag doenquote:
Ja, want RB mocht het ook, huil huilquote:Op zondag 14 november 2021 16:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus de grote Toto vindt dat Merc een illegale achtervleugel moet kunnen vervangen in parc fermé voordat de Fia controles mag doen
Toto is het even kwijt. Van Barneveld vibes.quote:
Zullen we dan ook toe staan dat Honda in parc fermé na de race een nieuwe motor die ze gestoken hebben vervangen voor een oude spec die wel in de motorpool zit. Daarna mag de Fia vanzelfdsprekend controlerenquote:Op zondag 14 november 2021 16:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, want RB mocht het ook, huil huil
Terwijl de achtervleugel van RB niet illegaal was, maar alleen wat haarscheurtjes had.
Hij gedraagt zich de laatste tijd wat minder rationeel met z'n uitspraken. De dreiging van het verlies van het kampioenschap doet blijkbaar rare dingen met diegenen die de afgelopen 7 jaar weinig te vrezen hadden qua concurrentie.quote:Op zondag 14 november 2021 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Toto is het even kwijt. Van Barneveld vibes.
En nu met sainz. "Laat checo er even langs oké? En hou dan HAM op"quote:Op zondag 14 november 2021 16:31 schreef StephanL het volgende:
Alonso Max en Perez in gesprek op de vrachtwagen
ze hebben het over bootsautootjesquote:Op zondag 14 november 2021 16:31 schreef StephanL het volgende:
Alonso Max en Perez in gesprek op de vrachtwagen
Ja gaat helemaal goed komen, iedereen tegen Hamiltonquote:Op zondag 14 november 2021 16:33 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En nu met sainz. "Laat checo er even langs oké? En hou dan HAM op"
De laatste tijd = sinds dit hele seizoen?quote:Op zondag 14 november 2021 16:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich de laatste tijd wat minder rationeel met z'n uitspraken. De dreiging van het verlies van het kampioenschap doet blijkbaar rare dingen met diegenen die de afgelopen 7 jaar weinig te vrezen hadden qua concurrentie.
Da's best vroegquote:
Ja, maar mondje dicht.quote:
Alleen nog bakken en de broodjes in de oven net voor de racequote:
quote:Op zondag 14 november 2021 16:38 schreef Evenstar het volgende:
Iedereen loopt er gewoon en dan heeft diegene met donkerste huidskleur een paraplu tegen de zon
quote:Op zondag 14 november 2021 16:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen nog opwarmen net voor de race
quote:Op zondag 14 november 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Max was aan het kijken of de wing makkelijk kon flexen schijnbaar, het was toevallig dat die vleugel aan een heel andere specificatie niet voldeed.
quote:Op zondag 14 november 2021 13:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Max checkte de DRS niet, maar de flexibele achtervleugel. Dat is een apart geval.
Ah ok, ik heb geen interviews gezien gister. My badquote:Op zondag 14 november 2021 13:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt niet
Max heeft gisteren in een interview zelf gezegd dat zijn acties NIETS te maken hadden met de DRS flap en juist alles met de vermeende flexwing.
Straks thuisbezorgdquote:
Sla en saus natuurlijk!quote:Op zondag 14 november 2021 16:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wat doe je er verder bij, of is het gewoon dom vleesch naar binnen schuiven?
Swarmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
Kippen hebben geen ballen.quote:Op zondag 14 november 2021 16:47 schreef StephanL het volgende:
Hier kipcorns en wellicht nog iets van kipballetjes
quote:Op zondag 14 november 2021 16:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je zal je dikke kop wel houden.
Pizza ligt hier in de oven.
Karpoenquote:
Doen wij elke dagquote:Op zondag 14 november 2021 16:47 schreef Rianne84 het volgende:
Hier zijn de kinderen blij dat ze voor de tv mogen eten
Staat hier ook op het menu. Paps maakt de bestequote:Op zondag 14 november 2021 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ga over een uurtje ofzo snert naar binnen werken
Bohhhhquote:Op zondag 14 november 2021 16:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ga over een uurtje ofzo snert naar binnen werken
Pfff die weten gewoon niet wat lekker is.quote:Op zondag 14 november 2021 16:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Shoarma, pizza, snert en thuisbezorgd. Heel erg culinair is het niet
Ik heb geen zin in kokenquote:Op zondag 14 november 2021 16:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Op racedagen, nopequote:Op zondag 14 november 2021 16:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik maak denk zo even een smoothie van biefstuk, spinazie, bosvruchten en chia zaad.quote:Op zondag 14 november 2021 16:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zaadquote:Op zondag 14 november 2021 16:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik maak denk zo even een smoothie van biefstuk, spinazie, bosvruchten en chia zaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |