Die nieuwe motor is geen wondermiddel hè. Die moet ook gewoon weer een paar races mee op dat niveau en vooralsnog krijgen ze dat niet voor elkaar bij Mercedes. Dus ze hebben dat ding echt niet op 110% lopen van wat die vorige liep.quote:Op zondag 14 november 2021 09:41 schreef Sfancta het volgende: [..] Snap me niet verkeerd, die kut ham mag de eerste vangrail pakken van me hoor, gun hem niks. Op die race afstand van 71 rondes pakt die hun wel met die nieuwe motor
![]()
Daarnaast is het straks een stuk warmer, het wordt iig erg interessant.quote:Op zondag 14 november 2021 09:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lastig te zien, want weinig momenten van vrije lucht. Volgens mij was de pace van HAM door al die drs wel aardig, maar dat kleine stukje in vrije lucht was hij niet echt sneller dan Bottas en VER. Daarom denk ik ook dat die opmars gisteren veel spectaculairder leek dan hij was.
Wat Norris ook wel bevestigt natuurlijk.
Tenzij ze gewoon nog een keer wisselen. Die gridpenalty met zulke overspeeds en coureurs die hem niet in de weg gaan zitten is peanuts.quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die nieuwe motor is geen wondermiddel hè. Die moet ook gewoon weer een paar races mee op dat niveau en vooralsnog krijgen ze dat niet voor elkaar bij Mercedes. Dus ze hebben dat ding echt niet op 110% lopen van wat die vorige liep.
dit, sowieso ieder ander dan Hamilton en Mercedes had ik mooi gevonden en niet eens zo zeer vanwege sympathie maar gewoon om die hegemonie te doorbrekenquote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En ik hoop dat niemand 'een vangrail pakt'. Ik heb liever een top en fair gevecht op de baan en dat de beste auto-rijder combo wint. En daarbij natuurlijk een voorkeur voor mijn landgenoot, omdat ik HAM en zijn team onsympathiek vind.
Het tweede team (volgens de MB fans) tegen het derde team op de grid scheelt 27 km/hquote:Op zondag 14 november 2021 09:12 schreef VacaLoca het volgende:
Lando Norris conceded he didn't really want to put up much of a fight with Lewis today and with Norris starting where Lewis finished in the Sprint also said if Lewis gets back behind him he doesn't intend to really race with him.
Shown a replay by Sky F1 of Hamilton’s overtake on him in the sprint, Norris said: “Looks pretty easy for him, doesn’t it? He’s not even had to work.
“It wasn’t that good of an overtake. I just didn’t need to take any stupid risks trying to defend – he’s in a different league compared to us.”
Norris fully expects to see Hamilton in his mirrors again on Sunday and once he does, Norris does not plan to fight back against his compatriot.
“No point wasting any of my own tyres trying to keep this car behind me,” he suggested.
Formule 1.5 over de Formule 1
denk het, dat was het verschil in snelheid toen Hamilton Norris voorbij gingquote:Op zondag 14 november 2021 09:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
27 km/u topsnelheid? Dat is met DRS?
Dat fair & square racing ben ik helemaal voor maar het is toch MB zélf die dat dit seizoen geheel verpest hebben met hun acties op en naast de baan.quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En ik hoop dat niemand 'een vangrail pakt'. Ik heb liever een top en fair gevecht op de baan en dat de beste auto-rijder combo wint. En daarbij natuurlijk een voorkeur voor mijn landgenoot, omdat ik HAM en zijn team onsympathiek vind.
Zeker, liefst win je gewoon op de baan maar ik vind dat je alle echt hebt om zelf ook even een keertje te wijd te gaan.quote:Op zondag 14 november 2021 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat fair & square racing ben ik helemaal voor maar het is toch MB zélf die dat dit seizoen geheel verpest hebben met hun acties op en naast de baan.
Los van wie het eerst en het tweede team zijn, het is bizar hoe ver RB en Mercedes voor de rest rijden op tracks waar het echt om snelheid gaat. Zeker als je ziet hoeveel meer teams er met die motoren rijden.quote:Op zondag 14 november 2021 09:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het tweede team (volgens de MB fans) tegen het derde team op de grid scheelt 27 km/h
Wellicht dat RB en MB vanwege titelstrijd ook nog meer inzetten op huidige seizoen dan andere teams. Dat effect was denk ik nog groter geweest als Ferrari en Mercedes niet ook nauw gevecht om P3 hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Los van wie het eerst en het tweede team zijn, het is bizar hoe ver RB en Mercedes voor de rest rijden op tracks waar het echt om snelheid gaat. Zeker als je ziet hoeveel meer teams er met die motoren rijden.
Ik verwacht en hoop echt dat dat volgens jaar minder gaat zijn.
Het grote verschil is ook dat die anderen waarschijnlijk al een tijdje gestopt zijn met doorontwikkelen maar het zou mij echt verbazen als er een ander team dan Red Bull of Mercedes zich volgend jaar in de strijd gaat mengen, het is hopen op Ferrari, die klantenmotorteams zie ik het niet doen.quote:Op zondag 14 november 2021 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Los van wie het eerst en het tweede team zijn, het is bizar hoe ver RB en Mercedes voor de rest rijden op tracks waar het echt om snelheid gaat. Zeker als je ziet hoeveel meer teams er met die motoren rijden.
Top and fair? Serieus? Met toto en Hamilton?quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die nieuwe motor is geen wondermiddel hè. Die moet ook gewoon weer een paar races mee op dat niveau en vooralsnog krijgen ze dat niet voor elkaar bij Mercedes. Dus ze hebben dat ding echt niet op 110% lopen van wat die vorige liep.
Ben allang blij dat RB tegenwoordig een echte concurrent is. Stel je voor dat die hetzelfde presteerden als Ferrari oid, HAMBOT die samen op minuut van de rest rijden. Bah.quote:Op zondag 14 november 2021 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat maakt het voor het Mercedes team alleen maar een mooiere titelquote:Op zondag 14 november 2021 10:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel echt een popcornseizoen dit. De collectieve woede als Hamilton het alsnog gaat pakken zal niet mals zijn.
Dat weet je natuurlijk niet, als Mercedes ervoor kiest elke race 5 gridplekken te pakken met de wetenschap dat Hamilton deze plekken in een paar rondjes te hebben teruggepakt, dan hebben ze bij RedBull wel een probleem.quote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ha ha en dan overal Toto met een trollface. Die gaat dat maximaal uitmelken.quote:Op zondag 14 november 2021 10:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel echt een popcornseizoen dit. De collectieve woede als Hamilton het alsnog gaat pakken zal niet mals zijn.
moet hij toch maar weer even doen, wat Perez ook zegt, in zo'n sprintrace ga je geen risico lopen omdat er nauwelijks punten zijn te verdienenquote:Op zondag 14 november 2021 10:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, als Mercedes ervoor kiest elke race 5 gridplekken te pakken met de wetenschap dat Hamilton deze plekken in een paar rondjes te hebben teruggepakt, dan hebben ze bij RedBull wel een probleem.
Welke van de 4 merkenquote:
Ik hoop het, vond de Merc gisteren eng dominant in de sprintrace.quote:Op zondag 14 november 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet hij toch maar weer even doen, wat Perez ook zegt, in zo'n sprintrace ga je geen risico lopen omdat er nauwelijks punten zijn te verdienen
bij Honda is het verval niet zo grootquote:Op zondag 14 november 2021 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als een nieuwe motor een seconde per rondje scheelt oid, waarom zouden ze dat dan niet ook bij Verstappen en Perez doen?
quote:Op zondag 14 november 2021 10:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat maakt het voor het Mercedes team alleen maar een mooiere titel
goeie start Bottas en hij heeft ook goed verdedigd verder maar als Max vandaag wel een goeie start heeft komt Bottas er ook niet meer voorbijquote:Op zondag 14 november 2021 10:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hoop het, vond de Merc gisteren eng dominant in de sprintrace.
Perez moet stoppen met zijn smoesjes en had voor Sainz moeten staan om Max te coveren tegen een divebomb.quote:Op zondag 14 november 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet hij toch maar weer even doen, wat Perez ook zegt, in zo'n sprintrace ga je geen risico lopen omdat er nauwelijks punten zijn te verdienen
quote:Op zondag 14 november 2021 10:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez moet stoppen met zijn smoesjes en had voor Sainz moeten staan om Max te coveren tegen een divebomb.
Ik las ergens dat Porsche en ... nog een merk staan te trappelen om in te stappen. Porsche heeft in ieder geval budget en ervaring genoeg om serieuze concurrent te worden van de huidige 2 topteams.quote:Op zondag 14 november 2021 10:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wellicht dat RB en MB vanwege titelstrijd ook nog meer inzetten op huidige seizoen dan andere teams. Dat effect was denk ik nog groter geweest als Ferrari en Mercedes niet ook nauw gevecht om P3 hebben.
Is dat niet doordat Mercedes hun motor verder opschroeft? Kan Red Bull ook toch doen dan?quote:Op zondag 14 november 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij Honda is het verval niet zo groot
Klopt, en vanavond ook kansloos tegen Hamilton.quote:Op zondag 14 november 2021 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]viel me ook wel wat tegen maar uiteindelijk kiest ook hij eieren voor z'n geld
we gaan het zien, ik denk niet dat Hamilton het vandaag net zo makkelijk krijgt als gisterenquote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, en vanavond ook kansloos tegen Hamilton.
Weet niet zeker of de Honda zoveel extra PK heeft wanneer 100% open. Daarnaast is het de vraag hoe groot de kans op een plof is. Verstappen staat bovenaan het WK, een plof zou catastrofaal zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat niet doordat Mercedes hun motor verder opschroeft? Kan Red Bull ook toch doen dan?
Klopt maar die weerstand zal eerder bij de topcoureurs zitten (zeker die met een MB motor) dan bij de midfield coureursquote:Op zondag 14 november 2021 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik denk niet dat Hamilton het vandaag net zo makkelijk krijgt als gisteren
zou kunnen en denk echt wel dat ze dat bij Red Bull Honda ook wel doorrekenen maar zal voor hun minder zin hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dat niet doordat Mercedes hun motor verder opschroeft? Kan Red Bull ook toch doen dan?
Nee, ze rijden allemaal op de max setting in het window dat het blok het houdt.quote:Op zondag 14 november 2021 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vandaar dat ik denk dat ze gewoon elke race of elke 2e race gaan wisselen.quote:Op zondag 14 november 2021 10:43 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee, ze rijden allemaal op de max setting in het window dat het blok het houdt.
Alleen is het verval bij Mercedes groter
quote:Op zondag 14 november 2021 10:03 schreef daNpy het volgende:
McLaren was de eerste helft van het seizoen ook erg snel met de Mercedes motor.
McLaren heeft anders ook een behoorlijke club. Die zie ik best aanhaken.quote:Op zondag 14 november 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het grote verschil is ook dat die anderen waarschijnlijk al een tijdje gestopt zijn met doorontwikkelen maar het zou mij echt verbazen als er een ander team dan Red Bull of Mercedes zich volgend jaar in de strijd gaat mengen, het is hopen op Ferrari, die klantenmotorteams zie ik het niet doen.
Nee, want dat snelheidsverschil is niet groot genoeg om er zeker van te zijn dat ze er voorbij komen. Ik denk dat je de snelheid van HAM wat overschat, ook met deze motor.quote:Op zondag 14 november 2021 10:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, als Mercedes ervoor kiest elke race 5 gridplekken te pakken met de wetenschap dat Hamilton deze plekken in een paar rondjes te hebben teruggepakt, dan hebben ze bij RedBull wel een probleem.
we gaan het zien maar ik verwacht het (nog) nietquote:Op zondag 14 november 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
McLaren heeft anders ook een behoorlijke club. Die zie ik best aanhaken.
quote:
Ja, erg flauw van Hamilton.quote:Op zondag 14 november 2021 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er met opzet geramd is dit seizoen dan was het in Monza
1x is een ongelukjequote:Op zondag 14 november 2021 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er met opzet geramd is dit seizoen dan was het in Monza
Het gaat erom dat zodra hij in je DRS-zone zit je het snelheidsverschil gewoonweg niet kunt verdedigen. In Monza en Sotsji kwam hij RIC en NOR niet voorbij, nu is hij ze voor start-finish al voorbij en geven ze aan ook niet de moeite te doen om te verdedigen. Dat zijn dan Mercedes motoren. Kun je nagaan als het over een Honda gaat.quote:Op zondag 14 november 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, want dat snelheidsverschil is niet groot genoeg om er zeker van te zijn dat ze er voorbij komen. Ik denk dat je de snelheid van HAM wat overschat, ook met deze motor.
Heb je de Q gezien en het verschil met Verstappen?quote:Op zondag 14 november 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, want dat snelheidsverschil is niet groot genoeg om er zeker van te zijn dat ze er voorbij komen. Ik denk dat je de snelheid van HAM wat overschat, ook met deze motor.
Heb het even opgezocht: teams zijn vrij om zoveel brandstof mee te nemen als ze willen, maar je mag niet meer verbranden dan 140kg/h (hoewel, die 140 kg/h staat in 1 artikel, kan er verder niks officieels over vinden).quote:Op zondag 14 november 2021 11:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe zit het eigenlijk qua reglement met de sprintrace voor wat betreft brandstof? Zijn teams bijvoorbeeld vrij om meer brandstof per rondje mee te nemen dan toegestaan bij de race, om, zeg met een nieuwe motor zo potentieel sneller door het veld te kunnen?
Toen wisselden ze van motor in de watenschap dat het blok 5-6 races mee moest gaan. Nu kunnen ze met een veel agressievere motorsetting rijden.quote:Op zondag 14 november 2021 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er toch meer speelt dan alleen een nieuwe motor. Ze hebben dit jaar wel vaker een motor gewisseld, maar nog nooit was het verschil zo groot. Ook bij wissels bij McLaren, Williams en Aston Martin zag je nooit zo'n grote winst.
Heb het idee dat dat hele "motoren verliezen snelheid en zijn niet betrouwbaar" grotendeels een rookgordijn is.
Verschil met vorige race is natuurlijk wel dat hij nu niet het hoogte probleem heeft en ijle lucht.quote:Op zondag 14 november 2021 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er toch meer speelt dan alleen een nieuwe motor. Ze hebben dit jaar wel vaker een motor gewisseld, maar nog nooit was het verschil zo groot. Ook bij wissels bij McLaren, Williams en Aston Martin zag je nooit zo'n grote winst.
Heb het idee dat dat hele "motoren verliezen snelheid en zijn niet betrouwbaar" grotendeels een rookgordijn is.
In Turkije zag je wel een vergelijkbaar dominante HAM, totdat hij zich met de strategie ging bemoeien. In Monza kon BOT ineens inhalen waar het verder niemand lukte. Dus er zijn best voorbeelden.quote:Op zondag 14 november 2021 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Max moet winnen, het puntenverschil bij VER op 2 en HAM op 3 is te klein.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:
RB moet vandaag slim zijn, het gaat niet om winnen maar om consolideren. Laat Bottas maar lekkere wegrijden zou ik zeggen, hopen dat Perez wel lang kan blokken.
Ze rijden nu toch wel op hoogte? In Mexico hebben ze niet gewisseld btw.quote:Op zondag 14 november 2021 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verschil met vorige race is natuurlijk wel dat hij nu niet het hoogte probleem heeft en ijle lucht.
Dan moet Perez voor Max gaan rijden om Hamilton te gaan blokken, want zonder DRS is het kansloos.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:
RB moet vandaag slim zijn, het gaat niet om winnen maar om consolideren. Laat Bottas maar lekkere wegrijden zou ik zeggen, hopen dat Perez wel lang kan blokken.
Ik heb dit niet gezien en ik kan er nu via Google niks over vinden. Is dit echt waar of is die 27 km p/u een eigen leven gaan leiden?quote:Op zondag 14 november 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je de Q gezien en het verschil met Verstappen?
Norris had 27 km/uur minder topsnelheid dan Hamilton.
15 plekken goed maken in 1/3 race.
Genoeg tekens aan de wand dat de Perc in deze setting ERG dominant is.
Werd in de nabeschouwing bij Ziggo gezegd geloof ik.quote:Op zondag 14 november 2021 11:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik heb dit niet gezien en ik kan er nu via Google niks over vinden. Is dit echt waar of is die 27 km p/u een eigen leven gaan leiden?
Not me. Ik zie het allemaal niet zo somber in als het gros hierquote:Op zondag 14 november 2021 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Iedereen in paniek hier vanwege de sprintrace van gisteren
Als er geen gekke dingen gebeuren, zoals uitvalbeurt Verstappen of SC. Dan eindigt Hamilton gewoon achter Verstappen.quote:Op zondag 14 november 2021 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Not me. Ik zie het allemaal niet zo somber in als het gros hier
Snap dat ook niet zo, helemaal als je het verschil in band tussen Bottas en Verstappen meeneemt.quote:Op zondag 14 november 2021 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Iedereen in paniek hier vanwege de sprintrace van gisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |