Nee maar hij stond toen wel maximaal ingesteld en opgeladenquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat de engineer roept partytime wil niet zeggen dat de coureur ineens een seconde sneller rijdt he.
En iedereen is ook iets voorzichtiger in zo'n sprintrace. Zeker die laatsten die hij inhaalde, die weten toch dat hij morgen weer achter hun staat.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, was gewoon prima race van hem, maar fenomenaal was het niet.
Ook bij de start, Olav helemaal van zijn stoel aan het glijden .... nou poe poe Haasjes en Williams gepakt
Dan moet hij er eerst bijkomen. En dat zie ik niet zo snel gebeuren als Max weg kan rijden van Bottas.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:21 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Dan moet Hamilton eerst voorbij Verstappen en dat gaat niet zonder slag of stoot
5 plekken "extra" straf bedoel ik uiteraard i.p.v. de genoemde 4.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende: [..] 1+5 is toch 6 en 5+5 10?
Sainz was een seconde per ronde trager. En Perez hing daar achter. Als Sainz het goed deed, deed Perez het absurd slecht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of sainz was gewoon goed vandaag!
Perez deed stuk of 5 pogingen maar hij gooide de deur gewoon goed dicht.
Ik zie max nog niet zomaar voor bottas komen. Die heeft soms ook een goede start en dan zit ie er gewoon voor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan moet hij er eerst bijkomen. En dat zie ik niet zo snel gebeuren als Max weg kan rijden van Bottas.
Ik vraag me echt af wat die gozer in hemelsnaam moet doen om het ooit eens goed te doen hier. Binnen 24 ronden 15 plekken winnen is ook al niks bijzonders. Had hij deze race binnen 24 ronden vanaf de achterste plek moeten winnen om een keer wat credits te krijgen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:16 schreef Nattekat het volgende: Ik kan nou niet zeggen dat Hamilton het echt geweldig heeft gedaan. Dit ging veel te makkelijk, hij deed wat ie moest doen.
Perez kwam Sainz niet voorbij net zoals Max Bottas biet voorbij kwam. Zie daar weinig slechts in.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sainz was een seconde per ronde trager. En Perez hing daar achter. Als Sainz het goed deed, deed Perez het absurd slecht.
Bottas was niet 1 seconde per ronde trager....quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Perez kwam Sainz niet voorbij net zoals Max Bottas biet voorbij kwam. Zie daar weinig slechts in.
Het gaat om de ronde tijden die een rbr kan rijden en die de Ferrari kon rijden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Perez kwam Sainz niet voorbij net zoals Max Bottas biet voorbij kwam. Zie daar weinig slechts in.
Bottas had bij de start voordeel van zijn rode banden. De vraag is waarop ze morgen starten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie max nog niet zomaar voor bottas komen. Die heeft soms ook een goede start en dan zit ie er gewoon voor.
Sorry hoor, maar ik ga niet zeggen dat iemand het fantastisch heeft gedaan als hij in de hele race maar één echte inhaalactie heeft gedaan. Foutloos, maar ook niet meer dan dat in die overtunede Mercedes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat die gozer in hemelsnaam moet doen om het ooit eens goed te doen hier. Binnen 24 ronden 15 plekken winnen is ook al niks bijzonders. Had hij deze race binnen 24 ronden vanaf de achterste plek moeten winnen om een keer wat credits te krijgen?
En verder hoop ik dat Verstappen morgen bij de start Bottas direct verschalkt en de race wint.
Verstappen kwam Sainz wel vrij gemakkelijk voorbij natuurlijk. Viel mij eigenlijk ook tegen van Perez. Maar hij start in ieder geval voor Hamilton.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Oh sorry ja sainz was gewoon een bal gehakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sainz was een seconde per ronde trager. En Perez hing daar achter. Als Sainz het goed deed, deed Perez het absurd slecht.
Ik denk dat Mercedes gewoon weer hetzelfde doet. Bottas op rood houdt Verstappen op zodat Hamilton dichtbij genoeg kan komen om de vroege pitstop af te dekken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bottas had bij de start voordeel van zijn rode banden. De vraag is waarop ze morgen starten.
ja, ik doelde op de extra straf die hij nu heeft als gevolg van de DSQ. Die 5 plekken had hij al.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
5 plekken "extra" straf bedoel ik uiteraard i.p.v. de genoemde 4.
10quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:30 schreef Sfancta het volgende:
Welke plaats start Danny Hamilton morgen ?
Een betere vergelijking is Max vs. Sainz.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Waar Hamilton duidelijk veel beter is dan Bottas is Max dat tov Perez.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
En nu heeft hij er 5 bijquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
J
[..]
ja, ik doelde op de extra straf die hij nu heeft als gevolg van de DSQ. Die 5 plekken had hij al.
Nee, maar het verschil was te klein om er voorbij te kunnen. Zeker met op de manier waarop Sainz zijn systemen gebruikte om te verdedigen. Perez had te weing overspeed op het rechte stuk, zelfs met DRS.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bottas was niet 1 seconde per ronde trager....
Laat je niet zo kennen man.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik ga niet zeggen dat iemand het fantastisch heeft gedaan als hij in de hele race maar één echte inhaalactie heeft gedaan. Foutloos, maar ook niet meer dan dat in die overtunede Mercedes.
Leuk en aardig maar ondanks dat je sneller bent wil niet gelijk zeggen dat je er makkelijk langs kan komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het gaat om de ronde tijden die een rbr kan rijden en die de Ferrari kon rijden.
Perez zit duidelijk in een betere auto maar is inderdaad geen betere coureur dan Sainz.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh sorry ja sainz was gewoon een bal gehakt.
Haalde ook niet zowel max als Perez in rondje 1 en wist gewoon goed te verdedigen.
Sneller zijn is 1 ding inhalen is wat anders Perez reed er elke keer wel heen maar sainz gooide deur deur dicht.
Zowel hij als Perez doen elkaar niet veel onder.
En het is een Ferrari misschien iets langzamer maar dit weekend hebben ze beste wat laten zien in zowel kwalificatie als vrije training.
Dit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, maar het verschil was te klein om er voorbij te kunnen. Zeker met op de manier waarop Sainz zijn systemen gebruikte om te verdedigen. Perez had te weing overspeed op het rechte stuk, zelfs met DRS.
Zal veel van Perez afhangen. Of hij nou voor of achter Sainz zit. Lijkt me duidelijk wat RBR van hem verwacht morgen. Die auto van Lewis gaat lig als een idioot.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit kan morgen een mooie strijd om de overwinning.
Maar minimaal P3 voor Hamilton concludeer ik hieruit, mocht hij uit de problemen blijven bij de start
Misschien start Max dan ook op rood.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes gewoon weer hetzelfde doet. Bottas op rood houdt Verstappen op zodat Hamilton dichtbij genoeg kan komen om de vroege pitstop af te dekken.
RBR is niet goed op rood, dus no way.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien start Max dan ook op rood.
Ieder zijn mening hoor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik ga niet zeggen dat iemand het fantastisch heeft gedaan als hij in de hele race maar één echte inhaalactie heeft gedaan. Foutloos, maar ook niet meer dan dat in die overtunede Mercedes.
RBR is niet goed op rood? Owh? Volgens mij ging gisteren prima op rood.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
RBR is niet goed op rood, dus no way.
Nee, was naar Lewis. Fansquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mexico verstond ik, of het was Maxico
Kan je nog wat anders posten dan alleen zure berichten jegens Perez?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez zit duidelijk in een betere auto maar is inderdaad geen betere coureur dan Sainz.
Hij hoort ook helemaal niet in die bull te zitten.
Niets, want die auto is momenteel veel te goed. Misschien volgende week weer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ieder zijn mening hoor.Ik vraag me alleen oprecht af: wat had Hamilton moeten doen om het "fantastisch" te hebben gedaan?
Ook omdat Perez op het bochtige gedeelte gewoon veel minder goed reed dan Sainz. Hij kwam gewoon niet dichtbij genoeg om er voorbij te komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, maar het verschil was te klein om er voorbij te kunnen. Zeker met op de manier waarop Sainz zijn systemen gebruikte om te verdedigen. Perez had te weing overspeed op het rechte stuk, zelfs met DRS.
Nee, nee nee...Is lekker dat hij eens een ander in zijn vizier heeftquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kan je nog wat anders posten dan alleen zure berichten jegens Perez?
Ik vond sainz vandaag erg goed.
Er rijden nog meer coureurs mee hoor.
Het was "Hamilton"quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik verstond Mexico, maar dat zal wel niet
Het hielp ook niet mee dat hij steeds de aanval inzette op hetzelfde achterlijke stukquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook omdat Perez op het bochtige gedeelte gewoon veel minder goed reed dan Sainz. Hij kwam gewoon niet dichtbij genoeg om er voorbij te komen.
Seb heeft wel humor.quote:
Dat ja, waarom niet de eerste bocht beter aansnijden en het dan in de tweede DRS zone proberen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Het hielp ook niet mee dat hij steeds de aanval inzette op hetzelfde achterlijke stuk
Ahquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was "Hamilton"![]()
Kwam ook een shirtje naar hem toe vliegen (ja, echt) ommet de Braziliaanse kleuren om te signeren (aan zo'n vislijn).
Hamilton. Was geen woord Portugees bijquote:
Cheaters moeten gewoon uitgesloten worden van deelnamequote:Op zaterdag 13 november 2021 21:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, nee nee...Is lekker dat hij eens een ander in zijn vizier heeft
Jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
Is al bekend waarom Mazepin huilde?
Hij was verdrietigquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
Nee, al besprokenquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:41 schreef DeeBee het volgende:
Morgen regenbui, safety car, GET IN THERE LEWIS!
U las het hier als eerste.
Hij eerde zijn dode tegenstanders met zijn lichaamsvocht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
Geen bodyshaming hier graag. Alle lichamen zijn mooi.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhhhhquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:41 schreef Evenstar het volgende:
Als Perez Lewis achter zich kan houden:
Voor bocht 1 alquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga ff 'tjes HAM's onboard ervoor gooien. Hij pakte 4 man in ronde 1
Zonder DSQ was het morgen wel erg saai geworden denk ik in ieder geval.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uhhhh
Niemand is veilig voor die Mercedes.
Lekker broekje op de enkeltjes en duimpje in de kont. Geniet er van!quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb je dat rechte stuk gezien op die baan in Qatar?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zonder DSQ was het morgen wel erg saai geworden denk ik in ieder geval.
Als Max gewoon voor Lewis kan eindigen morgen is het al dikke prima, want normaal gesproken zou hij hier punten moeten verliezen.
Volgende race is motor weer een stukje minder, dus dat is meegenomen
En dat terwijl dit een Red Bull baan was toch? Dan hou ik m’n hart vast voor de laatste drie banen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Max gewoon voor Lewis kan eindigen morgen is het al dikke prima, want normaal gesproken zou hij hier punten moeten verliezen.
Ik schat Mercedes hoe dan ook de rest van het seizoen sneller in, Max moet hier het gat naar Hamilton vergroten..quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
tmiquote:Op zaterdag 13 november 2021 21:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lekker broekje op de enkeltjes en duimpje in de kont. Geniet er van!
Er is dus niets waardoor Hamilton het fantastisch had kunnen doen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niets, want die auto is momenteel veel te goed. Misschien volgende week weer.
Ik denk ook dat die DSQ hem de overwinning gaat kosten ja. En als hij achter Verstappen eindigt, dan is het kampioenschap ook wel zo goed als klaar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, sowieso alle banen die nog komen hebben flinke rechte stukken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je dat rechte stuk gezien op die baan in Qatar?
Zonder die DSQ was hij toch ook maximaal van P6 gestart? Dan was hij makkelijk het podium opgereden, maar of hij dan had gewonnen betwijfel ik echt hoor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die DSQ hem de overwinning gaat kosten ja. En als hij achter Verstappen eindigt, dan is het kampioenschap ook wel zo goed als klaar.
Als ie Mazepin en Schumacher niet meteen had ingehaald zou ie zich moeten schamen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het hangt er denk ik echt vanaf of Bottas voor Verstappen kan blijven morgen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zonder die DSQ was hij toch ook maximaal van P6 gestart? Dan was hij makkelijk het podium opgereden, maar of hij dan had gewonnen betwijfel ik echt hoor.
Kampioenschap zo goed als klaar? Er zijn nog drie races na deze GP. Een uitvalbeurt en alles staat weer gelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die DSQ hem de overwinning gaat kosten ja. En als hij achter Verstappen eindigt, dan is het kampioenschap ook wel zo goed als klaar.
@Nattekat vindt rekenen iets heel lastigs.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:00 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Kampioenschap zo goed als klaar? Er zijn nog drie races na deze GP. Een uitvalbeurt en alles staat weer gelijk.
Hij brak gewoon even. Je kan van hem vinden wat je wil, maar hij heeft natuurlijk een gigantisch zwaar jaar. Niemand wil hem in f1 hebben, hij wordt behoorlijk uitgekotst. Het lijkt erop dat geen andere coureur hem mag, ook zn teamgenoot niet. En dan wordt je in elke race kansloos laatste in een auto waar je ook geen mogelijkheid hebt om je ooit eens wel te laten zien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
quote:
Dat paceverschil was niet normaal. De enige auto waar hij iets later moest remmen was Norris, en daar kwam hij ook van heel erg ver. Van P6 had hij binnen 5 ronden al derde gelegen, en dan kan alles.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zonder die DSQ was hij toch ook maximaal van P6 gestart? Dan was hij makkelijk het podium opgereden, maar of hij dan had gewonnen betwijfel ik echt hoor.
Verstappen kan 3x tweede worden en kampioen worden. Je zoekt er te veel achter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:00 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Kampioenschap zo goed als klaar? Er zijn nog drie races na deze GP. Een uitvalbeurt en alles staat weer gelijk.
Ik zie niet hoe Max gaat verdedigen tegen een Lulu met DRS.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:55 schreef opreis het volgende:
Toch weer 2 puntjes uitgelopen, dat nemen we dan maar mee. Hoop wel voor Perez dat hij morgen Sainz voorbij kan komen en dat hij dan een gaatje kan trekken voor dat Lulu er is. Op zich heb ik nog wel hoop voor Max, als je Lulu kan verslaan in USA dan moet Bottas hier ook wel lukken. En anders maar P2 en iig voor Lulu.
Als de snelheid vandaag representatief is voor morgen rijdt Lewis mee voor de overwinning. Zeker als Max achter Bottas komt te zitten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat pace verschil met het midfield kennen we toch al jaren? Max zat uiteindelijk 18 sec voor op Sainz, en dat is terwijl hij in de dirty air van Bottas zat de hele race. Er moet alleen geen SC komen die het gat weer te niet doet halverwege de racequote:Op zaterdag 13 november 2021 22:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat paceverschil was niet normaal. De enige auto waar hij iets later moest remmen was Norris, en daar kwam hij ook van heel erg ver. Van P6 had hij binnen 5 ronden al derde gelegen, en dan kan alles.
Max zat 18 sec voor op Sainz, in de dirty air van Bottas. Er zit ook echt wel wat pace in de RB en als er geen SC is dan is Max als het goed is al aan de horizon vertrokken. Helemaal als Checo nog wat rondjes in de weg kan rijden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe Max gaat verdedigen tegen een Lulu met DRS.
Susie leest hem iedere avond een nieuw verhaal uit het boek van de gebroeders Grimm voorquote:
En wat als Bottas er voor blijft? Met hoe die Mercedes hier start lijkt me dat een zeer realistisch scenario.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Max zat 18 sec voor op Sainz, in de dirty air van Bottas. Er zit ook echt wel wat pace in de RB en als er geen SC is dan is Max als het goed is al aan de horizon vertrokken. Helemaal als Checo nog wat rondjes in de weg kan rijden.
Ook RB gaat kansloos zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat pace verschil met het midfield kennen we toch al jaren? Max zat uiteindelijk 18 sec voor op Sainz, en dat is terwijl hij in de dirty air van Bottas zat de hele race. Er moet alleen geen SC komen die het gat weer te niet doet halverwege de race
Toto is zelf een Grimm....quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Susie leest hem iedere avond een nieuw verhaal uit het boek van de gebroeders Grimm voor
Undercutquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat als Bottas er voor blijft? Met hoe die Mercedes hier start lijkt me dat een zeer realistisch scenario.
Zou kunnen inderdaad. Maar als Max op mediums start en Bottas op rood kan ook dat lastig zijn want dan moet ie z'n mediums zo snel weggooien. En Hamilton gaat op hard starten dus die kan altijd door blijven gassen.quote:
Op basis van? Het is Bottas op 1. Die is 1x voor Max gefinishd het hele jaar waaronder op banen die de merc nog beter liggen.quote:
Bottas gaat morgen niet op rood starten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad. Maar als Max op mediums start en Bottas op rood kan ook dat lastig zijn want dan moet ie z'n mediums zo snel weggooien. En Hamilton gaat op hard starten dus die kan altijd door blijven gassen.
Sowieso is het morgen warmer wat weer in het voordeel is van RBR.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Max zat 18 sec voor op Sainz, in de dirty air van Bottas. Er zit ook echt wel wat pace in de RB en als er geen SC is dan is Max als het goed is al aan de horizon vertrokken. Helemaal als Checo nog wat rondjes in de weg kan rijden.
Bottas is niet het gevaar, die nieuwe Benz wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:11 schreef opreis het volgende:
[..]
Op basis van? Het is Bottas op 1. Die is 1x voor Max gefinishd het hele jaar waaronder op banen die de merc nog beter liggen.
Ik zou dat niet zomaar uitsluitenquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas gaat morgen niet op rood starten.
De nieuwe Benz die 20 seconde achter Max finishdequote:Op zaterdag 13 november 2021 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas is niet het gevaar, die nieuwe Benz wel.
Hamilton was niet sneller dan Max vandaag. En morgen is het warmer, wat in het voordeel is van RBR.quote:
RBR heeft gisteren pas een protest ingediend hierover (vóór de Q vd sprintkwalificatie).quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:08 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Max overtuigd dat achtervleugel van Mercedes niet deugt.
Waarom horen wij hier niks meer van?
Ik wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou dat niet zomaar uitsluiten
Mja, ben benieuwd. Niks meer van gehoord en zijn dan weer een race verder.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
RBR heeft gisteren pas een protest ingediend hierover (vóór de Q vd sprintrace)
wE WiLleN MeEr ReSpEcT vAn AnDeReN.......quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:13 schreef Evenstar het volgende:
Lewis paar weken terug "we should show more respect on the team radio", nadat Max hem een "stupid idiot" had genoemd.
Toto: "Fuck them all Lewis"
Lewis: "Copy, it is not over yet"
Netjes hoor, veel respect richting de andere teams, FIA etc.
Waar baseer je dat op? Ik heb van beide de snelheid niet goed kunnen beoordelen omdat ze nauwelijks in vrije lucht gereden hebben. Maar de snelheid op de rechte stukken van Hamilton was bizar. En als Max Bottas niet voorbij komt kun je er sowieso vanuit gaan dat Mercedes goed is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton was niet sneller dan Max vandaag. En morgen is het warmer, wat in het voordeel is van RBR.
Toto is een karikatuur van een teambaas en al een flinke tijd enorm de weg kwijt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:13 schreef Evenstar het volgende:
Lewis paar weken terug "we should show more respect on the team radio", nadat Max hem een "stupid idiot" had genoemd.
Toto: "Fuck them all Lewis"
Lewis: "Copy, it is not over yet"
Netjes hoor, veel respect richting de andere teams, FIA etc.
Dat de race morgen 3x zo lang is en ze dus ook 3x zo veel benzine (gewicht) mee moeten nemen. + dat het warmer zou moeten zijn. Het is niet voor niets dat de top teams al jaren op mediums Q2 doen. Ik schat de kans zelfs hoger in dat Bottas op hard start dan op mediumsquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met welke reden? Vandaag werkte het perfect.
Omdat Max makkelijk Bottas kon volgen en Hamilton geen snellere ronden reed dan Max.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik heb van beide de snelheid niet goed kunnen beoordelen omdat ze nauwelijks in vrije lucht gereden hebben. Maar de snelheid op de rechte stukken van Hamilton was bizar. En als Max Bottas niet voorbij komt kun je er sowieso vanuit gaan dat Mercedes goed is.
Bij wagens die sowieso al langzamer zijn én die geen DRS hadden en hij wél was het snelheidsverschil groot. Not surprisinglyquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik heb van beide de snelheid niet goed kunnen beoordelen omdat ze nauwelijks in vrije lucht gereden hebben. Maar de snelheid op de rechte stukken van Hamilton was bizar. En als Max Bottas niet voorbij komt kun je er sowieso vanuit gaan dat Mercedes goed is.
Wellicht heb je gelijk. Maar mocht Verstappen voor Bottas uit bocht 4 komen dan gaat hij geheid er vandoor. Mercedes wil dat denk ik absoluut voorkomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat de race morgen 3x zo lang is en ze dus ook 3x zo veel benzine (gewicht) mee moeten nemen. + dat het warmer zou moeten zijn. Het is niet voor niets dat de top teams al jaren op mediums Q2 doen. Ik schat de kans zelfs hoger in dat Bottas op hard start dan op mediums
Ze kunnen altijd nog aan de noodrem trekken. Ze schuwen echt helemaal niks dit jaar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht heb je gelijk. Maar mocht Verstappen voor Bottas uit bocht 4 komen dan gaat hij geheid er vandoor. Mercedes wil dat denk ik absoluut voorkomen.
Je doet alsof die nieuwe Benz een vrije baan had.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:14 schreef opreis het volgende:
[..]
De nieuwe Benz die 20 seconde achter Max finishde
Mercedes zal hoe dan ook voor Max willen blijven met Bottas. En door op softs te starten is de kans dat dat aan het eind van de dag nog zo is kleiner dan op de mediums.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht heb je gelijk. Maar mocht Verstappen voor Bottas uit bocht 4 komen dan gaat hij geheid er vandoor. Mercedes wil dat denk ik absoluut voorkomen.
Je doet alsof de rb van Max een vrije baan had.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet alsof die nieuwe Benz een vrije baan had.
Verstappen hoeft alleen maar achter Bottas vast te zitten totdat Hamilton er is. Bottas opofferen gaan ze sowieso doen denk ik.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Mercedes zal hoe dan ook voor Max willen blijven met Bottas. En door op softs te starten is de kans dat dat aan het eind van de dag nog zo is kleiner dan op de mediums.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Je doet alsof de rb van Max een vrije baan had.
omdat er morgen nog een race is waar de echte punten worden verdeeld ?quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ook nog even Max zijn onboard gecheckt. Na de start zit die in zijn rechterspiegel te kijken na de derde bocht, terwijl Sainz links van hem zatViel me een beetje tegen van hem. Waarom gooide die niet de binnenkant dicht
Ik denk niet dat hij Sainz verwachtte.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ook nog even Max zijn onboard gecheckt. Na de start zit die in zijn rechterspiegel te kijken na de derde bocht, terwijl Sainz links van hem zatViel me een beetje tegen van hem. Waarom gooide die niet de binnenkant dicht
Waarom reageer je er nog opquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat er morgen nog een race is waar de echte punten worden verdeeld ?
en het was nergens voor nodig
Echt dat hele team mag van mij zware buikgriep krijgen. Alle respect verloren voor die achterbakse huichelaars.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toto is een karikatuur van een teambaas en al een flinke tijd enorm de weg kwijt.
Het wordt een beetje vermoeiend. Max zat nu al 20 sec voor Lulu ten tijden van de eerste pitstop. Als Bottas op softs start en Max op mediums loopt Bottas het risico dat hij geovercut wordt of dat Max zijn eerste stint kan verlengen om bij de 2de een hogere delta te hebben. Bottas opofferen doen ze alleen als Bottas niet eerste kan worden. Als Bottas eerste wordt dan is dat ook 7 punten minder voor Max.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Verstappen hoeft alleen maar achter Bottas vast te zitten totdat Hamilton er is. Bottas opofferen gaan ze sowieso doen denk ik.
Verlies je tijd op Bottas. Evengoed: niet heel veel. Maar toch, beetje slordig natuurlijkquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
omdat er morgen nog een race is waar de echte punten worden verdeeld ?
en het was nergens voor nodig
Sainz had natuurlijk wel megatractie exit bocht 3.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij Sainz verwachtte.
Zeker en vooral ook voor het WCC is het interessant om Bottas er dan voor te houden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt een beetje vermoeiend. Max zat nu al 20 sec voor Lulu ten tijden van de eerste pitstop. Als Bottas op softs start en Max op mediums loopt Bottas het risico dat hij geovercut wordt of dat Max zijn eerste stint kan verlengen om bij de 2de een hogere delta te hebben. Bottas opofferen doen ze alleen als Bottas niet eerste kan worden. Als Bottas eerste wordt dan is dat ook 7 punten minder voor Max.
We zullen het zien, ik ben niet zo stellig als jijquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt een beetje vermoeiend. Max zat nu al 20 sec voor Lulu ten tijden van de eerste pitstop. Als Bottas op softs start en Max op mediums loopt Bottas het risico dat hij geovercut wordt of dat Max zijn eerste stint kan verlengen om bij de 2de een hogere delta te hebben. Bottas opofferen doen ze alleen als Bottas niet eerste kan worden. Als Bottas eerste wordt dan is dat ook 7 punten minder voor Max.
Nog altijd beter dan denken dat aanklooien in het achterveld precies hetzelfde is als niet voorbij Bottas komen.quote:
Ik heb nou eenmalig vaak gelijk, dus kan ik stellig zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We zullen het zien, ik ben niet zo stellig als jij
Maar niet beter dan denken dat ik dat gesteld hebquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan denken dat aanklooien in het achterveld precies hetzelfde is als niet voorbij Bottas komen.
Denk je nou wel of niet dat die 20 seconden ook 20 seconden waren geweest als Lulu van P6 was gekomen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar niet beter dan denken dat ik dat gesteld heb
Lulu start morgen van P10(?). En nee. Het lijkt me vrij logisch dat als je minder hoeft in te halen/verder naar voren begint je een minder groot gat hebt. Is geen hogere wiskunde.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk je nou wel of niet dat die 20 seconden ook 20 seconden waren geweest als Lulu van P6 was gekomen?
Dat Max niet voorbij Bottas kwam is dat die MB gewoon supersnel is op de rechte stukken. Zelfs met DRS kon Max niet aansluiten om een aanval te plaatsen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is precies het punt dat ik maakte en waar jij tegenin ging met die 20 secondenquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Lulu start morgen van P10(?). En nee. Het lijkt me vrij logisch dat als je minder hoeft in te halen/verder naar voren begint je een minder groot gat hebt. Is geen hogere wiskunde.
jij hebt serieus echt geen verstand van F1/racen he ?quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verlies je tijd op Bottas. Evengoed: niet heel veel. Maar toch, beetje slordig natuurlijk
ligt eraan.....als er een SC komt omdat lulu eruit ligt is het prima hahahaquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:32 schreef Evenstar het volgende:
Enige waar ik voor vrees morgen is een SC.
Uh nee. Je zegt "ook rb gaat kansloos zijn".quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is precies het punt dat ik maakte en waar jij tegenin ging met die 20 seconden
Hamilton had gewonnen van P6 mits geen strategisch gefaal.
Ja die hebben 3 bochten meer nodig misschien, na 1 ronde zijn die dingen gewoon op werktemperatuur hoorquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jij hebt serieus echt geen verstand van F1/racen he ?
Max reed op geel, die hebben even nodig om op temp te komen,
Dat kwam niet zo zeer door verschil in compound, aan het eind zou Verstappen meer rubber over moeten hebben om een aanval te plaatsen. Echter komt de hondakrachtbron tekort waardoor de Mercedes net iets harder kan uitlopen op het stuk richting bocht 1quote:denk je nou echt dat hij dan bottas gelijk kan inhalen die op rood rijd ?
Dat weet ik zo net nog niet. Morgen zien we het wel. Die MB is supersnel op de rechte stukken. Maar kunnen ze dat 71 ronden zijn. Ik acht Max goed genoeg als hij uit de malaise blijft bij de start om Hamilton achter zich te houden. En daar gaat het wel om.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is precies het punt dat ik maakte en waar jij tegenin ging met die 20 seconden
Hamilton had gewonnen van P6 mits geen strategisch gefaal.
Mja, vandaag was het natuurlijk wel alleen maar een veredelde kwalificatie, dus ook minder op het spel voor het middenveld. Morgen gaat het om de volledige punten tot en met plaats tien en dan zou er toch nog meer verdedigd kunnen worden mogelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Lulu start morgen van P10(?). En nee. Het lijkt me vrij logisch dat als je minder hoeft in te halen/verder naar voren begint je een minder groot gat hebt. Is geen hogere wiskunde.
Norris zet vaak de deur open voor Lewis. Sainz en Leclerc maken geen kans. Perez misschien een ronde of twee/drie, dus denk dat hij binnen 10 ronden al achter Perez zit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mja, vandaag was het natuurlijk wel alleen maar een veredelde kwalificatie, dus ook minder op het spel voor het middenveld. Morgen gaat het om de volledige punten tot en met plaats tien en dan zou er toch nog meer verdedigd kunnen worden mogelijk.
Klinkt ook alsof ze precies weten wat MB doet en dat zij het bij de voglende GP ook gaan doenquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:04 schreef babylon het volgende:
https://gp33.nl/de-reacti(...)on-na-de-sprintrace/
Horner hint vrij duidelijk er op dat MB de regels overtreedt...
en dan mag/kan het niet meer van de FIA....waar hebben we dat eerder gezien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klinkt ook alsof ze precies weten wat MB doet en dat zij het bij de voglende GP ook gaan doen
Slim, want protest aantekenen heeft weinig zin. Mercedes krijgt een fopstraf die ze in 20 rondjes weer goed maken en alles is zoals het was.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klinkt ook alsof ze precies weten wat MB doet en dat zij het bij de voglende GP ook gaan doen
Nee hoor rest van veld kon gewoon niet bijhouden dat zie je al hele seizoen de Rb en merc zijn gewoon sneller dan de rest.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:21 schreef VacaLoca het volgende:
Alle heisa om diskwalificatie Hamilton en uiteindelijk pakt ie morgen podium en misschien zelfs de winst. Ding gaat als een raket hier.
27km sneller dan Lando.....rightquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Fop straf?quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Slim, want protest aantekenen heeft weinig zin. Mercedes krijgt een fopstraf die ze in 20 rondjes weer goed maken en alles is zoals het was.
Volgens mij heeft Rb wel protest aangetekend...quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Slim, want protest aantekenen heeft weinig zin. Mercedes krijgt een fopstraf die ze in 20 rondjes weer goed maken en alles is zoals het was.
Fopstraf? Hij werd gediskwalificeerd..quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij niet officieel. Ze zijn alleen langs de stewards geweest voor wat opheldering.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rb wel protest aangetekend...
Dit gaat niet om de DRS maar om een te veel flexende achtervleugel. Dat wat zogenaamd niet meer mocht toen RBR er voordeel uit haalde en Merc nu zelf wel doet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:17 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Fopstraf? Hij werd gediskwalificeerd..
dus volgende race heeft RB ook zoiets ?quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij niet officieel. Ze zijn alleen langs de stewards geweest voor wat opheldering.
Denk dat ze ook wel snappen dat er nu geen nieuwe technical directive meer gaat komen. Je kan dan of proberen het te laten verbieden of z.s.m. copy/paste proberen op je eigen bolide
Ja, dat viel mij ook op. Hij stuurde niet richting een verbod, want toen zij daarover doorgingen zei hij iets van "it is up to the engineers now". Dat lijkt mij alsof zij het gaan kopiëren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus volgende race heeft RB ook zoiets ?
horner was heeel voorzichtig met zijn woorden
niet alleen Checo.....en veel meer rijders hebben een bloedhekel aan lewis en MBquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:21 schreef Faraday01 het volgende:
Zouden ze morgen Checo niet wat influisteren hoe te handelen als #44 wil passeren?
Torpedo Yuki morgen?quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen Checo.....en veel meer rijders hebben een bloedhekel aan lewis en MB
Dit. Toch wel goed van MB om te klagen over een achtervleugel van RBR maar dit zelf toepassen als ik RBR mag geloven. Een zaak is duidelijk. Die MB heeft een ongekende topsnelheid op de rechte stukken sinds Turkije.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit gaat niet om de DRS maar om een te veel flexende achtervleugel. Dat wat zogenaamd niet meer mocht toen RBR er voordeel uit haalde en Merc nu zelf wel doet.
quote:Mercedes-teambaas Toto Wolff: "De komende weken gaan wij ook heel veel vragen stellen als we iets zien bij andere teams. Er is iets veranderd qua modus operandi."
Als Max morgen wint is er geen enkele reden om een nieuwe motor te steken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:25 schreef Faraday01 het volgende:
Zou RBR nog overwegen een nieuwe motor te steken voor de laatste 3 races? Als ze daardoor ook een hogere motorstand kunnen rijden zou dat best te overwegen zijn, zeker als ze morgen nog wat uit kunnen lopen op Hamilton.
Want zoals het nu is hebben beide Mercedessen een flink PU voordeel.
Dat deden ze al dus wat is er dan veranderd?quote:
Nou het risico is dat ze met Bottas een paar PU hebben die vrij nieuw zijn. En als ze er een keer 1 ploffen en de andere 2x tweede worden is het goed.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Max morgen wint is er geen enkele reden om een nieuwe motor te steken.
2x 2e en 1x 3e en hij is kampioen.
ze zijn er zelf mee begonnen begin van het seizoenquote:
Kans is zeker aanwezig, vooral met een SC.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou het risico is dat ze met Bottas een paar PU hebben die vrij nieuw zijn. En als ze er een keer 1 ploffen en de andere 2x tweede worden is het goed.
En ik moet nog zien dat Hamilton morgen niet wint
Toto doet al het hele seizoen niets anders. Van pitstops tot klachten over banden etc. Toto was het notabene die klaagde over achtervleugels van RBR en motorvermogen.quote:
Hij begon zelfquote:
Toto is ook een beetje vergeetachtig. Aan het begin van dit seizoen leek Mercedes meer bezig te zijn met op die manier strijden naast de baan dan daarop.quote:
In het begin had mercedes de motor zelfs op maar 80% gezet omdat ze bang waren dat die anders illegaal werd bevonden zoveel verschil was er met de rest.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Lol.
Acht jaar valsspelen en eindelijk een keer een strafje van niks.
Klein kind.
Er is helemaal nog niks bevestigd. Daarnaast heb ik juist respect voor de grens op te zoeken, dat is juist de charme van de F1. Iedereen vond Ferrari destijds "cheaten", ik vond het juist een geniaal idee.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit gaat niet om de DRS maar om een te veel flexende achtervleugel. Dat wat zogenaamd niet meer mocht toen RBR er voordeel uit haalde en Merc nu zelf wel doet.
Wat RB deed met achtervleugel (en MB nu doet) vind ik de grenzen opzoeken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:33 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Er is helemaal nog niks bevestigd. Daarnaast heb ik juist respect voor de grens op te zoeken, dat is juist de charme van de F1. Iedereen vond Ferrari destijds "cheaten", ik vond het juist een geniaal idee.
prima dat iedereen de grens opzoekt ook met de pitstops.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:33 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Er is helemaal nog niks bevestigd. Daarnaast heb ik juist respect voor de grens op te zoeken, dat is juist de charme van de F1. Iedereen vond Ferrari destijds "cheaten", ik vond het juist een geniaal idee.
Waarom? Dit was gewoon ontzettend slim. Een maas in de regelgeving vinden. Ik weet niet hoe lang je de autosport volgt, maar dit is vroeger zo vaak gebeurd. Juist de charme van de sport.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat RB deed met achtervleugel (en MB nu doet) vind ik de grenzen opzoeken.
Wat Ferrari deed door sensoren te verstoren was gewoon cheaten.
Ferrari uit kampioenschap gooienquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:36 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Waarom? Dit was gewoon ontzettend slim. Een maas in de regelgeving vinden. Ik weet niet hoe lang je de autosport volgt, maar dit is vroeger zo vaak gebeurd. Juist de charme van de sport.
Als het echt cheaten was, zouden ze wel uit het kampioenschap zijn gehaald.
Ferrari hoor je wel nooit klagen op de manier zoals MB. Ergens in de jaren 80 toen ze een boycot wilde vanwege het niet mogen gebruiken van een turbo is het enige moment geweest waar ik Ferrari wel zwak vond.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:33 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Het is Ferrari, die hebben een veto en nog veel meer invloedenquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:36 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Waarom? Dit was gewoon ontzettend slim. Een maas in de regelgeving vinden. Ik weet niet hoe lang je de autosport volgt, maar dit is vroeger zo vaak gebeurd. Juist de charme van de sport.
Als het echt cheaten was, zouden ze wel uit het kampioenschap zijn gehaald.
Er kwam ook een TD. En daarna kwam nog een deal.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ferrari uit kampioenschap gooienKan je F1 meteen opdoeken.
Als het geen cheaten was geweest hadden zij het kunnen oplossen met een technical directive en niet in het geheim in de achterkamertjes een deal gesloten.
ze willen concurrentie maar ondertussen als er concurrentie is durven ze het toch niet aan op de baan.....quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ferrari hoor je wel nooit klagen op de manier zoals MB. Ergens in de jaren 80 toen ze een boycot wilde vanwege het niet mogen gebruiken van een turbo is het enige moment geweest waar ik Ferrari wel zwak vond.
Het probleem bij MB is dat ze steeds klagen over een ander team dat de concurrentie aan kan gaan.
klopt ja, en na de TD toen ze waren gepakt waren ze ook gelijk hun snelheid kwijt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er kwam ook een TD. En daarna kwam nog een deal.
Hoe kom je erbij dat FIA de regelgeving aanpast op verzoek van MB? Indien er een legitieme reden is wordt de regelgeving aangepast. Dit is gewoon vanuit een neutraal standpunt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:35 schreef Predator40 het volgende:
belachelijk dat de FIA op verzoek van MB de regels aanpast...en MB nu zelf een trucje heeft gevonden om hetzelfde te doen en dan nog gaan lopen janken ook.
Mercedes heeft het gewoon heel goed aangepakt. Jaren voorbereid, flink veel invloed gehad op regelgeving van hybride tijdperk en dan jarenlang gedomineerd met een voorsprong van 3-4 jaar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze willen concurrentie maar ondertussen als er concurrentie is durven ze het toch niet aan op de baan.....
neutraal standpuntquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:43 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat FIA de regelgeving aanpast op verzoek van MB? Indien er een legitieme reden is wordt de regelgeving aangepast. Dit is gewoon vanuit een neutraal standpunt.
Ik begrijp al die haat op MB niet zo. Het is echt triest om te zien hoe weinig respect er is richting MB en Lewis. Die gasten hebben het sinds 2014 uitstekend voor elkaar. Dat is echt enorm knap. Iedereen zoekt nu de grenzen op in de laatste fase van het seizoen, dat is toch juist mooi om te zien. Nog nooit heeft een team zo gedomineerd sinds Ford.
Goed verhaal maar Red Bull wint gewoon. Ik zou serieus er 200k oo zetten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mercedes heeft het gewoon heel goed aangepakt. Jaren voorbereid, flink veel invloed gehad op regelgeving van hybride tijdperk en dan jarenlang gedomineerd met een voorsprong van 3-4 jaar.
Die voorsprong zijn ze nu zo goed als kwijt en ze weten ook dat volgend jaar niet zo makkelijk gaat worden. Dit is hun laatste kans om hun sprookje van 8 wereldtitels met Lewis waar te maken en op bijna alle lijstjes bovenaan te staan. Daarvoor willen ze bijna over lijken gaan.
Ik vind het echt jammer hoe zij totaal geen respect hebben voor de FIA, F1, andere teams, andere coureurs etc. Ergste is dat zij volgens mij ook echt geloven dat de hele wereld tegen hun isen echt niet snappen waarom.
Pitstops zijn aangepast op verzoek van MB, want het was zogenaamd gevaarlijk om het zo snel uit te voeren, terwijl er nauwelijks iets fout ging bij RB. Sinds het invoeren van de nieuwe regels zijn de pitstops bij RB gewoon een halve seconde langzamer en hebben zij daar geen voordeel meer. Er was echt NUL reden om het aan te passen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:43 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat FIA de regelgeving aanpast op verzoek van MB? Indien er een legitieme reden is wordt de regelgeving aangepast. Dit is gewoon vanuit een neutraal standpunt.
Ik begrijp al die haat op MB niet zo. Het is echt triest om te zien hoe weinig respect er is richting MB en Lewis. Die gasten hebben het sinds 2014 uitstekend voor elkaar. Dat is echt enorm knap. Iedereen zoekt nu de grenzen op in de laatste fase van het seizoen, dat is toch juist mooi om te zien. Nog nooit heeft een team zo gedomineerd sinds Ford.
Hamilton is natuurlijk een goed coureur. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar 8 titels zou ik bijzonder jammer vinden. Schumacher vond ik toch van een andere orde ondanks dat ik fan van Villeneuve was die ik al sinds Indycar volgde.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mercedes heeft het gewoon heel goed aangepakt. Jaren voorbereid, flink veel invloed gehad op regelgeving van hybride tijdperk en dan jarenlang gedomineerd met een voorsprong van 3-4 jaar.
Die voorsprong zijn ze nu zo goed als kwijt en ze weten ook dat volgend jaar niet zo makkelijk gaat worden. Dit is hun laatste kans om hun sprookje van 8 wereldtitels met Lewis waar te maken en op bijna alle lijstjes bovenaan te staan. Daarvoor willen ze bijna over lijken gaan.
Ik vind het echt jammer hoe zij totaal geen respect hebben voor de FIA, F1, andere teams, andere coureurs etc. Ergste is dat zij volgens mij ook echt geloven dat de hele wereld tegen hun isen echt niet snappen waarom.
Lewis is gewoon goed en iedereen die iets anders beweert is gewoon knettergek. Je moet wel goed zijn als je zeven wereldtitels haalt, zelfs als je dit doet in een dominante auto.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hamilton is natuurlijk een goed coureur. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar 8 titels zou ik bijzonder jammer vinden. Schumacher vond ik toch vsn een andere orde ondanks dat ik fan van Villeneuve was die ik al sinds Indycar volgde.
Maar om van Ferrari een topteam te maken als coureur en ook nog echt heeft moeten knokken voor elke wk titel is het wat zuur als Hamilton 8 titels pakt.
shumi werd zelfs met dat hok van een benetton kampioen.....dat was best wel knapquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hamilton is natuurlijk een goed coureur. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar 8 titels zou ik bijzonder jammer vinden. Schumacher vond ik toch van een andere orde ondanks dat ik fan van Villeneuve was die ik al sinds Indycar volgde.
Maar om van Ferrari een topteam te maken als coureur en ook nog echt heeft moeten knokken voor elke wk titel is het wat zuur als Hamilton 8 titels pakt.
Ik kijk door die act heen. Iedere coureur heeft zijn persoonlijkheid. Mij stoort dat MB team en met name Toto veel meer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lewis is gewoon goed en iedereen die iets anders beweert is gewoon knettergek. Je moet wel goed zijn als je zeven wereldtitels haalt, zelfs als je dit doet in een dominante auto.
Hij is echter echt niet de beste ooit en komt in mijn ogen niet in de buurt van een Schumacher of Senna. Max is wat mij betreft ook veel beter dan Lewis. Daarnaast kan ik dat hele Lewis "act" niet uitstaan. Iedere race is gewoon een copy/paste in zoveel opzichten.
Klagen over banden, doen alsof alles zo moeizaam gaat, en hij het dan alsnog met bloed, zweet en tranen weet te winnen. Iedere keer publiek bedanken (ook al wordt hij ondertussen uitgefloten), hele BLM act waar hij 19 andere coureurs aan het forceren was om mee te doen, hele act met Angela, hele tijd roepen dat alles en iedereen tegen hem is "but we will keep rising".
Het is zo voorspelbaar, zo doorzichtig, zo nep.
Dat hij goed is staat niet ter discussie, maar snap heel goed dat mensen hem uitkotsen en hem niks (meer) gunnen.
Hij heeft één persoon ingehaald en is de rest gewoon voorbij geredenquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:56 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Zulke posts dus
En dan al die gillende keukemeiden eronder die van hun stoel glibberen.
Wat de eerste helft van '94 en '95 de beste auto was. Dat zou ik geen hok noemen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
shumi werd zelfs met dat hok van een benetton kampioen.....dat was best wel knap
Lewis zit wel bij het juiste team, passen wel bij elkaarquote:Op zondag 14 november 2021 00:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik kijk door die act heen. Iedere coureur heeft zijn persoonlijkheid. Mij stoort dat MB team en met name Toto veel meer.
quote:Op zondag 14 november 2021 00:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft één persoon ingehaald en is de rest gewoon voorbij gereden
Zelfs Reddit ziet hoe oppermachtig die motor is.
Laatste 2 races heeft RB op zeker ook het flex systeem van MB en max hoeft geen eerste meer te worden toch ?quote:Op zondag 14 november 2021 00:00 schreef Breekfast het volgende:
Als je de snelheid van Hamilton vandaag ziet dan denk ik echt dat Max een groot probleem heeft voor de laatste races.
Morgen zal hij echt moeten winnen, want de resterende races gaat Hamilton pakken ben ik bang.
Morgen is echt zo belangrijk, goede start, Bottas voorbij en meteen een gat slaan en hopen dat er geen SC komt.quote:Op zondag 14 november 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Laatste 2 races heeft RB op zeker ook het flex systeem van MB en max hoeft geen eerste meer te worden toch ?
Dit is weer propaganda om ons die optochten te laten waarderen.quote:Op zondag 14 november 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier wel goed te zien.
Alleen Leclerc en Norris heeft hij gepakt door later te remmen. De rest was hij al voorbij voordat hij over S/F was, puur op snelheid. Norris liet genoeg ruimte voor drie olietankers, maar blijft een mooie actie.
"Overtaking show"quote:Op zondag 14 november 2021 00:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is weer propaganda om ons die optochten te laten waarderen.
Voor Hamilton eindigen is prima. De wedstrijd in de VS werd ook als kansloos geacht voor RBR. Bovendien een DNF kan door mechanische pech ook Hamilton overkomen. Maw niets is zeker.quote:Op zondag 14 november 2021 00:00 schreef Breekfast het volgende:
Als je de snelheid van Hamilton vandaag ziet dan denk ik echt dat Max een groot probleem heeft voor de laatste races.
Morgen zal hij echt moeten winnen, want de resterende races gaat Hamilton pakken ben ik bang.
Als de laatste drie races 1 Ham 2 Ver wordt dan loopt Hamilton al 21 punten in. 3x FL erbij is al 24 punten.quote:Op zondag 14 november 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Laatste 2 races heeft RB op zeker ook het flex systeem van MB en max hoeft geen eerste meer te worden toch ?
Dus volgens jouw mening is de FIA bevoordeeld voor MB? Wat een complot theorieën allemaal. De FIA is gewoon een neutrale partij. Als je dit aan Max verkondigt lacht die je vierkant uit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
neutraal standpunt![]()
![]()
droom verder man
tevens hadden ze het zo goed voor elkaar omdat ze een voorsprong van 4 jaar hadden !!!!
misschien heeft het bepaalde oorzaken dat ze nu zo weinig respect meer krijgen, door bepaalde handelingen/uitspraken/meningen etc
Als Max morgen wint en Lewis wordt tweede met FL dan loopt Max nog eens 6 punten uit (27pt totaal). Daarna heeft hij dus genoeg aan een 3e plek en twee keer een 2e plek (zelfs als Lewis nog 3x een FL pakt). Ze zouden dan precies gelijk komen te staan en Max heeft meer overwinningen.quote:Op zondag 14 november 2021 00:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als de laatste drie races 1 Ham 2 Ver wordt dan loopt Hamilton al 21 punten in. 3x FL erbij is al 24 punten.
Ik verwacht dat Hamilton morgen in ieder geval 3e wordt, maar de kans is denk ik best groot dat hij morgen nog gewoon gaat winnen.
Voorbij rijden*quote:Op zondag 14 november 2021 00:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Overtaking show"
Nou lekker met bijna 30km/h meer snelheid inhalen, flopshow ja.
Ja, als hij morgen wint heb ik er wel redelijk vertrouwen in. Maar het gaat krap worden.quote:Op zondag 14 november 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Max morgen wint en Lewis wordt tweede met FL dan loopt Max nog eens 6 punten uit (27pt totaal). Daarna heeft hij dus genoeg aan een 3e plek en twee keer een 2e plek (zelfs als Lewis nog 3x een FL pakt). Ze zouden dan precies gelijk komen te staan en Max heeft meer overwinningen.
2x 2e = -16pt
1x 3e = -11pt
Past precies
Had het goed voor elkander vanwege een enorme voorsprong in het hybride tijdperk. Geen punt. Maar nu ze dan eindelijk concurrentie hebben laten ze hun ware aard zien.quote:Op zondag 14 november 2021 00:10 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Dus volgens jouw mening is de FIA bevoordeeld voor MB? Wat een complot theorieën allemaal. De FIA is gewoon een neutrale partij. Als je dit aan Max verkondigt lacht die je vierkant uit.
Hoe denk je dat die voorsprong komt? Die komt echt niet aanwaaien. Mercedes heeft het gewoon ontzettend goed gedaan samen met Lewis Hamilton. Vergeet niet dat Lewis destijds van Mclaren richting Mercedes ging, terwijl de hele wereld er niets van begreep. De meeste mensen zeiden zelfs dat het een enorme fout van hem was. Echter was het een briljante move van hem en samen hebben ze ontzettend veel successen behaald daarna.
Daarnaast moet je alle uitspraken in de media met een korreltje zout nemen. Alles wordt in de media uitvergroot en aangedikt. Geniet gewoon van deze strijd tussen twee topteams.
Ik denk dat Max liever op p2 start morgen. Eerste bocht voor Max want Bottas remt niet diep en is niet agressief. En wegwezen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat Max niet voorbij Bottas kwam is dat die MB gewoon supersnel is op de rechte stukken. Zelfs met DRS kon Max niet aansluiten om een aanval te plaatsen.
Sainz was langzamer dan RBR. Het is dan wel verassend dat Perez maar een aanval kon plaatsen en het niet redde.
En dan hebben we het over Bottas. Hoef je niet te vragen als Hamilton in die positie zit die beter is dan Bottas. Dan ben je sowieso kansloos.
Max had wel een belabberde start en zijn eerste ronde was niet zijn beste ronde. Mogelijk dat morgen plaats 2 een betere positie is om die eerste bocht te nemen.
Mercedes is als dat hyper intelligente stuudje van de middelbare school dat altijd liep te janken dat ze het zo zwaar had en der proefwerken verkloot had, maar wel weg liep met 9ens en 10enquote:Op zondag 14 november 2021 00:31 schreef Gehrman het volgende:
Mercedes is vooral ontzettend arrogant en dat wekt weinig sympathie op.
Hij doet nu ook alsof RB het heeft gedaan. Zij hebben een fout gemaakt en de FIA kwam er tijdens het testen achter. Hoezo is het nu opeens "gentlemen agreement"?quote:Op zondag 14 november 2021 00:48 schreef Predator40 het volgende:
Wat een complete kneus ben je dan zeg als je dit zegt in de media....nadat je "fuck them all" hebt gezegt:
Toto Wolff: ,,De komende races gaan wij ook vragen stellen over elk stukje tape dat ergens losraakt. Het gentlemen’s agreement in de Formule 1 bestaat niet meer, als het al bestond.”
de pot verwijt de ketel....
Fout gemaakt? Serieus ze zijn betrapt, proberen Max de schuld te geven en doei morgen.quote:Op zondag 14 november 2021 01:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij doet nu ook alsof RB het heeft gedaan. Zij hebben een fout gemaakt en de FIA kwam er tijdens het testen achter. Hoezo is het nu opeens "gentlemen agreement"?
Tja dat was er al niet meer toen Toto begon met klagen over RBR mbt flexiwings en vermogen dat zeer discutabel was volgens Toto. Toto die even met een tekening liet zijn bij de stewards mbt het incident te Silverstone dat Hamilton geen blaam trof waar Toto niets te zoeken had. Pitstops waarvan hij vond dat RBR onveilig bezig was. Te lage bandenspanning bij RBR volgens MB en Hamilton.quote:Op zondag 14 november 2021 01:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij doet nu ook alsof RB het heeft gedaan. Zij hebben een fout gemaakt en de FIA kwam er tijdens het testen achter. Hoezo is het nu opeens "gentlemen agreement"?
Free Practicequote:Op zondag 14 november 2021 01:17 schreef DumpTruck het volgende:
Lewis heeft vandaag gewoon goed gereden, maar ik snap ook wel dat de anderen minder hard verdedigen.
De sprint is alleen boeiend voor de top 3 kanshebbers, waarom zou je een botsing met Lewis riskeren en naar p20 gaan als je je bv p8 kan vasthouden voor zondag. Qualy zou qualy voor beide moeten zijn, desnoods dan de top 3 die punten krijgen nog wel shuffelen oid.
En verder krikken ze de merc volledig op, ik heb niet veel problemen met Lewis, iedere coureur zeikt toch al op de eigen manier, maar MB laat wel de randjes van hun gedrag zien af en toe.
Mooi hoe hij reageert op de boete.quote:Op zondag 14 november 2021 01:58 schreef JB83 het volgende:
Not a single f#ck was given that day (vanaf 4:08 - helaas werkt de parameter t of start niet):
brawn gpgod maar dan al 7 jaarquote:Op zondag 14 november 2021 02:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooi hoe hij reageert op de boete.
Ik vind wel dat Max en Horner heel erg aan het hameren zijn op die achtervleugel. Als je het zo blijft spelen in de media moet je ook een protest indienen. Moet echt meer achter zitten aangezien zij er zo duidelijk en open over praten.
hoe kom je bij dit soort kansloze ideeënquote:Op zondag 14 november 2021 01:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Free Practice
Qualification for Sprint Race (gewoon op huidige manier)
Sprint Race (5 4 3 2 1 punten)
Qualification for Race (top 5 van sprint race automatisch door naar Q3, Q1 15 auto's met 5 afvallers, Q2 10 auto's 5 afvallers en dan Q3 10 auto's)
Race
Zoiets zou leuker zijn.
Men neemt dan tijdens Sprint Race iets meer risico, want het heeft geen invloed op je race, maar kan wel voordeel opleveren voor kwalificatie voor de race.
Of in ieder geval iets in deze richting. Nu is het gewoon een optocht.
Die man is aardig de weg kwijt.quote:
quote:Op zondag 14 november 2021 08:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die man is aardig de weg kwijt.
Wat een ongelooflijk arrogante schijtlijer is die kerel zegquote:Over de boete van vijftigduizend euro die Max Verstappen kreeg voor het aanraken van Hamiltons vleugel tenslotte, zei Wolff: ,,Voor iemand met een solide middenklassesalaris doet dat geen pijn.”
Totoquote:Op zondag 14 november 2021 08:21 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)t-losraakt~a9d13ee0/
Viesmad
A few moments laterquote:Het maakt me allemaal niet meer uit, het ligt achter ons.
quote:Het herenakkoord in de Formule 1, voor zover het al bestond, bestaat niet meer”, zei Wolff. ,,De komende races gaan wij ook vragen stellen over ieder stukje tape dat ergens losraakt.
quote:Op zondag 14 november 2021 08:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[..]
Wat een ongelooflijk arrogante schijtlijer is die kerel zeg.
Overal waar de naam INEOS in de sportwereld opduikt riekt het naar doping, sabotage, witwasserijen en omkoping. Echt niet normaal inderdaad.quote:
Heel goed nieuws! @Zipportalquote:Op zondag 14 november 2021 08:18 schreef Zwansen het volgende:
Kans is groot dat het vanaf nu de verkeerde kant op gaat met Max.
Weet niet precies wanneer je tegen je budget plafond aanloopt, maar wie weet kunnen ze elke race wisselen nu idd.quote:Op zondag 14 november 2021 08:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Persoonlijk ben ik wel erg bang voor het superieure vermogen na zo’n motorwissel bij MERC. Het kost ze 5 plaatsen straf en vervolgens heb je een giga voordeel. Waarom dat niet elke race doen, of in elk geval niet nog een keer in SA? Kun je toch haast niet tegen verdedigen? Max moet imo straks écht winnen en dan hopen dat hij in de resterende races Bottas kan verslaan..
Red Bull kan hetzelfde doenquote:Op zondag 14 november 2021 08:21 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)t-losraakt~a9d13ee0/
Viesmad
Ze wilden het toch op de baan winnen?quote:Op zondag 14 november 2021 08:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Toto
[..]
A few moments later
[..]
Jep zeker doen. Laatste tijd is het voornamelijk Merc die steken laat vallen.quote:
ik las dat er 27km snelheidsverschil zat tussen hem en Hamiltonquote:Op zondag 14 november 2021 09:12 schreef VacaLoca het volgende:
Lando Norris conceded he didn't really want to put up much of a fight with Lewis today and with Norris starting where Lewis finished in the Sprint also said if Lewis gets back behind him he doesn't intend to really race with him.
Shown a replay by Sky F1 of Hamilton’s overtake on him in the sprint, Norris said: “Looks pretty easy for him, doesn’t it? He’s not even had to work.
“It wasn’t that good of an overtake. I just didn’t need to take any stupid risks trying to defend – he’s in a different league compared to us.”
Norris fully expects to see Hamilton in his mirrors again on Sunday and once he does, Norris does not plan to fight back against his compatriot.
“No point wasting any of my own tyres trying to keep this car behind me,” he suggested.
Formule 1.5 over de Formule 1
Logisch, niet zijn gevecht.quote:Op zondag 14 november 2021 09:12 schreef VacaLoca het volgende:
Lando Norris conceded he didn't really want to put up much of a fight with Lewis today and with Norris starting where Lewis finished in the Sprint also said if Lewis gets back behind him he doesn't intend to really race with him.
Shown a replay by Sky F1 of Hamilton’s overtake on him in the sprint, Norris said: “Looks pretty easy for him, doesn’t it? He’s not even had to work.
“It wasn’t that good of an overtake. I just didn’t need to take any stupid risks trying to defend – he’s in a different league compared to us.”
Norris fully expects to see Hamilton in his mirrors again on Sunday and once he does, Norris does not plan to fight back against his compatriot.
“No point wasting any of my own tyres trying to keep this car behind me,” he suggested.
Inderdaad, met de machtigste auto van de afgelopen 7 jaar sta je dan na 20 rondjes nog steeds achteraan op P5.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Fop straf?
Normale straf die het kampioenschap kon kosten.
Sowieso VESBOTHAM podium inderdaad. Alleen de volgorde is het grote vraagteken…quote:Op zondag 14 november 2021 09:28 schreef tja77 het volgende:
2x Merc en 1xRBR op het podium vandaag.
Zal verdomd lastig worden voor Max maar gisteren na 1/3 race had Max zowat 20 sec. voorsprong op Hamilton. Hamilton vandaag vanaf P10 ipv laatste.
Dus verder naar voren maar wel meer tegenstand (coureurs achter P3 rijden nu voor punten en gisteren niet.)
Hopen op geen safetycar, dan kan Verstappen misschien Hamilton voor blijven. Perez mag Hamilton proberen af te stoppen, maar met DRS kan hij dat alleen door Hamilton eraf te duwen.
Gaat een lastige race worden vandaag maar dat was al duidelijk na de Q.
Vals spelen = tot volgend weekendquote:Op zaterdag 13 november 2021 23:17 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Fopstraf? Hij werd gediskwalificeerd..
zeker maar voor Hamilton wordt het ook moeilijker, het is warmer, auto's zijn zwaarder dus de banden gaan er ook sneller aanquote:Op zondag 14 november 2021 09:28 schreef tja77 het volgende:
Zal verdomd lastig worden voor Max maar gisteren na 1/3 race had Max zowat 20 sec. voorsprong op Hamilton. Hamilton vandaag vanaf P10 ipv laatste.
Dus verder naar voren maar wel meer tegenstand (coureurs achter P3 rijden nu voor punten en gisteren niet.)
Hopen op geen safetycar, dan kan Verstappen misschien Hamilton voor blijven. Perez mag Hamilton proberen af te stoppen, maar met DRS kan hij dat alleen door Hamilton eraf te duwen.
dat ben ik niet met je eens, hij is bestraft en klaarquote:Op zondag 14 november 2021 09:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vals spelen = tot volgend weekend![]()
Vanavond staat ie gewoon op het podium. Gediskwalificeerd
Beetje zware straf voor een kapot vleugeltje. Ferrari werd ook helemaal niet gestraft voor het bewust valsspelen met de fuel flow.quote:Op zondag 14 november 2021 09:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vals spelen = tot volgend weekend![]()
Vanavond staat ie gewoon op het podium. Gediskwalificeerd
Volgens Sky en mensen hier was het een fantastische inhaalactie.quote:Op zondag 14 november 2021 09:12 schreef VacaLoca het volgende:
Is niet gratis, want +5 gridstrafquote:Op zondag 14 november 2021 09:35 schreef byah het volgende:
Wat ging Hamilton belachelijk hard.. ik vrees dat het een grote deceptie gaat worden, op dit circuit met overspeed/DRS is het gewoon kansloos verdedigen. Max zal dit sowieso moeten winnen om nog WDC te kunnen worden. Bij Mercedes lachen ze de ballen uit hun broek voor deze gratis wissel
ik vond de straf wel terecht, kapot wordt er nu van gemaakt maar zo duidelijk was dat ook weer niet, het maakt verder ook niet uit, de regels zijn overtreden.quote:Op zondag 14 november 2021 09:33 schreef franske19 het volgende:
[..]
Beetje zware straf voor een kapot vleugeltje. Ferrari werd ook helemaal niet gestraft voor het bewust valsspelen met de fuel flow.
Eens, Max had gisteren al zowat 1 pitstop voorsprong te pakken op Hamilton. Vandaag is het meer managen van de banden, zeker als het warmer is.quote:Op zondag 14 november 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar voor Hamilton wordt het ook moeilijker, het is warmer, auto's zijn zwaarder dus de banden gaan er ook sneller aan
Ik zie VER hem ten opzichte van Bottas nog wel winnen op tactiek. Ik geloof niet dat HAM genoeg snelheid heeft om VER op de baan in te halen (uitgaande van gelijkwaardige banden).quote:Op zondag 14 november 2021 09:28 schreef tja77 het volgende:
Deze inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 09:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zie VER hem ten opzichte van Bottas nog wel winnen op tactiek. Ik geloof niet dat HAM genoeg snelheid heeft om VER op de baan in te halen (uitgaande van gelijkwaardige banden).
Bot zal wel opzij moeten voor HAM, dus ik zeg:
1 VER
2 HAM
3 BOT
Maar liep ons HAM ook in op BOT en VER dan? Volgens mij viel dat wel mee.quote:Op zondag 14 november 2021 09:37 schreef Sfancta het volgende:
Max gaat sowieso niet winnen van ons ham vanavond, als je die vent vooruit zag knallen.
Snap me niet verkeerd, die kut ham mag de eerste vangrail pakken van me hoor, gun hem niks.quote:Op zondag 14 november 2021 09:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar liep ons HAM ook in op BOT en VER dan? Volgens mij viel dat wel mee.
De straf die Hamilton kreeg was terecht, mijn reactie was gericht op de suggestie dat hij het hele weekend uitgesloten had moeten worden.quote:Op zondag 14 november 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond de straf wel terecht, kapot wordt er nu van gemaakt maar zo duidelijk was dat ook weer niet, het maakt verder ook niet uit, de regels zijn overtreden.
zo simpel ligt het allemaal nietquote:Op zondag 14 november 2021 09:41 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Snap me niet verkeerd, die kut ham mag de eerste vangrail pakken van me hoor, gun hem niks.
Op die race afstand van 71 rondes pakt die hun wel met die nieuwe motor
OK dan eens, zou overdreven zijn en we willen toch racen zienquote:Op zondag 14 november 2021 09:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
De straf die Hamilton kreeg was terecht, mijn reactie was gericht op de suggestie dat hij het hele weekend uitgesloten had moeten worden.
Lastig te zien, want weinig momenten van vrije lucht. Volgens mij was de pace van HAM door al die drs wel aardig, maar dat kleine stukje in vrije lucht was hij niet echt sneller dan Bottas en VER. Daarom denk ik ook dat die opmars gisteren veel spectaculairder leek dan hij was.quote:Op zondag 14 november 2021 09:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar liep ons HAM ook in op BOT en VER dan? Volgens mij viel dat wel mee.
Of Alonsoquote:Op zondag 14 november 2021 09:42 schreef Drekkoning het volgende:
Hoop nog steeds op een racing incident met Perez.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |