abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202133278
Als je nu een booster krijgt, is dat dan exact hetzelfde vaccin als vorig jaar? Of hebben ze al een nieuwe versie? Anders helpt het toch nog geen worst?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_202133301
Overal lees je weer dat 2g nu het wondermiddel is maar dat alleen ethische bezwaren een tegenargument zijn.

Precies wat ze ook bij de QR code deden. Het werkt geweldig maar alleen ethisch is het een bezwaar maar we nemen de moeilijke beslissing toch.

Al die zogenaamde experts kunnen het tot nu toe niet beter inschatten dan de gemiddelde boerenlul.
pi_202133373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Koning Willy is in paniek :o
Gewoon ff vluchtje naar Griekenland pakken
Twiddel
pi_202133412
quote:
Rosendaal stelt dat de anderhalvemeterregel zeker weer terug moet. "Ook het sluiten van niet-essentiële winkels en de horeca zal nodig zijn. We hebben ons echt verkeken op de vaccinatiegraad. Vooral onder de jongeren is die relatief laag."

Daarom vindt Rosendaal het een optie om de kinderen een week thuis te houden. "Bijkomend voordeel is dat ouders ook weer meer thuiswerken."
quote:
Viroloog Pijman is ook voorstander van de invoering van de 2G-maatregel. Bij deze maatregel is het coronatoegangsbewijs niet meer geldig voor ongevaccineerden met een negatieve test. Pijlman zou 'niet verbaasd' zijn als de 2G-regel wordt ingevoerd. "Voor de ongevaccineerden is het niet leuk, maar we stevenen anders af op een volgende lockdown en dan zitten we met kerst weer alleen."

"Met een 2G-maatregel bescherm je eigenlijk de ongevaccineerde", legt de viroloog uit. "Dan kunnen zij zich bijvoorbeeld niet meer in de horeca bewegen en blijven ze thuis. Dat is het idee erachter. Nu kan een negatief geteste ongevaccineerde mét een QR-code worden blootgesteld aan een gevaccineerde die het virus overdraagt."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)15-meter-omt-kabinet

Nou, kom er maar in...
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202133444
Al die virologen die ineens weer als ratten tevoorschijn komen in de media :'). De één nog extremer dan de andere.

Oh ja, en dan zeuren over de zogenaamde lage vaccinatiegraad onder jongeren. Ja, dát is het probleem :D.
pi_202133454
Als ze een scapegoat zoeken gooien ze het straks op ongevaccineerden, frauderende jongeren en/of gebrekkige QR codes controles.

Maar dat is echt alleen maar uitstel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 21:59:21 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202133468
quote:
Ik heb echt het idee dat die mensen tijdens hun studententijd hele dagen in de bibliotheek afgezonderd hebben gezeten, en sinds dien hooguit voor hun werk nog eens hun huis verlaten :')

Die eerste dan. De tweede snapt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202133478
Volgens het NOS is het overleg voorbij. Kom maar op, lekkers!!
pi_202133481
quote:
"
Daarom vindt Rosendaal het een optie om de kinderen een week thuis te houden. "Bijkomend voordeel is dat ouders ook weer meer thuiswerken."
"

Deze mensen kan ik ondertussen wel afschieten.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 22:00:49 #210
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202133497
@Lenny_Leonard @Oriente @maxi-mus en ik zitten er klaar voor.
What can change the nature of a man?
pi_202133507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb echt het idee dat die mensen tijdens hun studententijd hele dagen in de bibliotheek afgezonderd hebben gezeten, en sinds dien hooguit voor hun werk nog eens hun huis verlaten :')

Die eerste dan. De tweede snapt.
Het valt me vooral op hoeveel virologen we eigenlijk wel niet hebben in Nederland :+
pi_202133513
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
"
"

Deze mensen kan ik ondertussen wel afschieten.
Vreselijk ja. Genoeg koppels met hele jonge kinderen die alleen kunnen thuiswerken als die kinderen een aantal dagen naar de opvang kunnen.
  donderdag 11 november 2021 @ 22:02:29 #213
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202133519
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Bliksem92 het volgende:
Al die virologen die ineens weer als ratten tevoorschijn komen in de media :'). De één nog extremer dan de andere.

Oh ja, en dan zeuren over de zogenaamde lage vaccinatiegraad onder jongeren. Ja, dát is het probleem :D.
Want IC’s liggen propvol met jongeren natuurlijk. :')
Lekker die 70ers met vaccinatie overal binnen laten, 2 weken later liggen ze op de IC.
Het zijn wederom de oudjes en vetjes die verantwoordelijk zijn voor de belasting in de zorg. En bij dat soort volk helpt een vaccin niet genoeg.
pi_202133525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:43 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als je nu een booster krijgt, is dat dan exact hetzelfde vaccin als vorig jaar? Of hebben ze al een nieuwe versie? Anders helpt het toch nog geen worst?
Dat laatste
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 11 november 2021 @ 22:02:41 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202133526
Het zal me een worst wezen wat ze beslissen, zo lang de kinderen maar naar school/bso/kdv kunnen.
pi_202133530
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:57 schreef Bliksem92 het volgende:

Oogkleppen op en gaan.
pi_202133534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het valt me vooral op hoeveel virologen we eigenlijk wel niet hebben in Nederland :+
En hoeveel mensen er met virussen werken.
Go hard or go home
pi_202133535
quote:
quote:
Rosendaal stelt dat de anderhalvemeterregel zeker weer terug moet. "Ook het sluiten van niet-essentiële winkels en de horeca zal nodig zijn. We hebben ons echt verkeken op de vaccinatiegraad. Vooral onder de jongeren is die relatief laag."
Laat jongeren nu net de groep zijn die er niet (zo) ziek van worden, dus als de vaccinatiegraad onder jongeren laag is en de andere groepen hoog lijkt me dat niet direct een probleem. Eigenlijk wil Rosendaal dus terug naar de situatie van december 2020, maar dan met een vaccinatiegraad van 85%. Van de gekke eigenlijk.
pi_202133549
Die jongeren besmetten elkaar dan weer als een malle waardoor de graad alsnog geboost wordt.
Go hard or go home
pi_202133557
Een lockdown van twee weken wordt sowieso vier weken en dan waarschijnlijk twee maanden. Zonder steunpakket gaat mijn bedrijf sowieso failliet dan, leuk vooruitzicht :P.
pi_202133564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Laat jongeren nu net de groep zijn die er niet (zo) ziek van worden, dus als de vaccinatiegraad onder jongeren laag is en de andere groepen hoog lijkt me dat niet direct een probleem. Eigenlijk wil Rosendaal dus terug naar de situatie van december 2020, maar dan met een vaccinatiegraad van 85%. Van de gekke eigenlijk.
Alles om maar niet toe te geven dat de vaccins niet goed genoeg werken.
pi_202133565
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:01 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Vreselijk ja. Genoeg koppels met hele jonge kinderen die alleen kunnen thuiswerken als die kinderen een aantal dagen naar de opvang kunnen.
Het zou mij weer een hoop vrije dagen kosten. Maar hey, het moet maar dan hè, solidariteit en zulks.

Ik blijf erbij dat ik het bijzonder vind dat het wel geopperd mag worden om scholen te sluiten zodat kinderen thuisblijven, maar als je oppert dat mensen misschien even in volle bescherming naar een verzorgingstehuis moeten wandelen (of het even niet moeten doen) de wereld te klein is.
  donderdag 11 november 2021 @ 22:05:44 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202133572
Rot gewoon op met je 1,5 meter
pi_202133576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:05 schreef Confetti het volgende:

[..]
Alles om maar niet toe te geven dat de vaccins niet goed genoeg werken.
Dat hoeft niemand toe te geven.
pi_202133577
moet niet gekker worden....record na record, al weken een R boven de 1, OMT adviseert nu een korte lockdown en we gaan gewoon ff carnaval vieren met 25000 man en de stadions zitten nog steeds vol

en het kabinet heeft nog geen enkel idee hoe we dit allemaal gaan stoppen 1 dag voor de persco

_O-

als ik koning was had ik Mark en Hugo er allang uitgeschopt, stelletje incompetente mongolen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202133578
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:
Een lockdown van twee weken wordt sowieso vier weken en dan waarschijnlijk twee maanden. Zonder steunpakket gaat mijn bedrijf sowieso failliet dan, leuk vooruitzicht :P.
Alleen samen maken we het bedrijf van @Bliksem92 stuk. Komt goed :+
  donderdag 11 november 2021 @ 22:06:45 #227
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202133579
Was je lul stuk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 22:06:49 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202133581
Ik hoop nu vooral dat het OMT bestaat uit mensen die nog wel eens buitenshuis komen en een leven hebben. Voorlopig zie ik een enorme tweedeling onder de virologen, zo dat geeft hoop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202133582
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef Noek het volgende:
Die jongeren besmetten elkaar dan weer als een malle waardoor de graad alsnog geboost wordt.
Dat is wel een goeie ja.
Die jongeren moeten inmiddels wel een hogere immuniteit hebben dan de 50ers.
- Goethe, “Faust”
pi_202133584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rot gewoon op met je 1,5 meter
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202133586
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:02 schreef leolinedance het volgende:
Het zal me een worst wezen wat ze beslissen, zo lang de kinderen maar naar school/bso/kdv kunnen.
had je maar een condoom moeten gebruiken
pi_202133587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Het is bizar met hoeveel gemak er door virologen gesproken wordt over het sluiten van sectoren of het beperken van onderwijs op locatie.

Ik vraag me af of die lui een idee hebben hoeveel schade dat aanricht, of dat het ze gewoon niet interesseert.
pi_202133588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is maar 1 de echte "Ik heb een hekel aan mensen" Ab Osterhaus. Hij komt elke dag aangereden vanuit Duitsland om het gepeupel in Nederland te informeren.

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Lekker peukje smoken. :7
pi_202133591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:59 schreef Cynicio het volgende:
Volgens het NOS is het overleg voorbij. Kom maar op, lekkers!!
Het lek ontstond in de vorige golven meestal rondom het veiligheidsberaad, dat is morgenochtend…
zie email 27 oktober
pi_202133592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Gewoon ff vluchtje naar Griekenland pakken
Nou dit ja. Hypocriet
Alius aliud dicit
pi_202133593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu vooral dat het OMT bestaat uit mensen die nog wel eens buitenshuis komen en een leven hebben. Voorlopig zie ik een enorme tweedeling onder de virologen, zo dat geeft hoop.
Ik zie ze voornamelijk hele zware maatregelen inmasseren. Waardoor het morgen allemaal wel meevalt... :')
- Goethe, “Faust”
pi_202133606
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie ze voornamelijk hele zware maatregelen incasseren. Waardoor het morgen allemaal wel meevalt... :')
en we weer blijven doorsukkelen.....boosters pas in januari tegelijk met een echte lockdownie dan ?
pi_202133609
quote:
De prominente leden van het OMT (Vossen, Koopmans, Bonten, Gommers, de Jong, Voss) lijken niet echt vaak buiten te komen als het niet naar Jinek/Op1 is, ik ben bang dat die hoop ijdel is.
pi_202133610
De hele dag al dat getetter over dat besmettingenrecord en heel weinig ruimte voor nuance, ik word er zo boos van eigenlijk.

Van die 16000 zitten er waarschijnlijk bakken met kinderen, jongeren, mensen die al gevaccineerd zijn en mensen die het misschien al eens hebben gehad. Allemaal in de categorie mensen die veel minder vaak in het ziekenhuis komen. Zowel de IC-bezetting als de beztting op de verpleegafdeling is substantieel lager dan in vorige golven.

De enige redenen dat we deze walgelijke lockdown door onze strot geduwd gaan krijgen voor sectoren die het niet vedienen zijn:
1. de deplorabele staat van ons zorgstelsel dat we deze lagere piek blijkbaar al niet eens meer kunnen managen.
2. De ontbrekende solidariteit van een klein deel van de bevolking die het vertikt om zich te laten prikken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202133612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is bizar met hoeveel gemak er door virologen gesproken wordt over het sluiten van sectoren of het beperken van onderwijs op locatie.

Ik vraag me af of die lui een idee hebben hoeveel schade dat aanricht, of dat het ze gewoon niet interesseert.
Op zich is dat niet erg. Dat is hun taak. Het probleem is dat er nog steeds geen fatsoenlijk tegengewicht is. In het OMT of daar buiten.
zie email 27 oktober
pi_202133617
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:01 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het stoort me echt enorm om jonge kinderen (en hun ouders) onder de bus te gooien omdat een stel volwassenen geen fatsoenlijk beleid kunnen maken.

En dat is echt een understatement, ik zou zo iemand echt een klap voor zijn kop geven zo belachelijk debiel is het.
  donderdag 11 november 2021 @ 22:09:40 #242
14505 OProg
A Life in Music
pi_202133618
Ik heb nu wel het voordeel in tegenstelling tot vorige lockdowns dat ik in het interbellum een leuke vriendin heb getroffen. Dus zoals het nu gaat kan ik me zelfs nog beter vermaken dan de vorige keer.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202133621
quote:

[..]

Ik snap het op zich wel. De media komt naar jou toe en geeft je de kans om zonder enig weerwoord de samenleving volledig toe te spitsen op jouw ene expertise. Je ziet het soms ook bij zogenaamde verkeersdeskundigen die dan pleiten voor het verbieden van auto's.
pi_202133622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:02 schreef leolinedance het volgende:
Gewoon naar de noodopvang brengen, is de school zo weer open
pi_202133623
quote:
Zijn er eigenlijk ook ongevaccineerde virologen? Zou voor het evenwicht binnen het OMT wel goed zijn.
pi_202133630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:05 schreef Predator40 het volgende:

als ik koning was had ik Mark en Hugo er allang uitgeschopt, stelletje incompetente mongolen.
Het bashen van Mark en Hugo hebben we hier wel tot kunst verheven natuurlijk. Maar inmiddels zijn de belangen zo groot dat je je wel kunt afvragen of deze mannen niet gewoon een paar maten te klein zijn om een crisis als deze het hoofd te bieden.

Rutte zat deze week zelfs in Albanië om over de uitbreiding van de EU te praten. Ga prioriteiten stellen, mafkees.
pi_202133635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:08 schreef TheVulture het volgende:
De hele dag al dat getetter over dat besmettingenrecord en heel weinig ruimte voor nuance, ik word er zo boos van eigenlijk.

Van die 16000 zitten er waarschijnlijk bakken met kinderen, jongeren, mensen die al gevaccineerd zijn en mensen die het misschien al eens hebben gehad. Allemaal in de categorie mensen die veel minder vaak in het ziekenhuis komen. Zowel de IC-bezetting als de beztting op de verpleegafdeling is substantieel lager dan in vorige golven.

De enige redenen dat we deze walgelijke lockdown door onze strot geduwd gaan krijgen voor sectoren die het niet vedienen zijn:
1. de deplorabele staat van ons zorgstelsel dat we deze lagere piek blijkbaar al niet eens meer kunnen managen.
2. De ontbrekende solidariteit van een klein deel van de bevolking die het vertikt om zich te laten prikken
Schijnen ook dik 1500 extra nameldingen bij te zitten.
pi_202133636
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:09 schreef OProg het volgende:
Ik heb nu wel het voordeel in tegenstelling tot vorige lockdowns dat ik in het interbellum een leuke vriendin heb getroffen. Dus zoals het nu gaat kan ik me zelfs nog beter vermaken dan de vorige keer.
Ja hallo, mijn beeld van jou was dat je 24/7 op je zolder zat. Bedankt hè.
pi_202133638
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:08 schreef TheVulture het volgende:

3. en ze zijn gewoon veel te laat met softe maatregelen
  donderdag 11 november 2021 @ 22:10:55 #250
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202133640
quote:

[..]

Die snappen dat niet joh. Dat zijn mensen die denken dat je menselijk gedrag binair kan vatten in een rekenmodel en verwachten dat mensen zich na 2 jaar maatregelen nog steeds hetzelfde zullen gedragen als in de eerste 2 weken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')