Alleen samen maken we het bedrijf van @Bliksem92 stuk. Komt goedquote:Op donderdag 11 november 2021 22:04 schreef Bliksem92 het volgende:
Een lockdown van twee weken wordt sowieso vier weken en dan waarschijnlijk twee maanden. Zonder steunpakket gaat mijn bedrijf sowieso failliet dan, leuk vooruitzicht.
Dat is wel een goeie ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef Noek het volgende:
Die jongeren besmetten elkaar dan weer als een malle waardoor de graad alsnog geboost wordt.
quote:Op donderdag 11 november 2021 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rot gewoon op met je 1,5 meter
had je maar een condoom moeten gebruikenquote:Op donderdag 11 november 2021 22:02 schreef leolinedance het volgende:
Het zal me een worst wezen wat ze beslissen, zo lang de kinderen maar naar school/bso/kdv kunnen.
Het is bizar met hoeveel gemak er door virologen gesproken wordt over het sluiten van sectoren of het beperken van onderwijs op locatie.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Laat jongeren nu net de groep zijn die er niet (zo) ziek van worden, dus als de vaccinatiegraad onder jongeren laag is en de andere groepen hoog lijkt me dat niet direct een probleem. Eigenlijk wil Rosendaal dus terug naar de situatie van december 2020, maar dan met een vaccinatiegraad van 85%. Van de gekke eigenlijk.
Er is maar 1 de echte "Ik heb een hekel aan mensen" Ab Osterhaus. Hij komt elke dag aangereden vanuit Duitsland om het gepeupel in Nederland te informeren.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het valt me vooral op hoeveel virologen we eigenlijk wel niet hebben in Nederland
Het lek ontstond in de vorige golven meestal rondom het veiligheidsberaad, dat is morgenochtend…quote:Op donderdag 11 november 2021 21:59 schreef Cynicio het volgende:
Volgens het NOS is het overleg voorbij. Kom maar op, lekkers!!
Nou dit ja. Hypocrietquote:Op donderdag 11 november 2021 21:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gewoon ff vluchtje naar Griekenland pakken
Ik zie ze voornamelijk hele zware maatregelen inmasseren. Waardoor het morgen allemaal wel meevalt...quote:Op donderdag 11 november 2021 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu vooral dat het OMT bestaat uit mensen die nog wel eens buitenshuis komen en een leven hebben. Voorlopig zie ik een enorme tweedeling onder de virologen, zo dat geeft hoop.
en we weer blijven doorsukkelen.....boosters pas in januari tegelijk met een echte lockdownie dan ?quote:Op donderdag 11 november 2021 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie ze voornamelijk hele zware maatregelen incasseren. Waardoor het morgen allemaal wel meevalt...
De prominente leden van het OMT (Vossen, Koopmans, Bonten, Gommers, de Jong, Voss) lijken niet echt vaak buiten te komen als het niet naar Jinek/Op1 is, ik ben bang dat die hoop ijdel is.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu vooral dat het OMT bestaat uit mensen die nog wel eens buitenshuis komen en een leven hebben. Voorlopig zie ik een enorme tweedeling onder de virologen, zo dat geeft hoop.
Op zich is dat niet erg. Dat is hun taak. Het probleem is dat er nog steeds geen fatsoenlijk tegengewicht is. In het OMT of daar buiten.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is bizar met hoeveel gemak er door virologen gesproken wordt over het sluiten van sectoren of het beperken van onderwijs op locatie.
Ik vraag me af of die lui een idee hebben hoeveel schade dat aanricht, of dat het ze gewoon niet interesseert.
Het stoort me echt enorm om jonge kinderen (en hun ouders) onder de bus te gooien omdat een stel volwassenen geen fatsoenlijk beleid kunnen maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Genoeg koppels met hele jonge kinderen die alleen kunnen thuiswerken als die kinderen een aantal dagen naar de opvang kunnen.
Ik snap het op zich wel. De media komt naar jou toe en geeft je de kans om zonder enig weerwoord de samenleving volledig toe te spitsen op jouw ene expertise. Je ziet het soms ook bij zogenaamde verkeersdeskundigen die dan pleiten voor het verbieden van auto's.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is bizar met hoeveel gemak er door virologen gesproken wordt over het sluiten van sectoren of het beperken van onderwijs op locatie.
Ik vraag me af of die lui een idee hebben hoeveel schade dat aanricht, of dat het ze gewoon niet interesseert.
Gewoon naar de noodopvang brengen, is de school zo weer openquote:Op donderdag 11 november 2021 22:02 schreef leolinedance het volgende:
Het zal me een worst wezen wat ze beslissen, zo lang de kinderen maar naar school/bso/kdv kunnen.
Zijn er eigenlijk ook ongevaccineerde virologen? Zou voor het evenwicht binnen het OMT wel goed zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Het bashen van Mark en Hugo hebben we hier wel tot kunst verheven natuurlijk. Maar inmiddels zijn de belangen zo groot dat je je wel kunt afvragen of deze mannen niet gewoon een paar maten te klein zijn om een crisis als deze het hoofd te bieden.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:05 schreef Predator40 het volgende:
als ik koning was had ik Mark en Hugo er allang uitgeschopt, stelletje incompetente mongolen.
Schijnen ook dik 1500 extra nameldingen bij te zitten.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:08 schreef TheVulture het volgende:
De hele dag al dat getetter over dat besmettingenrecord en heel weinig ruimte voor nuance, ik word er zo boos van eigenlijk.
Van die 16000 zitten er waarschijnlijk bakken met kinderen, jongeren, mensen die al gevaccineerd zijn en mensen die het misschien al eens hebben gehad. Allemaal in de categorie mensen die veel minder vaak in het ziekenhuis komen. Zowel de IC-bezetting als de beztting op de verpleegafdeling is substantieel lager dan in vorige golven.
De enige redenen dat we deze walgelijke lockdown door onze strot geduwd gaan krijgen voor sectoren die het niet vedienen zijn:
1. de deplorabele staat van ons zorgstelsel dat we deze lagere piek blijkbaar al niet eens meer kunnen managen.
2. De ontbrekende solidariteit van een klein deel van de bevolking die het vertikt om zich te laten prikken
Ja hallo, mijn beeld van jou was dat je 24/7 op je zolder zat. Bedankt hè.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:09 schreef OProg het volgende:
Ik heb nu wel het voordeel in tegenstelling tot vorige lockdowns dat ik in het interbellum een leuke vriendin heb getroffen. Dus zoals het nu gaat kan ik me zelfs nog beter vermaken dan de vorige keer.
3. en ze zijn gewoon veel te laat met softe maatregelenquote:Op donderdag 11 november 2021 22:08 schreef TheVulture het volgende:
De hele dag al dat getetter over dat besmettingenrecord en heel weinig ruimte voor nuance, ik word er zo boos van eigenlijk.
Van die 16000 zitten er waarschijnlijk bakken met kinderen, jongeren, mensen die al gevaccineerd zijn en mensen die het misschien al eens hebben gehad. Allemaal in de categorie mensen die veel minder vaak in het ziekenhuis komen. Zowel de IC-bezetting als de beztting op de verpleegafdeling is substantieel lager dan in vorige golven.
De enige redenen dat we deze walgelijke lockdown door onze strot geduwd gaan krijgen voor sectoren die het niet vedienen zijn:
1. de deplorabele staat van ons zorgstelsel dat we deze lagere piek blijkbaar al niet eens meer kunnen managen.
2. De ontbrekende solidariteit van een klein deel van de bevolking die het vertikt om zich te laten prikken
Die snappen dat niet joh. Dat zijn mensen die denken dat je menselijk gedrag binair kan vatten in een rekenmodel en verwachten dat mensen zich na 2 jaar maatregelen nog steeds hetzelfde zullen gedragen als in de eerste 2 weken.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |