Dat vind ik na chemo en bestraling ook wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:58 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Via het ziekenhuis. Maar goed, vanwege kanker behoort ze tot de risico groep. Nu schoon gelukkig, maar na chemo, immuuntherapie en bestraling toch een risico groep.
Op zich waren de chemo's en immuuntherapie voor haar goed te doen, eigenlijk alleen vermoeidheidsklachten. Nu na alle behandelingen heeft ze wel last van neuropathie en een jaar later heeft ze bijvoorbeeld nog altijd geen vingerafdruk, maar goed daar valt mee te leven. En al je slijmvliezen gaan eigenlijk kapot. Maar dat herstelt rustig aan ook weer. Tot 3 kwart van de behandelingen heeft ze gewoon nog kunnen hardlopen. De verzekeraar heeft alles inderdaad vergoed. Gelukkig welquote:Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat vind ik na chemo en bestraling ook wel begrijpelijk.
Hoe belastend was de immuuntherapie eigenlijk?
Wat ik daarover terug geeft me wel het idee dat we door de ontwikkelingen qua kennis op het gebied van de eiwitten wel behoorlijke sprongen hebben gemaakt die helpen bij het bestrijden van kanker maar ook inzichten in virale infectes kunnen geven.
Heeft de verzekeraar de immuuntherapie vergoed?
Dat is goed om te horen, succes met het verdere herstel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:27 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Op zich waren de chemo's en immuuntherapie voor haar goed te doen, eigenlijk alleen vermoeidheidsklachten. Nu na alle behandelingen heeft ze wel last van neuropathie en een jaar later heeft ze bijvoorbeeld nog altijd geen vingerafdruk, maar goed daar valt mee te leven. En al je slijmvliezen gaan eigenlijk kapot. Maar dat herstelt rustig aan ook weer. Tot 3 kwart van de behandelingen heeft ze gewoon nog kunnen hardlopen. De verzekeraar heeft alles inderdaad vergoed. Gelukkig wel
Ze is 44, dus relatief jong. Voordeel is wel dat ze al trainde voor de halve marathon toen ze ziek werd. Dat het terugkomt is geloof ik 15% kans. Maar goed, dat zegt eigenlijk toch vrij weinig. Komende jaren in ieder geval onder controlequote:Op zaterdag 13 november 2021 13:33 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen, succes met het verdere herstel.
Als ze nog hardloopt is ze wel erg jong getroffen, ik hoop dat ze schoon blijft.
Wellicht geeft de immuuntherapie daar ook meer zekerheid op, alhoewel dat wel van de vorm daarin zal afhangen.
Je moet ook geen politici vertrouwen. Daar ging je al de mist in.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef halfway het volgende:
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus
dus bij corona denk je: fuck it, doe mij maar een pilletje dan, kom maar op met de dood.quote:Op maandag 15 november 2021 23:20 schreef MylittleTony het volgende:
Waarom niet:
Niet nodig:
Heel waarschijnlijk al corona gehad helemaal in het begin, toen je nog niet kon testen. Nu nog steeds antistoffen, (aangetoond), maar dat is niet geldig voor een groen vinkje omdat je er geen specifieke datum aan kan hangen![]()
Je verspreidt het virus met of zonder vaccin nog net zo hard, op grote schaal is er geen link aangetoond tussen besmettingscijfers en vaccinatiegraad, integendeel zelfs (wie een bron wilt zien zegt het maar). Ik ben zelf jong en gezond, en de kans dat ik in het ziekenhuis kom ermee is miniem. Als ik ziek ben blijf ik wel thuis, zoals vroeger bij de griep ook. Mocht ik tch zo ziek worden dat ik op de ic aan de beademing moet ofzo, dan neem ik afscheid en mogen ze me een pil van Drion in mn mik gooien. Die lijdensweg heb ik sowieso geen zin in.
Veiligheid:
Er is nog 0,0 data over veiligheid op lange termijn. En op korte termijn: Ik ken persoonlijk al meer mensen dan ik op mijn vingers kan tellen, met serieuze medische klachten die zomaar opeens zijn ontstaan binnen een paar dagen na die spuit. Artsen weigeren het serieus te nemen, maar kunnen ook geen andere verklaring geven. Sommige willen het zelfs niet bespreken. En als ik dat bespreek met mensen buitelen ze over elkaar heen om het als 'nepnieuws en complottheorieen' af te wimpelen. Dan ben ik maar een wappie.![]()
En gebrek aan vertrouwen in de overheid en het beleid. Ik heb zelf chronische problemen gekregen omdat mijn fysio tijdens de 1e lockdown bijna 4 maanden stil lag. Het is nu, 1,5 jaar later, nog steeds maar de vraag of ik ooit nog fatsoenlijk zal kunnen sporten of mijn beroep nog kan uitoefenen. En dan krijg je van mensen te horen 'nou, als je corona had gekregen was het nog erger geweest'. Flikker een eind op zegDaarnaast ook iemand in de familie op die manier verloren, uitgestelde kankerbehandeling.
Er wordt nu al meer dan 1,5 jaar de ene leugen na de andere verkondigd door hugo en rutte, ik zou nog geen tweedehands fiets van die lui vertrouwen. Laat staan een vaccin van een nieuw type. Het is ondertussen wel duidelijk dat alle nevenschade van de coronamaatregelen heel makkelijk voor lief genomen wordt (het advies van de SER om geen 2e lockdown te doen is een perfect voorbeeld), en daar doe ik niet meer aan mee. Ik heb wel genoeg opgeofferd denk ik zo.
Niet lezen als optie gekozen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.
Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.
Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Mijn redenen om mij wel te laten vaccineren waren:quote:Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.
Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.
Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Ja, want iedereen die corona krijgt komt op de icquote:Op dinsdag 16 november 2021 08:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus bij corona denk je: fuck it, doe mij maar een pilletje dan, kom maar op met de dood.
maar bij vaccin denk je; te hoog risico, straks gebeurt er wat met me..
dat doet er niet echt toe he... je zegt wat je zegt, en het is volledig tegenstrijdig. bang voor een veilig vaccin, totaal niet bang om dood te gaan aan corona.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:51 schreef MylittleTony het volgende:
[..]
Ja, want iedereen die corona krijgt komt op de ic
Is begrijpend lezen zo moeilijk? In mijn eerste bericht staan al die punten al.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat doet er niet echt toe he... je zegt wat je zegt, en het is volledig tegenstrijdig. bang voor een veilig vaccin, totaal niet bang om dood te gaan aan corona.
dus gewoon ook niet bang zijn voor een vaccin, lijkt me. of bang voor allebei.
ik dacht, je bent je er niet bewust van dat je jezelf tegenspreekt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:30 schreef MylittleTony het volgende:
[..]
Is begrijpend lezen zo moeilijk? In mijn eerste bericht staan al die punten al.
Nee, gangbaar is meerdere jaren testen. Als dat was gebeurd dan hadden mensen die Janssen namen, vooraf geweten dat het maar ongeveer 5 maanden bescherming zou bieden. bron: https://www.medrxiv.org/c(...)21264966v1.full-text Om maar een voorbeeld te noemen. En dan kan je zeggen, daar was de tijd niet voor. Maar dan kan je niet tegelijkertijd zeggen dat het veilig en effectief is, want dat weet je dan niet zeker.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
De gebruikte vaccins zijn door de drie gangbare testfases heen gegaan.
quote:Waarom ik geen vaccin neem.
- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden. Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.
- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën. We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins. Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.
- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen. Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6). Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft. Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen, maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins. Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie. En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. Dus je moet één keer besmet worden, afwegen tegen een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin. Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.
- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.
- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.
- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)
PS:
- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.
- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.
Bronvermelding:
1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines & COVID Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415
De eerste indruk is er al...quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:57 schreef HayeOpReis het volgende:
Op zijn slechtst wordt het ooit een kwaadaardig systeem en krijgen we ellende, zoals dit normaal is in de geschiedenis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |