abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202154456
mijn gezondheid en die van anderen beschermen
het virus bestrijden
ik hou van prikjes, liefst twee/drie per jaar, gezellig. en ik wil een microchip. en ben voor de NWO en agenda 235
pi_202154562
Redenen om het niet te nemen:
1. Ik heb reeds COVID-19 gehad.
2. Ik beschik dus over (enige mate van) immuniteit.
3. De druk die ik ervaar om het alsnog te nemen die telkens hoger wordt doen mij de hakken in het zand zetten. Hoe meer druk hoe minder ik overweeg om het alsnog te zetten. Ik ben het probleem niet.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_202154953
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 01:58 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Via het ziekenhuis. Maar goed, vanwege kanker behoort ze tot de risico groep. Nu schoon gelukkig, maar na chemo, immuuntherapie en bestraling toch een risico groep.
Dat vind ik na chemo en bestraling ook wel begrijpelijk.
Hoe belastend was de immuuntherapie eigenlijk?
Wat ik daarover terug geeft me wel het idee dat we door de ontwikkelingen qua kennis op het gebied van de eiwitten wel behoorlijke sprongen hebben gemaakt die helpen bij het bestrijden van kanker maar ook inzichten in virale infectes kunnen geven.
Heeft de verzekeraar de immuuntherapie vergoed?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 13-11-2021 10:35:58 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 13 november 2021 @ 13:27:58 #104
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_202156967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 10:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat vind ik na chemo en bestraling ook wel begrijpelijk.
Hoe belastend was de immuuntherapie eigenlijk?
Wat ik daarover terug geeft me wel het idee dat we door de ontwikkelingen qua kennis op het gebied van de eiwitten wel behoorlijke sprongen hebben gemaakt die helpen bij het bestrijden van kanker maar ook inzichten in virale infectes kunnen geven.
Heeft de verzekeraar de immuuntherapie vergoed?
Op zich waren de chemo's en immuuntherapie voor haar goed te doen, eigenlijk alleen vermoeidheidsklachten. Nu na alle behandelingen heeft ze wel last van neuropathie en een jaar later heeft ze bijvoorbeeld nog altijd geen vingerafdruk, maar goed daar valt mee te leven. En al je slijmvliezen gaan eigenlijk kapot. Maar dat herstelt rustig aan ook weer. Tot 3 kwart van de behandelingen heeft ze gewoon nog kunnen hardlopen. De verzekeraar heeft alles inderdaad vergoed. Gelukkig wel :s)
Wakadoodle!
pi_202157033
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 13:27 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Op zich waren de chemo's en immuuntherapie voor haar goed te doen, eigenlijk alleen vermoeidheidsklachten. Nu na alle behandelingen heeft ze wel last van neuropathie en een jaar later heeft ze bijvoorbeeld nog altijd geen vingerafdruk, maar goed daar valt mee te leven. En al je slijmvliezen gaan eigenlijk kapot. Maar dat herstelt rustig aan ook weer. Tot 3 kwart van de behandelingen heeft ze gewoon nog kunnen hardlopen. De verzekeraar heeft alles inderdaad vergoed. Gelukkig wel :s)
Dat is goed om te horen, succes met het verdere herstel.
Als ze nog hardloopt is ze wel erg jong getroffen, ik hoop dat ze schoon blijft.
Wellicht geeft de immuuntherapie daar ook meer zekerheid op, alhoewel dat wel van de vorm daarin zal afhangen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 13 november 2021 @ 15:07:30 #106
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_202157958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 13:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is goed om te horen, succes met het verdere herstel.
Als ze nog hardloopt is ze wel erg jong getroffen, ik hoop dat ze schoon blijft.
Wellicht geeft de immuuntherapie daar ook meer zekerheid op, alhoewel dat wel van de vorm daarin zal afhangen.
Ze is 44, dus relatief jong. Voordeel is wel dat ze al trainde voor de halve marathon toen ze ziek werd. Dat het terugkomt is geloof ik 15% kans. Maar goed, dat zegt eigenlijk toch vrij weinig. Komende jaren in ieder geval onder controle ^O^
Wakadoodle!
pi_202158729
1) Ik heb in april 2020 covid opgelopen, flink ziek geweest. Ben pas 40 dus icm deze informatie geen risicogroep. Nu zelfs een coronabooster gehad, twee dagen verkoudheidsklachten gehad. Wel reuk nog volledig kwijt. Dus beter beschermd dan vele anderen die alle problemen op mij afschuiven en geen kans om op de ic terecht te komen.
2) Afwachtende op meer informatie van de vaccins (bijgoedkeuring was er maar heel weinig informatie, o.a. dat ze gegarandeerd drie maanden werkten, en verder moest het zich uitwijzen) bleken er zo veel hiaten en onduidelijkheden te zijn met percentages van bescherming die wekelijks veranderden, vaccins die dan hier, dan daar weer verboden werden etc. wat heeft gemaakt dat ik langere tijd zou afwachten (minimaal 2 jaar).
3) Nu er steeds meer info komt dat vaccins teleurstellend kort effectief blijken tegen symptomatische doorbraakinfectie ga ik het niet meer overwegen tot er een update op de markt komt.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202196105
Waarom niet:

Niet nodig:
Heel waarschijnlijk al corona gehad helemaal in het begin, toen je nog niet kon testen. Nu nog steeds antistoffen, (aangetoond), maar dat is niet geldig voor een groen vinkje omdat je er geen specifieke datum aan kan hangen 8)7
Je verspreidt het virus met of zonder vaccin nog net zo hard, op grote schaal is er geen link aangetoond tussen besmettingscijfers en vaccinatiegraad, integendeel zelfs (wie een bron wilt zien zegt het maar). Ik ben zelf jong en gezond, en de kans dat ik in het ziekenhuis kom ermee is miniem. Als ik ziek ben blijf ik wel thuis, zoals vroeger bij de griep ook. Mocht ik tch zo ziek worden dat ik op de ic aan de beademing moet ofzo, dan neem ik afscheid en mogen ze me een pil van Drion in mn mik gooien. Die lijdensweg heb ik sowieso geen zin in.

Veiligheid:
Er is nog 0,0 data over veiligheid op lange termijn. En op korte termijn: Ik ken persoonlijk al meer mensen dan ik op mijn vingers kan tellen, met serieuze medische klachten die zomaar opeens zijn ontstaan binnen een paar dagen na die spuit. Artsen weigeren het serieus te nemen, maar kunnen ook geen andere verklaring geven. Sommige willen het zelfs niet bespreken. En als ik dat bespreek met mensen buitelen ze over elkaar heen om het als 'nepnieuws en complottheorieen' af te wimpelen. Dan ben ik maar een wappie. ^p^

En gebrek aan vertrouwen in de overheid en het beleid. Ik heb zelf chronische problemen gekregen omdat mijn fysio tijdens de 1e lockdown bijna 4 maanden stil lag. Het is nu, 1,5 jaar later, nog steeds maar de vraag of ik ooit nog fatsoenlijk zal kunnen sporten of mijn beroep nog kan uitoefenen. En dan krijg je van mensen te horen 'nou, als je corona had gekregen was het nog erger geweest'. Flikker een eind op zeg :') Daarnaast ook iemand in de familie op die manier verloren, uitgestelde kankerbehandeling.

Er wordt nu al meer dan 1,5 jaar de ene leugen na de andere verkondigd door hugo en rutte, ik zou nog geen tweedehands fiets van die lui vertrouwen. Laat staan een vaccin van een nieuw type. Het is ondertussen wel duidelijk dat alle nevenschade van de coronamaatregelen heel makkelijk voor lief genomen wordt (het advies van de SER om geen 2e lockdown te doen is een perfect voorbeeld), en daar doe ik niet meer aan mee. Ik heb wel genoeg opgeofferd denk ik zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door MylittleTony op 15-11-2021 23:48:01 ]
pi_202196215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef halfway het volgende:
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus :(
Je moet ook geen politici vertrouwen. Daar ging je al de mist in.
pi_202197287
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 23:20 schreef MylittleTony het volgende:
Waarom niet:

Niet nodig:
Heel waarschijnlijk al corona gehad helemaal in het begin, toen je nog niet kon testen. Nu nog steeds antistoffen, (aangetoond), maar dat is niet geldig voor een groen vinkje omdat je er geen specifieke datum aan kan hangen 8)7
Je verspreidt het virus met of zonder vaccin nog net zo hard, op grote schaal is er geen link aangetoond tussen besmettingscijfers en vaccinatiegraad, integendeel zelfs (wie een bron wilt zien zegt het maar). Ik ben zelf jong en gezond, en de kans dat ik in het ziekenhuis kom ermee is miniem. Als ik ziek ben blijf ik wel thuis, zoals vroeger bij de griep ook. Mocht ik tch zo ziek worden dat ik op de ic aan de beademing moet ofzo, dan neem ik afscheid en mogen ze me een pil van Drion in mn mik gooien. Die lijdensweg heb ik sowieso geen zin in.

Veiligheid:
Er is nog 0,0 data over veiligheid op lange termijn. En op korte termijn: Ik ken persoonlijk al meer mensen dan ik op mijn vingers kan tellen, met serieuze medische klachten die zomaar opeens zijn ontstaan binnen een paar dagen na die spuit. Artsen weigeren het serieus te nemen, maar kunnen ook geen andere verklaring geven. Sommige willen het zelfs niet bespreken. En als ik dat bespreek met mensen buitelen ze over elkaar heen om het als 'nepnieuws en complottheorieen' af te wimpelen. Dan ben ik maar een wappie. ^p^

En gebrek aan vertrouwen in de overheid en het beleid. Ik heb zelf chronische problemen gekregen omdat mijn fysio tijdens de 1e lockdown bijna 4 maanden stil lag. Het is nu, 1,5 jaar later, nog steeds maar de vraag of ik ooit nog fatsoenlijk zal kunnen sporten of mijn beroep nog kan uitoefenen. En dan krijg je van mensen te horen 'nou, als je corona had gekregen was het nog erger geweest'. Flikker een eind op zeg :') Daarnaast ook iemand in de familie op die manier verloren, uitgestelde kankerbehandeling.

Er wordt nu al meer dan 1,5 jaar de ene leugen na de andere verkondigd door hugo en rutte, ik zou nog geen tweedehands fiets van die lui vertrouwen. Laat staan een vaccin van een nieuw type. Het is ondertussen wel duidelijk dat alle nevenschade van de coronamaatregelen heel makkelijk voor lief genomen wordt (het advies van de SER om geen 2e lockdown te doen is een perfect voorbeeld), en daar doe ik niet meer aan mee. Ik heb wel genoeg opgeofferd denk ik zo.
dus bij corona denk je: fuck it, doe mij maar een pilletje dan, kom maar op met de dood.
maar bij vaccin denk je; te hoog risico, straks gebeurt er wat met me..
pi_202197985
Ik ben wel gevaccineerd, omdat

-als eerste en meest belanrijke, ik met mijn astma tot een risicogroep behoor en ik mezelf wil beschermen
-er in mijn familie nog een aantal risicogevallen zijn en ik die ook wil beschermen
-er in mijn familie- en vriendenkring een aantal zorgmedewerkers zijn en ik er niet voor wil zorgen dat zij hun werk niet meer kunnen doen
-ik weet hoe vaccins werken en ik van mening ben dat het een prima manier is om een virus te bestrijden en het te laten verworden tot dezelfde status als wat een griepje nu is
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:24:16 #112
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202198002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Niet lezen als optie gekozen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202198294
1. Omdat ik het als de meest effectieve korte termijnoplossing zie van de pandemie.
2. Het is dé manier om de zorg te ontlasten.

Dat was het eigenlijk. Ik ben niet echt bang voor mijn eigen gezondheid, ook niet voor bijwerkingen. Moet eerlijk bekennen dat ik mijn vaccin zo snel mogelijk gepland heb en bewust voor Jansen heb gekozen om gewoon zo snel mogelijk een bewijs te hebben. Dat groene vinkje zag ik al ruimschoots aankomen.
pi_202198689
Ik voel me niet bedreigt en acht ik mezelf dan ook geen bedreiging voor anderen. Omdat ik leef als een kluizenaar. Ga niet meer naar de kroeg want is te duur en wat het dorp betreft zitten er tegenwoordig alleen nog maar gefrustreerde werkeloze losers te zuipen. Bioscoop is ook niet mijn ding want er wordt niets meer gemaakt dat de moeite waard is. Ik kan lekker koken en een restaurant is qua prijs kwaliteit over rated, dan doe ik het liever zelf, dus dat kan ik ook missen als kiespijn. Vakantie in het buitenland is ook nooit een pree geweest. Was al redelijk afstandelijk voor al dat geleuter. Heb geen contact met zwakke ouderen, ze zijn allemaal al dood. Dus ik zal mogelijk de saaiste persoon op aarde zijn. Ga één avond per week op privé terrein met wat vrienden potje Petanque spelen die nergens over zeuren en dat is het dan.

Onder de streep dacht ik, geef mijn vaccin maar aan iemand die zich er goed bij voelt. Ik wacht even af hoe het zich ontwikkeld. Al die tijd dus weinig van al het geleuter gemerkt, niet ziek geweest en heel weinig zieke mensen gekend uit mijn directe omgeving, slechts van horen zeggen en de media. Dit geldt trouwens ook voor het griep vaccin, nooit gehad en mijn laatste griep kan ik me nauwelijks nog herinneren. Dus al dat gespuit, lijkt me meer eventueel symptoombestrijding dan een genezing of remedie, die 2 laatste zitten mijns inziens ergens anders.

Nadat 85% wel al was gevaccineerd en Markje zei "Al" nee het is "Maar" en Hugo'tje daarop begon te leuteren over de Pandemie van de ongevaccineerden en extra maatregelen. Begon ik nattigheid te voelen dat dit wel hele vreemde vorm van tweespalt begint aan te nemen. Ook waren er inmiddels wel bekenden uit mijn omgeving besmet met dit psychologische Mark-Hugo3 virus, die dan zo nodig elke week de discussie aan wilden gaan hoe onverantwoord het wel niet is om het niet te doen,stel je dit, stel je dat blablabla.

Ik heb een broer in België wonen die samen met zijn vriendin een restaurant runt. Wil ik hem opzoeken kom ik ongewild toch in een restaurant. Die 2G voelde ik redelijk vroeg al aankomen. Dat dit in zijn geheel Europees uitgerold gaat worden ook. En kreeg wel heel erg sterk het gevoel dat ik paria ga worden zonder dat spuitje.

Dus ondanks alles onder die druk meegesleept te worden in een groep waar ik niet bijhoor dan toch maar gegaan en morgen krijg ik nummer 2...

Zou ik voor nummer 3 moeten gaan etc. Dan zit het er dik in dat ik me dan toch maar bedank voor deze gekte.. Dan maar paria. Uiteindelijk wordt het leven goedkoper wanneer je nergens meer naar binnen mag om je geld uit te geven. De essentiële behoefte wordt ons in de tweespalt toch niet afgenomen want dan worden het getto's met veel erger dan covid. Dat zie ik in mijn generatie nog niet gebeuren.

If you can't fight it enjoy it!... Heb toch al weinig zin om me tussen de zotten te begeven met een Coronabewijs. Blijf nog liever thuis achter de geraniums.

Wordt tijd dat de mens zich eens gaat realiseren dat niet zij het gevaar voor de volksgezondheid zijn. Maar in het wanbeleid van de baas van de overheid schuilt het gevaar voor de volksgezondheid. Maar dat is dan vooralsnog onder de mat geveegd en snel weer vergeten. :* De mensen hebben het nu te druk met elkaar als angsthazen met argusogen te volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 16-11-2021 10:37:31 ]
pi_202198691
Van mensen die niet gevaccineerd zijn lees ik vaak (ook een aantal keer in dit topic nu ik het doorgelezen heb) dat ze de overheid niet vertrouwen, niet in hun leugens willen trappen, niet achter de QR-code staan etc. Ik vraag me dan altijd af, je haalt zo'n vaccinatie toch niet omdat Hugo de Jonge het wil? Of omdat er een QR-code is? Ik vraag me dan ook altijd af of mensen die die argumenten hebben wél een prik zouden halen als er in de persconferenties met geen woord over vaccinaties zou worden gerept en er geen QR-code zou bestaan. Want als men dan wel zou gaan zou ik dat pas zorgwekkend en onnadenkend vinden. De meeste reacties van fanatieke anti-vaxxers komen neer op DENK ZELF EENS NA EN VOLG NIET ALS EEN SCHAAP DE REGERING!!111!!11 terwijl ikzelf juist wél nadenkend en weloverwogen het vaccin heb genomen in plaats van per definitie tegen de regering in te gaan zonder argumenten.
pi_202198841
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Mijn redenen om mij wel te laten vaccineren waren:
1. Uit alle informatie die ik erover kon vinden, leek het erop dat de vaccinaties behulpzaam waren in het verminderen van ernstige klachten en ziekenhuisopnames, en dat de risico's van vaccinatie kleiner waren dan de risico's van corona. Daarom leek het me ongeacht mijn goede gezondheid en redelijk jonge leeftijd het verstandigst om het maar te doen.

2. Ik reis graag en hoopte dat mijn vaccinatie het reizen in de zomer en toekomst makkelijker zou maken.

3. Ik hoopte dat mijn vaccinatie angst bij mezelf voor het virus weg zou nemen. Die angst zat er in het begin bij mij vrij diep in. Vaccinatie was voor mij een manier om mijn oude leven weer op te pakken en te stoppen met voorzichtig zijn de hele dag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202198955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dus bij corona denk je: fuck it, doe mij maar een pilletje dan, kom maar op met de dood.
maar bij vaccin denk je; te hoog risico, straks gebeurt er wat met me..
Ja, want iedereen die corona krijgt komt op de ic :')
pi_202199030
Redenen voor het vaccineren:

1. Voorkomen is beter als genezen. Waarom ziek worden als je ook via vaccinatie de dans kan ontspringen?

2. Massale vaccinatie is veel goedkoper voor de maatschappij dan vele duizenden ziekenhuisopnames. Ik zie geen reden om de maatschappij op kosten te jagen.

3. Alle data wijst erop dat vaccineren effectief en veilig is.
pi_202199785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:51 schreef MylittleTony het volgende:

[..]
Ja, want iedereen die corona krijgt komt op de ic :')
dat doet er niet echt toe he... je zegt wat je zegt, en het is volledig tegenstrijdig. bang voor een veilig vaccin, totaal niet bang om dood te gaan aan corona.
dus gewoon ook niet bang zijn voor een vaccin, lijkt me. of bang voor allebei.
pi_202202071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat doet er niet echt toe he... je zegt wat je zegt, en het is volledig tegenstrijdig. bang voor een veilig vaccin, totaal niet bang om dood te gaan aan corona.
dus gewoon ook niet bang zijn voor een vaccin, lijkt me. of bang voor allebei.
Is begrijpend lezen zo moeilijk? In mijn eerste bericht staan al die punten al.
pi_202202082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:30 schreef MylittleTony het volgende:

[..]
Is begrijpend lezen zo moeilijk? In mijn eerste bericht staan al die punten al.
ik dacht, je bent je er niet bewust van dat je jezelf tegenspreekt.
pi_202202179
Wel gevaccineerd en de redenen om te vaccineren zijn:

1. Ik werk in een (niet verplegende) ziekenhuis en heb omet eigen ogen gezien hoe de patiënten erbij lagen op de IC, hoe radeloos de intensivisten waren en hoe we met Ipads patiënten en familieleden hun laatste woorden hebben gegeven; dat was verschrikkelijk.

2. Ik zie nu op eerste hand hoe radeloos het ziekenhuis is met een aankomende code zwart en hoe weinig het mensen doet (totdat ze straks met een acute blinde darmontsteking niet terecht kunnen waarschijnlijk)

3. Ik als diabeet uitgebreid heb gelezen, gevraagd en onderzocht uit verschillende bronnen wat een vaccin doet, hoe het werkt en welke effecten het heeft, en ik er voor mezelf echt op geen enkele manier kon bedenken hoe een bijwerking of lange termijn effect van een vaccin ook maar enigsins slechter uit kan pakken dat de "bijwerkingen" en "lange termijn effecten" van Covid, en gezien Covid hier is om te blijven, de kans dat je het krijgt op een moment in je leven 100 procent is. Ik ben niet gek om zo'n dergelijk risico te gaan lopen.
pi_202202914
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
De gebruikte vaccins zijn door de drie gangbare testfases heen gegaan.
Nee, gangbaar is meerdere jaren testen. Als dat was gebeurd dan hadden mensen die Janssen namen, vooraf geweten dat het maar ongeveer 5 maanden bescherming zou bieden. bron: https://www.medrxiv.org/c(...)21264966v1.full-text Om maar een voorbeeld te noemen. En dan kan je zeggen, daar was de tijd niet voor. Maar dan kan je niet tegelijkertijd zeggen dat het veilig en effectief is, want dat weet je dan niet zeker.
pi_202203582
Mijn belangrijkste reden om niet te vaccineren is dat ik denk dat we onze vrijheden verliezen als we allemaal gehoorzaam zijn. Als bij volgende prikrondes de dwang en drang normaal is geworden, dan hebben we weinig meer te kiezen, dan bepaalt de overheid wat er in ons lichaam komt. Ik denk ook dat zo’n QR-systeem eindeloos uitbreidingsmogelijkheden heeft, bijvoorbeeld een jaar lang een rood vinkje als je je misdraagt op een festival. Uiteindelijk kom je uit op een sociaal krediet systeem, waarbij de overheid al je gedrag registreert en je op basis hiervan meer of minder vrijheden krijgt. Op z’n best krijgen we dan de rol van kind en de overheid wordt onze betuttelende moeder. Op zijn slechtst wordt het ooit een kwaadaardig systeem en krijgen we ellende, zoals dit normaal is in de geschiedenis.

Hieronder al mijn redenen om geen vaccin te nemen, zoals ik deze al eerder heb gepost op dit forum:

quote:
Waarom ik geen vaccin neem.

- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden. Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.

- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën. We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins. Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.

- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen. Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6). Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft. Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen, maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins. Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie. En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. Dus je moet één keer besmet worden, afwegen tegen een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin. Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.

- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.

- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.

- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)

PS:

- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.

- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.

Bronvermelding:

1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines & COVID Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415
pi_202207815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:57 schreef HayeOpReis het volgende:
Op zijn slechtst wordt het ooit een kwaadaardig systeem en krijgen we ellende, zoals dit normaal is in de geschiedenis.

De eerste indruk is er al...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')