abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202128966
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_202129209
En het nut van dit topic is?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202129264
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus :(
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202129287
Mijn redenen om wel het vaccin te nemen:
1. Toch wel voor mijn eigen gezondheid. Ik heb geen idee hoe mijn lichaam op het virus zo reageren, dus voor de zekerheid gewoon een vaccinatie genomen.
2. Mijn omgeving/familie. Al weet ik dat zij ook allemaal gevaccineerd zijn.
3. Verder heb ik eigenlijk geen reden. Nummer 1 was voor mij voldoende om gewoon het vaccin te nemen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_202129306
Oh, ik ben de enige die serieus reageert. ;( :')
ROBODEMONS..................|:(
pi_202129334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En het nut van dit topic is?
Om een beetje een idee te krijgen van de redenen van mensen om zich wel of juist niet te vaccineren, die enorm kunnen verschillen, en te ontdekken of er een bepaalde trend in is te vinden. Misschien dat sommigen zich niet laten vaccineren omdat ze bv. een artikel hebben gelezen of een bepaald programma hebben gezien waarin wordt bepleit waarom je het vooral wel of juist niet moet doen, en zich daardoor hebben laten beinvloeden. Als heel veel mensen dezelfde redenen opgeven, is zoiets mogelijk terug te herleiden naar dat artikel of programma, vandaar ook het verzoek om niet eerst de reacties van anderen te lezen, zodat ze door die reacties niet worden beinvloed, maar echt alleen hun eigen beweegredenen opgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 11-11-2021 18:00:54 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_202129464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.

Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
1. Vanaf het begin werd 'het vaccin' als DE ENIGE manier gepropageerd om uit de crisis te komen. Elke andere alternatieve behandelmethode werd veroordeeld, de mensen gecensureerd, het distribueren verboden. Dat wekte bij mij onmiddellijk argwaan op. Men laat artsen hun werk niet doen. Er leek dus vanaf het begin duidelijk een agenda te zijn geweest om die vaccins op massale schaal te distribueren door mensen die geen zuivere motieven lijken te hebben. Dit gaat tot op de dag van vandaag voor door bijv. ivermectine als 'paardenontwormingsmiddel' weg te zetten terwijl dit pertinente onzin is, nog afgezien van het feit of het werkt of niet. We zijn gebombardeerd met propaganda en hersenspoeling om iedereen maar aan dat vaccin te krijgen, en dat stinkt.

2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.

3. Eigenlijk waren bovenstaande redenen al genoeg. Maar als ik een derde moet noemen: dezelfde mensen die beweren dat er te veel mensen op aarde zijn voor een duurzame toekomst, beweren dat iedereen vaccins moet nemen om zijn leven te redden. Diezelfde vaccins worden bijna door je strot geduwd door je vrijheden en rechten steeds verder in te perken en door je het leven steeds moeilijker te maken. Ook dat wijst niet op zuivere motieven.

Oftewel: ik heb geen enkel vertrouwen in de mensen die covid-vaccins propageren en de daadwerkelijke gegevens ondersteunen hun voorstelling van zaken ook niet.
pi_202129475
1. Ik wil even wachten om te zien wat er naar boven komt als er wat meer onderzoeken zijn geweest.
2. Ik wil niet om de half jaar een prik moeten nemen, en volgens mij val ik niet in een risicogroep.
3. Ik vind de qr code zorgwekkend en wil daar niet aan mee doen.

Ik wil ook geen covid trouwens, en heb het ook nog niet gehad voor zover ik weet.
Ik hou me aan alle maatregelen.
Afstand, buiten afspreken, handen wassen, en mondkapje als het moet.
Ik ben nergens geweest waar een qr code nodig is.
Ik doe elke week een zelftest, als ik klachten heb doe ik er ook 1.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202129486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:52 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Om een beetje een idee te krijgen van de redenen van mensen om zich wel of juist niet te vaccineren, die enorm kunnen verschillen, en te ontdekken of er een bepaalde trend in is te vinden. Misschien dat sommigen zich niet laten vaccineren omdat ze bv. een artikel hebben gelezen of een bepaald programma hebben gezien waarin wordt bepleit waarom je het vooral wel of juist niet moet doen, en zich daardoor hebben laten beinvloeden. Als heel veel mensen dezelfde redenen opgeven, is zoiets mogelijk terug te herleiden naar dat artikel of programma, vandaar ook het verzoek om niet eerst de reacties van anderen te lezen, zodat ze door die reacties niet worden beinvloed, maar echt alleen hun eigen beweegredenen opgeven.
Oh je doet onderzoek.

:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_202129552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Oh je doet onderzoek.

:')
Nee, dat niet, ik wil gewoon een interessante, boeiende discussie op gang brengen waar iedereen lekker op los kan gaan... ;)
pi_202129797
Ikzelf ben trouwens wel gevaccineerd, en mijn 3 belangrijkste redenen daarvoor zijn:
1. Ik ben astmatisch, en behoor daarmee tot een risico-groep, en wil door me te laten vaccineren, erger voorkomen.
2. Ik wil niet dat door mijn toedoen anderen besmet raken en daardoor (ernstig) ziek worden of zelfs overlijden, waardoor ik er mogelijk mede schuldig aan ben dat de IC overbelast wordt.
3. Ik heb er geen trek in om, als ik de vaccinatie niet had genomen,elke keer een test te doen, om toegang te krijgen met de Corona check-app tot bepaalde sectoren/evenementen, teveel gedoe en gewoon erg onhandig/omslachtig.
pi_202130640
1, solidariteit.
2, bescherming van mijn directe omgeving.
3, gemoedsrust.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202131235
- Het vaccin zit in de testfase
- Niemand is verantwoordelijk
- Geen behoefte om telkens boosters bij te spuiten
  donderdag 11 november 2021 @ 20:01:55 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_202131437
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef halfway het volgende:
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus :(
Dit inderdaad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_202131809
- het beschermen van mijzelf en de medemens
- ik wil kunnen reizen
- ik heb vertrouwen in de wetenschap
pi_202132224
3x pieter borger
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_202132555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.

Dit is dus echt een kul argument. Geen nieuw onbekend geneesmiddel willen nemen... Benieuwd of je er nog zo over denkt als je een ernstige ziekte krijgt en een experimenteel medicijn je enige mogelijkheid is op genezing. Als je dan toch voor een medicijn kiest ben je gewoon hypocriet.
Wakadoodle!
pi_202132574
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:56 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Dit is dus echt een kul argument. Geen nieuw onbekend geneesmiddel willen nemen... Benieuwd of je er nog zo over denkt als je een ernstige ziekte krijgt en een experimenteel medicijn je enige mogelijkheid is op genezing. Als je dan toch voor een medicijn kiest ben je gewoon hypocriet.
Als de kans sowieso groot is dat je doodgaat, ja, waarom niet.

Maar die kans was al zo goed als nihil.

Dus appels met peren.

Volgens mij schatten de meeste mensen de ernst van covid voor hen persoonlijk veel te hoog in op basis van alle doemberichten die zijn verspreid.

Maar kijk gewoon naar de objectieve cijfers en dan blijken de meeste mensen weinig te vrezen te hebben.
pi_202132649
Even in een spoiler om het idee van de OP in stand te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
pi_202132767
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nou nou, dim eens even. Wat ik zeg is volstrekt logisch. Als de kans sowieso groot is dat je doodgaat, kun je in wezen alles nemen om die kans te verbeteren, ongeacht de risico's. Maar als dat niet het geval is, hoef je ook geen onnodige risico's te nemen.
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.

Maar goed, wat mij vooral tegenstaat is mensen die bewust niet gaan vaccineren en bewust niet gaan testen en dan gaan lopen zeiken dat ze buitengesloten worden. Je hebt verdomme zelf een keus. Als niet vaccineren en niet testen jou keus is, dan moet je gewoon je bek houden. Zelfde als met stemmen. Stem je bewust niet, ga dan ook niet zeiken op de regering.

Maar verder niets persoonlijks hoor ^O^
Wakadoodle!
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 21:10:06 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202132822
1. Bescherming van mensen rond om mijzelf
2. Bescherming van mijzelf
3. Als wetenschapper wil ik aan mijn naasten en buitenwereld laten zien dat ik vertrouw in de huidige medische wetenschap en zijn procedures.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202132853
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:06 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.
Nee, ik zie dat heel anders. Mijn lichaam, mijn keuze. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Hun lichaam, hun keuze. Ik ga niet op de culpabiliseringstoer en anderen beschuldigen van het onheil in de wereld of wat de overheid over ons heen heeft gestort (want covid is een virus, maar de maatregelen worden door mensen genomen).

quote:
Maar goed, wat mij vooral tegenstaat is mensen die bewust niet gaan vaccineren en bewust niet gaan testen en dan gaan lopen zeiken dat ze buitengesloten worden. Je hebt verdomme zelf een keus. Als niet vaccineren en niet testen jou keus is, dan moet je gewoon je bek houden. Zelfde als met stemmen. Stem je bewust niet, ga dan ook niet zeiken op de regering.

Maar verder niets persoonlijks hoor ^O^
Enige verschil is dat het hier om ingrepen op je lichaam gaat. Lichamelijke integriteit is een recht. De overheid bezit je niet, de maatschappij bezit je niet, niemand bezit jou. Iedereen heeft dus het volste recht om dat soort dingen te weigeren en anderen hebben dat maar te respecteren.
pi_202132865
Overigens heb ik mijzelf laten vaccineren omdat ik wel in het nut van vaccineren geloof. Daarbij heeft mijn vriendin afgelopen jaar en het jaar daarvoor behandeld tegen borstkanker (het hele pretpakket) dus ook een stukje bescherming. Daarbij vind ik het ook egoïstisch om mijn gezin dingen te moeten ontzeggen omdat ik mij niet zou laten vaccineren.
Wakadoodle!
  donderdag 11 november 2021 @ 21:15:01 #24
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202132897
Mijn 3 redenen, niet noodzakelijkerwijs in volgorde van belangrijkheid:

1. Zelfbescherming. (De kans op een ernstig verloop is klein, maar je weet maar nooit.)
2. (Een betere) bescherming van anderen om mij heen door kleinere kans op overdracht van mijn kant.
3. Bespoediging van een terugkeer naar de samenleving zoals we die kenden.

Dit alles tevens in de veronderstelling dat je hiermee een structurele oplossing helpt creëren door middel van een relatief kleine inspanning met laag persoonlijk risico.
pi_202132915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, ik zie dat heel anders. Mijn lichaam, mijn keuze. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Hun lichaam, hun keuze. Ik ga niet op de culpabiliseringstoer en anderen beschuldigen van het onheil in de wereld of wat de overheid over ons heen heeft gestort (want covid is een virus, maar de maatregelen worden door mensen genomen).
[..]
Enige verschil is dat het hier om ingrepen op je lichaam gaat. Lichamelijke integriteit is een recht. De overheid bezit je niet, de maatschappij bezit je niet, niemand bezit jou. Iedereen heeft dus het volste recht om dat soort dingen te weigeren en anderen hebben dat maar te respecteren.
Iedereen heeft het volste recht om voor zichzelf te beslissen. Dat ben ik met je eens. Maar men moet dan ook de consequenties er van ervaren.

Ik acht jou daar gelukkig wel toe in staat, maar de bagger die je op Facebook tegenkomt vind ik vrij verontrustend. Ook vermakelijk overigens aangezien die volgens mij volledig van het padje zijn, of überhaupt het pad nooit gevonden hebben maar goed...
Wakadoodle!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')