Om een beetje een idee te krijgen van de redenen van mensen om zich wel of juist niet te vaccineren, die enorm kunnen verschillen, en te ontdekken of er een bepaalde trend in is te vinden. Misschien dat sommigen zich niet laten vaccineren omdat ze bv. een artikel hebben gelezen of een bepaald programma hebben gezien waarin wordt bepleit waarom je het vooral wel of juist niet moet doen, en zich daardoor hebben laten beinvloeden. Als heel veel mensen dezelfde redenen opgeven, is zoiets mogelijk terug te herleiden naar dat artikel of programma, vandaar ook het verzoek om niet eerst de reacties van anderen te lezen, zodat ze door die reacties niet worden beinvloed, maar echt alleen hun eigen beweegredenen opgeven.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En het nut van dit topic is?
1. Vanaf het begin werd 'het vaccin' als DE ENIGE manier gepropageerd om uit de crisis te komen. Elke andere alternatieve behandelmethode werd veroordeeld, de mensen gecensureerd, het distribueren verboden. Dat wekte bij mij onmiddellijk argwaan op. Men laat artsen hun werk niet doen. Er leek dus vanaf het begin duidelijk een agenda te zijn geweest om die vaccins op massale schaal te distribueren door mensen die geen zuivere motieven lijken te hebben. Dit gaat tot op de dag van vandaag voor door bijv. ivermectine als 'paardenontwormingsmiddel' weg te zetten terwijl dit pertinente onzin is, nog afgezien van het feit of het werkt of niet. We zijn gebombardeerd met propaganda en hersenspoeling om iedereen maar aan dat vaccin te krijgen, en dat stinkt.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Forumtijger het volgende:
Voor alle niet-gevaccineerden: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je niet te laten vaccineren? Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.
Voor iedereen die wel gevaccineerd is: Wat zijn jouw 3 belangrijkste redenen om je wél te laten vaccineren? Voor jullie geldt hetzelfde: Lees niet eerst de reacties van anderen, maar overdenk eerst wat die redenen voor jou zijn en post dan je reactie, voor je de reacties van anderen gaat lezen, zodat je niet andermans redenen kopieert.
Nadat je je reactie hebt geplaatst, mag je de overige reacties lezen, en evt daarop reageren.
NIET STIEKEM TOCH EERST KIJKEN!!
Oh je doet onderzoek.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:52 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Om een beetje een idee te krijgen van de redenen van mensen om zich wel of juist niet te vaccineren, die enorm kunnen verschillen, en te ontdekken of er een bepaalde trend in is te vinden. Misschien dat sommigen zich niet laten vaccineren omdat ze bv. een artikel hebben gelezen of een bepaald programma hebben gezien waarin wordt bepleit waarom je het vooral wel of juist niet moet doen, en zich daardoor hebben laten beinvloeden. Als heel veel mensen dezelfde redenen opgeven, is zoiets mogelijk terug te herleiden naar dat artikel of programma, vandaar ook het verzoek om niet eerst de reacties van anderen te lezen, zodat ze door die reacties niet worden beinvloed, maar echt alleen hun eigen beweegredenen opgeven.
Nee, dat niet, ik wil gewoon een interessante, boeiende discussie op gang brengen waar iedereen lekker op los kan gaan...quote:
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef halfway het volgende:
Wij prikken ons een weg naar de vrijheid(Hugo 2020). Dat is de enigste reden waarom ik het gedaan heb. Helaas dus
Dit is dus echt een kul argument. Geen nieuw onbekend geneesmiddel willen nemen... Benieuwd of je er nog zo over denkt als je een ernstige ziekte krijgt en een experimenteel medicijn je enige mogelijkheid is op genezing. Als je dan toch voor een medicijn kiest ben je gewoon hypocriet.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
2. Op basis van de gegevens is de kans extreem klein dat ik overlijd of ernstige gevolgen aan Covid overhoud. Dus al zou ik het krijgen, zou ik waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden. Daarmee acht ik mijn risico door covid laag. Dat risico hoef ik niet verder te verlagen met een vaccin, want je kunt bijna nul niet verder verlagen. Mijn risico's door een nieuw onbekend geneesmiddel wil ik op 0 houden. Dus ik kies liever voor covid dan een vaccin. Aangezien ik net covid heb gehad en gewoon lijk te herstellen, lijkt die afweging de juiste te zijn geweest.
Als de kans sowieso groot is dat je doodgaat, ja, waarom niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 20:56 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Dit is dus echt een kul argument. Geen nieuw onbekend geneesmiddel willen nemen... Benieuwd of je er nog zo over denkt als je een ernstige ziekte krijgt en een experimenteel medicijn je enige mogelijkheid is op genezing. Als je dan toch voor een medicijn kiest ben je gewoon hypocriet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou nou, dim eens even. Wat ik zeg is volstrekt logisch. Als de kans sowieso groot is dat je doodgaat, kun je in wezen alles nemen om die kans te verbeteren, ongeacht de risico's. Maar als dat niet het geval is, hoef je ook geen onnodige risico's te nemen.
Nee, ik zie dat heel anders. Mijn lichaam, mijn keuze. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Hun lichaam, hun keuze. Ik ga niet op de culpabiliseringstoer en anderen beschuldigen van het onheil in de wereld of wat de overheid over ons heen heeft gestort (want covid is een virus, maar de maatregelen worden door mensen genomen).quote:Op donderdag 11 november 2021 21:06 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik ben het in principe wel met je eens dat je dan een experimenteel medicijn zou nemen, alleen vind ik het argument rondom covid vaccinatie gewoon slecht. Ik kan ook zeggen "lekker wachten tot iedereen gevaccineerd is om vervolgens mee te liften op goede resultaten" Als je nu tegen de vaccinatie bent moet je dat structureel zijn. Maar ook jij zal in het verleden vaccinaties hebben gehad. Als niemand zich laat vaccineren dan zal het altijd een nieuw medicijn blijven.
Enige verschil is dat het hier om ingrepen op je lichaam gaat. Lichamelijke integriteit is een recht. De overheid bezit je niet, de maatschappij bezit je niet, niemand bezit jou. Iedereen heeft dus het volste recht om dat soort dingen te weigeren en anderen hebben dat maar te respecteren.quote:Maar goed, wat mij vooral tegenstaat is mensen die bewust niet gaan vaccineren en bewust niet gaan testen en dan gaan lopen zeiken dat ze buitengesloten worden. Je hebt verdomme zelf een keus. Als niet vaccineren en niet testen jou keus is, dan moet je gewoon je bek houden. Zelfde als met stemmen. Stem je bewust niet, ga dan ook niet zeiken op de regering.
Maar verder niets persoonlijks hoor
Iedereen heeft het volste recht om voor zichzelf te beslissen. Dat ben ik met je eens. Maar men moet dan ook de consequenties er van ervaren.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat heel anders. Mijn lichaam, mijn keuze. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Hun lichaam, hun keuze. Ik ga niet op de culpabiliseringstoer en anderen beschuldigen van het onheil in de wereld of wat de overheid over ons heen heeft gestort (want covid is een virus, maar de maatregelen worden door mensen genomen).
[..]
Enige verschil is dat het hier om ingrepen op je lichaam gaat. Lichamelijke integriteit is een recht. De overheid bezit je niet, de maatschappij bezit je niet, niemand bezit jou. Iedereen heeft dus het volste recht om dat soort dingen te weigeren en anderen hebben dat maar te respecteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |