Antwoord: nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
20 van de 29 is wel heel fors. Zouden er gemeenten zijn met een grotere meerderheid voor één partij @:freako ?
Gemeenteraden met een absolute meerderheid zijn sowieso zeldzaam in de 21e eeuw. Bij de laatste verkiezingen waren er 5: Barendrecht, Hellendoorn, Hilvarenbeek, Reusel-de Mierden en Zeewolde. Dat zijn er wel weer meer dan de verkiezingen daarvoor. Barendrecht was veruit de grootste meerderheid van die 5 (en ook de grootste gemeente met een meerderheid sinds '86).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
20 van de 29 is wel heel fors. Zouden er gemeenten zijn met een grotere meerderheid voor één partij @:freako ?
???????quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
Dan gaan ze eindelijk bouwen in de Rijnenburg Polder
o ja, ok wist ik nietquote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
???????
Was behoorlijk offtopic waar het stond, maar dat gaan ze toch ook allang doen?
https://www.utrecht.nl/wo(...)wikkeling-rijnenburg
https://www.duic.nl/algem(...)ont-verdere-plannen/
quote:Na jaren van gesprekken en discussies is het Akkoord van Rijnenburg een politieke doorbraak. .
De betrokken overheden, marktpartijen en grondeigenaren verbinden zich aan de ontwikkeling van Groot Merwede en Rijnenburg en spreken uit dat de realisatie van de woningen een gezamenlijke opdracht is en de planologische voorwaarden om de woningen te bouwen worden versneld.
De Metropoolregio Utrecht (MRU) wil met de bouw van deze aantallen woningen in Rijnenburg bijdragen aan een oplossing voor de woningcrisis.
Eerder dit jaar is een eerste stap gezet naar het bouwen van woningen in Rijnenburg met de publicatie van de Programmatische Verkenning van het gebied.
Uit de verkenning blijkt dat het nodig is om direct de benodigde voorzieningen in de wijk te bouwen, te investeren in het openbaar vervoer en ervoor te zorgen dat de autowegen rondom de stad voldoende blijven doorstromen.
Het gaat om windmolens dacht ikquote:
quote:Jos Rosendaal en Adam Bakker, die zich onlangs afsplitsten van de BBB in Overijssel, keren zich nu tegen het windmolenbeleid van de provincie. Rosendaal en Bakker vinden dat er te weinig gekeken wordt naar zorgen die gemeenten en inwoners hebben over de komst van windmolens in Overijssel.
Ook stellen de voormalig BBB'ers dat "de gezondheid van burgers in gevaar komt".
Van Zwolle tot Losser en van Deventer tot Hardenberg: er komen de komende jaren tientallen extra windturbines bij in Overijssel.
De gebieden waar ze moeten komen, zijn onlangs bekend gemaakt. Een aantal gemeenten weigerde om een locatie aan te wijzen, waardoor de provincie er nu voor het zeggen heeft.
"De spanning wordt door de provincie opgevoerd door de bevoegdheid naar zich toe te trekken, waarbij voorbij wordt gegaan aan de gemeentelijke belangen", stellen de Statenleden.
Met tegenzin zoekgebieden aangewezen
Bijna alle gemeenten in Overijssel hebben gebieden aangewezen waar windmolens kunnen komen. Sommige gemeenten hebben dat met tegenzin gedaan.
Zo zijn Hardenberg, Rijssen-Holten en Wierden niet blij met de werkwijze.
"Er is onbegrip en irritatie over het nieuwe beleid van de provincie en de manier waarop het tot stand is gekomen", vindt een meerderheid van de gemeenteraad van Hardenberg.
Rosendaal en Bakker wijzen erop dat op veel plekken in Overijssel protest is tegen de komst van windmolens.
"De windmolens, soms tot 280 meter hoog, brengen veel weerstand onder de bevolking en onrust in de politiek met zich mee", zeggen ze.
'Gezondheid in gevaar'
De voormalig BBB'ers keren zich daarmee nadrukkelijk tegen het beleid van hun oude partij, die de windmolenplannen in de huidige vorm juist steunt.
"De gezondheid van de burgers komt in gevaar", stellen Rosendaal en Bakker.
"Het milieu en de natuur lijden te veel schade, met name door vogel- en insectensterfte als gevolg van de komst van de enorme windmolens.
Ook ontstaat er op plekken waar windmolens komen ruimtegebrek, kunnen er geen woningen worden gebouwd en geen bedrijventerreinen worden gerealiseerd".
Dat gaat om de eerste 2 vertrekkers.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat om windmolens dacht ik
[..]
Vechten tegen windmolens…. Je zou er een mooi satirisch boek over kunnen schrijven.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat om windmolens dacht ik
[..]
Artikel zit achter een betaalmuur.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:58 schreef Hanca het volgende:
BBB Overijssel verliest 6 zetels: https://www.ad.nl/binnenl(...)stappen-op~a4596ecd/
Eerder gingen er ook al 2, dus wat begon met 17 bestaat nu nog uit een fractie met 9 zetels.
Ze blijven wel de coalitie steunen.
niet alle artikelen zitten achter betaal muren hequote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Artikel zit achter een betaalmuur.
Klopt, het is dan ook gewoon netjes de bronvermelding van wat ik schrijf. Zoals het hoort.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Artikel zit achter een betaalmuur.
er zijn wel 10 dezelfde bronnenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, het is dan ook gewoon netjes de bronvermelding van wat ik schrijf. Zoals het hoort.
Klopt, maar hier zag ik het het eerst. De eerste was Tubantia, die hebben natuurlijk banden met het AD.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn wel 10 dezelfde bronnen
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-vlag~b1a31be3/
Voordat ik het artikel opende had ik al zo'n idee dat de BBB hierin centraal zou staan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:56 schreef Hanca het volgende:
Ophef in Drenthe tijdens debat over natuurmaatregelen:
https://www.nieuweoogst.n(...)el-loopt-uit-de-hand
Dat gaan een hoop SGP leden niet kunnen waarderen.quote:De kandidatenlijst bestaat uit vijftien mensen, onder wie acht vrouwen. Lilian Janse, die zich ook meldde voor de landelijke kieslijst maar daarvoor werd afgewezen, voert de kandidatenlijst aan.
Oh dat vind ik dan wel weer opmerkelijk. Juist Vlissingen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 21:32 schreef Hanca het volgende:
SGP Vlissingen is op ramkoers, meer vrouwen dan mannen op de lijst:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)n-op-de-lijst-voor-d
[..]
Dat gaan een hoop SGP leden niet kunnen waarderen.
Even navraag bij mijn vrouw, dat leert me: de Gereformeerde Gemeente (toch de thuiskerk van de SGP) is de lichtste en meest vooruitstrevende GerGem van Nederland, voor zover zij weet. Dominees uit Vlissingen mochten in de GerGem waar zij is opgegroeid ook niet voor gaan, terwijl er wel dominees uit bijvoorbeeld Middelburg voor gingen. De kerkenraad accepteerde de Vlissingse dominees niet.quote:Op dinsdag 4 november 2025 21:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat vind ik dan wel weer opmerkelijk. Juist Vlissingen.
Eens. Kleding en alles dat te maken heeft met het lichaam zal toch wel fysiek blijven.quote:Op woensdag 1 december 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Schoenenwinkels, supermarkten, kledingwinkels, kapsalons e.d. zullen echt wel moeten blijven bestaan. Over 30 jaar zijn die er gewoon nog steeds. In combinatie met horeca en toch ook zaken als de mediamarkt (jongeren gaan geen paar uur wachten als hun telefoon kapot is, ze moeten onmiddelijk een nieuwe).
Wel kans dat het inderdaad rendabeler is om 1 groot centrum met enorme kledingzaken e.d. bij elkaar te hebben in een regio. Zoals Bataviastad of dat centrum in Leidschendam. Ik blijf geloven dat er altijd mensen zijn die hun kleding graag passen en voelen voor ze het kopen.
Maar goed, dat gaat hier inmiddels wat offtopic
Als er consensus is over dit onderwerp dan is dat prima. Maar ik vind het jammer dat ook de SGP het liberalisme wordt opgedrongen. Zo'n kleine getuigenis partij, ik vind het wel mooi.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:10 schreef Hanca het volgende:
Maar ik ben blij dat de druk op de SGP nu uit de leden en van de lokale besturen komt, zo hoort het. Liever geen opleggen vanuit landelijk, doordat dat dan altijd vanuit andere politieke partijen komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |