abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:19:23 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929585
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het ging om het op straat flikkeren van afval.
Waarom zou je redenering daar stoppen. Als het een goed systeem is om hoge boetes te vragen voor zaken, en als jij klachten daarover af denkt te kunnen doen met 'dan had je maar niet arm moeten zijn', dan kan het op alle andere onderwerpen toch ook. Er is niets dat zegt dat je geen boete-systeem kan ontwerpen voor welke andere 'overtreding' dan ook. En je wijsheid blijft overeind staan, dus waarom zouden we het niet doen?
Antifa
pi_215929590
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Net als eerder in dit draadje mis je ook hier weer compleet het punt. Je pakt niet alleen de mensen die een boete krijgen, je pakt iedereen uit zijn/haar huishouden. Daarnaast pak je rijke mensen uberhaupt niet met die boete, je pakt letterlijk alleen de arme mensen en die lopen het risico op een waterval aan gevolgen en neveneffecten; risico's die een ander deel van de gestraften simpelweg niet loopt.

Je begint je post met het idee dat boetes een oneerlijke strafmethode zijn, je gaat verder met dat er over nagedacht zou moeten worden, om te concluderen dat je weigert om erover na te denken want hurdur dan moet je maar niet dit ene ding doen waarvan ik vind dat jij en de rest van je familie op ziek oneerlijke wijze gestraft mag worden.

Hoge geldstraffen zijn bewezen enorm oneerlijk. In een eerlijke samenleving is er simpelweg geen plek voor achterlijke onderbuikredeneringen over hoge geldboetes met bijpassende wetgeving.

In Nederland speelt al dat mensen uit de bovenste lagen van de samenleving minder zwaar gestraft worden; dit is gewoon de zoveelste uitwas daarvan. Het kapot willen maken van arme mensen enkel en alleen omdat ze arm zijn (en dan verdienen ze geen medelijden).
Het draait hier niet om het kapot willen maken van families, maar om de enorme afvalberg die hier in Nederland overal op straat rondslingert. Dat is het punt en dat lijk jij volkomen te missen.

Jij maakt hier een arm vs rijk van, wat nergens op slaat. Dit is vervuiler vs mensen en vooral dieren die last hebben van die vervuiling. Daar draait het hier om, dat is het punt.

En hou op met alles in het bizarre doortrekken en met het rare sprookje dat mensen met geld graag een boete van 1000 euro hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:21:41 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215929602
Maar wat is er mis met werkstraffen als alternatief?

-Armen komen daardoor niet in de problemen en kunnen met hun arbeid troep opruimen
-Voor rijken heeft die straf meer impact omdat hun tijd kostbaarder is dan hun geld
pi_215929621
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:

-Armen komen daardoor niet in de problemen en kunnen met hun arbeid troep opruimen
-Voor rijken heeft die straf meer impact omdat hun tijd kostbaarder is dan hun geld
Eens dat een werkstraf een prima alternatief is. Wordt trouwens mensen die een boete niet kunnen betalen ook gewoon aangeboden. 200 euro boete is 16 uur werkstraf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:28:08 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929655
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het draait hier niet om het kapot willen maken van families,
Jawel, want dat is het bewezen effect van deze maatregel. Dus daar gaat het wel om. Het gaat om de negatieve gevolgen van slecht boetebeleid op de onderkant van de samenleving.
quote:
maar om de enorme afvalberg die hier in Nederland overal op straat rondslingert.
Deze feitenvrije bullshit heb je al eerder geprobeerd te verkopen als reden om arme mensen naar de tering te helpen.

De afvalberg in Nederland kan prima worden aangepakt zonder de onderkant van de samenleving kapot te maken. Maar dat wil je niet. Je wil per se dat arme gezinnen uit huis kunnen worden geplaatst, geen geld meer hebben voor eten, niet meer aan sociale activiteiten mee kunnen doen, geen gezonde levensstijl meer kunnen betalen.

Want je hebt helemaal geen impact-analyse gedaan van het boetesysteem op de afvalberg in Nederland. En waarom telt zwerfafval daar meer voor mee dan anderssoortig afval, dat nog steeds ook afval is? En vooral belangrijk, hoeveel meer?

Allemaal vragen die je totaal niet kan beantwoorden, maar dat hoef je van jezelf ook niet te doen. Enige onderbouwing interesseert je totaal niet - daarom schuif je de onderbouwing dat boetes een heel slechte manier van straffen zijn met extreem negatieve gevolgen voor de onderkant van de samenleving ook zo gemakkelijk op zij. Onderbouwing doet er niet toe, het gaat om symboliek, je wil het gevoel hebben dat er iets goeds wordt gedaan zelfs als dat bewezen bizar negatieve gevolgen heeft. Die gevolgen ben je van harte bereid om voor een symbolische maatregel waarvan je de impact niet weet voor lief te nemen, waarbij gezinnen compleet kapot worden gemaakt. Maarja, dat gaat om arme gezinnen, en zoals je zelf zei moet je met arme mensen geen medelijden hebben.
Antifa
pi_215929661
Dit is het punt waar het hier om gaat: https://www.dierenbescher(...)re-ruimte/zwerfafval
https://www.rijnmond.nl/n(...)offer-van-zwerfafval

Niet arm vs rijk, maar het feit dat iemand die troep op straat gooit mede verantwoordelijk is voor de dood of het zwaar lijden van dieren. En ja, dan mag daar wel een forse straf op staan, zeker omdat juist van deze actie wel bewezen is dat zwaarder straffen helpt.
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:29:48 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:

Dit is uiteraard een veel betere en effectievere methode.
Maar het geeft mensen een fijn gevoel dat er zware straffen worden uitgedeeld, zelfs als die zware straffen enkel zwaar zijn voor de meest kwetsbare in de samenleving. Toch een lekker gevoel dat er dan zwaar is gestraft.
Antifa
pi_215929719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit is uiteraard een veel betere en effectievere methode.
Maar het geeft mensen een fijn gevoel dat er zware straffen worden uitgedeeld, zelfs als die zware straffen enkel zwaar zijn voor de meest kwetsbare in de samenleving. Toch een lekker gevoel dat er dan zwaar is gestraft.
Om het in hetzelfde absurde te trekken als jij doet: jij vind dat de mishandeling van dieren niet mag worden aangepakt omdat mensen daar last van hebben. Zullen we dat doortrekken naar de rest van de criminaliteit: de meeste criminelen zijn arm, dus die moeten maar niet meer gestraft worden. Of gaat jouw absurde redenatie dan niet meer op?

Het is gewoon heel simpel: zwerfafval is echt een gigantisch probleem in Nederland en dan zijn maatregelen die daar tegen helpen dus enorm welkom. En ja, dan helpt het juist specifiek bij dit probleem om zwaarder te straffen. Dat helpt niet altijd, maar bij zwerfafval is juist bewezen van wel. En of dat dan een zware taakstraf of een enorme boete is maakt niet veel uit, zeker niet omdat in Nederland het ene praktisch altijd omgezet kan worden in het andere (16 uur taakstraf kun je afkopen met 200 euro boete, 200 euro boete kun je omzetten in 16 uur taakstraf, zo werkt het in Nederland). Een taakstraf of een boete is dus eigenlijk dezelfde straf.
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:40:29 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
Dit is het punt waar het hier om gaat: https://www.dierenbescher(...)re-ruimte/zwerfafval
Nee, want je hebt geen achterliggend onderzoek dat je extreme boetes moet opleggen om zwerfafval terug te dringen, hoeveel impact dit heeft en of het proportioneel is.
quote:
Niet arm vs rijk,
Jawel, want een boetesysteem heeft een bewezen andere impact op arme mensen versus rijke mensen. Dus daar gaat het wel om.

Je redenering gaat aan alle kanten mis:

• Je verdedigt een middel (mensen een zeer hoge boete geven) zonder een significant causaal verband met het doel (zwerfafval in de natuur terugdringen) te geven. Je verwijst slechts naar het doel om het middel automatisch te rechtvaardigen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Daar houdt het nog niet op, want stel er zou een significant causaal verband zijn tussen het nieuwe boetesysteem in Enschede en de hoeveelheid zwerfafval in de natuur, dan moet je ook nog kijken naar proportionaliteit. Is het een redelijke strafmaat in vergelijking met andere overtredingen, en staat het in verhouding tot het doel.
• Stel het is dus en causaal logisch én proportioneel (geen van deze twee dingen heb je aangetoond of hard gemaakt) dan nog is er de vraag of er geen beter alternatief zou zijn, is dit daadwerkelijk het beste middel? Er zijn genoeg alternatieven te verzinnen zoals een taakstraf waarbij je zwerfafval moet opruimen, of gewoon meer door de gemeente laten opruimen. Als iets daarvan effectiever is, dan zijn het betere middelen.
• Het laatste waar je dan weer wél van bewust bent (in tegenstelling tot enige van de drie bovenstaande dingen), maar niet mee wil laten wegen - en dat is zeer kwalijk - zijn de negatieve gevolgen van het middel wat je propageert. Die negatieve gevolgen bestaan ook gewoon. En daarvan is wél bekend wat ze zijn, in tegenstelling dus tot de mate van positieve gevolgen, de mate van redelijkheid van het middel en de mate van onoverkomelijkheid van het middel waar je zo fan van bent. En die negatieve gevolgen zijn niet mals, die zijn namelijk heel erg nadelig voor mensen die toch al in een lastige maatschappelijke positie zitten. Maar daar heb je, in je eigen woorden, geen medelijden mee.
Antifa
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:44:31 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929775
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Om het in hetzelfde
Het is gewoon heel simpel: zwerfafval is echt een gigantisch probleem in Nederland
En jij wil het niet serieus oplossen, jij wil gewoon dom mensen boetes geven want symboliek is heilig en arme mensen moeten kapot.
Antifa
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:45:11 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215929780
Desnoods zet je er doodstraf op. Men blijft het doen omdat pakkans zowat nihil is.

Nederland heeft al hoge strafmaat voor een hele hoop dingen dus dit is beetje lachwekkend. Ik zou eerder inzetten op hogere pakkans en daarmee heb je meer mensen op straat nodig. Hoge straffen moet geen doel op zich zijn.
pi_215929787
Nogmaals: elke hoge boete kan worden omgezet in een taakstraf, zoals ook bijna elke taakstraf kan worden omgezet in een boete (tenzij expliciet is uitgesproken dat dat niet kan).

En jij gaat gewoon voorbij aan de ernst van zwerfafval, daar snap ik helemaal niks van.
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:46:53 #263
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Desnoods zet je er doodstraf op. Men blijft het doen omdat pakkans zowat nihil is.

De doodstraf is tenminste voor iedereen dezelfde straf.
Antifa
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:48:34 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929801
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:45 schreef Hanca het volgende:
Nogmaals: elke hoge boete kan worden omgezet in een taakstraf, zoals ook bijna elke taakstraf kan worden omgezet in een boete (tenzij expliciet is uitgesproken dat dat niet kan).

En jij gaat gewoon voorbij aan de ernst van zwerfafval, daar snap ik helemaal niks van.
Nee, ik ga niet voorbij aan de ernst van zwerfafval. Ik vind het juist een serieus probleem. Daarom vind ik ook dat je werkende maatregelen moet invoeren. Iets waar jij dan weer niet om geeft. Jij vindt het vooral belangrijk dat er maatregelen worden getroffen die enkel negatieve gevolgen hebben voor mensen in een sociale huurwoning zonder je te bekommeren of het ook nog daadwerkelijk iets positiefs oplevert. Want in je onderbuik voelt het als doorpakken.

Dit is echt van het niveau: Meer grenscontroles van de marechaussee, want illegale migratie tegen gaan is belangrijk.
Antifa
pi_215929808
En als ik moet kiezen voor medelijden, dan heb ik dat voor die duizenden of misschien wel tienduizenden gestikte of verhongerde dieren per jaar, voor al die dieren die al die troep binnen krijgen. Niet voor mensen die willens en wetens die troep maken en zo de oorzaak daar van zijn, inderdaad.
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:50:53 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:49 schreef Hanca het volgende:
En als ik moet kiezen voor medelijden, dan heb ik dat voor die duizenden of misschien wel tienduizenden gestikte of verhongerde dieren per jaar, voor al die dieren die al die troep binnen krijgen. Niet voor mensen die willens en wetens die troep maken en zo de oorzaak daar van zijn, inderdaad.
Maar die dieren gaan nog steeds stikken, want je bent niet geïnteresseerd in serieuze maatregelen die effectief zijn, je wil gewoon je eigen onderbuik kietelen.
En je vergeet dat mensen vaak niet in hun eentje een huishouden vormen en dat je dus nog meer mensen een armoedeval in trapt. Hoewel, het is je al meerdere keren verteld maar het interesseert je niet want ja, arme mensen, dus je hebt er geen medelijden mee.
Antifa
pi_215929824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, ik ga niet voorbij aan de ernst van zwerfafval. Ik vind het juist een serieus probleem. Daarom vind ik ook dat je werkende maatregelen moet invoeren. Iets waar jij dan weer niet om geeft. Jij vindt het vooral belangrijk dat er maatregelen worden getroffen die enkel negatieve gevolgen hebben voor mensen in een sociale huurwoning zonder je te bekommeren of het ook nog daadwerkelijk iets positiefs oplevert.
Totale onzin. Nogmaals: juist bij zwerfafval is de causaliteit tussen hoge straffen (plus hoge pakkans) en het maken van zwerfafval aangetoond. En nogmaals: elke boete kan via 16 uur voor 200 euro worden omgezet, maar dat blijf jij maar negeren.
https://wetten.overheid.n(...)16%20uur%20taakstraf.

Die arme hoeft dus niet te kiezen tussen eten kopen en een boete, die moet kiezen tussen een taakstraf en een boete.
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:55:19 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Totale onzin. Nogmaals: juist bij zwerfafval is de causaliteit tussen hoge straffen (plus hoge pakkans) en het maken van zwerfafval aangetoond.
Maar het zwerfafval dat gepakt wordt en het zwerfafval waar je je om bekommert, dat zijn twee verschillende dingen. Genoeg zwerfafval wordt namelijk nog onderschept voordat het gaat zwerven, en dat hangt dan weer af van de plek waar het afval foutief is weggegooid. Zwerfafval in het centrum van Enschede heeft niet dezelfde opruimkansen als zwerfafval dat elders wordt weggegooid.

Niet elk zwerfafval is dus hetzelfde. Wil je schadelijk zwerfafval tegengaan, moet je kijken wat je daar het beste tegen kan doen. En dat is niet iets waar je je ook maar een seconde voor interesseert. Het gaat je puur en alleen om de symboliek, en alle bewezen, reële negatieve gevolgen voor arme gezinnen interesseren je ook geen biet, want het zijn toch maar arme mensen.
Antifa
pi_215929859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar die dieren gaan nog steeds stikken, want je bent niet geïnteresseerd in serieuze maatregelen die effectief zijn, je wil gewoon je eigen onderbuik kietelen.
En je vergeet dat mensen vaak niet in hun eentje een huishouden vormen en dat je dus nog meer mensen een armoedeval in trapt. Hoewel, het is je al meerdere keren verteld maar het interesseert je niet want ja, arme mensen, dus je hebt er geen medelijden mee.
Ik hoor nog steeds in de categorie armere mensen, heb jarenlang onder de armoedegrens geleefd. Ik doe ook nu enorm veel vrijwilligerswerk voor armen. Ik laat me niet zeggen dat ik geen medelijden heb met armen. Dat is echt de grootste onzin ooit. Ik heb geen medelijden met mensen die dieren behandelen alsof ze niks waard zijn, of ze nu arm of rijk zijn. Dat klopt wel.

Maar jij bent hier vol bezig met je eigen onderbuik en negeert alle feiten.
pi_215929884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

En je vergeet dat mensen vaak niet in hun eentje een huishouden vormen en dat je dus nog meer mensen een armoedeval in trapt.
Hoe val je in een armoedeval van iets wat feitelijk een taakstraf is?
  vrijdag 20 december 2024 @ 13:02:36 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929900
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik hoor nog steeds in de categorie armere mensen, heb jarenlang onder de armoedegrens geleefd. Ik doe ook nu enorm veel vrijwilligerswerk voor armen. Ik laat me niet zeggen dat ik geen medelijden heb met armen.
Je laat het je niet zeggen, je zegt het zelf. Het zijn je eigen woorden. Je zegt: Ik heb geen medelijden met de gezinnen die de gevolgen van mijn drang naar symboliek moeten ondervinden.
Dat de enige mensen die echt negatieve gevolgen gaan meemaken, toch al arm waren, vind je geen enkel bezwaar. Dat er alternatieven zijn die precies hetzelfde symbolische effect hebben (zoals een taakstraf voor iedereen) zonder dat het disproportioneel zwaar op het bordje van arme mensen terechtkomt, zou een ideale gelegenheid zijn om voor het alternatief te zijn en daarmee dus tegen deze boetes. Maar bij herhaling blijf je zweren bij een boetesysteem waarvan je weet wat de negatieve gevolgen zijn en wie die zal treffen.

Ik kan niet anders dan concluderen dat je gewoon niet zoveel geeft om arme mensen en het wel prima vind als ze geofferd worden voor een goed gevoel.
Antifa
pi_215929967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 13:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je laat het je niet zeggen, je zegt het zelf. Het zijn je eigen woorden. Je zegt: Ik heb geen medelijden met de gezinnen die de gevolgen van mijn drang naar symboliek moeten ondervinden.
Dat de enige mensen die echt negatieve gevolgen gaan meemaken, toch al arm waren, vind je geen enkel bezwaar. Dat er alternatieven zijn die precies hetzelfde symbolische effect hebben (zoals een taakstraf voor iedereen) zonder dat het disproportioneel zwaar op het bordje van arme mensen terechtkomt, zou een ideale gelegenheid zijn om voor het alternatief te zijn en daarmee dus tegen deze boetes. Maar bij herhaling blijf je zweren bij een boetesysteem waarvan je weet wat de negatieve gevolgen zijn en wie die zal treffen.

Ik kan niet anders dan concluderen dat je gewoon niet zoveel geeft om arme mensen en het wel prima vind als ze geofferd worden voor een goed gevoel.
Ik kan niet anders zeggen dan dat jij een 1 had voor lezen op de basisschool. En dat allemaal om je eigen onderbuik te voeden.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 10:01:41 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216251035
quote:
Burgemeester stapt na vier jaar plotseling op

Burgemeester Bernd Roks (48) van Halderberge stapt op. De VVD-bestuurder maakte woensdagavond onverwachts zijn vertrek bekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst. Hij werd in 2020 burgemeester in Halderberge. Naar eigen zeggen heeft Roks zijn doelen bereikt. "Job done, c'est fini." Volgens bronnen stapt de burgemeester op vanwege ruzie met het college. Roks zelf ontkent dat dit de reden van zijn vertrek is en ook de wethouders zeggen zich er niet in te herkennen.
Op de nieuwjaarsbijeenkomst zei Roks dat hij zijn zichzelf gestelde opdracht heeft vervuld. Bij zijn aantreden, bijna vijf jaar geleden, had hij drie concrete doelen: de leefbaarheid verbeteren, de rust in de gemeenteraad terugbrengen en het opknappen van religieus erfgoed. En dat is volgens Roks gelukt.

Bernd Roks, geboren en getogen in Etten-Leur, streek in 2020 neer in Oudenbosch. Daarvoor was hij onder meer wethouder in Etten-Leur, Hilvarenbeek en IJsselstein. Het vertrek van Roks komt voor veel mensen als een volslagen verrassing.
Wanneer mensen het niet verwachten, is het het beste moment om te gaan. Ik ben een aanjager, een inspirator en minder een realisator. Mijn taak als burgemeester is volbracht en dan komt er een moment dat je het lef moet hebben om jezelf af te vragen of je nog wel de juiste man bent op de juiste plek. Je moet op je hoogtepunt stoppen en dat moment is nu gekomen."

Over mogelijke onenigheid met overige collegeleden reageert hij kort maar krachtig: "We hebben het altijd samen gedaan en daarbij was de sfeer altijd "bijzonder goed."
Slechte staat erfgoed
Roks, met zijn voorliefde voor klussen, zag het als zijn missie om de omgeving van de basiliek, de kapel van Saint Louis en het voormalige klooster van Sint Anna nieuw leven in te blazen. In december trok hij hierover opnieuw aan de bel vanwege de slechte staat van de ‘Sint Pieter’ in het dorp. “Als er niet snel meer geld komt, moet ik er een hek omheen zetten”, benadrukte Roks.

Als burgemeester uitte hij ook zijn zorgen over de giftreinen door zijn gemeente. Daarnaast verwierf hij samen met voormalig burgemeester Han van Midden van Roosendaal landelijke bekendheid met het politieproject ‘Mietwagen’. Honderden luxe Duitse huurauto’s, die vaak misbruikt worden door criminelen, werden van de weg gehaald.

Verkeersdrama Oud Gastel
De actie volgde op een dieptepunt in het burgemeesterschap van Bernd Roks: een verkeersdrama. Op 2 september 2022 kwamen in Oud Gastel twee moeders en twee kinderen (8 en 10) uit Bosschenhoofd om het leven bij een verkeersongeluk. De 27-jarige Omar E. uit Roosendaal reed in een gehuurde Mercedes met zeer hoge snelheid in op de auto van de vier slachtoffers.

Een ongeluk met enorme impact op de gemeenschap. Burgemeester Bernd Roks, zelf vader van twee jonge kinderen, stak zijn woede niet onder stoelen of banken. "Onze gemeente moet juist een veilige plek zijn onze inwoners en onze kinderen in het bijzonder", vertelde hij destijds tegen Omroep Brabant.

Overlast uitgekocht
Korte metten maakte Roks met twee huizen van waaruit jarenlang voor overlast werd gezorgd door drugs en steekpartijen. Hij kocht namens de gemeente de huizen op om een einde te maken aan de overlast.

De enige ‘creatieve uitweg’ om gemeenschapsgeld te besparen en met de geringe politiecapaciteit om te gaan. “We willen zo veel mogelijk investeren in leefbaarheid. Dan moet je als burgemeester een stap naar voren zetten en out of the box denken”, aldus Roks.

Bedreigingen
Zijn optreden leidde tot bedreigingen aan het adres van de burgemeester. Een voormalige bewoner van een van de panden dreigde het huis van Roks in de fik te steken. De woning van de burgemeester in de doorgaande straat van Oudenbosch kreeg permanente camerabewaking.

Gaf Bernd Roks afgelopen weekend nog de startseinen voor het vieren van het 750 jarig bestaan van Oud Gastel en Oudenbosch. Het zal zijn opvolger zijn die de versieringen eind dit jaar mag opruimen. Wat Roks hierna gaat doen weet hij nog niet: "Ik verwacht in ieder geval niet lang werkloos te blijven."
https://www.omroepbrabant(...)-op?dicbo=v2-IONqNje
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 18 januari 2025 @ 17:23:21 #274
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_216343301
Het rommelt in Barendrecht. Normaal is dit geen gemeente die op het vizier staat, maar in Barendrecht is de grootste gemeenteraadsfractie van het land alleenheerser, de lokale partij Echt Voor Barendrecht waar Lennart van der Linden (voorheen FVD en JA21) de grote man en wethouder is. Na de verkiezingen in 2022 kreeg de partij maar liefst 20 van de 29 zetels.

Sinds vorige week is er een afsplitser en moet Echt Voor Barendrecht met 19 zetels verder. René Schuurman, eerder raadslid bij Leefbaar Rotterdam is voor zichzelf begonnen met de partij Barendrechts Belang. Het was even zoeken naar gratis leesbare links.

Achtergrond:
https://www.trouw.nl/binn(...)wil-is-wet~b0af8e3d/
https://barendrechtsdagbl(...)at-en-van-der-linden

Drie artikelen over de afsplitsing:
https://www.deschakelbare(...)-verlaat-evb-fractie
https://www.headliner.nl/(...)en-tekort-ad-1194752
https://barendrecht.nieuw(...)rendrechts-belang-op

Reactie EVB na afsplitsing: https://exxact.nl/evb-na-(...)n-moedig-voorwaarts/
In alle onrust heeft de fractievoorzitter haar functie ter beschikking gesteld: https://www.headliner.nl/(...)g-plezier-ad-1195735

[ Bericht 3% gewijzigd door Donaldson op 18-01-2025 17:30:59 ]
Zeer stabiel genie.
pi_216344688
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 17:23 schreef Donaldson het volgende:
Het rommelt in Barendrecht. Normaal is dit geen gemeente die op het vizier staat, maar in Barendrecht is de grootste gemeenteraadsfractie van het land alleenheerser, de lokale partij Echt Voor Barendrecht waar Lennart van der Linden (voorheen FVD en JA21) de grote man en wethouder is. Na de verkiezingen in 2022 kreeg de partij maar liefst 20 van de 29 zetels.

Sinds vorige week is er een afsplitser en moet Echt Voor Barendrecht met 19 zetels verder. René Schuurman, eerder raadslid bij Leefbaar Rotterdam is voor zichzelf begonnen met de partij Barendrechts Belang. Het was even zoeken naar gratis leesbare links.

Achtergrond:
https://www.trouw.nl/binn(...)wil-is-wet~b0af8e3d/
https://barendrechtsdagbl(...)at-en-van-der-linden

Drie artikelen over de afsplitsing:
https://www.deschakelbare(...)-verlaat-evb-fractie
https://www.headliner.nl/(...)en-tekort-ad-1194752
https://barendrecht.nieuw(...)rendrechts-belang-op

Reactie EVB na afsplitsing: https://exxact.nl/evb-na-(...)n-moedig-voorwaarts/
In alle onrust heeft de fractievoorzitter haar functie ter beschikking gesteld: https://www.headliner.nl/(...)g-plezier-ad-1195735
20 van de 29 is wel heel fors. Zouden er gemeenten zijn met een grotere meerderheid voor één partij @freako ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')