abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 november 2021 @ 16:19:36 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202127940
Sinds het vorige 'Nederlandse politiek'-topic vreemd genoeg dicht is gegooid is er helemaal geen plaats meer om de dagelijkse beslommeringen in de Nederlandse gemeente/provincie/waterschaps-politiek te bespreken. Jammer want de meeste users wonen in een gemeente/provincie/waterschap en de meeste politieke partijen zijn ook actief op die niveaus.

Dus, bij deze een wederopstanding van een verloren topic, 5 maanden voor Pasen en tijdens de 11e van de 11e dus de symboliek is onmiskenbaar.
  donderdag 11 november 2021 @ 16:28:26 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202128071
https://www.volkskrant.nl(...)-heemstede~b915c50b/

quote:
Ophef over benoeming Tata Steel-lobbyist tot VVD-lijsttrekker in Heemstede

Binnen de VVD in de afdeling Heemstede-Bloemendaal is onrust ontstaan over de kandidatuur van een lobbyist van Tata Steel als lijsttrekker. Betrokkenen vrezen invloed van Tata Steel op het overheidsbeleid inzake de staalfabrikant en vragen zich af of de betreffende lobbyist, Donald Voskuil, wel onafhankelijk kan opereren, mocht hij worden verkozen.
De o-zo-zielige gemeentes rond Tata Steel, waar het meerendeel van de inwoners in landelijke verkiezingen gewoon op partijen stemmen die het liefst vandaag nog de roetfilters uit de schoorstenen slopen en Tata verlossen van de verstikkende regelgeving, zijn natuurlijk op lokaal niveau gekant tegen Tata Steel vanwege de overlast waar ze dagelijks mee te maken krijgen. Een keiharde confrontatie met die spagaat ondervind nu dus blijkbaar de VVD in Heemstede, waar een van hun leden en beoogd lijsttrekker 'opeens' blijkt te lobbyen (VVD'ers die lobbyen voor vervuilende industrie, binnen de partij is dat een pre) voor Tata. Dan komt het natuurlijk wel heel dichtbij, die vervuilende praktijken waar de partijgenoten zich bij de borrels hard voor maken tijdens het naar binnen schuiven van de bitterballen.

Erg mooi, dat de altijd hypocriete VVD'ers ter plaatse zich nu richting een existentiële crisis begeven, waarin ze de onmogelijke keuze moeten maken tussen hun eigen leefgenot en het onaantastbare recht van bedrijven om hun winstoogmerk te laten prevaleren boven de levens van anderen.
pi_202128075
Thanks voor dit topic! Ik gebruikte het topic eigenlijk vooral voor posts die gingen over de gemeenteraadsverkiezingen, zoals de meesten volgens mij.
  donderdag 11 november 2021 @ 16:30:31 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202128094
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef Raw85 het volgende:
Thanks voor dit topic! Ik gebruikte het topic eigenlijk vooral voor posts die gingen over de gemeenteraadsverkiezingen, zoals de meesten volgens mij.
Ja, er zijn ook eigenlijk doorlopend wel verkiezinkjes en herindelingen en brandjes binnen afdelingen/coalities, dus ik denk dat het wel lekker voort kan kabbelen hier als mensen het een beetje kunnen vinden. De zaak 'Denk Den Haag' is bijvoorbeeld net te groot omdat het een eigen topic heeft - of heeft het een eigen topic omdat dit topic er niet was? - maar anders kunnen ook zulke dingen er wel bij komen.
pi_202154096
Die reeks ging inderdaad helemaal niet per sé over de verkiezingen, dat was de aanleiding om te beginnen, maar een topic over de Nederlandse politiek lijkt me onmisbaar in POL.

En juist niet alles past in het formatietopic, dingen uit debatten in de tweede kamer kunnen bijvoorbeeld ook prima hier, toch? Voor lokale schandalen hebben we natuurlijk ook dit topic: POL / Schandalen in lokale/provinciale politiek

[ Bericht 19% gewijzigd door Hanca op 13-11-2021 08:51:27 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 09:46:45 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202154667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:19 schreef VoMy het volgende:
Sinds het vorige 'Nederlandse politiek'-topic vreemd genoeg dicht is gegooid is er helemaal geen plaats meer om de dagelijkse beslommeringen in de Nederlandse gemeente/provincie/waterschaps-politiek te bespreken. Jammer want de meeste users wonen in een gemeente/provincie/waterschap en de meeste politieke partijen zijn ook actief op die niveaus.

Dus, bij deze een wederopstanding van een verloren topic, 5 maanden voor Pasen en tijdens de 11e van de 11e dus de symboliek is onmiskenbaar.
My bad, ik had begrepen dat het specifiek een topic over de vorige verkiezingen was. Mijn excuses.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202185131
Goede aanpassing van het woonpakket: ook kleinere projecten moeten in aanmerking komen voor subsidie: https://www.ad.nl/wonen/v(...)-in-dorpen~ae794dbc/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202245233
Onrust is Oldebroek:

https://www.rd.nl/a/95140(...)len-ledenvergadering

Een plaatselijke SGP beroemdheid is van de lijst gegooid. Waarschijnlijk onder andere vanwege zijn filmpjes waarin hij de coronacheck app van zijn telefoon gooit en andere dingen waarin hij met FvD flirt. Nu willen ze een ledenvergadering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202407126
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202407859
quote:
Dit is in Alphen al echt járen een discussiepunt, zo ongeveer het heetste hangijzer daar. Was ook wel een beetje vreemd als dat beslist zou worden bij afwezigheid van 4 raadsleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 november 2021 @ 17:52:01 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202407972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is in Alphen al echt járen een discussiepunt, zo ongeveer het heetste hangijzer daar. Was ook wel een beetje vreemd als dat beslist zou worden bij afwezigheid van 4 raadsleden.
Het is beslist bij afwezigheid van vier raadsleden. Ik weet niet of ze in quarantaine zaten ofzo, maar een beetje vreemd wel dat er dan 4 raadsleden afwezig waren bij zo'n belangrijke stemming.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202408036
quote:
DINSDAG 30 NOVEMBER 2021, 11:40
DEEL DIT ARTIKEL:

Burgemeester Sluis benoemd tot erelid Belgische Strijdersbond
De Koninklijke Nationale Strijdersbond van België heeft burgemeester Marga Vermue van Sluis benoemd tot erelid. Ze is daarmee het eerste Nederlandse erelid van de bond.
https://www.omroepzeeland(...)gische-Strijdersbond

maar, deze kan ook in het Benelux-topic.
pi_202408175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is beslist bij afwezigheid van vier raadsleden. Ik weet niet of ze in quarantaine zaten ofzo, maar een beetje vreemd wel dat er dan 4 raadsleden afwezig waren bij zo'n belangrijke stemming.
Nu komt er opnieuw een stemming, was er voor vrij parkeren gestemd dan werd er natuurlijk nooit opnieuw een stemming gehouden. Dus het is nog niet beslist.

Ik moet wel zeggen dat dat vrij parkeren nodig is, veel mensen gaan nu naar Zoetermeer waar wel vrij parkeren is (en een Primark).

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 30-11-2021 18:47:18 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:14:31 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202408207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu komt er opnieuw een stemming, was er voor vrij parkeren gestemd dan werd er natuurlijk nooit opnieuw een stemming gehouden. Dus het is nog niet beslist.

Ik moet wel zeggen dat dat vrij parkeren nodig is, veel mensen gaan nu naar Leiderdorp waar wel vrij parkeren is (en een Primark).
kan me wel voorstellen dat dat flink wat scheelt in de gemeentekas.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202408252
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
kan me wel voorstellen dat dat flink wat scheelt in de gemeentekas.
Klopt, geld moet dus op een andere manier binnen komen. Maar 1,5 jaar geleden toen ik er nog woonde begon het centrum behoorlijk leeg te lopen qua winkels, dat is natuurlijk ook slecht voor de gemeente.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 december 2021 @ 09:38:40 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202415815
De vraag is natuurlijk of het winkelcentrum van Alphen aan den Rijn uberhaupt te redden is onder de rook van Leiden.
pi_202415871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:38 schreef Hexagon het volgende:
De vraag is natuurlijk of het winkelcentrum van Alphen aan den Rijn uberhaupt te redden is onder de rook van Leiden.
Naar Leiden gaat echt praktisch niemand uit Alphen aan den Rijn, dan gaan de mensen eerder naar Utrecht. Maar zoals gezegd: ze gaan vooral naar Zoetermeer. Maar een stad met 75.000 inwoners moet toch gewoon een fatsoenlijk centrum hebben? Zeker omdat het centrum met de Rijn er door heen ook nog eens heel gezellig kan zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 december 2021 @ 09:54:28 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202415990
Dat winkelcentrum in Alphen aan de Rijn heeft sowieso geen gelukkige geschiedenis, of is dit een ander?

Is dit een winkelcentrum in het centrum of buiten de stad, want in het eerste geval zou ik tegen vrij parkeren stemmen en in het tweede geval zou ik het hele winkelcentrum dood laten bloeden, dat komt ten goede van je stadscentrum.
  woensdag 1 december 2021 @ 09:54:42 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202415996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Naar Leiden gaat echt praktisch niemand uit Alphen aan den Rijn, dan gaan de mensen eerder naar Utrecht. Maar zoals gezegd: ze gaan vooral naar Zoetermeer. Maar een stad met 75.000 inwoners moet toch gewoon een fatsoenlijk centrum hebben? Zeker omdat het centrum met de Rijn er door heen ook nog eens heel gezellig kan zijn.
Je ziet het bij veel van die plaatsen dat die het onderspit delven tegen nog wat grotere jongens. Dat heb je in Brabant ook met plaatsen als Oosterhout, Oss, Helmond of Roosendaal. Liggen allemaal net wat te dichtbij de echt grote centra.

Maar Alphen ad Rijn is idd wel een centrum met enige potentie, dat klopt
pi_202416160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
Dat winkelcentrum in Alphen aan de Rijn heeft sowieso geen gelukkige geschiedenis, of is dit een ander?

Is dit een winkelcentrum in het centrum of buiten de stad, want in het eerste geval zou ik tegen vrij parkeren stemmen en in het tweede geval zou ik het hele winkelcentrum dood laten bloeden, dat komt ten goede van je stadscentrum.
Dit gaat om die in het centrum. Niet die van de schietpartij, dat is de Ridderhof.

Het probleem is wel dat Alphen nog 4 kleine winkelcentra heeft (Ridderhof, Herenhof, Atlas, Baronie), met allemaal minstens 2 supermarkten (Hoogvliet en een ander) en bijvoorbeeld ook de beide Actions zitten buiten het stadscentrum in zo'n klein winkelcentrum. De Aldi zit dan weer los bij de Gamma. En de enige met betaald parkeren is het leegbloedende stadshart.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 december 2021 @ 11:24:56 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202416946
Ik vraag me af hoeveel toekomst winkelcentra uberhaupt hebben in de omvang van nu. Behoeftes zijn veranderd en ook is online verkoop niet te stuiten. Ik denk dat veel gemeenten moeten gaan nadenken over een totaal andere invulling van een aantrekkelijk stadshart.
pi_202417119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me af hoeveel toekomst winkelcentra uberhaupt hebben in de omvang van nu. Behoeftes zijn veranderd en ook is online verkoop niet te stuiten. Ik denk dat veel gemeenten moeten gaan nadenken over een totaal andere invulling van een aantrekkelijk stadshart.
Schoenenwinkels, supermarkten, kledingwinkels, kapsalons e.d. zullen echt wel moeten blijven bestaan. Over 30 jaar zijn die er gewoon nog steeds. In combinatie met horeca en toch ook zaken als de mediamarkt (jongeren gaan geen paar uur wachten als hun telefoon kapot is, ze moeten onmiddelijk een nieuwe).

Wel kans dat het inderdaad rendabeler is om 1 groot centrum met enorme kledingzaken e.d. bij elkaar te hebben in een regio. Zoals Bataviastad of dat centrum in Leidschendam. Ik blijf geloven dat er altijd mensen zijn die hun kleding graag passen en voelen voor ze het kopen.


Maar goed, dat gaat hier inmiddels wat offtopic :D
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 december 2021 @ 12:22:54 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202417632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Schoenenwinkels, supermarkten, kledingwinkels, kapsalons e.d. zullen echt wel moeten blijven bestaan. Over 30 jaar zijn die er gewoon nog steeds. In combinatie met horeca en toch ook zaken als de mediamarkt (jongeren gaan geen paar uur wachten als hun telefoon kapot is, ze moeten onmiddelijk een nieuwe).

Wel kans dat het inderdaad rendabeler is om 1 groot centrum met enorme kledingzaken e.d. bij elkaar te hebben in een regio. Zoals Bataviastad of dat centrum in Leidschendam. Ik blijf geloven dat er altijd mensen zijn die hun kleding graag passen en voelen voor ze het kopen.

Maar goed, dat gaat hier inmiddels wat offtopic :D
Het zal niet geheel weggaan. Maar de omvang zal een stuk kleiner zijn en mogelijk meer geconcentreerd zijn. Dus dat is voor de gemeentepolitiek wel een interessante opgave.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:58:45 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202508112
https://nos.nl/artikel/24(...)tie-bij-groep-de-mos

quote:
Voormalig burgemeester van Den Haag Pauline Krikke (VVD) wist dat er mogelijk sprake was van corruptie bij Hart voor Den Haag/Groep de Mos. Dat heeft de hoogste veiligheidsambtenaar van de gemeente verklaard in een verhoor. Ze zou meermaals zijn gewaarschuwd door ambtenaren, staat in transcripten van verhoren in het Haagse corruptieonderzoek, die in handen zijn van Omroep West.

In oktober 2019 viel de politie het kantoor en de woningen binnen van de Haagse oud-wethouders Richard de Mos en Rachid Guernaoui, in een onderzoek naar corruptie en omkoping. De twee legden hun functie daarop neer.

Een aantal uur na de invallen zei Krikke dat ze "ontzettend geschrokken" was en er "niets vanaf wist". Nu blijkt uit verklaringen dat hoewel de oud-burgemeester waarschijnlijk niet van tevoren van de invallen wist, ze wel al meerdere signalen had gekregen over belangenverstrengeling bij de partij. Daar deed Krikke vervolgens niks mee, verklaarde de veiligheidsambtenaar. Er zouden geen verdere vragen zijn gesteld aan ambtenaren over de geruchten en ze zou de wethouders zelf ook nooit hebben gevraagd om opheldering.
Ik snap wel dat je als VVD'er geen verdere vragen stelt als er corruptie wordt gesignaleerd - is dat opmerkelijk dan? - en dat je hier later dus geen actieve herinnering aan hebt.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:47 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202508593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zal niet geheel weggaan. Maar de omvang zal een stuk kleiner zijn en mogelijk meer geconcentreerd zijn. Dus dat is voor de gemeentepolitiek wel een interessante opgave.
Ik vraag mij of gemeentes nog handvaten hebben om dat tij te keren buiten betaald/gratis parkeren. Het effect van corona is ook niet uit te vlakken, natuurlijk, online bestellen heeft een grote vlucht genomen en ik vraag mij echt af of mensen daar nog vanaf zullen stappen als corona voorbij is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202509614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vraag mij of gemeentes nog handvaten hebben om dat tij te keren buiten betaald/gratis parkeren. Het effect van corona is ook niet uit te vlakken, natuurlijk, online bestellen heeft een grote vlucht genomen en ik vraag mij echt af of mensen daar nog vanaf zullen stappen als corona voorbij is.
Hier in het noorden zijn in de kleinere plaatsen de omzetten waarschijnlijk juist gestegen door corona: https://www.rtvnoord.nl/n(...)-ommeland-profiteert

Moet ook zeggen dat het ook mijn waarneming is dat het hier altijd druk is, ik heb alleen geen pré-corona vergelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 13:12:09 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202509784
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier in het noorden zijn in de kleinere plaatsen de omzetten waarschijnlijk juist gestegen door corona: https://www.rtvnoord.nl/n(...)-ommeland-profiteert

Moet ook zeggen dat het ook mijn waarneming is dat het hier altijd druk is, ik heb alleen geen pré-corona vergelijk.
Fair enough. Ja, ik zie die logica wel, bij een situatie als we nu hebben wil je liever dicht bij huis blijven omdat je het gevoel hebt dat je dichter bij huis veiliger bent of je iig veiliger voelt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:50:06 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202510257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vraag mij of gemeentes nog handvaten hebben om dat tij te keren buiten betaald/gratis parkeren. Het effect van corona is ook niet uit te vlakken, natuurlijk, online bestellen heeft een grote vlucht genomen en ik vraag mij echt af of mensen daar nog vanaf zullen stappen als corona voorbij is.
Ik denk inderdaad dat we structureel minder fysieke winkels gaan krijgen. Want online winkelen heeft wel definitief meer voet aan de grond gekregen.

Maar je moet je afvragen of het nou echt zo erg is. Veel van die gemeentebesturen denken nogal conservatief en zien winkels als een doel op zichzelf. Terwijl het een middel is waarvan de relevantie door de ontwikkelingen minder groot is geworden. Dus kunnen ze beter gaan nadenken hoe je een centrum inricht met minder winkels, dan dat je krampachtig vast probeert te houden wat eens was.
pi_202511345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus kunnen ze beter gaan nadenken hoe je een centrum inricht met minder winkels, dan dat je krampachtig vast probeert te houden wat eens was.
Probleem is dat er vaak geen alternatief is. De panden in het centrum zijn vaak niet geschikt voor bewoning en zelfs bij 20% leegstand (wat extreem veel is) zitten die lege panden altijd nog tussen de gebruikte panden met doorlopende huurcontracten in. Slopen gaat dus ook niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 december 2021 @ 16:22:54 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202512301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is dat er vaak geen alternatief is. De panden in het centrum zijn vaak niet geschikt voor bewoning en zelfs bij 20% leegstand (wat extreem veel is) zitten die lege panden altijd nog tussen de gebruikte panden met doorlopende huurcontracten in. Slopen gaat dus ook niet.
Ik denk dat met wat verbouwwerk best wat zaken tot woonbestemming kunnen worden omgekat. Niet voor gezinnen maar mogelijk wel voor jongeren en alleenstaanden. En daar is markt genoeg voor. Maar ook bedrijfsruimte zou een mogelijkheid zijn. Veel bedrijven vinden een centrum veel aantrekkelijker dan een of ander desolaat industrieterrein.

Maar ik denk wel dat gemeenten machtsmiddelen in handen moeten krijgen van de rijksoverheid om pandeigenaren te kunnen dwingen om verdienmodel te veranderen als blijkt dat ruimte jaren leeg staat zonder perspectief op nieuwe vulling.

Hoe dan ook zal er dus een nieuwe visie moeten komen op de inrichting van veel van onze stadscentra. Meer dan nu waarbij veel gemeentebestuurders blijven hopen dat we net zoveel winkeloppervlak nodig hebben als 20 jaar geleden.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:02:11 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202523586
Vrij veel statenleden van de provincies willen dat de landbouwsubsidies in 2023 groener worden besteed dan Schouten nu heeft afgesproken.

https://www.volkskrant.nl(...)er-besteed~bc52f2bd/

De 800 miljoen euro aan landbouwsubsidies die Nederland vanaf 2023 weer jaarlijks mag verdelen onder boeren, moeten groener worden besteed dan nu gepland. Dit vinden 214 statenleden, ruim eenderde van het totaal aantal volksvertegenwoordigers in de twaalf provincies.
...
Zij willen dat onmiddellijk twee keer zo veel geld uit de Europese subsidiepot wordt gereserveerd voor duurzame landbouwinitiatieven. Met het verenigen van de statenleden, een initiatief van de Partij voor de Dieren en GroenLinks in Noord-Holland, hopen ze Tweede Kamerleden ervan te overtuigen het voorlopige plan ambitieuzer te maken. Woensdag gaat de Tweede Kamer erover in debat.

Dat is een vrij grote groep die zomaar bij elkaar verzameld is door de PvdD.
pi_202563783
quote:
Piepend en krakend sleept Haagse politiek zich richting verkiezingen
Lot van Bree
&
Maarten Brakema
Vandaag, 08:00

7 minuten leestijd

DEN HAAG - Het schuurt in de Haagse coalitie. Grote bouwplannen zoals de woontorens bij Den Haag Centraal en het voormalige ministerie van Sociale Zaken dreigen te stranden of lopen grote vertraging op. Maar ook de verhuizing van de raamprostitutie en de bouwplannen in Zuidwest zorgen voor geknetter in het stadhuis. Voor de collegepartijen is het aftellen tot de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.
https://www.omroepwest.nl(...)ichting-verkiezingen
  zaterdag 11 december 2021 @ 12:34:56 #34
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202565683
Zoon Italiaans maffiakopstuk runt samen met raadslid onderneming in Amstelveen
Het Openbaar Ministerie heeft beslag laten leggen op de Amstelveense woning van de zoon van een Italiaans maffiakopstuk. Die zoon blijkt een onderneming met een D66-raadslid uit Amstelveen te runnen. Binnen de politie bestaan zorgen over die connectie.

D66 heeft moeite om dubieus geld buiten de deur te houden. Eerst het softwaremiljoentje van Steven Schuurman, nu verweving met de Italiaanse maffia.
Zeer stabiel genie.
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:35:43 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202566250
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 12:34 schreef Donaldson het volgende:
Zoon Italiaans maffiakopstuk runt samen met raadslid onderneming in Amstelveen
Het Openbaar Ministerie heeft beslag laten leggen op de Amstelveense woning van de zoon van een Italiaans maffiakopstuk. Die zoon blijkt een onderneming met een D66-raadslid uit Amstelveen te runnen. Binnen de politie bestaan zorgen over die connectie.

D66 heeft moeite om dubieus geld buiten de deur te houden. Eerst het softwaremiljoentje van Steven Schuurman, nu verweving met de Italiaanse maffia.
Wat is er dubieus aan Steven Schuurman?
pi_202611633
Dit artikel van de NRC over de komst van een groot datacentrum van Facebook legt ook wel wat schokkende zaken bloot

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-moet-komen-a4068764

een kritisch raadslid dat geroyeerd wordt van zijn partij omdat de voorzitter het er niet mee eens is over de komst van dit datacenter.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 27 december 2021 @ 18:23:08 #37
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_202844911
Oscar Hammerstein geeft plek 6 op de kandidatenlijst van VVD Amsterdam op:
https://www.parool.nl/ned(...)sterdam-op~bff66d7d/

quote:
Vanwege zijn schrapping van het tableau geeft Hammerstein zijn plek voor de VVD nu op. ‘Amsterdam is te belangrijk voor mij om het risico te lopen dat toekomstige discussies niet over de stad, maar over mij gaan,’ schrijft hij.

VVD-lijsttrekker Claire Martens zegt het besluit van Hammerstein te begrijpen. “De VVD deelt de mening van de heer Hammerstein dat het in de Amsterdamse raad niet over deze kwestie moet gaan, maar over wat het beste is voor de stad. Daarom respecteer ik zijn besluit.” Volgens de VVD werd Hammerstein bij zijn sollicitatie als raadslid ‘beoordeeld op de ideeën van de stad’. “Dat is wat destijds geteld heeft.”
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 januari 2022 @ 16:02:46 #38
408813 crew  trein2000
pi_203064495
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-politiek-a4075886

Richard de Mos gaat recht door zee. Rita Verdonk nummer 2 en wethouderskandidaat Hart voor Den Haag/Groep De Mos
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 6 januari 2022 @ 17:13:06 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203065486
]
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-politiek-a4075886

Richard de Mos gaat recht door zee. Rita Verdonk nummer 2 en wethouderskandidaat Hart voor Den Haag/Groep De Mos
Bijzondere comeback. Ben wel benieuwd of die twee niet snel ruzie krijgen.
pi_203065782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-politiek-a4075886

Richard de Mos gaat recht door zee. Rita Verdonk nummer 2 en wethouderskandidaat Hart voor Den Haag/Groep De Mos
Heeft Rita geld nodig? Net zoals dat met Baudet het geval was toentertijd?
  donderdag 6 januari 2022 @ 18:22:54 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203066351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:36 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Heeft Rita geld nodig? Net zoals dat met Baudet het geval was toentertijd?
Waarschijnlijk wil ze wat om handen hebben na haar pensioen, voor de vergoeding hoef je het niet te doen als raadslid. De kans dat Verdonk wethouder wordt is vrij klein, daarvoor is de club van De Mos toch te besmet. De 8 zetels van 2018 worden ook een uitdaging, omdat er toen massaal volmachten geronseld en stemmen gekocht lijken te zijn vanuit Turks-Nederlandse hoek. Een van de zaken waarvoor De Mos vervolgd wordt. Dat zal nu meer in de gaten lopen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 januari 2022 @ 22:38:59 #42
408813 crew  trein2000
pi_203132802
twitter

De uitslaande brand bij de SP heeft zijn volgende slachtoffer geeist.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 11 januari 2022 @ 09:34:20 #43
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203135484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zal niet geheel weggaan. Maar de omvang zal een stuk kleiner zijn en mogelijk meer geconcentreerd zijn. Dus dat is voor de gemeentepolitiek wel een interessante opgave.
Ik las dat er inmiddels dorpen en kleine steden zijn waar ze het dorpshart winkels vervangen door woningen. De woningprijzen zijn hoog en dat winkelvastgoed word niet verhuurd dus is relatief goedkoop. Ook vanuit het idee om leegstand tegen te gaan wetende dat leegloop (commercieel) niet meer tegen te houden is.

Nog even en je kunt weer voor een prikkie in het centrum van een grote stad wonen ;)
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:24:38 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203371623
Richard de Mos wil plopsaland naar Den Haag halen
https://www.looopings.nl/(...)ezingsprogramma.html

Zou K3 nu in Den Haag campagne gaan voeren?
pi_203557938
Kandidaat FvD in Eindhoven bedreigde Kuzu: https://nos.nl/artikel/24(...)n-bedreigde-kamerlid
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 februari 2022 @ 12:04:20 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203581027
Edwin Rutten is lijstduwer voor D66 in Den Haag
https://www.ed.nl/show/ed(...)YLChIPtTdzkQplDlGZKM

Gaat hij nu broodjes poep uitdelen als campagnegadget? :+
pi_203698708
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:51 schreef Hanca het volgende:
Kandidaat FvD in Eindhoven bedreigde Kuzu: https://nos.nl/artikel/24(...)n-bedreigde-kamerlid
De lijsttrekker van FvD Hengelo heeft de hoop uitgesproken dat alle kabinetsleden 'met hun hoofd op het hakblok komen' en ze vergeleken met nazi's: https://www.tubantia.nl/h(...)%2Fwww.google.com%2F

De man is politieagent, dit zou hem zijn baan kunnen kosten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203698770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 08:17 schreef Hanca het volgende:
De man is politieagent, dit zou hem zijn baan kunnen kosten.
correctie dit zou hem zijn baan moeten kosten.

sowieso weet ik niet of politie agent en raadslid met elkaar verenigbaar zijn.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:28:24 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203699489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 08:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

sowieso weet ik niet of politie agent en raadslid met elkaar verenigbaar zijn.
Het mag wel, zolang de agent niet voor de basiseenheid werkt waar de gemeente onder valt. Deze agent werkt in Noordoost-Twente, dus buiten Hengelo.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 24 januari 2023 @ 13:07:25 #50
408813 crew  trein2000
pi_207695213
https://www.omroepflevola(...)of-college-rotterdam

In de Noordoostpolder hebben ze de lokale George Santos…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207695414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:07 schreef trein2000 het volgende:
https://www.omroepflevola(...)of-college-rotterdam

In de Noordoostpolder hebben ze de lokale George Santos…
Waarom zou je over zoiets liegen? dit is toch heel makkelijk na te zoeken. zeker als je dan een grote stad als rotterdam noemt?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_207695674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:07 schreef trein2000 het volgende:
https://www.omroepflevola(...)of-college-rotterdam

In de Noordoostpolder hebben ze de lokale George Santos…
Verbannen naar de Rotterdamse Hoek.
https://emmeloord.info/rotterdamse-hoek/
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 februari 2023 @ 12:35:18 #53
408813 crew  trein2000
pi_208086417
twitter

De martelgang van Shula Rijxman komt tot een einde. Eerder werd gefluisterd dat Vera Bergkamp op haar baantje uit zou zijn als ‘eervolle aftocht’, maar haar positie lijkt me wel aardig gestut. Eens kijken waar D66 nu mee komt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 maart 2023 @ 23:20:16 #54
408813 crew  trein2000
pi_208597573
quote:
„Er wás helemaal geen motie van wantrouwen. We hebben het vertrouwen opgezegd in de wethouders; da’s iets heel anders
https://www.telegraaf.nl/(...)gewoon-wraak-van-d66
In de gemeenteraad van Alkmaar hebben ze vandaag een nieuwe figuur uitgevonden…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208599129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 23:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gewoon-wraak-van-d66
In de gemeenteraad van Alkmaar hebben ze vandaag een nieuwe figuur uitgevonden…
Wel een puinhoop daar. Inmiddels hebben ze al meer dan 2 weken geen wethouders en bestuurt de burgemeester in feite in haar eentje de hele gemeente.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208599738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De martelgang van Shula Rijxman komt tot een einde. Eerder werd gefluisterd dat Vera Bergkamp op haar baantje uit zou zijn als ‘eervolle aftocht’, maar haar positie lijkt me wel aardig gestut. Eens kijken waar D66 nu mee komt.
Het is Scholtes geworden, de huidige stadsdeelbestuurder van het centrum.
https://www.parool.nl/ams(...)la-rijxman~b362d641/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 april 2023 @ 16:25:15 #57
408813 crew  trein2000
pi_208771351
https://www.ad.nl/aalten/(...)fvoerputje~a839dc78/
De gemeente Den Haag stuurt daklozen met een zak geld de regio in. Tot Limburg aan toe. Zonder te overleggen.

En dan zijn we heel verbaasd dat Caroline groot wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 18:17:08 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208772153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 16:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/aalten/(...)fvoerputje~a839dc78/
De gemeente Den Haag stuurt daklozen met een zak geld de regio in. Tot Limburg aan toe. Zonder te overleggen.

En dan zijn we heel verbaasd dat Caroline groot wordt.
Wat heeft Caroline met de gemeente Den Haag te maken dan? Sorry hoor maar dit kan ik niet volgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 april 2023 @ 18:40:49 #59
408813 crew  trein2000
pi_208772318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat heeft Caroline met de gemeente Den Haag te maken dan? Sorry hoor maar dit kan ik niet volgen.
De persoon Caroline niets natuurlijk. Maar dit is wel het zoveelste toonbeeld van de randstad die de regio als afvoerputje gebruikt. Dat is men hier nogal zat. Dat zit veel meer achter de opkomst van BBB dan stikstof, in ieder geval hier in de regio.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 mei 2023 @ 18:10:56 #60
408813 crew  trein2000
pi_209104820
twitter

De krokettenmotie in een nieuw jasje :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209115927
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 08:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel een puinhoop daar. Inmiddels hebben ze al meer dan 2 weken geen wethouders en bestuurt de burgemeester in feite in haar eentje de hele gemeente.
morgen twee maanden. Hoe lang mag zoiets doorgaan?
pi_209116561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:20 schreef poemojn het volgende:

[..]
morgen twee maanden. Hoe lang mag zoiets doorgaan?
Gister was er een debat over de nieuwe coalitievorming: https://www.alkmaarcentra(...)-geen-open-speelveld

Er lijkt een nieuwe coalitie te komen, al is de vraag of de verkenning wel netjes is gegaan. Maar eind deze maand moeten de wethouders van de nieuwe coalitie er zitten.

Een nieuwe coalitie, terwijl de oude ook door had gewild: https://www.nhnieuws.nl/n(...)tad-opnieuw-besturen

Maar D66 had als grootste een sleutelrol en ipv voor PvdA, GroenLinks, CDA, Leefbaar Alkmaar, ChristenUnie en SP kiezen zij voor OPA, VVD, CDA, BAS en SPA. Over rechts ipv over links dus, conservatief ipv progressief. Maar ik ken verder de verhoudingen niet, wellicht zit er wel een logica achter (waarom zat D66 als grootste partij niet in de vorige coalitie?).

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 12-05-2023 10:14:50 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209118761
BAS brak en sloot zich bij D66 aan.. het komt iig niet over als een prettige gemeente. hopelijk merk je daar verder weinig van als je er woont :)
  vrijdag 12 mei 2023 @ 20:00:04 #64
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_209123819
De woonplaatsvereiste voor wethouders is geschrapt in 2018. Daardoor zijn 1 op de 8 wethouders 'van buiten': Een rondreizend circus van beroepsbestuurders dat van wethouderspost naar wethouderspost hopt en na het opdoen van enige ervaring mogelijk een burgemeesterspost in de wacht sleept of richting politiek Den Haag trekt.

Recent speelde dit in bijvoorbeeld Papendrecht, Eindhoven, Helmond, Rheden en Vlaardingen, in laatstgenoemde gemeente hebben oppositiepartijen de minister verzocht het raadsbesluit tot ontheffing te vernietigen. In Woerden betreft het zelfs drie wethouders tegelijk.

Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat je als partij, alleen al om het aantal wethouderskandidaten te vergroten, iemand aan kunt trekken van buiten je gemeente en dat daar een jaar ontheffing voor gegeven mag worden. Je kunt vaak nu eenmaal niet acuut je huis verlaten en andere verplichtingen opzeggen als je ergens anders wethouder bent geworden. Daarna wordt het voor mij een ander verhaal. Prima als een wethouder bestuurlijke kwaliteiten heeft opgedaan, maar het gaat er ook om dat hij/zij zich tussen de gemeenschap begeeft.

em. prof. dr. Korsten gaf in 2018 zijn visie op wethouders van buiten.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 01:00:25 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209127703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:00 schreef Smegma. het volgende:
De woonplaatsvereiste voor wethouders is geschrapt in 2018. Daardoor zijn 1 op de 8 wethouders 'van buiten': Een rondreizend circus van beroepsbestuurders dat van wethouderspost naar wethouderspost hopt en na het opdoen van enige ervaring mogelijk een burgemeesterspost in de wacht sleept of richting politiek Den Haag trekt.

Recent speelde dit in bijvoorbeeld Papendrecht, Eindhoven, Helmond, Rheden en Vlaardingen, in laatstgenoemde gemeente hebben oppositiepartijen de minister verzocht het raadsbesluit tot ontheffing te vernietigen. In Woerden betreft het zelfs drie wethouders tegelijk.

Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat je als partij, alleen al om het aantal wethouderskandidaten te vergroten, iemand aan kunt trekken van buiten je gemeente en dat daar een jaar ontheffing voor gegeven mag worden. Je kunt vaak nu eenmaal niet acuut je huis verlaten en andere verplichtingen opzeggen als je ergens anders wethouder bent geworden. Daarna wordt het voor mij een ander verhaal. Prima als een wethouder bestuurlijke kwaliteiten heeft opgedaan, maar het gaat er ook om dat hij/zij zich tussen de gemeenschap begeeft.

em. prof. dr. Korsten gaf in 2018 zijn visie op wethouders van buiten.
Geheel met je eens, een jaar ontheffing lijkt mij billijk maar dat moet de grens zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 mei 2023 @ 01:06:54 #66
408813 crew  trein2000
pi_209127724
Dat is een optie. Een andere optie is een cap per gemeente. Laten we zeggen voor elke wethouder van buiten moeten er twee wel in de stad wonen. Dan houd je die lokale binding in het college. Maar heb je wel de mogelijkheid om voor die ene lastige portefeuille een specialist aan te trekken of ervaren rot.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:49:44 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209128904
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De krokettenmotie in een nieuw jasje :D
Wie zijn die 12 complete horken?
:D

Het is al op een kansloos tijdstip en dan nog zo doen ook. Dan moet je echt wel een hekel hebben aan voetbal en supporters.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:37:15 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209129221
Maar de gemeente gaat daar toch niet over? Het aantal dagen dat een kind op school moet zitten is landelijk vastgelegd, en het lijkt me niet dat je daar als gemeentebestuur aan kan zagen. Buiten dat is het een onzinnige reden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209129378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de gemeente gaat daar toch niet over? Het aantal dagen dat een kind op school moet zitten is landelijk vastgelegd, en het lijkt me niet dat je daar als gemeentebestuur aan kan zagen. Buiten dat is het een onzinnige reden.
De vorige keer heeft de inspectie het geregeld, dat lijkt me nu ook de aangewezen autoriteit. Maar ik vind het inderdaad nogal idioot. De afgelopen 3 jaar heeft Bloemendaal de EHL (zeg maar de Champions League voor hockey) gewonnen, mag je daar ook voor afzeggen als je dat wil vieren? Of voor de girowijst van Dumoulin toen? Mag je vrij krijgen voor concerten oid?

Of gelden zulke privileges alleen voor voetbalfans?

Als je wil dat de basisschoolkinderen kunnen komen, dan hou je het feest op woensdagmiddag. Wil je dat zoveel mogelijk mensen kunnen komen, dan hou je het feest op zaterdag. Dat zijn besluiten die de gemeenteraad wel had kunnen nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:58:18 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209129461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de gemeente gaat daar toch niet over? Het aantal dagen dat een kind op school moet zitten is landelijk vastgelegd, en het lijkt me niet dat je daar als gemeentebestuur aan kan zagen. Buiten dat is het een onzinnige reden.
Het begint bij de raad zelf die het op maandag middag 1200 planned, ipv, laten we zeggen, zondagavond 1800.

Dus:

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vorige keer heeft de inspectie het geregeld, dat lijkt me nu ook de aangewezen autoriteit. Maar ik vind het inderdaad nogal idioot. De afgelopen 3 jaar heeft Bloemendaal de EHL (zeg maar de Champions League voor hockey) gewonnen, mag je daar ook voor afzeggen als je dat wil vieren? Of voor de girowijst van Dumoulin toen? Mag je vrij krijgen voor concerten oid?

Of gelden zulke privileges alleen voor voetbalfans?

Als je wil dat de basisschoolkinderen kunnen komen, dan hou je het feest op woensdagmiddag. Wil je dat zoveel mogelijk mensen kunnen komen, dan hou je het feest op zaterdag. Dat zijn besluiten die de gemeenteraad wel had kunnen nemen.
Bel dan ff lekker abutaleb op dat ie het op een ander tijdstip moet plannen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209129511
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Bel dan ff lekker abutaleb op dat ie het op een ander tijdstip moet plannen.
Nee, daar is de gemeenteraad voor. Niet voor het regelen van vrije dagen voor willekeurige feestjes voor schoolkinderen die toevallig van voetbal houden ipv van hockey of ballet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 13 mei 2023 @ 13:46:04 #72
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209130816
Probleem is natuurlijk dat als je het niet doet je een vreemde situatie krijgt met honderden tot duizenden spijbelaars in Rotterdam die je ook niet allemaal gaat bestraffen, dus op deze manier beloon je de brave kinderen die niet waren gaan spijbelen.
pi_209131153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef VoMy het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-heemstede~b915c50b/
[..]
De o-zo-zielige gemeentes rond Tata Steel, waar het meerendeel van de inwoners in landelijke verkiezingen gewoon op partijen stemmen die het liefst vandaag nog de roetfilters uit de schoorstenen slopen en Tata verlossen van de verstikkende regelgeving, zijn natuurlijk op lokaal niveau gekant tegen Tata Steel vanwege de overlast waar ze dagelijks mee te maken krijgen. Een keiharde confrontatie met die spagaat ondervind nu dus blijkbaar de VVD in Heemstede, waar een van hun leden en beoogd lijsttrekker 'opeens' blijkt te lobbyen (VVD'ers die lobbyen voor vervuilende industrie, binnen de partij is dat een pre) voor Tata. Dan komt het natuurlijk wel heel dichtbij, die vervuilende praktijken waar de partijgenoten zich bij de borrels hard voor maken tijdens het naar binnen schuiven van de bitterballen.

Erg mooi, dat de altijd hypocriete VVD'ers ter plaatse zich nu richting een existentiële crisis begeven, waarin ze de onmogelijke keuze moeten maken tussen hun eigen leefgenot en het onaantastbare recht van bedrijven om hun winstoogmerk te laten prevaleren boven de levens van anderen.
Je verwacht het niet van die smerige zakkenvullers... :')
  zondag 14 mei 2023 @ 00:06:25 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209142674
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, daar is de gemeenteraad voor. Niet voor het regelen van vrije dagen voor willekeurige feestjes voor schoolkinderen die toevallig van voetbal houden ipv van hockey of ballet.
1 dag in de zoveel jaar. Ook omdat de gemeente het op een ongans tijdstip zet.

Fucking boeiend gast. Waar maak je je druk om.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 mei 2023 @ 15:45:48 #75
408813 crew  trein2000
pi_209185899
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:00 schreef Smegma. het volgende:
De woonplaatsvereiste voor wethouders is geschrapt in 2018. Daardoor zijn 1 op de 8 wethouders 'van buiten': Een rondreizend circus van beroepsbestuurders dat van wethouderspost naar wethouderspost hopt en na het opdoen van enige ervaring mogelijk een burgemeesterspost in de wacht sleept of richting politiek Den Haag trekt.

Recent speelde dit in bijvoorbeeld Papendrecht, Eindhoven, Helmond, Rheden en Vlaardingen, in laatstgenoemde gemeente hebben oppositiepartijen de minister verzocht het raadsbesluit tot ontheffing te vernietigen. In Woerden betreft het zelfs drie wethouders tegelijk.

Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat je als partij, alleen al om het aantal wethouderskandidaten te vergroten, iemand aan kunt trekken van buiten je gemeente en dat daar een jaar ontheffing voor gegeven mag worden. Je kunt vaak nu eenmaal niet acuut je huis verlaten en andere verplichtingen opzeggen als je ergens anders wethouder bent geworden. Daarna wordt het voor mij een ander verhaal. Prima als een wethouder bestuurlijke kwaliteiten heeft opgedaan, maar het gaat er ook om dat hij/zij zich tussen de gemeenschap begeeft.

em. prof. dr. Korsten gaf in 2018 zijn visie op wethouders van buiten.
https://www.ed.nl/eindhov(...)1049a898e9&auth_rd=1

Hier heb je weer zo’n exces.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 mei 2023 @ 15:09:02 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209264462
In Alkmaar, vorig college, kwamen alle wethouders op één na van buiten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209264516
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gister was er een debat over de nieuwe coalitievorming: https://www.alkmaarcentra(...)-geen-open-speelveld

Er lijkt een nieuwe coalitie te komen, al is de vraag of de verkenning wel netjes is gegaan. Maar eind deze maand moeten de wethouders van de nieuwe coalitie er zitten.

Een nieuwe coalitie, terwijl de oude ook door had gewild: https://www.nhnieuws.nl/n(...)tad-opnieuw-besturen

Maar D66 had als grootste een sleutelrol en ipv voor PvdA, GroenLinks, CDA, Leefbaar Alkmaar, ChristenUnie en SP kiezen zij voor OPA, VVD, CDA, BAS en SPA. Over rechts ipv over links dus, conservatief ipv progressief. Maar ik ken verder de verhoudingen niet, wellicht zit er wel een logica achter (waarom zat D66 als grootste partij niet in de vorige coalitie?).
Er is een coalitieakkoord: https://streekstadcentraa(...)verschil-mag-er-zijn
Met nieuwe wethouders: https://streekstadcentraa(...)te-voor-nieuw-talent

En... een oppositieakkoord: https://www.alkmaarcentra(...)-is-hier-wel-aan-toe

quote:
De voltallige oppositie met uitzondering van FvD neemt deel: GroenLinks, Partij van de Arbeid, Leefbaar Alkmaar, Partij voor de Dieren, SP en ChristenUnie. 'Samen bruggen bouwen', is de titel van het akkoord. Volgens de opsteller is Alkmaar na 'turbulente jaren' wel toe aan wat meer samenwerking in de raad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 28 mei 2023 @ 18:22:54 #78
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_209318478
Jan Dijkgraaf heeft een boek geschreven over de grootste gemeenteraadsfractie van het land, de lokale partij Echt Voor Barendrecht. Binnenkort in het topic POL / Welk politiek boek heb je onlangs gekocht/gelezen. In landelijke media is het succesverhaal van Echt Voor Barendrecht meerdere keren aan bod gekomen, nu met dit boek krijgt de lezer vast een kijkje in de keuken. Ik ben benieuwd of er ook kritische noten worden gekraakt of dat het boek vooral borstklopperij zal zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 21:50:20 #79
408813 crew  trein2000
pi_209537636
Burgemeester Halsema dreigt met sluiting van studentensociëteit
https://www.trouw.nl/binn(...)nsocieteit~bec6dd90/

Halsema kan toch nog wat. Hopen dat ze doorbijt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 juni 2023 @ 22:25:44 #80
408813 crew  trein2000
pi_209698332
twitter

Het college in Den Haag is geklapt. De VVD stapt er uit nadat anderen gesprekken met De Mos weigerden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209698548
Heel mooi voor de Mos en Den Haag.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 12:43:39 #82
236264 crew  capricia
pi_209716532
Renske gaat weg.
twitter
Definitely not CIA
  zaterdag 1 juli 2023 @ 13:57:58 #83
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209717565
opgeruimd staat netjes
  zaterdag 1 juli 2023 @ 15:09:24 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209718457
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:43 schreef capricia het volgende:
Renske gaat weg.
[ twitter ]
jammer een van de beste tweede kamer leden , een die iets deed


ze gaan een enorme stemmentrekker missen
https://www.sp.nl/onze-me(...)-2021/nicole-temmink
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210284095
Advies van Slob over Den Haag:

Of 6 partijen: Hart voor Den Haag, VVD, Partij voor de Dieren, DENK, SP en ChristenUnie/SGP
Of 9 partijen: D66, GroenLinks, PvdA, CDA, Partij voor de Dieren, DENK, SP, ChristenUnie/SGP en de Haagse Stadspartij

https://www.trouw.nl/poli(...)-te-slepen~b1e37ba4/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210331921
Geen onderhandelingen tussen de 6 partijen in Den Haag:
https://www.trouw.nl/binn(...)e-den-haag~bec32115/

Nu gaan ze de 9 partijen proberen. Niet helemaal onverwachts, als PvdD, SP en Denk feitelijk kunnen kiezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210645570
Gelderland mag denk ik op zoek naar een nieuwe Commissaris van de Koning: https://www.ad.nl/binnenl(...)end-bij-or~ae0054a8/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210823980
De eerste BBB bestuurder in de provincie stopt er al mee, na 3 maanden: https://www.ad.nl/lelysta(...)furieus-br~a57eeda3/

En dat is precies lang genoeg qua wachtgeld. Had hij het voor 1 oktober gedaan, kreeg hij 3 maanden wachtgeld, nu 2 jaar. En wat ik begrijp heeft deze bestuurder die geen enkele dossierkennis had ook nog eens een groot deel van de tijd ziekgemeld gestaan.

Het is in Flevoland, nog een extra reden om die waardeloze coalitie daar gewoon te stoppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210824278
Wat lokale huis-aan-huisberichten:
Nieuwe burgemeester van Heerenveen geïnstalleerd: eerste VVD’ster, eerste vrouw.
Nieuwe waarnemend burgemeester in Bloemendaal: Ankie Broekers-Knol. [voice-over]Kan zij het tij keren? Maakt zij een einde aan de bestuurlijke wanorde? Je volgt het op Fok![/voice-over]
pi_210824920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:38 schreef Hanca het volgende:
De eerste BBB bestuurder in de provincie stopt er al mee, na 3 maanden: https://www.ad.nl/lelysta(...)furieus-br~a57eeda3/

En dat is precies lang genoeg qua wachtgeld. Had hij het voor 1 oktober gedaan, kreeg hij 3 maanden wachtgeld, nu 2 jaar. En wat ik begrijp heeft deze bestuurder die geen enkele dossierkennis had ook nog eens een groot deel van de tijd ziekgemeld gestaan.

Het is in Flevoland, nog een extra reden om die waardeloze coalitie daar gewoon te stoppen.
Ik kijk reikhalzend uit naar de reactie van Caroline :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210842261
CU heeft een Fries statenlid het partijlidmaatschap (tijdelijk) ontnomen en uit de fractie gezet: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ntent=news-read-more

Er loopt een klachtenprocedure tegen haar partner (voormalig CDA raadslid en gemeenteambtenaar), de klager is ook naar haar toe gegaan en dit heeft ze niet doorgegeven aan de CU. Volgens de CU was ze chantabel. Verder hield ze de klager af, waarna er ook een klacht tegen haar werd ingediend.

Na onderzoek werd haar lidmaatschap haar teruggegeven, maar werd haar wel opgedragen haar zetel op te geven. Ze heeft daarop zelf haar lidmaatschap opgezegd.

Ze heeft zich laten vervangen op tijdelijke basis en heeft nu de keuze of ze eind oktober als onafhankelijk statenlid verder gaat of dat ze zich uit de staten terugtrekt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:42:53 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210862435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:38 schreef Hanca het volgende:
De eerste BBB bestuurder in de provincie stopt er al mee, na 3 maanden: https://www.ad.nl/lelysta(...)furieus-br~a57eeda3/

En dat is precies lang genoeg qua wachtgeld. Had hij het voor 1 oktober gedaan, kreeg hij 3 maanden wachtgeld, nu 2 jaar. En wat ik begrijp heeft deze bestuurder die geen enkele dossierkennis had ook nog eens een groot deel van de tijd ziekgemeld gestaan.

Het is in Flevoland, nog een extra reden om die waardeloze coalitie daar gewoon te stoppen.
Heb nu weer tijd om dingen bij te lezen. Maar wat een nietsnut was dat zeg. :D
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:55:09 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210862554
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik kijk reikhalzend uit naar de reactie van Caroline :9
de man is 58 , twee jaar wachtgeld dan kan ie het verder tot de 68 wel vergeten om nog een baan te vinden
als het dan geen 72 is geworden wat ik verwacht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211528115
Volt kan geen wethouder leveren en stapt uit coalitie Maastricht: https://www.ad.nl/maastri(...)t-coalitie~a39bbda2/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:01:20 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211528811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:
Volt kan geen wethouder leveren en stapt uit coalitie Maastricht: https://www.ad.nl/maastri(...)t-coalitie~a39bbda2/
Dat is wel heel armoedig.
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:17:08 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211528930
Waar komt dit topic ineens vandaan? We zijn al bij #223 van dit topic..
POL / Nederlandse Politiek #223: Waar lijstuitputting op de loer ligt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:20:46 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211528979
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar komt dit topic ineens vandaan? We zijn al bij #223 van dit topic..
POL / Nederlandse Politiek #223: Waar lijstuitputting op de loer ligt
Nee die gaat over landelijk, dit is lokale politiek.
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 21:36:11 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211529179
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar komt dit topic ineens vandaan? We zijn al bij #223 van dit topic..
POL / Nederlandse Politiek #223: Waar lijstuitputting op de loer ligt
Dit is geen onderdeel van de andere reeks.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:37:18 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211529195
Oeps :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211529219
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oeps :@
Geen probleem, pek en veren worden al gehaald
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 21:56:11 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211529421
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oeps :@
No problemo :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')