abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:27:52 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211523145
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:28:57 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211523165
He, ik had de lapo, ik moest de nieuwe openen! Naarling!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:29:50 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211523173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
He, ik had de lapo, ik moest de nieuwe openen! Naarling!
Ahh, ik had even gewacht en dacht dat je niet doorhad dat je lapo had.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:32:32 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211523208
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ahh, ik had even gewacht en dacht dat je niet doorhad dat je lapo had.
Zeg, ik ben geen PVV stemmer hoor. Ik overzie wel de consequenties van mijn acties.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 12:15:01 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211523737
twitter


Kerstdiner?
pi_211523819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kerstdiner?
Ik zou een ronde tafel nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211523831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kerstdiner?
Wel een lief stel samen hoor.
pi_211523832
quote:
Leesvaardigheid Nederlandse 15-jarigen verder achteruitgegaan

Nederlandse scholieren van 15 jaar scoren slecht op het gebied van lezen en het niveau is ook nog eens hard achteruitgegaan ten opzichte van een paar jaar geleden. Dat blijkt uit het internationale trendonderzoek PISA (Programme for International Student Assessment), waarbij onderzoekers van de Organisatie voor Economische Samenwerking in Ontwikkeling (OESO) elke drie of vier jaar de vaardigheden van 15-jarigen wereldwijd meten. Op wiskunde en natuurwetenschappen scoren Nederlandse kinderen beter dan op lezen, maar ook op die gebieden zijn ze flink achteruitgegaan.

https://nos.nl/artikel/25(...)rder-achteruitgegaan
Misschien tijd om in onderwijs te investeren in plaats van bezuinigen...
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:30:41 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211523879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Misschien tijd om in onderwijs te investeren in plaats van bezuinigen...
Onderwijs is een linkse hobby. Het Vaderland heeft werkers nodig en soldaten. Geen intellectuelen. Die gaan alleen maar rare dingen bedenken zoals gelijkheid, rechtvaardigheid en democratie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:32:22 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211523891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Onderwijs is een linkse hobby. Het Vaderland heeft werkers nodig en soldaten. Geen intellectuelen. Die gaan alleen maar rare dingen bedenken zoals gelijkheid, rechtvaardigheid en democratie.
Dankzij die interlektuelen zitten we met al die schandalige praktijken die Geert weer moet oplossen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211523902


[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2023 12:33:32 ]
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:34:02 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211523909
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dankzij die interlektuelen zitten we met al die schandalige praktijken die Geert weer moet oplossen.
Precies. Dus niks investeren, verder afknijpen dat onderwijs. Welk land heeft nou een goed onderwijssysteem nodig om te kunnen blijven floreren en groeien?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:35:42 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211523928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Precies. Dus niks investeren, verder afknijpen dat onderwijs. Welk land heeft nou een goed onderwijssysteem nodig om te kunnen blijven floreren en groeien?
Ik heb vrij recent op FOK! geleerd dat men op het Nederlandse onderwijs geïndoctrineerd wordt en dat het een kweekvijver is voor antisemitische terroristen.

Beter ermee kappen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211523941
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb vrij recent op FOK! geleerd dat men op het Nederlandse onderwijs geïndoctrineerd wordt en dat het een kweekvijver is voor antisemitische terroristen.

Beter ermee kappen.
Gewoon onderwijs algeheel afschaffen, we hebben namelijk een personeelstekort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 05-12-2023 12:36:52 ]
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:37:11 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211523948
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:36 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Gewoon onderwijs algeheel afschaffen, we hebben namelijk een personeelstekort.
Niet lullen maar poetsen idd. Al dat linkse geleuter.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:37:16 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211523950
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:36 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Gewoon onderwijs algeheel afschaffen, we hebben namelijk een personeelstekort.
Kinderarbeid normaliseren graag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211523951
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:33 schreef maan_man het volgende:
Wat lopen die politici toch altijd te klooien met losse blaadjes. Het is volgens mij vrij nieuw maar hier is een oplossing voor:

[ afbeelding ]
Voor de opvulling

Beetje als dat met >”hier is een stoel’ <“mooie stoel”

Ze weten bij dit soort verkenningen al lang wat ze willen en niet willen en dan ligt er een notitieblaadje dat je eigenlijk niet nodig hebt
Daar kun je dan wel wat poppetjes op tekenen of toch maar wat opschrijven omdat het bij het ritueeltje hoort.

Dan krijg je dit
pi_211524057
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dankzij die interlektuelen zitten we met al die schandalige praktijken die Geert weer moet oplossen.
Inderdaad, lekker gewerkt jongens met je 'algemeen kiesrecht'.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211524068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kerstdiner?
Lol, dat 'ik ben er klaar voor' zit er zo ingeramd :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:09:36 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211524350
Verkenner Ronald Plasterk heeft vandaag twee gesprekken gehad, één met Geert Wilders (PVV) en Caroline van der Plas (BBB) en één met Wilders en Dilan Yesilgöz. Dat waren "nuttige gesprekken", zei hij na afloop, waarin er voor hem meer "helderheid" is gekomen.

Morgen heeft Plasterk nog twee gesprekken: eerst met Pieter Omtzigt (NSC) en Geert Wilders en daarna met Omtzigt en Yesilgöz. Omtzigt is zeer terughoudend over een eventuele samenwerking met de PVV.

Gisteren verscheen de NSC-leider voor camera's met aantekeningen onder zijn arm waarop onder meer te lezen was: "Niet in PVV/NSC/BBB". Dat was per ongeluk, maar ook in lijn met wat hij vorige week al zei, schreef hij later op X.

Omtzigt wil onder meer duidelijkheid van de PVV over de opmerking van Wilders om bepaalde standpunten "in de ijskast" te zetten. Hij stelt ook dat er belemmeringen voor een samenwerking met de partij van Wilders zijn "in de sfeer van de rechtsstatelijkheid".

De verkenner gaat ervan uit dat hij na de twee gesprekken met Omtzigt morgen zijn rapport kan gaan schrijven, dat hij dan maandag aan de Tweede Kamer zal aanbieden.
pi_211524807
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kerstdiner?
Geert heeft er zin in zo te zien.

Lijkt me trouwens ook een saaie tijd voor Geert en de anderen dit, dat je weet dat het niet gaat slagen maar je moet doen alsof je er alle vertrouwen in hebt dat het gaat slagen. Dat ze nu al aan het afwegen zijn hoe ze elkaar moeten benaderen met het oog op eventuele herverkiezingen.
pi_211524842
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Precies. Dus niks investeren, verder afknijpen dat onderwijs. Welk land heeft nou een goed onderwijssysteem nodig om te kunnen blijven floreren en groeien?
We hebben gewoon weer gehoorzame kindertjes nodig! DISCIPLINE in de klas en stampen maar die tafels en rijtjes. En dat de leraar gewoon weer eens een tik uit kan delen aan al die sneeuwvlokjes.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211524871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verkenner Ronald Plasterk heeft vandaag twee gesprekken gehad, één met Geert Wilders (PVV) en Caroline van der Plas (BBB) en één met Wilders en Dilan Yesilgöz. Dat waren "nuttige gesprekken", zei hij na afloop, waarin er voor hem meer "helderheid" is gekomen.

Morgen heeft Plasterk nog twee gesprekken: eerst met Pieter Omtzigt (NSC) en Geert Wilders en daarna met Omtzigt en Yesilgöz. Omtzigt is zeer terughoudend over een eventuele samenwerking met de PVV.

Gisteren verscheen de NSC-leider voor camera's met aantekeningen onder zijn arm waarop onder meer te lezen was: "Niet in PVV/NSC/BBB". Dat was per ongeluk, maar ook in lijn met wat hij vorige week al zei, schreef hij later op X.

Omtzigt wil onder meer duidelijkheid van de PVV over de opmerking van Wilders om bepaalde standpunten "in de ijskast" te zetten. Hij stelt ook dat er belemmeringen voor een samenwerking met de partij van Wilders zijn "in de sfeer van de rechtsstatelijkheid".

De verkenner gaat ervan uit dat hij na de twee gesprekken met Omtzigt morgen zijn rapport kan gaan schrijven, dat hij dan maandag aan de Tweede Kamer zal aanbieden.
Morgen D-Day *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 13:52:41 #24
5428 crew  miss_sly
pi_211524872
twitter


Jaar oud, maar weer/nog steeds actueel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:58:49 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211524997
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Jaar oud, maar weer/nog steeds actueel.
Briljant en huiveringwekkend.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')