Of ik nu thuiswerk buiten een lockdown of thuiswerk in een lockdown dat maakt echt helemaal niets uitquote:Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Mijn leven verandert wel weer best drastisch, vooral op werkvlak. Maar dat komt wel goed. Zo is er dinsdag een evenement gepland dat in geen enkel opzicht essentieel is. Het zou beter zijn als dat niet doorgaat. Klaarblijkelijk hebben veel mensen niet zelf de helderheid van geest om dat te bedenken en is er overheidsbeleid voor nodig...
De Portugezen hebben het minder zwaar voor de kiezen gehad dan wij zo te zien.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:10 schreef Benny het volgende:
Voor de mensen die mensen die aandragen dat het in Spanje en Portugal zoveel beter gaat... Ja, nu wel. Maar de piekmomenten van de landen en Nederland hebben nooit letterlijk op hetzelfde moment plaatsgevonden. Wanneer de een daalde steeg de ander. De tijd zal dus ook wel uit moeten wijzen of het ook daadwerkelijk klopt.
Nederland
[ afbeelding ]
Spanje
[ afbeelding ]
Portugal
[ afbeelding ]
Misschien zie ik iets anders, maar ik zie bij Spanje ook een (weliswaar heel) lichte stijging.
Wat kon Hugo toch gebeuren toen hij heel Nederland inspoot?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het voelt alsof we Seedorf alweer de beslissende penalty hebben laten nemen.
Als de scholen gaan sluiten breekt onder de kinderen die ik ken een groot feest los! Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Muah, wel jammer dat opzich. Meer kut dat straks de (basis)scholen gaan sluiten weer sowieso.
Op basisschool hier zijn deze week 3 klassen geheel thuis omdat leraren besmet zijn, en 7 leerlingen uit zelfde klas.
Ja, maar later dan wij. Ongetwijfeld door het verschil in klimaat.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind de pieken van Spanje en Portugal toch wel redelijk op dezelfde datum liggen.
Dat is wat je minimaal moet hebben. Goede vaccins bieden 5G. Janssen 2G.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef Leonos het volgende:
Wat is dat 2G waar iedereen het over heeft?
Kloptquote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind de pieken van Spanje en Portugal toch wel redelijk op dezelfde datum liggen.
'de landen' verwees in deze ook naar Spanje en Portugalquote:Maar de piekmomenten van de landen en Nederland hebben nooit letterlijk op hetzelfde moment plaatsgevonden.
Ongevaccineerden zijn dan bijna nergens meer welkom.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef Leonos het volgende:
Wat is dat 2G waar iedereen het over heeft?
Als Portugal weer hard omhoog gaat, kunnen we dan als correlatie stellen dat jij daar was? Laatste golf in Portugal was @AlwaysHappy net terugquote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, Portugal zit nog op lage cijfers, maar ook duidelijk wel hoger dan een maand geleden. Ik ben benieuwd waar ze daar uiteindelijk op uitkomen, zeker omdat de vaccinatiegraad daar zo hoog is.
quote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is wat je minimaal moet hebben. Goede vaccins bieden 5G. Janssen 2G.
Daar heeft Oostenrijk een probleem mee, kunnen ze niet naar de tulpen kijkenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar waarom wordt die 2G niet gewoon meteen ingevoerd.
Ah, goed toch!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden zijn dan bijna nergens meer welkom.
Heerlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bewegingen inperken, daarom doen ze dit. Nachthoreca dicht, bioscopen en theaters dicht > na 20u is er weer geen klote te doen op straat.
Eerst doen we 0G voor twee weekjes.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dan ben je al het draagvlak onder gevaccineerden ook meteen kwijt natuurlijk. Zou wel beter zijn, maar gaat niet gebeuren vermoed ik zo.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef zoost het volgende:
Waarom van 3G naar 2G? Wat lost dat nou op? Of hopen je nog de laatste % te pesten zodat ze nog een vaccinatie nemen. Dat gaat niet gebeuren. Je kunt beter iedereen gaan testen.
Mijn ervaring is dat op het werk wordt gedaan wat mag. Mogen er evenementen worden georganiseerd, dan worden ze georganiseerd. En mijn werkgever is semi-overheid met een voorbeeldfunctie.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat die helderheid van geest er wel is als de urgentie duidelijk is. "Het gaat om de zorg" is voor veel mensen veel te abstract.
Houd na 24 november omgeving Malaga in de gaten. Ga iedereen en zijn moeder besmetten daar!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als Portugal weer hard omhoog gaat, kunnen we dan als correlatie stellen dat jij daar was? Laatste golf in Portugal was @:AlwaysHappy net terug
Volgens dat plaatje liggen de pieken op hetzelfde moment als in Nederland hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar later dan wij. Ongetwijfeld door het verschil in klimaat.
Laat maar komen dan 2G dan!!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden zijn dan bijna nergens meer welkom.
Als je nu 2G invoert ben je het draagvlak voor 3G op veel plekken kwijt. Dan kun je beter eerst 3G doen en dat verzwaren.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zeg maar dag met ons mooie vrije tolerante landje.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:11 schreef Blik het volgende:
OMT adviseert 2G na de korte lockdown. Koekoek!
Hoe heb je 'm genoemd?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb gelukkig een hond gekocht dus ik zit gebakken voor die eventuele avondklok
Oaahh ik wil ookquote:Op donderdag 11 november 2021 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb gelukkig een hond gekocht dus ik zit gebakken voor die eventuele avondklok
quote:Op donderdag 11 november 2021 10:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Eerst doen we 0G voor twee weekjes.
hugoquote:
Ik bedoel dat de piek van Nederland vergelijkbaar is met die van Spanje en Portugal. Ik zie niet zozeer een duidelijke vertraging. Misschien van een week.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Benny het volgende:
[..]
Klopt
[..]
'de landen' verwees in deze ook naar Spanje en Portugal
Hoe weet je dat nou? Dat weet je toch niet? Heb je daar een bron van of weet jij dat beter dan artsen die de noodklok luiden?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[quote]
En adequate investeringen in de zorg zouden ook niet genoeg zijn geweest om exponentiële groei van besmettingen in tijden van een pandemie aan te kunnen.
Dat werd gebracht alsof het DE oplossing was.quote:Dat komt doordat niemand een glazen bol heeft. Er is in zeer hoge mate sprake van speculatie. Bovendien is er, begrijpelijk, grote hoop geweest dat grootschalige vaccinatie voor een doorbraak zou zorgen.
Jij bent niet andere mensen. Heel veel mensen zijn het zat en laten dat ook horen. En dat mag.quote:Dat zit tussen je oren, @:missbutterfly . Ik dacht ook dat ik een nieuwe reeks maatregelen niet meer zou trekken en toch sta ik er nu weer achter. Er zullen economische consequenties zijn, maar mensen zijn vindingrijk en veerkrachtig.
Maar nu gaan we eerst allerlei dingen (deels) sluiten voor 2 weken en voeren we het alsnog in. Trek dan direct de pleister eraf.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je nu 2G invoert ben je het draagvlak voor 3G op veel plekken kwijt. Dan kun je beter eerst 3G doen en dat verzwaren.
Ja, die ervaring heb ik ook. Ik ken wat overheidsinstanties waar nu ook nog personeelsfeesten zijn (die hopelijk wel geannuleerd worden).quote:Op donderdag 11 november 2021 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat op het werk wordt gedaan wat mag. Mogen er evenementen worden georganiseerd, dan worden ze georganiseerd. En mijn werkgever is semi-overheid met een voorbeeldfunctie.
ik wil niet weten wat er dit keer gaat gebeuren als er weer een avondklok wordt ingesteldquote:Op donderdag 11 november 2021 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vermoed dat de demonstraties groter gaan worden de komende tijden.
Het is een beetje lastig te zien, want de x-assen zijn niet gelijkquote:Op donderdag 11 november 2021 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens dat plaatje liggen de pieken op hetzelfde moment als in Nederland hoor.
Een kat nemen en uitlaten met een tuigje.quote:
Wat is jouw voorstel? Ben ik oprecht benieuwd naar.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg maar dag met ons mooie vrije tolerante landje.
Ik hoop dat iedereen wakker is en we dit niet gaan accepteren. Maar helaas, we wonen tussen een meerderheid van schapen die niet realiseren dat we sterker zijn dan dat stel idioten in den haag.
Pas over 2 dagen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou en of, ik draai m'n ratel stuk van enthousiasme.
We kunnen het kerstgala op school wel weer schrappen, ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook veel kinderen nergens meer naar toe mogen.
Er waren nog een aantal wetswijzigingen nodig. Ik heb het gevoel (wappiespeakquote:Op donderdag 11 november 2021 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar nu gaan we eerst allerlei dingen (deels) sluiten voor 2 weken en voeren we het alsnog in. Trek dan direct de pleister eraf.
Misschien kan een Urk - waar het toen aardig misging en nu ook met de besmettingen - zich dan wel opheffenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ik wil niet weten wat er dit keer gaat gebeuren als er weer een avondklok wordt ingesteld![]()
Weer straatrellen?
Mijn oudste krijg je niet in een tuigje en de jongste wil ik dat niet aandoenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
Een kat nemen en uitlaten met een tuigje.
Overal retesnel internet met Modernaquote:Op donderdag 11 november 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is wat je minimaal moet hebben. Goede vaccins bieden 5G. Janssen 2G.
Er weer krijgt de zorg een enorme dreun te verwerken.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo, kappertje geboekt voor morgenochtend
Besmettingshaarden laten brandenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef Benny het volgende:
Misschien kan een Urk - waar het toen aardig misging en nu ook met de besmettingen - zich dan wel opheffen
Denk als ik dat met die van mij probeer ik eerst 6 lagen kleding en handschoenen aan moet trekkenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een kat nemen en uitlaten met een tuigje.
Zo ver zijn we dus hè. Dat de politiek naar een situatie toe gaat werken waarvan ze weten dat er onvoldoende draagvlak voor bestaat vanuit de huidige situatie, met 'slim bedachte' tussenstappen zodat het toch lukt. De doodgekookte kikker in optima forma.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren nog een aantal wetswijzigingen nodig. Ik heb het gevoel (wappiespeak) dat ze heel graag werkgevers er eerst onder hebben zitten voor ze naar 2G gaan.
Mijn kat gaat bij liggen als ze een tuigje om heeft. Ik ben benieuwd als ik nog een kitten erbij neemquote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijn oudste krijg je niet in een tuigje en de jongste wil ik dat niet aandoen
Gewoon een 24/7 stream met Susan & Freekquote:Op donderdag 11 november 2021 10:21 schreef Benny het volgende:
Is er al weer een concert van The Streamers om ons thuis aan de buis gekluisterd te krijgen? Of moeten we het doen met een Dansmarathon?
Ja, toch mooi wanneer je daar als werknemer zeggenschap in hebt.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als het gros kan thuiswerken? Ik ook niet. Macht der gewoonte. Lekker op kantoor is toch leuker.
Hou toch op. Ze zitten in een maatregelenpavlov en komen daar nooit meer uit. Ze willen ook niks doen om de zorgcapaciteit te verhogen, anders hadden ze 1,5 jaar terug al gestart met de werving. 'opleiding duurt 8 jaar bLaBlAbLa', nou start dan gvd een keer.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel? Ben ik oprecht benieuwd naar.
Ik zie hier veel geklaag en 'ze hadden 5 jaar geleden meer in de zorg moeten investeren'-verhalen maar weinig concrete alternatieven
Geen probleem toch, halen ze volgend jaar wel in.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We kunnen het kerstgala op school wel weer schrappen, ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Owja dat doen ze ook nog idd. Schrok me rot toen ik dat ooit eens zagquote:Op donderdag 11 november 2021 10:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mijn kat gaat bij liggen als ze een tuigje om heeft. Ik ben benieuwd als ik nog een kitten erbij neem
In Kroatië is het net zo’n takkenweer als hier hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat warmere klimaat redt de Kroaten en Montenegrijnen niet.
Dichtlaseren die deurenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Buitendam zegt waar het op staat.
Ok.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou toch op. Ze zitten in een maatregelenpavlov en komen daar nooit meer uit. Ze willen ook niks doen om de zorgcapaciteit te verhogen, anders hadden ze 1,5 jaar terug al gestart met de werving. 'opleiding duurt 8 jaar bLaBlAbLa', nou start dan gvd een keer.
Accepteer deze ziekte en zorg dat mensen op tijd gevaccineerd worden. Want blijkbaar zit daar de crux. Met alles zijn ze te laat, maar blijven wijzen met hun vingertje naar een ander.
Fuck. Off.
De mensen willen niet luisteren!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef THEFXR het volgende:
mensen moeten maar eens leren zich aan de maatregelen te houden, afstand houden en kappen op, ook als je op bezoek bent
Nee, januari. Zorgvuldigheid is GEBOTEN.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat als we in lockdown moeten, dat ze morgen ook gaan beginnen met boostertjes jassen? Anders lijkt me dat heel onredelijk.
Ik wist het!quote:
quote:
Doe jij zelf wel netjes neem ik aan.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:22 schreef THEFXR het volgende:
mensen moeten maar eens leren zich aan de maatregelen te houden, afstand houden en kappen op, ook als je op bezoek bent
Ik kan het van harte aanraden.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:25 schreef Elan het volgende:
Overweeg als ze het heel bont maken serieus om een maandje naar Spanje te gaan als dat kan met werk. Heb een deel opdrachten aan een bestaand dossier en plannen en systeem updaten kan/moet ook vanuit huis. En nog 200 uur vakantie.
Mijn kapper, die zijn zaak failliet heeft zien gaan door de sluitingen, knipt nu gewoon thuis bij de mensen en heeft niets op met de 'rona. Dus die kan ik gewoon bellen wanneer het nodig isquote:Op donderdag 11 november 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo, kappertje geboekt voor morgenochtend, voor geval Hugo en co weer helemaal gaan doordraaien.
Nee, ik prik 'm.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Cool. Schop je je hont ook af en toe dan?
Het is sowieso onredelijk dat het allemaal zo lang moet duren om met die boosters te beginnen. Als er nou een maatregel is die wel effect heeft maar weinig kwaad kan, is dat het wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat als we in lockdown moeten, dat ze morgen ook gaan beginnen met boostertjes jassen? Anders lijkt me dat heel onredelijk.
Niet een onschuldig hondje laten opdraaien voor acties van een of andere incapabele klaploper.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Cool. Schop je je hont ook af en toe dan?
Misschien toch ethische kwesties bespreken.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ok.
Maar wat is nou jouw voorstel? 'Accepteer deze ziekte', en dan?
denk dat die mensen weinig in getal zijn, maar ze zijn er wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Doe jij zelf wel netjes neem ik aan.
Alle vrouwelijke collega's over een maand of negen met zwangerschapsverlof?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef Evenstar het volgende:
Vanavond afscheidsborrel op werk, nog maar even los dan.
Precies.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef Red_85 het volgende:
2g na de lockdown.
Alle 'wappies' en Keizer kregen toch gelijk. En al die naïevelingen.. 'neuuu hoor gaat niet gebeuren, is een complot'
Flikker toch op.
Ze hebben geen gelijk, en dat gaan ze nooit krijgen ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef Red_85 het volgende:
2g na de lockdown.
Alle 'wappies' en Keizer kregen toch gelijk. En al die naïevelingen.. 'neuuu hoor gaat niet gebeuren, is een complot'
Flikker toch op.
Dick dirty mind laurent..quote:Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm.....So many ways to interpret this....
2G op het werk lijkt me onhaalbaar in Nederland, want dat is de facto een keiharde vaccinatieplicht. Dat gaat niet door de kamer komen. Hoop ik dan maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren nog een aantal wetswijzigingen nodig. Ik heb het gevoel (wappiespeak) dat ze heel graag werkgevers er eerst onder hebben zitten voor ze naar 2G gaan.
Anders doe je (bijvoorbeeld) 2G in de horeca voor bezoekers, maar kunnen medewerkers nog wel met test aan het werk.
Ontkenningsfase much.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben geen gelijk, en dat gaan ze nooit krijgen ook.
Ik zou er geen geld op durven zetten.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:28 schreef vosss het volgende:
[..]
2G op het werk lijkt me onhaalbaar in Nederland, want dat is de facto een keiharde vaccinatieplicht. Dat gaat niet door de kamer komen. Hoop ik dan maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |