Die hebben wel een mooi weer bonus.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn de landen met een hoger vaccinatiepercentage (Spanje en Portugal) niet terug bij af...
Allemaal figuren die echt geen benul hebben hoe dit soort dingen werken dit soort beslissingen laten nemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.
Gelukkig, nog iemand die het herkent.quote:
Je vergeet dat de Delta-variant met een miljoenmiljard hogere besmettelijkheid in de tussentijd de arena heeft betreden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Onwaar. Er is een brede AlleenSamen-campagne geweest waarbij letterlijk werd geroepen dat we "straks meer kunnen als we vaccineren/aan de maatregelen houden". We hebben een vaccinatiepercentage van >80% en zijn terug bij af.
Of gaat sowieso niet en blijft vanaf het begin thuis zuipen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.
De jongeren gaan na 00:00u vrolijk door tot een uurtje of 4..quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
We kunnen de samenleving niet blijven gijzelen, of er is straks geen gezondheidszorg meer over. Dat moet betaald worden door de samenleving.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Buitendam het volgende:
Er waait een longvirus rond, een deel van de mensen laat zich niet vaccineren en het hele land gaat naar werk, school, horeca etc. En als de ziekenhuizen weer vol stromen zijn we allemaal gepikeerd dat er maatregelen worden genomen.
Er was laatst hier een artikel gepost waarin dit scenario letterlijk hetzelfde zich afspeelde, maar dan na 00:00quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Naar wat ze verwachtte destijds niet nee. Maar als het moet, dan moet het.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef popje het volgende:
Ook het feit dat ze noemen dat 'er nu nog geen avondklok ingevoerd dient te worden'. Die zou toch NOOIT meer terugkomen?
Zeker, iedereen wist dat dat in elk geval niks zou uithalen. Maar had toch de hoop dat ze met wat milde maatregelen zouden komen, groepsgrootte beperken is op zich prima hoor maar doe dat als advies. Grote evenementen afschaffen oké. Niet weer de hele boel op slot. Die twee weken worden sowieso twee maanden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zeiden we 1,5 week geleden al..
Yes, tuurlijk, die is er over een paar weken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of gaat sowieso niet en blijft vanaf het begin thuis zuipen.
Oftewel... avondklok incoming?
Ander klimaat, hier was er in augustus ook nog niet veel aan de hand natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn de landen met een hoger vaccinatiepercentage (Spanje en Portugal) niet terug bij af...
Als we alles open laten is er ook geen gezondheidszorg meer over..quote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We kunnen de samenleving niet blijven gijzelen, of er is straks geen gezondheidszorg meer over. Dat moet betaald worden door de samenleving.
Laatst kwam hier een artikel langs waarin gesuggereerd werd dat afterparty's in Amsterdam min of meer gemeengoed waren. Maar dat kan dan net over die 10% gaan natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Gijzelen? Je leeft in 1 van de meest vrije landen ter wereld waar de zorg overbelast raakt, dan moet je ingrijpen en beginnen met een groot plan om de zorg weer op niveau te krijgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We kunnen de samenleving niet blijven gijzelen, of er is straks geen gezondheidszorg meer over. Dat moet betaald worden door de samenleving.
Het kabinet moet alles op alles zetten om Tata Steel extra te laten uitstoten!quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ander klimaat, hier was er in augustus ook nog niet veel aan de hand natuurlijk.
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Onwaar. Er is een brede AlleenSamen-campagne geweest waarbij letterlijk werd geroepen dat we "straks meer kunnen als we vaccineren/aan de maatregelen houden". We hebben een vaccinatiepercentage van >80% en zijn terug bij af.
Dat argument wordt ook telkens aangedragen en is mij welbekend... Ik zie echter ook dat de piekmomenten van besmettingen in Nederland en Spanje/Portugal van elkaar afwijken. Waar de een klaar is, begint de ander.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En over een half jaar komt toevallig de Sigma variant, wat dan? Weer terug bij af, u krijgt geen 200 euroquote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je vergeet dat de Delta-variant met een miljoenmiljard hogere besmettelijkheid in de tussentijd de arena heeft betreden.
Moeten zij weten.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
En over een half jaar komt toevallig de Sigma variant, wat dan? Weer terug bij af, u krijgt geen 200 euro
Dan moet je triage gaan regelen en de kwetsbare mens beschermen door zo snel mogelijk te gaan boosteren.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we alles open laten is er ook geen gezondheidszorg meer over..
Ik kan de Twitter-berichten van Hugo nog wel voor de geest halen hoor. "Prik nu naar je vrijheid."quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.
Dat is het ding, he. Iedereen is boos over de maatregelen, maar ondertussen stijgt de ziekenhuisbezetting maar door. Ik las vanochtend nog ergens dat zelfs de acute zorg onder druk komt te staan vanwege de grote instroom.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat warmere klimaat redt de Kroaten en Montenegrijnen niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ander klimaat, hier was er in augustus ook nog niet veel aan de hand natuurlijk.
Jawel, maar niet als je alle coronazorg wil blijven verlenen die we nu doen. Linksom of rechtsom lukt dat gewoon niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat Hugo als een soort gelikte autoverkoper te werk is gegaan heeft inderdaad zeker niet altijd geholpen, nee.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan de Twitter-berichten van Hugo nog wel voor de geest halen hoor. "Prik nu naar je vrijheid."
Haha vooral dat niet lezen en/ofvoorbereiden gebeurt bij mij dagelijks en dat mensen niet werken op een dag dat je ze nodig hebt is ook zeer herkenbaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik stel het me voornamelijk voor als een opeenvolging van oervervelende trivialiteiten, zoals bij elke vergadering.
"Handige dingen, hè? Ik haal mijn paperclips altijd bij de Hema."
"En had jij nou een korte vakantie gepland volgende week? Of ging dat niet door?"
"Goed, jongens, terug naar het advies! Wat vinden we van de opmerking die Jan via de mail rondstuurde? Misschien kan hij het nu even toelichten."
"O, Jan komt wat later, die heeft een tandartsafspraak die hij niet kon verzetten..."
"Frits, heb jij nog naar die uitdraai gekeken..." "O, die cijfers van afgelopen dinsdag, nee, niet aan toegekomen. Ik ga er zo direct even achteraan..." "Ja, doe maar, want ik denk dat we die wel nodig hebben."
"Zeg, heb jij Marie nog gesproken over die toegangscode die niet werkt?" "Nee, ik heb zojuist even op haar deur geklopt, maar ze bleek op woensdag vrij te hebben."
"Goed, ter zake, waar waren we gebleven..."
Als we dat allemaal (of iig voor 95%) hadden gedaan zaten we nu niet in deze situatie.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan de Twitter-berichten van Hugo nog wel voor de geest halen hoor. "Prik nu naar je vrijheid."
Het betekend wel dat een essentiële vrijheid te pas en te onpas kan worden afgenomen. Je krijgt letterlijk huisarrest omdat anderen zich niet willen aanpassen. Dat is een collectieve strafmaatregel.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Naar wat ze verwachtte destijds niet nee. Maar als het moet, dan moet het.
Zoals erkel hierboven al zei, het is soms de realiteit, dan kunnen we het wel niet eerlijk vinde,n omdat destijds een 'belofte' is gedaan op de kennis van toen. Maar dat zegt niets over nu als de zaken er heel anders voor liggen.
Alleen de vraag is... in hoeverre dat ook echt heeft geholpen / gaat helpen.
Ja, de maatschappij is dus failliet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef erkel het volgende:
[..]
Ondanks alle likes en je disclaimer aan het eind sla je de plank toch mis. Dankzij de vaccinaties valt het nu nog relatief mee. Het is altijd een goed idee geweest om te vaccineren en dat blijft het. Het is en was de eerste stap richting de uitweg. Helaas was de impact (dankzij de Delta-variant) niet groot genoeg om de verspreiding ver genoeg terug te dringen.
En er is niets beloofd, maar er zijn alleen verwachtingen uitgesproken en er is een perspectief geboden met de toen beschikbare informatie. Ik word een beetje moe van dat belofte-gel*l eerlijk gezegd, want het gaat volledig voorbij aan de realiteit en waarmee gedeald moet worden. Je hebt ook niets aan de beloofde garantie van je gekochte product als de zaak waar het gekocht failliet is. Dat heet nu eenmaal de realiteit.
TING: DAM SQUAREquote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke halte stond lockdown in de routekaart die vorige week is gepresenteerd?
We zijn zeker beter af dan we zouden zijn zonder vaccinaties, vele malen. Ik denk dat het zonder vaccinaties nu echt fout zou gaan. Tegelijkertijd snap ik echt niet dat het OMT nu komt met het advies van een lockdown van 2 weken en daarna 2G terwijl er bij het kabinet geen urgentie lijkt te zijn om snel actie te ondernemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.
Behalve dat een superspreader op een thuisfeestje minder mensen besmet dan in een kroeg.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Ik geloof het niet. Denk dat we er vroeg of laat weer in zouden zitten. Maar hoop dat Portugal het vol houdt en het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we dat allemaal (of iig voor 95%) hadden gedaan zaten we nu niet in deze situatie.
Ben ik mij bewust van. Net als dat de ontwikkelingen telkens in beweging zijn. Maar het beleid klopt van geen kant. Misschien had ik het bericht minder stellig moeten starten met "Letterlijk alle redenen om te vaccineren worden op deze manier toch teniet gedaan?", maar het meer op mijzelf te betrekken. Want feit blijft -in mijn geval- dat ik wel enorm baal dat de redenen waarom ik mij heb laten prikken teniet zijn gedaan. En ik daardoor wel afwachtender zal reageren op nieuwe onwikkelingen en dus ook wel langer zal nadenken bij een booster + daarbij behorende beloftes (want ja, die zijn dus weldegelijk gedaan)quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik kan voorstellen dat je het rustig vindt is omdat je niet thuis kan werken zonder lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Op nu.nl nu allemaal mensen die roepen dat ze weer uitkijken naar een lockdown 'omdat het zo lekker rustig is' en 'het nodig is zolang het nodig is'... Zo verdrietig hier, weer straks een half jaar naar de filestijnen...
Nu.nl comments lezenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Op nu.nl nu allemaal mensen die roepen dat ze weer uitkijken naar een lockdown 'omdat het zo lekker rustig is' en 'het nodig is zolang het nodig is'... Zo verdrietig hier, weer straks een half jaar naar de filestijnen...
Op NU.nl zitten allemaal door de overheid betaalde accounts, of lijkt dat maar zo. Of het zijn de VVD stemmers.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Verwacht trouwens niet dat het thuiswerk beleid ook maar iets zal veranderen in de praktijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik kan voorstellen dat je het rustig vindt is omdat je niet thuis kan werken zonder lockdown.
In ieder ander geval zeg ik: Niemand verplicht je om nu niet vrijwillig in lockdown te gaan.
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we dat allemaal (of iig voor 95%) hadden gedaan zaten we nu niet in deze situatie.
Ach je weet wel beter. Ze halen er 1 of 2 scherpe kantjes van af en het wordt er gewoon doorgedrukt. Het kabinet heeft toegezegd naar het advies van het OMT te luisteren vanwege de korte termijn, daar komen ze niet 180 graden op terug.quote:
Er zijn weer besmettingen, maar het aantal doden valt in het niet bij vorig jaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.
Dus jij adviseert van lockdown naar lockdown leven?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.
Grootste deel op de IC is gewoon ongevaccineerd of heeft al ernstig onderliggend lijden.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het moet ook niet zomaar worden toegepast omdat makkelijk. Dat hoor je mij dan ook zeker niet zeggen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef zalkc het volgende:
Het betekend wel dat een essentiële vrijheid te pas en te onpas kan worden afgenomen. Je krijgt letterlijk huisarrest omdat anderen zich niet willen aanpassen. Dat is een collectieve strafmaatregel.
Als het gaat om een virus dat wild om zich heen grijpt en het is de enige oplossing die over is, of de tanks gaan door de straten, of er is een dijk doorgebroken, of er zijn rellen dan kun je er nog wel (lokaal) voor kiezen.
Maar het zomaar toepassen omdat het een lekker makkelijke maatregel is is gewoon principieel fout.
V for vendetta samenlevingquote:Op donderdag 11 november 2021 10:03 schreef Sfancta het volgende:
Achja en straks in december is er weer een avondklok. Misschien dit keer QR code scannen, op het QR code slot op de voordeur als je met de hond wil.
Als je alleen maar in lockdown bent, is het dan nog een lockdown? Dan word je tenslotte niet meer dan normaal in je beweging beperktquote:Op donderdag 11 november 2021 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus jij adviseert van lockdown naar lockdown leven?
Waarom zou je jezelf als een kleuter opstellen? Beloofd = beloofd, muterend longvirus of niet; alles zou worden opgelost!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:00 schreef Benny het volgende:
[..]
Ben ik mij bewust van. Net als dat de ontwikkelingen telkens in beweging zijn. Maar het beleid klopt van geen kant. Misschien had ik het bericht minder stellig moeten starten met "Letterlijk alle redenen om te vaccineren worden op deze manier toch teniet gedaan?", maar het meer op mijzelf te betrekken. Want feit blijft -in mijn geval- dat ik wel enorm baal dat de redenen waarom ik mij heb laten prikken teniet zijn gedaan. En ik daardoor wel afwachtender zal reageren op nieuwe onwikkelingen en dus ook wel langer zal nadenken bij een booster + daarbij behorende beloftes (want ja, die zijn dus weldegelijk gedaan)
Zeker niet..quote:Op donderdag 11 november 2021 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus jij adviseert van lockdown naar lockdown leven?
En adequate investeringen in de zorg zouden ook niet genoeg zijn geweest om exponentiële groei van besmettingen in tijden van een pandemie aan te kunnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Claudia, dat de bevolking vergrijst zagen we al jaren en jaren aankomen.
En deze regering heeft jaren geleden de zorg al kapot bezuinigd.
Dat komt doordat niemand een glazen bol heeft. Er is in zeer hoge mate sprake van speculatie. Bovendien is er, begrijpelijk, grote hoop geweest dat grootschalige vaccinatie voor een doorbraak zou zorgen.quote:We hebben ontzettend weinig Ic bedden en in de bijna twee jaar dat Corona nu een rol speelt wordt er met geen woord gerept over de toekomst. Hoe gaat het nu verder?
Dat zit tussen je oren, @missbutterfly . Ik dacht ook dat ik een nieuwe reeks maatregelen niet meer zou trekken en toch sta ik er nu weer achter. Er zullen economische consequenties zijn, maar mensen zijn vindingrijk en veerkrachtig.quote:Het wordt tijd voor een andere manier van denken en dat zijn etnische dilemma’s, maar we kunnen zo niet weer een jaar doorgaan. De rek bij de bevolking is er uit.
Volgens mij is dit al jaren zoquote:Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef chratnox het volgende:
Die gaf aan dat een flink deel van de IC-verpleegkundigen wegloopt door administratie, overhead en het gevoel dat er niet naar ze geluisterd wordt. Hij gaf aan dat er heel veel overbodige registraties gedaan moeten worden en dat daar zijn grootste frustratie zat.
13uquote:Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Oriente het volgende:
[..]
Hoe laat is dat overleg eigenlijk? (catshuis)
Nou, vertel dan hoe we uit de crisis komen? En 'gewoon doen alsof er niks aan de hand is' is geen oplossing.quote:
Natuurlijk! De legpuzzels zijn alweer van zolder gehaald voor de komende 3 maandenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef byah het volgende:
Hebben we er nog een beetje zin in mensen?
Ja, snap ook niet waarom mensen naar school of werk gaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Buitendam het volgende:
Er waait een longvirus rond, een deel van de mensen laat zich niet vaccineren en het hele land gaat naar werk, school, horeca etc. En als de ziekenhuizen weer vol stromen zijn we allemaal gepikeerd dat er maatregelen worden genomen.
Niet heel gek toch? We weten inmiddels dat het niet bij 2 weken zal blijven..quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Kwam hier even om de stemming te proeven. Ik ben niet teleurgesteld.
Lees wat je wilt lezenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf als een kleuter opstellen? Beloofd = beloofd, muterend longvirus of niet; alles zou worden opgelost!
Het komt volgens mij zelden voor dat het gelekte niet voor minimaal 80% overeenkomt met de daadwerkelijke maatregelen .quote:
Jij bent taart wezen halen zeker in de tussentijd?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Kwam hier even om de stemming te proeven. Ik ben niet teleurgesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |