SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
![]()
Meestal lekken dergelijke maatregelen uit om het sentiment te peilen en vervolgens daar op te anticiperen. Ik denk dat het Catshuis te klein is![]()
Ja, voor die dingen sloop je het draagvlak ook wel op deze manier. Maar maakt het nog echt uit? Als je niet braaf je boostershitje neemt dwingen dringen we je over een paar maanden wel door anders je vinkje weer weg te halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gefopt!
Wel braaf je boostershotjes halen he. En je privetelefoon laten zien aan iemand die daar geen worst mee te maken heeft, anders mag je niks leuks meer doen.![]()
Ze krijgen van mij een grote middelvinger.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:40 schreef Benny het volgende:
Meestal lekken dergelijke maatregelen uit om het sentiment te peilen en vervolgens daar op te anticiperen. Ik denk dat het Catshuis te klein is[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Bewegingen inperken, daarom doen ze dit. Nachthoreca dicht, bioscopen en theaters dicht > na 20u is er weer geen klote te doen op straat.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het is echt dieptriest... zijn bioscopen en theaters zulke corona kweekkamers dan dat ze weer aan de beurt zijn? Of is het gewoon lekker makkelijk ipv de problemen onder ogen te zien.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het OMT heeft besloten dat er niks in de samenstelling moet veranderen en dat het OMT goed is zoals het is.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer gaan we dat OMT eens verversen.
En iedereen lijkt dat allemaal normaal te vinden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Heel dit zaakje begint inmiddels harder te stinken dan een ongekoeld lijkenhuisquote:Notitieboek met namen kwijt van onderzoeker mondkapjesdeal Sywert van Lienden
In het onderzoek naar onder meer de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden is een notitieboek van een van de onderzoekers met daarin persoonlijke aantekeningen vermist geraakt. Een ‘anoniem persoon’ zou het aantekeningenboek in bezit hebben, maar nog niet hebben teruggegeven, schrijft demissionair staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) aan de Tweede Kamer.
Blokhuis spreekt van een datalek en bekijkt welke gevolgen dit heeft voor het verdere onderzoek. Deloitte zou hem inmiddels hebben ingelicht over ‘de ernst van dit lek en de volledige omvang en mogelijke gevolgen van deze vermissing’. Een woordvoerder van het ministerie kon verder niets zeggen over de kwestie.
In het notitieboek stonden ook ‘persoonsnamen’, schrijft de staatssecretaris. Hij is in overleg met Deloitte ‘om te borgen dat alle betrokken belanghebbenden zo snel mogelijk over de ontstane situatie worden geïnformeerd’.
Het aantekeningenboek raakte halverwege oktober kwijt, maar Deloitte deed pas op 7 november melding van de vermissing bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat het onderzoeksbureau hier zo lang mee heeft gewacht betreurt Blokhuis ‘ten zeerste’.
https://www.ad.nl/politie(...)an-lienden~ae2720b4/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Alles wat de wappies voorspelden is uitgekomen.
Ik heb nog nooit de plank zóóóó misgeslagen door iets in eerste instantie te geloven
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Het OMT heeft besloten dat er niks in de samenstelling moet veranderen en dat het OMT goed is zoals het is.
En iedereen lijkt dat allemaal normaal te vinden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat idee heb ik dan weer niet. Denk hoogstens niet goed bij nagedacht bij het bouwen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daardoor voelt het dus of het niet meer om corina gaat maar puur om die QR maatschapoij erdoor te drukken.
Blijkbaar is dat belangrijker.
Maar wel dat ze te traag zijn om het wel in te bouwen (geen idee hoe makkelijk dat gaat)![]()
Vuurwerk afsteken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bewegingen inperken, daarom doen ze dit. Nachthoreca dicht, bioscopen en theaters dicht > na 20u is er weer geen klote te doen op straat.![]()
Tis net geen avondklok danquote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
na 20u is er weer geen klote te doen op straat.![]()
![]()
Yes.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:42 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb nog nooit de plank zóóóó misgeslagen door iets in eerste instantie te geloven![]()
Het is bijna treurig te noemen dat bijna alle voorspellingen hier genoemde waarheid worden. Zo voorspelbaar zijn ze van het OMT geworden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:
Het bizarre is, dit is exact het gesprek dat hier gevoerd werd tijdens de vorige persconferentie. Vorige persconferentie waren de maatregelen licht en zei bijna iedereen: Hoe gaan ze hiermee het tij keren, hierna komt echt een gigantische overreactie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Allesquote:Op donderdag 11 november 2021 09:42 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb nog nooit de plank zóóóó misgeslagen door iets in eerste instantie te geloven
Wappies voorspelden ook dat Hugo de Jonge aan satanistisch kindermisbruik doet, is dat al uitgekomen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Sow.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze krijgen van mij een grote middelvinger.![]()
Het FOK! OMT heeft besloten dat het OMT in de huidige vorm niet langer verder kan en zegt het vertrouwen op.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Het OMT heeft besloten dat er niks in de samenstelling moet veranderen en dat het OMT goed is zoals het is.
En iedereen lijkt dat allemaal normaal te vinden.![]()
Dat zal ze leren!quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ben benieuwd of toch niet stiekem een versie callback in de CoronaCheck app zit. Heb mijn spullen niet bij me anders had in wel even kunnen kijken. In dat geval zou je het opnieuw ophalen van een certificaat kunnen “forceren”. Daar los je het probleem met een papieren niet nee op, maar je zou dan wel bij hoog risico evenementen een digitale kunnen eisen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:34 schreef chratnox het volgende: [..] Op dit moment kan dat technisch niet in de app.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is je gegund, hoor! Ik zat zelf ook niet onmiddellijk te springen om nieuwe maatregelen. Maar ik kan nu niet meer ontkennen dat de situatie ernstig is en dus snap ik - net als veel andere Nederlanders - dat er weer maatregelen komen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik kan het zeker wel begrijpen, maar ik ben vandaag gewoon boos
Ik zie hier ook veel onwil om te proberen te begrijpen waarom maatregelen nodig zijn en een 2G-beleid nu bijvoorbeeld helemaal geen oplossing is, even los van de ethische problemen rond zulk beleid. 't Is meer een foeterreeks geworden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat zou wel eens een dingetje kunnen worden ja. De vlam kan in de pan slaanquote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Benny het volgende:
Ik vermoed dat de coronaprotesten een stuk heftiger gaan wordenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar denk je echt dat deze maatregelen in 2 weken ook maar iets bereiken? Of is dit gewoon weer de opmaat voor een maatregelen abonnement wat telkens stilzwijgend verlengd wordt?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bewegingen inperken, daarom doen ze dit. Nachthoreca dicht, bioscopen en theaters dicht > na 20u is er weer geen klote te doen op straat.![]()
wow!quote:Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze krijgen van mij een grote middelvinger.![]()
Van een kleine groep dan, neem ik aan? Ik begreep juist dat het draagvlak voor maatregelen weer is toegenomen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Benny het volgende:
Ik vermoed dat de coronaprotesten een stuk heftiger gaan wordenI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nou, ik heb gisteren toevallig de hele app door zitten pluizen omdat ik hetzelfde dacht. Ik dacht, misschien wordt er een DNS (TXT) query gedaan ergens, dan kun je toch guid's doorgeven. Op het netwerk deed ie bij mij niets als ik 't probeerde, alleen als ik een nieuw certificaat ophaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of toch niet stiekem een versie callback in de CoronaCheck app zit. Heb mijn spullen niet bij me anders had in wel even kunnen kijken. In dat geval zou je het opnieuw ophalen van een certificaat kunnen “forceren”. Daar los je het probleem met een papieren niet nee op, maar je zou dan wel bij hoog risico evenementen een digitale kunnen eisen.![]()
Ahold speelt briljant in op alle maatregelen... Van bezorgservices, tot de introductie van extra diensten (AH Premium).quote:Op donderdag 11 november 2021 09:44 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ahold heeft ook Bol dat compenseert bij maatregelen.
Men gaan (weer) massaal en massaler inkopen via Bol.com; AH bezorgservice gaat weer pieken. En de feestdagen moeten nog komen.
Het was een subtiele tip om te investeren in Ahold![]()
Het nieuwe normaalquote:Op donderdag 11 november 2021 07:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Marino heeft vast een leuk leven @:El-Stinho @:zipportal @:lenny_leonard![]()
Ondanks alle likes en je disclaimer aan het eind sla je de plank toch mis. Dankzij de vaccinaties valt het nu nog relatief mee. Het is altijd een goed idee geweest om te vaccineren en dat blijft het. Het is en was de eerste stap richting de uitweg. Helaas was de impact (dankzij de Delta-variant) niet groot genoeg om de verspreiding ver genoeg terug te dringen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:33 schreef Benny het volgende:
Letterlijk alle redenen om te vaccineren worden op deze manier toch teniet gedaan? Ik val zelf totaal niet in een van de risicogroepen en deed het oa.
• om uit deze shitstorm te komen
• niet elke keer met corona bezig te hoeven houden
• geen mondkapje te hoeven dragen
• omdat gevaccineerden van alles werd beloofd
• om anderen te kunnen beschermen
en belangrijker nog...
• iets van de vrijheid terug
Wat is hier nog van over? Niks, noppes, nadda.
Begrijp me goed... Ik ben volledig voor het vaccineren. Heb er wel enige tijd over getwijfeld. Mede omdat er nog veel onbekend was. Maar vooral vanwege bovenstaande toch laten vaccineren.
Nu zijn we letterlijk weer terug bij af. Wat voor stel randdebielen zijn we dan? En belangrijker nog... Wat voor randdebielen zijn er in Den Haag dat hier niet van te voren op in werd gespeeld. Daarom zitten die lui daar toch?
En er is niets beloofd, maar er zijn alleen verwachtingen uitgesproken en er is een perspectief geboden met de toen beschikbare informatie. Ik word een beetje moe van dat belofte-gel*l eerlijk gezegd, want het gaat volledig voorbij aan de realiteit en waarmee gedeald moet worden. Je hebt ook niets aan de beloofde garantie van je gekochte product als de zaak waar het gekocht failliet is. Dat heet nu eenmaal de realiteit.Weisst![]()
Ik niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Benny het volgende:
Ik vermoed dat de coronaprotesten een stuk heftiger gaan worden
Er zullen wel weer ergens wat halve garen gaan rellen, waarna iedereen er (terecht) schande van spreekt, maar de volgzame meute doet helemaal niets.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Komt goed.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou wel eens een dingetje kunnen worden ja. De vlam kan in de pan slaan![]()
![]()
Daar ben ik ook bang voor. Weer een kutwinter.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat deze maatregelen in 2 weken ook maar iets bereiken? Of is dit gewoon weer de opmaat voor een maatregelen abonnement wat telkens stilzwijgend verlengd wordt?![]()
Uiteraard dat laatste. Mag blij zijn als je in de lente weer wat kan.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat deze maatregelen in 2 weken ook maar iets bereiken? Of is dit gewoon weer de opmaat voor een maatregelen abonnement wat telkens stilzwijgend verlengd wordt?![]()
Ik probeer overigens al de hele dag een testafspraak te maken en er is gewoon geen plek!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Er komt een punt dat het wel echt genoeg is met de achterlijkheid.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Benny het volgende:
Ik vermoed dat de coronaprotesten een stuk heftiger gaan worden
Voor mij is dat nu wel met deze maatregelen.![]()
Als je die peilingen onder 65+ doet wel jaquote:Op donderdag 11 november 2021 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van een kleine groep dan, neem ik aan? Ik begreep juist dat het draagvlak voor maatregelen weer is toegenomen.![]()
![]()
Ik stel het me voornamelijk voor als een opeenvolging van oervervelende trivialiteiten, zoals bij elke vergadering.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou heel graag eens bij al die meetings zijn of de verslagen lezen
Wat bespreken ze, bespreken ze wel de toekomst / kijken ze wel terug. En hoe doen ze dit?
Hoevaak komen ze terug op eerdere besluiten in die meetings?
Dat het allemaal niet naar buiten komt begrijp ik, maar zou het wel graag willen weten. Want nu lijkt het een stelletje debielen al 2 jaar.
Terwijl ik me echt niet kan voorstellen dat ze dat ook echt allemaal zijn
"Handige dingen, hè? Ik haal mijn paperclips altijd bij de Hema."
"En had jij nou een korte vakantie gepland volgende week? Of ging dat niet door?"
"Goed, jongens, terug naar het advies! Wat vinden we van de opmerking die Jan via de mail rondstuurde? Misschien kan hij het nu even toelichten."
"O, Jan komt wat later, die heeft een tandartsafspraak die hij niet kon verzetten..."
"Frits, heb jij nog naar die uitdraai gekeken..." "O, die cijfers van afgelopen dinsdag, nee, niet aan toegekomen. Ik ga er zo direct even achteraan..." "Ja, doe maar, want ik denk dat we die wel nodig hebben."
"Zeg, heb jij Marie nog gesproken over die toegangscode die niet werkt?" "Nee, ik heb zojuist even op haar deur geklopt, maar ze bleek op woensdag vrij te hebben."
"Goed, ter zake, waar waren we gebleven..."![]()
Erg mooiquote:Op donderdag 11 november 2021 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verplichte vaccinatie incoming allen.![]()
We doen het 2 weken en dan wordt het stilzwijgend verlengd met 2 weken tot ongeveer maart, want het steeds niet genoeg.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat deze maatregelen in 2 weken ook maar iets bereiken? Of is dit gewoon weer de opmaat voor een maatregelen abonnement wat telkens stilzwijgend verlengd wordt?
Het treurige eraan is dat ze 22 maanden de tijd gehad hebben een beter zorgplan in elkaar te zetten maar alles met een zak geld opgelost is behalve bij de zorgwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dicht natuurlijk. Dat krijg je ervan als je op het veld geen QR-codes wil checken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blijven kappers open?
En wat met voetbal en amateursport?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Afgezien van riduculiteiten zoals dat inderdaad of dat phizer iemand magnetisch zou maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alles
Wappies voorspelden ook dat Hugo de Jonge aan satanistisch kindermisbruik doet, is dat al uitgekomen?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
We gaan dus in anderhalve week tijd van wat mondkapjes en een QR code meteen weer in lockdown. Hugogod.blablablabla![]()
En de hoeren?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blijven kappers open?
En wat met voetbal en amateursport?
@Caland![]()
Dit heb ik nou nooit bij mijn vergaderingen. Misschien moet je bedrijfscultuur eens gaan aanpakken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik stel me er voornamelijk voor als een opeenvolging van oervervelende trivialiteiten bij voor, zoals elke vergadering.
"En had jij nou een korte vakantie gepland volgende week? Of ging dat niet door?"
"Goed, jongens, terug naar het advies! Wat vinden we van de opmerking die Jan via de mail rondstuurde? Misschien kan hij het nu even toelichten."
"O, Jan komt wat later, die heeft een tandartsafspraak die hij niet kon verzetten..."
"Frits, heb jij nog naar die uitdraai gekeken..." "O, die cijfers van afgelopen dinsdag, nee, niet aan toegekomen. Ik ga er zo direct even achteraan..." "Ja, doe maar, want ik denk dat we die wel nodig hebben."
"Zeg, heb jij Marie nog gesproken over die toegangscode die niet werkt?" "Nee, ik heb zojuist even op haar deur geklopt, maar ze bleek op woensdag vrij te hebben."
Vorig jaar gingen we in een week tijd van "geen handen schudden" naar "alle horeca dicht, oh ja en de scholen ook"quote:Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef Elan het volgende:
We gaan dus in anderhalve week tijd van wat mondkapjes en een QR code meteen weer in lockdown. Hugogod.![]()
![]()
Het is toch echt te treurig voor woorden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dicht natuurlijk. Dat krijg je ervan als je op het veld geen QR-codes wil checken.
En over 12 maanden weer hetzelfde gezeik want dan is de zorg nog verder uitgehold.![]()
Nouja, zo kan ik het ook. Dan hebben de wappies wel heel veel riciduliteiten op hun naam!quote:Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Afgezien van riduculiteiten zoals dat inderdaad of dat phizer iemand magnetisch zou maken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat deed hij ook al vóór de cronacrisisquote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alles
Wappies voorspelden ook dat Hugo de Jonge aan satanistisch kindermisbruik doet, is dat al uitgekomen?![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:48 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat deed hij ook al vóór de cronacrisis
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Bij ons zijn ze op een persoon na altijd lekker bondig.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit heb ik nou nooit bij mijn vergaderingen. Misschien moet je bedrijfscultuur eens gaan aanpakken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Onwaar. Er is een brede AlleenSamen-campagne geweest waarbij letterlijk werd geroepen dat we "straks meer kunnen als we vaccineren/aan de maatregelen houden". We hebben een vaccinatiepercentage van >80% en zijn terug bij af.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef erkel het volgende:
[..]
Ondanks alle likes en je disclaimer aan het eind sla je de plank toch mis. Dankzij de vaccinaties valt het nu nog relatief mee. Het is altijd een goed idee geweest om te vaccineren en dat blijft het. Het is en was de eerste stap richting de uitweg. Helaas was de impact (dankzij de Delta-variant) niet groot genoeg om de verspreiding ver genoeg terug te dringen.
En er is niets beloofd, maar er zijn alleen verwachtingen uitgesproken en er is een perspectief geboden met de toen beschikbare informatie. Ik word een beetje moe van dat belofte-gel*l eerlijk gezegd, want het gaat volledig voorbij aan de realiteit en waarmee gedeald moet worden. Je hebt ook niets aan de beloofde garantie van je gekochte product als de zaak waar het gekocht failliet is. Dat heet nu eenmaal de realiteit.![]()
Het zou me verbazen als het voor kerst alweer teruggedraaid wordt.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat deze maatregelen in 2 weken ook maar iets bereiken? Of is dit gewoon weer de opmaat voor een maatregelen abonnement wat telkens stilzwijgend verlengd wordt?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar goed, ook een kapotte klok geeft twee keer daags de juiste tijd weer![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Welke regio zit je?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik probeer overigens al de hele dag een testafspraak te maken en er is gewoon geen plek!![]()
De overheid in een notendopquote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik stel het me voornamelijk voor als een opeenvolging van oervervelende trivialiteiten, zoals bij elke vergadering.
![]()
Toen was er nog niks bekend Hans. Inmiddels is iedereen zo'n beetje gevaccineerd en zien we sterftecijfers die iets hoger liggen dan een griepje.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen we in een week tijd van "geen handen schudden" naar "alle horeca dicht, oh ja en de scholen ook"blablablabla![]()
Gewoon blijven goedpraten joh.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef erkel het volgende:
[..]
Ondanks alle likes en je disclaimer aan het eind sla je de plank toch mis. Dankzij de vaccinaties valt het nu nog relatief mee. Het is altijd een goed idee geweest om te vaccineren en dat blijft het. Het is en was de eerste stap richting de uitweg. Helaas was de impact (dankzij de Delta-variant) niet groot genoeg om de verspreiding ver genoeg terug te dringen.
En er is niets beloofd, maar er zijn alleen verwachtingen uitgesproken en er is een perspectief geboden met de toen beschikbare informatie. Ik word een beetje moe van dat belofte-gel*l eerlijk gezegd, want het gaat volledig voorbij aan de realiteit en waarmee gedeald moet worden. Je hebt ook niets aan de beloofde garantie van je gekochte product als de zaak waar het gekocht failliet is. Dat heet nu eenmaal de realiteit.
...![]()
In de buurt bedoel je?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik probeer overigens al de hele dag een testafspraak te maken en er is gewoon geen plek!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zeiden we 1,5 week geleden al..quote:Op donderdag 11 november 2021 09:47 schreef Elan het volgende:
We gaan dus in anderhalve week tijd van wat mondkapjes en een QR code meteen weer in lockdown. Hugogod.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Claudia, dat de bevolking vergrijst zagen we al jaren en jaren aankomen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is je gegund, hoor! Ik zat zelf ook niet onmiddellijk te springen om nieuwe maatregelen. Maar ik kan nu niet meer ontkennen dat de situatie ernstig is en dus snap ik - net als veel andere Nederlanders - dat er weer maatregelen komen.
Ik zie hier ook veel onwil om te proberen te begrijpen waarom maatregelen nodig zijn en een 2G-beleid nu bijvoorbeeld helemaal geen oplossing is, even los van de ethische problemen rond zulk beleid. 't Is meer een foeterreeks geworden.
En deze regering heeft jaren geleden de zorg al kapot bezuinigd. We hebben ontzettend weinig Ic bedden en in de bijna twee jaar dat Corona nu een rol speelt wordt er met geen woord gerept over de toekomst. Hoe gaat het nu verder? De bevolking groeit, er komen alleen maar meer ouderen bij die nog meer druk leggen op de zorg. En de uitloop in de zorg is alleen maar groter geworden.
Er is geen plan, niks. Alleen maar kortetermijn dweilen met de kraan open. En steeds meer mensen zien dat in.
Een aantal artsen van de spoedeisende hulp heeft al gewaarschuwd hiervoor. Het ligt niet aan Corona… de hele gezondheidszorg moet anders worden ingericht. Misschien moeten juist de zwakkeren beter beschermd worden en de rest los gelaten.
Het wordt tijd voor een andere manier van denken en dat zijn etnische dilemma’s, maar we kunnen zo niet weer een jaar doorgaan. De rek bij de bevolking is er uit.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.![]()
Ook het feit dat ze noemen dat 'er nu nog geen avondklok ingevoerd dient te worden'. Die zou toch NOOIT meer terugkomen?quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vreemd genoeg zijn de landen met een hoger vaccinatiepercentage (Spanje en Portugal) niet terug bij af...quote:Op donderdag 11 november 2021 09:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Onwaar. Er is een brede AlleenSamen-campagne geweest waarbij letterlijk werd geroepen dat we "straks meer kunnen als we vaccineren/aan de maatregelen houden". We hebben een vaccinatiepercentage van >80% en zijn terug bij af.![]()
Ga straks maar weer even wat extra wc papier inslaan
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nog niet...quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn de landen met een hoger vaccinatiepercentage (Spanje en Portugal) niet terug bij af...![]()
Die hebben wel een mooi weer bonus.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn de landen met een hoger vaccinatiepercentage (Spanje en Portugal) niet terug bij af...![]()
Er waait een longvirus rond, een deel van de mensen laat zich niet vaccineren en het hele land gaat naar werk, school, horeca etc. En als de ziekenhuizen weer vol stromen zijn we allemaal gepikeerd dat er maatregelen worden genomen.Dit, dus.![]()
Allemaal figuren die echt geen benul hebben hoe dit soort dingen werken dit soort beslissingen laten nemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.
Wat zou er toch mis kunnen gaan?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Gelukkig, nog iemand die het herkent.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 11-11-2021 10:15:37 ]![]()
Je vergeet dat de Delta-variant met een miljoenmiljard hogere besmettelijkheid in de tussentijd de arena heeft betreden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Onwaar. Er is een brede AlleenSamen-campagne geweest waarbij letterlijk werd geroepen dat we "straks meer kunnen als we vaccineren/aan de maatregelen houden". We hebben een vaccinatiepercentage van >80% en zijn terug bij af.![]()
Of gaat sowieso niet en blijft vanaf het begin thuis zuipen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.
Oftewel... avondklok incoming?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De jongeren gaan na 00:00u vrolijk door tot een uurtje of 4..quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We kunnen de samenleving niet blijven gijzelen, of er is straks geen gezondheidszorg meer over. Dat moet betaald worden door de samenleving.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Buitendam het volgende:
Er waait een longvirus rond, een deel van de mensen laat zich niet vaccineren en het hele land gaat naar werk, school, horeca etc. En als de ziekenhuizen weer vol stromen zijn we allemaal gepikeerd dat er maatregelen worden genomen.![]()
Er was laatst hier een artikel gepost waarin dit scenario letterlijk hetzelfde zich afspeelde, maar dan na 00:00quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Ergo > ain't nothing gonna change![]()
![]()
Naar wat ze verwachtte destijds niet nee. Maar als het moet, dan moet het.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef popje het volgende:
Ook het feit dat ze noemen dat 'er nu nog geen avondklok ingevoerd dient te worden'. Die zou toch NOOIT meer terugkomen?
Zoals erkel hierboven al zei, het is soms de realiteit, dan kunnen we het wel niet eerlijk vinde,n omdat destijds een 'belofte' is gedaan op de kennis van toen. Maar dat zegt niets over nu als de zaken er heel anders voor liggen.
Alleen de vraag is... in hoeverre dat ook echt heeft geholpen / gaat helpen.![]()
Zeker, iedereen wist dat dat in elk geval niks zou uithalen. Maar had toch de hoop dat ze met wat milde maatregelen zouden komen, groepsgrootte beperken is op zich prima hoor maar doe dat als advies. Grote evenementen afschaffen oké. Niet weer de hele boel op slot. Die twee weken worden sowieso twee maanden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zeiden we 1,5 week geleden al..blablablabla![]()
Yes, tuurlijk, die is er over een paar weken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of gaat sowieso niet en blijft vanaf het begin thuis zuipen.
Oftewel... avondklok incoming?![]()
Ander klimaat, hier was er in augustus ook nog niet veel aan de hand natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als we alles open laten is er ook geen gezondheidszorg meer over..quote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We kunnen de samenleving niet blijven gijzelen, of er is straks geen gezondheidszorg meer over. Dat moet betaald worden door de samenleving.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Laatst kwam hier een artikel langs waarin gesuggereerd werd dat afterparty's in Amsterdam min of meer gemeengoed waren. Maar dat kan dan net over die 10% gaan natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Horeca om 00:00 gesloten, voor je afscheid hebt genomen is het 00:30 geweest, vindt 90% het welletjes geweest en gaat naar huis. Horeca om 20:00 gesloten, iedereen heeft er nog zin in en 90% feest thuis verder. Wat een intelligente maatregelen.![]()
Gijzelen? Je leeft in 1 van de meest vrije landen ter wereld waar de zorg overbelast raakt, dan moet je ingrijpen en beginnen met een groot plan om de zorg weer op niveau te krijgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We kunnen de samenleving niet blijven gijzelen, of er is straks geen gezondheidszorg meer over. Dat moet betaald worden door de samenleving.Dit, dus.![]()
Het kabinet moet alles op alles zetten om Tata Steel extra te laten uitstoten!quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ander klimaat, hier was er in augustus ook nog niet veel aan de hand natuurlijk.![]()
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Onwaar. Er is een brede AlleenSamen-campagne geweest waarbij letterlijk werd geroepen dat we "straks meer kunnen als we vaccineren/aan de maatregelen houden". We hebben een vaccinatiepercentage van >80% en zijn terug bij af.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat argument wordt ook telkens aangedragen en is mij welbekend... Ik zie echter ook dat de piekmomenten van besmettingen in Nederland en Spanje/Portugal van elkaar afwijken. Waar de een klaar is, begint de ander.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En over een half jaar komt toevallig de Sigma variant, wat dan? Weer terug bij af, u krijgt geen 200 euroquote:Op donderdag 11 november 2021 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je vergeet dat de Delta-variant met een miljoenmiljard hogere besmettelijkheid in de tussentijd de arena heeft betreden.![]()
Moeten zij weten.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
En over een half jaar komt toevallig de Sigma variant, wat dan? Weer terug bij af, u krijgt geen 200 euro[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dan moet je triage gaan regelen en de kwetsbare mens beschermen door zo snel mogelijk te gaan boosteren.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we alles open laten is er ook geen gezondheidszorg meer over..![]()
Ik kan de Twitter-berichten van Hugo nog wel voor de geest halen hoor. "Prik nu naar je vrijheid."quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.![]()
Dat is het ding, he. Iedereen is boos over de maatregelen, maar ondertussen stijgt de ziekenhuisbezetting maar door. Ik las vanochtend nog ergens dat zelfs de acute zorg onder druk komt te staan vanwege de grote instroom.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we alles open laten is er ook geen gezondheidszorg meer over..
Ik snap ook wel dat continu lockdowns afroepen geen plan voor de lange termijn is, maar het lijkt me evident dat ze nu iets moeten met de hopeloze situatie in de ziekenhuizen.![]()
Dat warmere klimaat redt de Kroaten en Montenegrijnen niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ander klimaat, hier was er in augustus ook nog niet veel aan de hand natuurlijk.![]()
Jawel, maar niet als je alle coronazorg wil blijven verlenen die we nu doen. Linksom of rechtsom lukt dat gewoon niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we alles open laten is er ook geen gezondheidszorg meer over..Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat Hugo als een soort gelikte autoverkoper te werk is gegaan heeft inderdaad zeker niet altijd geholpen, nee.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan de Twitter-berichten van Hugo nog wel voor de geest halen hoor. "Prik nu naar je vrijheid."![]()
Haha vooral dat niet lezen en/ofvoorbereiden gebeurt bij mij dagelijks en dat mensen niet werken op een dag dat je ze nodig hebt is ook zeer herkenbaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik stel het me voornamelijk voor als een opeenvolging van oervervelende trivialiteiten, zoals bij elke vergadering.
"Goed, ter zake, waar waren we gebleven..."Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Als we dat allemaal (of iig voor 95%) hadden gedaan zaten we nu niet in deze situatie.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan de Twitter-berichten van Hugo nog wel voor de geest halen hoor. "Prik nu naar je vrijheid."“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het betekend wel dat een essentiële vrijheid te pas en te onpas kan worden afgenomen. Je krijgt letterlijk huisarrest omdat anderen zich niet willen aanpassen. Dat is een collectieve strafmaatregel.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Naar wat ze verwachtte destijds niet nee. Maar als het moet, dan moet het.
Zoals erkel hierboven al zei, het is soms de realiteit, dan kunnen we het wel niet eerlijk vinde,n omdat destijds een 'belofte' is gedaan op de kennis van toen. Maar dat zegt niets over nu als de zaken er heel anders voor liggen.
Alleen de vraag is... in hoeverre dat ook echt heeft geholpen / gaat helpen.
Als het gaat om een virus dat wild om zich heen grijpt en het is de enige oplossing die over is, of de tanks gaan door de straten, of er is een dijk doorgebroken, of er zijn rellen dan kun je er nog wel (lokaal) voor kiezen.
Maar het zomaar toepassen omdat het een lekker makkelijke maatregel is is gewoon principieel fout.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja, de maatschappij is dus failliet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:46 schreef erkel het volgende:
[..]
En er is niets beloofd, maar er zijn alleen verwachtingen uitgesproken en er is een perspectief geboden met de toen beschikbare informatie. Ik word een beetje moe van dat belofte-gel*l eerlijk gezegd, want het gaat volledig voorbij aan de realiteit en waarmee gedeald moet worden. Je hebt ook niets aan de beloofde garantie van je gekochte product als de zaak waar het gekocht failliet is. Dat heet nu eenmaal de realiteit.
Of was dat niet de conclusie die je bedoelde?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Op nu.nl nu allemaal mensen die roepen dat ze weer uitkijken naar een lockdown 'omdat het zo lekker rustig is' en 'het nodig is zolang het nodig is'... Zo verdrietig hier, weer straks een half jaar naar de filestijnen...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
TING: DAM SQUAREquote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke halte stond lockdown in de routekaart die vorige week is gepresenteerd?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We zijn zeker beter af dan we zouden zijn zonder vaccinaties, vele malen. Ik denk dat het zonder vaccinaties nu echt fout zou gaan. Tegelijkertijd snap ik echt niet dat het OMT nu komt met het advies van een lockdown van 2 weken en daarna 2G terwijl er bij het kabinet geen urgentie lijkt te zijn om snel actie te ondernemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.
Gisteren zat er een IC-verpleegkundige bij Jinek. Die gaf aan dat een flink deel van de IC-verpleegkundigen wegloopt door administratie, overhead en het gevoel dat er niet naar ze geluisterd wordt. Hij gaf aan dat er heel veel overbodige registraties gedaan moeten worden en dat daar zijn grootste frustratie zat.
Voor mij zou een lockdown en dergelijke heftige maatregelen begrijpelijk zijn als alles eraan gedaan is.![]()
Behalve dat een superspreader op een thuisfeestje minder mensen besmet dan in een kroeg.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
Ik geloof het niet. Denk dat we er vroeg of laat weer in zouden zitten. Maar hoop dat Portugal het vol houdt en het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we dat allemaal (of iig voor 95%) hadden gedaan zaten we nu niet in deze situatie.![]()
Ben ik mij bewust van. Net als dat de ontwikkelingen telkens in beweging zijn. Maar het beleid klopt van geen kant. Misschien had ik het bericht minder stellig moeten starten met "Letterlijk alle redenen om te vaccineren worden op deze manier toch teniet gedaan?", maar het meer op mijzelf te betrekken. Want feit blijft -in mijn geval- dat ik wel enorm baal dat de redenen waarom ik mij heb laten prikken teniet zijn gedaan. En ik daardoor wel afwachtender zal reageren op nieuwe onwikkelingen en dus ook wel langer zal nadenken bij een booster + daarbij behorende beloftes (want ja, die zijn dus weldegelijk gedaan)quote:Op donderdag 11 november 2021 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op, je weet zelf ook best dat er nooit garanties zijn geweest en dat de adviezen die worden uitgebracht op basis van beschikbare informatie plaatsvinden en speculatie. Het virus heeft zich aangepast en helaas belanden doordat het virus flink rondwaart nog steeds te veel mensen in het ziekenhuis. Maar we zijn als bevolking beter af met dan zonder vaccinaties. Dat geldt niet voor een ieder individueel, maar wel voor het geheel. En goddank zijn er mensen die nog iets geven om het geheel.![]()
De enige reden waarom ik kan voorstellen dat je het rustig vindt is omdat je niet thuis kan werken zonder lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Op nu.nl nu allemaal mensen die roepen dat ze weer uitkijken naar een lockdown 'omdat het zo lekker rustig is' en 'het nodig is zolang het nodig is'... Zo verdrietig hier, weer straks een half jaar naar de filestijnen...
In ieder ander geval zeg ik: Niemand verplicht je om nu niet vrijwillig in lockdown te gaan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zo. Ben wel woedend.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Nu.nl comments lezenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Op nu.nl nu allemaal mensen die roepen dat ze weer uitkijken naar een lockdown 'omdat het zo lekker rustig is' en 'het nodig is zolang het nodig is'... Zo verdrietig hier, weer straks een half jaar naar de filestijnen...![]()
![]()
![]()
Gewoon in iedereen een naaldje pleuren, geen gezever meer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Op NU.nl zitten allemaal door de overheid betaalde accounts, of lijkt dat maar zo. Of het zijn de VVD stemmers.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef popje het volgende:
Op nu.nl nu allemaal mensen die roepen dat ze weer uitkijken naar een lockdown 'omdat het zo lekker rustig is' en 'het nodig is zolang het nodig is'... Zo verdrietig hier, weer straks een half jaar naar de filestijnen...![]()
Verwacht trouwens niet dat het thuiswerk beleid ook maar iets zal veranderen in de praktijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik kan voorstellen dat je het rustig vindt is omdat je niet thuis kan werken zonder lockdown.
In ieder ander geval zeg ik: Niemand verplicht je om nu niet vrijwillig in lockdown te gaan.![]()
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we dat allemaal (of iig voor 95%) hadden gedaan zaten we nu niet in deze situatie.![]()
Ach je weet wel beter. Ze halen er 1 of 2 scherpe kantjes van af en het wordt er gewoon doorgedrukt. Het kabinet heeft toegezegd naar het advies van het OMT te luisteren vanwege de korte termijn, daar komen ze niet 180 graden op terug.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Achja en straks in december is er weer een avondklok. Misschien dit keer QR code scannen, op het QR code slot op de voordeur als je met de hond wil.![]()
Er zijn weer besmettingen, maar het aantal doden valt in het niet bij vorig jaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dus jij adviseert van lockdown naar lockdown leven?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Grootste deel op de IC is gewoon ongevaccineerd of heeft al ernstig onderliggend lijden.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij gelooft dat? Daarom zijn er weer zoveel coronabesmettingen in de verpleeghuizen. Goed hoe de propaganda gewerkt heeft. In Singapore zijn meer mensen gevaccineerd en daar zijn de cijfers hoger dan ooit.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het moet ook niet zomaar worden toegepast omdat makkelijk. Dat hoor je mij dan ook zeker niet zeggen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef zalkc het volgende:
Het betekend wel dat een essentiële vrijheid te pas en te onpas kan worden afgenomen. Je krijgt letterlijk huisarrest omdat anderen zich niet willen aanpassen. Dat is een collectieve strafmaatregel.
Als het gaat om een virus dat wild om zich heen grijpt en het is de enige oplossing die over is, of de tanks gaan door de straten, of er is een dijk doorgebroken, of er zijn rellen dan kun je er nog wel (lokaal) voor kiezen.
Maar het zomaar toepassen omdat het een lekker makkelijke maatregel is is gewoon principieel fout.
Wil enkel aangeven dat beloftes die destijds gedaan op de kennis van toen geen garantie zijn voor beslissingen die in de toekomst worden genomen omdat de situatie veranderd is.![]()
Interessant ook hoe mensen op het werk reageren. Sommige vinden het allemaal onzin en willen niet gaan luisteren naar een eventueel thuiswerkadvies, iemand anders wil pas weer naar kantoor als ze 2G daar invoeren want dan voelt ze zich pas veilig.![]()
![]()
V for vendetta samenlevingquote:Op donderdag 11 november 2021 10:03 schreef Sfancta het volgende:
Achja en straks in december is er weer een avondklok. Misschien dit keer QR code scannen, op het QR code slot op de voordeur als je met de hond wil.![]()
Als je alleen maar in lockdown bent, is het dan nog een lockdown? Dan word je tenslotte niet meer dan normaal in je beweging beperktquote:Op donderdag 11 november 2021 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus jij adviseert van lockdown naar lockdown leven?![]()
![]()
Waarom zou je jezelf als een kleuter opstellen? Beloofd = beloofd, muterend longvirus of niet; alles zou worden opgelost!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:00 schreef Benny het volgende:
[..]
Ben ik mij bewust van. Net als dat de ontwikkelingen telkens in beweging zijn. Maar het beleid klopt van geen kant. Misschien had ik het bericht minder stellig moeten starten met "Letterlijk alle redenen om te vaccineren worden op deze manier toch teniet gedaan?", maar het meer op mijzelf te betrekken. Want feit blijft -in mijn geval- dat ik wel enorm baal dat de redenen waarom ik mij heb laten prikken teniet zijn gedaan. En ik daardoor wel afwachtender zal reageren op nieuwe onwikkelingen en dus ook wel langer zal nadenken bij een booster + daarbij behorende beloftes (want ja, die zijn dus weldegelijk gedaan)
Dit, dus.![]()
Zeker niet..quote:Op donderdag 11 november 2021 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus jij adviseert van lockdown naar lockdown leven?![]()
En adequate investeringen in de zorg zouden ook niet genoeg zijn geweest om exponentiële groei van besmettingen in tijden van een pandemie aan te kunnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Claudia, dat de bevolking vergrijst zagen we al jaren en jaren aankomen.
En deze regering heeft jaren geleden de zorg al kapot bezuinigd.Dat komt doordat niemand een glazen bol heeft. Er is in zeer hoge mate sprake van speculatie. Bovendien is er, begrijpelijk, grote hoop geweest dat grootschalige vaccinatie voor een doorbraak zou zorgen.quote:We hebben ontzettend weinig Ic bedden en in de bijna twee jaar dat Corona nu een rol speelt wordt er met geen woord gerept over de toekomst. Hoe gaat het nu verder?Dat zit tussen je oren, @missbutterfly . Ik dacht ook dat ik een nieuwe reeks maatregelen niet meer zou trekken en toch sta ik er nu weer achter. Er zullen economische consequenties zijn, maar mensen zijn vindingrijk en veerkrachtig.quote:Het wordt tijd voor een andere manier van denken en dat zijn etnische dilemma’s, maar we kunnen zo niet weer een jaar doorgaan. De rek bij de bevolking is er uit.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Volgens mij is dit al jaren zoquote:Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef chratnox het volgende:
Die gaf aan dat een flink deel van de IC-verpleegkundigen wegloopt door administratie, overhead en het gevoel dat er niet naar ze geluisterd wordt. Hij gaf aan dat er heel veel overbodige registraties gedaan moeten worden en dat daar zijn grootste frustratie zat.![]()
Al zal het eerder wat meer geaccepteerd worden dan nu, nu er echt andere zaken belangrijk zijn en ze nu nog steeds met die bureaucratie zitten opgescheept![]()
13uquote:Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Oriente het volgende:
[..]
Hoe laat is dat overleg eigenlijk? (catshuis)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou, vertel dan hoe we uit de crisis komen? En 'gewoon doen alsof er niks aan de hand is' is geen oplossing.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Natuurlijk! De legpuzzels zijn alweer van zolder gehaald voor de komende 3 maandenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef byah het volgende:
Hebben we er nog een beetje zin in mensen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
OMT adviseert festivals, evenementen, bioscoop en theaters twee weken te sluiten.
Gelukkig laten ze de pretparken, dierentuinen en andere buitenlocaties nog wel met rust.![]()
Kwam hier even om de stemming te proeven. Ik ben niet teleurgesteld.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
![]()
Eerst is t kort om het te verkopen en daarna wordt het verlengd verlengd en nog een keer tot juni volgend jaar
Fuck. Off.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja, snap ook niet waarom mensen naar school of werk gaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef Buitendam het volgende:
Er waait een longvirus rond, een deel van de mensen laat zich niet vaccineren en het hele land gaat naar werk, school, horeca etc. En als de ziekenhuizen weer vol stromen zijn we allemaal gepikeerd dat er maatregelen worden genomen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Niet heel gek toch? We weten inmiddels dat het niet bij 2 weken zal blijven..quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Kwam hier even om de stemming te proeven. Ik ben niet teleurgesteld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lees wat je wilt lezenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf als een kleuter opstellen? Beloofd = beloofd, muterend longvirus of niet; alles zou worden opgelost!, maar dat staat er niet
![]()
Het komt volgens mij zelden voor dat het gelekte niet voor minimaal 80% overeenkomt met de daadwerkelijke maatregelen .quote:![]()
Jij bent taart wezen halen zeker in de tussentijd?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Kwam hier even om de stemming te proeven. Ik ben niet teleurgesteld.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: