abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202120241
Van zo'n kamp-anita die met haar kinderen Djayden en Jaylana zich niet laten vaccineren met argumenten á la :

ja maar in limburg liggen alleen maar gevaccineeerdeeee op de ICeeeee

ja maar als je gevaccineerd bent kan je ook gewoon andere besmetteeee hoorrrr

van mij hoef die spuit nie, want ze weten heulemaal niet wat er in zit, met 5G enzo

ja ik laat me niet dwingen door de overhed, ze probere os alleen meer te controlereeen

die klote Rutte moet gewoon meer ruimte en IC bedden regelen!

Meer predictable wappie-liners zijn meer dan welkom! ^O^
and no
pi_202120252
@vogeltjesdans is ook een wappie
pi_202120263
Je bent de WO2 vergelijking vergeten TS
pi_202120299
Bij het zwembad waar m'n ma werkt: als jullie mij niet binnen laten zonder QR ga ik jullie aanklagen want dan verdrinkt m'n kind omdat jullie hem zwemles ontnemen!!!!
pi_202120318
Ik ben ook anti maatregelen(die teveel impact hebben). Maar wel voor vaccinaties.

Want vaccinaties is samen met het opschalen van de zorg een deel van de oplossing. En simpele maatregelen waar niemand echt last van heeft en alleen een kwestie is van gezond verstand gebruiken ook geen problemen mee.

Strenge maatregelen is alleen symptoombestrijding en doen meer kwaad dan goed.
pi_202120344
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij het zwembad waar m'n ma werkt: als jullie mij niet binnen laten zonder QR ga ik jullie aanklagen want dan verdrinkt m'n kind omdat jullie hem zwemles ontnemen!!!!
Ja lach er maar om...

Dat persoon wordt buitengesloten en dat is extreem en dat persoon gaat extreem denken, nou nou.. De overheid zit haat te zaaien met die QR codes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202120347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:31 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben ook anti maatregelen(die teveel impact hebben). Maar wel voor vaccinaties.

Want vaccinaties is samen met het opschalen van de zorg een deel van de oplossing. En simpele maatregelen waar niemand echt last van heeft en alleen een kwestie is van gezond verstand gebruiken ook geen problemen mee.

Pro vaccin, bij eigen keuze
Kindertjes dringen naar een vaccin wat niks met gezondheid te maken heeft.. Sekte gedrag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202120407
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pro vaccin, bij eigen keuze
Kindertjes dringen naar een vaccin wat niks met gezondheid te maken heeft.. Sekte gedrag.
Ja ik ook pro vaccin, maar inderdaad wel eigen keuze.

Ook tegen lockdowns, prima dat de overheid vanwege het virus veiligheidseisen en extra regeltjes opstelt voor ondernemers, maar domweg sluiten... :N
En wat ik achter mijn eigen voordeur uitvreet en hoe, wanneer en waarnaartoe ik mij verplaats hebben ze al helemaal niets mee te maken.
pi_202120424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:16 schreef DR898 het volgende:
Van zo'n kamp-anita die met haar kinderen Djayden en Jaylana zich niet laten vaccineren met argumenten á la :

ja maar in limburg liggen alleen maar gevaccineeerdeeee op de ICeeeee

ja maar als je gevaccineerd bent kan je ook gewoon andere besmetteeee hoorrrr

van mij hoef die spuit nie, want ze weten heulemaal niet wat er in zit, met 5G enzo

ja ik laat me niet dwingen door de overhed, ze probere os alleen meer te controlereeen

die klote Rutte moet gewoon meer ruimte en IC bedden regelen!

Meer predictable wappie-liners zijn meer dan welkom! ^O^
Schaapje is mad.
pi_202120444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:41 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Ja ik ook pro vaccin, maar inderdaad wel eigen keuze.

Ook tegen lockdowns, prima dat de overheid vanwege het virus veiligheidseisen en extra regeltjes opstelt voor ondernemers, maar domweg sluiten... :N
En wat ik achter mijn eigen voordeur uitvreet en hoe, wanneer en waarnaartoe ik mij verplaats hebben ze al helemaal niets mee te maken.
Heeft ook allemaal geen zin gehad.

Enige wat echt werkte was kroegen en bars dicht en advies elkaar even niet op te zoeken en als je het wel doet voorzichtig te zijn (1.5m handjes wassen).

Restaurants... Kan nog maar wordt al minder effectief.. Bioscopen.. Musea.. Maar dat wordt echt excessief kosten maken voor minimaal effect.

En het virus verspreidt zich exponentieel initieel dus je moet, als het nodig is, zsm beginnen met de logische maatregelen, opdat je niet extreem ineffectieve sloop maatregelen hoeft te nemen
pi_202120554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Schaapje is mad.
Dit!

Onder zowel pro als anti vaxxers zitten domme mensen.

Of je nu overal tegenin gaat en overal complotten ziet, of als een braaf schaap in het gelid loopt en bij alles wat de overheid zegt ja en amen knikt zonder moeilijke vragen te stellen. Moeten ze lekker zelf weten, de waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden, ik trek mijn eigen plan wel.

Ik maak me drukker om die domme tweestrijd dan om het feit of iemand wel of geen prikje wil.

Gezond verstand gebruiken is voor sommigen (pro of anti) erg moeilijk.
  donderdag 11 november 2021 @ 08:54:35 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202120556
Fuck de overheid en fuck de dictatuur.

Onaantastbaarheid van het lichaam is een grondrecht.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_202120653
Origineel topic.
Niet gelezen.
Cheers lad
lol
pi_202121271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja lach er maar om...

Dat persoon wordt buitengesloten en dat is extreem en dat persoon gaat extreem denken, nou nou.. De overheid zit haat te zaaien met die QR codes.
Hoezo buitengesloten? Als je zo graag mee wil met je kind dat volledig zonder QR-code naar binnen mag kan je toch even een negatieve test halen?
  donderdag 11 november 2021 @ 09:48:35 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202121415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:31 schreef LanaMyst het volgende:

Ik ben ook voor vaccins, tegen maatregelen en voor vrijheid van keuze. Maar dat maakt de wappies die leugens verspreiden, waar anderen intrappen wel bloedirritant en soms begrijp ik de mensen die de boel willen forceren wel.
pi_202121451
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik ben ook voor vaccins, tegen maatregelen en voor vrijheid van keuze. Maar dat maakt de wappies die leugens verspreiden, waar anderen intrappen wel bloedirritant en soms begrijp ik de mensen die de boel willen forceren wel.
Dit.
pi_202122159
Jeetje wat

veel

spaties

tussen de

teksten.

Vind je

dat makkelijk

lezen TS?
pi_202122578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Hoezo buitengesloten? Als je zo graag mee wil met je kind dat volledig zonder QR-code naar binnen mag kan je toch even een negatieve test halen?
Andere behandeling die negatief uitpakt voor die groep.

Zou wat zijn als jij voordat je de supermarkt in mag iedere keer 30minuten voor de deur moet hoolahoopen voordat je naar binnen mag terwijl dat van de rest niet geëist wordt.

Testen bescherm je een ander mee, maar die besmettelijkheid tussen de groepen is nauwelijks anders, dus een andere behandeling voor een andere groep is dan effectief discriminatie.
pi_202123085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Andere behandeling die negatief uitpakt voor die groep.

Zou wat zijn als jij voordat je de supermarkt in mag iedere keer 30minuten voor de deur moet hoolahoopen voordat je naar binnen mag terwijl dat van de rest niet geëist wordt.

Testen bescherm je een ander mee, maar die besmettelijkheid tussen de groepen is nauwelijks anders, dus een andere behandeling voor een andere groep is dan effectief discriminatie.
Het is geen discriminatie, iedereen kan naar binnen. Dat de een er een negatieve test voor moet doen, terwijl de ander naar binnen kan wegens vaccinaties vind ik niet zo relevant. De vrijheid om ergens naar binnen te gaan is er gewoon. Als je ervoor kiest om niet aan die voorwaarden te voldoen, dan is dat niet meer dan dat: een keuze.

Of vind jij het ook discriminatie als je zonder kaartje geen concert binnen mag? Dat komt immers bijna op hetzelfde neer, je had de keuze om gewoon een kaartje te kunnen kopen maar hebt het niet gedaan. Dan zijn er gevolgen. Hetzelfde in geval van dat hoolahoop-voorbeeld van jou. Ik heb de keuze om het te doen en binnen gelaten te worden, of het niet te doen en niet binnen gelaten te woorden. Wederom is het toverwoord "keuze".

Daarom ben ik overigens wel tegen het 2G-gebeuren. Dan haal je die vrije keuze weg. Ondanks dat ik zeer pro-vaccinatie ben, letterlijk 0 argumenten kan bedenken om je niet te laten vaccineren en dus ook voor de QR-code in de huidige vorm ben vind ik niet dat je mensen kan dwingen zich te laten vaccineren, hoe zacht de hand waarmee je dwingt ook is.
pi_202123102
Zolang de kroegen maar open blijven. B:)B
pi_202123575
quote:

[..]
Ja lach er maar om...

Hahahahahahahaha.

Of mag ik om deze onzin ook niet lachen?
Die persoon sluit zichzelf buiten en is zelf de oorzaak van al die onzin.

Neem gewoon een prik en wil je dat niet om wat voor reden dan ook laat jezelf dan testen. Voor jezelf en voor je mede-mens.

Haat zaaien met QR-codes? Wat dacht je van bescherming zaaien?
pi_202123604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:41 schreef LanaMyst het volgende:

NL heeft nog nooit een lockdown gehad en dat gaat ook niet gebeuren.
Een simpel winkeltje dat dicht moet is geen lockdown.

Steden volledig afsluiten, niet naar buiten mogen zonder papiertje voor de supermarkt.
DAT is een lockdown.

De maatregelen die NL tot nu toe gehad heeft waren zeer minimalistisch.
pi_202123621
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:54 schreef SuperNeger het volgende:

Nou ja ik denk dat niemand hier pro Noord-Korea of Turkije is.
Dictatuur is nooit goed.

Onaantastbaarheid lichaam heeft niets met vaccins te maken. Dus ga ergens anders janken schaapje.
Daarnaast kun je ook gewoon jezelf laten testen.
Al janken om de meest kleine maatregelen in NL :')
pi_202123711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
NL heeft nog nooit een lockdown gehad en dat gaat ook niet gebeuren.
Een simpel winkeltje dat dicht moet is geen lockdown.

Steden volledig afsluiten, niet naar buiten mogen zonder papiertje voor de supermarkt.
DAT is een lockdown.

De maatregelen die NL tot nu toe gehad heeft waren zeer minimalistisch.
Lockdowns zijn er in verschillende gradaties. van mild tot extreem.
Maar dat wil niet zeggen dat alleen een extreme lockdown een lockdown genoemd mag worden

Op het moment dat er gelegenheden op slot gaan is er sprake van een lockdown.
pi_202123803
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:44 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Lockdowns zijn er in verschillende gradaties. van mild tot extreem.
Maar dat wil niet zeggen dat alleen een extreme lockdown een lockdown genoemd mag worden

Op het moment dat er gelegenheden op slot gaan is er sprake van een lockdown.
Dat een klein deel van de winkels dicht moet kun je geen lockdown noemen.
We mochten nog vrij overal gaan en staan, alles gewoon doen.

En dan janken over een ''lockdown''. Terwijl je in heel veel landen het huis totaal niet uit mocht zonder een verklaring van noodzaak (voor de essentiële beroepen, of voor supermarkt bezoek).
pi_202124056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat een klein deel van de winkels dicht moet kun je geen lockdown noemen.
We mochten nog vrij overal gaan en staan, alles gewoon doen.
Ik heb het niet verzonnen hoor, Rutte noemde het zelf zo. Wie ben ik dan om te gaan discussieren over een benaming.
Ik vond het feit dat alles dicht was vooral erg irritant en kwam de sfeer niet ten goede. Maar mag er toch wel over klagen?

quote:
En dan janken over een ''lockdown''. Terwijl je in heel veel landen het huis totaal niet uit mocht zonder een verklaring van noodzaak (voor de essentiële beroepen, of voor supermarkt bezoek).
Dus omdat het ergens anders nog erger is mag ik niet klagen :? Rare redenering.

Dus als ik mijn been breek mag ik niet klagen omdat er ook mensen zijn wiens been geamputeerd moet worden of hun rug gebroken hebben?
pi_202124502
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Het is geen discriminatie, iedereen kan naar binnen. Dat de een er een negatieve test voor moet doen, terwijl de ander naar binnen kan wegens vaccinaties vind ik niet zo relevant. De vrijheid om ergens naar binnen te gaan is er gewoon. Als je ervoor kiest om niet aan die voorwaarden te voldoen, dan is dat niet meer dan dat: een keuze.

De een met 50 euro betalen en de ander mag gratis zijn boodschappen doen.

Je ziet er geen discriminatie in? Echt niet?

Iedereen kan gewoon zijn boodschappen doen, die 50 euro vind ik niet zo relevant.
pi_202124583
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:13 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Of vind jij het ook discriminatie als je zonder kaartje geen concert binnen mag? Dat komt immers bijna op hetzelfde neer, je had de keuze om gewoon een kaartje te kunnen kopen maar hebt het niet gedaan. Dan zijn er gevolgen. Hetzelfde in geval van dat hoolahoop-voorbeeld van jou. Ik heb de keuze om het te doen en binnen gelaten te worden, of het niet te doen en niet binnen gelaten te woorden. Wederom is het toverwoord "keuze".

Daarom ben ik overigens wel tegen het 2G-gebeuren. Dan haal je die vrije keuze weg. Ondanks dat ik zeer pro-vaccinatie ben, letterlijk 0 argumenten kan bedenken om je niet te laten vaccineren en dus ook voor de QR-code in de huidige vorm ben vind ik niet dat je mensen kan dwingen zich te laten vaccineren, hoe zacht de hand waarmee je dwingt ook is.
Iedereen krijgt een gelijke behandeling bij het kopen van een kaartje. Homogene groep mensen moet allemaal hetzelfde ervoor verrichten.

Sleutelwoorden, homogene groep, dezelfde voorwaarden.
pi_202124672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahahahahaha.

Of mag ik om deze onzin ook niet lachen?
Die persoon sluit zichzelf buiten en is zelf de oorzaak van al die onzin.

Neem gewoon een prik en wil je dat niet om wat voor reden dan ook laat jezelf dan testen. Voor jezelf en voor je mede-mens.

Haat zaaien met QR-codes? Wat dacht je van bescherming zaaien?
Zelf de oorzaak? Was het Hugo of Mark Rutte?

Waarom de ongevaccineerde wel testen en de praktisch even besmettelijke gevaccineerde niet? Waarom een aparte behandeling voor een praktisch homogene groep mensen? En kom er niet mee dat testen een kleinigheidje niet. Het is segregatie pur sang.

Jij gelooft dus werkelijk dat je beschermd moet worden als gevaccineerde van een gezond ongevaccineerd persoon? Werkelijk?

Goed vaccin man.
pi_202124814
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
De een met 50 euro betalen en de ander mag gratis zijn boodschappen doen.

Je ziet er geen discriminatie in? Echt niet?

Iedereen kan gewoon zijn boodschappen doen, die 50 euro vind ik niet zo relevant.
Dat is een onvergelijkbare situatie, in jouw voorbeeld maak je wél onderscheid tussen mensen en is er dus wél sprake van discriminatie (hoewel ik dat altijd een beladen term vind die veel te snel gebruikt wordt). Om het te vergelijken met jouw voorbeeld: je krijgt je boodschappen mee als je 50 euro betaalt. Of dat met een pinpas, een creditcard of cash is maakt geen enkel verschil. Iedereen heeft toegang tot die zaken.
Zelfde geldt voor de QR-code. Je komt binnen als je die hebt. Of dat middels een vaccinatie, herstelbewijs of negatieve test is maakt geen enkel verschil. Ook hier heeft iedereen toegang tot die zaken, ook als je een anti-vaxxer bent.

Het zou veranderen als je 1 van die zaken weglaat. Die 50 euro alleen accepteren als het cash is bijvoorbeeld. Of in het geval van de QR-code de negatieve test niet meer accepteren. Maar daarom ben ik ook tegen 2G, zoals ik in de post hiervoor al zei.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Iedereen krijgt een gelijke behandeling bij het kopen van een kaartje. Homogene groep mensen moet allemaal hetzelfde ervoor verrichten.

Dat geldt bij de QR-code ook. Zie mijn uitleg over het betalen bijvoorbeeld. Iedereen moet hetzelfde verrichten, namelijk 50 euro betalen. In welke vorm die 50 euro komt maakt niet uit. Iedereen moet een QR-code hebben, in welke vorm die QR-code komt maakt niet uit.
pi_202124917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat is een onvergelijkbare situatie, in jouw voorbeeld maak je wél onderscheid tussen mensen en is er dus wél sprake van discriminatie (hoewel ik dat altijd een beladen term vind die veel te snel gebruikt wordt). Om het te vergelijken met jouw voorbeeld: je krijgt je boodschappen mee als je 50 euro betaalt. Of dat met een pinpas, een creditcard of cash is maakt geen enkel verschil. Iedereen heeft toegang tot die zaken.
Zelfde geldt voor de QR-code. Je komt binnen als je die hebt. Of dat middels een vaccinatie, herstelbewijs of negatieve test is maakt geen enkel verschil. Ook hier heeft iedereen toegang tot die zaken, ook als je een anti-vaxxer bent.

Het zou veranderen als je 1 van die zaken weglaat. Die 50 euro alleen accepteren als het cash is bijvoorbeeld. Of in het geval van de QR-code de negatieve test niet meer accepteren. Maar daarom ben ik ook tegen 2G, zoals ik in de post hiervoor al zei.
[..]
Dat geldt bij de QR-code ook. Zie mijn uitleg over het betalen bijvoorbeeld. Iedereen moet hetzelfde verrichten, namelijk 50 euro betalen. In welke vorm die 50 euro komt maakt niet uit. Iedereen moet een QR-code hebben, in welke vorm die QR-code komt maakt niet uit.
Nee. Je test is duurder dan een ander medium gebruiken ter betaling. Maar in essentie is "negers mogen niet pinnen, maar wel met cash betalen" evengoed discriminatie.
  donderdag 11 november 2021 @ 13:04:18 #32
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202124982
Anti-vaccin

Jammer genoeg hebben we hier ook geen polio meer, en dyfterie, en pokken. En dan hadden we ook een stuk minder autisten gehad!!!
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_202125320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Je test is duurder dan een ander medium gebruiken ter betaling.
Waarom? Omdat het vaker moet gebeuren?
Vergelijk het dan maar met iemand die de keuze (daar is ie weer) maakt om altijd cash te betalen en nooit te pinnen. Die zal ook tijd moeten steken in langs de geldmaat gaan op cash op te nemen, terwijl iemand die altijd pint dat nooit hoeft te doen.
quote:
Maar in essentie is "negers mogen niet pinnen, maar wel met cash betalen" evengoed discriminatie.
Als je mijn posts goed leest zie je dat ik het daar volledig mee eens, maar van mening ben dat dat nu nog niet gebeurt met de QR-code.
pi_202125578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Waarom? Omdat het vaker moet gebeuren?
Serieus, denk je dat testen gratis is?

Je moet een afspraak maken, op gezette tijden, op gezette plaatsen, alle spontaniteit is onmogelijk, de rompslomp is reeel en de behandeling is onprettig.

Dus die test is sowieso al niet eens gratis.
Daarnaast wordt er op een homogene groep mensen alternatief beleid uitgevaardigd.

quote:
Vergelijk het dan maar met iemand die de keuze (daar is ie weer) maakt om altijd cash te betalen en nooit te pinnen. Die zal ook tijd moeten steken in langs de geldmaat gaan op cash op te nemen, terwijl iemand die altijd pint dat nooit hoeft te doen.
Dat is een vrije keuze, iemand heeft de mogelijkheid zélf om voor het een of het ander te kiezen, zonder dat die keuze hem opgedrongen wordt.

Zoals de keuze tussen je portommonnee en je leven ook geen vrije keuze is bij een overval... Noemen we in de wet een onrechtmatige daad.

quote:
Als je mijn posts goed leest zie je dat ik het daar volledig mee eens, maar van mening ben dat dat nu nog niet gebeurt met de QR-code.
Tjah, heb je dan niet in de gaten dat ongevaccineerd / gevaccineerd op het punt "anderen kunnen besmetten" praktisch homogene groepen zijn?

Je begint ook over "jaa vrije keuze" maar dat is het niet, en je doet alsof de kosten van het laten testen verwaarloosbaar zijn, en dat zijn ze ook niet, afgezien van de de maatschappelijke frictie die ontstaat tussen groepen in de samenleving onderling.

En dan heb ik het puur hierover, die QR is helemaal voor niemand leuk, lekker bewijzen dat je "gezond" bent ( mee doet met het opgelegde verhaal van het collectief).... Laat mensen lekker vrij s.v.p.
pi_202126213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:48 schreef ludovico het volgende:
Serieus, denk je dat testen gratis is?

Je moet een afspraak maken, op gezette tijden, op gezette plaatsen, alle spontaniteit is onmogelijk, de rompslomp is reeel en de behandeling is onprettig.

Dus die test is sowieso al niet eens gratis.
Daarnaast wordt er op een homogene groep mensen alternatief beleid uitgevaardigd.
Nu maak je de discussie groter dan dat hij was. Natuurlijk snap ik dat testen niet gratis is he. Maar het ging over het verschil in behandeling tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Die is er nu niet. Je kan als ongevaccineerde gewoon gratis naar zo'n testafspraak gaan, net zoals ik gratis een vaccinatie heb gehaald. Dat het op de achtergrond allemaal geld kost, ja natuurlijk, maar dat is in deze specifieke discussie niet relevant. Dat zou het pas zijn wanneer er bij zo'n Testen voor Toegang-locatie aan het einde een kassa staat waar je moet afrekenen voor je test.

En ja, dat testen is niet fijn. Je kan spontaan niks meer doen. Klopt allemaal. Maar dat is nou eenmaal het gevolg van een wereldwijde pandemie die zijn weerga niet kent. Daarin moet je je nou eenmaal aanpassen, zodat het van voorbijgaande aard is en we straks weer wél spontaan dingen kunnen doen.
quote:
Dat is een vrije keuze, iemand heeft de mogelijkheid zélf om voor het een of het ander te kiezen, zonder dat die keuze hem opgedrongen wordt.
Ik heb al uitgelegd dat ik vind dat het met de QR-code precies hetzelfde is. De manier waarop je die QR-code krijgt is een volledig vrije keuze die niemand opgedrongen wordt. De manier waarop je je geld verkrijgt is een volledig vrije keuze die niemand opgedrongen wordt. Een QR-code wordt je wél "opgedrongen". Moeten betalen voor je boodschappen wordt je wél "opgedrongen".
quote:
Zoals de keuze tussen je portommonnee en je leven ook geen vrije keuze is bij een overval... Noemen we in de wet een onrechtmatige daad.
Dat is precies wat je al zegt een onrechtmatige daad en derhalve vind ik dat geen goede vergelijking.
quote:
Tjah, heb je dan niet in de gaten dat ongevaccineerd / gevaccineerd op het punt "anderen kunnen besmetten" praktisch homogene groepen zijn?
Ook dit is een andere discussie dan degene die we hadden. Al ben ik het hier in de basis wél met je eens. Geen enkel vaccin is natuurlijk 100%, ik zou het liefst zien dat je de QR alléén bij een negatieve test krijgt en niet door een vaccinatie- of herstelbewijs.

Feit blijft wel dat je een stuk minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent en de kans dat je het van een ander oppikt ook een enorm stuk kleiner is. Daarom kan ik ook leven met de huidige vorm.
quote:
Je begint ook over "jaa vrije keuze" maar dat is het niet, en je doet alsof de kosten van het laten testen verwaarloosbaar zijn, en dat zijn ze ook niet, afgezien van de de maatschappelijke frictie die ontstaat tussen groepen in de samenleving onderling.
Ik doe niet alsof de kosten voor testen verwaarloosbaar zijn, dat heb ik hiervoor al uitgelegd. De discussie ging daar alleen niet over, dus betrok ik het er niet bij. Ik vind het nog steeds een vrije keuze.
Wat betreft de maatschappelijke frictie in de maatschappij, dat vind ik een hele lastige. De discussie die wij nu voeren vind ik interessant en is volgens mij ook erg respectvol naar elkaar en elkaars mening toe. Dat moet natuurlijk altijd blijven kunnen en blijven bestaan. Wanneer iemand (of ie nou pro of anti is) voor frictie of rellen of hoe je het ook noemen wilt gaat zorgen, zegt dat denk ik meer over diegene zijn persoonlijkheid. Maar zo'n discussie als dit vind ik absoluut geen frictie.
quote:
En dan heb ik het puur hierover, die QR is helemaal voor niemand leuk, lekker bewijzen dat je "gezond" bent ( mee doet met het opgelegde verhaal van het collectief).... Laat mensen lekker vrij s.v.p.
Het leuk vinden is iets anders dan het er mee eens zijn. Leuk vind ik het absoluut niet. Ik wil ook weer tot 5:00 in de kroeg zitten in plaats van slechts tot middernacht om maar eens wat te noemen. Dat neemt niet weg dat ik het op dit moment eens ben met het feit dat er maatregelen zijn.
  donderdag 11 november 2021 @ 14:52:00 #36
497858 A6
Randstad _O_
pi_202126298
Jaylana :')
pi_202127175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nu maak je de discussie groter dan dat hij was. Natuurlijk snap ik dat testen niet gratis is he. Maar het ging over het verschil in behandeling tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Die is er nu niet. Je kan als ongevaccineerde gewoon gratis naar zo'n testafspraak gaan, net zoals ik gratis een vaccinatie heb gehaald. Dat het op de achtergrond allemaal geld kost, ja natuurlijk, maar dat is in deze specifieke discussie niet relevant. Dat zou het pas zijn wanneer er bij zo'n Testen voor Toegang-locatie aan het einde een kassa staat waar je moet afrekenen voor je test.

En ja, dat testen is niet fijn. Je kan spontaan niks meer doen. Klopt allemaal. Maar dat is nou eenmaal het gevolg van een wereldwijde pandemie die zijn weerga niet kent. Daarin moet je je nou eenmaal aanpassen, zodat het van voorbijgaande aard is en we straks weer wél spontaan dingen kunnen doen.
[..]
Ik heb al uitgelegd dat ik vind dat het met de QR-code precies hetzelfde is. De manier waarop je die QR-code krijgt is een volledig vrije keuze die niemand opgedrongen wordt. De manier waarop je je geld verkrijgt is een volledig vrije keuze die niemand opgedrongen wordt. Een QR-code wordt je wél "opgedrongen". Moeten betalen voor je boodschappen wordt je wél "opgedrongen".
[..]
Dat is precies wat je al zegt een onrechtmatige daad en derhalve vind ik dat geen goede vergelijking.
[..]
Ook dit is een andere discussie dan degene die we hadden. Al ben ik het hier in de basis wél met je eens. Geen enkel vaccin is natuurlijk 100%, ik zou het liefst zien dat je de QR alléén bij een negatieve test krijgt en niet door een vaccinatie- of herstelbewijs.

Feit blijft wel dat je een stuk minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent en de kans dat je het van een ander oppikt ook een enorm stuk kleiner is. Daarom kan ik ook leven met de huidige vorm.
[..]
Ik doe niet alsof de kosten voor testen verwaarloosbaar zijn, dat heb ik hiervoor al uitgelegd. De discussie ging daar alleen niet over, dus betrok ik het er niet bij. Ik vind het nog steeds een vrije keuze.
Wat betreft de maatschappelijke frictie in de maatschappij, dat vind ik een hele lastige. De discussie die wij nu voeren vind ik interessant en is volgens mij ook erg respectvol naar elkaar en elkaars mening toe. Dat moet natuurlijk altijd blijven kunnen en blijven bestaan. Wanneer iemand (of ie nou pro of anti is) voor frictie of rellen of hoe je het ook noemen wilt gaat zorgen, zegt dat denk ik meer over diegene zijn persoonlijkheid. Maar zo'n discussie als dit vind ik absoluut geen frictie.
[..]
Het leuk vinden is iets anders dan het er mee eens zijn. Leuk vind ik het absoluut niet. Ik wil ook weer tot 5:00 in de kroeg zitten in plaats van slechts tot middernacht om maar eens wat te noemen. Dat neemt niet weg dat ik het op dit moment eens ben met het feit dat er maatregelen zijn.
Je kan uitleggen wat je wilt maar je snapt het zelf dus totaal niet. Je zegt dat er geen verschil in behandeling is. Ehh als dat zo was was er geen QR code, komop.

Sorry hoor maar je doet alsof mensen hun tijd gratis is. Alsof hun flexibiliteit gratis is. Etc etc etc. Dat is ver van de waarheid. Jezelf laten testen gaat gepaard met meer dan significante kosten. Dermate significant dat de meeste mensen er op voorhand vanaf zien.

Ongevaccineerden apart behandelen is geen logisch gevolg van deze pandemie.
pi_202127241
quote:
Feit blijft wel dat je een stuk minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent en de kans dat je het van een ander oppikt ook een enorm stuk kleiner is. Daarom kan ik ook leven met de huidige vorm
.

Dit is dus niet waar.
pi_202127310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

[..].]
QR maatregel heeft letterlijk geen of nihil effect op de besmettingen en jij vindt het prima.

Ik snap dat niet.
En het OMT hoort het ook te weten. Dus in mijn beleving zijn die corrupt of incompetent. Mijn vermoeden zegt het laatste. Maar beide is niet goed natuurlijk.

Jammer dat jij je laat lenen voor die propaganda.
pi_202128052
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kan uitleggen wat je wilt maar je snapt het zelf dus totaal niet. Je zegt dat er geen verschil in behandeling is. Ehh als dat zo was was er geen QR code, komop.

Sorry hoor maar je doet alsof mensen hun tijd gratis is. Alsof hun flexibiliteit gratis is. Etc etc etc. Dat is ver van de waarheid. Jezelf laten testen gaat gepaard met meer dan significante kosten. Dermate significant dat de meeste mensen er op voorhand vanaf zien.

Ongevaccineerden apart behandelen is geen logisch gevolg van deze pandemie.
Ik zou precies hetzelfde over jou kunnen zeggen. Er is ook geen verschil in behandeling. Iedereen kan de QR-code krijgen, of je nou gevaccineerd, ongevaccineerd, blank, getint of marsmannetje bent. Welke drogredenen je ook probeert aan te voeren, er is geen verschil. Iedereen heeft een QR-code nodig, punt.

Ik snap dat mensen hun tijd en flexibiliteit niet gratis is nee. Dat is de mijne ook niet. Maar goed, zo kan je alles kapot bagatelliseren. Ik kan mijn paspoort ook alleen maar verlengen op tijdstippen en een plek waar ik het eigenlijk niet wil. Ik zou het liefst om 3:00 's nachts naar de supermarkt gaan. Ik wil ook niet om 8:00 al m'n bed uit moeten om te gaan werken. Maar zo is het leven nou helemaal. Soms moet je wat concessies doen voor dingen die nou eenmaal nodig zijn. En ja, in een pandemie zijn maatregelen nodig.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
.

Dit is dus niet waar.
De meeste stukken waarin experts aan het woord komen beweren het tegendeel. Alleen binnen de kring van het eigen gezin is een gevaccineerde niet meer minder besmettelijk dan een ongevaccineerde, maar die zitten elke dag bij elkaar in plaats van alleen een paar uur.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
QR maatregel heeft letterlijk geen of nihil effect op de besmettingen en jij vindt het prima.

Ik snap dat niet.
En het OMT hoort het ook te weten. Dus in mijn beleving zijn die corrupt of incompetent. Mijn vermoeden zegt het laatste. Maar beide is niet goed natuurlijk.

Jammer dat jij je laat lenen voor die propaganda.
Ik laat me helemaal niet lenen voor propaganda. Ik heb bijvoorbeeld al een aantal keer aangegeven dat ik tegen 2G ben. Maar ik vind wel dat je in een wereldwijde pandemie maatregelen moet invoeren om de verspreiding in te dammen en een QR-code vind ik daar een prima manier voor.

Wat stel jij dan voor om een pandemie tegen te gaan? Alles maar op z'n beloop laten? Dat snap ik dan weer niet. Het is niet voor niets dat letterlijk de hele wereld maatregelen neemt. En dan valt Nederland allemaal nog wel mee ook hoor. Ik ben bijvoorbeeld laatst in Frankrijk op vakantie geweest. Daar staat ze tot in het toilethokje je QR-code te controleren terwijl je daarvoor al bent gecontroleerd toen je door de enige mogelijke ingang het etablissement binnen bent gekomen.
pi_202128186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou precies hetzelfde over jou kunnen zeggen. Er is ook geen verschil in behandeling. Iedereen kan de QR-code krijgen, of je nou gevaccineerd, ongevaccineerd, blank, getint of marsmannetje bent.
Die QR is een opgelegde maatregel... En als je daar niet aan mee wilt doen word je buitengesloten. Dat is geen vrije keuze.

quote:
Welke drogredenen je ook probeert aan te voeren, er is geen verschil. Iedereen heeft een QR-code nodig, punt.
QR code is nodig? Want, lol.
pi_202128204
quote:
Ik snap dat mensen hun tijd en flexibiliteit niet gratis is nee. Dat is de mijne ook niet. Maar goed, zo kan je alles kapot bagatelliseren. Ik kan mijn paspoort ook alleen maar verlengen op tijdstippen en een plek waar ik het eigenlijk niet wil. Ik zou het liefst om 3:00 's nachts naar de supermarkt gaan. Ik wil ook niet om 8:00 al m'n bed uit moeten om te gaan werken. Maar zo is het leven nou helemaal. Soms moet je wat concessies doen voor dingen die nou eenmaal nodig zijn. En ja, in een pandemie zijn maatregelen nodig.
Je praat niet over iets kleins ofzo, je praat over een gigantisch onderscheid tussen groepen mensen in de samenleving en wakkert daarmee frictie aan in de samenleving.

In een pandemie mogen er best maatregelen nodig zijn, maar zinloze maatregelen zijn NOOIT nodig.
pi_202128267
quote:
De meeste stukken waarin experts aan het woord komen beweren het tegendeel. Alleen binnen de kring van het eigen gezin is een gevaccineerde niet meer minder besmettelijk dan een ongevaccineerde, maar die zitten elke dag bij elkaar in plaats van alleen een paar uur.
In de UK zijn er meer besmette gevaccineerden geconstateerd dan ongevaccineerd, maareh, stel nou, vaccins / antistoffen werken goed tegen verspreiding van het virus, waarom blijven groepsimmuniteit effecten dan uit? Hoe wil je gaan draaien dat de besmettingen dan nog stijler omhoog lopen? Zijn er nu veel meer mensen besmet op het moment dan vorig jaar? En raak je nog wel snel besmet dan maar geef je het dan niet door? Dat is je idee? Waarom zou dat zo werken?
pi_202128289
quote:
ik vind wel dat je in een wereldwijde pandemie maatregelen moet invoeren om de verspreiding in te dammen en een QR-code vind ik daar een prima manier voor.

Een niet werkende maatregel vind jij een prima maatregel.

quote:
Wat stel jij dan voor om een pandemie tegen te gaan? Alles maar op z'n beloop laten? Dat snap ik dan weer niet. Het is niet voor niets dat letterlijk de hele wereld maatregelen neemt. En dan valt Nederland allemaal nog wel mee ook hoor. Ik ben bijvoorbeeld laatst in Frankrijk op vakantie geweest. Daar staat ze tot in het toilethokje je QR-code te controleren terwijl je daarvoor al bent gecontroleerd toen je door de enige mogelijke ingang het etablissement binnen bent gekomen.
Hoe is dit een logische vraag? "Jaa jij hebt ook geen maatregel die werkt dus dan maar een niet-werkende maatregel invoeren"

Hoe noemen ze dat nou.... Altijd maar IETS moeten doen maar het alleen maar erger maken....

Maar bars / kroegen dicht is nummer 1, evenementen... Close encounter places....

Advies op thuiswerken weer eruit gooien en de basismaatregelen / 1.5 meter en handjes wassen.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 16:57:39 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202128556
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

In dit geval vraagt men om een QR code en je hebt drie opties om er aan te komen (corona, vaccin, test)
Die behandeling is gewoon voor iedereen hetzelfde

Dat jij een of meer van die opties niet acceptabel vind is net zo min discriminatie als wanneer jij de entree te duur of de locatie te ver weg vind natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202128622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:57 schreef sp3c het volgende:
In dit geval vraagt men om een QR code en je hebt drie opties om er aan te komen (corona, vaccin, test)
Die behandeling is gewoon voor iedereen hetzelfde
Opgelegd, normaal kunnen leven is een publiek goed. Een concert etc op korte termijn is een privaat goed.
Maar je kan extreem op de puntjes gaan kijken maar zie je werkelijk het complete plaatje niet dan?!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:57 schreef sp3c het volgende:
Dat jij een of meer van die opties niet acceptabel vind is net zo min discriminatie als wanneer jij de entree te duur of de locatie te ver weg vind natuurlijk
Die opties worden me opgelegd, zoals een persoon dat mijn portomonnee komt stelen mij ook de keuze geeft om mijn leven te geven - je geld of je leven. - Noemen we onrechtmatige daad, illegaal.

"iedereen mag naar de WC wel staand plassen"
Nee geen seksisme hoor. Man en vrouw krijgen dezelfde behandeling.

Het zijn verzonnen opgelegde vrijheidsbeperkende maatregelen, maar jij rectificeert het wel ff hoor, want het geldt voor iedereen dus het is ok.
pi_202128702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die QR is een opgelegde maatregel... En als je daar niet aan mee wilt doen word je buitengesloten. Dat is geen vrije keuze.
Net zoals je wordt buitengesloten van boodschappen doen als je die niet wilt betalen. Is dat dan ook geen vrije keuze en een opgelegde maatregel?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:36 schreef ludovico het volgende:
QR code is nodig? Want, lol.
Want er is een pandemie die men tegen moet gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je praat niet over iets kleins ofzo, je praat over een gigantisch onderscheid tussen groepen mensen in de samenleving en wakkert daarmee frictie aan in de samenleving.

In een pandemie mogen er best maatregelen nodig zijn, maar zinloze maatregelen zijn NOOIT nodig.
Natuurlijk zijn zinloze maatregelen nooit nodig. Maar is dit een zinloze maatregel? Heb je daar cijfers van of baseer je het alleen op de hoge besmettingscijfers van nu? Want toen we bijvoorbeeld weer - met QR-code - mensen toelieten tot het voetbalstadion bleken dat geen superspreaderevents te zijn. Zou het dan misschien kunnen dat de QR-codes wel werken en het aantal besmettingen verlaagt (let wel, verlaagt, niet voorkomt) maar deze hoge cijfers voortkomen uit het feit dan men weer massaal naar kantoor gaat (ik sta tegenwoordig bijkans langer in de file dan voor corona), bij elkaar over de vloer komt etc?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef ludovico het volgende:
In de UK zijn er meer besmette gevaccineerden geconstateerd dan ongevaccineerd,
Heb je daar precieze cijfers van? Voor mijn gevoel is dat er weer eentje in de categorie van "50% van de mensen in het ziekenhuis is gevaccineerd, dus het werkt niet!!". Leuk, maar er zijn veel meer mensen wel gevaccineerd dan niet. Dan komt die 50% gevaccineerden in het ziekenhuis dus uit een véél grotere groep. Mag jij nog eens zeggen of vaccinaties werken ja dan wel te nee.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef ludovico het volgende:
maareh, stel nou, vaccins / antistoffen werken goed tegen verspreiding van het virus, waarom blijven groepsimmuniteit effecten dan uit? Hoe wil je gaan draaien dat de besmettingen dan nog stijler omhoog lopen? Zijn er nu veel meer mensen besmet op het moment dan vorig jaar? En raak je nog wel snel besmet dan maar geef je het dan niet door? Dat is je idee? Waarom zou dat zo werken?
Ja, we hebben vandaag een nieuw record aan besmettingen, dat weet ik ook wel. Maar als je bijvoorbeeld verdere statistieken bekijkt, dan blijkt dat vaccins zeker werken ja. Je wordt er minder ziek van, komt minder snel in het ziekenhuis, je symptomen zijn minder heftig... Nee, je gaat besmettingen niet tegen, maar er krijgen ook nog steeds mensen griep. Mensen gaan echter over het algemeen niet meer dood aan de griep of overbelasten de zorg ermee. Dát is het doel, niet het voorkomen van besmettingen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 16:43 schreef ludovico het volgende:
Een niet werkende maatregel vind jij een prima maatregel.
Zie mijn uitleg hierboven, is het echt zinloos?
quote:
Hoe is dit een logische vraag? "Jaa jij hebt ook geen maatregel die werkt dus dan maar een niet-werkende maatregel invoeren"

Hoe noemen ze dat nou.... Altijd maar IETS moeten doen maar het alleen maar erger maken....
Het is misschien niet een logische vraag, ik ben gewoon benieuwd hoe jij het aan zou pakken.
quote:
Maar bars / kroegen dicht is nummer 1, evenementen... Close encounter places....

Advies op thuiswerken weer eruit gooien en de basismaatregelen / 1.5 meter en handjes wassen.
Maar zijn bars/kroegen/evenementen etc dichtgooien niet veel meer iemand een keuze opdringen dan die zaken toegankelijk houden met een QR-code? In jouw scenario kan je gewoon helemaal nergens heen, met QR-code heb je de keuze om te gaan of niet.

Verder helemaal met je eens over het thuiswerken en basismaatregelen.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:16:41 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202128807
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Opgelegd, normaal kunnen leven is een publiek goed. Een concert etc op korte termijn is een privaat goed.
Maar je kan extreem op de puntjes gaan kijken maar zie je werkelijk het complete plaatje niet dan?!
[..]
Die opties worden me opgelegd, zoals een persoon dat mijn portomonnee komt stelen mij ook de keuze geeft om mijn leven te geven - je geld of je leven. - Noemen we onrechtmatige daad, illegaal.

"iedereen mag naar de WC wel staand plassen"
Nee geen seksisme hoor. Man en vrouw krijgen dezelfde behandeling.

Het zijn verzonnen opgelegde vrijheidsbeperkende maatregelen, maar jij rectificeert het wel ff hoor, want het geldt voor iedereen dus het is ok.
Sure

Maar discriminatie is echt wat anders
pi_202128818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Net zoals je wordt buitengesloten van boodschappen doen als je die niet wilt betalen. Is dat dan ook geen vrije keuze en een opgelegde maatregel?
Je ziet geen verschil tussen je begeven waar je wilt in het publieke domein en privaatrechterlijke omstandigheden?
pi_202128842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sure

Maar discriminatie is echt wat anders
Als groepen homogeen zijn voor de toepassing en de ene groep krijgt een nadelige behandeling t.o.v. de ander, en wordt benadeeld dan noemen we dat gewoon discriminatie.

En seksisme is discriminatie van vrouwen. Hier praat je dus zelfs van heterogene groepen, maar homogeen in waarde, dus verdienen homogeen beleid in de zin van in hun waarde gelaten worden.
pi_202128868
quote:
Want er is een pandemie die men tegen moet gaan.
QR werkt niet.
pi_202128876
quote:
Natuurlijk zijn zinloze maatregelen nooit nodig. Maar is dit een zinloze maatregel? Heb je daar cijfers van of baseer je het alleen op de hoge besmettingscijfers van nu? Want toen we bijvoorbeeld weer - met QR-code - mensen toelieten tot het voetbalstadion bleken dat geen superspreaderevents te zijn. Zou het dan misschien kunnen dat de QR-codes wel werken en het aantal besmettingen verlaagt (let wel, verlaagt, niet voorkomt) maar deze hoge cijfers voortkomen uit het feit dan men weer massaal naar kantoor gaat (ik sta tegenwoordig bijkans langer in de file dan voor corona), bij elkaar over de vloer komt etc?
Voetbalstadions hebben nog nooit voor massa spread events gezorgd.
pi_202128937
quote:
Heb je daar precieze cijfers van? Voor mijn gevoel is dat er weer eentje in de categorie van "50% van de mensen in het ziekenhuis is gevaccineerd, dus het werkt niet!!". Leuk, maar er zijn veel meer mensen wel gevaccineerd dan niet. Dan komt die 50% gevaccineerden in het ziekenhuis dus uit een véél grotere groep. Mag jij nog eens zeggen of vaccinaties werken ja dan wel te nee.
https://assets.publishing(...)report_-_week_45.pdf

Pagina 22, 2e en 3e kolom, unvacced / vacced, per 100.000 van de betreffende groep.
Not vacced = lager.

Pagina 18 in absolute aantallen niet gecorrigeerd voor populatiegrootte.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:28:43 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202128979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als groepen homogeen zijn voor de toepassing en de ene groep krijgt een nadelige behandeling t.o.v. de ander, en wordt benadeeld dan noemen we dat gewoon discriminatie.

En seksisme is discriminatie van vrouwen. Hier praat je dus zelfs van heterogene groepen, maar homogeen in waarde, dus verdienen homogeen beleid in de zin van in hun waarde gelaten worden.
Maar er is geen sprake van een nadelige behandeling
pi_202128994
quote:
Ja, we hebben vandaag een nieuw record aan besmettingen, dat weet ik ook wel. Maar als je bijvoorbeeld verdere statistieken bekijkt, dan blijkt dat vaccins zeker werken ja. Je wordt er minder ziek van, komt minder snel in het ziekenhuis, je symptomen zijn minder heftig... Nee, je gaat besmettingen niet tegen, maar er krijgen ook nog steeds mensen griep. Mensen gaan echter over het algemeen niet meer dood aan de griep of overbelasten de zorg ermee. Dát is het doel, niet het voorkomen van besmettingen.
Dan raken er véél meer mensen besmet dus per tijdseenheid, want vaccinatie beschermd tegen hospital intake met 50-70% ofzo nu nog (nee niet die 97% die het eerst was). Dus 2-3x zoveel mensen raken nu besmet iedere week?

Als het zo snel gaat, waar blijft dan die groepsimmunitiet effecten? Oh wacht die komt wel natuurlijk.... ongevaccineerden worden minder en minder oververtegenwoordigd op de IC's.
pi_202129013
quote:
Maar zijn bars/kroegen/evenementen etc dichtgooien niet veel meer iemand een keuze opdringen dan die zaken toegankelijk houden met een QR-code? In jouw scenario kan je gewoon helemaal nergens heen, met QR-code heb je de keuze om te gaan of niet.

Verder helemaal met je eens over het thuiswerken en basismaatregelen.
QR code werkt niet, als het een effectieve maatregel was geweest dan had ik in noodsituaties het nog kunnen accepteren. Hoewel ik me afvraag of dat wel samen kan... Noodsituatie en wel kroegen open... Nouja, misschien, in theorie dus.
pi_202129043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar er is geen sprake van een nadelige behandeling
Ik word nadelig behandeld zonder vaccinatie, moet er een hoop rare fratsen voor uithalen, zou nog liever 200 hoola hoops doen om het restaurant in te mogen, wss nog effectiever tegen IC bezetting ook nog, gezien de vollere mensen dan weer wat caloriën verbranden en in betere conditie komen.

Dusseh, QR is niet doelmatig, hoolahoopen voor de kroeg werkt beter.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:36:54 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202129107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik word nadelig behandeld zonder vaccinatie, moet er een hoop rare fratsen voor uithalen, zou nog liever 200 hoola hoops doen om het restaurant in te mogen, wss nog effectiever tegen IC bezetting ook nog, gezien de vollere mensen dan weer wat caloriën verbranden en in betere conditie komen.

Dusseh, QR is niet doelmatig, hoolahoopen voor de kroeg werkt beter.
Je kunt toch gewoon zo'n test laten doen?
Of je laat jezelf vaccineren ... jouw keuze

Beiden kosten je een stuk minder moeite dan 200 hopla hoops
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:38:22 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202129131
Discriminatie zou zijn nee ludovico geen test en geen vaccin en geen keuze voor jou want we haten hoolahoopers

Evt kunnen we je wel besmeren met corona maar geen behandeling voor jou
pi_202129137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je ziet geen verschil tussen je begeven waar je wilt in het publieke domein en privaatrechterlijke omstandigheden?
Jawel en dat eerste is nog steeds mogelijk. Het is niet dat je een QR-code nodig hebt om je huis te verlaten.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
QR werkt niet.
Nogmaals, gebaseerd puur en alleen op de hoge besmettingscijfers van nu?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Voetbalstadions hebben nog nooit voor massa spread events gezorgd.
Dat is dan ook precies wat ik zeg.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://assets.publishing(...)report_-_week_45.pdf

Pagina 22, 2e en 3e kolom, unvacced / vacced, per 100.000 van de betreffende groep.
Not vacced = lager.

Pagina 18 in absolute aantallen niet gecorrigeerd voor populatiegrootte.
Ok, je hebt gelijk. Maar kijk nu eens in exact dezelfde bron op exact dezelfde pagina 22 maar dan de kolommen "Cases presenting to emergency care resulting in overnight inpatent admission", "death within 28 days of positive COVID-19 test" en "death within 60 days of positive COVID-19 test" en kom nog eens met droge ogen beweren dat vaccins niet werken.
pi_202129192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef Rekkie het volgende:
Jeetje wat

veel

spaties

tussen de

teksten.

Vind je

dat makkelijk

lezen TS?
Spaties lezen zo

niet

zo
Twiddel
pi_202133141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
QR werkt niet.
Werkt wel als de wappie schaapjes niet er alles aan doen om het te omzeilen.
En als de bedrijven zich er eens aan zouden houden.
pi_202135872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kunt toch gewoon zo'n test laten doen?
Of je laat jezelf vaccineren ... jouw keuze

Beiden kosten je een stuk minder moeite dan 200 hopla hoops
Nee. Jij bent dus weer iemand die geen benul heeft.
pi_202135876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef sp3c het volgende:
Discriminatie zou zijn nee ludovico geen test en geen vaccin en geen keuze voor jou want we haten hoolahoopers

Evt kunnen we je wel besmeren met corona maar geen behandeling voor jou
... Tragisch.
pi_202135877
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Jawel en dat eerste is nog steeds mogelijk. Het is niet dat je een QR-code nodig hebt om je huis te verlaten.
[..]
[..]
[..]
Ok, je hebt gelijk. Maar kijk nu eens in exact dezelfde bron op exact dezelfde pagina 22 maar dan de kolommen "Cases presenting to emergency care resulting in overnight inpatent admission", "death within 28 days of positive COVID-19 test" en "death within 60 days of positive COVID-19 test" en kom nog eens met droge ogen beweren dat vaccins niet werken.
Ik ben er wel klaar mee. Je spint de werkelijkheid.
pi_202135881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Vaccins lijken zinvol te zijn idd. Zijn werkzaam maar helaas minder goed dan gehoopt.
pi_202135889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Werkt wel als de wappie schaapjes niet er alles aan doen om het te omzeilen.
En als de bedrijven zich er eens aan zouden houden.
Sure...
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 01:11:47 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202135895
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Jij bent dus weer iemand die geen benul heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
... Tragisch.
Scherp hoor

Leg nu eens uit waar ik de mist in ga dan?
pi_202135968
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Als ik je posts soms lees vind je de dwang gewoon leuk. Daar hoef je wappies ook niet als scapegoat voor te gebruiken.
pi_202135975
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
Scherp hoor

Leg nu eens uit waar ik de mist in ga dan?
Bed tijd.
pi_202135995
quote:
Effe diefstal en niet laten vaccineren met elkaar vergelijken, niks mis mee.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 03:07:47 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202136079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:47 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Effe diefstal en niet laten vaccineren met elkaar vergelijken, niks mis mee.
Dat deed hij niet
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 03:08:07 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202136080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bed tijd.
Mooie discussie zo man bedankt ...
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:37:12 #74
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202139757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:34 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Als ik je posts soms lees vind je de dwang gewoon leuk. Daar hoef je wappies ook niet als scapegoat voor te gebruiken.
Daar wil ik best graag een voorbeeld van zien dan.

Ik leef al een tijdje gewoon mijn leven. Ik feest, zoek gezelligheid op en doe dingen die ik leuk vind. Ik heb mensen in mijn omgeving die niet gevaccineerd zijn en ga net zo lief met hun om. Als we dan iets niet kunnen doen, doen we iets anders.

Maar ik heb ook een chronische ziekte en heb mensen die in de zorg werken in mijn omgeving. Ik heb gewoon gezien hoe covid problemen veroorzaakt heeft in ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Dus ik snap best dat sommigen meer openstaan voor dwang dan ik, maar ben er juist best kritisch op. Dus als jij beweert dat ik erom sta te juichen, dan wil ik daar wel graag wat bewijs van zien.

Overigens erger ik me wel aan doorgeslagen complotdenkers die de aandacht in mijn optiek alleen maar verleggen van hoe oneerlijk omgegaan wordt met botsende belangen in onze maatschappij. Dat had ik voor covid ook al.
pi_202141019
Ik heb vannacht je zusje gevaccineerd met mannenmelk met mijn spuit van 30 cm
  vrijdag 12 november 2021 @ 18:42:06 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202145610
quote:

Ja lach er maar om...

Dat doen we ook. Waar denk je dat dit topic voor is? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 12 november 2021 @ 18:45:32 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202145684
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:54 schreef SuperNeger het volgende:

Inderdaad. Niemand verplicht je om te vaccineren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 12 november 2021 @ 19:29:28 #78
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_202147163
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:27 schreef Irritatie100 het volgende:
:') :')
pi_202225413
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:09 schreef TDS0198 het volgende:
Ik heb vannacht je zusje gevaccineerd met mannenmelk met mijn spuit van 30 cm
hehe, eindelijk eens een inhoudelijke reactie op mijn geniale topiqué. B:)B
and no
pi_202225522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Schaapje is mad.
ik word inderdaad moe van al die intellectuelen die weten hoe biologie in elkaar steekt en leven in een bubbel van onwetendheid. Voel je je aangesproken ofzo? -O-
and no
  woensdag 17 november 2021 @ 23:51:51 #81
497632 Marcel_Roubos_1966
mag ik vragen als jij kaal ben
pi_202225602
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')