abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202128868
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Want er is een pandemie die men tegen moet gaan.
QR werkt niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202128876
quote:
Natuurlijk zijn zinloze maatregelen nooit nodig. Maar is dit een zinloze maatregel? Heb je daar cijfers van of baseer je het alleen op de hoge besmettingscijfers van nu? Want toen we bijvoorbeeld weer - met QR-code - mensen toelieten tot het voetbalstadion bleken dat geen superspreaderevents te zijn. Zou het dan misschien kunnen dat de QR-codes wel werken en het aantal besmettingen verlaagt (let wel, verlaagt, niet voorkomt) maar deze hoge cijfers voortkomen uit het feit dan men weer massaal naar kantoor gaat (ik sta tegenwoordig bijkans langer in de file dan voor corona), bij elkaar over de vloer komt etc?
Voetbalstadions hebben nog nooit voor massa spread events gezorgd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202128937
quote:
Heb je daar precieze cijfers van? Voor mijn gevoel is dat er weer eentje in de categorie van "50% van de mensen in het ziekenhuis is gevaccineerd, dus het werkt niet!!". Leuk, maar er zijn veel meer mensen wel gevaccineerd dan niet. Dan komt die 50% gevaccineerden in het ziekenhuis dus uit een véél grotere groep. Mag jij nog eens zeggen of vaccinaties werken ja dan wel te nee.
https://assets.publishing(...)report_-_week_45.pdf

Pagina 22, 2e en 3e kolom, unvacced / vacced, per 100.000 van de betreffende groep.
Not vacced = lager.

Pagina 18 in absolute aantallen niet gecorrigeerd voor populatiegrootte.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:28:43 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202128979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als groepen homogeen zijn voor de toepassing en de ene groep krijgt een nadelige behandeling t.o.v. de ander, en wordt benadeeld dan noemen we dat gewoon discriminatie.

En seksisme is discriminatie van vrouwen. Hier praat je dus zelfs van heterogene groepen, maar homogeen in waarde, dus verdienen homogeen beleid in de zin van in hun waarde gelaten worden.
Maar er is geen sprake van een nadelige behandeling
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202128994
quote:
Ja, we hebben vandaag een nieuw record aan besmettingen, dat weet ik ook wel. Maar als je bijvoorbeeld verdere statistieken bekijkt, dan blijkt dat vaccins zeker werken ja. Je wordt er minder ziek van, komt minder snel in het ziekenhuis, je symptomen zijn minder heftig... Nee, je gaat besmettingen niet tegen, maar er krijgen ook nog steeds mensen griep. Mensen gaan echter over het algemeen niet meer dood aan de griep of overbelasten de zorg ermee. Dát is het doel, niet het voorkomen van besmettingen.
Dan raken er véél meer mensen besmet dus per tijdseenheid, want vaccinatie beschermd tegen hospital intake met 50-70% ofzo nu nog (nee niet die 97% die het eerst was). Dus 2-3x zoveel mensen raken nu besmet iedere week?

Als het zo snel gaat, waar blijft dan die groepsimmunitiet effecten? Oh wacht die komt wel natuurlijk.... ongevaccineerden worden minder en minder oververtegenwoordigd op de IC's.
pi_202129013
quote:
Maar zijn bars/kroegen/evenementen etc dichtgooien niet veel meer iemand een keuze opdringen dan die zaken toegankelijk houden met een QR-code? In jouw scenario kan je gewoon helemaal nergens heen, met QR-code heb je de keuze om te gaan of niet.

Verder helemaal met je eens over het thuiswerken en basismaatregelen.
QR code werkt niet, als het een effectieve maatregel was geweest dan had ik in noodsituaties het nog kunnen accepteren. Hoewel ik me afvraag of dat wel samen kan... Noodsituatie en wel kroegen open... Nouja, misschien, in theorie dus.
pi_202129043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar er is geen sprake van een nadelige behandeling
Ik word nadelig behandeld zonder vaccinatie, moet er een hoop rare fratsen voor uithalen, zou nog liever 200 hoola hoops doen om het restaurant in te mogen, wss nog effectiever tegen IC bezetting ook nog, gezien de vollere mensen dan weer wat caloriën verbranden en in betere conditie komen.

Dusseh, QR is niet doelmatig, hoolahoopen voor de kroeg werkt beter.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:36:54 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202129107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik word nadelig behandeld zonder vaccinatie, moet er een hoop rare fratsen voor uithalen, zou nog liever 200 hoola hoops doen om het restaurant in te mogen, wss nog effectiever tegen IC bezetting ook nog, gezien de vollere mensen dan weer wat caloriën verbranden en in betere conditie komen.

Dusseh, QR is niet doelmatig, hoolahoopen voor de kroeg werkt beter.
Je kunt toch gewoon zo'n test laten doen?
Of je laat jezelf vaccineren ... jouw keuze

Beiden kosten je een stuk minder moeite dan 200 hopla hoops
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 17:38:22 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202129131
Discriminatie zou zijn nee ludovico geen test en geen vaccin en geen keuze voor jou want we haten hoolahoopers

Evt kunnen we je wel besmeren met corona maar geen behandeling voor jou
pi_202129137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je ziet geen verschil tussen je begeven waar je wilt in het publieke domein en privaatrechterlijke omstandigheden?
Jawel en dat eerste is nog steeds mogelijk. Het is niet dat je een QR-code nodig hebt om je huis te verlaten.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
QR werkt niet.
Nogmaals, gebaseerd puur en alleen op de hoge besmettingscijfers van nu?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Voetbalstadions hebben nog nooit voor massa spread events gezorgd.
Dat is dan ook precies wat ik zeg.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://assets.publishing(...)report_-_week_45.pdf

Pagina 22, 2e en 3e kolom, unvacced / vacced, per 100.000 van de betreffende groep.
Not vacced = lager.

Pagina 18 in absolute aantallen niet gecorrigeerd voor populatiegrootte.
Ok, je hebt gelijk. Maar kijk nu eens in exact dezelfde bron op exact dezelfde pagina 22 maar dan de kolommen "Cases presenting to emergency care resulting in overnight inpatent admission", "death within 28 days of positive COVID-19 test" en "death within 60 days of positive COVID-19 test" en kom nog eens met droge ogen beweren dat vaccins niet werken.
pi_202129192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:27 schreef Rekkie het volgende:
Jeetje wat

veel

spaties

tussen de

teksten.

Vind je

dat makkelijk

lezen TS?
Spaties lezen zo

niet

zo
Twiddel
pi_202133141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
QR werkt niet.
Werkt wel als de wappie schaapjes niet er alles aan doen om het te omzeilen.
En als de bedrijven zich er eens aan zouden houden.
pi_202135872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kunt toch gewoon zo'n test laten doen?
Of je laat jezelf vaccineren ... jouw keuze

Beiden kosten je een stuk minder moeite dan 200 hopla hoops
Nee. Jij bent dus weer iemand die geen benul heeft.
pi_202135876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef sp3c het volgende:
Discriminatie zou zijn nee ludovico geen test en geen vaccin en geen keuze voor jou want we haten hoolahoopers

Evt kunnen we je wel besmeren met corona maar geen behandeling voor jou
... Tragisch.
pi_202135877
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Jawel en dat eerste is nog steeds mogelijk. Het is niet dat je een QR-code nodig hebt om je huis te verlaten.
[..]
[..]
[..]
Ok, je hebt gelijk. Maar kijk nu eens in exact dezelfde bron op exact dezelfde pagina 22 maar dan de kolommen "Cases presenting to emergency care resulting in overnight inpatent admission", "death within 28 days of positive COVID-19 test" en "death within 60 days of positive COVID-19 test" en kom nog eens met droge ogen beweren dat vaccins niet werken.
Ik ben er wel klaar mee. Je spint de werkelijkheid.
pi_202135881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Vaccins lijken zinvol te zijn idd. Zijn werkzaam maar helaas minder goed dan gehoopt.
pi_202135889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Werkt wel als de wappie schaapjes niet er alles aan doen om het te omzeilen.
En als de bedrijven zich er eens aan zouden houden.
Sure...
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 01:11:47 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202135895
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Jij bent dus weer iemand die geen benul heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
... Tragisch.
Scherp hoor

Leg nu eens uit waar ik de mist in ga dan?
pi_202135968
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik ben ook voor vaccins, tegen maatregelen en voor vrijheid van keuze. Maar dat maakt de wappies die leugens verspreiden, waar anderen intrappen wel bloedirritant en soms begrijp ik de mensen die de boel willen forceren wel.
Als ik je posts soms lees vind je de dwang gewoon leuk. Daar hoef je wappies ook niet als scapegoat voor te gebruiken.
pi_202135975
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
Scherp hoor

Leg nu eens uit waar ik de mist in ga dan?
Bed tijd.
pi_202135995
quote:
Net zoals je wordt buitengesloten van boodschappen doen als je die niet wilt betalen. Is dat dan ook geen vrije keuze en een opgelegde maatregel?
Effe diefstal en niet laten vaccineren met elkaar vergelijken, niks mis mee.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 03:07:47 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202136079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:47 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Effe diefstal en niet laten vaccineren met elkaar vergelijken, niks mis mee.
Dat deed hij niet
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 03:08:07 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202136080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bed tijd.
Mooie discussie zo man bedankt ...
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:37:12 #74
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202139757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 01:34 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Als ik je posts soms lees vind je de dwang gewoon leuk. Daar hoef je wappies ook niet als scapegoat voor te gebruiken.
Daar wil ik best graag een voorbeeld van zien dan.

Ik leef al een tijdje gewoon mijn leven. Ik feest, zoek gezelligheid op en doe dingen die ik leuk vind. Ik heb mensen in mijn omgeving die niet gevaccineerd zijn en ga net zo lief met hun om. Als we dan iets niet kunnen doen, doen we iets anders.

Maar ik heb ook een chronische ziekte en heb mensen die in de zorg werken in mijn omgeving. Ik heb gewoon gezien hoe covid problemen veroorzaakt heeft in ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Dus ik snap best dat sommigen meer openstaan voor dwang dan ik, maar ben er juist best kritisch op. Dus als jij beweert dat ik erom sta te juichen, dan wil ik daar wel graag wat bewijs van zien.

Overigens erger ik me wel aan doorgeslagen complotdenkers die de aandacht in mijn optiek alleen maar verleggen van hoe oneerlijk omgegaan wordt met botsende belangen in onze maatschappij. Dat had ik voor covid ook al.
pi_202141019
Ik heb vannacht je zusje gevaccineerd met mannenmelk met mijn spuit van 30 cm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')