Wat ga je aanschaffen om te starten met Hot Wheels? Ik was me ook aan het oriënteren maar weet niet goed waar ik moet beginnen. (Mag ook in het speelgoedtopic)quote:Op woensdag 10 november 2021 20:52 schreef LeSage het volgende:
Nu wil S. heel graag Hotwheels en daar gaan we wel voor overstag. Denk dat daar veel mee gespeeld gaat worden.
Er wordt hier zó leuk gespeeld met de ouderwetse Fisher Price boerderijquote:Op woensdag 10 november 2021 20:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een hekel aan alles wat qua speelgoed met boerderij te maken heeft.
Schoonouders hebben al iets gekocht, maar ik weet niet wat eigenlijkquote:Op woensdag 10 november 2021 20:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wat ga je aanschaffen om te starten met Hot Wheels? Ik was me ook aan het oriënteren maar weet niet goed waar ik moet beginnen. (Mag ook in het speelgoedtopic)
Zo goed als geen klachten meer.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er wordt hier zó leuk gespeeld met de ouderwetse Fisher Price boerderij![]()
Hoe gaat het nu met je?
De kracht die nodig was voor onder was best heftig maar het was wel snel gepiept. Onder een hechting en die kant voelt niet zo fijn nu.quote:
Nee, ik zei dat iedereen om mij heen heel goed weet hoe ik over playmobil denk, hij heeft het dus nooit cadeau gehad.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan Playmobil dus kwetst het je kind als het dat cadeau krijgt?
[ afbeelding ]
Dat Legoverhaal doet hier overigens hetzelfde, snap ik ook geen hol van, maar daarvan zeg je al dat je het niet bij je spullen accepteert dus dan heeft het kind uiteindelijk niks, dat het daardoor gekwetst wordt, snap ik wel.
Eens, dat is wat ik bedoelde dat het probleem niet de specifieke cadeaus zijn maar de communicatie eromheen. Zelfde als de reactie van bij de step.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:28 schreef Leandra het volgende:
Nee dat klopt, maar zoals moeder nu al op voorhand zit te pushen dat het cadeau 3 moet zijn en mensen dus niet eens meer een keuze uit de lijst kunnen maken is wel next level.
Ik vind het DUUR en het heeft maar één functie. Lego/Duplo kun je zelf elke keer verbouwen tot iets nieuws.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:42 schreef Sjeen het volgende:
Wat is er eigenlijk zo vreselijk aan Playmobil?
Ik begrijp trouwens absoluut waarom geen fake lego, dat dan weer wel
Dit. Een kind met rijke fantasie, zoals de mijne, kan er een hoop mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:50 schreef Vanyel het volgende:
Één functie? Het zijn wel dingen die je niet opnieuw kunt vormen ja. Daar kun je (ik niet, ik ben daar nooit toe in staat geweest, maar mijn kind) een miljard verschillende dingen mee doen.
Hier gaat de duplo wel eens in bad. Is groter, kun je bijvoorbeeld grote boten mee makenquote:Op donderdag 11 november 2021 07:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit. Een kind met rijke fantasie, zoals de mijne, kan er een hoop mee.
Hij vindt lego ook leuk maar playmobil prikkelt meer zijn fantasie om hele verhalen na te spelen. Onze veerboot en cruiseschip gaan wel eens in bad
Ok, te duur dus… Ik vind Lego overigens ook duur, dus daar ligt voor mij het verschil niet inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vind het DUUR en het heeft maar één functie. Lego/Duplo kun je zelf elke keer verbouwen tot iets nieuws.
Ik wil onze playmobil boten niet klein noemenquote:Op donderdag 11 november 2021 07:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier gaat de duplo wel eens in bad. Is groter, kun je bijvoorbeeld grote boten mee maken
Je hoeft geen hele reeks, he, je kunt gewoon alles combineren.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Het is denk ik maar net waar je mee bent opgegroeid.
Niets mis met playmobil naar mijn idee maar wel met teveel verschillende speelgoed reeksenwant dan heb je of van alles een klein beetje of je bent een godsvermogen kwijt.
Ik had zelf geen playmobil dus alles kan als je kind er om vraagt.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Niets mis met playmobil naar mijn idee maar wel met teveel verschillende speelgoed reeksenwant dan heb je of van alles een klein beetje of je bent een godsvermogen kwijt.
Behalve dat je die verhalen ook nog kunt gaan bouwen nadat je een kasteel, boot of dinosaurus gebouwd van Lego hebt.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, te duur dus… Ik vind Lego overigens ook duur, dus daar ligt voor mij het verschil niet inderdaad.
Dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de behoefte en vorm van creativiteit van het kind waar de voorkeur ligt. De ene bouwt graag dingen en de ander bouwt graag verhalen/scènes etc
Niet iedereen is op die manier graag creatief. Zoals niet iedereen van tekenen of knutselen houdt. Of van chocolade. Of een lange wandeling. Of tv kijken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat je die verhalen ook nog kunt gaan bouwen nadat je een kasteel, boot of dinosaurus gebouwd van Lego hebt.
En er daarna weer iets anders van kunt bouwen en daarmee een verhaal kunt bouwen.
Lego sluit het creatief zijn qua bouwen zelf niet uit.
Oh, en Lego is ook duur, dat zal ik ook niet ontkennen, ik vind alleen wel dat je meer waar voor je geld hebt.
Nee klopt, en toch wil ik het niet in huis hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet iedereen is op die manier graag creatief. Zoals niet iedereen van tekenen of knutselen houdt. Of van chocolade. Of een lange wandeling. Of tv kijken.
Playmobil biedt ook voldoende mogelijkheden om je fantasie te gebruiken, alleen gebruik je dat op een andere manier dan wanneer je het leuk vindt om zelf te bouwen en daar je fantasie in te stoppen.
Ik vind het geen enkel probleem dat jij het niet in huis wil hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, en toch wil ik het niet in huis hebben.
Waarom is het zo'n probleem dat ik dat niet wil? Ik zit anderen toch ook geen Lego op te dringen?
Als een ander geen Lego in huis wil zal me dat een worst wezen, waarom zijn mensen toch zo verontwaardigd dat ik geen Playmobil in huis wil? Laten we nou niet doen alsof ik mij kind iets vreselijks aandoe door dat niet toe te staan.
Dat heb ik dan ook niet gedaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het geen enkel probleem dat jij het niet in huis wil hebben.
Ik vind het wel heel vreemd om het inferieur te noemen.
Ik begrijp je frustratie. Smakelijk!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:21 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, me eerst de maat nemen op het feit dat ik het niet in huis wil hebben en vervolgens ook nog verwijten waarom ik het niet in huis wil hebben.
Ik ga even ontbijten, als iedereen het goed vindt.
Nee je bad is kleinquote:Op donderdag 11 november 2021 08:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik wil onze playmobil boten niet klein noemen![]()
[ link | afbeelding ]
Thnx!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie. Smakelijk!
Ben je al aan de betere hand trouwens?
Dat is fijn. Geduld dan maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx!
Ik ben weer in de kleren en beneden, aan de beterende hand dus.
Maar nog niet helemaal hersteld. Komt wel goed
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Lemijn het volgende:
Het is mij ook totaal onduidelijk waarom dit een strijd zou moeten zijn met één waarheid![]()
Mijn kind overigens het allerliefste met…..
mij.
Het is ook echt een karakter-ding. Mijn oudste houdt van lego bouwen (of anderszins bouwen) maar er wordt daarna niet meer mee gespeeld. De jongste speelt juist hele verhalen uit met de kleinste dingen. Playmobil hebben we bij beide kinderen in huis gehad, maar alleen de jongste kan er iets mee. Vanaf een jaar of 3 was hij groot paardenfan en hebben we (tweedehands) de grote paardenstal gekocht met véél toebehoren. Nu is die liefde een beetje over, maar heeft hij interesse in de ridderserie. Hij speelt ook graag met lego, bouwt de grappigste fantasiedieren, maar het bouwen is vooral om er daarna mee te kunnen spelen. Het is geen doel op zich, zoals bij de oudste. Ik vind het superleuk om die verschillen te zien (al botst het onderling wel heel vaak door die verschillen, samen spelen is heel lastig zo).quote:Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Bij L werkt dat niet. Dan gaan alle bakken tegelijk over de kop en wordt er uiteindelijk met niets gespeeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft geen hele reeks, he, je kunt gewoon alles combineren.
Als je kind erom vraagt wel ja maar die fase zitten wij nog niet. Dingen die ik of man van huis uit heb meegekregen zoals duplo/lego bied ik eerder aan merk ik en dat is eigenlijk de hoofdreden dat er geen playmobil in huis is.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik had zelf geen playmobil dus alles kan als je kind er om vraagt.
Ik vind qua duur en reeksen weinig onderscheid tussen lego en playmobil. Het is allemaal duur voor een klein beetje.
Ons playmobil is veelal tweedehands en dan is 25 euro voor een mega cruiseschip met toebehoren opeens heel betaalbaar. Playmobil is beter te verkrijgen wel op marktplaats vind ik.
Zo was ik eigenlijk net te oud toen Pokemon een hit werd. Nu heb ik spijt dat ik niet toch een zooitje kaarten heb gekocht van mijn zakgeldquote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook niet gedaan.
Mijn letterlijke woorden waren "Ik heb het altijd als inferieur gezien".
En dat was het aan het einde van een post waarin ik uitleg dat Playmobil pas op de markt kwam toen ik er de leeftijd al niet meer voor had, en het was met alleen indianen, ridders en bouwvakkers ook niet interessant voor mij als 11-jarige.
Ik ben dus opgegroeid met het gegeven dat Lego mij wel wat bood en Playmobil, toen het er uiteindelijk was, niet.
Ja, ik heb het dus altijd als inferieur gezien.
Ik stel niet dat het inferieur is, maar voor mij staat Lego altijd boven Playmobil.
En die laatste wil ik dus niet in huis hebben.
Ja, dat een negatieve test niet meer zou mogen en niet gevaccineerden helemaal geweerd gaan worden vind ik ook écht niet ok.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Iets anders: ik lees net dat er waarschijnlijk weer een korte lockdown gaat komen.En dat overwogen wordt om negatief geteste mensen niet meer toe te laten. Dat laatste vind ik best naar. Er is mijns inziens veel meer winst te halen als gevaccineerden niet verkouden ergens heen gaan, dan negatief geteste mensen te weren. Het is (denk ik) puur een pressiemiddel en daar hou ik eigenlijk niet zo van.
2G? Maar dat waren ze toch al van plan, er moest alleen even wettelijk wat aangepast worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Iets anders: ik lees net dat er waarschijnlijk weer een korte lockdown gaat komen.En dat overwogen wordt om negatief geteste mensen niet meer toe te laten. Dat laatste vind ik best naar. Er is mijns inziens veel meer winst te halen als gevaccineerden niet verkouden ergens heen gaan, dan negatief geteste mensen te weren. Het is (denk ik) puur een pressiemiddel en daar hou ik eigenlijk niet zo van.
Mijn normale fiets laat ik ook niet onderhouden op regelmatige basis. De elektrische bakfiets wel, maar dat luistert allemaal wat nauwer en ik wil 'm te zijner tijd ook weer verkopen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef exode het volgende:
Net de fiets naar de fietsenmaker gebracht. Die gaf me nog net geen preek.
Er was veel kapot zeg maar en hij is daar nieuw gekocht in 2017. Nooit onderhoud gedaan.
Dus ik ga schrikken als er verteld wordt wat het gaat kosten.
Ik had wel een zooi kaarten (om het spel te gaan spelen, maar dat is er nooit van gekomen. Het is bij een aantal sets uit de uitverkoop gebleven), maar die heb ik tien jaar geleden doorgeschoven naar mn neefjes. En nu spaart mijn eigen zoon die kaarten weer en zijn ze amper verkrijgbaar (en erg duur...). Ik ga eens informeren of ze die nog hebben...quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo was ik eigenlijk net te oud toen Pokemon een hit werd. Nu heb ik spijt dat ik niet toch een zooitje kaarten heb gekocht van mijn zakgeld.
Als er niets mee is, voel ik me niet geroepen blijkbaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn normale fiets laat ik ook niet onderhouden op regelmatige basis. De elektrische bakfiets wel, maar dat luistert allemaal wat nauwer en ik wil 'm te zijner tijd ook weer verkopen.
Voor een fietsenmaker zijn alle fietsen heilig volgens mij.
Ja precies dit. Het gaat niet helpen en creëert alleen meer wrijving. Want gevaccineerden kunnen nog steeds gewoon gaan en staan waar ze willen als ze positief getest zijn. En iemand die negatief getest is mag er niet in. Dat is toch ook gewoon ontzettend krom? Ik vond het geen enkel probleem om mensen te weren die niet bereid zijn om zich te laten testen. Maar dit gaat voor mij wel echt te ver.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef exode het volgende:
[..]
2G? Maar dat waren ze toch al van plan, er moest alleen even wettelijk wat aangepast worden.
Het is zeker een pressiemiddel, ik ben voor vaccineren en voor iedereen vaccineren, maar dit gaat averechts werken. Kijk naar al die valse QR codes die aangeboden worden.
Het is Nederland, als iets niet mag, willen we het juist.
Ze willen naar 90% vaccinatiegraad begreep ik, maar ja, kinderen, die zijn nu echt wel enorme verspreiders.
Dit. Dat kan je echt niet verkopen vind ik. Plus het risico van gevaccineerden is juist groter, want die kunnen positief zijn en nog steeds een geldige code hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ja, dat een negatieve test niet meer zou mogen en niet gevaccineerden helemaal geweerd gaan worden vind ik ook écht niet ok.
Ja, dat heb je soms net.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo was ik eigenlijk net te oud toen Pokemon een hit werd. Nu heb ik spijt dat ik niet toch een zooitje kaarten heb gekocht van mijn zakgeld.
Ik denk ook dat ze de QR-code gewoon 10 dagen moeten laten vervallen voor gevaccineerden die positief getest zijn, want die kunnen overal gewoon naar binnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Ze produceren een deel nu ook plantaardig, dat zal de kwaliteit geen goed doen denk ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef Phaidra het volgende:
Ja jammer inderdaad dat er bij Legosets steeds meer afwijkende, speciale onderdelen zitten. En ik vind de kwaliteit echt wel minder dan (pakweg) 20 jaar geleden. Wij hebben best wat stukjes met barsten of onderdelen die afbreken. Dat heb ik als kind echt nooit meegemaakt.
In theaters gaat de controle volgens mij ook vlekkeloos maar in de horeca.....quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind vooral de timing van de korte lockdown (als die er komt) echt ruk. Op persoonlijk vlak dan. Over twee weken ga ik (zou ik gaan...) naar een musical waar ik echt al lang naar uitkijk. En twee dagen later viert mijn man zijn veertigste verjaardag met een concert. Dat wordt ons nu waarschijnlijk allemaal door de neus geboord en daar baal ik wel heel hard van.
Naast dat ik het ook onzinnig vind om theaters te sluiten maar de horeca open te laten. Hoe help je de cultuursector (nog verder) om zeep.
Exact dat.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef exode het volgende:
[..]
In theaters gaat de controle volgens mij ook vlekkeloos maar in de horeca.....
Het OMT adviseert twee weken en er is morgen weer een persconferentie, dus ik zou ergens tussen de 13e en de 28e verwachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef Leandra het volgende:
Wanneer staat die korte lockdown in de planning?
Hmmz... nou ja, dan moeten we maar even zien.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Exact dat.
[..]
Het OMT adviseert twee weken en er is morgen weer een persconferentie, dus ik zou ergens tussen de 13e en de 28e verwachten.
Of eindelijk eens werk maken van het vaccineren van kinderen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef exode het volgende:
Ik zit overigens echt echt echt echt echt echt echt niet te wachten op het sluiten van de scholen, maar iets zegt me dat we daar veel meer winst kunnen halen.
Ja, ik denk ook dat er iets moet gebeuren. Zou alleen willen dat ze dat twee weken geleden gedaan hadden. Het komt gewoon precies heel kut uit hier.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:11 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het allemaal ruk. Maar tegelijk denk ik ook DOE IETS. Dus tja we gaan ons wel voegen.
Nou dat snap ik. Echt super jammer als die dagen niet doorgaan voor jullie!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat er iets moet gebeuren. Zou alleen willen dat ze dat twee weken geleden gedaan hadden. Het komt gewoon precies heel kut uit hier.
Dat ook idd.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of eindelijk eens werk maken van het vaccineren van kinderen.
Zoals het er nu naar uitziet (OMT-advies, altijd afwachten wat het kabinet daar weer voor creatiefs van brouwt...) gaat het vooral om het sluiten van theaters en bioscopen en het tijdelijk verbieden van evenementen. Winkels en scholen zouden wel openblijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:15 schreef vencodark het volgende:
Lockdown.![]()
Dus naar de winkels voor Sint -en kerst inkopen (wat ik het liefst doe), kan ik alsnog wel vergeten?
En de scholen dicht zou ik echt verschrikkelijk vinden. Dochter gaat bijna beginnen.![]()
En de mensen die niet willen vaccineren én niet testen maar klagen dat “hun alles wordt afgenomen”.
Please.![]()
Ja, dat beginnen ze dan pas in december. Terwijl mijn Britse vrienden allemaal nu vrolijk al zo'n booster in hun arm gejast krijgen. Grrrr.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:
Oh, en geef mensen die het willen gewoon de mogelijkheid een boostershot te halen, ik heb AZ gehad dus ik wilde sowieso nog graag een Pfizer booster.
Mijn laatste vaccinatie was ook al van 28 mei, dus kom maar met die booster.
En dan staat een paar km verderop iedere week een prikbus waar mensen zich kunnen laten vaccineren omdat de vaccinatiegraad hier bizar laag is, maar daar zal ik wel niet naartoe mogen voor een booster.
Ik las het, laten we hopen dat het daarbij blijft.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet (OMT-advies, altijd afwachten wat het kabinet daar weer voor creatiefs van brouwt...) gaat het vooral om het sluiten van theaters en bioscopen en het tijdelijk verbieden van evenementen. Winkels en scholen zouden wel openblijven.
Wij hebben voor dit weekeinde gekozen voor een vorm van thuis uit eten gaan. Dat is me voorheen heel goed bevallen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hmmz... nou ja, dan moeten we maar even zien.
We hebben volgende week vrijdag een kleine ceremonie voor mijn moeder in de planning en zouden daarna uit eten gaan met z'n allen, maar even zien wat de opties zijn dan.
Anders maar halen en hier eten.
Ja, dat doen wij ook wel eens, met kerst een kerst thuismenu van een goed restaurant bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben voor dit weekeinde gekozen voor een vorm van thuis uit eten gaan. Dat is me voorheen heel goed bevallen.
Ik heb toch ook liever niet dat de horeca nóg verder moet sluiten, ik vind mijn werk namelijk heel fijn…quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind vooral de timing van de korte lockdown (als die er komt) echt ruk. Op persoonlijk vlak dan. Over twee weken ga ik (zou ik gaan...) naar een musical waar ik echt al lang naar uitkijk. En twee dagen later viert mijn man zijn veertigste verjaardag met een concert. Dat wordt ons nu waarschijnlijk allemaal door de neus geboord en daar baal ik wel heel hard van.
Naast dat ik het ook onzinnig vind om theaters te sluiten maar de horeca open te laten. Hoe help je de cultuursector (nog verder) om zeep.
Uhm… niet alles over één kam scheren lijkt me wel een goed idee. Wij controleren echt iedereen die bij ons binnen komt. En bij mijn stamkroegen (dat zijn er 3 op een rij) mocht je vanaf invoering QR al niet zonder code op het terras zitten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef exode het volgende:
[..]
In theaters gaat de controle volgens mij ook vlekkeloos maar in de horeca.....
En ik wil geen lock down, wanneer dan ook.
quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef exode het volgende:
Ik zit overigens echt echt echt echt echt echt echt niet te wachten op het sluiten van de scholen, maar iets zegt me dat we daar veel meer winst kunnen halen.
Met die regel werk je wel in de hand dat gevaccineerden niet meer gaan testen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk ook dat ze de QR-code gewoon 10 dagen moeten laten vervallen voor gevaccineerden die positief getest zijn, want die kunnen overal gewoon naar binnen.
Dat is vooral raar.
Ik vind het huidige thuiswerkadvies ook maf. Bij mijn weten was het advies steeds om thuis te werken als het kan, dus die 50% voelde eerder als een verlichting dan als een verzwaring.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:58 schreef laziness het volgende:
Oh en 100% thuiswerken weer natuurlijk. Dat half bakken 50%. Als je dat in halve dagen thuis doet (is tenslotte ook 50%) is het risico en aantal bewegingen er niks mee opgeschoten.
Lekker keihard Guns & Ships meerappenquote:Op donderdag 11 november 2021 13:17 schreef oh-oh het volgende:
Venco en ik zijn lekker tegelijk Hamilton aan het kijken![]()
Maar het lukte niet met die groupwatch van Disney.
We gingen officieel van werk zoveel mogelijk thuis naar werk thuis als het kan dacht ik. Gezien de situatie op de weg kon opeens niemand meer thuis werkenquote:Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het huidige thuiswerkadvies ook maf. Bij mijn weten was het advies steeds om thuis te werken als het kan, dus die 50% voelde eerder als een verlichting dan als een verzwaring.
hier ook ja.. ik werkte 20% op kantoor.. Nu nog trouwens..quote:Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het huidige thuiswerkadvies ook maf. Bij mijn weten was het advies steeds om thuis te werken als het kan, dus die 50% voelde eerder als een verlichting dan als een verzwaring.
Pfft, dan zou dochterlief voor het tweede jaar op rij haar verjaardag niet kunnen vieren? Of mag thuis mensen ontvangen dan wel?quote:Op donderdag 11 november 2021 12:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Exact dat.
[..]
Het OMT adviseert twee weken en er is morgen weer een persconferentie, dus ik zou ergens tussen de 13e en de 28e verwachten.
Als je even het nieuws leest dan is er nog helemaal niks besloten, is er nog niks bekend over wanneer en staat er slechts dat het OMT adviseert de groepsgrootte in te perken zonder getallen te noemen.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Pfft, dan zou dochterlief voor het tweede jaar op rij haar verjaardag niet kunnen vieren? Of mag thuis mensen ontvangen dan wel?
Ja, dat bedacht ik ook toen ik het schreef, maar ik blijf hopen dat mensen dan toch wel blijven testen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met die regel werk je wel in de hand dat gevaccineerden niet meer gaan testen.
Ik hou sowieso niet van mensen en geforceerde gesprekken laat mij maar gewoon mijn werk doenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:20 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben veel liever af en toe ziek dan dat ik volledig thuis zou werken.
Ook met paspoortcontrole? Dit heb ik tot nu toe alleen nog maar bij de IKEA en McDonalds meegemaakt.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
Uhm… niet alles over één kam scheren lijkt me wel een goed idee. Wij controleren echt iedereen die bij ons binnen komt. En bij mijn stamkroegen (dat zijn er 3 op een rij) mocht je vanaf invoering QR al niet zonder code op het terras zitten.
Er zijn heel veel zaken die gewoon alles netjes op orde hebben. Die hoor je alleen niet zo vaak in het nieuws roepen
Maar dan is er toch een soort "noodzaak" die heel goed te onderbouwen is...quote:Op donderdag 11 november 2021 15:14 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben echt bang dat ik ziekgemeld thuis kom te zitten als we weer naar 100% thuiswerken gaan. De rek is eruit, dus ik benut alle kantoorwerk-mogelijkheden die geboden worden binnen de regels. En dat betekent ook dat ik 2-3 dagen per week op kantoor ben.
Verder kom ik vrijwel nergens en we hebben in de hele corona tijd 1 besmette collega gehad (wat dus verder ook niemand gekregen heeft), dus ik vind het wel best zo.
Nope, maar die heb ik ook alleen bij de McDonald’s laten zien. Verder nergens, ook geen andere openbare ruimtes.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:39 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook met paspoortcontrole? Dit heb ik tot nu toe alleen nog maar bij de IKEA en McDonalds meegemaakt.
Is wel vereist, dus zo goed gaat het dan ook niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nope, maar die heb ik ook alleen bij de McDonald’s laten zien. Verder nergens, ook geen andere openbare ruimtes.
We vragen geboortedag/maand/jaar.
Maar goed, als mensen écht willen smokkelen kunnen ze dat toch wel. Heeft alleen weinig te maken met horeca, want dat kan ook bij een bioscoop/theater/whatever gewoon.
Ik zou ook prima fulltime thuis kunnen werkenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil echt nooit meer op een kantoor werken tussen andere mensen, nog nooit zo lang niet ziek geweest
Nee, dan kunnen we dus beter maar alle horeca sluiten.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Is wel vereist, dus zo goed gaat het dan ook niet.Geldt uiteraard voor elke plek waarbij QR-toegangscode vereist is.
Ja alleen op papier is er geen reden voor die noodzaak. Ik heb geen kinderen, heb een volledig ingerichte werkplek in een afgesloten rustige kamer. Maar ik vind mijn werk gewoon niet leuk thuis, ik word echt steeds een beetje meer ongelukkig van (volledig) thuiswerken.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar dan is er toch een soort "noodzaak" die heel goed te onderbouwen is...
Ik denk dat daar toch ook wat flexibiliteit in mogelijk zou moeten zijn (oeh vies woord, want ze hebben liever een one size fits all ( or no one) oplossing volgens mij). Sommige mensen kunnen prima thuis werken, anderen niet...
Ik heb mn mail af, moet hem alleen nog verzenden, maar ik heb intussen ook de stofzuiger door het huis getrokken, dat dan weer wel.
Maar is je eigen welbevinden dan geen reden voor zo'n noodzaak? Vind ik nou best wel een belangrijke...quote:Op donderdag 11 november 2021 16:03 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja alleen op papier is er geen reden voor die noodzaak. Ik heb geen kinderen, heb een volledig ingerichte werkplek in een afgesloten rustige kamer. Maar ik vind mijn werk gewoon niet leuk thuis, ik word echt steeds een beetje meer ongelukkig van (volledig) thuiswerken.
Ik vind het verschil tussen lunchtentjes horeca en discotheken heel grootquote:Op donderdag 11 november 2021 16:02 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, dan kunnen we dus beter maar alle horeca sluiten.
Sorry, ik raak vrij gefrustreerd van iedereen die roept: ‘doe dan die horeca gewoon dicht!’
Alsof daar alle besmettingen vandaag komen (ik denk van mijn werk echt helemaal niets namelijk, iedereen zittend en op redelijke afstand).
Maar we kunnen waarschijnlijk gewoon de deuren weer sluiten en als het iets te lang gaat duren misschien wel voorgoed.
Naja eens hoor, en mijn manager ziet het gelukkig ook wel zo. Tegelijkertijd denk ik dat dit voor veel mensen een argument is/kan zijn, hoeveel bereik je dan met een strenger thuiswerkadvies?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar is je eigen welbevinden dan geen reden voor zo'n noodzaak?
Ik denk dat we er helemaal niks aan hebben als mensen straks bij bosjes omvallen...
Geen idee, dat is een volgende discussiequote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Naja eens hoor, en mijn manager ziet het gelukkig ook wel zo. Tegelijkertijd denk ik dat dit voor veel mensen een argument is/kan zijn, hoeveel bereik je dan met een strenger thuiswerkadvies?
Horen wie het zegt ook he, lijer!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:22 schreef vencodark het volgende:
En wat de maatregelen betreft: ik had het idee dat het redelijk werkte met die 1,5 meter, bepaalde groepsgrootte, reserveren etc.
De horeca kon zo toch redelijk draaien?
Echt balen dat ‘alles’ weer naar de gallemiezen is.
Redelijk draaien is niet meer echt genoeg zeg maar. Na 1,5 jaar inleveren hebben wij toptijden nodig om door te kunnen…quote:Op donderdag 11 november 2021 16:22 schreef vencodark het volgende:
En wat de maatregelen betreft: ik had het idee dat het redelijk werkte met die 1,5 meter, bepaalde groepsgrootte, reserveren etc.
De horeca kon zo toch redelijk draaien?
Echt balen dat ‘alles’ weer naar de gallemiezen is.
Ik heb alle vorken op werk zitten aflebberen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Horen wie het zegt ook he, lijer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik bedoel niet dat het voldoende was maar vanwege de crisis en wat wel mogelijk was. Tijdelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Redelijk draaien is niet meer echt genoeg zeg maar. Na 1,5 jaar inleveren hebben wij toptijden nodig om door te kunnen…
Vooraf was horeca al niet echt een vetpot (geen inkoop x10 ofzo) en de reserves die er toen waren zijn echt op.
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:30 schreef -Spring het volgende:
Long shot en volledig ot, maar heeft een van jullie mss een spuitje voor me van 0,5 ml? Het is voor het toedienen van medicatie aan mn lievelingsparkietje ♡Ik heb er maar je kan die echt gewoon bij de apotheek kopen, doe ik ook altijd, ik heb geen schone meer ,.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom kreeg je het van de da niet mee???Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Ja hoi, de vraag die oorspronkelijk gesteld werd, was hoe het je kind zou kwetsen als het iets kreeg wat jij niet leuk vindt.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:21 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, me eerst de maat nemen op het feit dat ik het niet in huis wil hebben en vervolgens ook nog verwijten waarom ik het niet in huis wil hebben.
Ik ga even ontbijten, als iedereen het goed vindt.
Long shot en volledig ot, maar heeft een van jullie mss een spuitje voor me van 0,5 ml? Het is voor het toedienen van medicatie aan mn lievelingsparkietje ♡Apotheek, maar dit zou de dierenarts toch ook moeten hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tipje uit de CULSC maar ik weet niet of dat werkt als je via de normale weg gevaccineerd bent: trek toestemming om je vaccinatiestatus te delen in, ga naar de prikbus, geef weer toestemming, et voilaquote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:
Oh, en geef mensen die het willen gewoon de mogelijkheid een boostershot te halen, ik heb AZ gehad dus ik wilde sowieso nog graag een Pfizer booster.
Mijn laatste vaccinatie was ook al van 28 mei, dus kom maar met die booster.
En dan staat een paar km verderop iedere week een prikbus waar mensen zich kunnen laten vaccineren omdat de vaccinatiegraad hier bizar laag is, maar daar zal ik wel niet naartoe mogen voor een booster.
Ik ben zo blij met mijn pakketbrievenbusquote:Op donderdag 11 november 2021 16:52 schreef exode het volgende:
Ik ben vandaag de pakjes ontvang centrale van de straat. Er liggen 7 (!) pakjes voor andere mensen in mijn woonkamer.
Waar is iedereen? De kroeg in? Werken? Naar het theater?
Dierenarts in de buurt bellen dan?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef -Spring het volgende:
Apotheek heeft ze niet, zelfs die bij het ziekenhuis niet, en ik heb ze nu nodig na een telefonische second opinion van een tweede dierenarts hier 80 km vandaan.
Als ons soort mensen, dat eens per maand naar kantoor nog aan de overdreven kant vindt, daar tegenover staat en thuis werkt, dan is er toch wel een balans te vinden zou je zeggen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:08 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Naja eens hoor, en mijn manager ziet het gelukkig ook wel zo. Tegelijkertijd denk ik dat dit voor veel mensen een argument is/kan zijn, hoeveel bereik je dan met een strenger thuiswerkadvies?
Maar dan zou onze nieuwe mensenschuwe (of Lesbo schuwe) buurman niet aan hoeven bellen om zijn pakketje op te halen. Dat is echt zonde.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met mijn pakketbrievenbus
Omdat ze bij ons bijna nooit aan hoeven te bellen bellen ze dus ook vrijwel nooit aan als ze iets voor de buren hebben.
Win-win, want bij ons oude huis was het ook altijd feest
Long shot en volledig ot, maar heeft een van jullie mss een spuitje voor me van 0,5 ml? Het is voor het toedienen van medicatie aan mn lievelingsparkietje ♡Ja! Van toen mijn valkparkiet medicijnen moest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je nog op zoek of al voorzien?
[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 11-11-2021 18:02:31 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Óók gedaan en langs geweest. Ik heb ook gewoon een spuitje hoor, maar die is 1 ml, en da's eigenlijk net te groot om 0,03ml in op te zuigen. Althans, het opzuigen gaat wel, maat het is zo weinig dat het er bij het eruit spuiten in het tuitje blijft hangen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:37 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Dierenarts in de buurt bellen dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik ze niet kan vinden, lukt het ook wel, het zou alleen verrekte handig zijn.![]()
Ja? Echt van 0,5ml? De gangbare zijn 5ml namelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja! Van toen mijn valkparkiet medicijnen moest.
Ben je nog op zoek of al voorzien?
Ja. Nou ja, het loopt van 0,1 naar oorspronkelijk 1,0 denk ik. Maar de schaalverdeling boven de 0,6 is weggesleten door gebruik.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ja? Echt van 0,5ml? De gangbare zijn 5ml namelijk.
Thanks, maar die maat heb ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Nou ja, het loopt van 0,1 naar oorspronkelijk 1,0 denk ik. Maar de schaalverdeling boven de 0,6 is weggesleten door gebruik.
Ik had 'm ook nodig voor medicatie van een (weliswaar grote) parkiet he? 😉
Jaquote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iets heel anders, wordt er bij jullie ook aan Sint Maarten gedaan?
Ja nu weten we wel dat je slimmer hebt bent dan ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef oh-oh het volgende:
Overigens, kun je dat medicijn niet gewoon met een pipetje er in druppen dan??
Ik denk dat aanvullen met water of pap gewoon wel de oplossing is hoor.
Ik moet ook ff ergens een nieuwe doos spuiten vandaan halen, ik gebruik ze echt voor alles.
Leo zn meds, de visolie, preparaten, tijmsiroop nu voor die vuile hoesters, schoonmaken van wonden etc.
Kim is bij mijn ouders om de deur te openen omdat mijn vader niet zo mobiel is.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja2 handjes kinderen aan de deur gehad tot nu toe, zoon is zelf al een rondje geweest.
Ja, op zich wel. Maar dit jaar is het net als vorig jaar heel erg stil aan de deur. Zelfs nog helemaal niemandquote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier drukker dan anders, sinds vorige post zo'n 15 kinderen erbij.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, op zich wel. Maar dit jaar is het net als vorig jaar heel erg stil aan de deur. Zelfs nog helemaal niemand
Lief van Kim trouwens!
Nope helaasquote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Yep kaarsje voor het raam en/of op de oprit om aan te geven dat je meedoet.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb het hier in de straat gewoon georganiseerd met een buurvrouw: briefjes in de bus die mensen konden ophangen als je er mocht aanbellen, clubje gemaakt van 5 koters en lopen maar.quote:
Ik bedacht me gisteren pas dat ik nog snoep moest kopen. Haribo uitdeelmix en maom ofzo en mini bounty's. Er is niet veel meer van over. Tyler belde net, die was even bij opa en oma wat drinken en plaspauze. ( ze wonen op 5 minuten fietsen van ons) De jongens gaan nu weer terug lopend naar huis, onderweg nog alle deuren bij langs uiteraard. Mijn moeder zei nog dat ze al heeeel veel snoep hadden opgehaald.quote:Op donderdag 11 november 2021 19:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep kaarsje voor het raam en/of op de oprit om aan te geven dat je meedoet.
De Bear Fruit rolls waren zo weg, de kenners slaakten een "Oehhhh" en pakten er zo snel mogelijk een, niemand nam een mandarijntje, een vader probeerde zijn peuter nog wel een mandarijntje te slijten maar die trapte er niet in, de snickers, mars bounty en weetikveel mini's werden goed ontvangen.
Was erg leuk!
In mijn woonplaats schijnt het ook helemaal mis te zijn op de basisscholen qua besmettingen. Dat zal wel verklaren waarom er zo weinig kinderen zijn geweest. Vorig jaar ging het ook al niet door. Ik vind het echt jammer hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, maar aanzienlijk rustiger dan andere jaren. Komt misschien ook doordat een halve school in quarantaine zit...
Ook leuk en lekker!quote:Op donderdag 11 november 2021 20:38 schreef Limone het volgende:
Hier wordt Sint Maarten geregeld door de winkeliersvereniging in de winkelstraat verderop. Echt asociaal veel snoep krijgen ze altijd: een ijsje bij de ijsboer, bakje dubbelvla bij de kaasboer en shotjes voor de ouders.
Dat zijn wel echt bizarre cijfers jaquote:Op donderdag 11 november 2021 16:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Gewoon meer dan 16000 besmettingen vandaaghoogste dagtotaal ooit.
Ik had nooit verwacht dat dit hele pandemie gedoe zoveel jaren zou gaan duren. En dan ben ik nog in de gelukkige positie dat het geen directe invloed heeft op mijn werk/gezinsleven ect. Als dat wel zo is moet het een voortdurende stress zijn die steeds weer aanwakkert kan ik me zo voorstellen![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef -Spring het volgende:
[..]
Óók gedaan en langs geweest. Ik heb ook gewoon een spuitje hoor, maar die is 1 ml, en da's eigenlijk net te groot om 0,03ml in op te zuigen. Althans, het opzuigen gaat wel, maat het is zo weinig dat het er bij het eruit spuiten in het tuitje blijft hangen.
Ik zoek dus voor het gemak een nóg kleiner spuitje en die bestaan wel zag ik, maar zijn niet zo gangbaar.
Het gaat om deze,zijn insulinespuitjes.Oh zo’n spuitje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik ze niet kan vinden, lukt het ook wel, het zou alleen verrekte handig zijn.
Vraag het eens bij je huisarts, wij hebben die op de praktijk!
Ik wil er best 1 voor je meenemen, maar dat kan dinsdag pas. Dan mag ik weer de wijde wereld in (omdat corona 🙄)
Gebeurd nu ook al. Hoor regelmatig om mij heen dat ze zich niet hebben laten testen. Als argument dat ze gevaccineerd zijn en covid toch minder ernstig verloopt. En voor ongevaccineerden meer "eigen schuld, dikke bult".quote:Op donderdag 11 november 2021 12:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met die regel werk je wel in de hand dat gevaccineerden niet meer gaan testen.
Hoe bizarquote:Op vrijdag 12 november 2021 06:33 schreef June. het volgende:
[..]
Gebeurd nu ook al. Hoor regelmatig om mij heen dat ze zich niet hebben laten testen. Als argument dat ze gevaccineerd zijn en covid toch minder ernstig verloopt. En voor ongevaccineerden meer "eigen schuld, dikke bult".
Ga ik doen! Dank!quote:Op donderdag 11 november 2021 23:52 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Oh zo’n spuitje!
Vraag het eens bij je huisarts, wij hebben die op de praktijk!
Ik wil er best 1 voor je meenemen, maar dat kan dinsdag pas. Dan mag ik weer de wijde wereld in (omdat corona 🙄)
quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:09 schreef Amsel het volgende:
Mijn kleuter de hele avond: 🎶"ELF NOVEMBER IS DE DAG, DAHAAT MIJN VRIENDJE DAHAAT MIJN VRIENDJE, ELF NOVEMBER IS DE DAG, DAHAAT MIJN VRIEHIENDJE BRAHANDEN MAGGG" 🎶![]()
Is het zo'n slot waarbij je de klink eerst omhoog moet doen voor je hem op slot kunt doen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef Malteser het volgende:
Hier bestaat de klas van oudste maar uit 9 kinderen vandaag.
Grrrr, onze achterdeur gaat niet meer open. Sleutel gaat wel in het slot, sleutel draait ook rond maar na 1,5 rondje blokkeert ‘ie. Terwijl we dus 2 rondjes moeten om ‘m te openen. Ook vanaf de buitenkant en met twee andere sleutels geprobeerd, WD40 gebruikt, probleem blijft, deur gaat niet open. Wat nu? Slotenmaker?
Nee, we hoeven niets met de klink te doen om te sluiten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het zo'n slot waarbij je de klink eerst omhoog moet doen voor je hem op slot kunt doen?
Dan zou ik dat ook even proberen.
Als dat ook niet werkt de slotenmaker idd.
Nou ja, het is een advies. Die 2 á 3 mensen extra zou ik zelf niet heel de planning voor omgooien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef PKM het volgende:
Ik moest wel even lachen om de maatregelen. Heb ik net de taarten besteld voor volgende week, mogen we nog maar vier mensen per dag. Op de drukste dag zouden we er 6 of 7 hebben. Dus nog verder spreiden maar dan is er echt teveel taart.
Nouja dan ga ik wel vragen of we taart nummer twee op een andere dag mogen. Zonder bezoek om mee te delen.
Ja, heb ik overwogen. Maar de mensen die ik gevraagd heb om een andere keer te komen houden zich heel strikt aan de maatregelen. Dus als ik niet schuif zouden ze dat zelf wel doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou ja, het is een advies. Die 2 á 3 mensen extra zou ik zelf niet heel de planning voor omgooien.
Ik heb zoiets met het slot van de bakfiets gehad. Daar was plotseling binnen in het slot iets afgebroken, wat de rondgang blokkeerde. Was niks aan te doen, dus doorgeknipt en via verzekering een nieuw slot geregeld. Zoiets schijnt best vaak voor te komen, het luistert zo nauw, dus een kleine verschuiving is voldoende om te blokkeren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, we hoeven niets met de klink te doen om te sluiten.
Gisteren was er nog niets aan de hand en vanochtend gaat hij niet meer open, snap er niets van.
Nastyquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, we hoeven niets met de klink te doen om te sluiten.
Gisteren was er nog niets aan de hand en vanochtend gaat hij niet meer open, snap er niets van.
Alle experts zeggen het. Streng maar in 1x goed heeft meer zin qua lockdown dan halfbakken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:32 schreef exode het volgende:
Hier nemen besmettingen op de scholen wel toe.
Bij zowel verloofde op school als bij B op school en BSO.
Het zijn wel weer softe maatregelen zeg als het waar is. En ja ik snap dat het nare maatregelen zijn voor veel mensen (horeca 19 uur dicht, dat is de doodsteek voor veel bedrijven en een hoop huisfeestjes to come), maar dit wordt gewoon een hele lange net niet lockdown.
Ik weet ook niet wat dan, maar dit voelt zo halfslachtig dat het veel mensen en bedrijven beschadigt en de besmettingen amper zullen dalen.
[..]
Óók gedaan en langs geweest. Ik heb ook gewoon een spuitje hoor, maar die is 1 ml, en da's eigenlijk net te groot om 0,03ml in op te zuigen. Althans, het opzuigen gaat wel, maat het is zo weinig dat het er bij het eruit spuiten in het tuitje blijft hangen.
Ik zoek dus voor het gemak een nóg kleiner spuitje en die bestaan wel zag ik, maar zijn niet zo gangbaar.
Het gaat om deze,zijn insulinespuitjes.*breekt weer eens in*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik ze niet kan vinden, lukt het ook wel, het zou alleen verrekte handig zijn.
Met zulke kleine hoeveelheden leng ik het vaak aan met een klein beetje water. Met voer zou ik het wel echt met een kropsonde willen doen, door de kans op verslikkingspneumonie. De luchtpijp van veel vogels zit namelijk in de tong, en dus vrij vooraan.
Heeft geen DA in de buurt insulinespuitjes? Anders kun je die ook wel online bestellen. Heb je wel gelijk een hele doos.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Leandra het volgende:
Even wat anders... ik ben al 30 jaar moeder!
Jammer weer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:45 schreef exode het volgende:
Net gebeld door de fietsenmakerEr was ook iets met de trapperkast. Ik mag hem zo ophalen en 160 euro aftikken.
[..]
Het gaat om deze,zijn insulinespuitjes.Ik zou de apotheek even proberen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik ze niet kan vinden, lukt het ook wel, het zou alleen verrekte handig zijn.Shine bright like a diamond.
Ik vrees dat dat er dik in zit...quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:33 schreef vencodark het volgende:
Straks is de overheid stom verbaasd dat die mini lockdown niet voldoende heeft gewerkt en komen er vlak voor kerst nog even wat extra maatregelen.
Jeej!
Ach, wij hebben geen dubbele agenda, krijgen geen kritiek van het halve land, hebben minder informatie etc etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat er dik in zit...
Maar het kan toch niet zo zijn dat wij als een stelletje OUD-forummers dat wel kunnen bedenken en de beleidsmakers niet?
Of zou het toch zitten in het altijd maar compromissen willen sluiten...![]()
Mijn brik moet de 22e..quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:50 schreef douche-eendje het volgende:
Gebeld door de garage. Weer 1 lampje voor de apk en het advies om hem even een keer een wat langere rit te laten rijden (goh, hij staat al 2 maanden vrijwel stil). Kleine beurt erbij gedaan, 200 euro armer. Prima voor m'n 15jarige koekblikje.
In dat scenario: de strenge lockdown werkte zó goed, die trekken we mooi óver de kerstvakantie heen!quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:15 schreef Elleska het volgende:
Ik heb ook liever nu 2 a 3 weken een strenge lockdown voor iedereen (niet alleen ongevaccineerden) zodat in december weer veel kan en eventueel in januari de regels nog weer wat aanscherpen om de piek van de feestdagen de kop in te drukken.
Leuk is anders maar dan is er tenminste een vooruitzicht waar je naar toe kan leven.
Nou, ik denk dat het vanuit ons OUD-forumpje wel een stuk makkelijker roepen is om alles dicht te gooien, zeker als het je niet op essentiële onderdelen treft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat er dik in zit...
Maar het kan toch niet zo zijn dat wij als een stelletje OUD-forummers dat wel kunnen bedenken en de beleidsmakers niet?
Of zou het toch zitten in het altijd maar compromissen willen sluiten...![]()
Wat is dan de dubbele agenda?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:52 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ach, wij hebben geen dubbele agenda, krijgen geen kritiek van het halve land, hebben minder informatie etc etc.
Just a gut feeling.
Oh, ík doel of geloof niet zelf in een soort complot of dubbele agenda maar de overheid heeft vast hun eigen argumenten en informatie om bepaalde beslissingen te maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het vanuit ons OUD-forumpje wel een stuk makkelijker roepen is om alles dicht te gooien, zeker als het je niet op essentiële onderdelen treft.
Rekening moeten houden met thuiswerken terwijl de kinderen thuis zijn is hartstikke vervelend, maar er zijn ook genoeg ondernemers die hun bedrijf (met bijbehorend personeel) kapot zien gaan. Daar kun je als regering niet zomaar even beslissingen over nemen.
Daarbij waren de cijfers met hardere lockdowns ook niet binnen 2 weken genoeg naar beneden.
[..]
Wat is dan de dubbele agenda?
Klopt hoor, dit is echt een gevalletje: de beste stuurlui staan aan wal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het vanuit ons OUD-forumpje wel een stuk makkelijker roepen is om alles dicht te gooien, zeker als het je niet op essentiële onderdelen treft.
Rekening moeten houden met thuiswerken terwijl de kinderen thuis zijn is hartstikke vervelend, maar er zijn ook genoeg ondernemers die hun bedrijf (met bijbehorend personeel) kapot zien gaan. Daar kun je als regering niet zomaar even beslissingen over nemen.
Daarbij waren de cijfers met hardere lockdowns ook niet binnen 2 weken genoeg naar beneden.
Oh zo, haha. Vond het al raar dat je vandaag ineens een complotaanhanger was gewordenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, ík doel of geloof niet zelf in een soort complot of dubbele agenda maar de overheid heeft vast hun eigen argumenten en informatie om bepaalde beslissingen te maken.
Wij als leken moeten het altijd maar doen met de informatie de we krijgen, toch?
En qua kennis zullen we vast niet allemaal specialist zijn.
Dingen als politieke populariteit. De afweging tussen financieel haalbaar en gezondheidszorg. Beide speelvelden hebben andere dingen nodig idd.quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh zo, haha. Vond het al raar dat je vandaag ineens een complotaanhanger was geworden![]()
Maar er spelen vast meer belangen bij de overheid dat wij zo snel zien
De ketchup is verrassend lekker. Ik at ook opeens ketchup toen we die in huis hadden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:55 schreef laziness het volgende:
Leandra gefeliciteerd!
Riep ik laatst nog dat ik nummer 12143 was in de wachtrij van pieter pot, mag ik nu opeens bestellen
Ik heb het ook van hier. Ga het nu dus uit proberen maar minder verpakkingen klinkt mij goed in de oren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:25 schreef BE het volgende:
Wat is pieter pot en moet ik dat ook? *google aanslingert...
Gelukkig is hij nog nooit op een uitspraak teruggekomen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:22 schreef laziness het volgende:
Nou hoezee de Jonge wil kinderen niet gaan vaccineren. Waarom niet gewoon een eigen keuze daarin?
Dit idd... daarbij is het gewoon dom, in andere landen zijn ook al kinderen overleden, leg eens uit dat dat kind niet gevaccineerd hoefde te worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:22 schreef laziness het volgende:
Nou hoezee de Jonge wil kinderen niet gaan vaccineren. Waarom niet gewoon een eigen keuze daarin?
Echt? Ik heb niet gekeken. Wtf. Ik zou dat inderdaad graag zelf beslissen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:22 schreef laziness het volgende:
Ik kijk gewoon niet. Lees de regels online daarna.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:11 schreef exode het volgende:
Ik zet de persco altijd uit als De Jonge aan het woord komt.
Nog beter, wij keken het terug terwijl ik pannen aan het afwassen was en verloofde Lego sorteerde. Ik ga er niet meer voor zitten. Ik vind Rutte vreselijk maar De Jonge zit ver boven mijn irritatie grens.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:16 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon niet. Lees de regels online daarna.
Ik had mail van de hockeyclub dat er geen ouders meer mogen kijken bij trainingen en wedstrijden. Bij alle teamsquote:Op vrijdag 12 november 2021 22:22 schreef Quoi het volgende:
Maar bij een voetbaltraining van een 5-jarige mag je toch wel zijn? vraag ik me even af![]()
Verder lekker inconsequent allemaal, maar we volgen wel weer. De impact op ons dagelijks leven valt mee.
Intussen viert ons buurmeisje haar 21e verjaardag met zo ongeveer 100 vrienden over de vloer
Nee, dat mag dus ook weer niet meer…quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:22 schreef Quoi het volgende:
Maar bij een voetbaltraining van een 5-jarige mag je toch wel zijn? vraag ik me even af![]()
Verder lekker inconsequent allemaal, maar we volgen wel weer. De impact op ons dagelijks leven valt mee.
Intussen viert ons buurmeisje haar 21e verjaardag met zo ongeveer 100 vrienden over de vloer
Vorig jaar hebben ze het helemaal afgelast ivm gesloten sporthallen en veel afmeldingen. tegen de tijd dat ze weer naar buiten gingen waren de regels soepeler.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar begeleiders mogen wel mee naar binnen toch? Dus als je moet rijden ben je automatisch begeleider en mag je wel mee het complex op. Zo ging dat hier vorige keer dat publiek verboden was op het sportcomplex in ieder geval.
Zo ging het vorig jaar ook bij ons, bij een uitwedstrijd mochten de chauffeurs gewoon blijven wachten op het sportcomplex, bij een thuiswedstrijd mochten per team een coach en 2 of 3 assistenten blijven kijken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar begeleiders mogen wel mee naar binnen toch? Dus als je moet rijden ben je automatisch begeleider en mag je wel mee het complex op. Zo ging dat hier vorige keer dat publiek verboden was op het sportcomplex in ieder geval.
Chanoeka, feest van de lichtjes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:Deepfreeze, ik las dat meneer De Jonge voor de feestdagen een uitzondering maakt en dan de 4 personen restrictie wat laat varen. Sinterklaas, eerste en tweede kerstdag en iets met een speciale feestdag die bij het Jodendom hoort ofzo.
Kak zeg, hier lag vorig jaar ook binnen twee dagen de hele kinderopvang plat (kinderen, leidsters, families). is het enige geruststelling dat je kleine meid wel antistoffen heeft aangemaakt als je bent gevaccineerd tijdens je zwangerschap (weet niet of je daarvoor hebt gekozen?).quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:39 schreef douche-eendje het volgende:
Net een mail van het kinderdagverblijf van Bas, daar is donderdag dus *iemand* op zijn groep in de besmettelijke fase geweest. Bas gaat niet op de donderdag, alleen op de dinsdag maar als je dat dan combineert met de tijdspanne van het verloop van een besmetting & het huidige beleid snap ik wel dat we weer in deze shitzooi zitten. Want er hoeft niet getest te worden na nauw contact bij kinderen onder de 4 jaar, alleen blij klachten. Kan dus best zijn dat er dinsdag meerdere kindjes en medewerkers plots ineens in de besmettelijke fase rondlopen zonder het te weten en zo alles lekker elkaar aansteekt.
En het lukt ons verdorie al om vanaf maart 2020 tante Corrie hier buiten de deur te houden. Nu heb ik een kwetsbare, te vroeg geboren baby in huis en ben ik bang dat het straks wel dus een keer mis is. Als er 1 iemand is waar ik mij druk over maak met het verloop van een infectie, is het wel voor haar...
Gevaccineerdquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Kak zeg, hier lag vorig jaar ook binnen twee dagen de hele kinderopvang plat (kinderen, leidsters, families). is het enige geruststelling dat je kleine meid wel antistoffen heeft aangemaakt als je bent gevaccineerd tijdens je zwangerschap (weet niet of je daarvoor hebt gekozen?).
Zou fijn zijn als dat kan, en dat de cijfers vlot omlaag gaan etc.. Eerst maar eens zien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:Deepfreeze, ik las dat meneer De Jonge voor de feestdagen een uitzondering maakt en dan de 4 personen restrictie wat laat varen. Sinterklaas, eerste en tweede kerstdag en iets met een speciale feestdag die bij het Jodendom hoort ofzo.
Wij moesten ook even wat verwachtingsmanagement doen want hij dacht dat hij nu zijn volledige verlanglijstje in zn schoen zou hebben. Dus wij hebben ook uitgelegd dat die pakjes misschien nog in de boot zittenquote:Op zondag 14 november 2021 09:46 schreef Amsel het volgende:
Groot drama bij mijn vijfjarige vanochtend, want het schoencadeau viel tegen![]()
Gelukkig is hij inmiddels bijgetrokken en snapt hij dat de pieten het moesten doen met de cadeautjes die al in het pietenhuis lagen en dat de rest nog in die afgesloten pakjeskamer op de boot ligt. Ben blij dat ik die smoes kon gebruiken
Iets vergeten?quote:Op zondag 14 november 2021 09:49 schreef F_r het volgende:
Hier was het schoencadeau verdwenen![]()
Snap er niks van
Ik heb het zeker in de schoenen gedaan.quote:Op zondag 14 november 2021 10:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Iets vergeten?![]()
Ik dacht er ook aan toen we al naar bed gingen. Nét op tijd.
De oudste gelooft al sinds vorig jaar niet meer, maar hij kwam vanmorgen als eerste helemaal blij laten zien wat hij gehad had. Het is nog ingewikkeld denk ik
.
1 van je kinderen heeft het gewoon al stiekem gejat/opgegeten.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb het zeker in de schoenen gedaan.
Papa krijgt hier de meeste pakketten (werkgerelateerd), maar tegen Sint tijd zijn sowieso alle pakjes 'voor papa' (en gaan dan ongeopend naar de werkkamer)quote:Op zondag 14 november 2021 11:47 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben gister geheel onopvallend 2 enorme dozen laten bezorgen en gewoon laten staan. Niemand die zich afvroeg wat erin zat.![]()
Ik heb het perfecte excuus bedacht: onze Z. is 20 december jarig dus daar zijn die pakketjes voor.quote:Op zondag 14 november 2021 11:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Papa krijgt hier de meeste pakketten (werkgerelateerd), maar tegen Sint tijd zijn sowieso alle pakjes 'voor papa' (en gaan dan ongeopend naar de werkkamer)
Zo probeer ik het ook. Maar ik vraag me wel af of peuter dan uiteindelijk bedenkt dat er meer dozen waren dan dat hij cadeautjes krijgt.quote:Op zondag 14 november 2021 11:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
1 van je kinderen heeft het gewoon al stiekem gejat/opgegeten.![]()
Wij hebben gister geheel onopvallend 2 enorme dozen laten bezorgen en gewoon laten staan. Niemand die zich afvroeg wat erin zat.![]()
Man is gisteravond vroeg naar bed gegaan terwijl de kinderen enthousiast hun schoenen hadden gezet, inclusief beide ene wortel voor de Sint.
Dus zelf de dozen uitgepakt en de cadeaus subtiel op zolder verstopt. De wortel deels gebroken en in de gang gesmeten. Herfstbladeren en steentjes erbij gedaan.
Gedichtje namens Sint, Piet en Ozosnel geschreven en beide een zakje met space pepernoten (fel gekleurde die al een tijdje in de kast lagen) erbij gedaan. Voorheen de fout nogal eens gemaakt pepernoten alvast in de gang te gooien maar die waren ‘s morgens natuurlijk hartstikke zacht.![]()
Dus: ondanks dat A toch al 8,5 jaar is en zo nu en dan vragen stelt, gelooft hij toch nog steeds in het hele verhaal.![]()
Met als klap op de vuurpijl vanmorgen: “Wie heeft dat gedaan? Hoe kan dat? Heeft papa dat gedaan??
Nee.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een mega succes. Discolamp voor de peuter![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |