Wat ga je aanschaffen om te starten met Hot Wheels? Ik was me ook aan het oriënteren maar weet niet goed waar ik moet beginnen. (Mag ook in het speelgoedtopic)quote:Op woensdag 10 november 2021 20:52 schreef LeSage het volgende:
Nu wil S. heel graag Hotwheels en daar gaan we wel voor overstag. Denk dat daar veel mee gespeeld gaat worden.
Er wordt hier zó leuk gespeeld met de ouderwetse Fisher Price boerderijquote:Op woensdag 10 november 2021 20:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een hekel aan alles wat qua speelgoed met boerderij te maken heeft.
Schoonouders hebben al iets gekocht, maar ik weet niet wat eigenlijkquote:Op woensdag 10 november 2021 20:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wat ga je aanschaffen om te starten met Hot Wheels? Ik was me ook aan het oriënteren maar weet niet goed waar ik moet beginnen. (Mag ook in het speelgoedtopic)
Zo goed als geen klachten meer.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er wordt hier zó leuk gespeeld met de ouderwetse Fisher Price boerderij![]()
Hoe gaat het nu met je?
De kracht die nodig was voor onder was best heftig maar het was wel snel gepiept. Onder een hechting en die kant voelt niet zo fijn nu.quote:
Nee, ik zei dat iedereen om mij heen heel goed weet hoe ik over playmobil denk, hij heeft het dus nooit cadeau gehad.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan Playmobil dus kwetst het je kind als het dat cadeau krijgt?
[ afbeelding ]
Dat Legoverhaal doet hier overigens hetzelfde, snap ik ook geen hol van, maar daarvan zeg je al dat je het niet bij je spullen accepteert dus dan heeft het kind uiteindelijk niks, dat het daardoor gekwetst wordt, snap ik wel.
Eens, dat is wat ik bedoelde dat het probleem niet de specifieke cadeaus zijn maar de communicatie eromheen. Zelfde als de reactie van bij de step.quote:Op woensdag 10 november 2021 19:28 schreef Leandra het volgende:
Nee dat klopt, maar zoals moeder nu al op voorhand zit te pushen dat het cadeau 3 moet zijn en mensen dus niet eens meer een keuze uit de lijst kunnen maken is wel next level.
Ik vind het DUUR en het heeft maar één functie. Lego/Duplo kun je zelf elke keer verbouwen tot iets nieuws.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:42 schreef Sjeen het volgende:
Wat is er eigenlijk zo vreselijk aan Playmobil?
Ik begrijp trouwens absoluut waarom geen fake lego, dat dan weer wel
Dit. Een kind met rijke fantasie, zoals de mijne, kan er een hoop mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:50 schreef Vanyel het volgende:
Één functie? Het zijn wel dingen die je niet opnieuw kunt vormen ja. Daar kun je (ik niet, ik ben daar nooit toe in staat geweest, maar mijn kind) een miljard verschillende dingen mee doen.
Hier gaat de duplo wel eens in bad. Is groter, kun je bijvoorbeeld grote boten mee makenquote:Op donderdag 11 november 2021 07:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit. Een kind met rijke fantasie, zoals de mijne, kan er een hoop mee.
Hij vindt lego ook leuk maar playmobil prikkelt meer zijn fantasie om hele verhalen na te spelen. Onze veerboot en cruiseschip gaan wel eens in bad
Ok, te duur dus… Ik vind Lego overigens ook duur, dus daar ligt voor mij het verschil niet inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vind het DUUR en het heeft maar één functie. Lego/Duplo kun je zelf elke keer verbouwen tot iets nieuws.
Ik wil onze playmobil boten niet klein noemenquote:Op donderdag 11 november 2021 07:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier gaat de duplo wel eens in bad. Is groter, kun je bijvoorbeeld grote boten mee maken
Je hoeft geen hele reeks, he, je kunt gewoon alles combineren.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Het is denk ik maar net waar je mee bent opgegroeid.
Niets mis met playmobil naar mijn idee maar wel met teveel verschillende speelgoed reeksenwant dan heb je of van alles een klein beetje of je bent een godsvermogen kwijt.
Ik had zelf geen playmobil dus alles kan als je kind er om vraagt.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Niets mis met playmobil naar mijn idee maar wel met teveel verschillende speelgoed reeksenwant dan heb je of van alles een klein beetje of je bent een godsvermogen kwijt.
Behalve dat je die verhalen ook nog kunt gaan bouwen nadat je een kasteel, boot of dinosaurus gebouwd van Lego hebt.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, te duur dus… Ik vind Lego overigens ook duur, dus daar ligt voor mij het verschil niet inderdaad.
Dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de behoefte en vorm van creativiteit van het kind waar de voorkeur ligt. De ene bouwt graag dingen en de ander bouwt graag verhalen/scènes etc
Niet iedereen is op die manier graag creatief. Zoals niet iedereen van tekenen of knutselen houdt. Of van chocolade. Of een lange wandeling. Of tv kijken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat je die verhalen ook nog kunt gaan bouwen nadat je een kasteel, boot of dinosaurus gebouwd van Lego hebt.
En er daarna weer iets anders van kunt bouwen en daarmee een verhaal kunt bouwen.
Lego sluit het creatief zijn qua bouwen zelf niet uit.
Oh, en Lego is ook duur, dat zal ik ook niet ontkennen, ik vind alleen wel dat je meer waar voor je geld hebt.
Nee klopt, en toch wil ik het niet in huis hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet iedereen is op die manier graag creatief. Zoals niet iedereen van tekenen of knutselen houdt. Of van chocolade. Of een lange wandeling. Of tv kijken.
Playmobil biedt ook voldoende mogelijkheden om je fantasie te gebruiken, alleen gebruik je dat op een andere manier dan wanneer je het leuk vindt om zelf te bouwen en daar je fantasie in te stoppen.
Ik vind het geen enkel probleem dat jij het niet in huis wil hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, en toch wil ik het niet in huis hebben.
Waarom is het zo'n probleem dat ik dat niet wil? Ik zit anderen toch ook geen Lego op te dringen?
Als een ander geen Lego in huis wil zal me dat een worst wezen, waarom zijn mensen toch zo verontwaardigd dat ik geen Playmobil in huis wil? Laten we nou niet doen alsof ik mij kind iets vreselijks aandoe door dat niet toe te staan.
Dat heb ik dan ook niet gedaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het geen enkel probleem dat jij het niet in huis wil hebben.
Ik vind het wel heel vreemd om het inferieur te noemen.
Ik begrijp je frustratie. Smakelijk!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:21 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, me eerst de maat nemen op het feit dat ik het niet in huis wil hebben en vervolgens ook nog verwijten waarom ik het niet in huis wil hebben.
Ik ga even ontbijten, als iedereen het goed vindt.
Nee je bad is kleinquote:Op donderdag 11 november 2021 08:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik wil onze playmobil boten niet klein noemen![]()
[ link | afbeelding ]
Thnx!quote:Op donderdag 11 november 2021 10:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie. Smakelijk!
Ben je al aan de betere hand trouwens?
Dat is fijn. Geduld dan maar.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx!
Ik ben weer in de kleren en beneden, aan de beterende hand dus.
Maar nog niet helemaal hersteld. Komt wel goed
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:54 schreef Lemijn het volgende:
Het is mij ook totaal onduidelijk waarom dit een strijd zou moeten zijn met één waarheid![]()
Mijn kind overigens het allerliefste met…..
mij.
Het is ook echt een karakter-ding. Mijn oudste houdt van lego bouwen (of anderszins bouwen) maar er wordt daarna niet meer mee gespeeld. De jongste speelt juist hele verhalen uit met de kleinste dingen. Playmobil hebben we bij beide kinderen in huis gehad, maar alleen de jongste kan er iets mee. Vanaf een jaar of 3 was hij groot paardenfan en hebben we (tweedehands) de grote paardenstal gekocht met véél toebehoren. Nu is die liefde een beetje over, maar heeft hij interesse in de ridderserie. Hij speelt ook graag met lego, bouwt de grappigste fantasiedieren, maar het bouwen is vooral om er daarna mee te kunnen spelen. Het is geen doel op zich, zoals bij de oudste. Ik vind het superleuk om die verschillen te zien (al botst het onderling wel heel vaak door die verschillen, samen spelen is heel lastig zo).quote:Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Bij L werkt dat niet. Dan gaan alle bakken tegelijk over de kop en wordt er uiteindelijk met niets gespeeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft geen hele reeks, he, je kunt gewoon alles combineren.
Als je kind erom vraagt wel ja maar die fase zitten wij nog niet. Dingen die ik of man van huis uit heb meegekregen zoals duplo/lego bied ik eerder aan merk ik en dat is eigenlijk de hoofdreden dat er geen playmobil in huis is.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik had zelf geen playmobil dus alles kan als je kind er om vraagt.
Ik vind qua duur en reeksen weinig onderscheid tussen lego en playmobil. Het is allemaal duur voor een klein beetje.
Ons playmobil is veelal tweedehands en dan is 25 euro voor een mega cruiseschip met toebehoren opeens heel betaalbaar. Playmobil is beter te verkrijgen wel op marktplaats vind ik.
Zo was ik eigenlijk net te oud toen Pokemon een hit werd. Nu heb ik spijt dat ik niet toch een zooitje kaarten heb gekocht van mijn zakgeldquote:Op donderdag 11 november 2021 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook niet gedaan.
Mijn letterlijke woorden waren "Ik heb het altijd als inferieur gezien".
En dat was het aan het einde van een post waarin ik uitleg dat Playmobil pas op de markt kwam toen ik er de leeftijd al niet meer voor had, en het was met alleen indianen, ridders en bouwvakkers ook niet interessant voor mij als 11-jarige.
Ik ben dus opgegroeid met het gegeven dat Lego mij wel wat bood en Playmobil, toen het er uiteindelijk was, niet.
Ja, ik heb het dus altijd als inferieur gezien.
Ik stel niet dat het inferieur is, maar voor mij staat Lego altijd boven Playmobil.
En die laatste wil ik dus niet in huis hebben.
Ja, dat een negatieve test niet meer zou mogen en niet gevaccineerden helemaal geweerd gaan worden vind ik ook écht niet ok.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Iets anders: ik lees net dat er waarschijnlijk weer een korte lockdown gaat komen.En dat overwogen wordt om negatief geteste mensen niet meer toe te laten. Dat laatste vind ik best naar. Er is mijns inziens veel meer winst te halen als gevaccineerden niet verkouden ergens heen gaan, dan negatief geteste mensen te weren. Het is (denk ik) puur een pressiemiddel en daar hou ik eigenlijk niet zo van.
2G? Maar dat waren ze toch al van plan, er moest alleen even wettelijk wat aangepast worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Iets anders: ik lees net dat er waarschijnlijk weer een korte lockdown gaat komen.En dat overwogen wordt om negatief geteste mensen niet meer toe te laten. Dat laatste vind ik best naar. Er is mijns inziens veel meer winst te halen als gevaccineerden niet verkouden ergens heen gaan, dan negatief geteste mensen te weren. Het is (denk ik) puur een pressiemiddel en daar hou ik eigenlijk niet zo van.
Mijn normale fiets laat ik ook niet onderhouden op regelmatige basis. De elektrische bakfiets wel, maar dat luistert allemaal wat nauwer en ik wil 'm te zijner tijd ook weer verkopen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef exode het volgende:
Net de fiets naar de fietsenmaker gebracht. Die gaf me nog net geen preek.
Er was veel kapot zeg maar en hij is daar nieuw gekocht in 2017. Nooit onderhoud gedaan.
Dus ik ga schrikken als er verteld wordt wat het gaat kosten.
Ik had wel een zooi kaarten (om het spel te gaan spelen, maar dat is er nooit van gekomen. Het is bij een aantal sets uit de uitverkoop gebleven), maar die heb ik tien jaar geleden doorgeschoven naar mn neefjes. En nu spaart mijn eigen zoon die kaarten weer en zijn ze amper verkrijgbaar (en erg duur...). Ik ga eens informeren of ze die nog hebben...quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo was ik eigenlijk net te oud toen Pokemon een hit werd. Nu heb ik spijt dat ik niet toch een zooitje kaarten heb gekocht van mijn zakgeld.
Als er niets mee is, voel ik me niet geroepen blijkbaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn normale fiets laat ik ook niet onderhouden op regelmatige basis. De elektrische bakfiets wel, maar dat luistert allemaal wat nauwer en ik wil 'm te zijner tijd ook weer verkopen.
Voor een fietsenmaker zijn alle fietsen heilig volgens mij.
Ja precies dit. Het gaat niet helpen en creëert alleen meer wrijving. Want gevaccineerden kunnen nog steeds gewoon gaan en staan waar ze willen als ze positief getest zijn. En iemand die negatief getest is mag er niet in. Dat is toch ook gewoon ontzettend krom? Ik vond het geen enkel probleem om mensen te weren die niet bereid zijn om zich te laten testen. Maar dit gaat voor mij wel echt te ver.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef exode het volgende:
[..]
2G? Maar dat waren ze toch al van plan, er moest alleen even wettelijk wat aangepast worden.
Het is zeker een pressiemiddel, ik ben voor vaccineren en voor iedereen vaccineren, maar dit gaat averechts werken. Kijk naar al die valse QR codes die aangeboden worden.
Het is Nederland, als iets niet mag, willen we het juist.
Ze willen naar 90% vaccinatiegraad begreep ik, maar ja, kinderen, die zijn nu echt wel enorme verspreiders.
Dit. Dat kan je echt niet verkopen vind ik. Plus het risico van gevaccineerden is juist groter, want die kunnen positief zijn en nog steeds een geldige code hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ja, dat een negatieve test niet meer zou mogen en niet gevaccineerden helemaal geweerd gaan worden vind ik ook écht niet ok.
Ja, dat heb je soms net.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo was ik eigenlijk net te oud toen Pokemon een hit werd. Nu heb ik spijt dat ik niet toch een zooitje kaarten heb gekocht van mijn zakgeld.
Ik denk ook dat ze de QR-code gewoon 10 dagen moeten laten vervallen voor gevaccineerden die positief getest zijn, want die kunnen overal gewoon naar binnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Ze produceren een deel nu ook plantaardig, dat zal de kwaliteit geen goed doen denk ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef Phaidra het volgende:
Ja jammer inderdaad dat er bij Legosets steeds meer afwijkende, speciale onderdelen zitten. En ik vind de kwaliteit echt wel minder dan (pakweg) 20 jaar geleden. Wij hebben best wat stukjes met barsten of onderdelen die afbreken. Dat heb ik als kind echt nooit meegemaakt.
In theaters gaat de controle volgens mij ook vlekkeloos maar in de horeca.....quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind vooral de timing van de korte lockdown (als die er komt) echt ruk. Op persoonlijk vlak dan. Over twee weken ga ik (zou ik gaan...) naar een musical waar ik echt al lang naar uitkijk. En twee dagen later viert mijn man zijn veertigste verjaardag met een concert. Dat wordt ons nu waarschijnlijk allemaal door de neus geboord en daar baal ik wel heel hard van.
Naast dat ik het ook onzinnig vind om theaters te sluiten maar de horeca open te laten. Hoe help je de cultuursector (nog verder) om zeep.
Exact dat.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef exode het volgende:
[..]
In theaters gaat de controle volgens mij ook vlekkeloos maar in de horeca.....
Het OMT adviseert twee weken en er is morgen weer een persconferentie, dus ik zou ergens tussen de 13e en de 28e verwachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef Leandra het volgende:
Wanneer staat die korte lockdown in de planning?
Hmmz... nou ja, dan moeten we maar even zien.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Exact dat.
[..]
Het OMT adviseert twee weken en er is morgen weer een persconferentie, dus ik zou ergens tussen de 13e en de 28e verwachten.
Of eindelijk eens werk maken van het vaccineren van kinderen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef exode het volgende:
Ik zit overigens echt echt echt echt echt echt echt niet te wachten op het sluiten van de scholen, maar iets zegt me dat we daar veel meer winst kunnen halen.
Ja, ik denk ook dat er iets moet gebeuren. Zou alleen willen dat ze dat twee weken geleden gedaan hadden. Het komt gewoon precies heel kut uit hier.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:11 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het allemaal ruk. Maar tegelijk denk ik ook DOE IETS. Dus tja we gaan ons wel voegen.
Nou dat snap ik. Echt super jammer als die dagen niet doorgaan voor jullie!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat er iets moet gebeuren. Zou alleen willen dat ze dat twee weken geleden gedaan hadden. Het komt gewoon precies heel kut uit hier.
Dat ook idd.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of eindelijk eens werk maken van het vaccineren van kinderen.
Zoals het er nu naar uitziet (OMT-advies, altijd afwachten wat het kabinet daar weer voor creatiefs van brouwt...) gaat het vooral om het sluiten van theaters en bioscopen en het tijdelijk verbieden van evenementen. Winkels en scholen zouden wel openblijven.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:15 schreef vencodark het volgende:
Lockdown.![]()
Dus naar de winkels voor Sint -en kerst inkopen (wat ik het liefst doe), kan ik alsnog wel vergeten?
En de scholen dicht zou ik echt verschrikkelijk vinden. Dochter gaat bijna beginnen.![]()
En de mensen die niet willen vaccineren én niet testen maar klagen dat “hun alles wordt afgenomen”.
Please.![]()
Ja, dat beginnen ze dan pas in december. Terwijl mijn Britse vrienden allemaal nu vrolijk al zo'n booster in hun arm gejast krijgen. Grrrr.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef Leandra het volgende:
Oh, en geef mensen die het willen gewoon de mogelijkheid een boostershot te halen, ik heb AZ gehad dus ik wilde sowieso nog graag een Pfizer booster.
Mijn laatste vaccinatie was ook al van 28 mei, dus kom maar met die booster.
En dan staat een paar km verderop iedere week een prikbus waar mensen zich kunnen laten vaccineren omdat de vaccinatiegraad hier bizar laag is, maar daar zal ik wel niet naartoe mogen voor een booster.
Ik las het, laten we hopen dat het daarbij blijft.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet (OMT-advies, altijd afwachten wat het kabinet daar weer voor creatiefs van brouwt...) gaat het vooral om het sluiten van theaters en bioscopen en het tijdelijk verbieden van evenementen. Winkels en scholen zouden wel openblijven.
Wij hebben voor dit weekeinde gekozen voor een vorm van thuis uit eten gaan. Dat is me voorheen heel goed bevallen.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hmmz... nou ja, dan moeten we maar even zien.
We hebben volgende week vrijdag een kleine ceremonie voor mijn moeder in de planning en zouden daarna uit eten gaan met z'n allen, maar even zien wat de opties zijn dan.
Anders maar halen en hier eten.
Ja, dat doen wij ook wel eens, met kerst een kerst thuismenu van een goed restaurant bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben voor dit weekeinde gekozen voor een vorm van thuis uit eten gaan. Dat is me voorheen heel goed bevallen.
Ik heb toch ook liever niet dat de horeca nóg verder moet sluiten, ik vind mijn werk namelijk heel fijn…quote:Op donderdag 11 november 2021 11:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind vooral de timing van de korte lockdown (als die er komt) echt ruk. Op persoonlijk vlak dan. Over twee weken ga ik (zou ik gaan...) naar een musical waar ik echt al lang naar uitkijk. En twee dagen later viert mijn man zijn veertigste verjaardag met een concert. Dat wordt ons nu waarschijnlijk allemaal door de neus geboord en daar baal ik wel heel hard van.
Naast dat ik het ook onzinnig vind om theaters te sluiten maar de horeca open te laten. Hoe help je de cultuursector (nog verder) om zeep.
Uhm… niet alles over één kam scheren lijkt me wel een goed idee. Wij controleren echt iedereen die bij ons binnen komt. En bij mijn stamkroegen (dat zijn er 3 op een rij) mocht je vanaf invoering QR al niet zonder code op het terras zitten.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:59 schreef exode het volgende:
[..]
In theaters gaat de controle volgens mij ook vlekkeloos maar in de horeca.....
En ik wil geen lock down, wanneer dan ook.
quote:Op donderdag 11 november 2021 12:03 schreef exode het volgende:
Ik zit overigens echt echt echt echt echt echt echt niet te wachten op het sluiten van de scholen, maar iets zegt me dat we daar veel meer winst kunnen halen.
Met die regel werk je wel in de hand dat gevaccineerden niet meer gaan testen.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk ook dat ze de QR-code gewoon 10 dagen moeten laten vervallen voor gevaccineerden die positief getest zijn, want die kunnen overal gewoon naar binnen.
Dat is vooral raar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |