abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202117199
Daar gaan we weer!

TT speciaal voor @Leandra :@ O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 10 november 2021 @ 20:40:22 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202117230
Wij hebben inmiddels 2 setjes Playmobil in huis. Ik vind er geen hol aan. Jacob ook niet. En het hoort verder nergens bij dus het slingert en belandt naast de tv -> }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202117252
Ik heb Playmobil ook lang kunnen weren, maar er staat nu toch écht een volle doos met politiemeuk op zolder te wachten voor z'n verjaardag ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202117327
Wij hebben Duplo, Lego, houten treinbaan en oude FisherPrice. Dus ik doe ook mijn best om niet ook nog aan Playmobil te beginnen. Laatst toevallig wel wat gekregen met de verjaardag, maar dat wordt gewoon op de automat gebruikt.

Nu wil S. heel graag Hotwheels en daar gaan we wel voor overstag. Denk dat daar veel mee gespeeld gaat worden.
pi_202117352
Ik heb een hekel aan alles wat qua speelgoed met boerderij te maken heeft. :')
pi_202117356
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:52 schreef LeSage het volgende:
Nu wil S. heel graag Hotwheels en daar gaan we wel voor overstag. Denk dat daar veel mee gespeeld gaat worden.
Wat ga je aanschaffen om te starten met Hot Wheels? Ik was me ook aan het oriënteren maar weet niet goed waar ik moet beginnen. (Mag ook in het speelgoedtopic)
pi_202117359
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een hekel aan alles wat qua speelgoed met boerderij te maken heeft. :')
Er wordt hier zó leuk gespeeld met de ouderwetse Fisher Price boerderij O+

Hoe gaat het nu met je?
pi_202117360
Oh, hier wel Playmobil fans! Zowel de oude Playmobil van mijn man van vroeger als nieuwe Playmobil.

FR, sterkte :*

Oooh even klagen hoor. Mijn oudste had het weekend flinke hoest, vanuit het niets. Voelde zich ook niet fit. Dus thuis gehouden, netjes laten testen, gelukkig negatief, gisteren nog wat kuchen en vandaag weer opgeknapt en klaar om naar school te gaan.
Krijgen we een bericht van de juf, dat er veel kinderen hoesten, meer dan incidenteel en dat ze er echt weer wat strenger op moeten gaan letten.

De verhalen bij het schoolplein:
“Oh dat doe ik niet hoor, dat is kei zielig, gewoon verkouden bestaat ook nog hè.”
“Ja, Jantje vond het de vorige keer niet fijn om te testen dus ik doe het niet meer, heb gezegd dat ‘ie maar moet zeggen dat ‘ie al getest is.”
“Oh, de mijne stuur ik gewoon naar school hoor, met een extra beker water voor als ‘ie veel moet hoesten.”

Echt, mensen. Tuurlijk vindt mijn kind het ook leuker om met Playmobil te spelen :P dan een rondje door de teststraat te moeten maar zo werkt het toch niet….
pi_202117391
Hier een shitload aan Lego (duh!) En veel Hot Wheels gedoe. Met beide wordt veel gespeeld.
Juul is vooral druk met spelletjes en haar winkeltje.

Playmobil hadden we wel, allemaal erfenissen zeg maar. Werd nooit naar omgekeken dus verkocht.

Intocht is hier geannuleerd. Snap ik wel, kinderen hadden we nog niet eens verteld dat er dit jaar een intocht in het dorp was. Dus gewoon live op tv kijken zaterdag.

En zondag is bouwdag :) Neefje en nichtje komen ook, Winter Lego bouwen.
pi_202117401
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat ga je aanschaffen om te starten met Hot Wheels? Ik was me ook aan het oriënteren maar weet niet goed waar ik moet beginnen. (Mag ook in het speelgoedtopic)
Schoonouders hebben al iets gekocht, maar ik weet niet wat eigenlijk :D
En ik wilde gewoon een toffe baan kopen die rond kan in ieder geval. En wat losse autootjes.
S. is in januari alweer jarig, dus dan kan er weer wat nieuws gevraagd worden :')
pi_202117462
Om met Hot Wheels te starten raad ik deze aan:
https://www.amazon.nl/Hot(...)a-785869889895&psc=1

En als je deze nog ergens kan vinden, dit is een baan die gecombineerd kan worden maar ook op zichzelf leuk is. B pakt deze het meeste:
https://www.thystoys.nl/h(...)e-0887961644838.html
pi_202117577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:56 schreef Hupje het volgende:

[..]
Er wordt hier zó leuk gespeeld met de ouderwetse Fisher Price boerderij O+

Hoe gaat het nu met je?
Zo goed als geen klachten meer. :) thx.
pi_202117591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:16 schreef F_r het volgende:
Onze kat is overleden. Mijn oudje :'(
Niet leuk ;(
Sterkte
  woensdag 10 november 2021 @ 21:23:52 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202117644
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:07 schreef Kyara het volgende:

[..]
Viel het een beetje mee?
De kracht die nodig was voor onder was best heftig maar het was wel snel gepiept. Onder een hechting en die kant voelt niet zo fijn nu.
Van boven aan de andere kant heb ik geen last en daar kan ik redelijk mee kauwen.

Al met al had ik ergere scenario’s in mijn hoofd maar om nou te zeggen dat die andere twee die ze eigenlijk ook wil dat ik laat doen, nu binnenkort al op mijn planning staan, nuh ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 november 2021 @ 21:35:06 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202117735
Playmobil, geweldig O+ Hier stond een complete school en camping, het hele jaar rond werd er mee gespeeld O+

Lego, daar had ze helemaal niks mee… Gezelschapspelletjes ook niet trouwens, we hebben niet eens Monopoly in huis :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202117752
Monopoly. :{w
pi_202117843
Playmobil :{w

Ik ging net op een middelbare school kijken met mijn oudste en daar werkt blijkbaar een kerel die aan Lego Masters meedeed. Hij heeft een complete maquette van de school en omringende pleinen gebouwd van Lego, zo tof om te zien! O+
pi_202117880
Playmobil, Duplo, Lego, wij hadden het allemaal. Ik denk dat Playmobil hetgeen is waarmee broers (4 en 3 jaar ouder dan ik) en ik het meeste samen gespeeld hebben. Bij opa en oma stond de oude Playmobil van mijn vader en zijn broers, daar hebben we als kleinkinderen ook heeel veel mee gespeeld. O+
pi_202117884
Onze HotWheels collectie komt van de kringloop, ik vind daar altijd een heleboel HotWheels. Maar het staat hier onaangeraakt in een hoekje. Van de winter zal ik het weer eens tevoorschijn halen.

F_r wat naar van jullie kat, sterkte!

Playmobile hebben we niet, alleen de kerststal, die vond ik vorig jaar gratis op Facebook. Maar ik denk dat ik die maar weer weg doe, want we doen er niets mee.
pi_202117965
Wij hebben eigenlijk altijd wel Playmobil123 op tafel staan, ook peuter speelt daar wel mee.

Vroeger kwam het spul dat geluid maakt er niet in maar heb wel Fisher Price gekocht ooit en Vtech gekregen.
Mijn visie daarin is ook wel veranderd. Vroeger dacht ik, dat speelgoed maakt herrie, ik hou van rust. Nou denk ik, mijn kind maakt herrie, als hij speelt dan laat hij mij met rust. :@

Vandaag mocht peuter een muur van kartonnen dozen, hij was helemaal de man. O+

Sterkte F_r :*
Mijn peuter gisteren: "Ik heb de juffen verteld dat onze kat dood is gegaan en dat wisten ze nog niet."
Ik: "Dat klopt, als ik de juffen moet vertellen over de dingen die zijn gebeurd toen je 1 was krijgen we van die lange gesprekken." >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:12:51 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202118139
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 20:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij hebt een hekel aan Playmobil dus kwetst het je kind als het dat cadeau krijgt?
[ afbeelding ]
Dat Legoverhaal doet hier overigens hetzelfde, snap ik ook geen hol van, maar daarvan zeg je al dat je het niet bij je spullen accepteert dus dan heeft het kind uiteindelijk niks, dat het daardoor gekwetst wordt, snap ik wel.
Nee, ik zei dat iedereen om mij heen heel goed weet hoe ik over playmobil denk, hij heeft het dus nooit cadeau gehad.

De enige keer dat hij fake Lego heeft gehad stond het zo lang in de verpakking dat het uiteindelijk weggewerkt kon worden zonder te openen.
Kind is eind november jarig, dus 5 weken lang pakjes galore, dan duurt het wel even voor iets aan de beurt is.
En dat los ik dan zelf wel met hem op, hij is er nog nooit iets aan tekort gekomen.

Maar nee, fake Lego van een spaaractie van de supermarkt hoef ik dus idd niet, dan zet ik de zegeltjes altijd in het gevraagd/aangeboden bord.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202118547
Fake Lego komt er hier ook echt niet in. Zou ook best raar zijn als iemand dat voor ons of onze kinderen zou kopen. Dan ken je ons echt niet.

Op Juuls lijstje staat nu
Glitter
Frozen

Daar kan je alle kanten mee op :)
pi_202118845
Opsom O+
Geen Playmobil hier.
Wel fake lego trouwens maar dat is het setje voor vakantie of als we ergens op bezoek gaan waar geen speelgoed is. Daar raken nog wel eens stukjes van kwijt maar dat boeit niet.

Verder duplo+hubolino, Lego en houten treinbaan. Ik hou van speelgoed dat je steeds verder kan uitbreiden en voor L werkt het ook goed om maar 1 van die sets in de kamer te hebben staan. Hot Wheels kende ik eigenlijk helemaal niet voordat ik er hier in OUD over las maar dat zie ik in de toekomst ook nog wel een succes worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 19:28 schreef Leandra het volgende:
Nee dat klopt, maar zoals moeder nu al op voorhand zit te pushen dat het cadeau 3 moet zijn en mensen dus niet eens meer een keuze uit de lijst kunnen maken is wel next level.
Eens, dat is wat ik bedoelde dat het probleem niet de specifieke cadeaus zijn maar de communicatie eromheen. Zelfde als de reactie van bij de step.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2021 @ 07:42:09 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202120038
Wat is er eigenlijk zo vreselijk aan Playmobil?

Ik begrijp trouwens absoluut waarom geen fake lego, dat dan weer wel :)
pi_202120044
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:42 schreef Sjeen het volgende:
Wat is er eigenlijk zo vreselijk aan Playmobil?

Ik begrijp trouwens absoluut waarom geen fake lego, dat dan weer wel :)
Ik vind het DUUR en het heeft maar één functie. Lego/Duplo kun je zelf elke keer verbouwen tot iets nieuws.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202120099
Eén functie? Het zijn wel dingen die je niet opnieuw kunt vormen ja. Daar kun je (ik niet, ik ben daar nooit toe in staat geweest, maar mijn kind :o) alsnog een miljard verschillende dingen mee doen.
Maar dat geldt voor alles waar hij interesse in heeft. LEGO vindt ie toevallig stom en saai. Maar verder speelt ie met allerlei bouw- en niet bouwspul. Of eenvormige dingen worden met touwtjes aan elkaar gebonden. Of met karton en tape. Het hoeft natuurlijk niet bedoeld te zijn om mee te bouwen om er iets mee te maken.

[ Bericht 36% gewijzigd door Vanyel op 11-11-2021 07:57:04 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 11 november 2021 @ 07:53:16 #27
244125 laziness
pi_202120120
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:50 schreef Vanyel het volgende:
Één functie? Het zijn wel dingen die je niet opnieuw kunt vormen ja. Daar kun je (ik niet, ik ben daar nooit toe in staat geweest, maar mijn kind :o) een miljard verschillende dingen mee doen.
Dit. Een kind met rijke fantasie, zoals de mijne, kan er een hoop mee.
Hij vindt lego ook leuk maar playmobil prikkelt meer zijn fantasie om hele verhalen na te spelen. Onze veerboot en cruiseschip gaan wel eens in bad :D
  donderdag 11 november 2021 @ 07:53:50 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202120128
Ik ben niet tegen playmobil maar mijn kind doet er niks mee. Tenminste niet met de sets die we hebben.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202120161
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:53 schreef laziness het volgende:

[..]
Dit. Een kind met rijke fantasie, zoals de mijne, kan er een hoop mee.
Hij vindt lego ook leuk maar playmobil prikkelt meer zijn fantasie om hele verhalen na te spelen. Onze veerboot en cruiseschip gaan wel eens in bad :D
Hier gaat de duplo wel eens in bad. Is groter, kun je bijvoorbeeld grote boten mee maken ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2021 @ 08:03:59 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202120177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:43 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ik vind het DUUR en het heeft maar één functie. Lego/Duplo kun je zelf elke keer verbouwen tot iets nieuws.
Ok, te duur dus… Ik vind Lego overigens ook duur, dus daar ligt voor mij het verschil niet inderdaad.

Dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de behoefte en vorm van creativiteit van het kind waar de voorkeur ligt. De ene bouwt graag dingen en de ander bouwt graag verhalen/scènes etc :)
  donderdag 11 november 2021 @ 08:13:25 #31
244125 laziness
pi_202120226
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hier gaat de duplo wel eens in bad. Is groter, kun je bijvoorbeeld grote boten mee maken ;)
Ik wil onze playmobil boten niet klein noemen :D

donderdag 11 november 2021 @ 08:27:40 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202120296
Mijn kind vindt álles leuk }:|

Ook Pokémon dus ineens. Stad en land af voor een pakje kaarten voor in zijn schoen.

@laziness wat een leuk tafereeltje in bad
  donderdag 11 november 2021 @ 08:36:47 #33
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_202120355
Hier gaan de playmobil boten ook mee in bad, om zeeslagen na te spelen. De boten staan eigenlijk standaard in de badkamer realiseer ik me nu :D Wij hebben enorm veel playmobil, vooral ridders, piraten en heel veel uit de history serie. De vensterbank van de erker is een permanent slagveld 😅
Oude (on)bekende.
pi_202120363
Het is denk ik maar net waar je mee bent opgegroeid.
Niets mis met playmobil naar mijn idee maar wel met teveel verschillende speelgoed reeksenwant dan heb je of van alles een klein beetje of je bent een godsvermogen kwijt.
pi_202120421
Hier gaat een Lego boot en onderzeeër mee in bad...
pi_202120482
Hier ook lego-kinderen. We hebben weleens een playmobile setje gehad, maar dan zat er bij een auto vlot iets van een antenne, lampjes, of iets anders tegenaan geplakt met tape. Genoeg verhalend, maar wel onderweg creerend O+

Ik heb voor de jongste een Makey Makey besteld voor sint. Ik word zelf al heel blij met het idee van een banaanpiano :D

pi_202120493
Ik zeg altijd:
Je hebt een Playmobil of een Lego kind.

En dat is heel zwart wit, er zitten vast war schakeringen grijs tussen.

B is echt een Lego kind, die kan uren bouwen, neemt Lego mee in bad etc.
Juul zou Playmobil denk ik wel leuk vinden. Nu vermaakt ze zich met haar Frozen Duplo kasteel. Ze bouwt niet echt, maar speelt ermee. Wie weet komt het nog.
En als Juul een Playmobil kind blijkt te zijn, wordt dat gewoon gekocht.

Ik heb zelf helemaal niets met Playmobil, ik kan uren samen met de kinderen met Lego bezig zijn, maar Playmobil daar kan ik niets mee.

In vakanties is onze woonkamer een soort van Legoland, daar worden andere mensen heel onrustig van merk ik altijd. Echt overal staan dan bakken vol Lego en bouwsels.

Momenteel is het ook een soort van Lego inferno hier. We zijn de Herfst Lego bouwsels aan het afbreken (en wassen) en al deels de winter Lego aan het opbouwen. En ja onze Lego en B zijn Lego wordt strikt gescheiden.
pi_202120596
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Niets mis met playmobil naar mijn idee maar wel met teveel verschillende speelgoed reeksenwant dan heb je of van alles een klein beetje of je bent een godsvermogen kwijt.
Je hoeft geen hele reeks, he, je kunt gewoon alles combineren.
Dochter was er dol op, Playmobil. Lego vond ze niks, dat moeten bouwen was alleen maar een obstakel. En als je dan had gebouwd, had je speelgoed dat zo weer uit elkaar kon vallen als het omviel.

Met Playmobil kon ze uren spelen. Hele verhalen.

We zijn het nu aan het uitzoeken om te verkopen (ze had er al heel lang niet naar omgekeken) en nu het weer beneden staat, betrap ik haar er soms op dat ze er toch nog even mee speelt O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 november 2021 @ 08:57:49 #39
244125 laziness
pi_202120609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:37 schreef Elleska het volgende:
Ik had zelf geen playmobil dus alles kan als je kind er om vraagt.

Ik vind qua duur en reeksen weinig onderscheid tussen lego en playmobil. Het is allemaal duur voor een klein beetje.
Ons playmobil is veelal tweedehands en dan is 25 euro voor een mega cruiseschip met toebehoren opeens heel betaalbaar. Playmobil is beter te verkrijgen wel op marktplaats vind ik.
pi_202120748
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ok, te duur dus… Ik vind Lego overigens ook duur, dus daar ligt voor mij het verschil niet inderdaad.

Dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de behoefte en vorm van creativiteit van het kind waar de voorkeur ligt. De ene bouwt graag dingen en de ander bouwt graag verhalen/scènes etc :)
Behalve dat je die verhalen ook nog kunt gaan bouwen nadat je een kasteel, boot of dinosaurus gebouwd van Lego hebt.
En er daarna weer iets anders van kunt bouwen en daarmee een verhaal kunt bouwen.

Lego sluit het creatief zijn qua bouwen zelf niet uit.

Oh, en Lego is ook duur, dat zal ik ook niet ontkennen, ik vind alleen wel dat je meer waar voor je geld hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202120892
Overigens kan het best meespelen dat Playmobil van na mijn tijd is (geïntroduceerd in 1974, dus voor het en masse in de schappen lag zal het al snel 1977 zijn geweest, toen was ik 11 en had niet zoveel met bouwvakkers en ridders).
Ik heb het altijd als inferieur aan Lego gezien, ik zie de meerwaarde van Playmobil niet, wel de minderwaarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 11 november 2021 @ 09:23:36 #42
244125 laziness
pi_202121005
Praten over inferieur lijkt me wel wat onnodig.

Zie het als voor ieder wat wils. Niet elk kind is motoriek handig of heeft het geduld voor bouwen of is goed met open end play of ze vinden playmobil er wat dichter bij de waarheid uitzien wat hun fantasie beter prikkelt. Dat is toch allemaal prima?

Om er nou een welles niettus discussie over lego vs playmobil van te maken hoeft toch niet?

En je hebt kinderen zoals de mijne die allebei leuk vindt en allebei bezit en met allebei speelt *O*
pi_202121453
Als kind wilde ik altijd playmobile maar kreeg het nooit. Wel bergen met Lego.
Ik herinner mij nog wel goed hoe ik via de speel-o-theek eens een playmobile dierentuin mocht lenen. *O*
  donderdag 11 november 2021 @ 09:54:50 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202121528
Het is mij ook totaal onduidelijk waarom dit een strijd zou moeten zijn met één waarheid :?

Mijn kind overigens het allerliefste met…..

mij }:| .
pi_202121622
Net een peuter naar het KDV gebracht die vanvochtend nog ziek leek te zijn. Ze had enorme buikpijn en wilde alleen maar liggen. Ik had me al ingesteld op meetings met een kind die op de achtergrond Netflix keek.
Ineens stond ze op 'zo ik heb geen pijn meer' en ging eten lopen bunkeren. Even aangekeken en toen ze vrolijk en actief bleef maar weggebracht.

En dat wegbrengen doe ik dan fietsend, duurt 20 minuutjes en ik kom dan alleen maar oude huizen tegen. Ik heb de kozijnen eens goed bekeken. Ik zag er meerdere waar ik niet van kon inschatten of het hout of kunststof was.
En gisteren bedacht ik me ineens: als we toch nieuwe kozijnen plaatsen bij de kinderen en we willen rolluiken dan kunnen we dat vast wel in 1 keer doen. Heb je gewoon inbouw rolluiken tegenwoordig. Veel mooier!

Einde Exode gaat verbouwen update. :D
pi_202121643
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve dat je die verhalen ook nog kunt gaan bouwen nadat je een kasteel, boot of dinosaurus gebouwd van Lego hebt.
En er daarna weer iets anders van kunt bouwen en daarmee een verhaal kunt bouwen.

Lego sluit het creatief zijn qua bouwen zelf niet uit.

Oh, en Lego is ook duur, dat zal ik ook niet ontkennen, ik vind alleen wel dat je meer waar voor je geld hebt.
Niet iedereen is op die manier graag creatief. Zoals niet iedereen van tekenen of knutselen houdt. Of van chocolade. Of een lange wandeling. Of tv kijken.

Playmobil biedt ook voldoende mogelijkheden om je fantasie te gebruiken, alleen gebruik je dat op een andere manier dan wanneer je het leuk vindt om zelf te bouwen en daar je fantasie in te stoppen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202121646
Oh, ik maak er geen strijd van hoor, het boeit me totaal niet wat anderen ervan vinden, maar het probleem ontstond geloof ik vooral omdat ik gepost had dat ik het niet in huis wilde hebben, en dat de mensen om me heen dat prima weten en dus nooit Playmobil voor hem gekocht hebben.

Als me dan min of meer verweten wordt dat ik geen Playmobil in huis wil, en er uitgelegd moet worden waarom is het een beetje flauw om me ook nog te verwijten dat ik zeg dat ik het altijd als inferieur aan Lego heb gezien.
Dat vind ik nou eenmaal, net zoals ik Pepsi inferieur vind aan Coca Cola, en hier ook geen Pepsi in huis komt.

Als een ander echter Pepsi-drinker is en ik boodschappen voor hem moet doen neem ik ook gewoon Pepsi mee, het komt alleen mijn huis niet in.

En nee, als we ergens eten waar ze Pepsi serveren neem ik dus idd geen cola maar water.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202121663
Oh stop, wij hebben wel Playmobil in huis, ik kijk er zelfs nu naar. Een boot voor de Sint, Sint zelf en (zwarte) Pieten.
pi_202121706
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet iedereen is op die manier graag creatief. Zoals niet iedereen van tekenen of knutselen houdt. Of van chocolade. Of een lange wandeling. Of tv kijken.

Playmobil biedt ook voldoende mogelijkheden om je fantasie te gebruiken, alleen gebruik je dat op een andere manier dan wanneer je het leuk vindt om zelf te bouwen en daar je fantasie in te stoppen.
Nee klopt, en toch wil ik het niet in huis hebben.

Waarom is het zo'n probleem dat ik dat niet wil? Ik zit anderen toch ook geen Lego op te dringen?
Als een ander geen Lego in huis wil zal me dat een worst wezen, waarom zijn mensen toch zo verontwaardigd dat ik geen Playmobil in huis wil? Laten we nou niet doen alsof ik mij kind iets vreselijks aandoe door dat niet toe te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202121780
Nog even geduld Lemijn, dan spelen ze het liefst met elkaar ;)

Wij hebben ook vooral Lego, en alleen wat kleine Playmobil setjes (en de oude playmobil van m’n man staat ook nog ergens). En we hebben een hele lading knex, want dat was hip in mijn jeugd, en een stuk betaalbaarder dan Lego. Maar ook nog wat te lastig voor nu voor mijn kinderen.

En ze hebben met een bingo in de zomer een doos nep Lego gewonnen. Die blijft idd apart voor vakanties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')