abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202110678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja klopt, maar paar weken terug stond ik echt iedere dag in de file, ook op de woensdagen. Vandaag kon ik nog redelijk rechts blijven rijden op cruise control, dat was lang geleden :P
Ah, oke. Ik rij normaal ook op woensdag, maar vandaag even niet, dus kan het niet vergelijken. Zou mooi zijn, wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 november 2021 @ 13:41:05 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202110681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk niet eens zoveel hoger dan nu om eerlijk te zijn..
ja dat denk ik ook dus heeft het ook weinig zin om het nu in te voeren en kunnen ze eigenlijk niet anders dan het met tvt proberen het nog op te krikken
pi_202110683
Goede ziekenhuiscijfers.

Een rondje voor iedereen!
  woensdag 10 november 2021 @ 13:42:33 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202110695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mijn gok is rond de 90%. De 'ekte' wappies ga je ook met een verplichting niet bereiken, die gaan het gewoon aanvechten. De vraag is dan ook of je een minderjarige dat mag verplichten, dus worden dan zijn/haar ouders verantwoordelijk?
vanaf 16 ben je medisch gezien volwassen toch?
pi_202110697
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mijn gok is rond de 90%. De 'ekte' wappies ga je ook met een verplichting niet bereiken, die gaan het gewoon aanvechten. De vraag is dan ook of je een minderjarige dat mag verplichten, dus worden dan zijn/haar ouders verantwoordelijk?
Maar misschien is dat wel net het verschil tussen zorg die het wel of niet aan kan.
blablablabla
  woensdag 10 november 2021 @ 13:43:03 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202110700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
De reden die ze hebben is irrelevant, het is een keus. Als de keus die ze maken niet wenselijk is, geef die keus dan niet.
Dit dus. Nu verschuif je het handhavingsprobleem van je zogenaamd ongewenste vaccinatieplicht richting ondernemers en verenigingen, en straks ook onderwijsinstellingen en werkgevers. Een laffe manier van politiek bedrijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202110709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Grondwet technisch is is dwang gewoon heel lastig te realiseren, maar je kunt ze in elk geval het vuur aan de schenen leggen dat ze er dusdanig veel hinder van ervaren dat ze eigenlijk alsnog geen keus hebben :P
Dat kan ja. Het wekt niet heel veel vertrouwen in de overheid om het op die manier te doen.

Nu is de onwenselijke keus om je niet te laten vaccineren. Wat als de volgende onwenselijke keus is om niet op Forum voor Democratie te stemmen? Dat als je stemt op een andere partij dat je niet meer naar je werk kunt, want je gedachtegoed is een gevaar voor de maatschappij?

Als we dit goed vinden en als bevolking toejuichen dan is het einde zoek. Het zegt de overheid dat het niet langer relevant is om wetten te volgen, via een omweg kun je hetzelfde bereiken.

Ik ben geen tegenstander extra stappen voor ongevaccineerden zolang de pandemie gaande is. Ik ben wel tegenstander van het ontzeggen van toegang zonder dat daar een duidelijke (vooraf bepaalde) wettelijke basis voor is.
pi_202110713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
vanaf 16 ben je medisch gezien volwassen toch?
Ja volgens mij 16, maar 12 jarigen mogen zelf al besluiten over wel/geen vaccinatie. Die vallen alleen niet onder volwassen recht nog.
pi_202110724
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik bedoelde niet altijd. Dat stond ook niet in mijn post. Er zijn uitzonderingen ja.
Ik denk als je het gaat controleren dat er echt veel vaker dan je denkt niet (volledig) meegegaan is in het advies van het OMT.
pi_202110739
quote:
Nationaal Vuurwerk bij de Erasmusbrug dreigt niet door te gaan
De kans is groot dat het Nationaal Vuurwerk bij de Erasmusbrug ook komende jaarwisseling niet doorgaat. Hetzelfde geldt voor de vuurwerkshows in Nesselande en Hoek van Holland, evenals het kindervuurwerk. Directeur Mark Rouwenhorst van JMR Events ‘vreest met grote vrezen’ dat de evenementen net als vorig jaar opnieuw worden afgelast, vanwege aangescherpte coronamaatregelen. ,,Het ziet er niet goed uit”, zegt hij.

De gemeente Rotterdam heeft nog geen definitief besluit genomen, maar burgemeester Ahmed Aboutaleb liet de gemeenteraad dinsdag wel al weten dat het ondoenlijk is om tijdens het Nationaal Vuurwerk op een geldige coronapas te controleren. Rouwenhorst onderschrijft dat. ,,Je kunt het vuurwerk vanaf zoveel kades bekijken, het is ondoenlijk om op al die plekken personeel neer te zetten”, zegt hij. Bijkomende moeilijkheid is dat bezoekers allemaal tegelijk naar de show komen. ,,Bij de meeste evenementen komen mensen gespreid, maar dat is hier niet zo.”

Rouwenhorst verwacht dat de gemeente snel een besluit zal nemen. ,,Ik kan me voorstellen dat eerst een uitspraak van minister Grapperhaus wordt afgewacht, maar we moeten snel een ja of nee hebben in verband met afspraken over de televisieregistratie.”

Rouwenhorst zegt het bijzonder jammer te vinden als het vuurwerk inderdaad niet doorgaat, maar hij heeft er wel alle begrip voor. ,,Met de oplopende coronacijfers is het misschien niet het moment om een feestje te vieren. De hele wereld staat op losse schroeven, dus ook het Nationaal Vuurwerk.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)or-te-gaan~a752eba8/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202110745
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er hoeft natuurlijk ook niet minder administratie te zijn, maar slimmer. Daar helpt ook het trainen wat @:DireStraits7 noemde bij. Denk aan direct gebruik maken van een tablet ipv papier, de systemen op de achtergrond koppelen zodat het maar één keer ingevuld hoeft te worden.
Om een concreet voorbeeld te geven: ik hoor vaak leraren klagen over de administratieve werklast van leerlingplannen. Als ik dan zie hoe traag veel leraren typen en bv. anno 2021 nog steeds tekst dikgedrukt maken door met de muis naar de taakbalk te gaan i.p.v. ctrl+B. Tja, dan maak je het jezelf ook wel druk, ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202110751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat kan ja. Het wekt niet heel veel vertrouwen in de overheid om het op die manier te doen.

Nu is de onwenselijke keus om je niet te laten vaccineren. Wat als de volgende onwenselijke keus is om niet op Forum voor Democratie te stemmen? Dat als je stemt op een andere partij dat je niet meer naar je werk kunt, want je gedachtegoed is een gevaar voor de maatschappij?

Als we dit goed vinden en als bevolking toejuichen dan is het einde zoek. Het zegt de overheid dat het niet langer relevant is om wetten te volgen, via een omweg kun je hetzelfde bereiken.

Ik ben geen tegenstander extra stappen voor ongevaccineerden zolang de pandemie gaande is. Ik ben wel tegenstander van het ontzeggen van toegang zonder dat daar een duidelijke (vooraf bepaalde) wettelijke basis voor is.
Uitzonderlijke tijden vragen uitzonderlijke maatregelen. We juichen niets toe, we willen uit deze shitzooi. Zal wel weer een naïef-argument op volgen, maar ik vind dit wel heel ver gezocht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202110755
quote:

[..]

Stemmen op partijen is toch niet de vergelijken met de impact van een pandemie op de samenleving?
quote:
Nederland is onderworpen aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). In artikel 8 van dit verdrag is onder meer het recht op privacy vastgelegd. Hieruit vloeit het recht op lichamelijke integriteit voort. Dit houdt in dat men niet zonder toestemming of goede (medische) reden aan iemands lichaam mag komen. Een inbreuk op dit recht is slechts toegestaan als dit wettelijk is vastgelegd en in een democratische samenleving noodzakelijk is gelet op:

de nationale veiligheid;
de openbare veiligheid;
het economisch welzijn van het land;
het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten;
de bescherming van de gezondheid of de goede zeden; of
de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Laat een rechter zich daar maar over uitspreken maar deze voorbeelden zijn vrijwel allemaal van toepassing.
blablablabla
pi_202110763
quote:

[..]

Ik zie dat dus echt niet. Ik zie crisisaanpak als iets heel anders. Ik vind de angsten voor die glijdende schaal echt ongegrond. Ik denk dat nu tijdens deze periode veel meer mensen geneigd zijn om te accepteren dat het gaat zoals het gaat. In tijden dat er geen crisis is, gaan TK, EK en 'het volk' daar niet mee akkoord.
pi_202110768
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

wanneer is de F1 ook aleer gepland ? mei toch ? ook maar cancellen dan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202110770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk als je het gaat controleren dat er echt veel vaker dan je denkt niet (volledig) meegegaan is in het advies van het OMT.
Mij viel iets anders op, de laatste adviesaanvragen worden behoorlijk sturend richting het OMT gestuurd, waar het OMT dan weer een advies op baseert.

Dit is z’n beetje begonnen na de Dansen met Janssen flater.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202110773
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet ik wel zeker, maar dan volgt weer de dooddoener dat onze definitie van 'vaak genoeg' verschilt. Het is gewoon onzin te stellen dat het kabinet zich vaak achter het OMT verschuilt om de verantwoordelijkheden af te schuiven. Onderbuikgelul.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 november 2021 @ 13:50:01 #193
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202110776
Belangrijke toevoeging voor de OP.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202110797
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Om een concreet voorbeeld te geven: ik hoor vaak leraren klagen over de administratieve werklast van leerlingplannen. Als ik dan zie hoe traag veel leraren typen en bv. anno 2021 nog steeds tekst dikgedrukt maken door met de muis naar de taakbalk te gaan i.p.v. ctrl+B. Tja, dan maak je het jezelf ook wel druk, ja.
Zeker. Maar om een praktijkvoorbeeld te geven. Ik heb een tijd te maken gehad met een ziekenhuis waar de verpleegkundige verantwoordelijk was voor het invullen van de patiëntinformatie op een formulier. Daarnaast moet de verpleegkundige op een ander formulier invullen hoeveel medicijnen (en wat voor medicijnen) er gegeven waren. Wanneer de patiënt eten kreeg moest er op een ander formulier gecontroleerd worden of de patiënt allergieën had en moest de cateraar invullen wat voor eten de patiënt kreeg (en hoeveel), ook weer op een ander formulier. Dat formulier voor de medicijnen moest dan naar de apotheker die de voorraad moest bijwerken, want dat was een ander systeem.

De hoeveelheid dubbele werkzaamheden (en onnodige werkzaamheden) was daar flink. Uiteraard moet het ingevuld worden, maar de manier van werken is echt niet meer van deze tijd.
pi_202110802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Uitzonderlijke tijden vragen uitzonderlijke maatregelen. We juichen niets toe, we willen uit deze shitzooi. Zal wel weer een naïef-argument op volgen, maar ik vind dit wel heel ver gezocht.
Precies en als er een democratische meerderheid is voor zo'n verplichting sta je toch als politiek enorm sterk. Het deel van het electoraat dat je kwijt raakt door zo'n impopulaire maatregel was je waarschijnlijk anderhalf jaar geleden al kwijt.

Die verantwoording afschuiven naar werkgevers en ondernemers is walgelijk.
blablablabla
pi_202110817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat jij het toejuicht volgens mij. Het 2G argument wordt hier in dit topic regelmatig erg positief ontvangen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 13:53:24 ]
pi_202110819
Is het niet logisch dat de overheid de adviezen van het OMT over het algemeen overneemt? Ik bedoel is het OMT daar niet juist voor?
pi_202110822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]
wanneer is de F1 ook aleer gepland ? mei toch ? ook maar cancellen dan
Dat zien we tegen die tijd wel weer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 10 november 2021 @ 13:52:13 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202110825
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:50 schreef D_A het volgende:
Belangrijke toevoeging voor de OP.

[ afbeelding ]
ik ga meteen in de rij staan bij de action voor deze
pi_202110832
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:05 schreef Johannes788 het volgende:
Grootschalig Zweeds onderzoek toont aan: na negen maanden bieden de coronavaccins geen enkele bescherming meer

https://artsencollectief.nl/grootschalig-zweeds-onderzoek/
"Geen enkele bescherming"

Artikel:
quote:
The effectiveness against severe illness seems to remain high through 9 months, although not for men, older frail individuals, and individuals with comorbidities. This strengthens the evidence-based rationale for administration of a third booster dose.
:')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')