Nouja jij zegt maar het MO doet het ook, dat mag geen reden zijn om het hier ook te doen.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:
[..]je dwaalt wel erg af, het gaat er gewoon om dat je verder kan kijken naar (tijdelijke) oplossingen als je de middelen hebt, dat het asociaal is waren we het al over eens maar dat is het vaccinatiebeleid van de rijke landen tov de arme landen ook
Duitsland ook weer recordje te pakken vandaag.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor kijk naar de andere landen zo gaat het hier ook zijn.
Je positivisme is mooi maar gaat niet gebeuren.
Dit stond ook al in de vorige kamerbrief naar aanleiding van het advies:quote:
quote:Naast de maatregelen die het kabinet nu al kan treffen, werkt het kabinet aan wetswijzigingen om voorbereid te zijn om extra maatregelen te kunnen treffen.
Het gaat om:
- Het aanwijzen van niet-essentiële detailhandel en niet-essentiële dienstverlening als CTB-plichtige sectoren, zoals winkels die niet zien op de verkoop van primaire levensbehoeften en bij pret- en dierenparken.
- Het verplichten van een CTB voor werknemers in de sectoren waar een CTB al verplicht is voor bezoekers en deelnemers.
- Het creëren van de mogelijkheid (zonder verplichting) om werkgevers in alle sectoren en werksituaties de bevoegdheid te geven om hun werknemers onder voorwaarden te vragen een CTB te tonen.
- Het creëren van de mogelijkheid (zonder verplichting) om zorginstellingen de bevoegdheid te geven om hun bezoekers onder voorwaarden te vragen een CTB te tonen voor het verlenen van toegang tot de zorginstelling.
Maar we gaan vaccineren echt niet verplichten hoor.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit stond ook al in de vorige kamerbrief naar aanleiding van het advies:
[..]
Klopt.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar we gaan vaccineren echt niet verplichten hoor.
Ik zou over een paar weken naar Guus in Ahoy gaan. Ik vrees er ook voor...quote:Op woensdag 10 november 2021 13:32 schreef Nielsch het volgende:
ik heb voor eind januari kaartjes voor de schouwburg (daniel arends) en een outdoor technofeestje (sneeuwbal) maar beiden zullen wel niet meer doorgaan
Bijzijnsquote:Op woensdag 10 november 2021 13:34 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik zou over een paar weken naar Guus in Ahoy gaan. Ik vrees er ook voor...
Moeten ze wel zelf naar boven klimmen!quote:Op woensdag 10 november 2021 13:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
fijn dat Hugo hier resoluut heeft opgetreden! nu kunnen Hendrik Jan en Veerle in ieder geval naar Oostenrijk en misschien kunnen ze zelfs #vandeschansenmetjanssen
Ja, dat is wat me zo stoort. Als ze nu een vaccinatieplicht invoeren is het kut, maar weten we dat het puur en alleen voor dit virus is.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ik heb ook kaartjes voor sneeuwbal. Treurig als we echt weer die kant op gaan. Dan kan er misschien 2 maanden per jaar wat voor we weer op slot gaan.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:32 schreef Nielsch het volgende:
ik heb voor eind januari kaartjes voor de schouwburg (daniel arends) en een outdoor technofeestje (sneeuwbal) maar beiden zullen wel niet meer doorgaan
Nu is verplichting tot vaccinatie dan ook wel een hele grote beperking voor onze vrijheid.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat het doorgaat?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:34 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik zou over een paar weken naar Guus in Ahoy gaan. Ik vrees er ook voor...
Graag.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet altijd. Dat stond ook niet in mijn post. Er zijn uitzonderingen ja.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij bedoelde je dat ze het advies altijd overnemen. Wat dus gewoon niet zo is.
Het wordt er niet leuker op. Hopelijk blijft (team)sporten deze keer wel toegestaan.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik heb ook kaartjes voor sneeuwbal. Treurig als we echt weer die kant op gaan. Dan kan er misschien 2 maanden per jaar wat voor we weer op slot gaan.
achteraf is dat moeilijk bepalen maar vraag me toch af hoe de vaccinatiegraad zou zijn geweest indien verplicht vanaf dag 1quote:Op woensdag 10 november 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat is wat me zo stoort. Als ze nu een vaccinatieplicht invoeren is het kut, maar weten we dat het puur en alleen voor dit virus is.
Wat nu gedaan wordt (in elk geval als er 2G komt) is die mensen de keus geven: Je kunt kiezen om je te laten vaccineren of om jezelf financieel dusdanig te benadelen dat je geen andere keus hebt.
Dat wekt niet veel vertrouwen voor de toekomst
Mag ik wel hopen ja!quote:Op woensdag 10 november 2021 13:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het wordt er niet leuker op. Hopelijk blijft (team)sporten deze keer wel toegestaan.
De reden die ze hebben is irrelevant, het is een keus. Als de keus die ze maken niet wenselijk is, geef die keus dan niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Graag.
Gros die ongevaccineerd zijn hebben daar totaal geen legitieme beweegredenen voor.
Ik denk niet eens zoveel hoger dan nu om eerlijk te zijn..quote:Op woensdag 10 november 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
achteraf is dat moeilijk bepalen maar vraag me toch af hoe de vaccinatiegraad zou zijn geweest indien verplicht vanaf dag 1
Mijn gok is rond de 90%. De 'ekte' wappies ga je ook met een verplichting niet bereiken, die gaan het gewoon aanvechten. De vraag is dan ook of je een minderjarige dat mag verplichten, dus worden dan zijn/haar ouders verantwoordelijk?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
achteraf is dat moeilijk bepalen maar vraag me toch af hoe de vaccinatiegraad zou zijn geweest indien verplicht vanaf dag 1
Grondwet technisch is is dwang gewoon heel lastig te realiseren, maar je kunt ze in elk geval het vuur aan de schenen leggen dat ze er dusdanig veel hinder van ervaren dat ze eigenlijk alsnog geen keus hebbenquote:Op woensdag 10 november 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
De reden die ze hebben is irrelevant, het is een keus. Als de keus die ze maken niet wenselijk is, geef die keus dan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |