Volgens mij heeft Hugo eerder deze week al in de media verkondigd het OMT-advies zo veel mogelijk over te nemen. Oftewel, het OMT weet nu dat ze beleid mogen maken.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht een zwaarder OMT-advies dan wat Mark en Hugo gaan uitvoeren.
Die twee weten ook dat ze er gewoon omheen moeten lullen en dat de meerderheid van de bevolking het dan gewoon weer rustig accepteert. Die weten ook wel dat we niks kunnen doen als we het niet eens zijn met maatregelen. Ja, we kunnen ze eruit stemmen, maar verkiezingen net geweest en anders verlengen ze hun demissionaire kabinet gewoon lekker.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zijn er eigenlijk ook wel klaar mee hoor. Die weten heel goed dat als ze nu maatregelen voor iedereen gaan doorvoeren ze hun verhaal van de afgelopen 18 maanden onderuit halen.
Hangt er nu vooral van af hoe OMT het gaat brengen.
Ik ook, maar dan geldt nog steeds dat hoe zwaarder hun advies hoe zwaarder de maatregelen uiteindelijk gaan zijn, dus ik hoop dat ze niet overdrijven. De cijfers laten toch (heel voorzichtig) een stabilisatie zien. Dit kan natuurlijk ook komen door capaciteitsproblemen.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat wisten ze al wel langer; kabinet verschuilt zich maar al te graag achter het OMT; hoeven ze zelf geen verantwoordelijk te nemen. ''Tja, het OMT zegt dat het nodig is, kunnen wij niks aan doen...''.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hugo eerder deze week al in de media verkondigd het OMT-advies zo veel mogelijk over te nemen. Oftewel, het OMT weet nu dat ze beleid mogen maken.
Onzin. Vaak genoeg adviezen genegeerd.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat wisten ze al wel langer; kabinet verschuilt zich maar al te graag achter het OMT; hoeven ze zelf geen verantwoordelijk te nemen. ''Tja, het OMT zegt dat het nodig is, kunnen wij niks aan doen...''.
Het OMT heeft in het vorige advies volgens mij al grotendeels uiteen gezet wat ze wilden als het harder ging.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hugo eerder deze week al in de media verkondigd het OMT-advies zo veel mogelijk over te nemen. Oftewel, het OMT weet nu dat ze beleid mogen maken.
Vergeet het maar gerust gaat record dag worden morgenquote:Op woensdag 10 november 2021 13:14 schreef Evenstar het volgende:
Morgen ook goede cijfers en we kunnen met wat kleine maatregelen gewoon door ....
Toch niet omdat vrijdag de persconferentie is he?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vergeet het maar gerust gaat record dag worden morgen
Dat zegt men nu al een week lang.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vergeet het maar gerust gaat record dag worden morgen
Vandaag OMT, morgen Catshuis en ‘s avonds veiligheidsberaad. Wanneer zal het lekken?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Morgen begin van de avond.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vandaag OMT, morgen Catshuis en ‘s avonds veiligheidsberaad. Wanneer zal het lekken?
Mwah, dan is onze definitie van ''vaak genoeg'' nogal verschillend.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onzin. Vaak genoeg adviezen genegeerd.
Het is woensdag, hé, dat is altijd een rustigere dag.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik vond het vandaag wel rustiger op de weg in de ochtend trouwens. Ben benieuwd straks op terugweg. Lijkt er toch wel op dat men (een beetje) luistert.
Dit was eerste keer sinds persconferentie dat ik weer naar werk reed, dus weet ook niet hoe de afgelopen dagen waren.
Nee hoor kijk naar de andere landen zo gaat het hier ook zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zegt men nu al een week lang.
Kan prima hoor, maar echt niemand die het weet.
Mja klopt, maar paar weken terug stond ik echt iedere dag in de file, ook op de woensdagen. Vandaag kon ik nog redelijk rechts blijven rijden op cruise control, dat was lang geledenquote:Op woensdag 10 november 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is woensdag, hé, dat is altijd een rustigere dag.
Mwah, volgens mij bedoelde je dat ze het advies altijd overnemen. Wat dus gewoon niet zo is.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, dan is onze definitie van ''vaak genoeg'' nogal verschillend.
Waarom kijk je dan niet bijvoorbeeld naar UK?quote:Op woensdag 10 november 2021 13:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor kijk naar de andere landen zo gaat het hier ook zijn.
Je positivisme is mooi maar gaat niet gebeuren.
Hoorde dit ook van collega's die uit de regio Arnhem / Nijmegen af moeten zakken richting Brabant. Hopelijk een eerste signaaltje.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik vond het vandaag wel rustiger op de weg in de ochtend trouwens. Ben benieuwd straks op terugweg. Lijkt er toch wel op dat men (een beetje) luistert.
Dit was eerste keer sinds persconferentie dat ik weer naar werk reed, dus weet ook niet hoe de afgelopen dagen waren.
Op zich logisch, want met zo'n korte tijd tussen de 2 persco's heb je nauwelijks veranderde gegevens of omstandigheden om je op te baseren. Dus ik denk inderdaad ook wel dat wat we vrijdag te horen krijgen al twee weken bekend is.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT heeft in het vorige advies volgens mij al grotendeels uiteen gezet wat ze wilden als het harder ging.
In mijn herinnering werd dat allemaal vrij voorzichtig geformuleerd, in de trant van "Het zou inderdaad verstandig zijn om alvast een juridisch/organisatorisch kader te scheppen dat het mogelijk maakt om als het nodig is maatregel A, B en/of C te nemen".quote:Op woensdag 10 november 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT heeft in het vorige advies volgens mij al grotendeels uiteen gezet wat ze wilden als het harder ging.
Ik ga vanuit Betuwe naar Utrecht, A15 > A2 > A27 en dat was echt wel een stuk rustiger. Alle beetjes helpen.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoorde dit ook van collega's dit uit de regio Arnhem / Nijmegen af moeten zakken richting Brabant. Hopelijk een eerste signaaltje.
Jep, hierzo:quote:Op woensdag 10 november 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
fijn dat Hugo hier resoluut heeft opgetreden! nu kunnen Hendrik Jan en Veerle in ieder geval naar Oostenrijk en misschien kunnen ze zelfs #vandeschansenmetjanssenquote:Op woensdag 10 november 2021 13:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Update in de kwestie-Oostenrijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |