abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202103260

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Verwachting besmetting cijfers:
pi_202103265
quote:
Bronnen rond kabinet: coronapas uitgebreid naar dierentuin en pretpark, extra maatregelen horeca dreigen.De coronapas wordt nog niet op de werkvloer en in het hoger onderwijs ingezet, wel in dierentuinen en pretparken. De horeca moet rekening houden met aanvullende aanscherpingen, zoals de terugkeer van de zitplicht en beperking van de sluitingstijd. Dat wordt volgens betrokkenen bij het coronabeleid van het demissionaire kabinet waarschijnlijk de boodschap in de persconferentie van komende vrijdag.
Al voorbij gekomen? Korte greep uit artikel Telegraaf
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:24:50 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202103280
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:19 schreef Noek het volgende:

[..]
Jij was degene die in t begin steeds riep dat ondernemers niet moesten zeuren want zij zijn toch ondernemer dus creatief, wat dat ook moge zijn. Dat ze financieel leegliepen en sommigen nog meer moesten werken en alles om moesten gooien, dat maakte niet uit. Niet zeuren

Nu vind ik niet dat zorgpersoneel zeurt, zou er moedeloos van worden en t spuugzat zijn.
Net als ondernemers.
Oh, de magische "jij begon" _O- Niveautje weer hoor. Top.

Ja, toen vond ik dat inderdaad en nu sta ik juist achter de ondernemers, horeca, sportscholen etc.. Het was toen nodig, er waren geen vaccins, er waren geen medicijnen, er was geen andere oplossing, dus moesten ze niet zeuren, net als de rest van de bevolking.

Nu is er een hele andere situatie. Horeca, evenementen, sportscholen etc. etc. hebben allemaal hun bijdrage gevelerd en zich grotendeels aan de afspraken gehouden. Nu mogen ze wat mij betreft dus ook buiten schot blijven. In ieder geval totdat alle andere dingen zijn geprobeerd.

Ik ben mans genoeg om mijn mening bij te kunnen stellen naar de situatie. Dat jij nog steeds vastzit in de ik ga lekker overal mee oneens zijn en "maar jij zei ooit dit" kan ik erg weinig aan doen, dus ga daar dan ook maar niet op reageren verder.
pi_202103286
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:14 schreef Evenstar het volgende: [..] Niet mee eens.

Niemand, ook de mensen in de zorg niet, hebben gekozen voor dit soort taferelen. Er wordt heel veel meer van ze gevraagd, zowel mentaal als fysiek, dan waar zij eigenlijk voor getekend hebben. Blijkbaar zouden jullie allemaal akkoord gaan als jullie werkgever jullie zou vragen om nog harder te werken in niet ideale omstandigheden? Als je normaal 3 presentaties per maand moet geven en nu wordt er van je gevraagd om twee jaar lang iedere dag minstens 3 presentaties te geven? Lekker makkelijk lullen dat ze niet moeten zeuren ... Echt zwaar oneens.
Ik werk me ook de tyfus om medische middelen de wereldover te krijgen. I dont give a fuck want ik heb er voor getekend en weet wat voor branche het is. Als soldaat in oorlog ga je ook niet lopen janken dat je veel aan het front moet zijn. Dat is je werk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage dinsdag 9 november 2021 @ 20:25:59 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202103290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien flauw, maar zowel in Engeland als Portugal hebben ze een tijd gehad waar het echt code zwart was.
Dat zorgt voor meer "sense of urgency" (en acceptatie) bij de bevolking dan QR codes.
Dus zelfs met een pandemie hebben we in Nederland last van het poldermodel waardoor er altijd met compromissen wordt gewerkt en nooit echt hard wordt ingegrepen en het allemaal maar een beetje doorsukkelt -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:26:21 #6
416575 crew  Evenstar
pi_202103294
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dus zelfs met een pandemie hebben we in Nederland last van het poldermodel waardoor er altijd met compromissen wordt gewerkt en nooit echt hard wordt ingegrepen -O-
Duh :D
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:26:22 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103295
Hoe gaat de overheid een lockdown verkopen zonder perspectief waarin voorkomen wordt dat we van lockdown naar lockdown moeten leven?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202103310
Zou toch wel weer extreem armoedig zijn als er weer beperkingen voor de horeca komen en de reli paleizen ongemoeid blijven....

Toch is het zo, blijft een freakshow die regels van Wayne en Garth.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:28:18 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103313
https://www.google.com/se(...)ysBLEQ4dUDCAY&uact=5

Wel hoopvol: UK waar alle maatregelen zijn losgelaten laat het verloop een minder gretig/exponentieel verloop zien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:28:30 #10
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103317
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dus zelfs met een pandemie hebben we in Nederland last van het poldermodel waardoor er altijd met compromissen wordt gewerkt en nooit echt hard wordt ingegrepen en het allemaal maar een beetje doorsukkelt -O-
Daarom krijgen wij QR codes in de dierentuin en gaan we daarna zorgvuldig polderen over boostershots :Y
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_202103326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zij deden het in de zomer toen het nog behapbaar was. Wij midden in het griepseizoen met onderbezette ziekenhuizen waar bij sommige nu al code zwart is. Ook lopen wij ten opzichte van hen flink achter met boosterprikken.
Ik ben nog oud genoeg om me de goede oude tijd te herinneren toen 'code zwart' betekende: de zorg wordt totaal overspoeld, ambulances staan in de file, mensen liggen op de gangen te creperen. Ziekenhuizen moeten triage plegen op basis van leeftijd en onderliggende ziektes, dus iemand van 75 moet maar inslapen omdat er een patiënt van 65 is.

Nu wordt er geschermd met 'code zwart' zodra we landelijk boven de 400 IC-bedden met coronapatiënten uitkomen. Wat het in feite betekent is dat het ziekteverzuim hoog is, sommige ziekenhuizen het druk hebben en coronabedden niet kunnen opschalen omdat ze de rest van de zorg 'zoals normaal' willen laten draaien. Wat ook heel begrijpelijk is en het is ook heel erg als operaties weer worden uitgesteld. Maar dat is echt wat anders dan 'code zwart'.

Zal nooit beweren dat het makkelijk is of dat zorgmedewerkers niet moeten 'zeuren'. Maar de discussie over 'code zwart' is wel een heel oneigenlijke in Nederland. In Engeland hebben ze ook dramatische wachtlijsten in het zorgstelsel, daar loopt de zorg ook om hardere maatregelen te roepen. Alleen lijkt de overheid daar voorlopig geen gehoor aan te geven en zullen ze het toch met de situatie moeten doen zoals hij is. Heel erg, maar niemand die het daar over 'code zwart' heeft.
pi_202103333
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.google.com/se(...)ysBLEQ4dUDCAY&uact=5

Wel hoopvol: UK waar alle maatregelen zijn losgelaten laat het verloop een minder gretig/exponentieel verloop zien.
Ze zijn daar al twee maanden bezig met boosterprikken voor boven de 50.
pi_202103334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zou toch wel weer extreem armoedig zijn als er weer beperkingen voor de horeca komen en de reli paleizen ongemoeid blijven....

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:30:45 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103338
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze zijn daar al twee maanden bezig met boosterprikken voor boven de 50.
Zouden wij ook zo'n beheersbaar verloop kennen dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:33:16 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103356
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:23 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Al voorbij gekomen? Korte greep uit artikel Telegraaf
Ja las het net. Die horecasluiting zou wel balen zijn als dat weer 10 uur zou worden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202103361
quote:

Bizar inderdaad

Bi-zar
1947-2016
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:34:38 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_202103364
Zit met wat vrienden met horeca. Placeren kunnen ze wel begrijpen, net als eventueel 2G. Maar 22:00 uur sluit wil zeggen dat de geen dubbele shift kunnen draaien. Dat kost gewoon klauwen met geld.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:34:49 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103366
Wat wil je beperken aan ‘reli paleizen’. Is dat zo een besmettingshaard dan?

Snap die focus daar de hele tijd niet zo op wat is dat voor haat eigenlijk
pi_202103380
quote:
82s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:34 schreef OProg het volgende:
Maar 22:00 uur sluit wil zeggen dat de geen dubbele shift kunnen draaien. Dat kost gewoon klauwen met geld.
Huh, maar eigenlijk zeg je hiermee dat er dus minder mensen komen? En dat terwijl zo'n sluitingstijd nul effect zou hebben op het aantal mensen? :?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:36:21 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103386
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:34 schreef Gunner het volgende:

Zijn dierentuinen en pretparken wel een besmettingshaard dan?

Ik snap wel waarom mensen pissig zijn dat religie steeds lekker wordt uitgezonderd.
pi_202103388
Toespraak van Macron:
https://www.france24.com/(...)d-19-cases-in-france

Booster wordt verplicht voor een groen vinkje als je 65+ bent. Ben je 65+ met maar twee prikken, dan mag je vanaf 15 december niet meer naar het restaurant, culturele gelegenheden, of in de intercity-trein.
pi_202103391
De video op Geenstijl over de florerende handel in gekochte QR codes zal wel eens aanleiding kunnen zijn om de natte horeca verdere beperkingen op te gaan leggen. Straks zonder paspoort of ID geen biertje meer.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:37:17 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn dierentuinen en pretparken wel een besmettingshaard dan?

Whataboutisme. Verder hoor je mij daar toch niet over. Maar om antwoord te geven dat denk ik ook niet.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:38:01 #24
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202103407
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:36 schreef Nia het volgende:
De video op Geenstijl over de florerende handel in gekochte QR codes zal wel eens aanleiding kunnen zijn om de natte horeca verdere beperkingen op te gaan leggen. Straks zonder paspoort of ID geen biertje meer.
De Speld
twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202103408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:36 schreef Vasilevski het volgende:
Booster wordt verplicht voor een groen vinkje als je 65+ bent. Ben je 65+ met maar twee prikken, dan mag je vanaf 15 december niet meer naar het restaurant, culturele gelegenheden, of in de intercity-trein.
Maar wel in de sprinter? :?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:38:16 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103410
quote:
Toespraak van Macron:

Knettergek daar.

Maar over een half jaar zullen wij hier wel dezelfde discussie voeren.
pi_202103422
quote:
Toespraak van Macron:

Goed plan, zouden ze hier ook moeten doen. Een maand zou voldoende moeten zijn om die groep een boostershot te geven.
pi_202103423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar wel in de sprinter? :?
Je hóeft niet in de TGV, dat is je vrije keuze. Je mág ook gewoon de boemel nemen. Keuzes moeten nu eenmaal consequenties hebben.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:39:39 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Goed plan, zouden ze hier ook moeten doen. Een maand zou voldoende moeten zijn om die groep een boostershot te geven.
knip
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:39:58 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202103431
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:26 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe gaat de overheid een lockdown verkopen zonder perspectief waarin voorkomen wordt dat we van lockdown naar lockdown moeten leven?
Code zwart, kunnen niet anders, de zorg, we doen het samen, de zorg, zwakkeren beschermen, de zorg, solidariteit.

Zoiets?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202103433
quote:

Nou, ik wil niet zozeer handenwrijvend gebedshuizen aanpakken om ze te pesten, maar een beetje scheef is het imo wel dat keer op keer de horeca meteen wordt gebombardeerd met strenge en vaak redelijk zinloze beperkingen terwijl een kerk onaantastbaar is. En ja, veel kerken nemen hun verandwoordelijkheid ook keurig, maar dit is dus wel vanuit eigen initiatief.
pi_202103440
quote:
Toespraak van Macron:

Over een paar maanden ook in Nederland.
pi_202103444
quote:

Lijkt me wel gezien dat de biblebelt al een tijdje harder opkleurt dan de rest en de moslimwijken ver achter lopen met vaccinatie.
1947-2016
pi_202103445
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Knettergek daar.

Afhankelijk van hoe het virus zich ontwikkelt vind ik dat helemaal niet gek. We vinden het nu toch ook niet gek dat iemand na één prik Pfizer nog geen groen vinkje krijgt (tenzij hersteld etc. blabla)? Die twee prikken zijn niet wetenschappelijk vastgesteld als gouden aantal. Ook van Janssen is wel duidelijk dat een twee-shotter beter is, alleen dat is destijds nooit als zodanig getest. Net zoals drie prikken Pfizer initieel nooit getest is (itt een Cubaans vaccin, die gelijk voor drie prikken ging).

Als uiteindelijk de bescherming door twee prikken problematisch afneemt lijkt het me logisch dat je dan in ieder geval niet meer zo'n groen vinkje krijgt.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:41:30 #35
14505 OProg
A Life in Music
pi_202103452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Huh, maar eigenlijk zeg je hiermee dat er dus minder mensen komen? En dat terwijl zo'n sluitingstijd nul effect zou hebben op het aantal mensen? :?
Het doel moet toch zijn minder besmettingen en minder mensen tegelijk bij elkaar dus minder besmettingen? En tegelijk niet alles naar de klote helpen zodat ondernemers gewoon nog wat kunnen? Of zijn we echt weer terug bij 0 vaccinaties?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_202103455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Over een paar maanden ook in Nederland.
En zo gaat het straks met de 4de, de 8ste en de 396ste booster ook.
1947-2016
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:42:00 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou, ik wil niet zozeer handenwrijvend gebedshuizen aanpakken om ze te pesten, maar een beetje scheef is het imo wel dat keer op keer de horeca meteen wordt gebombardeerd met strenge en vaak redelijk zinloze beperkingen terwijl een kerk onaantastbaar is. En ja, veel kerken nemen hun verandwoordelijkheid ook keurig, maar dit is dus wel vanuit eigen initiatief.
Dank voor deze nuance. Grootendeels mee eens.
pi_202103464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Je hóeft niet in de TGV, dat is je vrije keuze. Je mág ook gewoon de boemel nemen. Keuzes moeten nu eenmaal consequenties hebben.
Terecht wel. Misschien kunnen we de wachthokjes voor eerste, tweede en derde klas ook weer openen voor mensen die drie vaccinaties, twee vaccinaties of geen vaccinatie gehad hebben.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:42:50 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103466
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt me wel gezien dat de biblebelt al een tijdje harder opkleurt dan de rest en de moslimwijken ver achter lopen met vaccinatie.
Dan moet je de biblebelt aanpakken (mee eens) maar niet de rest daarvoor “straffen”

CBT tonen heb ik geen moeite mee als dat je doel is
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:42:58 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Code zwart, kunnen niet anders, de zorg, we doen het samen, de zorg, zwakkeren beschermen, de zorg, solidariteit.

Zoiets?
Mwah.

Was vandaag op kantoor met overwegend volgzame en verstandige kabinets-adepten, maar ook daar draagt maar iets meer dan 50% consequent een mondkapje. Ook die mensen krijgen door dat we in een vicieuze cirkel zijn terechtgekomen.

Denk echt dat het kabinet van richting moet veranderen, de maatschappij ook. Wij kunnen niet van de overheid eisen dat ieders leven tegen elke prijs behouden wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202103480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Of gewoon een vrijwillig booster?
Op zich helemaal voor, maar alleen als we niet perse als we elke corona patiënt op op hoeven te nemen als dat nodig blijkt. En aangezien we alle ernstig zieke corona patiënten opnemen en we zo ver gaan met de 3G maatregelen vind ik het minstens zo eerlijk om zwaardere regels in te stellen voor de kwetsbaren/ouderen. Want zij zijn degene die ondanks vaccinatie nog in het ziekenhuis terecht komen.
pi_202103484
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:41 schreef OProg het volgende:

[..]
Het doel moet toch zijn minder besmettingen en minder mensen tegelijk bij elkaar dus minder besmettingen? En tegelijk niet alles naar de klote helpen zodat ondernemers gewoon nog wat kunnen? Of zijn we echt weer terug bij 0 vaccinaties?
Mijn punt was sarcastisch, omdat er hier vaak gezegd wordt dat het vervroegen van een sluitingstijd zogenaamd niets doet met het aantal contacten. Dat het geld kost lijkt me evident, dat is nou precies het idee van dit beleid, dat er minder mensen komen en het dus minder geld oplevert.
pi_202103491
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is wel lachen voor iemand die jaren in de horeca heeft gewerkt.

Humor ^O^
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:46:17 #44
416575 crew  Evenstar
pi_202103503
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Afhankelijk van hoe het virus zich ontwikkelt vind ik dat helemaal niet gek. We vinden het nu toch ook niet gek dat iemand na één prik Pfizer nog geen groen vinkje krijgt (tenzij hersteld etc. blabla)? Die twee prikken zijn niet wetenschappelijk vastgesteld als gouden aantal. Ook van Janssen is wel duidelijk dat een twee-shotter beter is, alleen dat is destijds nooit als zodanig getest. Net zoals drie prikken Pfizer initieel nooit getest is (itt een Cubaans vaccin, die gelijk voor drie prikken ging).

Als uiteindelijk de bescherming door twee prikken problematisch afneemt lijkt het me logisch dat je dan in ieder geval niet meer zo'n groen vinkje krijgt.
Ik snap alle afkeer jegens een boostervaccin (al dan niet jaarlijks) ook niet zo. Als het nodig is is het toch een kleine moeite om die derde prik ook te nemen (en vierde en vijfde) als wij daardoor sneller naar normaal kunnen?

Boohoo, er zijn nog steeds maatregelen, dus ik ga geen booster nemen. Nee, dat zal het virus leren ^O^
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:46:38 #45
14505 OProg
A Life in Music
pi_202103508
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mijn punt was sarcastisch, omdat er hier vaak gezegd wordt dat het vervroegen van een sluitingstijd zogenaamd niets doet met het aantal contacten. Dat het geld kost lijkt me evident, dat is nou precies het idee van dit beleid, dat er minder mensen komen en het dus minder geld oplevert.
Ok. ;)

Maar je moet nu ook wel rekening houden dat mensen anders gewoon thuis zitten. Dus niet met de botte bijl er maar op in hakken.
pi_202103517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Terecht wel. Misschien kunnen we de wachthokjes voor eerste, tweede en derde klas ook weer openen voor mensen die drie vaccinaties, twee vaccinaties of geen vaccinatie gehad hebben.
Ongevaccineerden alleen achterin de trein. En bus.
En ook niet meer op een bankje in het park
1947-2016
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:47:32 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:46 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik snap alle afkeer jegens een boostervaccin (al dan niet jaarlijks) ook niet zo. Als het nodig is is het toch een kleine moeite om die derde prik ook te nemen (en vierde en vijfde) als wij daardoor sneller naar normaal kunnen?

Boohoo, er zijn nog steeds maatregelen, dus ik ga geen booster nemen. Nee, dat zal het virus leren ^O^
Prima, maar risico gericht. Dus niet jonge gezonden mensen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:48:16 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103534
quote:

[..]

Het gaat er denk ik vooral om dat als je het niet doet je opeens niet meer de trein etc in mag.
pi_202103540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zoiets?
Janneke gaat door voor de hoofdprijs (een groen vinkje).
pi_202103542
quote:

Waarom zouden ze 2G overwegen denk je, dat is gewoon indirecte vaccinatie dwang.

Welke groep heeft een lage vaccinatiegraad ? Onze relikneuzen inderdaad, dus dan moet je daar die 2G indirecte dwang loslaten.

Maar nee, die zijn onaantastbaar.
pi_202103544
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:46 schreef OProg het volgende:
Maar je moet nu ook wel rekening houden dat mensen anders gewoon thuis zitten.
Ja, tuurlijk. Ik vraag me ook af waarom ze het advies voor het aantal mensen thuis niet opnieuw invoeren. Je kunt vraagtekens zetten bij de opvolging daarvan, maar niet geschoten is altijd mis. Dit is nou typisch zo'n maatregel die niemand schaadt en als alleen al 10% daar iets mee doet is dat al aardig wat winst, lijkt me.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:48:46 #52
346939 Janneke141
pi_202103546
quote:

[..]

Als je de posts die daarover gaan goed leest dan is het probleem ook niet de booster, maar de koppeling aan de QR-code. Dat zijn twee verschillende dingen.
pi_202103551
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jonge, gezonde mensen lopen evengoed een risico. Dus dat is risicogericht.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:49:58 #54
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103563
quote:

[..]

Ik heb er ook geen problemen mee hoor, vergelijk het met de jaarlijkse griepprik. En nee, corona is geen griepje :P

Ik denk dat onze kwetsbaren en 60 plussers snel geboosterd moeten worden. Maar voor jongere groepen lijkt het in het kader van de pandemie-bestrijding niet de meest noodzakelijke keuze en zou je naar mijn mening meer moeten prikken in armere landen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:50:07 #55
416575 crew  Evenstar
pi_202103564
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
65+ of 50+ en rest vrijwillig.

Ik zou best een booster willen, omdat ik Jansen heb gekregen. Nu is dat iets minder "urgent", omdat ik net een paar weken terug besmet ben geraakt, maar toch. Ondanks dat ik geen risicogroep ben neem ik ook altijd de griepprik, omdat ik in de zorg werk. Misschien ben ik daar dan ook weer te makkelijk in, maar voor mij is het gewoon simpel/makkelijk om een steentje bij te dragen.
pi_202103566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En zo gaat het straks met de 4de, de 8ste en de 396ste booster ook.
Dat is (was?) BNW.
pi_202103575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:50 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou best een booster willen, omdat ik Jansen heb gekregen. Nu is dat iets minder "urgent", omdat ik net een paar weken terug besmet ben geraakt, maar toch.
Is daar al wat over bekend? Over besmetting ná vaccinatie. Telt dat als een extra 'vaccin'?
pi_202103580
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk echt dat het kabinet van richting moet veranderen, de maatschappij ook. Wij kunnen niet van de overheid eisen dat ieders leven tegen elke prijs behouden wordt.
Ik verwacht dat als er honderden mensen sterven omdat ze niet (voldoende) behandeld kunnen worden, de samenleving net zo goed gaat steigeren. Met voorop de mensen en politieke partijen die nu het hardste ageren tegen de maatregelen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:52:46 #59
416575 crew  Evenstar
pi_202103591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het gaat er denk ik vooral om dat als je het niet doet je opeens niet meer de trein etc in mag.
Ik snap best als het nodig is voor je coronapas. Uiteindelijk draait het er toch om dat wij met z'n allen de zorg minder willen belasten? Als een booster daar een steentje aan kan bijdragen dan mag het van mij gekoppeld worden aan je coronapas.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:52:47 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103592
quote:

[..]

Ik zou best een booster willen, omdat ik Jansen heb gekregen. Nu is dat iets minder "urgent", omdat ik net een paar weken terug besmet ben geraakt, maar toch. Ondanks dat ik geen risicogroep ben neem ik ook altijd de griepprik, omdat ik in de zorg werk. Misschien ben ik daar dan ook weer te makkelijk in, maar voor mij is het gewoon simpel/makkelijk om een steentje bij te dragen.
Maar dat is dan op vrijwillige basis, en niet zoals Janneke zegt verplicht aan je QR gekoppeld.
pi_202103594
quote:

[..]

pi_202103595
Overigens vroeg ik me vandaag af: zouden de mensen die nu zo klagen over het gebrek aan GGD-capaciteit ook de mensen zijn die een paar weken geleden nog klaagden over de hoeveelheid geld die weggegooid werd aan ongebruikte testcapaciteit?
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:53:41 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik snap best als het nodig is voor je coronapas. Uiteindelijk draait het er toch om dat wij met z'n allen de zorg minder willen belasten? Als een booster daar een steentje aan kan bijdragen dan mag het van mij gekoppeld worden aan je coronapas.
Dus de overheid kan voortaan elk half jaar gaan verplichten dat jij een injectie moet nemen want anders mag je niks meer.

Moah, geen voorstander van.
pi_202103605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
"wil je sneller?, neem een booster"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:54:15 #65
416575 crew  Evenstar
pi_202103611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Is daar al wat over bekend? Over besmetting ná vaccinatie. Telt dat als een extra 'vaccin'?
Verschillende dingen over gelezen. Ene keer wordt er beweerd dat het net zo goed of zelfs beter is en de andere keer is het weer niet zo goed.

Voor korte termijn heb ik er wel vertrouwen in, maar zou alsnog graag een fatsoenlijke booster willen :P
  Redactie Frontpage dinsdag 9 november 2021 @ 20:54:31 #66
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202103613
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vroeg ik me vandaag af: zouden de mensen die nu zo klagen over het gebrek aan GGD-capaciteit ook de mensen zijn die een paar weken geleden nog klaagden over de hoeveelheid geld die weggegooid werd aan ongebruikte testcapaciteit?
Daar durf ik haast vergif op in te nemen dat het dezelfde mensen zijn ja :')
_____
pi_202103623
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik wilde vanavond nog wel een komedie op gaan zetten, maar ik zie dat het niet hoeft.
pi_202103626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dus de overheid kan voortaan elk half jaar gaan verplichten dat jij een injectie moet nemen want anders mag je niks meer.

Ik ben ook geen voorstander van iedere winter in een lockdown te gaan wanneer blijkt dat er te veel mensen denken 'geef mijn portie maar aan Fikkie'...

Dus ja, als genoeg mensen dat vaccin nemen is het niet nodig. Maar die situatie zitten we nu ook in.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:55:28 #69
416575 crew  Evenstar
pi_202103633
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang daar gegronde redenen voor zijn. Het houdt een keertje op natuurlijk, maar zo ver zijn wij helaas nog niet en dat heb ik al lang geaccepteerd.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:55:55 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202103640
twitter

Daarom kan het niet eerder
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:55:58 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe ga jij om met rondvliegende asbestvezels in de lucht? Hoe ga jij om met de mogelijkheid dat je in een vuurgevecht betrokken raakt? Of dat een plafondplaat op je hoofd valt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202103646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Verschillende dingen over gelezen. Ene keer wordt er beweerd dat het net zo goed of zelfs beter is en de andere keer is het weer niet zo goed.

Voor korte termijn heb ik er wel vertrouwen in, maar zou alsnog graag een fatsoenlijke booster willen :P
Het officiële beleid is in ieder geval wel dat je alsnog een tweede shot moet, maar dat heeft volgens mij te maken met het gebrek aan onderzoek, niet dat er aangetoond is dat het minder werkt. Ik zou verwachten dat er inmiddels toch wel een stuk meer data is van mensen die na hun (volledige) vaccinatie besmet zijn geraakt en hoe het zit met hun bescherming.
pi_202103649
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:46 schreef OProg het volgende:

[..]
Ok. ;)

Maar je moet nu ook wel rekening houden dat mensen anders gewoon thuis zitten. Dus niet met de botte bijl er maar op in hakken.
Spreken we thuis af. Dikke pret. Kan ook een potje koken.

Gaat nergens over en de horeca is weer de lul.
1947-2016
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:56:47 #74
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103656
quote:
Het een sluit het ander niet uit ;) . Die ongebruikte testcapaciteit betrof vooral commerciële aanbieders die betaald werden op basis van capaciteit, niet op basis van geleverde tests. En voor testen voor je reis moest je weer naar een andere aanbieder dan naar testen voor toegang. Die versnippering heeft ook onnodig veel gekost.
pi_202103657
twitter
D66 is woest op Hugo
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:56:53 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103659
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kan dat niet via Ms. Teams?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202103660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Wacht tot het rode licht gedoofd is. Er kan nog een prik aankomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:57:05 #78
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202103664
Blijf nou van de openingstijden van de horeca af. Dat haalt echt niks uit.
Makkelijk eerste
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:57:06 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103666
quote:

[..]

Helemaal voor :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202103667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zolang daar gegronde redenen voor zijn. Het houdt een keertje op natuurlijk, maar zo ver zijn wij helaas nog niet en dat heb ik al lang geaccepteerd.
Die 65+ regel in Frankrijk is zo gek nog niet.
pi_202103668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 20:57:30 #82
416575 crew  Evenstar
pi_202103673
quote:
Ik ben van mening dat wij in de huidige situatie niet moeten afschalen en ook niet te voorzichtig moeten inkopen.

Vorige week kreeg Hugo en de overheid er van langs omdat er bijv. tests werden weggegooid. Toen ben ik daar ook tegenin gegaan. Ik heb liever dat men wat geld weggooit door testcapaciteit onnodig hoog te houden en/of onnodig veel materiaal op voorraad te hebben in ieder geval.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:57:31 #83
346939 Janneke141
pi_202103674
quote:
[ twitter ]

Blijft toch mooi om een half Europa rond te vliegen om het klimaat te redden.
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:58:17 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Tja, ik kan me ook indenken dat mensen zeggen 'gegronde redenen' te hebben om zich niet elke paar maanden te laten injecteren tegen hun zin.

Maar goed, ik ben niet tegen boosters per se, alleen dat dwingende, nee geen voorstander van.
pi_202103682
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Blijft toch mooi om een half Europa rond te vliegen om het klimaat te redden.
In alle eerlijkheid, in die regio zou ik ook niet de trein nemen. :D
pi_202103686
quote:
[ twitter ]

https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
quote:
Schud geen handen.
Sorry hoor, maar dit is toch gewoon zó naïef en dom...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 21:00:06 #87
416575 crew  Evenstar
pi_202103707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Het is een boks! :D
pi_202103709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Knettergek daar.

Gaat hier niet gebeuren omdat het technisch niet mogelijk is om het groene vinkje in te trekken. Kan nu ook al niet als je gevaccineerd bent en positief test.
pi_202103715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]D66 is woest op Hugo
Hmmm welke partij zit er ook nog maar in de coalitie? Het is een partij met een jaartal in de naam. JA21? Ik kan er zo even niet meer op komen.

Wel prachtig deugpunten gehaald met precies het juiste toontje. :D
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:00:44 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
Welke groep heeft een lage vaccinatiegraad ? Onze relikneuzen inderdaad
Dat is echt onzin en gewoon niet meer dan een dom stokpaardje van je blijkt.

In de biblebelt ja maar newsflash. Er is meer dan de biblebelt en daarbuiten denkt men wel rationeel maar dat wil je vast niet 'geloven'
pi_202103724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Die lui kennen mijn familie niet die bij verjaardagen gewoon handen schudden en elkaar kussen.
"Ja maar we moeten wel normaal blijven doen!!!!111!!!"
En moeilijk doen als je geen handen wilt schudden :')
Twiddel
pi_202103728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, ik kan me ook indenken dat mensen zeggen 'gegronde redenen' te hebben om zich niet elke paar maanden te laten injecteren tegen hun zin.
Algemeen belang. Niet zo zeuren, gewoon dat prikje nemen (knip en plakken voor de komende 20 jaar).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 21:01:49 #93
416575 crew  Evenstar
pi_202103731
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:00 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat de opname top 10 (heb de top 20 niet bekeken) allemaal Bible Belt gemeenten zijn is gewoon toeval natuurlijk :D
pi_202103746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat de opname top 10 (heb de top 20 niet bekeken) allemaal Bible Belt gemeenten zijn is gewoon toeval natuurlijk :D
Toch is het in absolute aantallen vast niet de grootste groep.
pi_202103749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Die lui kennen mijn familie niet die bij verjaardagen gewoon handen schudden en elkaar kussen.
"Ja maar we moeten wel normaal blijven doen!!!!111!!!"
En moeilijk doen als je geen handen wilt schudden :')
Maakt ook geen ene flikker uit als je vervolgens in een woonkamer met elkaar gaat zitten.

Symboolpolitiek.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:03:35 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202103757
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zie mijn edit
Buiten de biblebelt is de vaccinatiegraad niet lager dan elders.
pi_202103758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Maakt ook geen ene flikker uit als je vervolgens in een woonkamer met elkaar gaat zitten.

Symboolpolitiek.
We zaten wel buiten, dat wel weer :P
Twiddel
pi_202103765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Algemeen belang. Niet zo zeuren, gewoon dat prikje nemen (knip en plakken voor de komende 20 jaar).
Als dat is wat nodig is? Dan ja. Dat heet nou een samenleving.
pi_202103768
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Gaat hier niet gebeuren omdat het technisch niet mogelijk is om het groene vinkje in te trekken. Kan nu ook al niet als je gevaccineerd bent en positief test.
Helaas wordt straks de privacy ondergeschikt verklaard aan de volksgezondheid en dan ga je nat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202103774
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Hij kan nu toch worden ingetrokken bij mensen die frauderen? Weet niet precies hoe dat dan technisch werkt.

Zou je desnoods kunnen zeggen: helaas, helaas, door alle fraudeurs voelen we ons nu genoodzaakt om een aantal privacy-beschermende maatregelen in de huidige app te schrappen (eventueel op aandringen van de schuimbekkende meute). Alle gev'den moeten een nieuwe QR aanvragen waarbij het vinkje wel aan of uit kan worden gezet afhankelijk van het aantal prikken.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:04:43 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202103775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Daar durf ik haast vergif op in te nemen dat het dezelfde mensen zijn ja :')
Ja. Klopt.
Zeker als het gaat naar opzetten van een nutteloze testtent door een vriendje van hugo die 2 maanden later weer wordt opgebroken wegens gebrek aan toeloop terwijl toen ook al werd gedacht aan een lastige herfst.

Dus niet zo doen.
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 21:05:00 #102
416575 crew  Evenstar
pi_202103780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Toch is het in absolute aantallen vast niet de grootste groep.
Nope, dat niet. Echter zijn wij als land nu op zoek om hier en daar een procentje te vinden wat ons de goede kant op kan duwen. Het is dan toch niet zo gek om ook even naar bijvoorbeeld de Bible Belt en de groepen allochtonen te kijken. Niet om vingers te wijzen, maar serieus naar oplossingen te zoeken om daar ook wat winst te halen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:05:18 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103783
quote:

[..]

Symboolpolitiek.
Ja, dat heb ik ook altijd bijzonder gevonden.

Ik zie het in de voetbalkantine ook, geen hand maar een boks en dan vervolgens met 10 man aan een tafel schouder aan schouder bier zuipen, joelen en in elkaars gezicht ademen.
pi_202103786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nope, dat niet. Echter zijn wij als land nu op zoek om hier en daar een procentje te vinden wat ons de goede kant op kan duwen. Het is dan toch niet zo gek om ook even naar bijvoorbeeld de Bible Belt en de groepen allochtonen te kijken. Niet om vingers te wijzen, maar serieus naar oplossingen te zoeken om daar ook wat winst te halen.
Uiteraard. Maar de betreffende user heeft echt een ongezonde obsessie met religieuzen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:07:00 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103802
quote:

[..]

Symboolpolitiek.
Wij zaten gisteren met 30 collega's in een zaal. Maar we hebben wél 10 minuten één deur open gehad voor ventilatie, totdat het te koud werd :')
Ik hoop dat ik het weekend coronavrij haal :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 21:07:34 #106
416575 crew  Evenstar
pi_202103815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar de betreffende user heeft echt een ongezonde obsessie met religieuzen.
Helaas heb je dat overal en daardoor is het steeds lastiger om discussies te voeren op bepaalde vlakken. Altijd een paar mensen die ermee weglopen en er een hele andere discussie van maken.
pi_202103820
Ze leren het ook nooit he. Weer de horeca als eerste _O- Is maar goed dat ze dan eerder dicht moeten; want na een bepaalde tijd wordt het virus pas wakker!
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:08:24 #108
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Alle kleine beetjes die helpen moet je aangrijpen inderdaad. Exponentieel kan een procentje nu , over een paar weken heel veel schelen.
pi_202103833
Voor wie het nog interesseert: ik vertelde een paar dagen terug over mijn sportschool, die de QR-scan (deels) laat inbouwen in de toegangsapp die wij hebben. Ze zetten je account 'on hold' en die kun je (vrijwillig) permanent laten terugplaatsen door langs de balie te gaan en je vaccinatiebewijs te laten zien. Als je dat niet doet moet je dus iedere keer je QR-code laten scannen.

Op de vraag van een aantal users destijds ('hoe controleren ze of je niet eenmalig test?') is het antwoord simpel: ze vragen één stap terug te gaan, waar staat dat je QR-code middels een vaccinatiebewijs gegenereerd is. :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:09:37 #110
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202103840
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze leren het ook nooit he. Weer de horeca als eerste _O- Is maar goed dat ze dan eerder dicht moeten; want na een bepaalde tijd wordt het virus pas wakker!
Het virus is dan ook een echte kroegtijger!
pi_202103844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:08 schreef Arizona het volgende:

[..]
Alle kleine beetjes die helpen moet je aangrijpen inderdaad. Exponentieel kan een procentje nu , over een paar weken heel veel schelen.
Dat vind ik ook altijd zo raar aan die logica van anti masker mensen.
"ja maar het is niet eens bewezen dat het werkt!!!!"
Ja, maar stel dat het werkt (wat voor % dan ook), alles wat helpt de verspreiding tegen te houden is toch mooi meegenomen?
Zo'n kleine moeite en mensen doen alsof hun hoofd eraf geschoten word.
Twiddel
  Forum Admin dinsdag 9 november 2021 @ 21:10:47 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202103847
quote:
Toespraak van Macron:

Iets met glijdende schaal
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:11:02 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202103853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik ook altijd bijzonder gevonden.

Ik zie het in de voetbalkantine ook, geen hand maar een boks en dan vervolgens met 10 man aan een tafel schouder aan schouder bier zuipen, joelen en in elkaars gezicht ademen.
Hoeveel van die vrienden ligger er nu aan de beademing?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:11:04 #114
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202103854
Volgens het weekverslag van het RIVM is het aandeel van de horeca in de getraceerde besmettingen trouwens minder dan 3%, maar daar zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan.
pi_202103856
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als dat is wat nodig is? Dan ja. Dat heet nou een samenleving.
Dus bv. mondkapjes voortaan voor 7 maanden in het jaar is ook geen probleem dan (nog een kleinere moeite).
pi_202103858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:04 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Hij kan nu toch worden ingetrokken bij mensen die frauderen? Weet niet precies hoe dat dan technisch werkt.

Zou je desnoods kunnen zeggen: helaas, helaas, door alle fraudeurs voelen we ons nu genoodzaakt om een aantal privacy-beschermende maatregelen in de huidige app te schrappen (eventueel op aandringen van de schuimbekkende meute). Alle gev'den moeten een nieuwe QR aanvragen waarbij het vinkje wel aan of uit kan worden gezet afhankelijk van het aantal prikken.
Nee kan niet want het is een decentraal systeem. Het Europese systeem kan dat wel omdat daar een database achter zit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-ggd-iphone-android
pi_202103861
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

In de biblebelt ja maar newsflash. Er is meer dan de biblebelt en daarbuiten denkt men wel rationeel maar dat wil je vast niet 'geloven'
Nee hoor, dat gebeuren is ook gaande in de "niet westerse allochtonen" wijken en hun reli paleizen. Maar alleen de bible belt mag publiekelijk de grond in gestampt worden.
pi_202103867
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor wie het nog interesseert: ik vertelde een paar dagen terug over mijn sportschool, die de QR-scan (deels) laat inbouwen in de toegangsapp die wij hebben. Ze zetten je account 'on hold' en die kun je (vrijwillig) permanent laten terugplaatsen door langs de balie te gaan en je vaccinatiebewijs te laten zien. Als je dat niet doet moet je dus iedere keer je QR-code laten scannen.

Op de vraag van een aantal users destijds ('hoe controleren ze of je niet eenmalig test?') is het antwoord simpel: ze vragen één stap terug te gaan, waar staat dat je QR-code middels een vaccinatiebewijs gegenereerd is. :)
Maar ze moeten over n paar weken dicht dus waarom al die kosten en moeite?
pi_202103871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dus bv. mondkapjes voortaan voor 7 maanden in het jaar is ook geen probleem dan (nog een kleinere moeite).
Ik vind een prik een aanmerkelijk minder invasieve maatregel dan maandenlang overal mondkapjes te moeten dragen, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_202103872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ja, maar stel dat het werkt (wat voor % dan ook), alles wat helpt de verspreiding tegen te houden is toch mooi meegenomen?
Ik wil gewoon dezelfde behandeling als gevaccineerden.
pi_202103875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het virus is dan ook een echte kroegtijger!
Carnaval? Het virus loopt mee in de polonaise!

Vakantie? Als je maar niet het virus mee in de koffer neemt!

Kerst? We willen alleen een piek in de kerstboom!
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:13:10 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202103881
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoeveel van die vrienden ligger er nu aan de beademing?
Ik hoop geen want anders wordt onze wedstrijd zaterdag afgelast.
pi_202103888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:

Je moet moeite doen om te kunnen sporten. Ben nu wel blij dat ik al jaren alleen aan hardlopen doe (al zal ik daar de komende maanden ook wel een kuchje van oplopen; zonder te testen).
pi_202103901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vind een prik een aanmerkelijk minder invasieve maatregel dan maandenlang overal mondkapjes te moeten dragen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik weet niet wat jij met die mondkapjes doet :7
pi_202103921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik weet niet wat jij met die mondkapjes doet :7
Ik ga liever eenmalig naar de GGD (kost me misschien een half uur) dan dat ik er steeds aan moet denken zo'n mondkapje mee te nemen. Dat eerste is een stuk veiliger ook.
pi_202103932
Ik hoor op de radio inde vluchtigheid dat horeca wellicht weer eerder dicht moet en met enkel zitplekken. Iemand een bron?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202103940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]
_O-

Echt waar, hier een avondje meelezen vrolijkt me gewoon weer helemaal op.

Toppers ^O^
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:17:08 #128
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:11 schreef Iblardi het volgende:
Volgens het weekverslag van het RIVM is het aandeel van de horeca in de getraceerde besmettingen trouwens minder dan 3%, maar daar zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan.
Die 10-14 jarigen moeten gauw stoppen met ranja bingen in het plaatselijke café :(
pi_202103948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoor op de radio inde vluchtigheid dat horeca wellicht weer eerder dicht moet en met enkel zitplekken. Iemand een bron?
Al besproken. O-)

(volgens mij stond het bij de telegraaf)
pi_202103951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geen obsessie met religieuze types, maar het meten met 2 maten. Of is de dierentuin nu echt een corona mijnenveld?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:17:44 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202103952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Maar ze moeten over n paar weken dicht dus waarom al die kosten en moeite?
Als hugo zn pavlov draaiboek aanhoudt is het snel over ja.
1947-2016
pi_202103955
2,2 miljoen mensen niet geprikt. Dat is huge

Uit cijfers van het RIVM blijkt dat 12,5 procent van de Nederlanders boven de 18 jaar momenteel helemaal niet gevaccineerd is, zij hebben nog geen eerste prik gehad. Dat komt neer op 1,8 miljoen mensen. Wie 12 jaar als ondergrens neemt, komt hoger uit: dan hebben 2,2 miljoen Nederlanders geen enkele coronaprik gehaald.

bron: ad.nl
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:17:53 #133
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202103956
quote:
De Telegraaf meldde dat ook, dat "bronnen rond het kabinet" dat zeiden.
pi_202103970
quote:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211109_96705044?
pi_202103972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:11 schreef Iblardi het volgende:
Van Dissel had al gezegd (tijdens de technische briefing) dat je dat getal eigenlijk wel keer 2 kunt doen, omdat zo'n 55 à 60% in de thuissituatie gevonden worden. Dat zijn besmettingen die je doorgaans toch niet tegen kunt gaan. Het probleem is niet dat het in huis doorgegeven wordt, het probleem is dat het het huis binnen komt. En dat is dan vaak via externe locaties, zoals het werk (hallo thuiswerkadvies!), maar ook via de horeca.
pi_202103973
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Al besproken. O-)

(volgens mij stond het bij de telegraaf)
Dank
pi_202103999
twitter
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:23:09 #138
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202104002
quote:
Valt me persoonlijk nog erg mee, alhoewel wel wéér een klap in het gezicht van de horeca en diens bezoekers als dit werkelijkheid wordt. Hopen dat het qua maatregelen hier dan bij blijft, alhoewel dat natuurlijk allerminst zeker is ...
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:23:24 #139
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202104008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Van Dissel had al gezegd (tijdens de technische briefing) dat je dat getal eigenlijk wel keer 2 kunt doen, omdat zo'n 55 à 60% in de thuissituatie gevonden worden. Dat zijn besmettingen die je doorgaans toch niet tegen kunt gaan. Het probleem is niet dat het in huis doorgegeven wordt, het probleem is dat het het huis binnen komt. En dat is dan vaak via externe locaties, zoals het werk (hallo thuiswerkadvies!), maar ook via de horeca.
Ik probeer hard om weer terug te gaan naar 1 dag in de week kantoor in plaats van 2, maar dat is nog lastig ook :D Het gros vind het wel prima om vaker op kantoor te werken en daardoor worden er toch weer heel vaak fysieke afspraken gepland. De urgentie rondom thuiswerken leeft ook niet meer.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:24:13 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202104016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:23 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik probeer hard om weer terug te gaan naar 1 dag in de week kantoor in plaats van 2, maar dat is nog lastig ook :D Het gros vind het wel prima om vaker op kantoor te werken en daardoor worden er toch weer heel vaak fysieke afspraken gepland. De urgentie rondom thuiswerken leeft ook niet meer.
En terecht dat het niet meer leeft.
1947-2016
pi_202104021
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:17 schreef JohanHat89 het volgende:

Uit cijfers van het RIVM blijkt dat 12,5 procent van de Nederlanders boven de 18 jaar momenteel helemaal niet gevaccineerd is, zij hebben nog geen eerste prik gehad. Dat komt neer op 1,8 miljoen mensen. Wie 12 jaar als ondergrens neemt, komt hoger uit: dan hebben 2,2 miljoen Nederlanders geen enkele coronaprik gehaald.

Dat gaat hard. Daar stond het 1 of 2 maanden geleden ook al op.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:24:41 #142
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202104024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Iets met glijdende schaal
Niemand zag dit aankomen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202104033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:23 schreef Arizona het volgende:
Het gros vind het wel prima om vaker op kantoor te werken en daardoor worden er toch weer heel vaak fysieke afspraken gepland. De urgentie rondom thuiswerken leeft ook niet meer.
Klopt zeker. Ben benieuwd wat mijn baas gaat doen waar ik één dag in de week voor werk. Die heeft toen iedereen weer naar kantoor gehaald, omdat ze thuis de kantjes ervan af liepen..
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:25:51 #144
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
Niemand zag dit aankomen.
Jawel, maar dat is allemaal weggemod, want BNW.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202104045
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat gaat hard. Daar stond het 1 of 2 maanden geleden ook al op.
Waarheid als een koe
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:27:48 #146
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202104053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En terecht dat het niet meer leeft.
Het zou van mij inmiddels wel weer wat meer mogen gaan leven. We zaten dus gisteren met 30 man in één zaal. En sowieso steeds meer fysieke meetings. Terwijl (meer) thuiswerken een vrij simpele en weinig ingrijpende manier is om de contacten wat te beperken.
pi_202104059
quote:
De vaccinatiegraad in Rotterdam is de afgelopen weken met zeker 10 procent gestegen, melden huisartsen uit de stad. De artsen zijn naar de wijken gegaan waar relatief weinig mensen zijn gevaccineerd om de inwoners ervan te overtuigen toch een prik te halen.
https://www.ad.nl/gezond/(...)nkele-prik~a1d19a1a/

WAAROM WORDT ER NIETS GEDAAN?! :( :(

Oh wacht...
pi_202104065
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:23 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Valt me persoonlijk nog erg mee, alhoewel wel wéér een klap in het gezicht van de horeca en diens bezoekers als dit werkelijkheid wordt. Hopen dat het qua maatregelen hier dan bij blijft, alhoewel dat natuurlijk allerminst zeker is ...
Ja, ik zou niet graag ondernemer willen zijn. Die zien de bui al wel weer hangen. Eerst vroeger dicht & dan eind november helemaal dicht. En dan ''even'' volhouden uit solidariteit. Zonder te onderbouwen hoeveel zin het nou echt heeft. En de plekken waarvan we weten dat het winst zou kunnen opleveren laten ze onaangetast uiteraard.

Op deze manier blijft er geen horeca meer over; want als ze deze winter dicht moeten kunnen ze er op garant staan dat dat volgende winter ook wéér het geval gaat zijn.
pi_202104091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, ik zou niet graag ondernemer willen zijn. Die zien de bui al wel weer hangen. Eerst vroeger dicht & dan eind november helemaal dicht. En dan ''even'' volhouden uit solidariteit. Zonder te onderbouwen hoeveel zin het nou echt heeft. En de plekken waarvan we weten dat het winst zou kunnen opleveren laten ze onaangetast uiteraard.

Op deze manier blijft er geen horeca meer over; want als ze deze winter dicht moeten kunnen ze er op garant staan dat dat volgende winter ook wéér het geval gaat zijn.
Hoeveel mensen gaan er lekker naar de horeca als de ziekenhuizen op instorten staan, denk je?
pi_202104102
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoeveel mensen gaan er lekker naar de horeca als de ziekenhuizen op instorten staan, denk je?
Veel
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:32:23 #151
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202104105
quote:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er nog genoeg mensen zullen (willen) gaan, zeker zolang je niemand in je omgeving kent die daardoor getroffen wordt.
pi_202104106
quote:

[..]
Ehm, dat is nu toch ook t geval?
Best druk hoor overal.
Go hard or go home
pi_202104110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:56 schreef Elan het volgende:
Denk deels dat er helemaal geen zware maatregelen komen, zeker na die opmerking van Hugo over het herverdelen van patiënten.

Opnieuw zware maatregelen zou betekenen dat het virus gewonnen heeft en we de komende jaren nog met die maatregelen opgescheept zitten.
ooooh dat zal het zijn, je moet het virus niet laten winnen, had dat eerder gezegd. Virus je hebt verloren hoor... 8)7
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:33:30 #154
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104114
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat weet ik zo net nog niet. Als het plateau nu aanhoudt, dan kunnen de cijfers wel eens gaan dalen vóórdat de nieuwe maatregelen veel effect hebben kunnen hebben. Dan is de invloed op de cijfers van die maatregelen dusdanig positief dat daarná verzwaren eigenlijk niet te verkopen is.

Bovendien betekent een plateau of daling nú dat je een groepsimmuniteit-effect ziet en dat de besmettingen dus meer en meer rond aan het gaan zijn onder mensen die gevaccineerd zijn of al corona hebben gehad. Heel bot gezegd heeft het virus dan huis gehouden en de natuurlijke selectie na deze winter zijn werk gedaan, want er zijn alleen nog mensen over waar het afweersysteem het coronavirus aan kan.

Dan komt er dus geen nieuwe golf meer. Of een golf met alleen besmettingen, en bijna geen ziekenhuis/IC opnames.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:33:44 #155
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202104116
Wij hebben over 2 weken een etentje met mijn schoonouders staan in zo'n all you can eat buffet-gebeuren. Ben benieuwd of dat nog doorgaat of dat het helaas afgelast moet worden O-)

De komende twee weken worden cruciaal :+
pi_202104121
quote:

[..]
Ik gok meer dan genoeg eigenlijk.
pi_202104123
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:32 schreef Noek het volgende:

[..]
Ehm, dat is nu toch ook t geval?
Best druk hoor overal.
Er is een verschil tussen wat er nu is en code 'als je nu iemand in jouw omgeving besmet is er geen plek meer in het ziekenhuis voor die persoon'.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:34:30 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202104124
Kroegen weer eerder dicht _O-

Ze weten het echt niet meer he?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:34:53 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202104129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:33 schreef Arizona het volgende:
Wij hebben over 2 weken een etentje met mijn schoonouders staan in zo'n all you can eat buffet-gebeuren. Ben benieuwd of dat nog doorgaat of dat het helaas afgelast moet worden O-)

Ik heb een concert met veldkaarten over 2 weken.

Die heb ik alvast uit mijn agenda gehaald :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:34:55 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202104130
quote:

Als je naar een all-you-can-eat toko gaat zijn vooral de eerste 24 uur na afloop cruciaal voor je maag-darmkanaal.
pi_202104131
quote:

[..]
Je moet toch eten
pi_202104132
quote:

De twee weken daarna nog crucialer
pi_202104137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:33 schreef Stoney3K het volgende:
Dat weet ik zo net nog niet. Als het plateau nu aanhoudt, dan kunnen de cijfers wel eens gaan dalen vóórdat de nieuwe maatregelen veel effect hebben kunnen hebben. Dan is de invloed op de cijfers van die maatregelen dusdanig positief dat daarná verzwaren eigenlijk niet te verkopen is.
Ik vraag me af of dit plateau werkelijk het plateau is, of dat we aan het plateau zitten van wat de GGD kan testen momenteel. We gaan het zien.
pi_202104148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen wat er nu is en code 'als je nu iemand in jouw omgeving besmet is er geen plek meer in het ziekenhuis voor die persoon'.
Ook dan zullen er waarschijnlijk nog genoeg gaan, maar of die situatie zich voor gaat doen betwijfel ik.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:37:09 #165
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dit plateau werkelijk het plateau is, of dat we aan het plateau zitten van wat de GGD kan testen momenteel. We gaan het zien.
Als dat laatste het geval is, dan zou je een stijging in het percentage positieve testresultaten moeten zien. Want er worden dan meer mensen mét klachten getest die dus meer kans hebben op een positief resultaat.
pi_202104151
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:22 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
+ onszelf aan een nieuwe regering helpen
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:37:42 #167
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202104157
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:32 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er nog genoeg mensen zullen (willen) gaan, zeker zolang je niemand in je omgeving kent die daardoor getroffen wordt.
Dit inderdaad. "De" samenleving is voor veel mensen een (te) grootschalig en onpersoonlijk ding. Als het probleem zich niet in je directe omgeving afspeelt kun je het vrij gemakkelijk negeren, en als je daarbij zelf binnen de kaders blijft van wat op dat moment is toegestaan, is het geweten al snel gesust.
pi_202104159
twitter

:lijstje:
pi_202104170
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je moet toch eten
Je moet niks in een pandemie behalve leven. Drink maar wat kraanwater.
pi_202104174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als dat laatste het geval is, dan zou je een stijging in het percentage positieve testresultaten moeten zien. Want er worden dan meer mensen mét klachten getest die dus meer kans hebben op een positief resultaat.
Waarom? Dat geldt alleen wanneer bij schaarste mensen met klachten voorrang krijgen. Nu is het gewoon wie het eerst de afspraak maakt (klachten of niet), die heeft de plek.

Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat mensen met klachten wat meer volharden bij het maken van de afspraak.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:38:46 #171
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:37 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Ik zie nog wel een markt voor mondkapjes met je QR er op. ;)
pi_202104177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:37 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

_O-

Morgen ook even mijn vaccinatiebewijs op de A1 printer uitprinten.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:39:30 #173
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom? Dat geldt alleen wanneer bij schaarste mensen met klachten voorrang krijgen. Nu is het gewoon wie het eerst de afspraak maakt (klachten of niet), die heeft de plek.

Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat mensen met klachten wat meer volharden bij het maken van de afspraak.
Omdat het niet de bedoeling is dat je naar een GGD teststraat gaat zonder aanleiding.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:40:06 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104190
quote:

En hoertje bezoeken zonder beperkingen :P
pi_202104191
quote:

2 maanden geleden wad het ook 1,8 miljoen volgens de berichten. Ergens klopt hier iets niet.
pi_202104196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan heb je wel echt een testverslaving wanneer je nu nog een afspraak maakt zonder klachten.
pi_202104199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:37 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dit inderdaad. "De" samenleving is voor veel mensen een (te) grootschalig en onpersoonlijk ding. Als het probleem zich niet in je directe omgeving afspeelt kun je het vrij gemakkelijk negeren, en als je daarbij zelf binnen de kaders blijft van wat op dat moment is toegestaan, is het geweten al snel gesust.
Ik denk dat als het journaal beelden laat zien van mensen die op de gang behandeld worden of verhalen van mensen met hartaanvallen die niet meer terecht kunnen op de spoedeisende hulp... sterke jongen die dan nog rustig naar de kroeg gaat, want 'we zijn er klaar mee'. Maar misschien onderschat ik het egoïsme van de gemiddelde burger.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:41:12 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104202
Steeds meer strijders zonder mondlapje in de supermarkt _O_
pi_202104211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:39 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Omdat het niet de bedoeling is dat je naar een GGD teststraat gaat zonder aanleiding.
Ok, dan 'milde' versus 'serieuze' klachten.
pi_202104213
quote:

[..]
Dan gaan we zo door de straat:

pi_202104219
quote:

Frappant dat dat aantal van 1,8 miljoen al wekenlang niet veranderd is, terwijl er toch nog elke dag gevaccineerd wordt.
pi_202104224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dan heb je wel echt een testverslaving wanneer je nu nog een afspraak maakt zonder klachten.
quote:
Ben je een huisgenoot van iemand met corona dan is het advies om je te laten testen, ook als je beschermd bent tegen corona. Je kunt geen klachten hebben en toch besmettelijk zijn. Doe dat 5 dagen na jouw laatste contact met je huisgenoot met corona.
bv.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:43:10 #183
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202104226
twitter

Kijk Jantje Paternotte eens deugen _O-
pi_202104235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:43 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Gaan we nu organisaties die verstandige beslissingen nemen in deze tijd uitlachen en neerzetten als deugkneuzen? Nee, zo komen we er wel. :')
  Redactie Frontpage dinsdag 9 november 2021 @ 21:44:12 #185
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202104236
quote:
[ twitter ]

Ook zo lekker passief-agressief die laatste zin :')
_____
pi_202104247
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:22 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Het treurige is ook dat het ze te doen is om iets volstrekts triviaals als de vakantie. Dat terwijl je eigrn land op instorten staat.

Bizar.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:45:27 #187
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104250
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
bv.
Een contact met een besmette huisgenoot is een BCO hit en daarom een 'aanleiding' en ook een grotere kans om óók positief te testen dan wanneer je willekeurig naar een teststraat zou gaan.

Er is een reden dat bij dezelfde prevalentie en minder testen, het percentage positief omhoog gaat. Hou je dus het aantal testen hetzelfde, dan is het positief percentage een indicatie van de prevalentie.

Daalt het aantal besmettingen én het positief percentage dan is het waarschijnlijk dat er daadwerkelijk een daling aan de hand is.
pi_202104271
quote:

Volgende week een etentje met mijn werk. Zal ook wel weer niet doorgaan :')

Was al eens verplaatst omdat het halve personeel positief had getest :') :'(
Twiddel
pi_202104277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:33 schreef mijntjexx het volgende:

[..]
ooooh dat zal het zijn, je moet het virus niet laten winnen, had dat eerder gezegd. Virus je hebt verloren hoor... 8)7
:D

Ben jij autistisch?
blablablabla
pi_202104302
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Een contact met een besmette huisgenoot is een BCO hit en daarom een 'aanleiding' en ook een grotere kans om óók positief te testen dan wanneer je willekeurig naar een teststraat zou gaan.

Er is een reden dat bij dezelfde prevalentie en minder testen, het percentage positief omhoog gaat. Hou je dus het aantal testen hetzelfde, dan is het positief percentage een indicatie van de prevalentie.

Daalt het aantal besmettingen én het positief percentage dan is het waarschijnlijk dat er daadwerkelijk een daling aan de hand is.
Mogelijk, maar niet noodzakelijk. Je zou in deze tijd ook kunnen verwachten dat meer mensen zich met covid-verschijnselen laten testen die niet per se covid hebben (maar een andere luchtweginfectie of verkoudheid).
pi_202104318
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:41 schreef leolinedance het volgende:
Viel me ook al op. Nog maar de helft hier. En terecht. Die dingen werken voor geen meter :)
pi_202104322
quote:
[ twitter ]

Zieltjes winnen O+ O+
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:50:37 #193
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202104324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mogelijk, maar niet noodzakelijk. Je zou in deze tijd ook kunnen verwachten dat meer mensen zich met covid-verschijnselen laten testen die niet per se covid hebben (maar een andere luchtweginfectie of verkoudheid).
Nog altijd: Als de GGD echt aan zijn capaciteit zit dan blijft het aantal testen per week dus gelijk. Een dalend percentage is dan duidend.
pi_202104336
quote:
[ twitter ]

D66 moet weer even doen alsof ze moralen kennen :')
Twiddel
pi_202104341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Viel me ook al op. Nog maar de helft hier. En terecht. Die dingen werken voor geen meter :)
Mwa ze helpen een klein beetje, alle kleine beetjes helpen. Het is een kleine moeite om ze op te zetten waar dat wettelijk verplicht is.
blablablabla
pi_202104391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je moet niks in een pandemie behalve leven. Drink maar wat kraanwater.
En solidair zijn, want alleen samen... :r
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202104394
quote:
Net ook zonder gegaan. Niemand zei iets.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:59:37 #198
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202104405
quote:
Wat een droevenis als je hieruit voldoening haalt
Weisst
pi_202104407
quote:
[ twitter ]

Als D66 een kerk had afgehuurd zou het gewoon door kunnen gaan, hadden ze ook Boudet en co. kunnen uitnodigen en 50+. Jongeren zouden wel beter kunnen thuisblijven.
pi_202104418
quote:
[ twitter ]

Het zou voor iedereen beter zijn wanneer d66 überhaupt nooit meer partijcongressen zou houden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202104419
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:59 schreef erkel het volgende:

[..]
Andersom natuurlijk ook, als je voldoening haalt uit mensen die altijd maar mondkapjes dragen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:01:44 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202104432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:59 schreef erkel het volgende:

[..]
Het is maar waardoor jezelf een strijder vind ;(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:03:26 #203
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202104450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Andersom natuurlijk ook, als je voldoening haalt uit mensen die altijd maar mondkapjes dragen.
Hè? Wat?
Weisst
pi_202104500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:03 schreef erkel het volgende:

[..]
Hè? Wat?
Er zijn redelijk wat users geweest die mondkapjes verheerlijken en daar voldoening uit lijken te halen. Maar heb verder in Nederland nooit enig effect gezien (op het R-getal) van mondkapjes.
pi_202104528
quote:
[ twitter ]

Rutte heeft wel een uniek arbeidsethos.
Formeren, corona managen, EU uitbreiding, klimaat top.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 november 2021 @ 22:10:46 #206
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202104537
quote:
Aftrap carnavalsseizoen gaat in grote Brabantse steden door zoals gepland
In Eindhoven, Tilburg, Den Bosch en Breda gaat de aftrap van het carnavalsseizoen op 11 november door zoals gepland, zo laten gemeentewoordvoerders desgevraagd weten. Vandaag maakte de gemeente Boxmeer bekend dat het geplande pleinfeest in Overloon wordt afgelast. Dit omdat het aantal besmettingen hard oploopt, en uit angst voor een grote toestroom van feestgangers vanuit andere plaatsen.

In Eindhoven, Tilburg, Den Bosch en Breda gaat het om gecontroleerde evenementen, waarbij vooraf kaarten worden verkocht en mensen bij binnenkomst een QR-code moeten laten zien. "Van alle opties die er zijn is dit de veiligste manier", zegt een woordvoerder van de gemeente Den Bosch. Daar zijn 25.000 polsbandjes verkocht, waarmee je toegang hebt tot 70 plekken waar gefeest kan worden.

https://nos.nl/liveblog/2(...)iek-nog-niet-bereikt
_____
pi_202104539
Mondkapjes zijn er om het signaal te geven dat de situatie ernstig is, dat was toch de reden?
pi_202104554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Gaan we nu organisaties die verstandige beslissingen nemen in deze tijd uitlachen en neerzetten als deugkneuzen? Nee, zo komen we er wel. :')
Tja, als je er zo opzichtig mee te koop loopt en suggestieve opmerkingen erbij maakt..
I'll give you something to do
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:11:50 #209
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Tijd om de schuilkelders in te gaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:11:59 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104558
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Mondkapjes zijn er om het signaal te geven dat de situatie ernstig is, dat was toch de reden?
Oh dat hadden we nog niet door met dat QR gedoe enzo.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:12:39 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104566
Ik hoorde hem net weer op tv...CODE ZWART!!! :o :o :o
pi_202104603
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:12 schreef leolinedance het volgende:
Rascist
pi_202104606
quote:
Jinek toevallig? Het is weer smullen voor de talkshows.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:15:26 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104607
quote:
Jinekgenot
pi_202104608
quote:
ALLES DICHT NU!!!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:15:52 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Rascist
Wij zijn tegen racisme
pi_202104621
quote:
Wie had het over code zwart... Ab, Ernst, Gommers of Koopmans?
pi_202104624
Een soort van mystery in de VS, gov Gavin Newsom van Californie, die er knapper uitziet met mondmasker dan zonder btw, is verdwenen nadat hij publiekelijk zijn boostershot liet zetten. Veel speculatie hieromtrend.

twitter
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:16:51 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104633
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef galantis het volgende:

[..]
Jinek toevallig? Het is weer smullen voor de talkshows.
Ja. Niet dat ik dat kijk maar stond nog op op de achtergrond...inmiddels weggezapt natuurlijk. Kan dat niet aanzien.
pi_202104635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Of een groep niet nader te noemen gebouwen welke gevrijwaard worden van alle maatregelen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:17:20 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202104646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:10 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV

Er is wel een hele rits aan literatuur over de effectiviteit van mondkapjes. Die zijn best positief.

Al moet mensen natuurlijk ze dan wel fatsoenlijk dragen en van normale stof zijn gemaakt.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:17:59 #222
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104652
twitter
graag één minuut stilte voor Eline.
pi_202104659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Za het volgende:
Een soort van mystery in de VS, gov Gavin Newsom van Californie, die er knapper uitziet met mondmasker dan zonder btw, is verdwenen nadat hij publiekelijk zijn boostershot liet zetten. Veel speculatie hieromtrend.

[ twitter ]
Weggeboosterd
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:18:15 #224
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202104661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of een groep niet nader te noemen gebouwen welke gevrijwaard worden van alle maatregelen.
Sssst.

Mag je niet zeggen. Dan ben je een racist
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:18:48 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:17 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]graag één minuut stilte voor Eline.
Waar vinden ze dit soort malloten. Zo wil je toch niet op tv :')
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:19:12 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104677
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Za het volgende:

[ twitter ]
Booster me up Scottie
pi_202104680
quote:
pi_202104686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ja. Niet dat ik dat kijk maar stond nog op op de achtergrond...inmiddels weggezapt natuurlijk. Kan dat niet aanzien.
Ik zit mezelf nu al 5 minuten te kwellen. Wat een walgelijk sturende vragen.
pi_202104689
quote:
Die zag ik niet aankomen (grapje).
pi_202104696
quote:
Het was dan ook niet Skiën met Janssen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:20:44 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202104705
quote:
twitter

Ook een minuut stilte voor Fred-Jan
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:21:17 #232
445514 DonDruiper
pi_202104714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:19 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik zit mezelf nu al 5 minuten te kwellen. Wat een walgelijk sturende vragen.
"Moeten we sinterklaasintochten niet verbieden?"

:r
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:22:07 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202104723
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Misschien moeten al die lui eerst een keer niet live in talkshows komen maar gewoon inbellen via een online verbinding.
pi_202104737
quote:

[..]

We zitten wel midden in een pandemie ja, mensen gaan dood!!11! :r
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:22:42 #235
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104744
Wel benieuwd of er weer Jumbo's geplunderd gaan worden.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:23:13 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104759
quote:

[..]

Sowieso Sinterklaas..

:')
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:23:16 #237
445514 DonDruiper
pi_202104761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien moeten al die lui eerst een keer niet live in talkshows komen maar gewoon inbellen via een online verbinding.
Net als de ziekenhuismevrouw die roept over code zwart.

Ga helpen dan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:23:37 #238
445514 DonDruiper
pi_202104764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:23 schreef D_A het volgende:

[..]
Sowieso Sinterklaas..

:')
Ik zit nog in de kleine kinderen :P
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:23:57 #239
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104771
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:23 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik zit nog in de kleine kinderen :p
Ah, sterkte :7
pi_202104777
quote:

[..]

Op1 begint zo pas dus zal zo wel meekrijgen welk drama ze er daar van gaan maken.
pi_202104787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV

Er is wel een hele rits aan literatuur over de effectiviteit van mondkapjes. Die zijn best positief.

Al moet mensen natuurlijk ze dan wel fatsoenlijk dragen en van normale stof zijn gemaakt.
Is zo, maar in de praktijk werkt het niet. Kap af en op, in je jas, in je zak, om je arm, op tafel, even eten, kapje op je kin, etc.

Als je een nieuwe kap s'ochtends op zet en dan pas savonds als je thuis komt af zet, dan werkt het. En dan elke dag weer een nieuwe, dus 17 miljoen kappen per dag erdoorheen jagen.

Landen waar de kappenverplichting al zelfs jaren doorloopt zoals Duitsland, werkt het niet om besmetting te verminderen, en dan gebruiken ze die duurste eendebekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 09-11-2021 22:33:00 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:24:44 #242
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104788
Maar met deze talkshow verhalen kunnen we wel gaan raden wat er morgen gaat uitlekken :+
pi_202104803
twitter

Kijk nou, er worden meer mensen wakker!
zie email 27 oktober
pi_202104809
Wat was eigenlijk het nut van de persconferentie van vorige week?
- verwijderd door admin -
pi_202104815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef D_A het volgende:
Maar met deze talkshow verhalen kunnen we wel gaan raden wat er morgen gaat uitlekken :+
Grote evenementen gaan eruit lijkt me.
pi_202104821
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef groenen het volgende:
Aanzet tot as vrijdag
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:26:57 #247
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weigert mijn portemonnee te geloven.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:27:33 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104829
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef groenen het volgende:
Tien dagen extra om de wet aan te passen dat ze QR op werk mogen doen |:)
pi_202104838
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik kijk echt nooit naar de talkshows, maar is er nooit een keer een gast geweest die tegen Ab/Ernst/Diederik heeft gevraagd waarom hij daar zit ipv thuis via de webcam?

Of waarom er nog publiek zit bij de tv spelletjes.
pi_202104842
quote:

[..]
Waarom?
pi_202104849
De trui van Marc-Marie is wel fraai trouwens :')
pi_202104851
quote:

[..]
Formule 1 gaat wel weer door in september.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:29:23 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202104852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:27 schreef D_A het volgende:

[..]
Tien dagen extra om de wet aan te passen dat ze QR op werk mogen doen |:)
Dat hadden ze toch ook zonder persco kunnen doen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:29:44 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202104855
Da's ook 't einde van de QR code dan als de evenementen eraf gaan.
pi_202104857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat hadden ze toch ook zonder persco kunnen doen?
Dan kun je geen ‘signaal’ afgeven
pi_202104858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef galantis het volgende:

[..]
Waarom?
Zodat we zo niet naar een kerstvoorstelling kunnen maar wel met zijn allen op een kluitje in de Intratuin naar de kerstshow kunnen kijken *O* :')
Twiddel
pi_202104865
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Is zo, maar in de praktijk werkt het niet. Kap af en op, in je jas, in je zak, om je arm, op tafel, even eten, kapje op je kin, etc.

Als je een nieuwe kap s'ochtends op zet en dan pas savonds als je thuis komt af zet, dan werkt het. En dan elke dag weer een nieuwe, dus 17 miljoen kappen per dag erdoorheen jagen.
Ik vond er nog 1 in de auto van de zomervakantie, dus kan weer maanden vooruit.
Van de twee keer in de supermarkt werd ik overigens ook niet aangesproken dat ik er geen op had.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 22:30:42 #258
236264 crew  capricia
pi_202104866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:29 schreef D_A het volgende:
Sportschool.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:31:15 #259
346939 Janneke141
pi_202104874
quote:

[..]
Waarom?
Omdat het kan.
pi_202104878
quote:
horeca en werk toch.
Plaats hier uw advertentie
pi_202104884
quote:
Dat kan niet. Dan vinden we wel weer een andere toepassing. Dit alles onder het motto “oplossing zoekt probleem”.

Je wilt die arme Hugo toch niet z’n speeltje afnemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 09-11-2021 22:39:12 ]
zie email 27 oktober
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:32:43 #262
346939 Janneke141
pi_202104887
quote:
Hoezo? Werk, school, dierentuin, OV... opties genoeg.
pi_202104922
quote:

[..]
Grote evenementen wel, talkshows niet. Het is immers het toppunt van solidariteit wanneer Osterwaus vanuit Duitsland vijf maal wekelijks tegen een riante vergoeding naarNederlandse studio rijdt om daar te lobbyen om de samenleving nog wat langer als speeltuin/laboratorium voor hem en zijn virologische vriendjes en vriendinnetjes beschikbaar te houden.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:35:47 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202104924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]
We zitten wel midden in een pandemie ja, mensen gaan dood!!11! :r
Die talkshows bestaan omdat er blijkbaar mensen naar kijken. Ik heb me voorgenomen niets meer te kijken waar ik depressief van word of veel aan erger. Ik moet zeggen dat dat heel goed gaat, veel meer dan voetbal kijk ik niet meer op tv :P
pi_202104938
Als ze serieus nu van alle sectoren specifiek enkel de horeca eruit pikken met aangepaste sluitingstijden ben je echt wel verkeerd bezig. Dan sta je dus wel toe dat evenementen zonder 1,5 meter gewoon door kunnen gaan, maar eis je wel dat mensen korter geplaceerd in een restaurant laat zitten.

Laat goddomme eerst eens die ziekenhuizen goed samenwerken om regiospecifieke druk te verlichten :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202104943
quote:

[..]
Waarom?
Plezier is verboden.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:38:48 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202104960
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:36 schreef TheVulture het volgende:
Als ze serieus nu van alle sectoren specifiek enkel de horeca eruit pikken met aangepaste sluitingstijden ben je echt wel verkeerd bezig. Dan sta je dus wel toe dat evenementen zonder 1,5 meter gewoon door kunnen gaan, maar eis je wel dat mensen korter geplaceerd in een restaurant laat zitten.

Laat goddomme eerst eens die ziekenhuizen goed samenwerken om regiospecifieke druk te verlichten :')
Nee nee, we gaan eerst nog een paar maanden doormodderen met symboolpolitiek.
pi_202104981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Die talkshows bestaan omdat er blijkbaar mensen naar kijken. Ik heb me voorgenomen niets meer te kijken waar ik depressief van word of veel aan erger. Ik moet zeggen dat dat heel goed gaat, veel meer dan voetbal kijk ik niet meer op tv :P
Helemaal mee eens, kijk ook niet zoveel tv. Zit sowieso meer dan 50% van het jaar in het buitenland en als ik dan eens thuis de tv aan kijken ben weet ik ook direct waarom ik de tv niet mis.
pi_202104985
Ja wat werken die prikken toch fantastisch hè?
We prikken ons de pandemie uit.
Prikke , prikke, prikke.
20 besmettingen op t werk, maar wat werken die prikken goed,
pi_202104992
Carolien vd Plas die lekker wazig is over haar vaccinatie om haar achterban niet te verliezen :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:41:26 #271
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202105000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]
In Tijd voor Max wil dr Tedje van Es nog wel eens verstandige taal uitslaan...
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:42:59 #272
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202105024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef quirina het volgende:
Prikke , prikke, prikke.
Wie beweert dan dat je na vaccinatie niet besmet kan raken?
pi_202105025
quote:
Prikke , prikke, prikke.
Lulkoek tot en met. De prikken werken heel goed want zonder de vaccins hadden we nog veeeel meer opnames gehad nu.
pi_202105029
Erno-BE was de enige hoor
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 22:44:09 #275
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202105038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Erno-BE was de enige hoor
Waar is Erno :o
pi_202105049
quote:
Prikke , prikke, prikke.
We moeten de 100% halen, staan we boven in de ranglijst, maar de keuze blijft vrij, zeker geen tweedeling.
pi_202105052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:44 schreef D_A het volgende:

[..]
Ik quote iemand maar mijn foon is kapot.

Erno is denk ik gestikt in zijn voorraad mondkapjes :'(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:45:38 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202105053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:44 schreef D_A het volgende:

[..]
Gestikt in een mondkap.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:45:40 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202105054
twitter
pi_202105069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Als ze dood gaan hebben ze geen zorg meer nodig, tel uit je winst.
pi_202105070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Grote evenementen wel, talkshows niet. Het is immers het toppunt van solidariteit wanneer Osterwaus vanuit Duitsland vijf maal wekelijks tegen een riante vergoeding naarNederlandse studio rijdt om daar te lobbyen om de samenleving nog wat langer als speeltuin/laboratorium voor hem en zijn virologische vriendjes en vriendinnetjes beschikbaar te houden.
Die man wordt echt zwaar gedreven door geld (en alcohol). Het is toch niet best... Een mensenleven wordt beschreven door emoties, ideeën, verlangens of relaties. Bij Ab Osterhaus is de gemene deler van alles wat hij doet puur en alleen geld. Wat een ontzettend zielig leven heb je dan zeg. Volgend jaar zit ie sowieso bij Zomergasten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:48:03 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202105074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja maar dat is de Texaanse variant.
pi_202105093
Astrazeneca daalt supersnel qua efficientie volgens die bioloog op NPO1. Flutvaccin.
pi_202105102
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:49 schreef Confetti het volgende:
Astrazeneca daalt supersnel qua efficientie volgens die bioloog op NPO1. Flutvaccin.
Zsm met die boosters starten en per direct alle mensen boven de 50. Geen gefaseerde uitrol.. prikken en rap!
pi_202105122
quote:
Benieuwd of dit wel echt klopt? VK deed het niet veel 'slechter' dan dat wij het deden en daar gebruikten ze meer AZ.
pi_202105123
quote:
Antistoffen nemen inderdaad hard af zei hij. Die man is trouwens microbioloog bij Sanquin.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:52:12 #287
346939 Janneke141
pi_202105125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zsm met die boosters starten en per direct alle mensen boven de 50. Geen gefaseerde uitrol.. prikken en rap!
Klinkt niet erg zorgvuldig.
pi_202105127
Mooi dat juist al die verplegers en artsen met Astrazeneca zijn ingeënt.
pi_202105138
Ik lees net toevallig dit op het AD:

quote:
Vorige week zijn er ruim 125.000 coronavaccinaties gezet. Ook deze week staan er enkele tienduizenden prikafspraken ingepland. Het aantal ongevaccineerde Nederlanders ligt nog boven de twee miljoen.
Waar komt dit getal nu weer vandaan, het waren er toch 1,8 miljoen een paar maanden geleden?
pi_202105141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Benieuwd of dit wel echt klopt? VK deed het niet veel 'slechter' dan dat wij het deden en daar gebruikten ze meer AZ.
Sanquin heeft het klaarblijkelijk onderzocht bij donoren. Alle vaccins naast elkaar heeft AZ na dezelfde tijd 8x minder antistoffen nog dan de rest
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:53:50 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202105149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er was ergens een plaatje als deze met AZ als laagste na 6 maanden ofzo.
pi_202105156
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klinkt niet erg zorgvuldig.
Ik word zo simpel van dat argument hè? Is de rest van de westerse wereld dan onzorgvuldig? Of waren wij gewoon wederom slecht voorbereid?
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage dinsdag 9 november 2021 @ 22:54:21 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202105157
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waar komt dit getal nu weer vandaan, het waren er toch 1,8 miljoen een paar maanden geleden?
Volgens mij was dat toen nog gebaseerd op 18+ en worden nu ook de 10-18 jarigen er in meegenomen
_____
pi_202105159
quote:
[..]
We rekenen nu ook even wat kinderen mee, dan klinkt het nog wat spannender!
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:54:54 #295
346939 Janneke141
pi_202105163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik word zo simpel van dat argument hè? Is de rest van de westerse wereld dan onzorgvuldig? Of waren wij gewoon wederom slecht voorbereid?
Ik denk dat je dat antwoord best wel weet.
pi_202105167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Volgens mij was dat toen nog gebaseerd op 18+ en worden nu ook de 10-18 jarigen er in meegenomen
12+
pi_202105168
Noemt Andreas Voss nu net dat hij de basismaatregelen tijdens elk griepseizoen wil?
  Redactie Frontpage dinsdag 9 november 2021 @ 22:55:19 #298
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202105172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:53 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig heb ik Moderna :7
_____
pi_202105173
quote:
[..]
Als ze te oud zijn tellen ze niet meer en ben je gevaccineerd af en mag je opnieuw beginnen.
pi_202105177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:53 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En dan hebben wij ook nog een van de groepen die het meeste druk op de ziekenhuizen legt, 60-65, daarmee geprikt. Kom maar door met die boosters.
zie email 27 oktober
pi_202105180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat antwoord best wel weet.
Uiteraard.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')