Kom erbij nieuwe wappies. Voel je welkom. En vergeet niet dat onze opperwappie Baudet weer gelijk had en dat we nu in een medische apartheid terecht zijn gekomen met de 2g invoering straks.quote:"Overweeg daarom om nu de groene vink in de CoronaCheck-app alleen te laten oplichten als je je meest recente en laatste prik hebt gehad in het afgelopen half jaar. Dat klinkt draconisch, maar is misschien wel het enige wat werkt."
Geeft niks, in februari / maart zal je zien dat dit toch werkelijkheid is geworden. Ook dan ben je welkomquote:Op maandag 8 november 2021 19:45 schreef Jaeger85 het volgende:
Oh nee een viroloog die al de hele pandemie tegen het Red Team aanschuurt waar de overheid nog nooit naar geluisterd heeft vind ik. Laat ik ook maar wappie worden nu.
Ga ik net als jou allerlei janktopics en monologen openen op Fok.quote:Op maandag 8 november 2021 19:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Geeft niks, in februari / maart zal je zien dat dit toch werkelijkheid is geworden. Ook dan ben je welkom
Een Corona-topic heb ik nog niet geopend, doe ik misschien nog eens als je daar behoefte aan hebt. Ik merk inderdaad dat mensen wel behoefte hebben aan de pijnlijke waarheid. Opent her en der toch wat ogenquote:Op maandag 8 november 2021 19:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ga ik net als jou allerlei janktopics en monologen openen op Fok.
Je hebt het sportschool topic anders behoorlijk gekaapt.quote:Op maandag 8 november 2021 19:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Een Corona-topic heb ik nog niet geopend, doe ik misschien nog eens als je daar behoefte aan hebt. Ik merk inderdaad dat mensen wel behoefte hebben aan de pijnlijke waarheid. Opent her en der toch wat ogen#payingitforward
Klopt, blijkbaar worden mensen getriggerd als ik ze wijs op wat feiten..quote:Op maandag 8 november 2021 19:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt het sportschool topic anders behoorlijk gekaapt.
Dat is een aanname van jou.quote:Op maandag 8 november 2021 20:07 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Klopt, blijkbaar worden mensen getriggerd als ik ze wijs op wat feiten..
Nee. Het is klaar zo, eerst de ongevaccineerden maar.quote:Op maandag 8 november 2021 19:33 schreef Derrazi het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ok&utm_term=20211108
[..]
Kom erbij nieuwe wappies. Voel je welkom. En vergeet niet dat onze opperwappie Baudet weer gelijk had en dat we nu in een medische apartheid terecht zijn gekomen met de 2g invoering straks.
Ga jij de boostershot nemen?
De mensen die zich nu nog niet hebben laten vaccineren zullen dat waarschijnlijk ook niet meer doen, tenzij je ze in een dwangbuis zet of hun inkomen wegneemt. Of ze pakken gewoon hun biezen. Doe ik waarschijnlijk zelf ook.quote:Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee. Het is klaar zo, eerst de ongevaccineerden maar.
wappies zijn best gastvrijquote:Op maandag 8 november 2021 19:33 schreef Derrazi het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ok&utm_term=20211108
[..]
Kom erbij nieuwe wappies. Voel je welkom. En vergeet niet dat onze opperwappie Baudet weer gelijk had en dat we nu in een medische apartheid terecht zijn gekomen met de 2g invoering straks.
Ga jij de boostershot nemen?
Nou ik zie de reacties oppoppen als ik ergens reageer, dus blijkbaar raak ik her en der wel wat gevoelige snarenquote:
2G op t werk. Al enig idee waar heen?quote:Op maandag 8 november 2021 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De mensen die zich nu nog niet hebben laten vaccineren zullen dat waarschijnlijk ook niet meer doen, tenzij je ze in een dwangbuis zet of hun inkomen wegneemt. Of ze pakken gewoon hun biezen. Doe ik waarschijnlijk zelf ook.
Een of ander sloeberland waar de administratie zo erbarmelijk is dat ze je toch niet kunnen volgen.quote:Op maandag 8 november 2021 20:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
2G op t werk. Al enig idee waar heen?
Spanje?quote:Op maandag 8 november 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een of ander sloeberland waar de administratie zo erbarmelijk is dat ze je toch niet kunnen volgen.
Als toerist overal een beetje rondhangen kan ook, daar maakt niemand zich druk om.quote:Op maandag 8 november 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een of ander sloeberland waar de administratie zo erbarmelijk is dat ze je toch niet kunnen volgen.
Ja ik koop eerst een busje denk ik, beetje rondtrekken, tot de diesel onbetaalbaar of verboden wordt. En dan maar ergens groentes verbouwen op het platteland.quote:Op maandag 8 november 2021 20:19 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als toerist overal een beetje rondhangen kan ook, daar maakt niemand zich druk om.
zijn wel de qr pas etc ingetrokkenquote:Op maandag 8 november 2021 20:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan zuidoost Europa. Lekker warm. Spanje lijkt me nog te beschaafd.
Mja, tot een nieuwe pandemie uitbreekt (artificieel) en dan begint het circus weer opnieuw.quote:Op maandag 8 november 2021 20:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
zijn wel de qr pas etc ingetrokken
tja dan wordt het eerder Afrikaquote:Op maandag 8 november 2021 20:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mja, tot een nieuwe pandemie uitbreekt (artificieel) en dan begint het circus weer opnieuw.
het is wel EU, je zou denken dat die regels gelijk getrokken worden. Digitale ID en munt enzo.quote:Op maandag 8 november 2021 20:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
zijn wel de qr pas etc ingetrokken
Welk land dacht je aan?quote:Op maandag 8 november 2021 20:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan zuidoost Europa. Lekker warm. Spanje lijkt me nog te beschaafd.
Noord-Afrika zit aardig op slot en is te islamistisch.quote:Op maandag 8 november 2021 20:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
tja dan wordt het eerder Afrika
dat nauwelijks geraakt lijkt
ook geïnteresseerd?quote:Op maandag 8 november 2021 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk land dacht je aan?
Beetje goed internet daar?
Ja.quote:
Zanzibarquote:Op maandag 8 november 2021 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Noord-Afrika zit aardig op slot en is te islamistisch.
Zuid-Afrika is geen optie.
Misschien iets er tussenin. Oost-Afrika misschien.
Je hebt nu praktisch overal wel internet.quote:Op maandag 8 november 2021 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk land dacht je aan?
Beetje goed internet daar?
heb je al huizen opgezocht of is het vooral verkennend?quote:Op maandag 8 november 2021 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Maar wel met thuisonderwijs, dus internet nodig voor mijn kind. Zat in Spanje te kijken.
Ik zat de Can.Eilanden te kijken. Want lekker 22 graden in januari. Finca huren of een villa of zo. Voor een paar maanden.quote:Op maandag 8 november 2021 20:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je hebt nu praktisch overal wel internet.
Is daar geen vulkaan aan het uitbarsten?quote:Op maandag 8 november 2021 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat de Can.Eilanden te kijken. Want lekker 22 graden in januari. Finca huren of een villa of zo.
Maar vond het nog flink aan de prijs.
Mallorca?quote:Op maandag 8 november 2021 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat de Can.Eilanden te kijken. Want lekker 22 graden in januari. Finca huren of een villa of zo.
La Palma.. da's idd een van de eilanden daar.quote:Op maandag 8 november 2021 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is daar geen vulkaan aan het uitbarsten?
zijn daar geen strikte lockdowns geweest?quote:Op maandag 8 november 2021 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat de Can.Eilanden te kijken. Want lekker 22 graden in januari. Finca huren of een villa of zo. Voor een paar maanden.
Ja.quote:Op maandag 8 november 2021 20:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
zijn daar geen strikte lockdowns geweest?
Zelf zou ik nooit op zo'n klein eiland willen zitten. Om op vakantie te gaan ja, maar als je weg wil zijn je mogelijkheden erg beperkt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
La Palma.. da's idd een van de eilanden daar.
dat zekerquote:Op maandag 8 november 2021 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Maar wat valt er lockdownen op je eigen finca met grote tuin en zwembad voor de kinderen?![]()
Zit liever de winterlockdown daar uit dan hier in het koude donkere NL.
Ik zoek iets in de EU, maar dan wel met Afrikaanse temperaturen. Dus dan kom je snel daar uit.quote:Op maandag 8 november 2021 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zelf zou ik nooit op zo'n klein eiland willen zitten. Om op vakantie te gaan ja, maar als je weg wil zijn je mogelijkheden erg beperkt.
Kroatie is ook erg fijn.quote:Op maandag 8 november 2021 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zoek iets in de EU, maar dan wel met Afrikaanse temperaturen. Dus dan kom je snel daar uit.
Nadeel is ook dat je zomers weer duizenden zeikende Hollanders tegenkomt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zelf zou ik nooit op zo'n klein eiland willen zitten. Om op vakantie te gaan ja, maar als je weg wil zijn je mogelijkheden erg beperkt.
waarom juist EU, vanwege paspoort?quote:Op maandag 8 november 2021 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zoek iets in de EU, maar dan wel met Afrikaanse temperaturen. Dus dan kom je snel daar uit.
Alleen voor de lockdown hè. Voor mij.quote:Op maandag 8 november 2021 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Misschien is het tijd om een corona-emigratietopic te openen als dat er nog niet is.
Die worden toch allemaal in een quarantainehotel gestopt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Nadeel is ook dat je zomers weer duizenden zeikende Hollanders tegenkomt.
Gezondheidszorg, korte en snelle vliegverbindingen, internet, alles normaal voorhanden. Grenzen blijven 'normaal' open. En ik hou van Europa.quote:Op maandag 8 november 2021 20:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
waarom juist EU, vanwege paspoort?
BNW / Emigreren vanwege Coronamaatregelenquote:Op maandag 8 november 2021 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Misschien is het tijd om een corona-emigratietopic te openen als dat er nog niet is.
Mooi maar corrupt land. Kan het weten want mijn ouders komen uit de regioquote:
En dan daar zonder QR en maatregelen gaan leven.. Kan dat?quote:Op maandag 8 november 2021 20:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mooi maar corrupt land. Kan het weten want mijn ouders komen uit de regio![]()
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Bosnië( en dan de Servische republiek om precies te zijn)
QR code controleur?quote:Op maandag 8 november 2021 21:04 schreef Tyr80 het volgende:
Zijn jullie allemaal binnen ofzo? Wat de fuck voor werk ga je daar anders doen?
In Bosnië zijn er nauwelijks maatregelen , in de winkel bv word er wel een mondkapje vereist maar daar houdt zich niemand aan . Ook hadden ze vorig jaar een avondklok maar die werd al vrij snel afgeschaftquote:Op maandag 8 november 2021 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan daar zonder QR en maatregelen gaan leven.. Kan dat?
En in Montenegro? Schijnt ook wel mooi te zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 21:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In Bosnië zijn er nauwelijks maatregelen , in de winkel bv word er wel een mondkapje vereist maar daar houdt zich niemand aan . Ook hadden ze vorig jaar een avondklok maar die werd al vrij snel afgeschaft
Kroatië on the other hand zit in de EU. Vergelijkbaar met de situatie in NL maar dan wel een stuk milder. De president daar geeft gezegd, dat die daar geen mensen meer zou verplichten om hun vaccin te nemen . Er was daar een vaccinatiegraad van 50% bereikt en dat vond die meer dan genoeg .
Het is zeker een mooi land maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat hun beleid is mbt corona. Heb het niet zo nauw gevolg. Servie zou ik meiden, die zijn een tikje dictatoriaal geworden en dan druk ik me voorzichtig uitquote:Op maandag 8 november 2021 21:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
En in Montenegro? Schijnt ook wel mooi te zijn.
De zorg daar is prima, ik zou zeggen misschien wel beter dan hier, je moet alleen wel geld hebben om die prive klinieken te kunnen veroorlovenquote:Op maandag 8 november 2021 21:13 schreef TLC het volgende:
Als Fok!ers de keus had of in een ziekenhuis te liggen in een of ander Balkanland of Nederland dan toch maar mooi voor Nederland kiezenen dan maar aanstellen als een 18 jarig Gothic meisje over het coronabeleid hier
en dan de gevaccineerden?quote:Op maandag 8 november 2021 20:10 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee. Het is klaar zo, eerst de ongevaccineerden maar.
Hadden ze al veel eerder aan moeten beginnen, de oudste en meest kwetsbare mensen hebben hun prik al een tijdje geleden gehad. En we weten dat ze na 6 maanden bijna niet meer beschermd zijn tegen ernstige ziekte, dus ze zouden ruim voor het griepsseizoen allang de optie moeten hebben gekregen om een boostershot te nemen. Vrijwilliger uiteraard.quote:Op dinsdag 9 november 2021 01:41 schreef Bocaj het volgende:
Het schijnt alweer nijpend te zijn...
[ twitter ]
Ja, want doen of het probleem niet bestaat lost het op ofzo.quote:Op maandag 8 november 2021 19:59 schreef mthecatlover het volgende:
Geef virologen maar een booster(raket) naar de maan....
Thierry is een ziener!quote:Op maandag 8 november 2021 19:33 schreef Derrazi het volgende:
Ik heb nog geen nieuws gezien of gelezen dat virologen zich ook schuldig maken aan pedofilie?quote:
Nooit in BNW geweest zeker?quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb nog geen nieuws gezien of gelezen dat virologen zich ook schuldig maken aan pedofilie?
Af en toe. Wat vermakelijker dan ONZ.quote:
Ten eerste is dit bangmakerij maar ten tweede; wat zou het uitmaken? Het vaccin is veilig en de bijwerkingen zijn prima te overzien voor de meeste mensen.quote:
Nou, verder geen probleem dan toch voor jou, lekker prikkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ten eerste is dit bangmakerij maar ten tweede; wat zou het uitmaken? Het vaccin is veilig en de bijwerkingen zijn prima te overzien voor de meeste mensen.
Zolang we geen tijdmachine hebben kan niemand zeggen dat een vaccin 'veilig' is. Onnodige vaccinaties blijven een risico.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ten eerste is dit bangmakerij maar ten tweede; wat zou het uitmaken? Het vaccin is veilig en de bijwerkingen zijn prima te overzien voor de meeste mensen.
Hopelijk voor jou ook niet want dat zou irrationeel, zonde en onnodig zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:50 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou, verder geen probleem dan toch voor jou, lekker prikken
Heb je zeker gelijk in maar om mij hoef je je geen zorgen te maken hoorquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hopelijk voor jou ook niet want dat zou irrationeel, zonde en onnodig zijn.
Vaccins (covid- en andere vaccins) hebben geen lange termijn bijwerkingen. Max. 3 maanden en meestal slechts enkele weken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zolang we geen tijdmachine hebben kan niemand zeggen dat een vaccin 'veilig' is. Onnodige vaccinaties blijven een risico.
quote:
Paar maanden later en die effectiviteit van 90+ procent is langzaam aan het afnemen. Fantastic!quote:July 06, 2021
In his nearly 30 years studying vaccines, Paul Goepfert, M.D., director of the Alabama Vaccine Research Clinic at the University of Alabama at Birmingham, has never seen any vaccine as effective as the three COVID vaccines — from Pfizer, Moderna, and Johnson & Johnson — currently available in the United States.
“A 90 percent decrease in risk of infections, and 94 percent effectiveness against hospitalization for the Pfizer and Moderna vaccines is fantastic,” he said.
Ja omdat het aantal antistoffen naar verloop van tijd afneemt en we ondertussen te maken hebben met een variant (Delta) die een veel hogere virale lading heeft dus zijn er boosters nodig om je antistoffen op peil te houden om ook Delta te kunnen weerstaan. Het geheugen van je immuunsysteem is enorm behulpzaam maar voor kwetsbaren niet altijd afdoende om ziekenhuis/IC door Delta te voorkomen en zelfs voor niet-kwetsbaren niet altijd afdoende om besmetting door Delta te voorkomenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
[..]
Paar maanden later en die effectiviteit van 90+ procent is langzaam aan het afnemen. Fantastic!
Het mRNA is slechts een boodschapper en is na twee weken verdwenen uit je lichaam. Ze worden vergeleken omdat het allemaal vaccins zijn. Overigens is "een dood virus" één van meerdere methodes, niet de enige methode naast mRNA.quote:Begrijp ook niet zo goed waarom hij mrna vaccines met normale vaccines aan het vergelijken is, zijn 2 verschillende dingen. Bij de een stuur je dood virus naar binnen, bij de andere een mrna berichtje.
Idd. Het beste lijkt mij iedereen maandelijks een prikje om de uitwerking van het vaccin in te dammen. Groen vinkje in de corona/vaccinpas en anders nergens welkom.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maandelijks is schromelijk overdreven. Nergens meer welkom is ook overdreven. Maar een afgeleide van wat je zegt zou mooi zijn. Helaas zijn er teveel mensen die niet eens één prikje willen, laat staan meerdere.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:20 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Idd. Het beste lijkt mij iedereen maandelijks een prikje om de uitwerking van het vaccin in te dammen. Groen vinkje in de corona/vaccinpas en anders nergens welkom.
Dat zeiden we ook over de maatregelen nu een jaar geleden. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maandelijks is schromelijk overdreven. Nergens meer welkom is ook overdreven. Maar een afgeleide van wat je zegt zou mooi zijn. Helaas zijn er teveel mensen die niet eens één prikje willen, laat staan meerdere.
Ja dat weet ik, maar die man was een beetje te voorbarig met zn fantastic best ever gedoe toch.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja omdat het aantal antistoffen naar verloop van tijd afneemt en we ondertussen te maken hebben met een variant (Delta) die een veel hogere virale lading heeft dus zijn er boosters nodig om je antistoffen op peil te houden om ook Delta te kunnen weerstaan. Het geheugen van je immuunsysteem is enorm behulpzaam maar voor kwetsbaren niet altijd afdoende om ziekenhuis/IC door Delta te voorkomen en zelfs voor niet-kwetsbaren niet altijd afdoende om besmetting door Delta te voorkomen
[..]
Het mRNA is slechts een boodschapper en is na twee weken verdwenen uit je lichaam. Ze worden vergeleken omdat het allemaal vaccins zijn. Overigens is "een dood virus" één van meerdere methodes, niet de enige methode naast mRNA.
Hopelijk denk je het niet beter te weten dan duizenden gekwalificeerde onafhankelijke experts die het wetenschappelijk hebben onderzocht. En hopelijk betrek je niet onbewust de angst voor negatieve lange termijn effecten van medicijnen op die van vaccins want dat is appels met peren vergelijken. Vaccins hebben geen historie van negatieve lange termijn effecten, medicijnen wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:21 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Maar om nu al te zeggen dat we zeker weten dat het op de lange termijn geen negatieve effecten kan hebben is een beetje te voorbarig.
Nee hoor. Maar er zijn tot dusver heel veel claims gemaakt over dit vaccin die achteraf niet helemaal bleken te kloppen, wat op zich niet heel gek is. Gebeurt wel vaker met in de wetenschap, meer tijd en data == meer inzicht. Maar om nu al te zeggen dat het helemaal geen negatieve lange termijn effecten kan hebben is wat voorbarig. Al helemaal omdat dit gewoon een nieuw soort vaccin is. Ziet er op het moment positief uit maar de tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hopelijk denk je het niet beter te weten dan duizenden gekwalificeerde onafhankelijke experts die het wetenschappelijk hebben onderzocht. En hopelijk betrek je niet onbewust de angst voor negatieve lange termijn effecten van medicijnen op die van vaccins want dat is appels met peren vergelijken. Vaccins hebben geen historie van negatieve lange termijn effecten, medicijnen wel.
Men heeft naar mijn weten nooit gezegd dat de effectiviteit blijvend zou zijn, dat was een vraagteken en heeft men ook altijd zo gecommuniceerd. Overigens hebben de alfa variant en delta variant ook negatief effect gehad op de werking van de vaccins maar men heeft altijd gezegd dat dat zou kunnen gebeuren in het geval van een nieuwe variant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:35 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar er zijn tot dusver heel veel claims gemaakt over dit vaccin die achteraf niet helemaal bleken te kloppen, wat op zich niet heel gek is. Gebeurt wel vaker met in de wetenschap, meer tijd en data == meer inzicht. Maar om nu al te zeggen dat het helemaal geen negatieve lange termijn effecten kan hebben is wat voorbarig. Al helemaal omdat dit gewoon een nieuw soort vaccin is. Ziet er op het moment positief uit maar de tijd zal het leren.
Ja er is ook nooit gezegd dat je met dit vaccin geen covid kunt krijgen en anderen niet kunt besmetten, of minder besmettelijk bent.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Men heeft naar mijn weten nooit gezegd dat de effectiviteit blijvend zou zijn, dat was een vraagteken en heeft men ook altijd zo gecommuniceerd. Overigens hebben de alfa variant en delta variant ook negatief effect gehad op de werking van de vaccins maar men heeft altijd gezegd dat dat zou kunnen gebeuren in het geval van een nieuwe variant.
Wat de negatieve lange termijn effecten betreft is er gewoon geen enkele reden om aan te nemen dat die er zullen komen. In theorie niet (30 jaar onderzoek naar mRNA), in praktijk (tot nu toe ~1.5 jaar) niet, in het verleden bij andere vaccins niet. Het is irrationeel om er bang voor te zijn en als je daardoor het vaccin niet neemt (weet niet of dat bij jou het geval is) dan help je onnodig mee met het verlengen van de pandemie. Zo zonde.
al nieuws uit Frankrijk?quote:Op maandag 8 november 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik woon nu in Frankrijk, morgen krijgen we weer een persco, ben benieuwd.
quote:Grootschalig Zweeds onderzoek toont aan: na negen maanden bieden de coronavaccins geen enkele bescherming meer
quote:Een booster klinkt misschien als een turbo met vleugels, maar het is gewoon hetzelfde 2019-vaccin, terwijl de huidige coronavarianten zich daar nog maar weinig van aantrekken.
Gezien je naam vind je deze video wel het kijken waard denk ik:quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja hier ben ik ook wel geinteresseerd in. Sorry ik kan hier geen twee puntjes op de i zetten en dat vind ik irritant.quote:Op maandag 8 november 2021 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je weet dat de kans op hartproblemen groter is door covid dan door de mRNA vaccins? Dus als er al een abnormale trend is van hartproblemen in 2021 (zet ik vraagtekens bij maar oke) dan zou ik daar eerst naar kijken.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:39 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Gezien je naam vind je deze video wel het kijken waard denk ik:
En dat artikeltje, "afvragen wat er anders is aan 2021 dan voorgaande jaren"![]()
Vroeg of laat komt hier een hoop ellende van. Kop in het zand steken gaat niet helpen.
En wat is dan precies het probleem hiermee?quote:Op woensdag 10 november 2021 08:32 schreef Fietsenrek het volgende:
Haha zo mooi. En het gros van de mensen denken nog steeds dat vaccineren de uitweg is. Maar wel de 3e booster nemen, de 4e, o nou nog 1tje dan, dan weten we zeker dat de zwakkeren beschermd zijn. Onee toch niet, dan nemen we toch nog een booster voor die mensen.
Ja maar in Afrika is de gemiddelde leeftijd veel lager, omdat mensen die hier ziek worden van covid daar allang dood zijn voordat ze covid kunnen krijgen. Diabetes, obesitas en dat soort dingen komen daar nauwelijks voor, plus dat de mensen daar niet hutje mutje op elkaar leven.quote:Op maandag 8 november 2021 20:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
tja dan wordt het eerder Afrika
dat nauwelijks geraakt lijkt
Ze weten zelf nog niet hoe effectief het vaccin is, dus vind ik het een beetje extreem dat ze nu gaan roepen dat we boosters moeten gaan nemen. Hoelang ga jij de boosters nemen?quote:Op woensdag 10 november 2021 08:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
En wat is dan precies het probleem hiermee?
Zolang dat nodig is. Een prikje er bij zie ik voor me zelf niet als een probleem.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:16 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze weten zelf nog niet hoe effectief het vaccin is, dus vind ik het een beetje extreem dat ze nu gaan roepen dat we boosters moeten gaan nemen. Hoelang ga jij de boosters nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |