Heb je zeker gelijk in maar om mij hoef je je geen zorgen te maken hoorquote:Op dinsdag 9 november 2021 09:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hopelijk voor jou ook niet want dat zou irrationeel, zonde en onnodig zijn.
Vaccins (covid- en andere vaccins) hebben geen lange termijn bijwerkingen. Max. 3 maanden en meestal slechts enkele weken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zolang we geen tijdmachine hebben kan niemand zeggen dat een vaccin 'veilig' is. Onnodige vaccinaties blijven een risico.
quote:
Paar maanden later en die effectiviteit van 90+ procent is langzaam aan het afnemen. Fantastic!quote:July 06, 2021
In his nearly 30 years studying vaccines, Paul Goepfert, M.D., director of the Alabama Vaccine Research Clinic at the University of Alabama at Birmingham, has never seen any vaccine as effective as the three COVID vaccines — from Pfizer, Moderna, and Johnson & Johnson — currently available in the United States.
“A 90 percent decrease in risk of infections, and 94 percent effectiveness against hospitalization for the Pfizer and Moderna vaccines is fantastic,” he said.
Ja omdat het aantal antistoffen naar verloop van tijd afneemt en we ondertussen te maken hebben met een variant (Delta) die een veel hogere virale lading heeft dus zijn er boosters nodig om je antistoffen op peil te houden om ook Delta te kunnen weerstaan. Het geheugen van je immuunsysteem is enorm behulpzaam maar voor kwetsbaren niet altijd afdoende om ziekenhuis/IC door Delta te voorkomen en zelfs voor niet-kwetsbaren niet altijd afdoende om besmetting door Delta te voorkomenquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:47 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
[..]
Paar maanden later en die effectiviteit van 90+ procent is langzaam aan het afnemen. Fantastic!
Het mRNA is slechts een boodschapper en is na twee weken verdwenen uit je lichaam. Ze worden vergeleken omdat het allemaal vaccins zijn. Overigens is "een dood virus" één van meerdere methodes, niet de enige methode naast mRNA.quote:Begrijp ook niet zo goed waarom hij mrna vaccines met normale vaccines aan het vergelijken is, zijn 2 verschillende dingen. Bij de een stuur je dood virus naar binnen, bij de andere een mrna berichtje.
Idd. Het beste lijkt mij iedereen maandelijks een prikje om de uitwerking van het vaccin in te dammen. Groen vinkje in de corona/vaccinpas en anders nergens welkom.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ten eerste is dit bangmakerij maar ten tweede; wat zou het uitmaken? Het vaccin is veilig en de bijwerkingen zijn prima te overzien voor de meeste mensen.
Maandelijks is schromelijk overdreven. Nergens meer welkom is ook overdreven. Maar een afgeleide van wat je zegt zou mooi zijn. Helaas zijn er teveel mensen die niet eens één prikje willen, laat staan meerdere.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:20 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Idd. Het beste lijkt mij iedereen maandelijks een prikje om de uitwerking van het vaccin in te dammen. Groen vinkje in de corona/vaccinpas en anders nergens welkom.
Dat zeiden we ook over de maatregelen nu een jaar geleden. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maandelijks is schromelijk overdreven. Nergens meer welkom is ook overdreven. Maar een afgeleide van wat je zegt zou mooi zijn. Helaas zijn er teveel mensen die niet eens één prikje willen, laat staan meerdere.
Ja dat weet ik, maar die man was een beetje te voorbarig met zn fantastic best ever gedoe toch.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja omdat het aantal antistoffen naar verloop van tijd afneemt en we ondertussen te maken hebben met een variant (Delta) die een veel hogere virale lading heeft dus zijn er boosters nodig om je antistoffen op peil te houden om ook Delta te kunnen weerstaan. Het geheugen van je immuunsysteem is enorm behulpzaam maar voor kwetsbaren niet altijd afdoende om ziekenhuis/IC door Delta te voorkomen en zelfs voor niet-kwetsbaren niet altijd afdoende om besmetting door Delta te voorkomen
[..]
Het mRNA is slechts een boodschapper en is na twee weken verdwenen uit je lichaam. Ze worden vergeleken omdat het allemaal vaccins zijn. Overigens is "een dood virus" één van meerdere methodes, niet de enige methode naast mRNA.
Hopelijk denk je het niet beter te weten dan duizenden gekwalificeerde onafhankelijke experts die het wetenschappelijk hebben onderzocht. En hopelijk betrek je niet onbewust de angst voor negatieve lange termijn effecten van medicijnen op die van vaccins want dat is appels met peren vergelijken. Vaccins hebben geen historie van negatieve lange termijn effecten, medicijnen wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:21 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Maar om nu al te zeggen dat we zeker weten dat het op de lange termijn geen negatieve effecten kan hebben is een beetje te voorbarig.
Nee hoor. Maar er zijn tot dusver heel veel claims gemaakt over dit vaccin die achteraf niet helemaal bleken te kloppen, wat op zich niet heel gek is. Gebeurt wel vaker met in de wetenschap, meer tijd en data == meer inzicht. Maar om nu al te zeggen dat het helemaal geen negatieve lange termijn effecten kan hebben is wat voorbarig. Al helemaal omdat dit gewoon een nieuw soort vaccin is. Ziet er op het moment positief uit maar de tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hopelijk denk je het niet beter te weten dan duizenden gekwalificeerde onafhankelijke experts die het wetenschappelijk hebben onderzocht. En hopelijk betrek je niet onbewust de angst voor negatieve lange termijn effecten van medicijnen op die van vaccins want dat is appels met peren vergelijken. Vaccins hebben geen historie van negatieve lange termijn effecten, medicijnen wel.
Men heeft naar mijn weten nooit gezegd dat de effectiviteit blijvend zou zijn, dat was een vraagteken en heeft men ook altijd zo gecommuniceerd. Overigens hebben de alfa variant en delta variant ook negatief effect gehad op de werking van de vaccins maar men heeft altijd gezegd dat dat zou kunnen gebeuren in het geval van een nieuwe variant.quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:35 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar er zijn tot dusver heel veel claims gemaakt over dit vaccin die achteraf niet helemaal bleken te kloppen, wat op zich niet heel gek is. Gebeurt wel vaker met in de wetenschap, meer tijd en data == meer inzicht. Maar om nu al te zeggen dat het helemaal geen negatieve lange termijn effecten kan hebben is wat voorbarig. Al helemaal omdat dit gewoon een nieuw soort vaccin is. Ziet er op het moment positief uit maar de tijd zal het leren.
Ja er is ook nooit gezegd dat je met dit vaccin geen covid kunt krijgen en anderen niet kunt besmetten, of minder besmettelijk bent.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Men heeft naar mijn weten nooit gezegd dat de effectiviteit blijvend zou zijn, dat was een vraagteken en heeft men ook altijd zo gecommuniceerd. Overigens hebben de alfa variant en delta variant ook negatief effect gehad op de werking van de vaccins maar men heeft altijd gezegd dat dat zou kunnen gebeuren in het geval van een nieuwe variant.
Wat de negatieve lange termijn effecten betreft is er gewoon geen enkele reden om aan te nemen dat die er zullen komen. In theorie niet (30 jaar onderzoek naar mRNA), in praktijk (tot nu toe ~1.5 jaar) niet, in het verleden bij andere vaccins niet. Het is irrationeel om er bang voor te zijn en als je daardoor het vaccin niet neemt (weet niet of dat bij jou het geval is) dan help je onnodig mee met het verlengen van de pandemie. Zo zonde.
al nieuws uit Frankrijk?quote:Op maandag 8 november 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een of ander sloeberland waar de administratie zo erbarmelijk is dat ze je toch niet kunnen volgen.
Ik woon nu in Frankrijk, morgen krijgen we weer een persco, ben benieuwd.
quote:Grootschalig Zweeds onderzoek toont aan: na negen maanden bieden de coronavaccins geen enkele bescherming meer
quote:Een booster klinkt misschien als een turbo met vleugels, maar het is gewoon hetzelfde 2019-vaccin, terwijl de huidige coronavarianten zich daar nog maar weinig van aantrekken.
Gezien je naam vind je deze video wel het kijken waard denk ik:quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ten eerste is dit bangmakerij maar ten tweede; wat zou het uitmaken? Het vaccin is veilig en de bijwerkingen zijn prima te overzien voor de meeste mensen.
Ja hier ben ik ook wel geinteresseerd in. Sorry ik kan hier geen twee puntjes op de i zetten en dat vind ik irritant.quote:Op maandag 8 november 2021 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Misschien is het tijd om een corona-emigratietopic te openen als dat er nog niet is.
Je weet dat de kans op hartproblemen groter is door covid dan door de mRNA vaccins? Dus als er al een abnormale trend is van hartproblemen in 2021 (zet ik vraagtekens bij maar oke) dan zou ik daar eerst naar kijken.quote:Op woensdag 10 november 2021 00:39 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Gezien je naam vind je deze video wel het kijken waard denk ik:
En dat artikeltje, "afvragen wat er anders is aan 2021 dan voorgaande jaren"![]()
Vroeg of laat komt hier een hoop ellende van. Kop in het zand steken gaat niet helpen.
En wat is dan precies het probleem hiermee?quote:Op woensdag 10 november 2021 08:32 schreef Fietsenrek het volgende:
Haha zo mooi. En het gros van de mensen denken nog steeds dat vaccineren de uitweg is. Maar wel de 3e booster nemen, de 4e, o nou nog 1tje dan, dan weten we zeker dat de zwakkeren beschermd zijn. Onee toch niet, dan nemen we toch nog een booster voor die mensen.
Ja maar in Afrika is de gemiddelde leeftijd veel lager, omdat mensen die hier ziek worden van covid daar allang dood zijn voordat ze covid kunnen krijgen. Diabetes, obesitas en dat soort dingen komen daar nauwelijks voor, plus dat de mensen daar niet hutje mutje op elkaar leven.quote:Op maandag 8 november 2021 20:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
tja dan wordt het eerder Afrika
dat nauwelijks geraakt lijkt
Ze weten zelf nog niet hoe effectief het vaccin is, dus vind ik het een beetje extreem dat ze nu gaan roepen dat we boosters moeten gaan nemen. Hoelang ga jij de boosters nemen?quote:Op woensdag 10 november 2021 08:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
En wat is dan precies het probleem hiermee?
Zolang dat nodig is. Een prikje er bij zie ik voor me zelf niet als een probleem.quote:Op woensdag 10 november 2021 09:16 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze weten zelf nog niet hoe effectief het vaccin is, dus vind ik het een beetje extreem dat ze nu gaan roepen dat we boosters moeten gaan nemen. Hoelang ga jij de boosters nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |