SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Nee. Liever maatregelen die pas over 6 weken ingaan. Dan kunnen we goed kijken hoe de maatschappij reageertquote:Op maandag 8 november 2021 15:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen persco graag met maatregelen die woensdag 0.01 ingaan. Hup hup![]()
Op hoeveel IC-bedden zaten we toen?quote:Op maandag 8 november 2021 15:32 schreef Benny het volgende:
Precies een jaar geleden hadden we 'maar' 5564 besmettingen en zaten we alweer in daling![]()
Ah okey.quote:Op maandag 8 november 2021 15:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Twee weken geleden was dat theoretisch binnen 33 uur (praktijk binnen 12).
Ik hoop dan de 12 uur, maar ik zal morgen ook wel thuis moeten blijven
Twiddel![]()
Aangezien er al sinds juli gewaarschuwd wordt voor een komende griepgolf lijkt het me onrealistisch dat maatregelen die nu ingevoerd worden voor eind januari weer weg zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik had het graag anders gezien hoor. Ben er helemaal klaar mee.
Maar ik kan het nog slechter hebben dat als er dingen niet goed gaan we niet op tijd ingrijpen en gaan lopen kutten.
Dan maar in november in lockdown (alleen van dat woord krijg ik al jeuk) dan straks weer tijdens de feestdagen.![]()
Die gedragspsychologen hadden er zomer 2020 al bij betrokken moeten worden.quote:Op maandag 8 november 2021 15:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Met zware maatregelen.
Je moet ook niet nu weer direct met een botte bijl op de horeca in gaan rammen. Dat lost in november 2021 niks meer op. Een groot deel gaat ook geen enkele boodschap meer hebben aan iets als een bezoekersmaximum voor thuis. Dus het probleem verplaatst zich gewoon.
Alleen moet je dan misschien je wel af gaat vragen of zoals dit weekeinde met 20.000 man bij Hazes staan en allerhande festivals nu een goed idee zijn.
Maar het hele probleem is mede dat dat hele OMT na 20+ maanden nog steeds niet doorheeft dat er expertises bij moeten komen. Het managen van een acute uitbraak is echt een compleet andere tak van sport van waar we nu in terecht zijn gekomen.![]()
Die komt er toch ook juist voor de detailhandel bij?quote:Op maandag 8 november 2021 15:36 schreef D_A het volgende:
Wel benieuwd of de QR code het gaat overleven komende vrijdag.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Een giga stijging vind ik het niet, maar goed laat ik daar in mee gaan. Wat wil je daar dan mee zeggen?quote:Op maandag 8 november 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan weet je dat we al weken een giga stijging zien in de ziekenhuizen.![]()
149 ziekenhuisbedjes erbijquote:Op maandag 8 november 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op hoeveel IC-bedden zaten we toen?![]()
Dit soort gelul hadden we vorig jaar ook. Als we in oktober de boel dichthouden kunnen we straks weer gezellig kerst samen vieren ! Vervolgens lockdown tot april.quote:Op maandag 8 november 2021 15:35 schreef aartstyle het volgende: [..] Ik had het graag anders gezien hoor. Ben er helemaal klaar mee. Maar ik kan het nog slechter hebben dat als er dingen niet goed gaan we niet op tijd ingrijpen en gaan lopen kutten. Dan maar in november in lockdown (alleen van dat woord krijg ik al jeuk) dan straks weer tijdens de feestdagen.
blablablabla![]()
Bij mij vorige week ongeveer 20 uur.quote:Op maandag 8 november 2021 15:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah okey.
Ik hoop dan de 12 uur, maar ik zal morgen ook wel thuis moeten blijven![]()
Vaccineren heeft echt geholpen. Mooie lage cijfers. Weinig in het ziekenhuis. Laat me niet lachen. We zijn in het ootje genomen. Hoogste maandag ooit. Dik in de groei, afvlakking ver weg. This is very very bad.![]()
Klopt. En dat nalaten is behoorlijk verwijtbaar gedrag. Dan kan je wel de schuld bij de bevolking neer gaan leggen maar zo werkt het in dit soort omstandigheden gewoon niet.quote:Op maandag 8 november 2021 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die gedragspsychologen hadden er zomer 2020 al bij betrokken moeten worden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Hoe laat heb je getest vandaag?quote:Op maandag 8 november 2021 15:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah okey.
Ik hoop dan de 12 uur, maar ik zal morgen ook wel thuis moeten blijven![]()
Factsquote:Het managen van een acute uitbraak is echt een compleet andere tak van sport van waar we nu in terecht zijn gekomen.Go hard or go home![]()
WIJ hebben een GROOT probleem.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat we een probleem hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 15:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Een giga stijging vind ik het niet, maar goed laat ik daar in mee gaan. Wat wil je daar dan mee zeggen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oke, misschien zit ik er ver naast met mijn vier weken.quote:Op maandag 8 november 2021 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit soort gelul hadden we vorig jaar ook. Als we in oktober de boel dichthouden kunnen we straks weer gezellig kerst samen vieren ! Vervolgens lockdown tot april.![]()
quote:Op maandag 8 november 2021 15:39 schreef Maver24 het volgende:
Vaccineren heeft echt geholpen. Mooie lage cijfers. Weinig in het ziekenhuis. Laat me niet lachen. We zijn in het ootje genomen. Hoogste maandag ooit. Dik in de groei, afvlakking ver weg. This is very very bad..
![]()
Euw.... dat is raar.quote:Op maandag 8 november 2021 15:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
13 uur, maar online zegt die dat ik om 16:00 een afspraak heb
Ik zou inderdaad dan op morgen rekenen als ik jou was. Kan het alleen maar meevallen.![]()
Niet te vervelende klachten hoop ik?![]()
Ik heb eind november mijn rij-examen. Zolang autootje rijden met iemand ernaast dus maar niet voor die tijd er af gegooid wordt ben ik tevreden.
Verder hoop ik nog op het festivalseizoen 2022 maar dat is op deze manier nog niet direct een gegeven.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En tot overmaat van ramp zijn we ook nog eens niet braaf genoeg geweest!quote:Ministerie: controle coronatoegangsbewijs kan beter
Uit onderzoek van het ministerie van Justitie en Veiligheid blijkt dat controle van het coronatoegangsbewijs "echt nog steeds beter kan". Dat zegt demissionair minister Grapperhaus. Vooral in de horeca en sportkantines gaat het vaak niet goed. "Er wordt niet optimaal naar coronatoegangsbewijzen gevraagd en nog minder goed naar legitimatie."
Het onderzoek gaat over een korte periode, voordat zaterdag de nieuwe maatregelen waren ingegaan. "Een nulmeting", in de woorden van Grapperhaus. Op dit moment loopt een nieuw onderzoek vanaf zaterdag tot en met komende woensdag.
De resultaten worden gebruikt om mede te bepalen of meer nieuwe coronamaatregelen nodig zijn. Of er nieuwe maatregelen komen, zal onder meer afhangen van de vraag of het gedrag van Nederlanders is veranderd. Zo wil het kabinet bijvoorbeeld weten of mensen minder reizen binnen Nederland.
Deze week komt ook een nieuw OMT-advies en zijn er verschillende overleggen. Naar verwachting wordt donderdag bekend of er een dag later weer een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge is.![]()
![]()
Okay dus 5564/149 en momenteel 11848/326 dus. Omgerekend iets van 37,34 op nu 36,34quote:
Dat is dan zwaar klote want die verhouding zou flink minder moeten zijn als de vaccins het verschil zouden maken.
Toch? Of mis ik iets?![]()
maar er is geen sprake van dus in het echte leven.quote:Op maandag 8 november 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
In veel discussies komt dat regelmatig voorbij, ook buiten corona.Dat snap ik, maar nogmaals, als die individuele keuze zo een impact heeft als bij niet vaccineren (impact als in de groep is zo groot en de massaliteit waarmee men door die keuze op de IC terechtkomt + ook nog eens de duur van die impact) dan heeft die individuele keuze zo'n impact op de vrijheid van anderen, dat die keuze ingeperkt mag worden, of dat die consequenties van die keuze in alle redelijkheid niet meer door de maatschappij gedragen hoeven te worden.quote:[..]
Ik wist dat deze kwam. Het ging me in mijn vergelijking niet om overvolle IC's, ligduur of anderen aansteken. Het ging om een individuele keuze die negatieve gevolgen heeft.Klopt, nettoresultaat is dus 0.quote:[..]
Ja, die opmerking heb je eerder ook gemaakt. Er is een beperkte hoeveelheid zorg, mensen gaan niet onnodig de IC op. Maar als tegenargument, de wachtlijsten zouden ook veel harder teruglopen dan.Vaccineren is nogal laag drempelig lijkt mequote:[..]
Ik heb niet de illusie dat ik er in mijn eentje iets aan kan doen, dan heb ik het het liefst op acceptabele voorwaarden. Ik ben van mening dat een QR code voor werk niet acceptabel is, mits het dusdanig laagdrempelig is dat het voor iedereen haalbaar is én dat deze zodra mogelijk is weer weggaat.![]()
Met dat we nog steeds groei zien en het twee weken duurt voor die cijfers eventueel gaan dalen moeten er deze week bijna wel strenge maatregelen komen. Walgelijk.quote:blablablabla![]()
Misschien maar gewoon zonder een plan of idee weer een zak geld beloven. Dat werkt steeds zo lekker.quote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tot overmaat van ramp zijn we ook nog eens niet braaf genoeg geweest!"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik ben bang dat als ze nu alles weer gaan schrappen dat een aantal festivals en concerten gewoon permanent gaan opdoeken, want die hebben al 2 jaar op rij enorme risico's moeten nemen en daarop in moeten teren.quote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verder hoop ik nog op het festivalseizoen 2022 maar dat is op deze manier nog niet direct een gegeven.
Als er geen steunmaatregelen komen dan gaat hetzelfde gebeuren met een hoop horeca. Op die onzekerheid kun je gewoon geen onderneming runnen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Echt totaal geen zin in alsnog. Ik wil ook gewoon een beetje vrijheid voelen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Met dat we nog steeds groei zien en het twee weken duurt voor die cijfers eventueel gaan dalen moeten er deze week bijna wel strenge maatregelen komen. Walgelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee alleen een kriebelhoest en proef soms bloed na het hoestenquote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Euw.... dat is raar.
Ik zou inderdaad dan op morgen rekenen als ik jou was. Kan het alleen maar meevallen.![]()
Niet te vervelende klachten hoop ik?
En moe.
We gaan het zien
Twiddel![]()
Mijn zoon is al anderhalf jaar bezig met rijlessen omdat alles steeds dicht is gegooid. Eind december zou hij eindelijk mogen. Ik voorzie dat het afgeblazen wordt en straks alles verlopen is. Zijn theorie, zijn medische keuring. Honderden euro's door de plee en nog steeds geen stuurpapiertjequote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb eind november mijn rij-examen. Zolang autootje rijden met iemand ernaast dus maar niet voor die tijd er af gegooid wordt ben ik tevreden.
Verder hoop ik nog op het festivalseizoen 2022 maar dat is op deze manier nog niet direct een gegeven.![]()
![]()
Lekker, die onderzoeken die open deuren intrappen. Volgende water is nat.quote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tot overmaat van ramp zijn we ook nog eens niet braaf genoeg geweest!![]()
Zonder vaccin was het al einde verhaal dus ja vaccineren werkt, niet 100% maar toch.quote:Op maandag 8 november 2021 15:39 schreef Maver24 het volgende:
Vaccineren heeft echt geholpen. Mooie lage cijfers. Weinig in het ziekenhuis. Laat me niet lachen. We zijn in het ootje genomen. Hoogste maandag ooit. Dik in de groei, afvlakking ver weg. This is very very bad.![]()
Broek omlaag en de klappen van Hugo en Ferd in ontvangst nemen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Met dat we nog steeds groei zien en het twee weken duurt voor die cijfers eventueel gaan dalen moeten er deze week bijna wel strenge maatregelen komen. Walgelijk.![]()
Je kunt hem - kijkend naar het verleden - zo doortrekken. Begin december zitten we tegen en waarschijnlijk boven de 300quote:Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Met dat we nog steeds groei zien en het twee weken duurt voor die cijfers eventueel gaan dalen moeten er deze week bijna wel strenge maatregelen komen. Walgelijk.![]()
Wij kunnen dan wel klaar zijn met Corona, Corona is dat duidelijk niet met ons.quote:Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Echt totaal geen zin in alsnog. Ik wil ook gewoon een beetje vrijheid voelen.blablablabla![]()
Sorry, maar hier ga ik niet aan mee doen.. komop zegquote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben zelf ook anderhalf jaar geleden begonnen, dus als het nu niet mag of ik het niet haal heb ik daarmee wel een klein probleemquote:Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn zoon is al anderhalf jaar bezig met rijlessen omdat alles steeds dicht is gegooid. Eind december zou hij eindelijk mogen. Ik voorzie dat het afgeblazen wordt en straks alles verlopen is. Zijn theorie, zijn medische keuring. Honderden euro's door de plee en nog steeds geen stuurpapiertje
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Grapperhaus die wijst naar de burgemeesters om de beslissing te nemen om Carnaval door te laten gaan of te cancelen... Heel leuk dat het formeel misschien allemaal zo werkt, maar het is vrij triest dat ziekenhuisbestuurders op Nieuwsuur en andere media moeten pleiten voor het niet laten doorgaan van dergelijke evenementen omdat de zorgcapaciteit dat niet aan kan en dat de Rijksoverheid enkel het vingertje weet te wijzen naar de lokale burgemeesters.![]()
Verplicht iedereen laten afrijden in een landaulette, examinator achterin.quote:Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verder hoop ik nog op het festivalseizoen 2022 maar dat is op deze manier nog niet direct een gegeven.
Alleen met carrosserievormen uit 1910 krijgen we corona #samen onder controle.![]()
Maar wie van jullie is er voorstander van strenge maatregelen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Niemand.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar wie van jullie is er voorstander van strenge maatregelen?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Hmm... beterschap.quote:Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee alleen een kriebelhoest en proef soms bloed na het hoesten
En moe.
We gaan het zien
Ik duim voor je voor een snelle uitslag.![]()
![]()
Verhouding besmettingen en ziekenhuis is volgens mij niet veel anders dan vorig jaarquote:Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Zonder vaccin was het al einde verhaal dus ja vaccineren werkt, niet 100% maar toch.![]()
Als ze effectief zijn en een duurzame oplossing bieden.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar wie van jullie is er voorstander van strenge maatregelen?
Dat doen ze nu niet. Nu stellen ze alleen de ellende uit.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
We gooien er een polletje tegenaan...quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
POLL![]()
Ik zou geen andere oplossing weten op de korte termijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voorstander omdat het moet.![]()
Nouja het huidige pakket maatregelen moet nog effect gaan hebben, dus dat zal iets schelen. Maar echt positief is het allemaal wederom niet (of eigenlijk wel) .quote:Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Je kunt hem - kijkend naar het verleden - zo doortrekken. Begin december zitten we tegen en waarschijnlijk boven de 300blablablabla![]()
Wat vind jij streng?quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind zelf mondkapje + afstand + handen wassen + thuis blijven bij klachten en je dan laten testen zelf niet streng.
Maar de meeste mensen beginnen al te schuimbekken bij een mondkapje.![]()
Alfa vs Delta .quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Verhouding besmettingen en ziekenhuis is volgens mij niet veel anders dan vorig jaar![]()
Kijkend naar de eerste cijfers (mobiliteitscijfers bv.) gaan we gewoon geen of nauwelijks verschil merkenquote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het huidige pakket maatregelen moet nog effect gaan hebben, dus dat zal iets schelen. Maar echt positief is het allemaal wederom niet (of eigenlijk wel) .![]()
Afgelopen zaterdag gelukkig nog een festivalletje meegepakt. Zal voorlopig wel weer de laatste geweest zijn.
Inb4 superspreader event ja.![]()
Des te harder zullen ze vrijdag ingrijpen denk ik.. dan krijg je ineens weer paniekvoetbal.quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Benny het volgende:
[..]
Kijkend naar de eerste cijfers (mobiliteitscijfers bv.) gaan we gewoon geen of nauwelijks verschil merken“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou, dan help ik je natuurlijk hopen dat het a) doorgaat en b) je het haalt!quote:Op maandag 8 november 2021 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook anderhalf jaar geleden begonnen, dus als het nu niet mag of ik het niet haal heb ik daarmee wel een klein probleem![]()
Delta zorgt toch niet voor meer ziekenhuisopnames? Het is besmettelijker, maar als ik het goed herinner word je er niet zieker van.quote:![]()
Dit huidige pakket gaat 0 effect hebben en uitbreiding van de QR ook niet.
Echt, hou op, hoor.Go hard or go home![]()
He jakkie. Dan ben ik blij als ze zo'n ding dragen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat vind jij streng?
Ik vind zelf mondkapje + afstand + handen wassen + thuis blijven bij klachten en je dan laten testen zelf niet streng.
Maar de meeste mensen beginnen al te schuimbekken bij een mondkapje.![]()
![]()
Maar we hebben mondkapjes nu! Dan moet het wel goed gaan, toch?quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Benny het volgende:
[..]
Kijkend naar de eerste cijfers (mobiliteitscijfers bv.) gaan we gewoon geen of nauwelijks verschil merken![]()
Wat is de huidige vaccinatiegraad eigenlijk? 125k in een week erbij, dat valt me alleszins mee.quote:Flink meer prikken zonder afspraak gezet
In de afgelopen week zijn door de GGD's 125.154 vaccinaties uitgedeeld, waarvan 60.366 via 'prikken zonder afspraak'. Dat meldt GGD-koepel GGD GHOR Nederland. Dat komt neer op gemiddeld zo'n 8500 vrije inloopprikken per dag.
Afgelopen weekend zag de GGD GHOR de hoogste aantallen. Op beide dagen werden zo'n 20.000 vaccinaties gezet, waarvan 10.000 zonder afspraak.
De cijfers zijn een stuk hoger dan in oktober. Toen werden er gemiddeld zo'n 5000 tot 6000 prikken zonder afspraak per dag gezet.![]()
Tegen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie niet gevaccineerd is moet maar op de blaren zitten.
Wat mij betreft stoppen we ook met coronapatiënten voorrang geven op kankerpatiënten als het gaat om ziekenhuisbedden.blablablabla![]()
Dat vind ik niet streng. Bij streng denk ik aan maatregelen die ervoor zorgen dat een deel van de maatschappij of de gehele maatschappij wordt ontzien van niet-essentiele voorzieningen zoals horeca, winkels of zaken als een avondklok.quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat vind jij streng?
Maar de meeste mensen beginnen al te schuimbekken bij een mondkapje.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hondsdolheid is best dodelijk, lijkt me niet goed als mensen massaal schuimbekken. Dan is Covid ineens een klein probleem.quote:Op maandag 8 november 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
He jakkie. Dan ben ik blij als ze zo'n ding dragen.![]()
Ik begin langzaamaan te denken dat dit toch het dilemma is van de vergrijzing.
Veel ouderen zijn weer serieus bang en willen het liefst weer aangescherpte maatregelen.
En dat zie ik dus nog wel gebeuren. Weer een lockdown.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is een oprechte vraag hoor. Misschien zijn de dingen die je zegt niet zo vanzelfsprekend als je zelf lijkt te denken.quote:Op maandag 8 november 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, maar hier ga ik niet aan mee doen.. komop zeg![]()
Hangt er vanaf wat. Ondanks dat ik de evenementenbranche steun vroeg ik me al twee maanden terug af of avonden een vol Gelredome met Snollebollekes en weet ik het wat ik allemaal voorbij zag komen een goed idee vond als je tegelijk ook de rest af gaat schalen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het weer hersenloos dichtmikken van horeca zou ik onacceptabel vinden. Maar dat er iets meer maatregelen bij zullen komen kan ik me voorstellen. Ik zie in de praktijk gewoon dat op heel veel plekken de mensen die nu samen in de kroeg zitten dan gewoon samen thuis gaan zitten. Dus dat lost niks op behalve dat je ondernemingen en levens finaal nog verder naar de klote toe helpt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zit er dik in ja. Strategische zet van Mark en Hugo zodat ze niet naar familie hoeven met Kerst?quote:Op maandag 8 november 2021 15:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Nee. Liever maatregelen die pas over 6 weken ingaan. Dan kunnen we goed kijken hoe de maatschappij reageert![]()
Klopt, maar meer besmettingen is dus ook wel meer ziekenhuisopnames. Als we nu nog met de alpha-hadden gezeten was er een stuk minder aan de hand geweest. En als we nu nog zonder vaccin hadden gezeten dan zaten we nu in gillende paniek in code zwart gok ik.quote:Op maandag 8 november 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Delta zorgt toch niet voor meer ziekenhuisopnames? Het is besmettelijker, maar als ik het goed herinner word je er niet zieker van.![]()
Pssst. Iemand QR code kopen?
Je hoeft alleen een foto van je ID kaart en een foto waarbij je de ID kaart vasthoud te Whatsappen naar mijn vriend Ali![]()
Zal allemaal wel. Verhouding is nu hetzelfde dus net zoveel ziekenhuis bij zoveel besmettingen. Voor de zorg geen verschilquote:![]()
Viel te verwachten eigenlijk. Mensen zijn gevaccineerd en er helemaal klaar mee.quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Benny het volgende:
[..]
Kijkend naar de eerste cijfers (mobiliteitscijfers bv.) gaan we gewoon geen of nauwelijks verschil merkenblablablabla![]()
Laat dat strenge maar weg, we blijven lekker op het randje van de afgrond lopen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar wie van jullie is er voorstander van strenge maatregelen?![]()
Er zal eens moeten worden nagedacht over of de hele gezondheidszorg niet anders moet worden ingericht.quote:Op maandag 8 november 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegen.
Wie niet gevaccineerd is moet maar op de blaren zitten.
Wat mij betreft stoppen we ook met coronapatiënten voorrang geven op kankerpatiënten als het gaat om ziekenhuisbedden.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Op het werk werken wij ook niet extra thuis nu.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Klopt. Het virus gaat gewoon veel meer rond omdat er minder maatregelen zijn, en de maatregelen die er zijn zijn niet echt effectief. Daarnaast is de originele opmerking over die verhouding natuurlijk sowieso onzin, maar dat spreekt voor zichquote:Op maandag 8 november 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Delta zorgt toch niet voor meer ziekenhuisopnames? Het is besmettelijker, maar als ik het goed herinner word je er niet zieker van..
![]()
Oh nee dat is waar, maar "Alfa vs Delta" werd gebruikt als uitleg waarom jouw berekening niet significant anders was. Dat begreep ik niet helemaal.quote:Op maandag 8 november 2021 15:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, maar meer besmettingen is dus ook wel meer ziekenhuisopnames. Als we nu nog met de alpha-hadden gezeten was er een stuk minder aan de hand geweest. En als we nu nog zonder vaccin hadden gezeten dan zaten we nu in gillende paniek in code zwart gok ik.
Als we nu Delta hadden gehad zonder vaccin waren we nu al van de pandemie af geweest. Wel met 100k+ doden hoogstwaarschijnlijk, maar iedereen was dan ondertussen wel besmet geweest. Of we hadden de moeder aller lockdowns gehad.![]()
Nergens voor nodig aldus Rutte. Gaat prima zo.quote:Op maandag 8 november 2021 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zal eens moeten worden nagedacht over of de hele gezondheidszorg niet anders moet worden ingericht.blablablabla![]()
Je noemt eigenlijk de enige maatregelen waar ik nog wel achter sta bij hoge cijfers. Al vind ik mondkapjes niet heel veel toevoegen omdat de meerderheid ze toch verkeerd draagt.quote:Op maandag 8 november 2021 15:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat vind jij streng?
Maar de meeste mensen beginnen al te schuimbekken bij een mondkapje.
Ik zou het ook nog enigszins begrijpen als ze toch wat meer richting een 2G samenleving gaan; al zie ik dan liever dat ze gewoon duidelijk zeggen dat er een verplichting komt om je te vaccineren ipv te roepen dat het een keuze is; wetende dat het niet meer echt een keuze is voor sommigen als ze 2G laten gelden voor steeds meer zaken.
Maar sluitingen, en van die micro manage maatregelen (eerder sluiten bv) hoeven ze van mij niet meer mee aan te komen.![]()
Ik ben dit jaar gemiddeld 1 keer per maand naar het werk geweestquote:Op maandag 8 november 2021 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op het werk werken wij ook niet extra thuis nu.![]()
![]()
Vorig jaar lagen er 2300 personen in het ziekenhuis waarvan ruim 600 op de IC.quote:Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Verhouding besmettingen en ziekenhuis is volgens mij niet veel anders dan vorig jaar![]()
Die zullen dan wel weer een park of bos dichtgooien binnenkort.quote:Lange rijen bij Utrechtse teststraten, maar 'er is echt nog wel plek'
Het is druk bij de coronateststraten in Utrecht. Voor de XL-testlocatie bij de Utrechtse Jaarbeurs stonden vanmorgen lange rijen. Op sociale media klagen mensen dat ze geen afspraak kunnen inplannen, meldt RTV Utrecht.
Een woordvoerder van de GGD regio Utrecht zegt dat er momenteel veel mensen met coronaklachten zijn en dat de GGD zelf ook kampt met ziek personeel. Daarnaast is de maandag altijd al een drukke dag voor de teststraten.
De GGD adviseert om telefonisch een afspraak te maken als het online niet lukt. "Via coronatest.nl verloopt het niet altijd vlekkeloos. Met een telefoontje naar de afsprakenlijn moet het lukken, want we hebben echt nog wel plek op de locaties." Vanaf morgen heeft de XL-testlocatie ook twee ingangen. Een voor degenen die een afspraak hebben en een voor vrije inloop. "Dat maakt het proces hopelijk wat soepeler."
De provincie Utrecht is inmiddels donkerrood gekleurd op de Europese coronakaarten. Burgemeesters merken ook dat het aantal besmettingen flink oploopt. Burgemeeter Gert Jan Kats van Veenendaal liet vanmorgen weten erg geschrokken te zijn van het aantal positieve tests in zijn gemeente. Ook de burgemeesters van onder meer Vijfheerenlanden, Wijk bij Duurstede en Renswoude maken zich zorgen over het toenemend aantal besmettingen.![]()
Nee, die verhouding is op geen enkele manier hetzelfde. Gelukkig maarquote:Op maandag 8 november 2021 15:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Verhouding is nu hetzelfde dus net zoveel ziekenhuis bij zoveel besmettingen. Voor de zorg geen verschil.
![]()
Ja dat hoor je overal. Ik sta woensdag en donderdag op een evenement in de jaarbeurs. Voor werk, dus ik moet wel.quote:Op maandag 8 november 2021 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op het werk werken wij ook niet extra thuis nu.
Maar verstandig lijkt me dat niet. Zal een vreemde ervaring worden.![]()
Lintjes om bankenquote:Op maandag 8 november 2021 15:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die zullen dan wel weer een park of bos dichtgooien binnenkort.
Festivalhekken om bloempotten, zodat je daar niet op kan zitten![]()
![]()
Maar in Renswoude wonen 20 mensen ofzo, dus je zou denken dat het daar zo wel is uitgeraasd.quote:Op maandag 8 november 2021 15:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die zullen dan wel weer een park of bos dichtgooien binnenkort.Tap tap tap![]()
Alpha was er pas sinds december 2020? Volgens mij waren de besmettingen van het najaar vorig jaar nog van de gewone variant.quote:![]()
Vast dezelfde ouderen die massaal weer kapjes wilden volgens de peilingen, maar niet zo graag dat ze er al mee gingen lopen voordat het een plicht werd. Ja zure zeikopmerking, maar ik zie de bui alweer hangen zonder werk thuis te komen zitten en ik ben het spuug en spuugzat. En nee, een oplossing heb ik ook niet.quote:Op maandag 8 november 2021 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Veel ouderen zijn weer serieus bang en willen het liefst weer aangescherpte maatregelen.
En dat zie ik dus nog wel gebeuren. Weer een lockdown.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Voor veel mensen is het sowieso niet mogelijk om minder mobiliteit te hebben. Na anderhalf jaar lockdowns en maatregelen is een grote groep gewoon aan het vechten om verder te kunnen. Dat geldt voor veel mensen in mijn sector. Tijdelijk minder kan wel maar die rek is er nu echt uit.quote:Op maandag 8 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Viel te verwachten eigenlijk. Mensen zijn gevaccineerd en er helemaal klaar mee.![]()
Of er zijn veel meer besmettingen die onder de radar blijven dan in 2020, bijvoorbeeld omdat ze asymptomatisch zijn of omdat de bereidheid om bij milde klachten een afspraak te maken bij met name bij gevaccineerden lager is geworden en er ook zelftesten beschikbaar zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 15:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Verhouding is nu hetzelfde dus net zoveel ziekenhuis bij zoveel besmettingen. Voor de zorg geen verschil![]()
Waar is het kabinet? Oh wacht, die duiken weer.quote:Op maandag 8 november 2021 15:54 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Note: Twente staat er aanzienlijk beter voor dan Limburgzie email 27 oktober![]()
aftergenotquote:Als de kroeg sluit, begint de zoektocht naar de afterparty: ‘Natúúrlijk gaan mensen door’
Met de oplopende besmettingen is de horeca voorlopig niet af van de verplichte sluiting om middernacht. Wat gebeurt er op straat als de kroegen en clubs op slot gaan? Onze verslaggever ging een avond ‘afteren’.
23:37 uur: De laatste ronde
Niets wijst erop dat de avond in dit café in de Amsterdamse Pijp al over zijn hoogtepunt heen is. In de bedompte kroeg wordt gelimbodanst onder het been van een van de stamgasten door. Twee blondines in naveltruitjes zingen vol overgave mee met The Pointer Sisters, terwijl ze behendig door hun knieën zakken: ‘I’m so excited.’ En toch is hij daar, aangekondigd door een brul van de barman: ‘De laatste ronde!’
Lichte onrust in de ogen van enkele kroegtijgers die hier niet kwamen om zonder verovering huiswaarts te keren. Een jongen in een blazer neemt een slok bier en waagt het er dan toch maar op bij het meisje dat al enige tijd naast hem staat. ‘Kom je ook uit Amsterdam?’
Aan de bar zit Vincent (32) al vol ambitieuze plannen voor morgen. Sporten, de logeerkamer behangen en dan Ajax kijken. Toch bestelt hij nog twee bacootjes. De gepeperde rekening van 113 euro neemt hij lachend in ontvangst. Bang voor een kater is hij niet. ‘Dat is dus het fijne van die vroege sluiting’, vindt hij. ‘Je ligt op tijd in je nest. Normaal is je hele zondag verloren, maar morgen om negen uur ben ik gewoon weer helemaal ready.’
Niet iedereen deelt zijn enthousiasme voor de nachtsluiting. Als de lichten aangaan, laten sommige stamgasten zich maar moeilijk naar buiten vegen. Op het uitgaansplein klonteren groepen jongeren vanuit verschillende kroegen samen en kijken elkaar verwachtingsvol aan. Ondanks de miezerregen zijn er veel redenen om nog niet naar huis te gaan. De huidige Uber-prijzen, om maar wat te noemen. Omdat iedereen tegelijk een taxi nodig heeft, rekent de app hogere tarieven.
‘Ik snap er niks van’, verwoordt Jimi (30) de breed gedeelde frustratie op straat. Ik sta al vier uur lang naast deze man. Was hij voor twaalf uur niet besmettelijk en nu ineens wel? Natúúrlijk gaan mensen nog lang niet slapen, ze gaan door.’
00:35 uur: Waar is de after?
Als de magie en de middelen rond middernacht ergens nog niet zijn uitgewerkt, dan is het wel bij de technoclub in Amsterdam-West. De vraag is hier dan ook niet óf er een afterparty is, maar wáár. Ze schalt in het Engels over het plein uit de mond van een Amerikaanse expat. Zijn vriend staat er verontschuldigend naast. ‘Hij was pas om kwart over zeven klaar met werken, dus hij kwam wat laat. Hij begon er net lekker in te komen.’
Gelukkig voor de Amerikaan dienen de mogelijkheden zich soms vanzelf aan – dit keer in de gedaante van een vijftiger in een leren jack. ‘Niet eng bedoeld hoor, maar ik heb een gigantische kelder’, zegt hij tegen een groep vriendinnen. ‘Zelfs toen corona op zijn top was, had ik er honderd tot honderdvijftig man binnen. Jullie kunnen zo mee.’
Hoe aantrekkelijk dat aanbod ook klinkt, Melissa (28) en haar vrienden organiseren vanavond liever hun eigen feestje. Het wordt niet heel spannend hoor, zegt ze. ‘Beetje muziek, beetje water, beetje chillen.’ Het is niet dat ze voor de invoering van de verplichte sluitingstijd, eind september, nooit afterparty’s had na een clubavond. ‘Maar vroeger gebeurde het sporadisch en nu elke keer.’
Het komt misschien ook omdat ze het ‘sociale stukje’ zo heeft gemist, het bij elkaar zijn. Helemaal nu het aantal besmettingen weer oploopt, wil ze het er nog even van nemen. Want ze weet zeker dat de clubs de eersten zijn die straks weer de deuren moeten sluiten vanwege de ‘inschattingsfouten’ van het kabinet. ‘We hebben elkaar aangekeken vanavond en gedacht: misschien is dit wel weer ons laatste feestje’, zegt ze. ‘We hebben altijd zo veel bescherming voor religie, maar mensen snappen niet dat het nachtleven voor ons een soort religie is. Een uitlaatklep en een plek om te verbinden.’
Iets minder diepzinnig is de verklaring van Sjors (33) voor de populariteit van de afters. ‘Mensen zijn hedonistische wezens: ze willen altijd het ultieme genot proeven en gaan dus altijd even door’, zegt hij. ‘En we zijn natuurlijk gewoon verwende Hollandse jongens.’
01:00 uur: Snacken
Het ergste vindt Julie (19) het voor de horeca, zegt ze, terwijl ze op de hoek van de straat voor een snackbar kauwt op een afhaaldöner. Net als branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) eerder al stelde, kan ze zich maar al te goed inleven in al die ondernemers die knarsetandend moeten toezien hoe hun klandizie de euro’s stuksmijt aan bierkoeriers en flitsbezorgers in plaats van in de kroeg of club. ‘Het is economisch gezien gewoon naaiend.’
Al biedt de huidige tijd ook economische kansen. Want voor wie het niet lukt op straat een huisfeest te regelen, is er altijd – hoe kan het ook anders – een app. Deze zomer werd bijvoorbeeld Amigos gelanceerd, een soort Tinder voor thuisfeestjes, dat landelijk 44 duizend gebruikers heeft. Het eveneens recent opgerichte BASH heeft tienduizend actieve gebruikers. Zij kunnen laten weten dat ze een huisfeest zoeken, of kunnen zelf een evenement aanmaken. Zo begint om 01:25 uur op slechts 723 meter afstand van de snackbar ‘de ‘huisfissaaa’ van ene Sudy. Achttien ‘amigos’ hebben zich er al voor aangemeld. ‘Is king keta in the house?’ informeert Erwin nog wel even via de groepschat.
01:40 uur: ‘Loesoe in de sky’
Juliet (24) is liever degene die naar andermans afterparty’s gaat. Want ze weet: ‘Het wordt smerig, de buren gaan klagen, het is gewoon zuur. Maar iemand moet zijn huis opofferen.’ En omdat Juliets hoogbejaarde onderbuurvrouw dit weekend weg is, is zij dat. Dus klinkt De Jeugd van Tegenwoordig op haar etage in een knus jarendertighuis. Het gezelschap kan het refrein woord voor woord meezingen.
‘Dit is een unieke after’, verzekert een van de bezoekers. ‘Want iedereen hier komt uit Brabant en er worden geen drugs gebruikt.’ Aan drank is daarentegen geen gebrek. De bierkoerier heeft zojuist vijf nieuwe sixpacks afgeleverd, en voor wie zijn promillage wat wil opschroeven, staat op tafel een fles jenever. De schade is op dit uur één gesneuveld glas en één gesneuvelde bezoeker. Die ligt in een van de kamers aan de gang, met op de grond naast hem een blikje Hertog Jan.
Voor het uitbreken van de coronacrisis ging de 29-jarige Simon eigenlijk zelden naar afterparty’s. ‘Alleen als er toevallig een was en je had zin, dan ging je', vertelt hij. ‘Nu ga je echt op zoek.’ Hij vindt de sluiting om middernacht niet alleen onbegrijpelijk, hij denkt ook dat het averechts werkt. ‘In de kroeg weet je dat mensen een QR-code hebben, maar op afters wordt daar niet op gecontroleerd. Dus dan ga je van de veilige kroeg naar een after waar iedereen ongeacht vaccinatie kan binnenkomen.’
Van dat laatste is vanavond overigens waarschijnlijk geen sprake, want de genodigden zijn allemaal ‘via-via’s’: vrienden van vrienden of daar weer de huisgenoten van. Na drieënhalf uur drinken ligt ongeveer de helft horizontaal op de bank of op de grond. Een van de jongens heeft de pantoffels van de vrouw des huizes gevonden en aangetrokken. Juliet zet de televisie aan. Ook aan afteren komt een eind.
03:55 uur: Toch nog even door
Bijna vier uur na de sluiting van het café in De Pijp klinkt er toch nog een bass op het plein ervoor. Niet van het café zelf, maar uit het appartement er schuin boven. Door de openstaande Franse balkondeuren is te zien hoe de laatste uren van de nacht worden weggedanst.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maar ondertussen zijn het vooral de bejaarden die ik in de supermarkt zie die of geen mondkapje op hebben of dat ding lekker onder de neus dragenquote:Op maandag 8 november 2021 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
En dat zie ik dus nog wel gebeuren. Weer een lockdown.![]()
![]()
![]()
Tuurlijk wel. Er zijn voldoende onderwerpen waar iedereen een mening over heeft en van mening is dat het echt niet kan, maar het niet verboden is.quote:Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
maar er is geen sprake van dus in het echte leven.Maar nogmaals, je trekt nu de individuele keuze weer door naar het collectief. Iemand die de individuele keus maakt zich niet te laten vaccineren staat gelijk aan iemand die om welke andere reden dan ook op de IC terecht komt, ze gebruiken allebei 1 ziekenhuisbed.quote:Dat snap ik, maar nogmaals, als die individuele keuze zo een impact heeft als bij niet vaccineren (impact als in de groep is zo groot en de massaliteit waarmee men door die keuze op de IC terechtkomt + ook nog eens de duur van die impact) dan heeft die individuele keuze zo'n impact op de vrijheid van anderen, dat die keuze ingeperkt mag worden, of dat die consequenties van die keuze in alle redelijkheid niet meer door de maatschappij gedragen hoeven te worden.Het is niet alsof ziekenhuizen behandelingen verzinnen om de instroom maar hoog te houden. Als je voldoende capaciteit hebt om te voorkomen dat je grote achterstanden krijgt heb je niet "meer zorg" dan heb je precies genoeg zorg. Op het moment dat er dan een pandemie voorbij komt kun je tijdelijk zorg afschalen maar kun je sneller weer opschalen. Jouw argument zou alleen kloppen als de hoeveelheid zorg die nodig is vele malen meer is dan buiten een pandemie geleverd kan worden.quote:Klopt, nettoresultaat is dus 0.Ja, maar dat was niet de discussie.quote:Vaccineren is nogal laag drempelig lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |