abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 15:42:24 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202087313
Ik heb eind november mijn rij-examen. Zolang autootje rijden met iemand ernaast dus maar niet voor die tijd er af gegooid wordt ben ik tevreden.

Verder hoop ik nog op het festivalseizoen 2022 maar dat is op deze manier nog niet direct een gegeven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202087317
quote:
Ministerie: controle coronatoegangsbewijs kan beter
Uit onderzoek van het ministerie van Justitie en Veiligheid blijkt dat controle van het coronatoegangsbewijs "echt nog steeds beter kan". Dat zegt demissionair minister Grapperhaus. Vooral in de horeca en sportkantines gaat het vaak niet goed. "Er wordt niet optimaal naar coronatoegangsbewijzen gevraagd en nog minder goed naar legitimatie."

Het onderzoek gaat over een korte periode, voordat zaterdag de nieuwe maatregelen waren ingegaan. "Een nulmeting", in de woorden van Grapperhaus. Op dit moment loopt een nieuw onderzoek vanaf zaterdag tot en met komende woensdag.

De resultaten worden gebruikt om mede te bepalen of meer nieuwe coronamaatregelen nodig zijn. Of er nieuwe maatregelen komen, zal onder meer afhangen van de vraag of het gedrag van Nederlanders is veranderd. Zo wil het kabinet bijvoorbeeld weten of mensen minder reizen binnen Nederland.

Deze week komt ook een nieuw OMT-advies en zijn er verschillende overleggen. Naar verwachting wordt donderdag bekend of er een dag later weer een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge is.
En tot overmaat van ramp zijn we ook nog eens niet braaf genoeg geweest! oO/
  maandag 8 november 2021 @ 15:43:12 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202087318
quote:
2s.gif Op maandag 8 november 2021 15:39 schreef Benny het volgende:

[..]
149 ziekenhuisbedjes erbij
Okay dus 5564/149 en momenteel 11848/326 dus. Omgerekend iets van 37,34 op nu 36,34
Dat is dan zwaar klote want die verhouding zou flink minder moeten zijn als de vaccins het verschil zouden maken.
Toch? Of mis ik iets?
pi_202087322
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
In veel discussies komt dat regelmatig voorbij, ook buiten corona.

maar er is geen sprake van dus in het echte leven.
quote:
[..]
Ik wist dat deze kwam. Het ging me in mijn vergelijking niet om overvolle IC's, ligduur of anderen aansteken. Het ging om een individuele keuze die negatieve gevolgen heeft.

Dat snap ik, maar nogmaals, als die individuele keuze zo een impact heeft als bij niet vaccineren (impact als in de groep is zo groot en de massaliteit waarmee men door die keuze op de IC terechtkomt + ook nog eens de duur van die impact) dan heeft die individuele keuze zo'n impact op de vrijheid van anderen, dat die keuze ingeperkt mag worden, of dat die consequenties van die keuze in alle redelijkheid niet meer door de maatschappij gedragen hoeven te worden.
quote:
[..]
Ja, die opmerking heb je eerder ook gemaakt. Er is een beperkte hoeveelheid zorg, mensen gaan niet onnodig de IC op. Maar als tegenargument, de wachtlijsten zouden ook veel harder teruglopen dan.
Klopt, nettoresultaat is dus 0.
quote:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik er in mijn eentje iets aan kan doen, dan heb ik het het liefst op acceptabele voorwaarden. Ik ben van mening dat een QR code voor werk niet acceptabel is, mits het dusdanig laagdrempelig is dat het voor iedereen haalbaar is én dat deze zodra mogelijk is weer weggaat.
Vaccineren is nogal laag drempelig lijkt me
pi_202087323
quote:
2s.gif Op maandag 8 november 2021 15:40 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Met dat we nog steeds groei zien en het twee weken duurt voor die cijfers eventueel gaan dalen moeten er deze week bijna wel strenge maatregelen komen. Walgelijk.
blablablabla
  maandag 8 november 2021 @ 15:43:50 #31
14505 OProg
A Life in Music
pi_202087328
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien maar gewoon zonder een plan of idee weer een zak geld beloven. Dat werkt steeds zo lekker.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202087334
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verder hoop ik nog op het festivalseizoen 2022 maar dat is op deze manier nog niet direct een gegeven.
Ik ben bang dat als ze nu alles weer gaan schrappen dat een aantal festivals en concerten gewoon permanent gaan opdoeken, want die hebben al 2 jaar op rij enorme risico's moeten nemen en daarop in moeten teren.

Als er geen steunmaatregelen komen dan gaat hetzelfde gebeuren met een hoop horeca. Op die onzekerheid kun je gewoon geen onderneming runnen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 15:44:29 #33
pi_202087336
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Met dat we nog steeds groei zien en het twee weken duurt voor die cijfers eventueel gaan dalen moeten er deze week bijna wel strenge maatregelen komen. Walgelijk.
Echt totaal geen zin in alsnog. Ik wil ook gewoon een beetje vrijheid voelen.
pi_202087337
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Euw.... dat is raar.
Ik zou inderdaad dan op morgen rekenen als ik jou was. Kan het alleen maar meevallen. ;)
Niet te vervelende klachten hoop ik?
Nee alleen een kriebelhoest en proef soms bloed na het hoesten :')
En moe.
We gaan het zien :s)
Twiddel
  maandag 8 november 2021 @ 15:44:38 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202087340
quote:
Ik heb eind november mijn rij-examen. Zolang autootje rijden met iemand ernaast dus maar niet voor die tijd er af gegooid wordt ben ik tevreden.

Mijn zoon is al anderhalf jaar bezig met rijlessen omdat alles steeds dicht is gegooid. Eind december zou hij eindelijk mogen. Ik voorzie dat het afgeblazen wordt en straks alles verlopen is. Zijn theorie, zijn medische keuring. Honderden euro's door de plee en nog steeds geen stuurpapiertje ;(
pi_202087341
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lekker, die onderzoeken die open deuren intrappen. Volgende water is nat.
pi_202087343
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:39 schreef Maver24 het volgende:
Vaccineren heeft echt geholpen. Mooie lage cijfers. Weinig in het ziekenhuis. Laat me niet lachen. We zijn in het ootje genomen. Hoogste maandag ooit. Dik in de groei, afvlakking ver weg. This is very very bad.
Zonder vaccin was het al einde verhaal dus ja vaccineren werkt, niet 100% maar toch.
  maandag 8 november 2021 @ 15:44:46 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202087344
quote:

[..]
Broek omlaag en de klappen van Hugo en Ferd in ontvangst nemen.
pi_202087348
quote:

[..]
Je kunt hem - kijkend naar het verleden - zo doortrekken. Begin december zitten we tegen en waarschijnlijk boven de 300
pi_202087354
quote:
15s.gif Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Echt totaal geen zin in alsnog. Ik wil ook gewoon een beetje vrijheid voelen.
Wij kunnen dan wel klaar zijn met Corona, Corona is dat duidelijk niet met ons.
blablablabla
pi_202087355
quote:
11s.gif Op maandag 8 november 2021 15:41 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ok, welk probleem?
Sorry, maar hier ga ik niet aan mee doen.. komop zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 15:45:27 #42
pi_202087356
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn zoon is al anderhalf jaar bezig met rijlessen omdat alles steeds dicht is gegooid. Eind december zou hij eindelijk mogen. Ik voorzie dat het afgeblazen wordt en straks alles verlopen is. Zijn theorie, zijn medische keuring. Honderden euro's door de plee en nog steeds geen stuurpapiertje ;(
Ik ben zelf ook anderhalf jaar geleden begonnen, dus als het nu niet mag of ik het niet haal heb ik daarmee wel een klein probleem :{
pi_202087359
Grapperhaus die wijst naar de burgemeesters om de beslissing te nemen om Carnaval door te laten gaan of te cancelen... Heel leuk dat het formeel misschien allemaal zo werkt, maar het is vrij triest dat ziekenhuisbestuurders op Nieuwsuur en andere media moeten pleiten voor het niet laten doorgaan van dergelijke evenementen omdat de zorgcapaciteit dat niet aan kan en dat de Rijksoverheid enkel het vingertje weet te wijzen naar de lokale burgemeesters.
pi_202087360
quote:

Verplicht iedereen laten afrijden in een landaulette, examinator achterin.

Alleen met carrosserievormen uit 1910 krijgen we corona #samen onder controle.
  Redactie Sport maandag 8 november 2021 @ 15:46:03 #45
pi_202087361
Maar wie van jullie is er voorstander van strenge maatregelen?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 november 2021 @ 15:46:16 #46
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202087366
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niemand.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202087375
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Nee alleen een kriebelhoest en proef soms bloed na het hoesten :')
En moe.
We gaan het zien :s)
Hmm... beterschap.
Ik duim voor je voor een snelle uitslag. :)
pi_202087377
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:44 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Zonder vaccin was het al einde verhaal dus ja vaccineren werkt, niet 100% maar toch.
Verhouding besmettingen en ziekenhuis is volgens mij niet veel anders dan vorig jaar
pi_202087378
quote:
Als ze effectief zijn en een duurzame oplossing bieden.

Dat doen ze nu niet. Nu stellen ze alleen de ellende uit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202087380
quote:
We gooien er een polletje tegenaan...
POLL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')