Maar natuurlijk ken je K3 wel, iedereen die Nederlands spreekt kent K3! Zo niet moet minimaal één van de onderstaande albums je op zijn minst bekend voorkomen:quote:Wikipedia zegt het volgende:
K3 is van oorsprong een Belgische meidengroep met een Nederlandstalig pop repertoire voornamelijk gericht op een jeugdig publiek.
De naam van de groep verwijst naar de eerste letters van de voornamen van de oorspronkelijke bezetting. De Belgische zangeressen Karen Damen, Kristel Verbeke en Kathleen Aerts waren verantwoordelijk voor de doorbraak van K3. Aerts verliet in 2009 de groep en werd opgevolgd door de Nederlandse Josje Huisman.
Op 6 november 2015 zijn Karen, Kristel en Josje opgevolgd door Kleiduifje Meijer, Hanne Verbruggen en Marthe De Pillecyn. Deze opvolging is tot stand gebracht door K3 zoekt K3, een talentenshow op tv uitgezonden door SBS6 en VTM.
Ik denk dat het er vooral over gaat dat er juist drie kandidaten onderaan stonden waar zij het wél volledig mee zagen zitten. Maar de commentaar op Remi was ook totaal buiten de perken, en zoiets zeggen ze ook ongeveer in K2 Zoekt Mee - dat je iemand niet naar huis kan sturen met zo'n commentaar. Daar zou hij totaal niet mee gebaat zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:38 schreef Melissa97 het volgende:
Ik ben echt ontdaan door deze uitslag. Ik zag het helemaal zitten met Kato, en Manou heeft het ook supergoed gedaan. Kato, Remi & Manou zijn de meest oprechte kandidaten in mijn ogen.
Hanne & Marthe waren ook flink ontdaan zo te zien. Wat zal ze zo kwaad/verdrietig hebben gemaakt?
Het kan best zijn dat er 2/3 kandidaten elke keer doorgaan die zij totaal niet zien zitten,
Dit denk ik ook… ben benieuwd wie er volgende week door de mand valt en wie juist goed in de mand past.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:45 schreef WatIkWil het volgende:
[..]
Uiteraard. Die zitten helemaal in dat K3-keurslijf waar de huidige kandidaten telkens voor gewaarschuwd zijn. En Julia gaat dat keurslijf op een dag ook zat zijn en dan wordt het weer drama.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:56 schreef Poedelpoes het volgende:
Geen nieuwe grappige titel voor de topic? 😭
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik had het ook wel interessanter gevonden als we daadwerkelijk (een deel van) het gesprek tussen Hanne en Marthe over wie ze meenemen konden zien, maar dat zit er ook niet in. Dus uiteindelijk is het gewoon een soort van verkapte reaction video, waarvan de grootste reacties al in de gewone aflevering zitten.quote:Op zondag 7 november 2021 01:15 schreef Poedelpoes het volgende:
Die afleveringen van K2 zoekt Mee worden steeds minder… heel leuk dat gekut met de bitterballen en de kroketten maar wil gewoon bet commentaar van Hanne en Marthe zien.
100% kans dat ze Diede blond gaan maken hahaquote:Op zondag 7 november 2021 07:54 schreef Maartel het volgende:
Die TikTok promo had beter kunnen eindigen met ‘wordt het een blond meisje, of niet?’
1. Amyquote:Op zondag 7 november 2021 12:03 schreef Poedelpoes het volgende:
1. Amy
2. Celester
3. Luca
4. Julia
5. Remi
6. Diede
1. Celesterquote:Op zondag 7 november 2021 12:03 schreef Poedelpoes het volgende:
Wat is jullie ranking tot nu toe?
1. Amy
2. Celester
3. Luca
4. Julia
5. Remi
6. Diede
Met dit tabelletje is toch wel vreemd dat Manou weg moest. Maar waarschijnlijk is het een combinatie van het feit dat ze haar geen twee keer achter elkaar wilden redden, en dat als Remi en Kato beiden weg zouden gaan, er alleen nog Amy als Vlaamse kandidaat over zou blijven.quote:
Ik volg die logica niet helemaal. Had dan Kato gered denk ik dan. Los van deze overwegingen begrijp ik de keuze van Hanne en Marthe (als ze echt iets te kiezen hebben) ook werkelijk niet. Ze hebben zich eerder al eens laten ontvallen dat ze Remi niet zo bij K3 zien. Kato was een realistische en goede optie geweest, Remi is dat niet. Moest Remi in de wedstrijd blijven vanwege zijn banden met Studio 100?quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef Danawinter het volgende:
[..]
Met dit tabelletje is toch wel vreemd dat Manou weg moest. Maar waarschijnlijk is het een combinatie van het feit dat ze haar geen twee keer achter elkaar wilden redden, en dat als Remi en Kato beiden weg zouden gaan, er alleen nog Amy als Vlaamse kandidaat over zou blijven.
Goeie observatie! Dit viel mij ook al op. Je staat inderdaad gewoon al 100 punten voor als je een K3-classic brengt dan een of ander onbekend HKM-nummer.quote:Op zondag 7 november 2021 01:24 schreef bogtrotter het volgende:
Plots een zeer random observatie: Celester heeft tot nu toe als solo's enkel nog maar Kathleen-nummers gezongen ("Hippie Shake", "Trouwen" en nu godzijdank "Kusjesdag").
Dat kan een raar toeval zijn, maar onbewust stuurt iemand haar toch die richting uit. Zij heeft daardoor over de hele lijn tot hier toe de meest "aangename" nummers mogen zingen, vooral omdat het ook telkens over de originele backing track ging.
Amy heeft ook enkel nog maar nummers van de eerste generatie gezongen (Hart Verloren, 3 Biggetjes en Borst vooruit). Borst Vooruit was wél een beetje een misser - zowel performance als nummerkeuze.
Diede heeft tot hiertoe de meeste nummers van de huidige line-up gezongen (Bikini vol zand, Liefde is overal), evenveel als Kato (Play-o, Ushuaia). En enkel de twee jongens hebben al een nummer van iedere line-up gebracht. Dat is natuurlijk grotendeels toevallig, maar goed.
eens.quote:Op zondag 7 november 2021 15:29 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik volg die logica niet helemaal. Had dan Kato gered denk ik dan. Los van deze overwegingen begrijp ik de keuze van Hanne en Marthe (als ze echt iets te kiezen hebben) ook werkelijk niet. Ze hebben zich eerder al eens laten ontvallen dat ze Remi niet zo bij K3 zien. Kato was een realistische en goede optie geweest, Remi is dat niet. Moest Remi in de wedstrijd blijven vanwege zijn banden met Studio 100?
Ik denk eerder om nog 2 jongens in de strijd te houden.quote:Op zondag 7 november 2021 15:29 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik volg die logica niet helemaal. Had dan Kato gered denk ik dan. Los van deze overwegingen begrijp ik de keuze van Hanne en Marthe (als ze echt iets te kiezen hebben) ook werkelijk niet. Ze hebben zich eerder al eens laten ontvallen dat ze Remi niet zo bij K3 zien. Kato was een realistische en goede optie geweest, Remi is dat niet. Moest Remi in de wedstrijd blijven vanwege zijn banden met Studio 100?
Ik denk dat ze daar volledig van op de hoogte zijn. Wij zien dat al vanuit onze huiskamers, en zij zien ook alles wat achter de schermen plaatsvindt. Zij zijn er heus wel van bewust dat Gert alle touwtjes in handen heeft en dat er helemaal niks gebeurt wat Gert niet goedkeurt (inclusief de acties van Gordon).quote:Op zondag 7 november 2021 17:07 schreef Maartel het volgende:
In hoeverre zullen Hanne en Marthe merken hoe erg de show gestuurd wordt (ik bedoel: ze werken er zelf aan mee, tenzij ze echt heel naief zijn en denken dat ze wat in te brengen hebben) en daarmee ook door hebben hoe het destijds bij hun eigen show ging?
Brabants, komt ze ook gewoon vandaag toch. Een zachte g die ik niet prettig vind (niet zoals bij Vlamingen).quote:Op zondag 7 november 2021 17:48 schreef Poedelpoes het volgende:
Wat voor accent horen jullie toch bij Diede? Ik hoor helemaal niks.
Zo'n video met het formaat van een postzegel ziet er niet uit. Had je gewoon even kunnen vragen, is voor mij geen moeite. Hier zijn ze beter te bekijken:quote:Op zondag 7 november 2021 11:21 schreef WatIkWil het volgende:
Op VTM.be zijn werkelijkse vlogs te vinden gemaakt door de kandidaten, maar ik heb die tot dusver nooit kunnen bekijken omdat ik in NL woon en ik was vergeten dat ze bestonden. Ik heb ze nu op Instagram gevonden.
Oh ik vind dat persoonlijk helemaal niet vervelend. Ik vind juist Natalia’s accent het vervelendst.quote:Op zondag 7 november 2021 17:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Brabants, komt ze ook gewoon vandaag toch. Een zachte g die ik niet prettig vind (niet zoals bij Vlamingen).
Manou had deze week overigens ook een érg storende r tijdens het zingen, maar goed, die ligt er toch uit nu.
Dat is Kempisch of Kempens, maar taalkundig behoort dat ook tot de Brabantse dialecten. Natalia is opgegroeid in Oevel, een deelgemeente van Westerlo, waar Kathleen Aerts ook is opgegroeid. Maar bij Kathleen hoor je dat niet zo, mogelijk omdat ze een opleiding tot onderwijzeres heeft gedaan met veel aandacht voor dictie. Natalia kan best AN (Algemeen Nederlands) spreken (ze heeft in Antwerpen de opleiding Tolk/Vertaler Spaans en Engels gedaan) maar ze verdomt het gewoon. Beetje zoals Karen Damen die ook meestal Antwerps spreekt.quote:Op zondag 7 november 2021 21:05 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Oh ik vind dat persoonlijk helemaal niet vervelend. Ik vind juist Natalia’s accent het vervelendst.
Dit is echt zo trouwens, het is een soort combinatie van filler / de K3 vlog en het programma snack mastersquote:Op zondag 7 november 2021 01:15 schreef Poedelpoes het volgende:
Die afleveringen van K2 zoekt Mee worden steeds minder… heel leuk dat gekut met de bitterballen en de kroketten maar wil gewoon bet commentaar van Hanne en Marthe zien.
Ik was wel positief verbaasd dat Hanne en Marthe bij het einde van de aflevering zich tussen de regels door zo kritisch durfden te uitten op het programma. Maar zoals je zegt hebben ze tijdens K3 zoekt K3 de vruchten geplukt van door Gert achter de schermen uitgekozen te zijn, en nu hetzelfde weer gebeurt met een derde groepslid die ze door de strot wordt geduwd waar ze misschien minder blij mee zijn is het huilen met de pet op.quote:Op zondag 7 november 2021 17:14 schreef WatIkWil het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar volledig van op de hoogte zijn. Wij zien dat al vanuit onze huiskamers, en zij zien ook alles wat achter de schermen plaatsvindt. Zij zijn er heus wel van bewust dat Gert alle touwtjes in handen heeft en dat er helemaal niks gebeurt wat Gert niet goedkeurt (inclusief de acties van Gordon).
Marthe zal tijdens haar eigen deelname ook al wel wat meer geweten hebben dan sommige anderen want die had destijds al meer ervaring met Studio 100. Dan kun je beter inschatten hoe de zaken daar gaan, omdat je al bent gewend dat bepaalde informatie niet naar buiten mag komen, dat je bepaalde vragen niet mag stellen o.i.d. Ze zullen best gemerkt hebben dat Hanne vanaf het begin al een favorietje was, en dat Marthe later naar voren geschoven werd.. maar als je daar zelf van profiteert, dan vind je dat niet zo'n probleem.
quote:Op maandag 8 november 2021 14:16 schreef Poedelpoes het volgende:
Het wordt sowieso huilen. Als het niet klikt krijg je straks weer een nieuw zoektocht en dan ze hebben geen plottwists meer over om die interessant te maken.
Denk dat het toch Amy zal worden of die nu vals zingt of niet, daar klikken ze toch het meeste mee.
Waar baseer je dat op? Ik snap je wel maar we hebben eigenlijk maar 2 fragmentjes gezien waar uit dit blijkt, de auditie en gesprekje in show 1. Als je bijvoorbeeld naar K2 zoekt mee kijkt dan zijn ze bij veel kandidaten enthousiast. Ze waren helemaal lyrisch bij het optreden van Manou in show 2, Marthe krijgt steeds kippenvel van Diede, ze waren oprecht heel verdrietig dat Remi zo'n commentaar/weinig sterren kreeg. Ik denk serieus dat ze het wel zien zitten met alle overgebleven kandidaten.quote:Op maandag 8 november 2021 14:16 schreef Poedelpoes het volgende:
Het wordt sowieso huilen. Als het niet klikt krijg je straks weer een nieuw zoektocht en dan ze hebben geen plottwists meer over om die interessant te maken.
Denk dat het toch Amy zal worden of die nu vals zingt of niet, daar klikken ze toch het meeste mee.
Ik vind de vraag veel interessanter of dat negatieve commentaar van Gordon Hanne en Marthe er wellicht toe heeft gebracht hun Golden Ticket aan Remi te geven? Met name de opmerking van Marthe dat Remi met een dergelijk commentaar rijp zou zijn voor de psycholoog als hij naar huis zou worden gestuurd doet mij vermoeden dat dit commentaar wellicht de doorslag heeft gegeven om voor Remi te kiezen. En als dat zo is, dan is dat Gordon wel degelijk kwalijk te nemen. Iedereen weet namelijk dat Remi het echt niet gaat worden omdat er geschiktere kandidaten zijn. Hanne en Marthe hadden voor Kato of voor Manou moeten kiezen.quote:
Extra zuur dan ja, dat Kato dan op deze manier moet afvallen.quote:Op maandag 8 november 2021 15:24 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik vind de vraag veel interessanter of dat negatieve commentaar van Gordon Hanne en Marthe er wellicht toe heeft gebracht hun Golden Ticket aan Remi te geven? Met name de opmerking van Marthe dat Remi met een dergelijk commentaar rijp zou zijn voor de psycholoog als hij naar huis zou worden gestuurd doet mij vermoeden dat dit commentaar wellicht de doorslag heeft gegeven om voor Remi te kiezen. En als dat zo is, dan is dat Gordon wel degelijk kwalijk te nemen. Iedereen weet namelijk dat Remi het echt niet gaat worden omdat er geschiktere kandidaten zijn. Hanne en Marthe hadden voor Kato of voor Manou moeten kiezen.
Wat zouden die praktische zaken zijn waar ze het over heeft?quote:
Ja vind wel mooi dat iemand een keer eerlijk is en eigenlijk wist ik dat het wel zo iets zou zijn.quote:Op maandag 8 november 2021 18:56 schreef Maartel het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ze best veel vertelt. Geen idee wat er dan nog is wat ze 'niet mag vertellen'
De opnames zijn wel deze week dus ?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:44 schreef Poedelpoes het volgende:
Deze week gaan de kandidaten met Hanne en Marthe trouwens nog bestaande K3 nummers zingen en in de finale hopelijk nieuwe K3 nummers. Ik hoop weer op een bopje zoals Jij bent de bom. 💃🏾
Ja, die zijn vandaag, dus mogelijk in volle gang op dit moment.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:14 schreef Momo het volgende:
[..]
De opnames zijn wel deze week dus ?
Ik herinner me van vorige keer nog een liveverslag van iemand die er bij was ('OMG ER IS EEN NUMMER WAARIN ZE JODELEN???') en heb hier zin inquote:Op woensdag 10 november 2021 17:44 schreef Poedelpoes het volgende:
Deze week gaan de kandidaten met Hanne en Marthe trouwens nog bestaande K3 nummers zingen en in de finale hopelijk nieuwe K3 nummers. Ik hoop weer op een bopje zoals Jij bent de bom. 💃🏾
Remi en Celester is mijn gokquote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef Poedelpoes het volgende:
Wie zijn er volgens jullie afgevallen gister?
Ik zou zeggen Remi & Celester, maar ik zag ergens dat H&M in de halve finale geen invloed hebben, weet niet of dit waar is, maar als dit zo is, dan zie ik Celester doorgaan in plaats van Amy.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef Poedelpoes het volgende:
Zouden ze al niet eerder voorzichtig hebben gekeken of het bij elkaar past, ook kwa zangstem. Zou wel heel awkward zijn als dadelijk blijkt dat er maar eentje echt goed klinkt tussen H&M...quote:Op donderdag 11 november 2021 11:25 schreef Eightyone het volgende:
Luka en Celester zullen wel afgevallen zijn.
Remi heeft ten opzichte van Luka nog het voordeel dat 'ie klein en blond is. Er wordt in de komende aflevering gericht gekeken naar of het allemaal een beetje bij elkaar past, hè.
Ik denk sowieso Celester, en de andere hangt van het optreden met H&M af. Als het plaatje met Luca er ongemakkelijk uitziet zal de jury dat vast benoemen en zal het publiek Luca eruit stemmen. Als het optreden met Luca goed valt dan zie ik Remi juist afvallen.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:26 schreef Poedelpoes het volgende:
Jup ik denk ook dat het of of wordt. Diede, Julia en Amy zijn gewoon finale materiaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 11:39 schreef TeddyOliver het volgende:
[..]
Ik denk sowieso Celester, en de andere hangt van het optreden met H&M af. Als het plaatje met Luca er ongemakkelijk uitziet zal de jury dat vast benoemen en zal het publiek Luca eruit stemmen. Als het optreden met Luca goed valt dan zie ik Remi juist afvallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 november 2021 14:33 schreef Million_Lights het volgende:
Youtube viewsOef, de lage views voor Celester beloven niet veel goed. Alhoewel, de jury is elke week louter positief over haarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan, als de finale met Luca is, denk ik dat ze bruin blijft, als de finale remi/celester bevat, dan wordt ze denk ik wel blond haha. (denk dat finale Diede, Julia, Amy, Luca is)quote:Op donderdag 11 november 2021 14:52 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[ twitter ]
Wordt Diede de volgende aflevering al een blondje of voor de finale?
Hanne en Marthe dropten tijdens 'K2 zoekt mee' al een beetje dat blond haar een voordeel is, tijdens die foto's met de celebrity zangers.
23 jaar? beetje raar om te vieren, 25 beter nummer hahaquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Poedelpoes het volgende:
Bestaan ze al 23 jaar?????
[ twitter ]
Zou leuk zijn als Studio 100 of K3 zelf iets zou posten ter ere van dit met zo’n oude foto maar vast niet.. zie het ook wel voor mw dat ze 2024 gebruiken als jubileum jaar ipv 2023. 😩
Hahaha das waar. Is ook meer de fans die iets doen nu.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:59 schreef Arlique het volgende:
[..]
23 jaar? beetje raar om te vieren, 25 beter nummer haha
In feite weet niemand precies wanneer K3 is opgericht. Ik heb daarover hier op het forum nog eens een discussietje gehad met Sisi. Er is een foto met Karen, Kristel en Kathleen, gemaakt backstage bij een optreden in een sporthal in Ardooie, waarvan door Hein Didioffzky, die samen met K3 op die foto staat, wordt beweerd dat die foto in februari 1998 zou zijn gemaakt. Maar ik denk dat dat niet kan kloppen omdat Karen en Kristel in een krantenartikel beweren dat zij Kathleen voor het eerst hebben ontmoet in augustus 1998 op een terras in Sint-Niklaas (het legendarische Bell's Café) en dat wordt ook gestaafd door wat Kathleen in haar boek Mijn leven als K1 beschrijft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Poedelpoes het volgende:
Bestaan ze al 23 jaar?????
[ twitter ]
Zou leuk zijn als Studio 100 of K3 zelf iets zou posten ter ere van dit met zo’n oude foto maar vast niet.. zie het ook wel voor me dat ze 2024 gebruiken als jubileum jaar ipv 2023. 😩
Dat heb ik bij Diede 💀quote:Op zondag 14 november 2021 00:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wij kijken dit terug dat donkere meisje kan beter bij kinderen voor kinderen zo klinkt ze ook.
Die daarvoor was leuk die blonde met krullen.
Die zat daar weer voor die vonden we te jong overkomen.quote:
Inderdaad, dit moet bijna wel bewust zijnquote:Op zondag 14 november 2021 00:45 schreef Poedelpoes het volgende:
Het is duidelijk dat er 0 moeite is gestoken in de outfits van de jongens. Wat vreselijk. Luca past er op deze helemaal niet tussen.
Ja! Opvallend! Misschien is ze de grote verassing van de halve finale? 💀quote:Op zondag 14 november 2021 13:20 schreef TeddyOliver het volgende:
[..]
Opvallend dat Diede er niet inzit, ben heel benieuwd welk nummer zij doet.
Zouden we hier echt iets achter moeten zoeken? is toch gewoon een promo team die wat random stukjes pakt. Als het echt een productie team was dan zouden we bijvoorbeeld ook niet zien wie er nu op stoel 3 zit in dat shot met Amy..quote:Op zondag 14 november 2021 16:17 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Ja! Opvallend! Misschien is ze de grote verassing van de halve finale? 💀
Weet niet of het waar is, maar ergens werd verteld dat iedereen nummer met H&M doet, top 3 gaat door. andere 3 moeten nog een solo en beste daarvan gaat door. Dus 9 nummers..?quote:Op zondag 14 november 2021 17:32 schreef Momo het volgende:
Zullen ze ook allemaal nog een eigen nummer zingen? 6 nummers voor een hele avond is wel weinig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |