quote:
Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Poedelpoes het volgende:Bestaan ze al 23 jaar?????
[
twitter ]
Zou leuk zijn als Studio 100 of K3 zelf iets zou posten ter ere van dit met zo’n oude foto maar vast niet.. zie het ook wel voor me dat ze 2024 gebruiken als jubileum jaar ipv 2023. 😩
In feite weet niemand precies wanneer K3 is opgericht. Ik heb daarover hier op het forum nog eens een
discussietje gehad met Sisi. Er is een
foto met Karen, Kristel en Kathleen, gemaakt backstage bij een optreden in een sporthal in Ardooie, waarvan door Hein Didioffzky, die samen met K3 op die foto staat, wordt beweerd dat die foto in februari 1998 zou zijn gemaakt. Maar ik denk dat dat niet kan kloppen omdat Karen en Kristel in een
krantenartikel beweren dat zij Kathleen voor het eerst hebben ontmoet in augustus 1998 op een terras in Sint-Niklaas (het legendarische Bell's Café) en dat wordt ook gestaafd door wat Kathleen in haar boek
Mijn leven als K1 beschrijft.
Voordat Kathleen bij de groep kwam vormden Karen en Kristel samen met de blonde
Kelly Cobbaut het trio Mascara dat toen voor de grap al vaak K3 werd genoemd omdat de voornamen allemaal met een K begonnen. Mascara was in 1997 opgericht door Niels William die oorspronkelijk een Vlaamse versie van de Spice Girls in gedachten had. Maar William besloot het bij een trio te houden nadat hij op de Nederlandse televisie een optreden van
Linda, Roos & Jessica had gezien. Toen Kelly de groep verliet omdat ze in Nederland een musicalstudie wilde gaan volgen ging William op zoek naar een vervangster. Die dacht hij gevonden te hebben in
Deborah Ostrega, maar zij haakte op het allerlaatste moment af omdat ze het uiteindelijk toch niet zag zitten om in het Nederlands te zingen.
William ging opnieuw op zoek naar een vervangster en dat werd Kathleen die bij William in beeld was gekomen door haar hoofdrol in de Studio 100 musical
Sneeuwwitje. Kathleen had toen al enkele jaren zangervaring en enige landelijke bekendheid door haar deelname aan de Soundmixshow in 1995 waar ze de derde plaats had behaald en tevens in 1997 waar ze de halve finale bereikte. Kathleen was in de musical oorspronkelijk de understudy van hoofdrolspeelster Sanne Denotté, maar nadat die had geweigerd de prins in de musical te kussen kreeg Kathleen de rol. De musical ging in première op 3 april 1998, waaruit volgt dat Didioffzky zich moet vergissen als hij beweert dat de foto met K3 in de sporthal in Ardooie in februari 1998 zou zijn gemaakt.
Na de musical bracht Kathleen in 1998 onder de artiestennaam Cath haar eerste single
My Love Won't Let You Down uit, een cover van
Mon c½ur qui craque uit 1983 van de Waalse zangeres Nathalie Gabay. De CD single van Kathleen bevat ook een
Nederlandse versie van het nummer.
Niels William bracht Kathleen in contact met Karen en Kristel en bij hun eerste ontmoeting in Sint-Niklaas klikte het meteen. Kathleen trad toe tot de groep en omdat de drie namen nu toevallig(?) opnieuw allemaal met een K begonnen werd besloten de naam Mascara definitief te veranderen in K3.
Korte tijd later, in oktober 1998, werd de eerste single
Wat ik wil uitgebracht waarvoor zelfs een heuse
videoclip werd gedraaid in het Shoppingcenter Gent Zuid. Karen, Kristel en Kathleen waren op 13 november 1998, vandaag exact 23 jaar geleden, voor het eerst samen als K3 op TV in het programma
10 om te zien waar ze toen hun
eerste single brachten. Dit is de datum waaraan Lars in zijn tweet refereert. Maar K3 bestaat vandaag dus al langer dan 23 jaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 16-11-2021 14:34:54 ]