Britse variant? Maar al escaped die beter, vaccin is nog steeds effectief. Alleen iets minder.quote:Op vrijdag 5 november 2021 01:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vat de theorie die toen hier (en via zo'n Franse arts) besproken werd even heel kort samen:
Als je op het hoogtepunt van een pandemie gaat vaccineren, terwijl er talrijke infecties ontstaan elke dag, dan ontstaat er een selectiedruk op het virus om om het vaccin heen te gaan werken. En als er maar genoeg mutaties mogelijk zijn, is de kans aannemelijk dat er een variant ontstaat die inderdaad aan het vaccin ontsnapt. Want die mutatie heeft dan voordeel.
Dat werd gezien als een groot risico.
Nu zijn we een driekwart, bijna heel jaar, verder. Hoe staat het hiermee?
Raar verhaal, alsof er geen schaarste is aan middelen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er is een groep mensen die om diverse redenen zich absoluut niet willen laten vaccineren. Daar valt ben ik bang niet zo veel aan te veranderen. Ik ben bang dat men wellicht de kant uit gaat om corona patiënten geen voorrang meer te geven een ziekenhuis in België
Lijkt me raar toch...quote:Op vrijdag 5 november 2021 07:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zie je ook met mondkapjes, de helft van de mensen (oid) is voor invoering, bijna niemand draagt ze zonder bevel van Bassie en Adriaan.
Och kom.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:20 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dat dus. Iedereen met een gedegen argumentatie over een bepaald onderwerp kan en moet een mening hebben. Maar soms is het gewoon beter om te luisteren naar mensen die wel ergens voor doorgeleerd hebben.
Helaas hebben de mensen zelf niet door dat ze of dom zijn in het algemeen of dat ze ergens geen verstand van hebben.
Maar lijkt me wel dat de politiek de mening van het OMT serieus in overweging neemt, maar ze nemen ook niet blind alles over.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och kom.
Kuipers en Marion zijn ook klimaat experts wist je dat. En Gommers viroloog.
We mogen ook echt wel zelf een beetje nadenken. De expertise van een expert is ook maar op een nauw stukje en vaak is er echt veel gewoon onzeker. Daarnaast veel raakvlakken met beleid buiten het expertise onderdeel van de expert... Nee de politiek moet het land besturen niet het OMT.
Als we naar de experts van het red team hadden geluisterd zaten we allemaal in een lockdown.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och kom.
Kuipers en Marion zijn ook klimaat experts wist je dat. En Gommers viroloog.
We mogen ook echt wel zelf een beetje nadenken. De expertise van een expert is ook maar op een nauw stukje en vaak is er echt veel gewoon onzeker. Daarnaast veel raakvlakken met beleid buiten het expertise onderdeel van de expert... Nee de politiek moet het land besturen niet het OMT.
Je moet toch ergens naar blaffen, ik zou het zelf nooit doen hoor. Een agent die een bekeuring uitschrijft krijgt vaak ook de wind van voren. Dat is het lot van handhavers, en gezien het feit dat we in een land leven met heel veel mensen, met heel veel meningen, en dus ook met heel veel zeurders, zeikers en klaagnekken, gaat dat alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook zo'n woede zag ik naar Basic Fit toe bijv.
Yo, lekker aan het blaffen naar de verkeerde boom.
Echt, simpelen.
Sure, maar ik heb mezelf er op betrapt dat ik 3 virologen in het OMT al verschrikkelijk onuitstaanbaar vind.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar lijkt me wel dat de politiek de mening van het OMT serieus in overweging neemt, maar ze nemen ook niet blind alles over.
Ik wil niet in zo'n wereld leven....quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure, maar ik heb mezelf er op betrapt dat ik 3 virologen in het OMT al verschrikkelijk onuitstaanbaar vind.
Begin oktober dat debakel met al die percentages gevacced VS ongevacced... Overigens zijn die cijfers nog steeds wazig.
Koopmans en die man uit Amsterdam met die long covid bij jongeren nonsense. Nog nooit statistisch vastgesteld hoe zich dat allemaal verhoudt. Beetje doen alsof een populatie die opgenomen moest worden in het ziekenhuis / IC een representatieve steekproef is voor de rest van het land.. Het gaat nergens over.
En een hoop angst propaganda.
En dan al die onzinnige beleidsmaatregelen nog. Die QR discrimineert meer dan het effect heeft en als je een beetje verstand in de donder hebt moet je zo een QR systeem ook nooit accepteren. Alsof je op voorhand ziek en gevaarlijk bent ofzo en je iedere keer moet bewijzen dat je okay bent... Ik wil niet in zo een wereld leven.
Waar wil je de mensen vandaan halen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje weigeren IC capaciteit op te schalen al bijna 2 jaar lang..
Ik kan mij echt niet voorstellen dat de helft echt voor mondkapjes is. Dat zal wel weer z’n typisch gestuurd onderzoek zijn geweest waar je bijna alleen kunt antwoorden dat je mondkapjes wilquote:Op vrijdag 5 november 2021 07:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zie je ook met mondkapjes, de helft van de mensen (oid) is voor invoering, bijna niemand draagt ze zonder bevel van Bassie en Adriaan.
Heb je een alternatief voorstel? Buiten 'de zorg opschalen' - waar men overigens wel al een begin mee had mogen maken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:49 schreef ludovico het volgende:
En dan al die onzinnige beleidsmaatregelen nog. Die QR discrimineert meer dan het effect heeft en als je een beetje verstand in de donder hebt moet je zo een QR systeem ook nooit accepteren. Alsof je op voorhand ziek en gevaarlijk bent ofzo en je iedere keer moet bewijzen dat je okay bent... Ik wil niet in zo een wereld leven.
Wil je mondkapjes, 2g beleid of sluiten van scholen......quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kan mij echt niet voorstellen dat de helft echt voor mondkapjes is. Dat zal wel weer z’n typisch gestuurd onderzoek zijn geweest waar je bijna alleen kunt antwoorden dat je mondkapjes wil
Nogmaals, waar haal je de verpleegkundigen vandaan?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je een alternatief voorstel? Buiten 'de zorg opschalen' - waar men overigens wel al een begin mee had mogen maken.
Die moet je opleiden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:53 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nogmaals, waar haal je de verpleegkundigen vandaan?
Terwijl ze wel heel goed zijn in beroepsgroepen benoemen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:48 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt wel of de politiek echt denkt van: ja hoor es, het is jullie beroep, niet zeuren, we begrijpen als het vol zit en dat proberen we te voorkomen maar niet jammeren over je werk. Totaal geen inlevingsvermogen.
Het is nu te laat natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:53 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nogmaals, waar haal je de verpleegkundigen vandaan?
En als de uitstroom sneller gaat dan de instroom? Zou jij aan de lopende band ongevaccineerden willen verzorgen? Ik begrijp wel dat ze het beu zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is nu te laat natuurlijk.
Maar versnelde opleidingen, een centraal covid ziekenhuis, personeel uit particuliere klinieken, salarisverhoging waren allemaal opties geweest.
Dan moet je de instroom verhogen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
En als de uitstroom sneller gaat dan de instroom?
Dus ga je blaffen naar de ondernemer die steeds de klappen opvangt van de mensen die nog geen boterham minder vreten in de hele pandemie.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je moet toch ergens naar blaffen, ik zou het zelf nooit doen hoor. Een agent die een bekeuring uitschrijft krijgt vaak ook de wind van voren. Dat is het lot van handhavers, en gezien het feit dat we in een land leven met heel veel mensen, met heel veel meningen, en dus ook met heel veel zeurders, zeikers en klaagnekken, gaat dat alleen maar erger worden.
Er mag in dit land steeds minder, van negerzoenen tot zwarte pieten, geen vuurwerk meer, en alles wat ook maar een beetje voor overlast zorgt wordt meteen de kop ingedrukt.
Met als gevolg nog meer klagende mensen (en ja daar zitten ook tokkies bij).
Iedereen verplicht vaccineren zou goedkoper sneller, efficiënter en realistischer zijn geweestquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is nu te laat natuurlijk.
Maar versnelde opleidingen, een centraal covid ziekenhuis, personeel uit particuliere klinieken, salarisverhoging waren allemaal opties geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |