abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202038691

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038701
Direct vaccinatiebewijs na prik met Janssen was volgens maker 'onhandig'

Dat is wel een beetje het understatement van 2021....
Zonder de Dansen met Janssen piek hadden we er waarschijnlijk een stukje beter voorgestaan in de basis.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202038707
Wat ik me ook afvraag, we zijn nu al bijna een jaar bezig met vaccineren. Zeker in de UK (NL wat later).
En Delta is ook al een 9 maanden onder ons. Of langer.

Het is nog steeds Delta die de scepter zwaait. Het virus lijkt niet zo hard te muteren tot veel ernstigere Variants of Concern.
We hebben nu 1 variant al bijna een jaar lang.
Er was toch een idee dat als je massaal vaccineert, je alleen maar ernstigere varianten die het vaccin ontsnappen, qua selectiedruk, in het leven roept?

We zijn nu bijna een jaar verder. Hoe ziet men dit nu?
Weet @Za dat? Die was hier toen best op ingevoerd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038716
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan met mijn leken-kennis ook niet goed inschatten of er groepsimmumiteit bereikt kan worden.
Bedoel, de infecties kunnen niet oneindig stijgen. Ergens moet het een keer afvlakken. Maar heb je dan groepsimmumiteit, en is dat nog een ding met Delta? Of zijn er herinfecties aan de lopende band?
En hoe ver zijn wij al op weg naar groepsimmumiteit als het wel bestaat?
Bij andere 4 corona virussen wordt je gemiddeld 10 keer in je leven mee besmet. Dat is de verwachting ook bij dit virus. Daarom is eigenlijk de verwachting dat je immuunrespons steeds beter wordt en je er steeds minder ziek van kan worden. Maar ook in de toekomst zullen er altijd mensen (vooral ouderen en andere risicogroepen) in het ziekenhuis komen of overlijden aan dit virus wat voor dit virus ook gebeurde bij de andere corona virussen. Alleen was het toen een mindere groot probleem zeg maar. Maar groepsimmuniteit onder het moto van zoveel zijn beschermd dus het virus kan zich niet meer verspreiden dat bestaat niet voor dit virus (ook niet voor de andere corona virussen).
pi_202038722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Bij andere 4 corona virussen wordt je gemiddeld 10 keer in je leven mee besmet. Dat is de verwachting ook bij dit virus. Daarom is eigenlijk de verwachting dat je immuunrespons steeds beter wordt en je er steeds minder ziek van kan worden. Maar ook in de toekomst zullen er altijd mensen (vooral ouderen en andere risicogroepen) in het ziekenhuis komen of overlijden aan dit virus wat voor dit virus ook gebeurde bij de andere corona virussen. Alleen was het toen een mindere groot probleem zeg maar. Maar groepsimmuniteit onder het moto van zoveel zijn beschermd dus het virus kan zich niet meer verspreiden dat bestaat niet voor dit virus (ook niet voor de andere corona virussen).
Is dat omdat ze te snel muteren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038731
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dat omdat ze te snel muteren?
Nee, die virussen muteren ook maar omdat je er vaak mee besmet raakt heb je gewoon een goeie immuunrespons. Gemiddeld heb je toch wel 1 of 1 keer in de 2 jaar een goeie stevige verkoudheid te pakken voor dit virus. Grote kans dat het een corona virus was.
pi_202038736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:54 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Nee, die virussen muteren ook maar omdat je er vaak mee besmet raakt heb je gewoon een goeie immuunrespons. Gemiddeld heb je toch wel 1 of 1 keer in de 2 jaar een goeie stevige verkoudheid te pakken voor dit virus. Grote kans dat het een corona virus was.
Okay. Dus corona virussen muteren helemaal niet zo snel dat je lijf er geen raad mee weet, als je een jaar geleden al een besmetting gehad hebt.

Ik vind deze variant van het virus ook niet zo bijzonder snel muteren naar een nieuwe VOC. Delta lijkt al bijna een jaar dominant.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038773
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay. Dus corona virussen muteren helemaal niet zo snel dat je lijf er geen raad mee weet, als je een jaar geleden al een besmetting gehad hebt.

Ik vind deze variant van het virus ook niet zo bijzonder snel muteren naar een nieuwe VOC. Delta lijkt al bijna een jaar dominant.
Dit virus heeft gemiddeld genomen 2 mutaties per maand. Alleen bijna elke mutatie interesseert ons niet omdat het niet een mutatie is aan de Receptor Binding Domain (RBD) waar we onze immuniteit op bouwen. Daarom is de verwachting dat het ongeveer op de top zit want andere mutaties zorgen er ook voor dat het minder besmettelijk is. Dat zag je aan die mutatie die ineens een immuun escape was maar die maar amper terug gevonden was. De verwachting is en dit woord zal je ook veel tegen komen bij de viroloog die ik je stuurde dat wanneer je antigenicity (in Nederlands Antigeniteit) onder een bepaald level komt dat je weer her besmet kan raken. Dat houdt eigenlijk niks anders in dat je level van antistoffen onder een bepaald level komt. Dan heb je nog T en B cellen die zorgen dat de infectie niet uit de hand loopt maar je kan wel klachten krijgen. Alleen dat werkt bij ouderen mensen altijd minder maar grote kans dat als je meerdere keren besmet bent geweest dat het wel beter werkt dan bij de generatie van nu zeg maar die te maken hebben met een nieuw corona virus. Daarom verwacht ik eigenlijk dat hoe vaker mensen her besmet raken dat ook de ziekenhuis opnamen en sterfte naar beneden gaat. Zeker als we in de toekomst aan het eind van de zomer begin van de herfst de risicogroep een booster geven. Normaal gaan corona virussen rond van begin november tot halve wegen januari wanneer griep het overneemt.
pi_202038780
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
Wat ik me ook afvraag, we zijn nu al bijna een jaar bezig met vaccineren. Zeker in de UK (NL wat later).
En Delta is ook al een 9 maanden onder ons. Of langer.

Het is nog steeds Delta die de scepter zwaait. Het virus lijkt niet zo hard te muteren tot veel ernstigere Variants of Concern.
We hebben nu 1 variant al bijna een jaar lang.
Er was toch een idee dat als je massaal vaccineert, je alleen maar ernstigere varianten die het vaccin ontsnappen, qua selectiedruk, in het leven roept?

We zijn nu bijna een jaar verder. Hoe ziet men dit nu?
Weet @:za dat? Die was hier toen best op ingevoerd.
Uit de geschiedenis weten we dat een virus introduceren bij mensen zonder antistoffen leidt tot veel sterfte en ernstige ziekte en dat dat na een jaar of wat wegebt.. Men heeft dan antistoffen en de oversterfte is bye bye.

Uitgaan van iets wat omgekeerd beweegt begrijp ik niet goed. Het zal niet in hele grote stappen muteren en het immuunsysteem zal het dus voor een groot deel blijven herkennen.

Ik ben geen fan van vergezochte speciale status voor Covid. Het is gewoon te vergelijken met good old Influenza maar dan met een veelvoud aan initieel meer vatbare mensen. Ebt wel weer weg.. Het aantal antistoffen bij de risicogroep ligt ondertussen echt echt hoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 01:20:38 #10
236264 crew  capricia
pi_202038784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dit virus heeft gemiddeld genomen 2 mutaties per maand. Alleen bijna elke mutatie interesseert ons niet omdat het niet een mutatie is aan de Receptor Binding Domain (RBD) waar we onze immuniteit op bouwen. Daarom is de verwachting dat het ongeveer op de top zit want andere mutaties zorgen er ook voor dat het minder besmettelijk is. Dat zag je aan die mutatie die ineens een immuun escape was maar die maar amper terug gevonden was. De verwachting is en dit woord zal je ook veel tegen komen bij de viroloog die ik je stuurde dat wanneer je antigenicity (in Nederlands Antigeniteit) onder een bepaald level komt dat je weer her besmet kan raken. Dat houdt eigenlijk niks anders in dat je level van antistoffen onder een bepaald level komt. Dan heb je nog T en B cellen die zorgen dat de infectie niet uit de hand loopt maar je kan wel klachten krijgen. Alleen dat werkt bij ouderen mensen altijd minder maar grote kans dat als je meerdere keren besmet bent geweest dat het wel beter werkt dan bij de generatie van nu zeg maar die te maken hebben met een nieuw corona virus. Daarom verwacht ik eigenlijk dat hoe vaker mensen her besmet raken dat ook de ziekenhuis opnamen en sterfte naar beneden gaat. Zeker als we in de toekomst aan het eind van de zomer begin van de herfst de risicogroep een booster geven. Normaal gaan corona virussen rond van begin november tot halve wegen januari wanneer griep het overneemt.
Dank.
Ik kan me herinneren dat er theorieën bestaan ( @Za heeft die wel eens gepost) dat vaccineren tijdens een epidemie alleen maar meer risico oplevert voor het ontstaan van ernstige varianten die het vaccin omzeilen. Maar daar lijkt tot nu toe geen sprake van?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 01:30:00 #11
236264 crew  capricia
pi_202038794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uit de geschiedenis weten we dat een virus introduceren bij mensen zonder antistoffen leidt tot veel sterfte en ernstige ziekte en dat dat na een jaar of wat wegebt.. Men heeft dan antistoffen en de oversterfte is bye bye.

Uitgaan van iets wat omgekeerd beweegt begrijp ik niet goed. Het zal niet in hele grote stappen muteren en het immuunsysteem zal het dus voor een groot deel blijven herkennen.

Ik ben geen fan van vergezochte speciale status voor Covid. Het is gewoon te vergelijken met good old Influenza maar dan met een veelvoud aan initieel meer vatbare mensen. Ebt wel weer weg.. Het aantal antistoffen bij de risicogroep ligt ondertussen echt echt hoog.
Ik vat de theorie die toen hier (en via zo'n Franse arts) besproken werd even heel kort samen:
Als je op het hoogtepunt van een pandemie gaat vaccineren, terwijl er talrijke infecties ontstaan elke dag, dan ontstaat er een selectiedruk op het virus om om het vaccin heen te gaan werken. En als er maar genoeg mutaties mogelijk zijn, is de kans aannemelijk dat er een variant ontstaat die inderdaad aan het vaccin ontsnapt. Want die mutatie heeft dan voordeel.
Dat werd gezien als een groot risico.

Nu zijn we een driekwart, bijna heel jaar, verder. Hoe staat het hiermee?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038796
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vat de theorie die toen hier (en via zo'n Franse arts) besproken werd even heel kort samen:
Als je op het hoogtepunt van een pandemie gaat vaccineren, terwijl er talrijke infecties ontstaan elke dag, dan ontstaat er een selectiedruk op het virus om om het vaccin heen te gaan werken. En als er maar genoeg mutaties mogelijk zijn, is de kans aannemelijk dat er een variant ontstaat die inderdaad aan het vaccin ontsnapt. Want die mutatie heeft dan voordeel.
Dat werd gezien als een groot risico.

Nu zijn we een driekwart, bijna heel jaar, verder. Hoe staat het hiermee?
Nou, niet dus. Het blijken theorieen zonder enige validiteit te zijn.
pi_202038798
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank.
Ik kan me herinneren dat er theorieën bestaan ( @:za heeft die wel eens gepost) dat vaccineren tijdens een epidemie alleen maar meer risico oplevert voor het ontstaan van ernstige varianten die het vaccin omzeilen. Maar daar lijkt tot nu toe geen sprake van?
Klopt virussen muteren altijd. Een virus heeft maar 1 doel en dat is zich zoveel mogelijk verspreiden niet meer niet minder. Vaak komt dan de theorie dat virus minder ziekteverwekkend worden maar dat is ook onzin. Ze worden minder ziekteverwekkend omdat wij er steeds meer immuun voor worden. Daarom zie je dat dit virus ook steeds besmettelijker is geworden. Maar de andere coronavirussen hebben al een R0 van 3 in mensen die immuun zijn. Met immuun zijn bedoel ik dat je er niet ernstig ziek van wordt dus gewoon verkouden of een paar dagjes een grieperig gevoel. Maar die theorieën waar jij het over hebt ben ik vaker tegen gekomen vaak in vergelijking met bacteriën. Alleen hebben bacteriën een mechanisme in hun om onder antibiotica uit te komen. Zo iets bestaat niet bij virussen. Wel zit er in het griepvirus een mechanisme wat genetic shuffle heet en daarom muteren die veel en veel sneller.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 01:36:53 #14
236264 crew  capricia
pi_202038802
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, niet dus. Het blijken theorieen zonder enige validiteit te zijn.
Het blijkt dus helemaal niet zo'n idioot snel muterend virus te zijn, waar gevreesd voor werd.

En dan hebben we nog dat ADE...ken je dat nog?
Antibody-dependent enhancement (ADE).
Is dat nog een ding, of kunnen we dat ook afserveren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038808
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Het blijkt dus helemaal niet zo'n idioot snel muterend virus te zijn, waar gevreesd voor werd.

En dan hebben we nog dat ADE...ken je dat nog?
Antibody-dependent enhancement (ADE).
Is dat nog een ding, of kunnen we dat ook afserveren?
Dat laatste want anders had het ook bij natuurlijke infecties gebeurt plus dan was het een veel groter probleem geweest. Dit komt vooral uit de anti-vaxxer hoek die dit virus vergelijken met het denguevirus wat op een andere manier werkt en waar je immuunsysteem ook anders op reageert.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 01:45:54 #16
236264 crew  capricia
pi_202038813
Het enige echte aerosol virus wat ik ken is mazelen. En die heeft een R0 van 18(!!). En dat hebben we via vaccinatie er ook onder gekregen, zonder allerlei escape varianten (bij mijn weten).

Ik heb goede hoop! :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202038824
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:45 schreef capricia het volgende:
Het enige echte aerosol virus wat ik ken is mazelen. En die heeft een R0 van 18(!!). En dat hebben we via vaccinatie er ook onder gekregen, zonder allerlei escape varianten (bij mijn weten).

Mazelen is een ander virus daar hebben we constant antistoffen voor in ons lichaam. Waterpokken gaat ook via aerosolen, na 50 jaar heb je pas de helft van je antistoffen tegen dat virus verloren. Dus het komt van zelf goed. We kunnen niet iedereen reden maar uit eindelijk komt het goed het heeft gewoon tijd nodig. Alleen hoop ik dat we volgend jaar gewoon eind zomer begin herfst de risicogroep een booster geven zodat we niet halverwege de herfst al in de problemen zitten. ( en de zorg capaciteit iets verhogen zodat we niet bij elke ramp of griepseizoen tegen de max aanzitten)
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 04:38:17 #18
5428 crew  miss_sly
pi_202039093
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 01:45 schreef capricia het volgende:

Voor het onder controle houden van de mazelen, voor de groepsimmuniteit, is een vaccinatiegraad van ca. 95% nodig. Er zijn drie vaccinatiemomenten nodig bij kinderen voor die lange bescherming.

Ik snap niet waarom er zo geageerd wordt tegen een booster en een hoge vaccinatiegraad. Dat is echt niet zo vreemd. We hadden gedacht en gehoopt dat het anders zou zijn, en toen kwam de Delta en veranderde er een aantal variabelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202039277
Gisteren op het nieuws dat vooral gevaccineerden zich niet laten testen en dat is natuurlijk levensgevaarlijk!
We kunnen dus wel spreken over een pandemie van gevaccineerden. *insert doodshoofd

Deze gevaccineerde rolt zo weer door een teststraat. Corona is zo'n tyfus dure hobby.
Go hard or go home
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:11:45 #20
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202039293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:05 schreef Noek het volgende:
Gisteren op het nieuws dat vooral gevaccineerden zich niet laten testen en dat is natuurlijk levensgevaarlijk!
We kunnen dus wel spreken over een pandemie van gevaccineerden. *insert doodshoofd

Deze gevaccineerde rolt zo weer door een teststraat. Corona is zo'n tyfus dure hobby.
Ik heb me nog nooit laten testen, maar er is een kleine kans dat we op een gegeven moment naar dubbel-G gaan: getest & gevaccineerd. Daarna herinneren we ons pas, dat testen niet waterdicht is, dus cancellen we voor de zekerheid nog meer events.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202039310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 04:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor het onder controle houden van de mazelen, voor de groepsimmuniteit, is een vaccinatiegraad van ca. 95% nodig. Er zijn drie vaccinatiemomenten nodig bij kinderen voor die lange bescherming.

Ik snap niet waarom er zo geageerd wordt tegen een booster en een hoge vaccinatiegraad. Dat is echt niet zo vreemd. We hadden gedacht en gehoopt dat het anders zou zijn, en toen kwam de Delta en veranderde er een aantal variabelen.
Het beeld wat de meeste mensen hebben van een vaccin is dat ze op (jonge) leeftijd 1-2 prikjes krijgen en daarmee beschermd zijn voor min of meer de rest van hun leven.
Of een vaccin voor het bezoeken naar tropische reizen waarmee je ook naar 1-2 prikken klaar bent voor X jaar.

Hier hebben we een (experimenteel) vaccin wat ogenschijnlijk maar een paar maanden werkt en eigenlijk ook alleen als je al gezond bent. Want zodra je immuunsysteem enigszins niet werkt lijkt het vaccin ook niet al te best te werken.
pi_202039332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:11 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik heb me nog nooit laten testen, maar er is een kleine kans dat we op een gegeven moment naar dubbel-G gaan: getest & gevaccineerd. Daarna herinneren we ons pas, dat testen niet waterdicht is, dus cancellen we voor de zekerheid nog meer events.
Ik laat me wel testen want ik heb de verantwoordelijkheid over mn zaak en de mensen waar ik mee werk.
Wel gelijk weer gedoe want een dag niet werken is gedoe.
Dus hopelijk snel de uitslag. God, ben het spuug en spuugzat.
Go hard or go home
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:26:46 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202039346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het beeld wat de meeste mensen hebben van een vaccin is dat ze op (jonge) leeftijd 1-2 prikjes krijgen en daarmee beschermd zijn voor min of meer de rest van hun leven.
Of een vaccin voor het bezoeken naar tropische reizen waarmee je ook naar 1-2 prikken klaar bent voor X jaar.

Hier hebben we een (experimenteel) vaccin wat ogenschijnlijk maar een paar maanden werkt en eigenlijk ook alleen als je al gezond bent. Want zodra je immuunsysteem enigszins niet werkt lijkt het vaccin ook niet al te best te werken.
Experimenteel zijn de covid vaccins trouwens niet dat is nep informatie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202039355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:26 schreef Megumi het volgende:

[..]
Experimenteel zijn de covid vaccins trouwens niet dat is nep informatie.
Maar zo leeft het wel in een deel van hoofden van mensen.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 07:32:31 #25
5428 crew  miss_sly
pi_202039358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat kan dat dat het beeld is dat de meeste mensen hebben, maar dat maakt het nog niet correct of waar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:40:35 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202039401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Beter zou zijn de vaccins nieuw te noemen denk ik.. En het is niet ongewoon dat het een tijdje kan duren voordat alle bijwerkingen bekent zijn. Maar zij het wel versneld zijn de covid vaccins goedgekeurd volgens de daarvoor geldende procedures.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202039410
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan dat dat het beeld is dat de meeste mensen hebben, maar dat maakt het nog niet correct of waar.
Uiteindelijk hebben ze daar wel mee te dealen.
En ik gok dat er niet heel veel mensen happig zijn op het feit dat ze een half jaarlijkse prik moeten gaan halen (zeker als daar ook nog een QR code aan gaat hangen)
pi_202039419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik laat me wel testen want ik heb de verantwoordelijkheid over mn zaak en de mensen waar ik mee werk.
Wel gelijk weer gedoe want een dag niet werken is gedoe.
Dus hopelijk snel de uitslag. God, ben het spuug en spuugzat.
En vanaf morgen word het alleen maar moeilijker voor jou.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202039424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is het beter dat ze zelf niet nadenken maar gewoon doen wat de leider zegt :)
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:48:44 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202039438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Uiteindelijk hebben ze daar wel mee te dealen.
En ik gok dat er niet heel veel mensen happig zijn op het feit dat ze een half jaarlijkse prik moeten gaan halen (zeker als daar ook nog een QR code aan gaat hangen)
Er is een groep mensen die om diverse redenen zich absoluut niet willen laten vaccineren. Daar valt ben ik bang niet zo veel aan te veranderen. Ik ben bang dat men wellicht de kant uit gaat om corona patiënten geen voorrang meer te geven een ziekenhuis in België
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:49:37 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202039443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is het beter dat ze zelf niet nadenken maar gewoon doen wat de leider zegt :)
Afhankelijk van wie zij als hun leider zien natuurlijk.
pi_202039445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Er is een groep mensen die om diverse redenen zich absoluut niet willen laten vaccineren. Daar valt ben ik bang niet zo veel aan te veranderen. Ik ben bang dat men wellicht de kant uit gaat om corona patiënten geen voorrang meer te geven een ziekenhuis in België
Nice! In de zin van, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen als de keuze echt gemaakt moet worden zeg maar.
pi_202039446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zie je ook met mondkapjes, de helft van de mensen (oid) is voor invoering, bijna niemand draagt ze zonder bevel van Bassie en Adriaan.
  vrijdag 5 november 2021 @ 07:51:01 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202039450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nice! In de zin van, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen als de keuze echt gemaakt moet worden zeg maar.
Ik niet zo eigenlijk.
pi_202039455
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Afhankelijk van wie zij als hun leider zien natuurlijk.
Goed punt. Dat moet natuurlijk geen Willem E zijn.

Heb gisteren weer mensen voorbij zien komen bij Nieuwsuur dat je denkt, hoe is het mogelijk.......
pi_202039469
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En vanaf morgen word het alleen maar moeilijker voor jou.
Ok.
Go hard or go home
pi_202039471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:53 schreef Noek het volgende:

[..]
Ok.
Dat was een poging om je een hart onder de riem te steken.
pi_202039483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat was een poging om je een hart onder de riem te steken.
Oh, my bad.
Sommige FOK!kers lijken altijd echt te genieten wanneer een ondernemer down gaat.
Excuus.
Go hard or go home
pi_202039494
Hier in het ziekenhuis verwachten ze een verdubbeling van het aantal covid patienten te hebben volgende week. Gisteren is er op bepaalde afdelingen (geen covid afdeling) overleg geweest. Er wordt al een planning gemaakt waarbij er behoorlijk wat operaties worden afgezegd. Verpleegkundigen zijn boos, verontwaardigd en verdrietig.

Wat een ellende mensen.
pi_202039522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:58 schreef aartstyle het volgende:
Hier in het ziekenhuis verwachten ze een verdubbeling van het aantal covid patienten te hebben volgende week. Gisteren is er op bepaalde afdelingen (geen covid afdeling) overleg geweest. Er wordt al een planning gemaakt waarbij er behoorlijk wat operaties worden afgezegd. Verpleegkundigen zijn boos, verontwaardigd en verdrietig.

Wat een ellende mensen.
Ja, was vandaag ook in het nieuws:

quote:
Artsen op de spoedeisende hulp (SEH) vrezen dat ziekenhuizen de toestroom aan coronapatiënten niet meer aankunnen. De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) liet donderdagavond weten dat alle media-aandacht uitgaat naar het tekort aan bedden op de intensive care (ic), maar meldt dat ,,het probleem groter is dan dat''.

De vereniging noemt het een ,,zorgwekkende situatie" dat spoedeisende hulp-afdelingen ,,volstrekt overbelast" raken. Verschillende artsen vertellen anoniem over de situatie op de werkvloer. ,,Er rijden hier allemaal ambulances rondjes die hun patiënten niet kwijt kunnen. Dit heeft niets met ic-bedden te maken", aldus een van de artsen die zegt dat er een ,,algemeen tekort aan ziekenhuisbedden is". Een andere arts noemt het ,,twijfelachtig" of de acute zorg voor iedereen beschikbaar kan blijven.

NVSHA-voorzitter David Baden zegt dat ,,een totale verstopping van de acute zorg" dreigt. ,,De mate van vrijheid die we ons als land permitteren heeft consequenties voor de mensen in ons land", aldus Baden, die graag zou zien dat er niet alleen meer directe en concrete maatregelen komen voor de korte termijn, maar er ook iets wordt gedaan aan het personeelstekort in de zorg.
https://www.ad.nl/binnenl(...)orgwekkend~af04d575/
;(
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:04:52 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202039528
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:58 schreef aartstyle het volgende:

Wat een ellende mensen.
Net als de rest van Nederland.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202039583
Op wie zijn ze precies boos want elke dag is er een andere schuldige?
Onze woede moet gewoon richting China gaan want dit is te gecompliceerd allemaal. We moeten terug naar de basis, de bron, het kwaad van alle ellende.
Maar het zullen de jongeren wel worden.
Go hard or go home
pi_202039587
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Net als de rest van Nederland.
Alleen hoeven wij ons straks niet weer in een maanpak te heisen (een deel van de verpleegkundigen zal toch weer ingezet worden op de covid afdeling) met striemen in het gezicht weer thuis te komen etc.

Zorg verlenen is hun werk, maar constant een zorg verlenen waarvoor je niet in de zorg bent gaan werken aan veelal mensen die te eigenwijs waren om een vaccin te nemen is gewoon kut met peren. Krijg je weer te horen: "ik had niet verwacht dat het mij zou overkomen" of "ik wil verder onderzoek want ik heb geen corona want dat bestaat niet". Of " het is de wil van god" of je moet het arabisch proberen te ontcijferen van een boze familie want die spreken geen nederlands.

Dus ja, het is voor iedereen kut, maar ben toch blij dat ik dat werk niet hoef te doen.
pi_202039622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Op wie zijn ze precies boos want elke dag is er een andere schuldige?
Onze woede moet gewoon richting China gaan want dit is te gecompliceerd allemaal. We moeten terug naar de basis, de bron, het kwaad van alle ellende.
Maar het zullen de jongeren wel worden.
Oja en voor jou is het ook heel Kut! En dat meen ik oprecht en zo zijn er meerdere mensen.

En nee ik geef de jongeren niet alleen de schuld. Het is een samenloop van allerlei factoren.
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:14:23 #45
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202039626
Gisteren een FB bericht dat ons zwembad op QR gaat handhaven bij ouders die hun kind naar zwemles brengen.

Nou, alle Samantha's en Priscilla's kwamen uit hun hok hoor :')

"Ik haal mijn kind per direct van zwemles, als hij volgend jaar verdrinkt ga ik aangifte doen tegen jullie!" :')

En nog tientallen berichten van dezelfde strekking.

Het is echt stuitend hoeveel domme mensen er in dit land wonen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202039636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:14 schreef DonDruiper het volgende:
Gisteren een FB bericht dat ons zwembad op QR gaat handhaven bij ouders die hun kind naar zwemles brengen.

"Ik haal mijn kind per direct van zwemles, als hij volgend jaar verdrinkt ga ik aangifte doen tegen jullie!" :')

Ook zo'n woede zag ik naar Basic Fit toe bijv.
Yo, lekker aan het blaffen naar de verkeerde boom.
Echt, simpelen.
Go hard or go home
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:17:40 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202039653
quote:
"Ik haal mijn kind per direct van zwemles, als hij volgend jaar verdrinkt ga ik aangifte doen tegen jullie!"
Duidelijk te veel Amerikaanse series op Netflix zitten kijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202039673
quote:

Ja dat dus. Iedereen met een gedegen argumentatie over een bepaald onderwerp kan en moet een mening hebben. Maar soms is het gewoon beter om te luisteren naar mensen die wel ergens voor doorgeleerd hebben.
Helaas hebben de mensen zelf niet door dat ze of dom zijn in het algemeen of dat ze ergens geen verstand van hebben.
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:21:19 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202039682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 07:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ze houden niet meer standaard bedden vrij voor covid-patiënten. Dat is iets anders.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202039698
Als iemand zo tekeer zou gaan tegen mij dan heeft die nog geen kont aan een QR want die komt zelfs na 20 pandemieën er niet meer in.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')