Tja, wat kan ik er verder mee. Het is duidelijk dat ze daar nu verder niets aan willen doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is dezelfde man die verantwoordelijk is voor het tekort in de zorg de laatste 10 jaar.
Is voor controle mechanisme dus waarschijnlijk is er nu al mee gestart met die werving en opleiding.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat personeel is waarschijnlijk alsnog sneller gevonden dan extra zorgmedewerkers
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk wel dat de QR code nodig is om evenementen nu gaande te kunnen houden, maar de huidige inzet ben ik geen voorstander van.
Nee ik vertrek wel naar Spanje om daar te overwinteren ofzoquote:Op donderdag 4 november 2021 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, hoe? Als Hugo de bieb of sportschool sluit breek je er in?
Exact dit.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.
Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
Ja oké. Ik wil ook niet doen alsof een QR nergens zinvol toegepast zou kunnen worden. Maar dat begint met het nadenken over de reële effecten en niet alleen als implementatie van dwang.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk wel dat de QR code nodig is om evenementen nu gaande te kunnen houden, maar de huidige inzet ben ik geen voorstander van.
De verstandhouding tussen het kabinet en het volk heeft zo onderhand wel wat weg van een gewelddadige relatie. Moet je je voorstellen dat een partner je heimelijk volgt om te kijken of je je wel aan de door hem/haar gestelde voorwaarden houdt, en bepaalt dat je niet naar school of werk mag, of je zelfs opsluit als je dat niet doet.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:32 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het monitoren van de verkeersbewegingen om te zien of 'we' wel luisteren naar de nieuwe zeer dringende adviezen heeft hij echt benoemd in het debat.
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.
Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik vertrek wel naar Spanje om daar te overwinteren ofzo
Ach de horeca klaagt een beetje, Khalid Oubaha schuift aan bij Jinek en natuurlijk niet te vergeten Robèr Willemsen van KHN. En vervolgens wordt alles gewoon weer geaccepteerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs dat calvinistische volk heeft een breekpunt. Denk dat horeca en winkeliers sowieso niet mee willen doen en onder de bevolking groeit dat aantal ook met de dag.
Je kon vorige winter ook nog gewoon vliegen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:41 schreef popje het volgende:
[..]
Je kon vorige winter ook nog gewoon vliegen.
Feitelijk wel, maar uiteindelijk ging het wel gewoon als je echt wilde.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Ik kijk zelf het liefst naar het nut, en dan snap ik wel dat je op plekken waar heel veel mensen dicht op elkaar zitten, zingen en schreeuwen, dat je daar zo'n check wilt.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?
Tja, de intelligente lockdown waar Rutte zo prat op ging in maart/april was blijkbaar toch niet zo gestoeld op de intelligentie van de gemiddelde Nederlander.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?
Ja, Omtzigt vroeg geloof ik aan Rutte hoe hij na twee weken het effect van de maatregelen van deze week al zou kunnen evalueren, omdat die effecten nog niet zichtbaar zouden zijn. Toen kwam hij met die verkeersbewegingen en drukte in het OV als indicatie voor de mate waar in er gehoord wordt gegeven aan de adviezen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De verstandhouding tussen het kabinet en het volk heeft zo onderhand wel wat weg van een gewelddadige relatie. Moet je je voorstellen dat een partner je heimelijk volgt om te kijken of je je wel aan de door hem/haar gestelde voorwaarden houdt, en bepaalt dat je niet naar school of werk mag, of je zelfs opsluit als je dat niet doet.
Het argument is dat ze niet weten wanneer je besmet bent geweest en ze rekenen nog steeds met een half jaar na herstel geen bescherming meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:10 schreef Kudashov het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet, dus ik ben eigenlijk ''immuun'' tegen het virus maar ik heb geen recht op een QR code.
Ik heb gewoon een vliegtuig gepakt, het advies was om het niet te doen, maar ik ben toen het elastiekje bij mij een beetje uitgerekt was, zo eind maart, 10 dagen naar Tenerife geweest. Voor zowel de heen als terugweg getest en na terugkomst in quarantaine gegaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Eens, maar desalniettemin lijkt het me ook niet verstandig om de duimschroeven zo strak te draaien dat je straks niet meer kunt werken zonder groen vinkje. De financiele behoefte is toch essentieel, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, de intelligente lockdown waar Rutte zo prat op ging in maart/april was blijkbaar toch niet zo gestoeld op de intelligentie van de gemiddelde Nederlander.
Dit wordt een jaar trouwens. Silver lining.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het argument is dat ze niet weten wanneer je besmet bent geweest en ze rekenen nog steeds met een half jaar na herstel geen bescherming meer.
Die kant zullen we overigens ook wel op gaan met de vaccinaties. Wellicht een langere tijdspanne.
Ah oke.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een vliegtuig gepakt, het advies was om het niet te doen, maar ik ben toen het elastiekje bij mij een beetje uitgerekt was, zo eind maart, 10 dagen naar Tenerife geweest. Voor zowel de heen als terugweg getest en na terugkomst in quarantaine gegaan.
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eens, maar desalniettemin lijkt het me ook niet verstandig om de duimschroeven zo strak te draaien dat je straks niet meer kunt werken zonder groen vinkje. De financiele behoefte is toch essentieel, zou ik zeggen.
Hier ook, 3 dagen naar kantoor. Blijft gwn hetzelfde. Plus het advies om je handen goed te wassen, zucht.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het nieuwe protocol is hier ook binnen, 50/50 thuiswerken en weer 1,5 meter bij de werkplekken/bureaus hurray!
Op Tenerife (in heel Spanje) was toen alles open, winkels, horeca, geen quarantaine, vandaar dat ik daarheen ben gegaan... en uiteraard scheen de zon, dat hielp al heel veel.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah oke.
Nja, wij kunnen niet gaat als een land een negatief reisadvies heeft (vanwege werk man) en we hebben er ook niet veel aan als op bestemming zo goed als alles dicht is of open is met zware beperkingen. Ik verwacht dat dat ook deze winter wel weer moeilijk zal worden gemaakt.
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, Omtzigt vroeg geloof ik aan Rutte hoe hij na twee weken het effect van de maatregelen van deze week al zou kunnen evalueren, omdat die effecten nog niet zichtbaar zouden zijn. Toen kwam hij met die verkeersbewegingen en drukte in het OV als indicatie voor de mate waar in er gehoord wordt gegeven aan de adviezen.
Ik vind het echt bizar om dat zo te zeggen, zelfs als je die info meeneemt, maar goed, er werden wel ontluisterendere dingen gezegd in het debat, met name door ene Thierry B.
Vaccinatieplicht, 2G op evenementen en binnenlocaties waar geen anderhalve meter gewaarborgd kan worden die niet essentieel zijn (essentieel zijn dan werk, vervoer en winkel), dingen dichtgooien, dat zijn de opties. Of het huidige 3G beleid uitbreiden naar meer essentiele zaken, maar daar ben ik al helemaal geen voorstander van.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?
Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.
Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?
Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.
Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Het helpt ook niet mee dat er allerlei andere belangen achter de schermen spelen ivm de formatie.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.
HO! GA GAUW JE MOND SPOELEN!quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
Praktisch gezien ben ik voor een vaccinatieplicht.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:52 schreef popje het volgende:
[..]
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?
Tot wanneer?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ethisch gezien ben ik voor algemene restricties.
Inderdaad, het is steeds weer exact hetzelfde patroon. Waarbij vooral die Patternotte wat meer opvalt laatste half jaar. Maar die solliciteert denk ik naar de functie van Hugo de Jonge in een volgend kabinet.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.
Zolang als nodig.quote:
Dan kun je dat (zoals het er nu uitziet) intekenen van oktober tot mei, jaarlijks terugkerend.quote:
Overwinteren lijkt me noodzakelijkquote:Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk het niet. Maar mogelijk, ja. Volgens mij is het tijd om daar serieus rekening mee te gaan houden. Dat er iedere winter maatregelen nodig zijn, steeds minder restrictief per jaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:00 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je dat (zoals het er nu uitziet) intekenen van oktober tot mei, jaarlijks terugkerend.
Misschien is het inderdaad wel wachten op een laagdrempelige, betrouwbare thuistest.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef Gia het volgende:
Mijn vermoeden is dat dan bij de overheid het besef komt dat de hoge IC cijfers niet alleen en vooral door de ongevaccineerden kwamen, maar juist door de gevaccineerden, die zich bij milde klachten niet laten testen.
Logische vervolgstap is dan iedereen testen voor toegang. Niet getest, dan geen groen vinkje.
Volle ziekenhuizen zijn pas slecht voor de economie.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus dan krijg je dus vanaf nu elk jaar de situatie van het halve jaar (bijna) alles open met nauwelijks restricties en de andere helft van het jaar semi-lockdowns en restricties.
Handig. Goed voor de economie ook lijkt me.
Het zou ook slim zijn om boosters daarin handig te timen, net zoals met de griepprik gebeurt. Het heeft veel minder zin om voor de zomer te vaccineren dan voor de winter.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Denk het niet. Maar mogelijk, ja. Volgens mij is het tijd om daar serieus rekening mee te gaan houden. Dat er iedere winter maatregelen nodig zijn, steeds minder restrictief per jaar.
Jup, ook een goede. Tegelijkertijd is het wel belangrijk om herinfecties te monitoren, want als de groep ongevaccineerden ieder jaar opnieuw risico loopt in het ziekenhuis te belanden wordt het wel een oneindig iets, ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou ook slim zijn om boosters daarin handig te timen, net zoals met de griepprik gebeurt. Het heeft veel minder zin om voor de zomer te vaccineren dan voor de winter.
Als het daadwerkelijk een jaarlijks terugkerend iets wordt, moeten we daar eigenlijk veel meer op aanpassen. Het feit dat de scholen dicht zijn in de zomer is bijvoorbeeld dan niet zo handig. Je kunt dan beter een wintervakantie inlassen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jup, ook een goede. Tegelijkertijd is het wel belangrijk om herinfecties te monitoren, want als de groep ongevaccineerden ieder jaar opnieuw risico loopt in het ziekenhuis te belanden wordt het wel een oneindig iets, ja.
Dat klinkt heel logisch....quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef Gia het volgende:
Stel, er komt een vaccinatieplicht, even voor de sake of the argument, en de IC's blijven zo druk, wat dan?
Mijn vermoeden is dat dan bij de overheid het besef komt dat de hoge IC cijfers niet alleen en vooral door de ongevaccineerden kwamen, maar juist door de gevaccineerden, die zich bij milde klachten niet laten testen.
Logische vervolgstap is dan iedereen testen voor toegang. Niet getest, dan geen groen vinkje.
De nieuwe coronagevallen komen dan door de ongetesten.
"Tja, moet je je maar laten testen."
Waar je dan lekker met de kinderen 2 maanden binnen mag gaan zitten?quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk een jaarlijks terugkerend iets wordt, moeten we daar eigenlijk veel meer op aanpassen. Het feit dat de scholen dicht zijn in de zomer is bijvoorbeeld dan niet zo handig. Je kunt dan beter een wintervakantie inlassen.
NOG een reden om in de winter gewoon 2/3 maanden naar een zuidelijk oord te vluchten. Ik zie alleen maar kansenquote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk een jaarlijks terugkerend iets wordt, moeten we daar eigenlijk veel meer op aanpassen. Het feit dat de scholen dicht zijn in de zomer is bijvoorbeeld dan niet zo handig. Je kunt dan beter een wintervakantie inlassen.
Dan zal men toch eens iets met e kerk en moskeegangers moeten. Je weet wel, de groep die doorlopend met rust gelaten wordt.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jup, ook een goede. Tegelijkertijd is het wel belangrijk om herinfecties te monitoren, want als de groep ongevaccineerden ieder jaar opnieuw risico loopt in het ziekenhuis te belanden wordt het wel een oneindig iets, ja.
Lekker deprimerend, in de mooie zomermaanden naar school en in de winter restricties en thuiszitten.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan vliegt iedereen in de winter naar Zuid-Spanje zeker? Even de klimaatcrisis verergeren.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben er op tegen geweest omdat mijn telefoon geen staatseigendom is, maar ook omdat het het eerste (hele) kleine stapje naar een citizen score systeem is.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nope, want men is dan massaal niet thuis in de koude maanden en zo zullen dus honderdduizenden mensen niet/nauwelijks hun huis warm hoeven stoken al die tijd.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan vliegt iedereen in de winter naar Zuid-Spanje zeker? Even de klimaatcrisis verergeren.
Ik was even vergeten dat religieuzen nooit leuke dingen doen, idd. Ze komen niet in de horeca, gaan niet naar concerten, niet naar musea, doen niet aan (binnen)sport.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zal men toch eens iets met e kerk en moskeegangers moeten. Je weet wel, de groep die doorlopend met rust gelaten wordt.
Of de ziekenhuiscapaciteit vergroten.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Misschien is het inderdaad wel wachten op een laagdrempelige, betrouwbare thuistest.
Je kunt je QR-code printen. Probleem oplost.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:13 schreef daNpy het volgende:
Ik ben er op tegen geweest omdat mijn telefoon geen staatseigendom is
Dit is niet echt een vraag zo hè? Je besluit het antwoord er al in.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:52 schreef popje het volgende:
[..]
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?
Lekker met een QR code laten vastleggen dat elk huishouden wekelijks een setje heeft afgenomen en daarna met QR code bewijzen dat de test bij de juiste persoon is afgenomen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien is het inderdaad wel wachten op een laagdrempelige, betrouwbare thuistest.
Wie heeft er tegenwoordig nog een printer in huisquote:Op donderdag 4 november 2021 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt je QR-code printen. Probleem oplost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om werkelijk te kunnen voldoen aan de vraag moet je de IC-capaciteit waarschijnlijk verdrie- of verviervoudigen. Dat lijkt me om tal van redenen onzinnig.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Of de ziekenhuiscapaciteit vergroten.
We hebben per 15.000 inwoners 1 IC bed.
Dat is genoeg, zolang de bevolking gezond is en de welvaart hoog.
Maar dat is beide aan het verslechteren. Door tal van oorzaken. Corona is er één van.
Ik hoop zó dat je een grapje maakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 november 2021 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie heeft er tegenwoordig nog een printer in huisDaarvoor kun je dus mooi die halve week op kantoor gebruiken, heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha yeah right, lekker met de kinderen thuis met bedroevend weer en daglicht van 08:30 - 17:00. Typisch gevalletje ik vind alles prima, zolang het mij niet raakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat genoeg mensen bereid zijn iedere ochtend een test te doen als het net zo laagdrempelig is als, bij wijze van, je riem omdoen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Lekker met een QR code laten vastleggen dat elk huishouden wekelijks een setje heeft afgenomen en daarna met QR code bewijzen dat de test bij de juiste persoon is afgenomen.
Over een paar jaar is een mondkapje het populairste cadeau bij een babyshowerquote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar je dan lekker met de kinderen 2 maanden binnen mag gaan zitten?
Ik hoop vooral dat het geen jaarlijks terugkerend iets gaat worden en dat dit de laatste winter is dat we met maatregelen te maken hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop zó dat je een grapje maakt.
Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de gezondheid, kinderen moeten in de zomer lekker naar buiten de zon in.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha yeah right, lekker met de kinderen thuis met bedroevend weer en daglicht van 08:30 - 17:00. Typisch gevalletje ik vind alles prima, zolang het mij niet raakt.
Well. Niemand heeft je gedwongen kinderen te nemenquote:Op donderdag 4 november 2021 11:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha yeah right, lekker met de kinderen thuis met bedroevend weer en daglicht van 08:30 - 17:00. Typisch gevalletje ik vind alles prima, zolang het mij niet raakt.
Ach ja, laten we het er op houden dat het gewoon een foutje van Tijn was om zoiets te opperen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well. Niemand heeft je gedwongen kinderen te nemen![]()
Ik was gisterenavond op het koor met zo'n kleine 30 personen in een ruimte waar geen anderhalve meter mogelijk is. Daar hoeft maar één iemand tussen te zitten met een besmetting en het breidt uit.quote:
Zou zeggen, test je vooral raak deze winter. Maar dan niet zeuren dat de besmettingen stijgen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit is niet echt een vraag zo hè? Je besluit het antwoord er al in.
Ik ben voor maatregelen, maar andere dan voorgesteld.
Ik ben voor een ruimer testbeleid en natuurlijk blijven stimuleren om te vaccineren.
Zeg het nogmaals. Op locaties met qr codes zijn het niet de ongevaccineerden die besmettingen veroorzaken. Het zijn de gevaccineerden die niet recent getest zijn die de besmettingen veroorzaken.
Ook bij plekken met veel kwetsbaren, zoals bv verzorgingshuizen, zou inzetten op recent getest voor verzorgenden en bezoekers het verstandigste zijn.
De combi vaccineer en test zou veel meer gemeengoed moeten zijn. Testen voorkomt uitbraken, vaccinatie voorkomt ernstige complicaties (en verlaagt de kans op besmetting).
Maar we moeten af van het idee dat als je gevaccineerd bent het dan klaar is, je veilig bent voor jezelf en je omgeving.
Dat getekend dus maatregelen voor iedereen, je gaat dit probleem er niet onder krijgen als je gevaccineerden niet meeneemt in het risico profiel. En daarin zou er een extra focus moeten liggen bij de risico groepen. Een gevaccineerde die besmettelijk is die bv in dat verzorgingstehuis komt kan een hele nare uitbraak veroorzaken. Omdat hij/zij zich begeeft onder mensen met onderliggend lijden die ook een milder verloop (dankzij vaccinatie) van COVID niet kunnen hebben.
Willen we dat die kwetsbaren zich vrij kunnen bewegen in de wereld dan moeten we ervoor zorgen de kans zo laag mogelijk te maken dat ze in contact komen met mensen die besmettelijk zijn. Vaccinatie is geen garantie. Testen is de enige weg om zekerheid te hebben. Iemand die aantoonbaar niet besmettelijk is op dat moment is geen risico, zo simpel is het.
Dit is niet makkelijk in te voeren, kost echt wel moeite. Maar is het waard. Als we dit doen een aantal maanden vermoed ik dat we COVID er aardig onder kunnen krijgen. Aanvaardbaar kunnen maken iig.
Op geen enkel moment doel ik op dit ipv vaccinatie, zonder vaccinatie werkt dit amper tot niet. Vaccinatie zorgt voor minder besmetting, milder verloop en minder lang besmettelijk zijn. Het is ronduit essentieel bij de aanpak.
Het is meer dat er nu teveel wordt gedaan alsof vaccinatie betekend dat het klaar is, dat daarmee aan alle verantwoordelijkheid voldaan is. En dat is niet zo.
Oh zeker, eens. Ik begreep niet helemaal waar dat vandaan kwam. Om die 300k besmettingen voor 400 ziekenhuisopnames even te kaderen, dan heb je in 6 dagen de hele populatie van 1.8 miljoen mensen die er nog over is besmet. Die 1,8 is inmiddels een stuk minder, dus laten we 't 1,1 of 1,2 miljoen maken. Dan heb je daar 4 dagen voor nodig. 4 dagen aan ongeremde besmettingen leidt dan tot totaal nog 1600 opnames op de verpleegafdelingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Als je zelf de nuance wil opzoeken moet je ook de nuance van zo'n OMT-voorspelling meenemen. De modelleurs van het RIVM/OMT rekenen scenario's door, zoveel hoef ik niet te vertellen lijkt me.
De 400+ opnames per dag is de bovengrens van een scenario waarbij het aantal contacten (zonder CTB) vanaf 1 november nog eens 30% stijgt.
Als je bedenkt dat we nu een R van ~1,3 hebben, betekent dit een R van (1,3 * 130% =) ~1,7.
We zitten nu rond de 8k besmettingen. Na 10 iteraties (~50 dagen) zit je dan eind van het jaar op 8k*1,7^10 = 1,6 miljoen besmettingen per dag.
Nu is deze berekening volledig uit de lucht gegrepen en veel te dik aangezet, maar het geeft aan dat je met 30% extra contacten behoorlijk snel behoorlijk veel meer besmettingen krijgt en je ruimschoots boven die 30 à 40k die jij noemt gaat komen. Zelfs als de R 1,3 blijft zitten we na 10 iteraties over de 100k besmettingen.
En dat is uiteraard een theoretische exercitie, want zo ver gaat men het in de praktijk nooit laten komen. Alleen daar is zo'n model niet voor bedoeld.
P.S. Als 400 besmettingen destijds corresponderen met 30k besmettingen heb je nu (uitgaande van 90% bescherming) dus rond de 300k besmettingen nodig voor hetzelfde aantal ziekenhuisopnames. De berekening hierboven laat zien dat je daar relatief snel aan komt als het reproductiegetal maar hoog genoeg is.
Je kan ook gevaccineerden besmetten hoor. En alhoewel vaccinatie meestal het ziekteverloop milder maakt is het geen garantie dat het geen ernstige gevolgen heeft.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik was gisterenavond op het koor met zo'n kleine 30 personen in een ruimte waar geen anderhalve meter mogelijk is. Daar hoeft maar één iemand tussen te zitten met een besmetting en het breidt uit.
Nu zijn wij allemaal gevaccineerd, dus zo'n ramp zal dat niet worden. Maar vanmiddag kan ik in de supermarkt weer ongevaccineerden besmetten.
De juf staat weer voor de klas, kan de kinderen besmetten, die ook nog even bij oma op bezoek gaan, die nog geen booster heeft gehad.
Het is echt geen grote stap voor de overheid om 'iedereen moet testen' in te voeren.
En iedereen pikt dat weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom?quote:Op donderdag 4 november 2021 11:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Om werkelijk te kunnen voldoen aan de vraag moet je de IC-capaciteit waarschijnlijk verdrie- of verviervoudigen. Dat lijkt me om tal van redenen onzinnig.
????quote:Op donderdag 4 november 2021 11:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou zeggen, test je vooral raak deze winter. Maar dan niet zeuren dat de besmettingen stijgen.
Nee, inderdaad. Laten we maar niet eens meer iets opzetten, want het is nu toch te laatquote:Op donderdag 4 november 2021 10:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Goh, en dat na bijna 2 jaar in deze ellende te zitten.
Stuk minder hè. Wanneer de portier aan het portieren is hoeft er bij de portier thuis niet geportierd te worden. Oftewel, je kunt met een stuk minder portieren afquote:Op donderdag 4 november 2021 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
That's the spirit!
Voor elke Nederlandse voordeur een portier met scanapparaat plaatsen!
Er zijn ongeveer 7 miljoen huishoudens, dus we hebben slechts 7 miljoen portieren nodig. Wie biedt zich alvast aan?
Klopt, toont alleen maar aan dat die QR-code nutteloos is. Want we staan schouder aan schouder te zingen. In de bar zaten zo'n 8 jongeren met de koppen bij elkaar aan een praattafel, in een andere hoek zaten zo'n 25 senioren aan 5 tafels te kaarten, ook dicht bij elkaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je kan ook gevaccineerden besmetten hoor. En alhoewel vaccinatie meestal het ziekteverloop milder maakt is het geen garantie dat het geen ernstige gevolgen heeft.
De kans dat je een gevaccineerde in dat koor, met direct en langduriger contact, besmet is groter dan dat je die ongevaccineerde in het voorbijgaan in de supermarkt besmet.
Waarom stijgen de besmettingen nu?quote:Op donderdag 4 november 2021 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
????
Euhm… als je getest bent en niet besmettelijk bent kan je niemand besmetten. Dus hoe stijgen de besmettingen dan?
Leg het eens uit, want er klopt iets niet aan je beredenering…
Let wel, ik ben voor vaccinatie naast testen.
En dat is de enige juiste oplossing. Ik denk dat het zelfs de oplossing is om alles open te houden. Toegang? Testen! Nu heb je een half systeem dat niet werkt, alsof je Windows Defender laat runnen en je elke dag torrents download.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik sluit zelfs niet uit dat als het maximale uit de vaccinaties is gehaald we overgaan tot het testen van gevaccineerden.
De eerste rode vlag in die richting zou een aanpassing aan de QR app zijn, die meer vormen van controle, locatie en tracking mogelijk maakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee nee. Dit doe je met artificial intelligence, machine learning en een app. Dan komt het helemaal goed.
Dat is ook het mooie. En dan straks in de supermarkt - waar contact heel vluchtig is - lekker een mondkapje op.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, toont alleen maar aan dat die QR-code nutteloos is. Want we staan schouder aan schouder te zingen. In de bar zaten zo'n 8 jongeren met de koppen bij elkaar aan een praattafel, in een andere hoek zaten zo'n 25 senioren aan 5 tafels te kaarten, ook dicht bij elkaar.
Maar ach, ze hadden een groen vinkje!
Goed idee. Denk dat je daar de economie wel mee gaat redden.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:37 schreef Derrazi het volgende:
[..]
En dat is de enige juiste oplossing. Ik denk dat het zelfs de oplossing is om alles open te houden. Toegang? Testen! Nu heb je een half systeem dat niet werkt, alsof je Windows Defender laat runnen en je elke dag torrents download.
Precies. Daarom wmb TvT afschaffen en naar 2G, en dan eens kijken hoe dat gaat.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, toont alleen maar aan dat die QR-code nutteloos is. Want we staan schouder aan schouder te zingen. In de bar zaten zo'n 8 jongeren met de koppen bij elkaar aan een praattafel, in een andere hoek zaten zo'n 25 senioren aan 5 tafels te kaarten, ook dicht bij elkaar.
Maar ach, ze hadden een groen vinkje!
De enige 'echt' veilige manier is natuurlijk eigenlijk 1G, waarin iedereen getest is.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies. Daarom wmb TvT afschaffen en naar 2G, en dan eens kijken hoe dat gaat.
Rustig rustig. Mark en Hugo weten wat ze doen, die 2g systeem gaat er heus nog wel komen en als je niet akkoord bent met de boosters dan ben je niet welkom.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kijk, met een 2G-principe had je de maatschappij draaiende kunnen houden, maar als ze daar nu al bewust niet voor kiezen zie ik ze dat de volgende keer ook niet doen. Nu koers je af op iets nog perspectieflozers.
Covid gaat ook niet meer weg, ook niet met constant iedereen de moeder testen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige 'echt' veilige manier is natuurlijk eigenlijk 1G, waarin iedereen getest is.
Ik zou er absoluut geen voorstander van zijn, maar 2G is vooral een manier om ongevaccineerden nog harder te dwingen zich te laten vaccineren.
Een gevaccineerde raakt minder snel besmet, maar als die eenmaal besmet is kan hij nog steeds andere gevaccineerden of ongevaccineerden besmetten. Het zal dan wellicht minder snel gaan, maar het zorgt er niet voor dat het weggaat.
Oftewel, het plan van @:Za was zo gek nog niet. Iedereen iedere dag voor ie naar buiten gaat testen en hop
I rest my case; er zijn werkelijk nu al mensen voorstander om iedereen dagelijks te testen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:37 schreef Derrazi het volgende:
[..]
En dat is de enige juiste oplossing. Ik denk dat het zelfs de oplossing is om alles open te houden. Toegang? Testen! Nu heb je een half systeem dat niet werkt, alsof je Windows Defender laat runnen en je elke dag torrents download.
Verwacht je er veel effect van dan? Volgens mij beperk je dan alleen de verspreiding-snelheid iets omdat de 2G bezoekers het virus eerst weer mee naar buiten moeten nemen, maar via de resterende verspreiding onder gevaccineerden/herstelden bereik je alsnog de ongevaccineerden in de samenleving.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies. Daarom wmb TvT afschaffen en naar 2G, en dan eens kijken hoe dat gaat.
Vandaar ook dat ik er geen voorstander van benquote:Op donderdag 4 november 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Covid gaat ook niet meer weg, ook niet met constant iedereen de moeder testen.
Komt dat serieus veel voorbij, dat mensen voorstander zijn om dagelijks te testen? Za roept het als proefballon, ik gaf 't net aan, vooral vanuit onhaalbaarheid. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er veel mensen zijn die er echt voorstander van zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
I rest my case; er zijn werkelijk nu al mensen voorstander om iedereen dagelijks te testen.
Belachelijk!
Ben je er ook voorstander van dat mensen ontslagen worden als ze geen groen vinkje hebben?
Persoonlijk lopen wij geen risico, ik ben afgekeurd, manlief werkt thuis, maar serieus, dit gaat toch te ver!
Omdat de mensen die nu besmettelijk zijn én niet getest, niet in de cijfers voorkomen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
????
Euhm… als je getest bent en niet besmettelijk bent kan je niemand besmetten. Dus hoe stijgen de besmettingen dan?
De enige “echte” veilige manier is volledige lockdown en iedereen in zijn huis opsluiten.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige 'echt' veilige manier is natuurlijk eigenlijk 1G, waarin iedereen getest is.
Ik zou er absoluut geen voorstander van zijn, maar 2G is vooral een manier om ongevaccineerden nog harder te dwingen zich te laten vaccineren.
Een gevaccineerde raakt minder snel besmet, maar als die eenmaal besmet is kan hij nog steeds andere gevaccineerden of ongevaccineerden besmetten. Het zal dan wellicht minder snel gaan, maar het zorgt er niet voor dat het weggaat.
Oftewel, het plan van @:Za was zo gek nog niet. Iedereen iedere dag voor ie naar buiten gaat testen en hop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |