abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202025242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het nieuwe protocol is hier ook binnen, 50/50 thuiswerken en weer 1,5 meter bij de werkplekken/bureaus hurray!
Hier ook, 3 dagen naar kantoor. Blijft gwn hetzelfde. Plus het advies om je handen goed te wassen, zucht.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:51:35 #227
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202025264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ah oke.

Nja, wij kunnen niet gaat als een land een negatief reisadvies heeft (vanwege werk man) en we hebben er ook niet veel aan als op bestemming zo goed als alles dicht is of open is met zware beperkingen. Ik verwacht dat dat ook deze winter wel weer moeilijk zal worden gemaakt.
Op Tenerife (in heel Spanje) was toen alles open, winkels, horeca, geen quarantaine, vandaar dat ik daarheen ben gegaan... en uiteraard scheen de zon, dat hielp al heel veel.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202025269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:43 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ja, Omtzigt vroeg geloof ik aan Rutte hoe hij na twee weken het effect van de maatregelen van deze week al zou kunnen evalueren, omdat die effecten nog niet zichtbaar zouden zijn. Toen kwam hij met die verkeersbewegingen en drukte in het OV als indicatie voor de mate waar in er gehoord wordt gegeven aan de adviezen.

Ik vind het echt bizar om dat zo te zeggen, zelfs als je die info meeneemt, maar goed, er werden wel ontluisterendere dingen gezegd in het debat, met name door ene Thierry B.
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.
  Redactie Sport donderdag 4 november 2021 @ 10:52:10 #229
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202025271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?

Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.

Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Vaccinatieplicht, 2G op evenementen en binnenlocaties waar geen anderhalve meter gewaarborgd kan worden die niet essentieel zijn (essentieel zijn dan werk, vervoer en winkel), dingen dichtgooien, dat zijn de opties. Of het huidige 3G beleid uitbreiden naar meer essentiele zaken, maar daar ben ik al helemaal geen voorstander van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 november 2021 @ 10:52:31 #230
3778 popje
pi_202025273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?

Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.

Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?
  donderdag 4 november 2021 @ 10:55:35 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202025287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.
Het helpt ook niet mee dat er allerlei andere belangen achter de schermen spelen ivm de formatie.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 10:58:03 #232
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202025306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
HO! GA GAUW JE MOND SPOELEN!
pi_202025308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:52 schreef popje het volgende:

[..]
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?
Praktisch gezien ben ik voor een vaccinatieplicht.
Ethisch gezien ben ik voor algemene restricties.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 4 november 2021 @ 10:59:08 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202025317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ethisch gezien ben ik voor algemene restricties.
Tot wanneer?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202025318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Inderdaad, het is steeds weer exact hetzelfde patroon. Waarbij vooral die Patternotte wat meer opvalt laatste half jaar. Maar die solliciteert denk ik naar de functie van Hugo de Jonge in een volgend kabinet.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202025323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tot wanneer?
Zolang als nodig.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 4 november 2021 @ 11:00:47 #237
3778 popje
pi_202025333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zolang als nodig.
Dan kun je dat (zoals het er nu uitziet) intekenen van oktober tot mei, jaarlijks terugkerend.
  donderdag 4 november 2021 @ 11:00:53 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202025336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zolang als nodig.
Dat dacht ik al.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202025356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Overwinteren lijkt me noodzakelijk :P
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 11:03:02 #240
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202025361
Ok, dus dan krijg je dus vanaf nu elk jaar de situatie van het halve jaar (bijna) alles open met nauwelijks restricties en de andere helft van het jaar semi-lockdowns en restricties.

Handig. Goed voor de economie ook lijkt me. :')
  donderdag 4 november 2021 @ 11:03:06 #241
3542 Gia
User under construction
pi_202025362
Stel, er komt een vaccinatieplicht, even voor de sake of the argument, en de IC's blijven zo druk, wat dan?

Mijn vermoeden is dat dan bij de overheid het besef komt dat de hoge IC cijfers niet alleen en vooral door de ongevaccineerden kwamen, maar juist door de gevaccineerden, die zich bij milde klachten niet laten testen.

Logische vervolgstap is dan iedereen testen voor toegang. Niet getest, dan geen groen vinkje.

De nieuwe coronagevallen komen dan door de ongetesten.
"Tja, moet je je maar laten testen."
pi_202025364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:00 schreef popje het volgende:

[..]
Dan kun je dat (zoals het er nu uitziet) intekenen van oktober tot mei, jaarlijks terugkerend.
Denk het niet. Maar mogelijk, ja. Volgens mij is het tijd om daar serieus rekening mee te gaan houden. Dat er iedere winter maatregelen nodig zijn, steeds minder restrictief per jaar.
pi_202025383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef Gia het volgende:
Mijn vermoeden is dat dan bij de overheid het besef komt dat de hoge IC cijfers niet alleen en vooral door de ongevaccineerden kwamen, maar juist door de gevaccineerden, die zich bij milde klachten niet laten testen.

Logische vervolgstap is dan iedereen testen voor toegang. Niet getest, dan geen groen vinkje.
Misschien is het inderdaad wel wachten op een laagdrempelige, betrouwbare thuistest.
pi_202025389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus dan krijg je dus vanaf nu elk jaar de situatie van het halve jaar (bijna) alles open met nauwelijks restricties en de andere helft van het jaar semi-lockdowns en restricties.

Handig. Goed voor de economie ook lijkt me. :')
Volle ziekenhuizen zijn pas slecht voor de economie.
  donderdag 4 november 2021 @ 11:06:24 #245
12221 Tijn