Hier ook, 3 dagen naar kantoor. Blijft gwn hetzelfde. Plus het advies om je handen goed te wassen, zucht.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het nieuwe protocol is hier ook binnen, 50/50 thuiswerken en weer 1,5 meter bij de werkplekken/bureaus hurray!
Op Tenerife (in heel Spanje) was toen alles open, winkels, horeca, geen quarantaine, vandaar dat ik daarheen ben gegaan... en uiteraard scheen de zon, dat hielp al heel veel.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah oke.
Nja, wij kunnen niet gaat als een land een negatief reisadvies heeft (vanwege werk man) en we hebben er ook niet veel aan als op bestemming zo goed als alles dicht is of open is met zware beperkingen. Ik verwacht dat dat ook deze winter wel weer moeilijk zal worden gemaakt.
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, Omtzigt vroeg geloof ik aan Rutte hoe hij na twee weken het effect van de maatregelen van deze week al zou kunnen evalueren, omdat die effecten nog niet zichtbaar zouden zijn. Toen kwam hij met die verkeersbewegingen en drukte in het OV als indicatie voor de mate waar in er gehoord wordt gegeven aan de adviezen.
Ik vind het echt bizar om dat zo te zeggen, zelfs als je die info meeneemt, maar goed, er werden wel ontluisterendere dingen gezegd in het debat, met name door ene Thierry B.
Vaccinatieplicht, 2G op evenementen en binnenlocaties waar geen anderhalve meter gewaarborgd kan worden die niet essentieel zijn (essentieel zijn dan werk, vervoer en winkel), dingen dichtgooien, dat zijn de opties. Of het huidige 3G beleid uitbreiden naar meer essentiele zaken, maar daar ben ik al helemaal geen voorstander van.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?
Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.
Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?
Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.
Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Het helpt ook niet mee dat er allerlei andere belangen achter de schermen spelen ivm de formatie.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.
HO! GA GAUW JE MOND SPOELEN!quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
Praktisch gezien ben ik voor een vaccinatieplicht.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:52 schreef popje het volgende:
[..]
Waar zou jij voor zijn dan? Maatregelen voor iedereen (en dat dan volgend jaar weer zoals het er nu uitziet) of een vaccinatieplicht?
Tot wanneer?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ethisch gezien ben ik voor algemene restricties.
Inderdaad, het is steeds weer exact hetzelfde patroon. Waarbij vooral die Patternotte wat meer opvalt laatste half jaar. Maar die solliciteert denk ik naar de functie van Hugo de Jonge in een volgend kabinet.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik heb het debat niet echt gekeken (geen tijd voor en ook geen zin in, het is inmiddels toch vooral een ergeniswekkende poppenkast waarvan de uitslag al vast staat) maar het is jammer dat de TK zo weinig soeps is. Enerzijds heb je lui die het nog extremer willen dan het kabinet (ik kijk naar griezel Paternotte), anderszijds heb je aan de andere kant Thierry die inmiddels, zo kan ik hopelijk wel stellen, volkomen geflipt is. Eigenlijk zeggen imo vooral Omtzigt, van der Staaij en Wilders soms zinnige dingen, maar ze kunnen geen vuist maken.
Zolang als nodig.quote:
Dan kun je dat (zoals het er nu uitziet) intekenen van oktober tot mei, jaarlijks terugkerend.quote:
Overwinteren lijkt me noodzakelijkquote:Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Denk het niet. Maar mogelijk, ja. Volgens mij is het tijd om daar serieus rekening mee te gaan houden. Dat er iedere winter maatregelen nodig zijn, steeds minder restrictief per jaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:00 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je dat (zoals het er nu uitziet) intekenen van oktober tot mei, jaarlijks terugkerend.
Misschien is het inderdaad wel wachten op een laagdrempelige, betrouwbare thuistest.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef Gia het volgende:
Mijn vermoeden is dat dan bij de overheid het besef komt dat de hoge IC cijfers niet alleen en vooral door de ongevaccineerden kwamen, maar juist door de gevaccineerden, die zich bij milde klachten niet laten testen.
Logische vervolgstap is dan iedereen testen voor toegang. Niet getest, dan geen groen vinkje.
Volle ziekenhuizen zijn pas slecht voor de economie.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus dan krijg je dus vanaf nu elk jaar de situatie van het halve jaar (bijna) alles open met nauwelijks restricties en de andere helft van het jaar semi-lockdowns en restricties.
Handig. Goed voor de economie ook lijkt me.
Het zou ook slim zijn om boosters daarin handig te timen, net zoals met de griepprik gebeurt. Het heeft veel minder zin om voor de zomer te vaccineren dan voor de winter.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Denk het niet. Maar mogelijk, ja. Volgens mij is het tijd om daar serieus rekening mee te gaan houden. Dat er iedere winter maatregelen nodig zijn, steeds minder restrictief per jaar.
Jup, ook een goede. Tegelijkertijd is het wel belangrijk om herinfecties te monitoren, want als de groep ongevaccineerden ieder jaar opnieuw risico loopt in het ziekenhuis te belanden wordt het wel een oneindig iets, ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou ook slim zijn om boosters daarin handig te timen, net zoals met de griepprik gebeurt. Het heeft veel minder zin om voor de zomer te vaccineren dan voor de winter.
Als het daadwerkelijk een jaarlijks terugkerend iets wordt, moeten we daar eigenlijk veel meer op aanpassen. Het feit dat de scholen dicht zijn in de zomer is bijvoorbeeld dan niet zo handig. Je kunt dan beter een wintervakantie inlassen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jup, ook een goede. Tegelijkertijd is het wel belangrijk om herinfecties te monitoren, want als de groep ongevaccineerden ieder jaar opnieuw risico loopt in het ziekenhuis te belanden wordt het wel een oneindig iets, ja.
Dat klinkt heel logisch....quote:Op donderdag 4 november 2021 11:03 schreef Gia het volgende:
Stel, er komt een vaccinatieplicht, even voor de sake of the argument, en de IC's blijven zo druk, wat dan?
Mijn vermoeden is dat dan bij de overheid het besef komt dat de hoge IC cijfers niet alleen en vooral door de ongevaccineerden kwamen, maar juist door de gevaccineerden, die zich bij milde klachten niet laten testen.
Logische vervolgstap is dan iedereen testen voor toegang. Niet getest, dan geen groen vinkje.
De nieuwe coronagevallen komen dan door de ongetesten.
"Tja, moet je je maar laten testen."
Waar je dan lekker met de kinderen 2 maanden binnen mag gaan zitten?quote:Op donderdag 4 november 2021 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk een jaarlijks terugkerend iets wordt, moeten we daar eigenlijk veel meer op aanpassen. Het feit dat de scholen dicht zijn in de zomer is bijvoorbeeld dan niet zo handig. Je kunt dan beter een wintervakantie inlassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |