SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dalinggenot
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Stijging valt tegenFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Laatste update: 02-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 7761
Gemeentes met +5 besmettingen:
323 Amsterdam
187 Rotterdam
158 's-Gravenhage
116 Ede
112 Utrecht
102 Sittard-Geleen
100 Eindhoven
93 Arnhem
83 Apeldoorn
82 Almere
79 Haarlemmermeer
78 Tilburg
76 Venlo
71 Breda
71 Zwolle
60 's-Hertogenbosch
60 Barneveld
60 Meierijstad
54 Enschede
53 Nijmegen
51 Heerlen
50 Dordrecht
50 Haarlem
50 Leiden
50 MaastrichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
15 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Prachtige cijfers, cancel de persco maar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
6 weken! (17 weken terug inmiddelsquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, laten wij wachten op iets waarvan wij niet weten of en wanneer het komt. Goed idee.)
https://investors.biontec(...)program-light-delta/quote:While Pfizer and BioNTech believe a third dose of BNT162b2 has the potential to preserve the highest levels of protective efficacy against all currently tested variants including Delta, the companies are remaining vigilant and are developing an updated version of the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine that targets the full spike protein of the Delta variant. The first batch of the mRNA for the trial has already been manufactured at BioNTech’s facility in Mainz, Germany. The Companies anticipate the clinical studies to begin in August, subject to regulatory approvals.![]()
Groeipercentage daalt zelfs onder 40%quote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Valt mee!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef Benny het volgende:
7.727 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
22 IC-opnames
18 overlijdensHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 01-11-2021 - 15:45
Totaal aantal besmettingen: 7744
Gemeentes met +5 besmettingen:
211 Amsterdam
196 's-Gravenhage
157 Rotterdam
129 Breda
115 Sittard-Geleen
114 Venlo
96 Weert
91 Eindhoven
91 Almere
87 Utrecht
86 Apeldoorn
86 Heerlen
85 Ede
85 Veenendaal
74 Nijmegen
66 Horst aan de Maas
65 Zoetermeer
65 Altena
63 Haarlem
62 Barneveld
61 Amersfoort
60 Venray
60 Leudal
59 Maastricht
59 LelystadHet is 2 november.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
46 gemeentes met 2-4 besmettingen
7 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Prachtige cijfers, cancel de persco maar.Tap tap tap![]()
Prachtcijfers!
Nou, aangezien het net Halloween is geweest en je van de 'rona schijnbaar "brainfog" kan krijgen, vond ik vandaag deze horror BRAINSSSSSS taart wel toepasselijk. Eet smakelijk![]()
![]()
![]()
Die zullen het 24/7 deel wel schrappen en daardoor wat leden kwijtraken. Voor die anderhalve paardenkop die tussen 2 en 3 uur 's nachts komt sporten kan je niemand inhuren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd naar de 24/7 Basic Fits van deze wereld.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Het valt me mee.
Ik zit dat RIVM rapport door te nemen. Staat er nu ergens concreet iets over ziekenhuisopname vs vaccinatie? Ik kan het alleen vinden voor besmetting vs vaccinatie.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Bah, geen 9k+quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef Benny het volgende:
7.727 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
22 IC-opnames
18 overlijdens![]()
Dit komt helemaal goed
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Groepsimmuniteit?quote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Nee dat is zo inderdaad. Maar tussen 8:00 - 22:00 moet nog kunnen zou je zeggenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die zullen het 24/7 deel wel schrappen en daardoor wat leden kwijtraken. Voor die anderhalve paardenkop die tussen 2 en 3 uur 's nachts komt sporten kan je niemand inhuren.![]()
Was iets te vroeg met copy-pastequote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
2 dagen op rij, nu moet het wel een storing zijn!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef Benny het volgende:
7.727 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
22 IC-opnames
18 overlijdensHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Heeft dat nog wel zin dan? Ze vegen er lachend hun reet weer mee af.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep, en eigenlijk is dat maar goed ook.![]()
Dordrecht weer diep in de spoiler
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaat ook nergens over dit. Zwembaden,musuea en dierentuinen zullen ook blij zijn met deze symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die zullen het 24/7 deel wel schrappen en daardoor wat leden kwijtraken. Voor die anderhalve paardenkop die tussen 2 en 3 uur 's nachts komt sporten kan je niemand inhuren.![]()
JA!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:14 schreef Benny het volgende:
De echte vraag is natuurlijk...
Zijn Vlieland en Schiermonnikoog nog coronavrij?![]()
![]()
Het FOK OMT adviseert iedereen op een (wadden)eiland te gaan wonen![]()
Ze kunnen het extra uur van de teruggaan naar de wintertijd niet aan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
2 dagen op rij, nu moet het wel een storing zijn!Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
In die haarden in Oost-Europa dalen de cijfers ook al weer een tijdje. Die golven gaan gewoon door, nu dalen en dan over een maandje weer omhoog.![]()
Dat hoor je dan weer niet in het nieuws hequote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Sharing is caring!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
Ik krijg in de mail een nieuw covid protocol van mijn werk van 7 pagina's.![]()
Dat staat toch in het LCPS rapport?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:17 schreef OProg het volgende:
Het valt me mee.
Ik zit dat RIVM rapport door te nemen. Staat er nu ergens concreet iets over ziekenhuisopname vs vaccinatie? Ik kan het alleen vinden voor besmetting vs vaccinatie.![]()
Tenminste nog een evenement wat nog wel gepland is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kun je me volgend weekend aanmoedigen... als dat nog door kan gaan dan. Drechtstadloop.
De rest is al min of meer maanden geleden geannuleerd vanwege angst.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gemeenten met hoogste aantal nieuw gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen:
Zwartewaterland
Gennep
Renswoude
Neder-Betuwe
Scherpenzeel
Urk
Hardinxveld-Giessendam
Reimerswaal
Sliedrecht
Staphorst
Biblebelt![]()
![]()
![]()
Oh. Ik dacht dat er ook iets uit dat RIVM rapport over uit te halen was.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat staat toch in het LCPS rapport?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Een weekje druk geweest en niet kunnen meelezen.
Ligt er inmiddels wel een exitstrategie dan of gaan we nog een paar jaar zo door?![]()
Het zou kunnen dat het met de vakanties te maken heeft. Al dachten de we dat vorige week ook ergens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:21 schreef Za het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen we met 800 pd omlaag wegens "herfstvakantie effect".
Maar we blijven hopen dat het gewoon de groepsimmuniteit is nu.![]()
Laten we vooral sportscholen een QR check laten doen en niet religieuze bijeenkomstenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:22 schreef Benny het volgende:
Gemeenten met hoogste aantal nieuw gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen:
Zwartewaterland
Gennep
Renswoude
Neder-Betuwe
Scherpenzeel
Urk
Hardinxveld-Giessendam
Reimerswaal
Sliedrecht
Staphorst
Biblebelt![]()
![]()
![]()
Zelfs het bierfestivalquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tenminste nog een evenement wat nog wel gepland is.
De rest is al min of meer maanden geleden geannuleerd vanwege angst.![]()
![]()
Vaccineren helpt niet!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:22 schreef Benny het volgende:
Zwartewaterland
Gennep
Renswoude
Neder-Betuwe
Scherpenzeel
Urk
Hardinxveld-Giessendam
Reimerswaal
Sliedrecht
Staphorst
Biblebelt![]()
![]()
De vraag stellen is hem beantwoorden helaasquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Een weekje druk geweest en niet kunnen meelezen.
Ligt er inmiddels wel een exitstrategie dan of gaan we nog een paar jaar zo door?![]()
https://www.vox.com/futur(...)ooster-vaccine-covid
Over waarom er (nog) geen delta-specifieke boosters zijn.
Belangrijkste passage:quote:Dan Barouch, an immunologist at Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston, reasons that delta-specific vaccines probably won’t be that much better than the original vaccines because delta’s spike protein is pretty similar to the ancestral coronavirus’s in terms of its look and shape. That means the antibodies created by the original formulation of the vaccine, if we’re given third shots of it, should work well to attack the virus.
Angela Rasmussen, a virologist at the University of Saskatchewan, agrees. “We don’t need delta-specific vaccines,” she told me. Even for the huge swathes of the world that haven’t gotten any shots yet, and that could theoretically take a delta-specific vaccine as their first dose, she’s not sure it’s worth developing that tailored vaccine. “It would take a while to get through regulatory approval and manufacture and vaccines are needed now.”Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik was er al bang voor. Dit gaat nog wel een paar jaar duren denk ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:24 schreef Oriente het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden helaas![]()
Zou het plafond bereikt zijn? Voorwaar geen slecht cijfers.
En ook topmaatregelen, ze werken gewoon nu al
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Grootste deel is een protocol bij besmetting. Test iemand positief die op het werk is geweest recent dan moet de werkplek door een professioneel bedrijf gereinigd worden. Daarna mag niemand 3 dagen in die ruimte komen. Ook mag iedereen die binnen 1,5 m is geweest of in dezelfde ruimte is geweest bij overleg/kantoor een week niet op kantoor komen.quote:![]()
Terwijl Renswoude en Scherpenzeel hiervoor nog aardig buiten schot bleven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:22 schreef Benny het volgende:
Zwartewaterland
Gennep
Renswoude
Neder-Betuwe
Scherpenzeel
Urk
Hardinxveld-Giessendam
Reimerswaal
Sliedrecht
Staphorst
Biblebelt
Tap tap tap![]()
Paar jaarquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor. Dit gaat nog wel een paar jaar duren denk ik.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
QR check voor kerkenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:22 schreef Benny het volgende:
Zwartewaterland
Gennep
Renswoude
Neder-Betuwe
Scherpenzeel
Urk
Hardinxveld-Giessendam
Reimerswaal
Sliedrecht
Staphorst
Biblebelt![]()
ow wacht,,,,,
![]()
Klinkt niet zo gek an sichquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Grootste deel is een protocol bij besmetting. Test iemand positief die op het werk is geweest recent dan moet de werkplek door een professioneel bedrijf gereinigd worden. Daarna mag niemand 3 dagen in die ruimte komen. Ook mag iedereen die binnen 1,5 m is geweest of in dezelfde ruimte is geweest bij overleg/kantoor een week niet op kantoor komen.![]()
Werk je bij VWS? Of zijn ze erg vooruitziende?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
Ik krijg in de mail een nieuw covid protocol van mijn werk van 7 pagina's.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
maar maatregelen specifiek voor deze groepen gaat niet helpen hoor ....quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:25 schreef Benny het volgende:
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:25 schreef Benny het volgende:
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik zit bij een onderzoeksinstituut.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:26 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Werk je bij VWS? Of zijn ze erg vooruitziende?![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Grootste deel is een protocol bij besmetting. Test iemand positief die op het werk is geweest recent dan moet de werkplek door een professioneel bedrijf gereinigd worden. Daarna mag niemand 3 dagen in die ruimte komen. Ook mag iedereen die binnen 1,5 m is geweest of in dezelfde ruimte is geweest bij overleg/kantoor een week niet op kantoor komen.
I'll give you something to do![]()
Hek erom svpquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ons teamuitje is ook afgeblazen omdat de helft zich niet senang voelt bij een gezamenlijke activiteit (een etentje). Iedereen gevaccineerd. Maar ze vinden de cijfers te hoog.
Het zit echt diep bij sommige mensen, die angst. Ik schrok er wel van. Alsof je niet in een restaurant kan gaan zitten vanwege solidariteit met de mensen in het ziekenhuis ofzo. Beetje rare overweging imo.![]()
Uitbreiding van de qr madness werpt zijn schaduw voor uit.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Plastic schermen om de plek en met industriële schoonmaakmiddelen, stoom etc reinigen is dat bij ons. Ik heb altijd het idee dat het vooral bleek is, maar dat zal ik verkeerd hebbenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ben wel benieuwd hoe een professionele reiniging eruit ziet dan.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 15:30:02 ]![]()
Ik heb het teamuitje ook moeten afzeggen...quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Ons teamuitje is ook afgeblazen omdat de helft zich niet senang voelt bij een gezamenlijke activiteit (een etentje). Iedereen gevaccineerd. Maar ze vinden de cijfers te hoog.
Het zit echt diep bij sommige mensen, die angst. Ik schrok er wel van. Alsof je niet in een restaurant kan gaan zitten vanwege solidariteit met de mensen in het ziekenhuis ofzo. Beetje rare overweging imo.![]()
Mijn gemeente is vandaag van ernstig naar zeer ernstig gegaan. Zo vlak naast de bible belt is het nog best lang redelijk goed gebleven.
Ik heb de taart van vandaag geen like gegeven, het zag er niet erg smakelijk uit![]()
![]()
De angst voor niet gevaccineerden als gevaccineerde vind ik iets heel bizars. Nu heb ik zelf wel al 2 keer corona gehad, maar dit is iets wat ik niet zal of kan begrijpen….quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Allen slachtoffers van professionele angstpropaganda. Twitternepnieuws is er niets bij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zit echt diep bij sommige mensen, die angst. Ik schrok er wel van. Alsof je niet in een restaurant kan gaan zitten vanwege solidariteit met de mensen in het ziekenhuis ofzo. Beetje rare overweging imo.
(Dat of ze hebben stiekem gewoon geen zin in een teamuitje natuurlijk.)“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dat reinigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Grootste deel is een protocol bij besmetting. Test iemand positief die op het werk is geweest recent dan moet de werkplek door een professioneel bedrijf gereinigd worden. Daarna mag niemand 3 dagen in die ruimte komen. Ook mag iedereen die binnen 1,5 m is geweest of in dezelfde ruimte is geweest bij overleg/kantoor een week niet op kantoor komen.
Misschien is het ook een goed idee om weer eens met een chloorkar door de straat te gaan rijden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Je merkt al dat velen weer hun hol in kruipen. Uit eigen beweging.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het teamuitje ook moeten afzeggen...
Anderhalf jaar horen dat we “bang moeten zijn voor het virus” heeft toch z’n effect niet gemist.![]()
Het verschilt per bedrijf hè. Waar ik werk zijn er een aantal laboratoria met drukkamers etc. Daar kunnen theoretisch aerosolen heel lang blijven hangen (of juist heel kort, afhankelijk van de kamer).quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat reinigen.
Misschien is het ook een goed idee om weer eens met een chloorkar door de straat te gaan rijden.
Om het voor medewerkers eenvoudig te houden hebben ze 't bij ons gelijkgetrokken.![]()
Dat beleid is wel praktisch in de gemiddelde kantoortuin. Kun je de hele verdieping op slot gaan gooienquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat reinigen.
Misschien is het ook een goed idee om weer eens met een chloorkar door de straat te gaan rijden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit lijkt mij prima te realiseren.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
RIVM is ook (gedeeltelijk) een onderzoeksinsituut hèquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Hebben die nu al een beleid uitgestuurd voor de persco?![]()
![]()
Nee, ze sturen volgens mij elke 3 maanden een nieuw protocol rond.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Hebben die nu al een beleid uitgestuurd voor de persco?![]()
Ik zie nu een beeld voor me van alle bureau's die op een brandstapel gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat beleid is wel praktisch in de gemiddelde kantoortuin. Kun je de hele verdieping op slot gaan gooien![]()
Wat zielig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zit echt diep bij sommige mensen, die angst. Ik schrok er wel van. Alsof je niet in een restaurant kan gaan zitten vanwege solidariteit met de mensen in het ziekenhuis ofzo. Beetje rare overweging imo.
En triest.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nieuwe grafiekjes staan online:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Duiding:
- DPL nagenoeg gelijk aan gisteren (-54)
- Piekdag opgeschoven naar 27-10-2021 met 7204 meldingen
- Datavertraging 5-10 dagen gedaald van 1476 naar 1312
- Datavertraging 10+ dagen gedaald van 227 naar 199
- Vandaag werden er dus 1703 meldingen gemeld van ouder dan 5 dagen
- Testvraag afgelopen zondag nagenoeg gelijk aan afgelopen zaterdag 33564 testen, positief 19.31%
- De cijfers van vorige week zijn definitief, afgelopen week was de groep van 20-29 en 30-39 procentueel het meest verantwoordelijk voor de positieve testen.
- Momenteel liggen er 793 mensen van 60+ in het ziekenhuis en 238 van 60-
- Momenteel liggen er 143 mensen van 60+ op de IC, en 94 van 60wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Laten we vooral sportscholen een QR check laten doen en niet religieuze bijeenkomsten1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ben blij dat ik voor mezelf heb leren nadenken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je merkt al dat velen weer hun hol in kruipen. Uit eigen beweging.
Anderhalf jaar horen dat we “bang moeten zijn voor het virus” heeft toch z’n effect niet gemist.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: