abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2021 @ 21:03:06 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201990056
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga echt zo erg kriegel worden als er weer een mondkapjesplicht komt.

Heb onwijs leuk werk , ben zelfs een beetje bevoorrecht ermee, maar niet genoeg uren uiteindelijk.

Dus gesolliciteerd voor werk erbij, gezellig op de bakkers-afdeling in de buurtsuper, aangenomen en ik krijg echt serieus de zenuwen dat ik uren achter elkaar een mondkapje op moet :'(
Ik heb winkelpersoneel in dat soort zaken afgelopen winter ook zelden met een mondkap gezien. Of die hing voor de vorm op de kin. Zou me daar niet te druk om maken.
  maandag 1 november 2021 @ 21:03:06 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201990057
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik weet ook niet wat ze precies hadden verwacht, dat iedereen bij een draaihekje werd tegen gehouden, en pas door mocht als de QR klopte, de legitimatie goed was en ze een kruisverhoor hebben gehad of ze geen niesbui hadden de afgelopen 24 uur?
Puur formeel is dat dus wel de bedoeling, dat iedere QR-locatie iemand aan de deur zet. Maar dat is in de praktijk op de meeste plekken totaal niet haalbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 november 2021 @ 21:04:01 #203
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990069
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Puur formeel is dat dus wel de bedoeling, dat iedere QR-locatie iemand aan de deur zet. Maar dat is in de praktijk op de meeste plekken totaal niet haalbaar.
En ik ben heel bang dat dat vanaf het begin al duidelijk was, zodat ze nu kunnen zeggen "Zie je wel, kon toch nooit, horeca moet dicht. Sliep uit, lekker puh!"
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201990075
quote:
15s.gif Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Vallon het volgende:
Ik wel en dat is geen verwijt: massavorming waar bij het moment om de trein te stoppen inmiddels vele stations achter ons liggen. Het ging wmb al fout dat wetenschap gaat bepalen wat mensen moeten.
Beperkte wetenschap at that. Doe dan liever een algoritme die met een som van álle factoren des levens tot een advies voor de levenstijl komt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201990081
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iets verder in het stuk is te lezen dat de burgemeester 100% achter de controles staat 'maar de vorm betreurt'. Maar ook dat er inmiddels zes waarschuwingen zijn ingetrokken en de rest nog nader bekeken wordt.

Ik geloof dat iedereen die ook maar zijdelings bij het coronabeleid betrokken is het woordje 'draagvlak' uit zijn woordenboek heeft moeten schrappen alvorens mee te mogen doen. Ik wacht met smart op de boa's die gezinnetjes gaan afvoeren bij de komende sinterklaasintochten omdat moeder geen QR-code heeft.
Prima dat die burgemeester controleert, het is nu eenmaal geldend recht. Maar ergens insluipen, nog net niet via het raam, en vervolgens een waarschuwing uitdelen omdat je in de gang kunt komen is te treurig voor woorden.

Wie dat verzint is rijp voor een functie elders.
zie email 27 oktober
  maandag 1 november 2021 @ 21:04:44 #206
451005 Grems
Clown World
pi_201990083
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iets verder in het stuk is te lezen dat de burgemeester 100% achter de controles staat 'maar de vorm betreurt'. Maar ook dat er inmiddels zes waarschuwingen zijn ingetrokken en de rest nog nader bekeken wordt.

Ik geloof dat iedereen die ook maar zijdelings bij het coronabeleid betrokken is het woordje 'draagvlak' uit zijn woordenboek heeft moeten schrappen alvorens mee te mogen doen. Ik wacht met smart op de boa's die gezinnetjes gaan afvoeren bij de komende sinterklaasintochten omdat moeder geen QR-code heeft.
Die doen gewoon hun werk, befe.. opdracht is opdracht!
pi_201990084
quote:

[..]
Dit is exact de reden dat de horeca geklaagd heeft over het toepassen van de QR code op die manier, ze hebben er de mensen niet voor.
  maandag 1 november 2021 @ 21:04:51 #208
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990085
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Beperkte wetenschap at that. Doe dan liever een algoritme die met een som van álle factoren des levens tot een advies voor de levenstijl komt.
Je bedoelt zoals een social credit system? ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201990087
quote:

[..]
Huh, zeg je nou dat de praktijk vaak weerbarstiger is dan de theorie? Ja zeg, de ambtenaren op verdieping 26 hebben een prachtig plan bedacht dus dan moet het maar zo gebeuren!
  maandag 1 november 2021 @ 21:04:57 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201990089
quote:

[..]
In onze voetbalkantine komt er gewoon halverwege de middag iemand een keer langs met een scanner. Het kan zijn dat je dan net 5 minuten binnen bent, maar kan ook dat je dan al een uur of anderhalf uur binnen bent. Heeft geen reet met virusbestrijding te maken, maar je ontloopt een potentiële boete.
pi_201990091
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tja, waarom zetten ze dan geen BOA's in als QR-controleurs in plaats van dat die de controleurs moeten gaan controleren?
Tsjah wat willen we 85% gevaccineerd.
Dan zullen van die overige 15% vast wel af en toe sjoemelen, lekker belangrijk.
pi_201990093
quote:

[..]
Plus dat je daar natuurlijk geen compensatie voor krijgt als ondernemer. Het wordt je door de strot geduwd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201990095
quote:

[..]
Ja maar in Frankrijk doen ze het ook! Bij het opnemen van de bestelling ja…
zie email 27 oktober
pi_201990105
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
42
  maandag 1 november 2021 @ 21:06:04 #215
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201990112
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik weet ook niet wat ze precies hadden verwacht, dat iedereen bij een draaihekje werd tegen gehouden, en pas door mocht als de QR klopte, de legitimatie goed was en ze een kruisverhoor hebben gehad of ze geen niesbui hadden de afgelopen 24 uur?
Micro-quarantaine, wij controleren onze gasten op meer dan 11 verschillende punten!
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201990124
twitter

Gelachen
  maandag 1 november 2021 @ 21:06:40 #217
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990132
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Micro-quarantaine, wij controleren onze gasten op meer dan 11 verschillende punten!
En natuurlijk wel netjes 1,5 meter afstand houden in de wachtrij vóór de controle!
pi_201990135
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Prima dat die burgemeester controleert, het is nu eenmaal geldend recht. Maar ergens insluipen, nog net niet via het raam, en vervolgens een waarschuwing uitdelen omdat je in de gang kunt komen is te treurig voor woorden.

Wie dat verzint is rijp voor een functie elders.
Je bent het oorspronkelijke doel van de maatregel (en controle daarop) dan ook nogal uit het oog verloren zeg. Maar ja, dat is ook niet voor het eerst in deze crisis he...
pi_201990137
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bedoelt zoals een social credit system? ;)
Ik heb geen idee of dát het advies zou zijn. Wellicht zou het juist adviseren om onszelf te ontdoen van alle technologie en weer terug te keren naar de bossen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201990150
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ikke nie! Maar zoals het er nu staat is het toch ook bijna nergens? Tenzij morgen toch winkels er bij komen.
Gewoon als advies voor in de winkels.

Dan durft zerocovid ook weer met de lapjes te gaan lopen. Tenslotte advies van de meester.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201990156
Dit is overigens een heel goed (vers) artikel:

quote:
Op de vlucht voor de vrijheid

Techno-optimisten willen ons maar al te graag doen geloven dat meer en meer data ons leven makkelijker maken. Maar in de praktijk betekent het geloof in technologie het einde van de politiek en het einde van onze vrijheid.

https://www.groene.nl/art(...)db0527-73217849&s=08
pi_201990169
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Middels onze gepatendeerde machine learning technologie controleren wij door gebruik te maken van augmented reality uw gasten op alle relevante gezondheidskenmerken. Met onze coronacheck-cloud heeft u altijd toegang tot de meest recente meetgegevens die u toe kunt passen op temperatuurcontrole, QR-code checks én virusuitscheiding.
  maandag 1 november 2021 @ 21:09:55 #223
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990184
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Middels onze gepatendeerde machine learning technologie controleren wij door gebruik te maken van augmented reality uw gasten op alle relevante gezondheidskenmerken. Met onze coronacheck-cloud heeft u altijd toegang tot de meest recente meetgegevens die u toe kunt passen op temperatuurcontrole, QR-code checks én virusuitscheiding.
En natuurlijk worden eventuele overtreders middels een inwendig of uitwendig elektrisch neutralisatiesysteem direct uitgeschakeld.
pi_201990201
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En natuurlijk worden eventuele overtreders middels een inwendig of uitwendig elektrisch neutralisatiesysteem direct uitgeschakeld.
Squid Game op binnenhof lijkt mij ook een uitstekend plan. Moet je eens zien hoe snel de formatie gaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201990204
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 18:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
In before "ja maar, zorg opschalen is niet zo makkelijk hoooooooor".
Lees: "Zorg opschalen? Geen zin in..."
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')