Ik heb winkelpersoneel in dat soort zaken afgelopen winter ook zelden met een mondkap gezien. Of die hing voor de vorm op de kin. Zou me daar niet te druk om maken.quote:Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga echt zo erg kriegel worden als er weer een mondkapjesplicht komt.
Heb onwijs leuk werk , ben zelfs een beetje bevoorrecht ermee, maar niet genoeg uren uiteindelijk.
Dus gesolliciteerd voor werk erbij, gezellig op de bakkers-afdeling in de buurtsuper, aangenomen en ik krijg echt serieus de zenuwen dat ik uren achter elkaar een mondkapje op moet
Puur formeel is dat dus wel de bedoeling, dat iedere QR-locatie iemand aan de deur zet. Maar dat is in de praktijk op de meeste plekken totaal niet haalbaar.quote:Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ze precies hadden verwacht, dat iedereen bij een draaihekje werd tegen gehouden, en pas door mocht als de QR klopte, de legitimatie goed was en ze een kruisverhoor hebben gehad of ze geen niesbui hadden de afgelopen 24 uur?
En ik ben heel bang dat dat vanaf het begin al duidelijk was, zodat ze nu kunnen zeggen "Zie je wel, kon toch nooit, horeca moet dicht. Sliep uit, lekker puh!"quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Puur formeel is dat dus wel de bedoeling, dat iedere QR-locatie iemand aan de deur zet. Maar dat is in de praktijk op de meeste plekken totaal niet haalbaar.
Beperkte wetenschap at that. Doe dan liever een algoritme die met een som van álle factoren des levens tot een advies voor de levenstijl komt.quote:Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Vallon het volgende:
Ik wel en dat is geen verwijt: massavorming waar bij het moment om de trein te stoppen inmiddels vele stations achter ons liggen. Het ging wmb al fout dat wetenschap gaat bepalen wat mensen moeten.
Prima dat die burgemeester controleert, het is nu eenmaal geldend recht. Maar ergens insluipen, nog net niet via het raam, en vervolgens een waarschuwing uitdelen omdat je in de gang kunt komen is te treurig voor woorden.quote:Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets verder in het stuk is te lezen dat de burgemeester 100% achter de controles staat 'maar de vorm betreurt'. Maar ook dat er inmiddels zes waarschuwingen zijn ingetrokken en de rest nog nader bekeken wordt.
Ik geloof dat iedereen die ook maar zijdelings bij het coronabeleid betrokken is het woordje 'draagvlak' uit zijn woordenboek heeft moeten schrappen alvorens mee te mogen doen. Ik wacht met smart op de boa's die gezinnetjes gaan afvoeren bij de komende sinterklaasintochten omdat moeder geen QR-code heeft.
Die doen gewoon hun werk, befe.. opdracht is opdracht!quote:Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets verder in het stuk is te lezen dat de burgemeester 100% achter de controles staat 'maar de vorm betreurt'. Maar ook dat er inmiddels zes waarschuwingen zijn ingetrokken en de rest nog nader bekeken wordt.
Ik geloof dat iedereen die ook maar zijdelings bij het coronabeleid betrokken is het woordje 'draagvlak' uit zijn woordenboek heeft moeten schrappen alvorens mee te mogen doen. Ik wacht met smart op de boa's die gezinnetjes gaan afvoeren bij de komende sinterklaasintochten omdat moeder geen QR-code heeft.
Dit is exact de reden dat de horeca geklaagd heeft over het toepassen van de QR code op die manier, ze hebben er de mensen niet voor.quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Puur formeel is dat dus wel de bedoeling, dat iedere QR-locatie iemand aan de deur zet. Maar dat is in de praktijk op de meeste plekken totaal niet haalbaar.
Je bedoelt zoals een social credit system?quote:Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Beperkte wetenschap at that. Doe dan liever een algoritme die met een som van álle factoren des levens tot een advies voor de levenstijl komt.
Huh, zeg je nou dat de praktijk vaak weerbarstiger is dan de theorie? Ja zeg, de ambtenaren op verdieping 26 hebben een prachtig plan bedacht dus dan moet het maar zo gebeuren!quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In onze voetbalkantine komt er gewoon halverwege de middag iemand een keer langs met een scanner. Het kan zijn dat je dan net 5 minuten binnen bent, maar kan ook dat je dan al een uur of anderhalf uur binnen bent. Heeft geen reet met virusbestrijding te maken, maar je ontloopt een potentiële boete.quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tsjah wat willen we 85% gevaccineerd.quote:Op maandag 1 november 2021 20:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, waarom zetten ze dan geen BOA's in als QR-controleurs in plaats van dat die de controleurs moeten gaan controleren?
Plus dat je daar natuurlijk geen compensatie voor krijgt als ondernemer. Het wordt je door de strot geduwd.quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar in Frankrijk doen ze het ook! Bij het opnemen van de bestelling ja…quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
42quote:Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Beperkte wetenschap at that. Doe dan liever een algoritme die met een som van álle factoren des levens tot een advies voor de levenstijl komt.
Micro-quarantaine, wij controleren onze gasten op meer dan 11 verschillende punten!quote:Op maandag 1 november 2021 21:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ze precies hadden verwacht, dat iedereen bij een draaihekje werd tegen gehouden, en pas door mocht als de QR klopte, de legitimatie goed was en ze een kruisverhoor hebben gehad of ze geen niesbui hadden de afgelopen 24 uur?
En natuurlijk wel netjes 1,5 meter afstand houden in de wachtrij vóór de controle!quote:Op maandag 1 november 2021 21:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Micro-quarantaine, wij controleren onze gasten op meer dan 11 verschillende punten!
Je bent het oorspronkelijke doel van de maatregel (en controle daarop) dan ook nogal uit het oog verloren zeg. Maar ja, dat is ook niet voor het eerst in deze crisis he...quote:Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima dat die burgemeester controleert, het is nu eenmaal geldend recht. Maar ergens insluipen, nog net niet via het raam, en vervolgens een waarschuwing uitdelen omdat je in de gang kunt komen is te treurig voor woorden.
Wie dat verzint is rijp voor een functie elders.
Ik heb geen idee of dát het advies zou zijn. Wellicht zou het juist adviseren om onszelf te ontdoen van alle technologie en weer terug te keren naar de bossen.quote:Op maandag 1 november 2021 21:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals een social credit system?
Gewoon als advies voor in de winkels.quote:Op maandag 1 november 2021 20:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ikke nie! Maar zoals het er nu staat is het toch ook bijna nergens? Tenzij morgen toch winkels er bij komen.
quote:Op de vlucht voor de vrijheid
Techno-optimisten willen ons maar al te graag doen geloven dat meer en meer data ons leven makkelijker maken. Maar in de praktijk betekent het geloof in technologie het einde van de politiek en het einde van onze vrijheid.
https://www.groene.nl/art(...)db0527-73217849&s=08
Middels onze gepatendeerde machine learning technologie controleren wij door gebruik te maken van augmented reality uw gasten op alle relevante gezondheidskenmerken. Met onze coronacheck-cloud heeft u altijd toegang tot de meest recente meetgegevens die u toe kunt passen op temperatuurcontrole, QR-code checks én virusuitscheiding.quote:Op maandag 1 november 2021 21:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Micro-quarantaine, wij controleren onze gasten op meer dan 11 verschillende punten!
En natuurlijk worden eventuele overtreders middels een inwendig of uitwendig elektrisch neutralisatiesysteem direct uitgeschakeld.quote:Op maandag 1 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Middels onze gepatendeerde machine learning technologie controleren wij door gebruik te maken van augmented reality uw gasten op alle relevante gezondheidskenmerken. Met onze coronacheck-cloud heeft u altijd toegang tot de meest recente meetgegevens die u toe kunt passen op temperatuurcontrole, QR-code checks én virusuitscheiding.
Squid Game op binnenhof lijkt mij ook een uitstekend plan. Moet je eens zien hoe snel de formatie gaat.quote:Op maandag 1 november 2021 21:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En natuurlijk worden eventuele overtreders middels een inwendig of uitwendig elektrisch neutralisatiesysteem direct uitgeschakeld.
Lees: "Zorg opschalen? Geen zin in..."quote:Op maandag 1 november 2021 18:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In before "ja maar, zorg opschalen is niet zo makkelijk hoooooooor".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |